Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:15
koffieboontje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:31:
[...]

Is het niet zo, dat de huidige Studio 1747 al zijn uitgerust met de nieuwe Biosversie? Die A10?
Weet niet hoe lang deze inmiddels al uit is.....
Dat is wat ik zei toch?

Maar 't gaat hier om de Studi o 1749 en ik vroeg me af of je daar ook een 130W voeding bij kunt krijgen. 'T barst hier normaal gesproken van de ervaringsdeskundigen die hun ervaring graag delen. ;)

Een poos geleden postte ik het volgende:
guapper schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:03:
[...]

De binnenkort verkrijgbare Studio 1749 met i5 en i7, beide dualcore processoren (, geen quadcore dus).
Als alternatief zou je de Sony Vaio F11 kunnen bekijken, in de uitvoering met de i5 cpu.

Zie pricewatch (vanaf € 958,50) en 'Het grote Sony Vaio VGN-F11 Series topic'
Ondertussen is de 1749 er dus ook met een i7 720/740 en ik ben nog steeds op zoek naar een nette full hd laptop met quadcore CPU (en dedicated GPU), dus ik wil eigenlijk ff weten of daarbij geen throttle problemen optreden.

Of is de versie met de i7 740qm nog steeds de Studio 1747? Heeft wel een andere voet op het mobo en de HD 565v is gewoon een nieuwe naam voor de vertrouwde HD4650.
Zou me dus ook weer niet verbazen.. 8)7

Edit: laten we het er maar op houden dat het idd gewoon een 1747 is, uitgaande van de vermelding "Studio 1747 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)" onder het kopje 'Bevat ook:' onder de leveringsomvang. Bij de versie met i3/i5 cpu en HD 5650 gpu wordt aangegeven dat het om de 1749 gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 29-06-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
kor952 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:49:
[...]

Ik gebruike een sidebar tool van Orbmu2k, die laat de % en de temp div. CPU threads zien. Alleen als ik een film aan het omzetten ben met alle threads active stijgt hij richting de 70 graden C. Anders is de temp zo rond de 50-52 graden C. Ik heb wel een 9 cells batterij waardoor hij wat meer lucht krijgt aan de onderkant, en af en toe de luchtroostertje even schoon maken scheelt ook.
Hé! Bedankt voor de tip! Orbmu2k kende ik nog niet! Deze komt zeker op m'n Dell te staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 12:56
guapper schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:18:
[...]

Dat is wat ik zei toch?

Maar 't gaat hier om de Studi o 1749 en ik vroeg me af of je daar ook een 130W voeding bij kunt krijgen. 'T barst hier normaal gesproken van de ervaringsdeskundigen die hun ervaring graag delen. ;)
130W voeding krijg je pas als er echt problemen zijn schijnbaar. Ik heb bij mijn bestelling gevraagd er een 130W voeding bij te doen, omdat ik o.a. op dit forum dit probleem ben tegen gekomen. Er werd mij aangegeven dat de 130W simpelweg geen optie is, en de standaard voeding zou moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 19:40

Kingpinda

Citizenship is earned.

Vorige week vrijdag laptop besteld met 1080, i5-450m, intel wifi 6200, bluetooth enzo. Weekend nog even overdacht. Had er een 5400rpm HD in laten zetten ivm dat ie wat zuiniger is... In het weekend toch tot de conclusie gekomen dat de HD toch altijd de bottleneck zou zijn dus maandag gebeld.

Jammer dat je niet gewoon iets kan veranderen als een order is aangenomen. Lees: dus niet in produktie! Moet je de hele order annuleren en dan proberen de account manager te pakken te krijgen om opnieuw de order aan te maken.

iig dit lukte en dus HD naar 7200rpm verandert en ook nog maar een belkin 17" inch sleeve. Die had ik wel besteld maar zag ik niet meer in de order staan.

Uitgerekend dat ik ongeveer 62 euro meer moest betalen. Dus ik maak dit over met ideal en krijg de zelfde dag nog een mailtje dat hij een fout heeft gemaakt. Met de NIEUWE prijsontwikkelingen op de website komt de totaal prijs uit op maar 2 euro meer als mijn eerste order. Die 2 euro ging hij aanpassen (kwijtschelden) en of ik die 62 euro kon terug laten boeken door de bank. De bank mocht dit niet want per ideal heb ik toestemming gegeven. Geen automatisch incasso dus. Dus weer gebeld en dell gaat het terugstorten. fijn contact gehad met deze accountmanager en ook tof dat ze me niet gewoon meer hebben laten betalen.

Over dat backlit keyboard: Ze zeiden aan de telefoon wel dat een us backlit qwerty niet mogelijk was. maar wel een irish/uk, duits of frans/belgisch. het leek ons dat de irish/uk het meest leek op wat ik normaal gebruik met een us-qwerty. Zal wel een pond teken ipv euro/dollar teken zijn. dus inderdaad gewoon bellen.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Kingpinda schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:43:
Over dat backlit keyboard: Ze zeiden aan de telefoon wel dat een us backlit qwerty niet mogelijk was. maar wel een irish/uk, duits of frans/belgisch. het leek ons dat de irish/uk het meest leek op wat ik normaal gebruik met een us-qwerty. Zal wel een pond teken ipv euro/dollar teken zijn. dus inderdaad gewoon bellen.
Ik heb wat gegoogled, maar kan zo ff geen verschil vinden tussen die 2, behalve de Engelse Pond op de 4.

Weet iemand anders hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ik had een notebookstand besteld, dus ik had meteen wat plaatjes geschoten tussen de studio 15 en 17, voor de twijfelaars

Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
Guapper,

Ik had een 1747 met i7 besteld eind december maar ik heb 'm gecancelled vanwege de obvious redenen. Even gegoogled of er soortgelijke problemen waren met de 1749 en die kon ik niet vinden (afgzien wat fan klachten). Maar de 1749 werd tot voor kort ook niet uitgeleverd met een i7 en zware kaart. Ik heb nu een 1749 met i5 besteld omdat ik het niet aandurf een i7 toe te passen met een 90 watt adapter. En inderdaad een zwaardere adapter weigert Dell te leveren, ook telefonisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
zuma schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:50:
[...] En inderdaad een zwaardere adapter weigert Dell te leveren, ook telefonisch...
Met telefonisch bedoel je via telefonisch contact met de verkoper, of met Tech Support korte tijd na levering van de laptop??

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 30-06-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:29
Ik heb mijn 1749 sinds gister in ontvangst en meteen even Battlefield: Bad Company 2 en Borderlands erop gezet en eventjes mee gespeeld. Resultaat: prima!

Hoewel BF:BC2 niet helemaal lekker loopt op volledige 1600x900 en details high, is het op 720p echt subliem te spelen met af en toe een stottering. (Overigens zou dit ook kunnen liggen aan de crappy rip die ik gebruik voor de test...) en Borderlands speelt op hoogste res en details niet geheel vloeiend, maar een zeer kleine aanpassing op details niveau maakt het al weer zeer goed speelbaar.

Waar ik echt van onder de indruk ben is de JBL geluids systeem aan boord van de 1749. Heb nog nooit een laptop met zo'n geluid gehoord (niet zonder externe speakers dan...).

Volgens de windows 7 waardering (even de naam kwijt) is de bottleneck mijn interne geheugen en snelheid van de 7200rpm 320 GB schijf, krijg daardoor een score van 5,9

1080p films afspelen met VLC media player op mijn HD tv (via HDMI) is natuurlijk vloeiend en daardoor hoef ik nooit meer te klooien met een externe (of de interne van mijn LH5000 tv) media player die bepaalde codecs niet kan afspelen.

Ook het keyboard is zeer goed mee te werken; grote toetsen en een numeriek gedeelte!

Oftewel een zeer contente gebruiker tot nu toe!

Nadelen tot nu toe:
- 6 cells batterij is redelijk snel leeg (2 uurtjes en nog maar 40% juice over)
- net niet die high details kunnen selecteren in games (maar wat wil je met een laptop)
- moest even wat instellingen aanpassen, want mijn keyboard was niet goed ingesteld out of the box (shift+2 resulteerde in " en niet in een @)

In de toekomst zal ik nog wat upgrades gaan uitvoeren:
- van 4 gb naar 6 gb
- extra HDD toevoegen: SSD waarschijnlijk als die wat goedkoper zijn geworden
- 9 cells batterij
- backlit keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

@quapper: als wij onze laptop binnen hebben zal ik wel ff fotootje ofzo van keyboard layout maken van irish/uk qwerty backlit keyboard.

en ja hij bedoeld telefonisch contact met verkoper (denk ik). Misschien naderhand om probleem op te lossen zijn ze wel geneigd een andere adapter op te sturen maar dat weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
[b][message=34267534,noline]Waar ik echt van onder de indruk ben is de JBL geluids systeem aan boord van de 1749. Heb nog nooit een laptop met zo'n geluid gehoord (niet zonder externe speakers dan...).
Ik ook! Ik had echt zooooveel erger verwacht. Zo'n blikkerig klein piepgeluidje, maar nee, top speakers! Vooral bass ben ik nog het meeste onder de indruk :9
[b][message=34267534,noline]
Volgens de windows 7 waardering (even de naam kwijt) is de bottleneck mijn interne geheugen en snelheid van de 7200rpm 320 GB schijf, krijg daardoor een score van 5,9
Hetzelfde bij mij, 1 TB schijf 7200 rpm, ook 5.9. Overigens, als het erg stil is, hoor je ze soms wel. Maar goed :)
[b][message=34267534,noline]
In de toekomst zal ik nog wat upgrades gaan uitvoeren:
- van 4 gb naar 6 gb
- extra HDD toevoegen: SSD waarschijnlijk als die wat goedkoper zijn geworden
- 9 cells batterij
- backlit keyboard
Totally agree ;) Deze ga ik waarschijnlijk ook uitvoeren, buiten het aantal RAM. Heb het nagekeken en ik gebruik maar 1.17 GB van de 3.vanachter-in-de-3-GB. Ook al zou er normaal 4 GB moeten inzitten, zoals op m'n PC: ~4094 MB, zie ik hier maar iets vanachter in de 3000 MB RAM. Al 'n geluk dat ik dat niet allemaal nodig heb, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

misschien een overbodige vraag maar ik stel hem toch omdat ik 'm nergens nog ben tegengekomen:

Begrijp ik nou goed dat Dell apparatuur heel veel beter is geworden dan pak'mbeet 10 jaar geleden?
Toen waren de vele klachten over Dell niet van de lucht maar als ik de reacties zo doorneem is er
veel minder klachten en juist meer tevredenheid. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb hem ook BINNEN!! :)

Gelijk uitgepakt. Laptop ziet er goed uit, mooi design.
Net eerste keer even aangezet en geconfigureerd. Ook windows 7 test gedaan, ook ik kwam op 5,9.

Scherm geeft goed en mooi beeld, alleen zolang je er niet recht voor zit zie je toch snel veel kleurverschil, maar dit is bij vele laptops zo. 1080p weergave vind ik nog niet eens zo extreem kleine lettertjes en icoontjes.

Vraag me af als ik het normale 1600*1200 scherm had gehad hoe het er dan uit had gezien, deze resolutie kan ik overigens niet selecteren op de laptop.

Speakers van JBL zijn inderdaad echt top! Ze gaan verschrikkelijk hard tov mijn oude HP laptop. Bass heb ik nog niet zo heel erg gehoord maar wellicht dat dit nog is in te stellen.

Van herrie heb ik ook niet echt veel last van gehad, laptop is een uur aan geweest, heb geen vervelende geluiden kunnen ontdekken van de fans.

Heb nog wel even een vraagje over de batterij, als ik naar apparaat beheer ga, zie ik 3 accu's staan, klopt dit? Ik heb een 9 cell batterij besteld ipv de standaard 6 cells. Laptop heb ik uiteraard eerste keer opgestart met accu eraan zoals omschreven stond. Na 45 min heb ik deze eruit gehaald omdat de accu 100% vol geladen was. Daarna nog even 10 min ofzo van de accu spanning gehaald. Restant was 94% met nog maar 1 uur en 40 minuten te gaan, ik was in de veronderstelling dat deze afhankelijk van het gebruik, op het begin zeker wel tussen de 6 en 9½ uur mee zou gaan...... Schakelt als deze leeg is nog over op een andere apapter ofzo? < 2 uur lijkt mij namelijk vrij kort!

Verder heb ik hem aangesloten op mijn 47" LCD van Philips (47PFL9703) met HDMI, ik hoefde niets te doen, schakelde automatisch over naar mijn tv, en geluid van laptop ging ook over de tv, dus dit werkte perfect. Had wel boven+onder+links+rechts nog een randje van 2cm zwart, maar niet echt storend verder. Had even een video clip van youtube op 1080p laten draaien, dat werkte in prima! Erg tevreden tot nu toe.

Ga binnenkort nog even verder pielen. Mag er eigenlijk nog helemaal niet aanzitten, deze laptop was kadootje voor mijn vrouwtje :P Misschien toch maar vast eerder geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
Ik vraag me even af wat de bezitters van een Dell Studio 17 laptop hebben gedaan na ontvangst:

Heb je gewoon de installatie gehandhaafd, of heb je als eerste de dvd er in gedaan om het hele besturingsysteem opnieuw te installeren?

Ik twijfel een beetje, het liefst wil ik een schone install, maar heb ook geen zin om meteen de eerste dag na ontvangst al gefrustreerd naar dell te moeten bellen (mocht iets niet werken).

Voor mensen die er ervaring mee hebben: wat zouden de nadelen zijn als je niet opnieuw installeert, maar met de installatie zoals aanwezig aan de slag gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143400

Vanmiddag een Dell Studio 17 besteld! Weet iemand toevallig hoelang het ongeveer duurt tot ie bij je geleverd wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
kenicky schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:50:
Ik vraag me even af wat de bezitters van een Dell Studio 17 laptop hebben gedaan na ontvangst:

Heb je gewoon de installatie gehandhaafd, of heb je als eerste de dvd er in gedaan om het hele besturingsysteem opnieuw te installeren?

Ik twijfel een beetje, het liefst wil ik een schone install, maar heb ook geen zin om meteen de eerste dag na ontvangst al gefrustreerd naar dell te moeten bellen (mocht iets niet werken).

Voor mensen die er ervaring mee hebben: wat zouden de nadelen zijn als je niet opnieuw installeert, maar met de installatie zoals aanwezig aan de slag gaat....
Gewoon opnieuw installeren, maar laat de partities wel intact!

Dan kun je 'm altijd nog resetten naar de fabrieks-installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Xecuter NL schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:28:

- moest even wat instellingen aanpassen, want mijn keyboard was niet goed ingesteld out of the box (shift+2 resulteerde in " en niet in een @)
Ik had exact hetzelfde probleempje, maar is al opgelost.
Moet zeggen dat ik toch wel tevreden ben.

Echter ik heb 4 kleine probleempjes:
- heb nu al 3x een blue screen gehad wat er echt niet goed uit zag. Was iets met een fout van de processor, volgens mij als hij van de ene core naar de andere core ging bij overbelasting. Heb deze melding diverse keren gehad bij het afspelen van een 1080p clip op youtube. Hij blijft dan steeds op een bepaald moment van een clip hangen waardoor t geluid ineens blijft hangen en kei hard kraken, vervolgens een blue screen met een lap tekst welke maar 10 sec in beeld komt. Staat ook in dat windows uit zichzelf afsluit om verdere schade te voorkomen. Ik heb net al wel een diagnostic test gedaan en alle hardware getest, hier geen problemen geconstateerd, maar het kan toch niet zo zijn dat bij dag 1 al 3x een blue screen met een fatale error in het systeem zit waardoor windows reboot of wel. Heb wel reeds de nieuwste bios versie erop gezet, deze zat er blijkbaar dus nog niet op.

- bij aansluiten op een LCD tv worden de HD filmpjes op de laptop wel heel vloeiend weergegeven, echter op de tv haperen ze ietwat, bitrate is duidelijk lager, alsof hij het niet aan kan, maar waar zou dit aan kunnen liggen? Omdat ze het op de laptop wel perfect doen, idem bij bijvoorbeeld een 1080p filmpje op youtube, op laptop perfect, op tv wel super scherp, maar duidelijk lagere bitrate.

- het afsluiten of opnieuw starten duurd verschrikkelijk lang, ik heb nu getimed hoe lang het duurd, maar het scherm "afmelden" blijft letterlijk 5 minuten en 30 sec staan voordat hij daadwerkelijk afsluit of opnieuw start, dit lijkt mij niet juist. Hoe zijn jullie ervaringen hier in?

- Regelmatig worden mijn buroblad iconen wit, bijvoorbeeld van mijn documenten, of Firefox. Snelkoppelingen werken dan wel, maar het daad werkelijk origineel icoontje verdwijnt dan gewoon in een wit vierkant icoontje,
Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img149/4294/buroblad.jpg
ook dit vind ik raar en krijg ik er niet uit, als alleen soms een reboot, maar bij reboot heb ik het probleem dat hij er 5 min op doet om af te sluiten.

Al bij al heb ik het idee dat het zaakje niet helemaal goed met elkaar samen werkt....

Verder nog een vraag, hoe kan ik zien of ik daadwerlijk een 9 cel batterij in deze laptop heb zitten? Bij hardeware staat kan ik dit niet vinden. Vind namelijk de batterij behoorlijk snel leeg. Misschien ook wel door wat intensief gebruik de eerste keer, maar dan nog, minder dan 2 uur vind ik weinig. Mijn oude HP is 5 jaar oud, zit standaard batterij in, die kan ook al makkelijk zo 2 uur mee.

[ Voor 16% gewijzigd door koffieboontje op 30-06-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
kenicky schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:50:

Ik dacht er ook aan om 'n fresh install te doen, maar.. het enigste wat Dell meelevert, echt niet veel bloat-/crapware, is 'n Dock en wat support dingetjes en ook McAfee. Als je die eraf zwiert, heb je in feite ook 'n 'cleane' Windows.
Ik heb geen zin om drivers te zitten zoeken (en zeker niet met ATI, ze mogen misschien prijs/performance hoog scoren en ik BEN ook wel ZEER tevreden met m'n HD5650, maar drivers en het CCC... :X ) en er daarna achter te komen dat het niet werkt, nee, dan laat ik het liever zo.
Trouwens, dan zou ik eerst nog eens 'n image van Windows moeten vinden/downloaden want ik heb Win7 Home Premium niet op disc gekregen..
koffieboontje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:26:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleempje, maar is al opgelost.
Moet zeggen dat ik toch wel tevreden ben.

Echter ik heb 4 kleine probleempjes:
- heb nu al 3x een blue screen gehad wat er echt niet goed uit zag. Was iets met een fout van de processor, volgens mij als hij van de ene core naar de andere core ging bij overbelasting. Heb deze melding diverse keren gehad bij het afspelen van een 1080p clip op youtube. Hij blijft dan steeds op een bepaald moment van een clip hangen waardoor t geluid ineens blijft hangen en kei hard kraken, vervolgens een blue screen met een lap tekst welke maar 10 sec in beeld komt. Staat ook in dat windows uit zichzelf afsluit om verdere schade te voorkomen. Ik heb net al wel een diagnostic test gedaan en alle hardware getest, hier geen problemen geconstateerd, maar het kan toch niet zo zijn dat bij dag 1 al 3x een blue screen met een fatale error in het systeem zit waardoor windows reboot of wel. Heb wel reeds de nieuwste bios versie erop gezet, deze zat er blijkbaar dus nog niet op.

- bij aansluiten op een LCD tv worden de HD filmpjes op de laptop wel heel vloeiend weergegeven, echter op de tv haperen ze ietwat, bitrate is duidelijk lager, alsof hij het niet aan kan, maar waar zou dit aan kunnen liggen? Omdat ze het op de laptop wel perfect doen, idem bij bijvoorbeeld een 1080p filmpje op youtube, op laptop perfect, op tv wel super scherp, maar duidelijk lagere bitrate.

- het afsluiten of opnieuw starten duurd verschrikkelijk lang, ik heb nu getimed hoe lang het duurd, maar het scherm "afmelden" blijft letterlijk 5 minuten en 30 sec staan voordat hij daadwerkelijk afsluit of opnieuw start, dit lijkt mij niet juist. Hoe zijn jullie ervaringen hier in?

- Regelmatig worden mijn buroblad iconen wit, bijvoorbeeld van mijn documenten, of Firefox. Snelkoppelingen werken dan wel, maar het daad werkelijk origineel icoontje verdwijnt dan gewoon in een wit vierkant icoontje,
[afbeelding]
ook dit vind ik raar en krijg ik er niet uit, als alleen soms een reboot, maar bij reboot heb ik het probleem dat hij er 5 min op doet om af te sluiten.

Al bij al heb ik het idee dat het zaakje niet helemaal goed met elkaar samen werkt....

Verder nog een vraag, hoe kan ik zien of ik daadwerlijk een 9 cel batterij in deze laptop heb zitten? Bij hardeware staat kan ik dit niet vinden. Vind namelijk de batterij behoorlijk snel leeg. Misschien ook wel door wat intensief gebruik de eerste keer, maar dan nog, minder dan 2 uur vind ik weinig. Mijn oude HP is 5 jaar oud, zit standaard batterij in, die kan ook al makkelijk zo 2 uur mee.
Erg vreemd. Ik heb dat nog niet meegemaakt eigenlijk. Als je pictogrammen wit worden, wat soms ook gebeurt op m'n vaste PC, dan is dat gewoon omdat je PC nog niet klaar is met booten, maar in jouw geval.. weet ik het antwoord niet zo in 1, 2, 3. Batterij is inderdaad wel erg snel leeg, erger me er eigenlijk ook wel aan, ook al hoop ik wel dat dit komt omdat de 'batterij' nieuw is en ze nog moet worden 'ingelopen' :) Na 'n tijdje verbetert dat wel? M'n wear-level is trouwens al 6% :? De batterij is gloednieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

@koffieboontje:

Je bedoeld zeker 1600X900. 1920x1200 is zeg maar beyond HD. Goed voor spelletjes. op zo'n scherm krijg je dus zwarte balken beneden en onder als je 1080 filmpjes kijkt. niet dat ik mij daar aan stoor met een 24" monitor aan mijn desktop.

Verder is de 9 cel batterij in de studio 17 met een voetje zeg maar. dus achterkant komt iets omhoog waardoor er meer warmte weg kan. 6 cel heeft dit volgens mij niet. Iig dat zei de verkoper tegen mij. Maar we gaan dit zien als ik hem binnen krijg. Word toch grotendeels als desktop vervanger gebruikt dus geen grotere cel nodig.

Edit: heb het liefst eigenlijk dat het klepje los van de batterij is zodat ik batterij eruit kan halen en toch klepje er terug op kan doen vanwege stof... iemand ervaring met batterij van het klepje verwijderen?

[ Voor 15% gewijzigd door Kingpinda op 30-06-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 323791 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:44:
misschien een overbodige vraag maar ik stel hem toch omdat ik 'm nergens nog ben tegengekomen:

Begrijp ik nou goed dat Dell apparatuur heel veel beter is geworden dan pak'mbeet 10 jaar geleden?
Toen waren de vele klachten over Dell niet van de lucht maar als ik de reacties zo doorneem is er
veel minder klachten en juist meer tevredenheid. Iemand?
Bedoel je dit misschien?
[...]De uitkomst van een interne studie van het bedrijf - ingesteld door Dell naar aanleiding van de civiele rechtszaak - zou zijn dat 97 procent van de OptiPlex-modellen naar verwachting problemen zou gaan vertonen[...]
Percentage is wel wat hoog, maar zo'n beetje ELK apparaat, van koffiezetter tot tv had daar in die periode last van. Iets met een gestolen incomplete receptuur voor condensatoren. Met de nadruk op incompleet.

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 30-06-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Kingpinda schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:21:
@koffieboontje:

Je bedoeld zeker 1600X900. 1920x1200 is zeg maar beyond HD. Goed voor spelletjes. op zo'n scherm krijg je dus zwarte balken beneden en onder als je 1080 filmpjes kijkt. niet dat ik mij daar aan stoor met een 24" monitor aan mijn desktop.

Verder is de 9 cel batterij in de studio 17 met een voetje zeg maar. dus achterkant komt iets omhoog waardoor er meer warmte weg kan. 6 cel heeft dit volgens mij niet. Iig dat zei de verkoper tegen mij. Maar we gaan dit zien als ik hem binnen krijg. Word toch grotendeels als desktop vervanger gebruikt dus geen grotere cel nodig.

Edit: heb het liefst eigenlijk dat het klepje los van de batterij is zodat ik batterij eruit kan halen en toch klepje er terug op kan doen vanwege stof... iemand ervaring met batterij van het klepje verwijderen?
De accu klikt in de bodem, vormt dus een deel van de bodem. 1 van de pootjes waar de laptop waar de laptop op staat is zelfs onderdeel van de accu. Bij de 9-cell uitvoering komt de achterzijde omhoog en raakt dit pootje de ondergrond dan weer niet, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

ja dus lijkt me bijna niet mogelijk dan bij 9 cel klepje van batterij te verwijderen... misschien meer geluk met 6-cel. Ik gaat binnenkort wel zien. Al gevraagd aan tel of ze niet ook alleen een los klepje verkochten... Nee was het relaas..

edit: maar het was dus niet alleen bij mij dus dat laptop met 9-cel niet helemaal waterpas stond? Had het gevoel dat hij iets wiebelde...

[ Voor 22% gewijzigd door Kingpinda op 30-06-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 23-05 14:29
guapper schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:23:
[...]

Met telefonisch bedoel je via telefonisch contact met de verkoper, of met Tech Support korte tijd na levering van de laptop??
Telefonische verkoop, Tech support word ik al bij het idee sinds mijn ervaring met 1747 al helemaal suf van. Enerzijds kunnen ze niet goed nederlands begrijpen dan moet je het in het engels doen en het engels wat je dan terugkrijgt is bijna onnavolgbaar. Adminstratieve systemen over jouw aankoop en gegevens zijn een chaos. Het is voor mij de belangrijkste reden geweest niet moeilijk te doen met de 1749 en gewoon bij de zwaarste i5 te blijven ik heb er maar wat extra mem (8) ingegooid om het een beetje te compenseren...

Ik moet nog een keer een losse drivebay unit kopen voor een 2e harde schijf (ook niet via telefonische vetrkoop leverbaar). maar dat komt wel een keer als ze wat goedkoper worden als de 1749 weer uit is. En dan doe ik dat wel via een third party leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
zuma schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:36:
[...]
Telefonische verkoop, Tech support word ik al bij het idee sinds mijn ervaring met 1747 al helemaal suf van. [...]
Voor een 130W adapter moet je met Tech Support bellen. Die zijn als het goed is *kuch* al een poosje op de hoogte van deze zaak.
Bij de order wordt de standaard 90W adapter meegeleverd, daar kan de verkoper ook niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Laatst online: 09-02-2019
klacht gemeld bij de TD , voeding te warm , tot twee keer toe een 90 watt en daarna een 130 watt voeding gekregen. gewoon lekker doorzeuren , klachten melden. , de eerste voeding is ook echt doorgesmolten , was er net op tijd bij maar dat was de eerste lichting 1747 na de laatste biosupdate , een monster als laptop .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van de 1749 via HDMI aan een Full-HD LCD? Beeld wordt top weergegeven, echter zou ook het geluid door moeten worden gezonden. Als ik kijk bij de sound instellingen zegt hij echter bij ATI HDMI sound output: Niet aangesloten/verbonden....??? Geluid blijft via speakers van de laptop lopen.

Ik heb al wat gegoogled en er zijn verschillende halve oplossingen aangedragen hier en daar, maar wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Xecuter NL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:12:
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van de 1749 via HDMI aan een Full-HD LCD? Beeld wordt top weergegeven, echter zou ook het geluid door moeten worden gezonden. Als ik kijk bij de sound instellingen zegt hij echter bij ATI HDMI sound output: Niet aangesloten/verbonden....??? Geluid blijft via speakers van de laptop lopen.

Ik heb al wat gegoogled en er zijn verschillende halve oplossingen aangedragen hier en daar, maar wat is de oplossing?
He Xecuter,

Mooi dat je dit onderwerp aanhaalt. Ik heb de laptop ook aangesloten dmv HDMI op mijn Philips 47PFL9703 LCD tv. Bij mij gaat het geluid wel via de tv en niet via de laptop, dus dat gaat goed. Beeld is verder wel scherp, alleen alle 1080p/720p filmpjes worden op het scherm van de laptop wel heel vloeiend weergegeven, maar via de tv gaat het niet zo vloeiend, ik kan het niet echt hakkelen noemen, maar de FPS is gewoon 3x zo laag lijkt het, dat vind ik wel erg jammer, op de laptop kan hij bv prima een WMVHD of een x264 afspelen, of een youtube 1080p clip, terwijl dit dan via de tv toch niet helemaal lekker loopt.

De HD films speel ik af met VLC, op de laptop super vloeiend, op tv dus niet.

Ik heb als videokaart de HD Radeon 560v, jij had de 5650 toch? Maar lijkt me niet dat dit veel uitmaakt. En nogmaals, op de laptop wordt het perfect en vloeiend weergegeven.

Welk type LCD tv heb je? Wellicht dat het met je tv te maken heeft? Zodra ik mijn HDMI inplug op de laptop gaat het beeld naar de tv, met geluid erbij zonder dat ik ook maar iets hoef te doen.

Heb je trouwens het beeld zowel via laptop als via tv lopen? Probeer anders eens bij beeldscherm instellingen in te stellen dat je alleen het beeld via je TV weergeeft, heb je dan nog steeds geen geluid??

[ Voor 8% gewijzigd door koffieboontje op 05-07-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
@ koffieboonte: Heb jij een Full-HD scherm op je studio?
Heb een full-hd 42LH5000 van LG verbonden met een 1.3 HDMI kabel met de Studio 17(49). Ik heb het beeld alleen via de LCD ook geprobeerd, dus dat is het niet. Ik merkte ook op dat er een downscale plaats vindt omdat 1080p niet beeldvullend is op mijn LCD, er zit dus een zwart kader om het beeld op de tv. Las dat ik dat ook weer in de instellingen op de studio moet aanpassen...maar de zoom optie van de tv maakt het beeld ook geheel vullend, echter vraag ik me af of dit pixel-to-pixel gebeurd.

Ik heb gisteravond nog alle drivers geupdate van Ati en Realtek en straks thuis uitproberen of dat voor mij gaat werken, maar heb er een hard hoofd in.

Ik lees ook dat het probleem zich betrekt tot Vista/Windows 7 icm ATI dus niet direct tot de Studio 17 noch de 5650 kaart.

Maar het komt er op neer dat de laptop niet begrijpt dat er een audio output moet plaatsvinden via de HDMI, omdat hoewel aangesloten, windows aangeeft dat de HDMI niet verbonden is...

Zou toch fijn zijn als het gewoon kabeltje prik-prak is en dat het dan gewoon werkt...*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Jep ik heb ook een Full HD LED scherm op mijn studio 1747 zitten. Ik heb in principe op mijn LCD scherm wel volledig beeld, heb wel een heel klein zwart kader zitten links/rechts en boven/onder, maar dit is maar ± 1 cm (maar toch raar dat het niet helemaal vullend is)

Die zoom optie zal je beeld waarschijnlijk niet vullen dmv pixel to pixel, je bedoeld gewoon de beeldformaat instellingen op je tv?

Maar anno juli 2010 mag ik toch aannemen dat ATI's videokaarten volledig Win7 compitabel zijn zonder dat je er weer drivers voor moet installeren/updaten?

Laat mij even weten of het updaten van drivers nog nut heeft gehad?

Maar loopt jou beeld wel vloeiend over je LCD scherm? (dus met zelfde FPS als via je laptop scherm?)

Wat jij zegt met kabeltje "prik-prak" en werken met die handel, zou ook zo moeten. Bij mij werkt het zo in ieder geval wel, maar weet niet of er bij mij in mijn windows ook staat bij de sound input: Niet aangesloten/verbonden. Zal ik straks ook eens ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Voeding wordt bij mij ook 'erug' warm, maar smelten, nope. Al 'n geluk niet... 's Wel 'n fout van Dell :X

[ Voor 8% gewijzigd door RangedNeedles op 05-07-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 18:12
Kameraad van mij is van plan een nieuwe laptop te kopen namelijk een dell studio.
dan kijken we bij wk deals en wat we ons aanvragen. de ene van 849 heeft een grafische kaart: HD 5650 en de de ene bij wk deals van 879 heeft een HD560V kan iemand mij vertellen wat het vershil hier tussen is? en zo ja wat is het verschil? en kan ik dus beter dan gaan voor de ene van 879 euro of die ene van 849 ( de 879 heft i7 en de 849 heeft een i5 en het liefst wil hij wel een i7).
voor de laptops hier de link:
http://www1.euro.dell.com...up&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de 5650 is sneller dan de -v

het verschil is, bij nader inzien, niet eens zo groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:20:
de 5650 is sneller dan de -v

het verschil is, bij nader inzien, niet eens zo groot
Inderdaad, maar je weet dat je er op wil gamen, zou ik toch voor de 5650 gaan. Die heeft namelijk DirectX 11 support zoals al eerder werd verteld.
Hoe zit het verder met de accu-duur? Ik hoor daar wat tegenstrijdige berichten over. Sommige zeggen 6-cells: 1,5 à 2 uur. Ik ben meer geïnteresseerd in het verschil tussen de 6 en de 9 cells. Deze upgrade is ook niet van de goedkoopste (70€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de 9-cel gaat 50% langer mee, zo simpel is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
De helft van iets weinig nemen, is nog niet bijster veel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:25:
de 9-cel gaat 50% langer mee, zo simpel is het
En die vlieger gaat ook op als ie in Standby staat..
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een review van de nieuwe inspirion 17R, het alternatief voor de studio 17 met slechtere grafische kaart.
http://www.notebookcheck....17R-Notebook.33097.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Ik ga waarschijnlijk binnenkort ook een Dell Studio 17 kopen. De cpu wordt waarschijnlijk een i5-520M of een i5-540M en de gpu een HD5650 1GB. Maar voordat ik deze koop wil ik weten of er veel verschil zit tussen de 520M en de 540M, want ik wil het niet al te duur maken. Als dat verschil helemaal niet zo groot is ga ik voor de 520M. De HD5650 is volgens mij wel een aardig kaartje, maar met welke dekstop kaart is die vergelijkbaar. Ik zou ook graag willen weten wat de cijfers zijn van de windows prestatie index van deze laptop, met een 520M of een 540m, HD5650 1GB, 4GB DDR3-1066 SDRAM en een 7200 rpm hdd. Ik weet dat de windows prestatie index niet zo veel zegt, maar dan heb ik toch een beetje een idee wat de snelheid is. En is de resolutie (1600x900) een beetje te doen op deze laptop, want ik las dat hier dat best veel mensen voor de resolutie 1920x1080 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het verschil tussen de i5 520m en de i5 540m is niet zo groot, een paar %.

en nog even over dat full-HD scherm, is er iemand die dat scherm ook daadwerkelijk heeft ontvangen? ik geloof er niets van dat hij nu "opeens" weer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:01:
en nog even over dat full-HD scherm, is er iemand die dat scherm ook daadwerkelijk heeft ontvangen? ik geloof er niets van dat hij nu "opeens" weer leverbaar is.
Ik heb er wel voor betaald. Ik zal es kijken wat eigenschappen en resolutie zegt zo gauw wij hem binnen hebben :) 21/7 is leverdatum maar bij vorige laptop kwam hij ook een week eerder aan. dus fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365538

Onze dochter heeft deze laptop studio 1737 17 maanden geleden gekregen met 4 jaar garantie. Hij wordt zeer intensief gebruikt. Na 3 maanden waren de luidsprekers defect, Thuis onder garantie gemaakt.(geluid klinkt zo wie zo erg matig van deze laptop).

Na 6 maanden linker scharnier defect, Thuis onder garantie gemaakt. (volgens monteur een vaker voorkomend defect). 220V Adapter defect, nieuwe opgestuurd gekregen. Nu na 17 maanden is het linker scharnier weer defect met daaruit voortvloeiend een scheur in de achter body van het scherm. Nu is Dell echter niet meer thuis en wordt er geroepen dat het onze eigen schuld is.
Het woord garantie kent men niet meer, alles draait nu om betalen. 4 jaar garantie of niet, betalen, terwijl je duidelijk kunt zien dat door het niet goed functioneren van het scharnier er door veel gebruik er een scheur is ontstaan in de achter body. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en zelfs doorverbonden met mensen uit Bratislava waar hun opper-service centrum zit.
Het is volgens mij een productiefout, er staat te veel druk op het scherm als het scherm
in of uit geklapt wordt.

Ik heb nu een laptop met 4 jaar garantie staan die 17 maanden geleden 899 euro heeft gekost.
Wat kan ik hier nu nog mee?? Niets, voor mij geen Dell meer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
Kingpinda schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:22:
[...]

Ik heb er wel voor betaald. Ik zal es kijken wat eigenschappen en resolutie zegt zo gauw wij hem binnen hebben :) 21/7 is leverdatum maar bij vorige laptop kwam hij ook een week eerder aan. dus fingers crossed.
Ik heb 'm ook besteld. 20/7 is hier de verwachte lever datum maar hoop stiekem dat hij morgen of vrijdag zal worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Anoniem: 304171 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:47:
Ik ga waarschijnlijk binnenkort ook een Dell Studio 17 kopen. De cpu wordt waarschijnlijk een i5-520M of een i5-540M en de gpu een HD5650 1GB. Maar voordat ik deze koop wil ik weten of er veel verschil zit tussen de 520M en de 540M, want ik wil het niet al te duur maken. Als dat verschil helemaal niet zo groot is ga ik voor de 520M. De HD5650 is volgens mij wel een aardig kaartje, maar met welke dekstop kaart is die vergelijkbaar. Ik zou ook graag willen weten wat de cijfers zijn van de windows prestatie index van deze laptop, met een 520M of een 540m, HD5650 1GB, 4GB DDR3-1066 SDRAM en een 7200 rpm hdd. Ik weet dat de windows prestatie index niet zo veel zegt, maar dan heb ik toch een beetje een idee wat de snelheid is. En is de resolutie (1600x900) een beetje te doen op deze laptop, want ik las dat hier dat best veel mensen voor de resolutie 1920x1080 gaan.
Ik heb de Studio 17 met de i5-540M, 4gb, ATI 5650 en windows index is een 5.9 met als zwakke punten de HDD en het interne geheugen van 4gb. Ik zal eens kijken of ik het overzicht kan posten hier. Ik heb de i5-540m genomen tegenover de 520 omdat het toch net even die extra ghz zijn en het prijsverschil minimaal is. Nu heb ik een top laptop voor 800e die menig desktops verslaat. Ik ben onderhand flink aan het gamen erop en de enige uitdaging die ik op het moment heb is het 5.1 geluid via HDMI eruit te krijgen...maar dat gaat me nog wel lukken. Ben een paar dagen weg geweest dus heb er niet meer aan kunnen werken, maar zodra ik een oplossing heb post ik het hier.

Als anderen al een oplossing hebben, hoor ik het graag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365713

Hallo, ik ben hier nieuw en heb pas een Studio 1749 besteld en ben via google hier gekomen.

Ik heb de volgende configuratie besteld en hoop deze voor 22 juli te ontvangen.

N0774902 Studio 1749 : Intel i5-540M(2.53GHz) Mobile CPU
Display : 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife
Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera
LCD Back Cover : Black Chainlink
Resource DVD : Studio 1749 Diagnostics and Drivers
Ship Accessory : Dutch Docs
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 320GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including Roxio Burn software
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter
Power Cord : European 1M
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
Carry Case : Not Included
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Wireless : Europe Dell Bluetooth 365 Card
Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card
Wireless : Wireless Label CI5
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Professional (64 BIT)
OS Media : MUI Windows 7 Professional (64 BIT) Resource DVD
Software : MS Office 2010 Starter (Word Starter, Excel Starter)
Dell Dock 1.0
Software : Skype for Windows
Software : Datasafe Local 2.0 Basic
AntiVirus : McAfee SecurityCenter 3 Year Subscription
Standard Service – 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC
No Warranty Upgrade
No Accidental Damage Support
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Studio 1749 Order - Netherlands
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
Software : Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
Studio NB - System Only

Ik ben van plan om er 4GB geheugen bij te zetten zodat ik op 6GB kom.
Na vele berichten hier te hebben gelezen over de BT en 1520 wireless kaart mag ik wel hopen dat het eea bij mij goed werkt.

Mochten er mankementen optreden dan meld ik dat hier.
gr Theo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Hoi Pathe, welkom :) erm snap het ff niet. je hebt in je bestelling staan 4 gig (2x2) als je er 4 gig bij zet.. zou dat op 8 uitkomen. zijn er nog 2 sloten vrij dan? En ja ik heb speciaal een intel wifi n kaartje laten plaatsen ipv dell vanwege de comments hier. Success iig :) Kan zelf niet wachten totdat ik.. erm.. mijn vriendin mijn erm.. HAAR laptop binnen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
Kingpinda schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:09:
En ja ik heb speciaal een intel wifi n kaartje laten plaatsen ipv dell vanwege de comments hier. Success iig :)
same here. voor 15 euro wou ik het risico niet lopen, en heb ook zo'n intel 6200 apparaatje besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,
erm snap het ff niet. je hebt in je bestelling staan 4 gig (2x2) als je er 4 gig bij zet.. zou dat op 8 uitkomen. zijn er nog 2 sloten vrij dan?
Ik neem er 2GB uit en zet er dan een 4GB in dan kom ik op 6GB, de 2GB die eruit komt gebruik ik in een andere laptop
same here. voor 15 euro wou ik het risico niet lopen, en heb ook zo'n intel 6200 apparaatje besteld :D
Kan je dit al gelijk bij de bestelling aangeven of doe je dit later?

gr theo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
Anoniem: 365713 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 06:12:
Kan je dit al gelijk bij de bestelling aangeven of doe je dit later?

gr theo :)
Telefonisch gedaan, net zoals FullHD scherm (95 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telefonisch gedaan, net zoals FullHD scherm (95 euro)
Ik ga vanmiddag gelijk even bellen, bedankt... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

houd je oude bestelling erbij. Want om iets te veranderen in je bestelling zul je je oude moeten annuleren. Wel redelijk omslachtig jammer genoeg. Ik kwam er na het weekend achter dat ik toch liever een 7200 rpm schijf wilde ipv 5400. Werd de levertijd wel meteen een week verder gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
vandaag een berichtje gekregen dat verwachte leverdatum 13 juli is.

Een week ingelopen op de eerder vermelde 20 juli dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
guapper schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:12:
[...]

En die vlieger gaat ook op als ie in Standby staat..
:Y
En in uren en minuten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grofwel 2x zo lang denk ik, rmclock geeft bij mijn studio 15 altijd iets aan als 9 uur als ik uit slaapstond kom.

maar daar heb je dus hibernate voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Anoniem: 365538 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:54:
Onze dochter heeft deze laptop studio 1737 17 maanden geleden gekregen met 4 jaar garantie. Hij wordt zeer intensief gebruikt. Na 3 maanden waren de luidsprekers defect, Thuis onder garantie gemaakt.(geluid klinkt zo wie zo erg matig van deze laptop).

Na 6 maanden linker scharnier defect, Thuis onder garantie gemaakt. (volgens monteur een vaker voorkomend defect). 220V Adapter defect, nieuwe opgestuurd gekregen. Nu na 17 maanden is het linker scharnier weer defect met daaruit voortvloeiend een scheur in de achter body van het scherm. Nu is Dell echter niet meer thuis en wordt er geroepen dat het onze eigen schuld is.
Het woord garantie kent men niet meer, alles draait nu om betalen. 4 jaar garantie of niet, betalen, terwijl je duidelijk kunt zien dat door het niet goed functioneren van het scharnier er door veel gebruik er een scheur is ontstaan in de achter body. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en zelfs doorverbonden met mensen uit Bratislava waar hun opper-service centrum zit.
Het is volgens mij een productiefout, er staat te veel druk op het scherm als het scherm
in of uit geklapt wordt.

Ik heb nu een laptop met 4 jaar garantie staan die 17 maanden geleden 899 euro heeft gekost.
Wat kan ik hier nu nog mee?? Niets, voor mij geen Dell meer!!!
Wees dan ook een beetje voorzichtig... Na een eerste keer repareren ben je sowieso toch al ietsje rustiger met alles? Je geeft het zelf ook al aan: 'onze dochter' en 'zeer intensief'. Vrouwen krijgen alles kapot, vooral elektronische dingen, dit plus dat ze het zeer intensief gebruikt :P
Ik zeg dit maar omdat ik Dell al het een en ander gevraagd heb en het altijd positieve feedback-reacties zijn en de bouwkwaliteit van mijn 1749 (<> 1739) echt tiptop is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Xecuter NL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:39:
[...]

Ik heb de Studio 17 met de i5-540M, 4gb, ATI 5650 en windows index is een 5.9 met als zwakke punten de HDD en het interne geheugen van 4gb. Ik zal eens kijken of ik het overzicht kan posten hier. Ik heb de i5-540m genomen tegenover de 520 omdat het toch net even die extra ghz zijn en het prijsverschil minimaal is. Nu heb ik een top laptop voor 800e die menig desktops verslaat.
Zou jij of iemand anders nog het overzicht willen posten van de index scores? Ben benieuwd wat voor score de CPU en GPU krijgt.

Veel mensen doen als resolutie 1920x1080 ipv 1600x900. Is het dan nog wel te lezen op de laptop, op mijn 22 inch scherm met de full hd resolutie is het al best klein? Op de laptop zal ik niet zo heel veel programma's openen, daar heb ik mijn i7 pc voor. Dan lijkt het mij beter om voor 1600x900 te gaan, wat vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Op mijn desktop pc met 1920 x 1200 24" monitor heb ik lettertype altijd op 125 of 150 procent. soms zoom ik ook nog in als ik aan het browsen ben. Op zich maakt het qua resolutie niet uit of iets te lezen is of niet. Dan zoom je gewoon in.

Maar voor films heb je denk ik wel scherper beeld je kunt natuurlijk autoscale gebruiken ofzo maar dan verlies je toch wat kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 304171 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:41:
[...]

Zou jij of iemand anders nog het overzicht willen posten van de index scores? Ben benieuwd wat voor score de CPU en GPU krijgt.

Veel mensen doen als resolutie 1920x1080 ipv 1600x900. Is het dan nog wel te lezen op de laptop, op mijn 22 inch scherm met de full hd resolutie is het al best klein? Op de laptop zal ik niet zo heel veel programma's openen, daar heb ik mijn i7 pc voor. Dan lijkt het mij beter om voor 1600x900 te gaan, wat vinden jullie er van?
Je laptop staat meestal ook niet zo ver weg als een normaal scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Xecuter NL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:39:
... Ik ben onderhand flink aan het gamen erop en de enige uitdaging die ik op het moment heb is het 5.1 geluid via HDMI eruit te krijgen...maar dat gaat me nog wel lukken. Ben een paar dagen weg geweest dus heb er niet meer aan kunnen werken, maar zodra ik een oplossing heb post ik het hier.

Als anderen al een oplossing hebben, hoor ik het graag 8)
Okee, was blijkbaar dus gewoon het updaten van de drivers van Ati en Realtek HDMI output. Works like a charm! Nu nog op zoek naar een goed draadloos keyboard met integrated touchpad zoals die logitech. Dan is mijn laptop helemaal compleet als gamebak en mediacentre!

Heb dus nu via HDMI de studio aangesloten op mijn 42" lg Full-hd die geluid optisch doorlust naar me samsung 5.1 set. Vervolgens heb ik me xbox controller aangesloten op de studio via usb en ik kan heerlijk gamen op mijn tv met surround sound...who needs an Xbox 360? Films spelen ook fantastisch af en dus heb ik mijn ingebouwde mediaspeler van de lg ook niet meer nodig (had limited codec afspeelbaarheid en geen support voor DTS) Nu met de juiste codec pack en VLC player kan ik alles afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Xecuter NL schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:26:
[...]

Okee, was blijkbaar dus gewoon het updaten van de drivers van Ati en Realtek HDMI output. Works like a charm! Nu nog op zoek naar een goed draadloos keyboard met integrated touchpad zoals die logitech. Dan is mijn laptop helemaal compleet als gamebak en mediacentre!

Heb dus nu via HDMI de studio aangesloten op mijn 42" lg Full-hd die geluid optisch doorlust naar me samsung 5.1 set. Vervolgens heb ik me xbox controller aangesloten op de studio via usb en ik kan heerlijk gamen op mijn tv met surround sound...who needs an Xbox 360? Films spelen ook fantastisch af en dus heb ik mijn ingebouwde mediaspeler van de lg ook niet meer nodig (had limited codec afspeelbaarheid en geen support voor DTS) Nu met de juiste codec pack en VLC player kan ik alles afspelen!
:o Cool plan! :9 Je hebt idd geen Xbox 360 meer nodig >:)

Alleen... je hebt Realtek HDMI drivers gebruikt? Werken die wel? Zover ik gezien heb, zijn het geen Realtek chips, maar IDT (nog nooit van gehoord). Vind er eigenlijk ook niet echt drivers voor, buiten Dell support site ofcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi. Vrijdagmiddag nog gebeld en de bestelling stond al in produktie maar kon nog worden geannuleerd, maandag is de order aangepast met het intel 6200 kaartje en een HDD van 500 GB ipv de 320 GB. De levertijd is idd met een week versprongen en staat nu op 29 Juli. Ben benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:57
In de studio zitten 2 geluidschips. De IDT en de Realtek op de videokaart. Mocht jet het geluid via hdmi willen versturen heb je de drivers van de realtek. INstalleer niet de geluidskaart drivers van ATI maar van Realtek. Na een update werken de geluidskaartdrivers van ati niet meer. HEt valt niet meer te selecteren onder output van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 18:21
Ik had paar vraagjes hoe kan je een 1920x1080 beeldscherm kiezen moet dat zeker telefonisch
en een 7200rpm harde schijf zit er toch standaard in. Ik kan alleen maar kiezen uit 7200rpm harde schijven ieder geval. En de intel 6400 zag ik ook dat je die telefonisch kan kiezen. Zijn er nog meer dingen die nuttig zijn om te veranderen voor weinig prijsverschil?

Op dat plaatje op de eerste pagina lijkt het ook of heel de laptop zwart is maar op andere plaatjes lijkt die meer zilver bij het toetsenbord of kan je dit ook veranderen?

En heeft de Dell Studio 17 JBL Boxesetjes ??

[ Voor 23% gewijzigd door Vinny1 op 13-07-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Vinny1 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:18:
Ik had paar vraagjes hoe kan je een 1920x1080 beeldscherm kiezen moet dat zeker telefonisch
en een 7200rpm harde schijf zit er toch standaard in. Ik kan alleen maar kiezen uit 7200rpm harde schijven ieder geval. En de intel 6400 zag ik ook dat je die telefonisch kan kiezen. Zijn er nog meer dingen die nuttig zijn om te veranderen voor weinig prijsverschil?
Toetsenbord met achtergrondverlichting?

Er is wel gemeld dat dat dan een UK/Irish layout heeft, er komen binnenkort foto's.

Als ik me niet vergis zit o.a. het @-teken naast de enter, maar dat moet dus nog bevestigd worden.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/KB_Windows_Ireland.svg/500px-KB_Windows_Ireland.svg.png
Irish layout

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/KB_United_Kingdom.svg/500px-KB_United_Kingdom.svg.png
UK layout

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/500px-KB_US-International.svg.png
US Int. layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Vinny1 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:18:

Op dat plaatje op de eerste pagina lijkt het ook of heel de laptop zwart is maar op andere plaatjes lijkt die meer zilver bij het toetsenbord of kan je dit ook veranderen?

En heeft de Dell Studio 17 JBL Boxesetjes ??
Ja alles wat niet op de site instelbaar is moet je dus telefonisch doen.
Ik had eerst telefonisch een 5400 rpm HD maar toch maar 7200 gedaan.

Hopenlijk komen de plaatjes van UK/Irish backlit keyboard donderdag of vrijdag. Dan zegt ups dat ik hem binnen moet hebben.

Ik weet dat het touchscreen model een silver chainlink keyboard heeft en achterkant zwart chainlink met een rode rand. Bij touchscreen kun je ook geen ander motief/kleur kiezen. Of de gewone een zwart keyboard handrest heeft weet ik niet. Zal ik ook binnenkort achterkomen. Dus alleen het normale model zonder touchscreen kun je de achter kant kiezen uit 300 + ontwerpen. hier betaal je dan wel weer voor. Mijn vriendin heeft running trhough a yellow forest of zo gekozen. Het lijkt iig erop alsof ze 20 verschillende verfpotten tegen de achterkant hebben gesmeten.

Ja de dell studio 17 heeft op de palm rest 2 ontzettend goed klinkende speakers van JBL en een subwoofer onder ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Kingpinda schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:40:
[...]

Ja alles wat niet op de site instelbaar is moet je dus telefonisch doen.
Ik had eerst telefonisch een 5400 rpm HD maar toch maar 7200 gedaan.

Hopenlijk komen de plaatjes van UK/Irish backlit keyboard donderdag of vrijdag. Dan zegt ups dat ik hem binnen moet hebben.

Ik weet dat het touchscreen model een silver chainlink keyboard heeft en achterkant zwart chainlink met een rode rand. Bij touchscreen kun je ook geen ander motief/kleur kiezen. Of de gewone een zwart keyboard handrest heeft weet ik niet. Zal ik ook binnenkort achterkomen. Dus alleen het normale model zonder touchscreen kun je de achter kant kiezen uit 300 + ontwerpen. hier betaal je dan wel weer voor. Mijn vriendin heeft running trhough a yellow forest of zo gekozen. Het lijkt iig erop alsof ze 20 verschillende verfpotten tegen de achterkant hebben gesmeten.

Ja de dell studio 17 heeft op de palm rest 2 ontzettend goed klinkende speakers van JBL en een subwoofer onder ingebouwd.
Bedankt voor je reactie

Nog paar vraagjes

Levert het veel op om inplaats van de intel core i3-350m een i5-520m te nemen voor 80 euro meerprijs.
De laptop is niet echt voor zware games bedoeld. voornamelijk voor internet, mails, word en media. Maar ik wil dan wel dat die in die dingen lekker snel is.

Ik las dat veel mensen een full-HD scherm namen en 1920x1080 resolutie. Wat is de meerprijs van 1920x1080 resolutie of is die er niet. En is het scherm met Full-HD een stuk mooier als je gewoon aan het internetten bent of is het echt alleen maar om HD films te kijken.

Bedankt voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
karakedi schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:10:
In de studio zitten 2 geluidschips. De IDT en de Realtek op de videokaart. Mocht jet het geluid via hdmi willen versturen heb je de drivers van de realtek. INstalleer niet de geluidskaart drivers van ATI maar van Realtek. Na een update werken de geluidskaartdrivers van ati niet meer. HEt valt niet meer te selecteren onder output van windows.
OK! Bedankt :P Dus.. als ik het goed begrijp, ik heb geen HDMI TV of ben ook niet van plan om m'n notebook zo aan te sluiten, mag/moet/kan/zal ik alleen Realtek drivers installeren? Voor gewoon geluid, dus niet over HDMI? En ondanks de IDT chip werkt het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Vinny1 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:15:
[...]

Bedankt voor je reactie

Nog paar vraagjes

Levert het veel op om inplaats van de intel core i3-350m een i5-520m te nemen voor 80 euro meerprijs.
De laptop is niet echt voor zware games bedoeld. voornamelijk voor internet, mails, word en media. Maar ik wil dan wel dat die in die dingen lekker snel is.

Ik las dat veel mensen een full-HD scherm namen en 1920x1080 resolutie. Wat is de meerprijs van 1920x1080 resolutie of is die er niet. En is het scherm met Full-HD een stuk mooier als je gewoon aan het internetten bent of is het echt alleen maar om HD films te kijken.

Bedankt voor het lezen!
cpu vraag moet je echt zelf bepalen. Voor cijfers: http://www.notebookcheck.net/Notebook-Processors.129.0.html
full hd scherm: €90,- (uit m'n hoofd, kan er een paar euri naast zitten) bied meer ruimte en is kwalitatief veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
guapper schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:47:
[...]

cpu vraag moet je echt zelf bepalen. Voor cijfers: http://www.notebookcheck.net/Notebook-Processors.129.0.html
full hd scherm: €90,- (uit m'n hoofd, kan er een paar euri naast zitten) bied meer ruimte en is kwalitatief veel beter.
De meerprijs inmiddels opgeslaan naar 105€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
laurensi1 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:02:
[...]

De meerprijs inmiddels opgeslaan naar 105€
gatver.. hebben ze er voor consumenten ook al 15% bovenop gezet??

..Tijd voor een extra krantenwijk. :(

edit: upgrade van i7 720qm naar 740qm is ook iets meer gaan kosten: €150,-

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 13-07-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Ik wordt niet echt wijzer van die site? Kunnen jullie niet zeggen of het echt verschil maakt voor die 80 euro..

Is het zo als je een 1920x1080 resolutie hebt dan ook automatisch een HD scherm hebt ofniet? En als je nou niet echt HD films erop kijkt wat is dan het nu van een HD scherm of ziet het er gewoon bij alles wat mooier uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Vinny1 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:24:
[...]

Ik wordt niet echt wijzer van die site? Kunnen jullie niet zeggen of het echt verschil maakt voor die 80 euro..

Is het zo als je een 1920x1080 resolutie hebt dan ook automatisch een HD scherm hebt ofniet? En als je nou niet echt HD films erop kijkt wat is dan het nu van een HD scherm of ziet het er gewoon bij alles wat mooier uit?
Lees de HD wiki eens, om te beginnen. Full HD = 1920x1080 beeldlijnen/pixels.

Als je €80,- over hebt, denk ik dat het geen verkeerde investering is. Alles zal er net iets vlotter door verlopen. De verschillen in de verschillende tests moet je langs elkaar zetten, dan kun je ongeveer inschatten wat het verschil percentueel is.

Met een i3 kun je ook prima browsen natuurlijk; net zoals met een core2duo. Het is aan jou om de waarde van de extra rekenkracht in te schatten voor jouw toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Hehe. er zitten gewoon meer pixels op het scherm. verschil tussen 1920 x 1080 en 1600 x 900 scherm is 320 bij 180 pixels. 1920 x 1080 is inderdaad wel de full hd standaard. Scherm blijft daarentegen even groot. of het er mooier uit ziet is relatief. Er zijn waarschijnlijk nog steeds nerds die counterstrike op 640 x 480 spelen omdat ze dan betere headshots kunnen maken... sommigen zeggen dat het mooier is want als je spelletjes speelt op hogere resoluties ziet alles er (kleiner) maar scherper uit. dus... tja. zoals hierboven ook ergens gezegd word. je hebt daardoor ook meer ruimte op je werkblad omdat je je pictos kleiner kunt instellen.

als je HD films bekijkt vult het wel je hele scherm met de scherpte waarvoor het is gemaakt. als je een lagere resolutie hebt kun je autoscale aanzetten met vlc player bijvoorbeeld en dan vult het ook je hele scherm maar verlies je een - in mijn ogen verwaarloosbaar- kwaliteit.

edit: pixel telvout :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vroeger een Dell 8200 15" gehad met een ultra sharp scherm 1600x1200, volgens mij was het verschil met een gewone 15" scherm de "pixel pitch" (pixel afstand) bij het gewone scherm was dit ± 0,25 pitch en bij de ultra sharp ± 0,17 pitch waardoor je ook bij een lagere resolutie een scherper beeld had omdat de pixels dichter op elkaar stonden. Tegenwoordig vind je hier niets meer over bij de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 365713 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:24:
Ik heb vroeger een Dell 8200 15" gehad met een ultra sharp scherm 1600x1200, volgens mij was het verschil met een gewone 15" scherm de "pixel pitch" (pixel afstand) bij het gewone scherm was dit ± 25 pitch en bij de ultra sharp ± 17 pitch waardoor je ook bij een lagere resolutie een scherper beeld had omdat de pixels dichter op elkaar stonden. Tegenwoordig vind je hier niets meer over bij de schermen.
Pixel Pitch heeft betrekking tot CRT schermen meen ik; er werd toen nog met 3 kleuren gewerkt in een driehoekige structuur (bestaande uit rode, groene en blauwe lichtpunten) terwijl we tegenwoordig in rijen pixels werken die elke gewenste kleur kunnen weergeven. En ja; hoe meer pixels per inch, hoe scherper. Dat is hetzelfde als bij de pixel pitch.

Meer info lees je in de Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Ik heb vandaag de dell studio gekocht ik wou eigenlijk nog een full HD scherm en de wifi kaart vervangen voor intell. Omdat het al 7 uur was kon ik niet meer telefonisch bestellen en was het daardoor dus niet mogelijk. En ik wou persee vandaag bestellen door de kortingen die tot 14 juli gelden. Bij elkaar was de prijs voor de laptop 740 met de kortingen en kortingcoupon van 5% daar kwam nog 25 euro verzendkosten bij op en een muis van 20 euro. Toch wel een aardige laptop voor de prijs lijkt mij.

Punt
Beschrijving

Base
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)

Geheugen
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

Toetsenbord
Internal US/International Qwerty Keyboard

Grafische kaart
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650

Harde schijf
320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive

Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Optische stations
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software

Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)

Cables
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European

Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation

Gedis-pakketreferentie
N0774902

Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc

Services en Support
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc

PalmRest
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only

Bestelgegevens
Studio 1749 Order - Netherlands

Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Draagtassen
Geen draagtas

Dell Dock
Dell Dock

Systeemmedia
Studio 1749 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)

Camera
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera

Kleuren, dessins en beschilderingen
Black chainlink

Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support

Online Backup
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)

Theft Protection Solution
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC

Labels
Wireless Label CI5

LCD-scherm
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL

DataSafe (Services Owned)
Datasafe Local 2.0 Basic

Microsoft-software
Office Starter 2010 - Nederlands

Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands

Power Supply
Wisselstroomadapter van 90 W

Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Vinny1 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:00:
Ik heb vandaag de dell studio gekocht ik wou eigenlijk nog een full HD scherm en de wifi kaart vervangen voor intell. Omdat het al 7 uur was kon ik niet meer telefonisch bestellen en was het daardoor dus niet mogelijk. En ik wou persee vandaag bestellen door de kortingen die tot 14 juli gelden. Bij elkaar was de prijs voor de laptop 740 met de kortingen en kortingcoupon van 5% daar kwam nog 25 euro verzendkosten bij op en een muis van 20 euro. Toch wel een aardige laptop voor de prijs lijkt mij.
[heul veul meer...]
Nog wel ff wachten met betalen; je weet tenslotte nooit of er morgen een betere aanbieding is. Als morgen dezelfde aanbieding nog geld kun je zeker nog ff een belletje doen huh. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Ik heb al betaald :P via iDeal maar dat kan je als goed is ook kunne annuleren. dan storten ze het gewoon terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinny1 op 15-07-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 12:30
Hoe kan je eigenlijk het beste met de batterij omgaan?

-Eerst helemaal opladen, aflaten, opladen,...
-Zoveel mogelijk insteken
-Willekeurig opladen

Of maakt het eigenlijk helemaal niet uit hoe je ermee omgaat ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Anoniem: 304171 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:41:
[...]

met mijn Studio 1749:
Processor: 6.8
Geheugen: 5.9
Grafisch: 6.7
Grafische weergave voor spellen: 6.7
Primaire harde schijf: 5.9

CPU i5-540m
GPU: Ati 5650
RAM: 4gb
HDD: 320GB 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
Li1quid schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:30:
Hoe kan je eigenlijk het beste met de batterij omgaan?

-Eerst helemaal opladen, aflaten, opladen,...
-Zoveel mogelijk insteken
-Willekeurig opladen

Of maakt het eigenlijk helemaal niet uit hoe je ermee omgaat ? :p
Volgens de omschrijving die je erbij krijgt eerst 12 uur opladen, en daarna kun je hem gebruiken. Er wordt wel aangegeven dat de levensduur ca 300 oplaadcycli (schrijf ik dat goed?) bedraagt.

Ik heb gisteren na ontvangst direct de laptop aan het net gehangen op het werk. gisteravond opgestart en doorgeladen tot een uur of 10, en toen de stekker er uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 16:12
Hey allemaal,

Ik heb wat door het topic gelezen, en ook ik ben overtuigd van deze laptop. Ik heb alleen enkele vraagjes die mij ondertussen toch nog niet duidelijk zijn:

- Ik heb begrepen dat je voor 70€ extra en eens een belletje te doen, je een Full HD scherm op de laptop kan instellen. Ik heb nu bij deze desktop een 19 inch scherm, met max resolutie 1280x1024. Dit vind ik toch wel het kleinste dat ik zou gaan, nog kleiner wordt vermoeiend voor mijn ogen denk ik. Als ik nu de Dell Studio 17 bestel, dan heeft die een scherm van 17inch. Is de resolutie van 1600x900 dan ongeveer gelijk aan de resolutie die ik nu heb ik mijn scherm, of is dat groter/kleiner?

- Ik heb ook vernomen dat ik mijn WiFi kaart beter laat vervangen door een Intel aan de telefoon. Zou iemand mij het model hiervan kunnen geven?

- Hoe is de inkijkhoek van het scherm, en reflecteert het scherm hard?

- Hoe zit het nu eigenlijk met de fan? Ik ben van plan om een i5 processor te nemen, maar de ene zegt dat hij luidruchtig is, en de andere zegt van niet. Ik weet dat ik me tijdens het studeren nog wel eens kan ergeren aan een luidruchtige pc (ik studeer meestal via mindmaps op mijn pc)

- Wat is het verschil tussen i5 520 en i5 540? En is dat de 50€ meer waard?

- De pc kan warm worden lees ik, maar kan dat kwaad? Of maakt dat eigenlijk niet veel uit?

- Waar ik hier nog niemand over heb horen klagen, maar wat mij wel storend lijkt, is dat de pijltjestoetsen heel opeen gedrukt zitten? Zou iemand hier zijn mening over kunnen geven? (Ik gebruik ze nogal veel op een online MMORPG, waar wasd niet mogelijk is)

- Ik hoor mensen hier praten over een clone van de harde schijf voor het opstarten van de pc of zoiets. Zou iemand me dit kunnen uitleggen, of een link geven naar meer uitleg over wat hiermee bedoeld wordt?

- En eigenlijk mijn belangrijkste vraag: Is dit een waardige desktop replacer? Mijn desktop is nu gecrasht, en onderdelen vervangen zal waarschijnlijk wel een dure zaak worden. Nu vraag ik me af of ik nu dus beter deze Studio 17 koop ipv een desktop, omdat ik volgend jaar naar de universiteit ga. Ik zit nog altijd liever voor een desktop, maar vanaf volgend jaar heb ik waarschijnlijk zowiso de behoefte aan een laptop, dus vandaar: is dit een waardige desktopreplacer?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht, en hopelijk kan u mij (en waarschijnlijk nog andere mensen) wat verlichten :)
~ Ad fundum.

PS: Sorry als het antwoord op een van deze vragen al gegeven is; dan heb ik er waarschijnlijk over gelezen.

[ Voor 14% gewijzigd door AdFundum14 op 15-07-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Uk/irish layout:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.blans2/thumb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.blans2/thumb2.jpg

Sorry voor de onscherpe beelden. Ben niet zo'n fotogravert.

Iig komt dus overeen met die eerdere schema's van UK/Irish layout. @ Naast enter samen met #.

Lol toch ned/amerikaans moeten instellen voor mijn vriendin. Want zij typed blind en dan raakt ze in de war :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Wifi kaart is volgens mij de intell 6200

Het Full HD scherm is nu 115 euro meerprijs volgens mij. Maar de laatste keer dat ik via de chat aan een dell mederwerker vroeg zij die 215 en dat was de meerprijs. Dus wat het nou precies is weet ik ook niet. Ik ga vandaag telefonisch de dell 17 opnieuw bestellen dus dan laat k het wel horen.

edit: Weet trouwens iemand of je ook zonder meerprijs gewoon een zwarte buitenkant kan doen. Want nu is het met chainlink ofzo wat ik niet echt heel mooi vind.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpractic.rs/data/products/5/Studio_15_GFX_Chainlink.jpg

En het enigste verschil tussen Uk/irish en Us toetsenboord is toch dat er 1 knopje bij zit naast de enter de # en de trema en apenstaartje verwisseld zijn?

Edit2: De prijs van Full HD scherm kost 95 euries

[ Voor 33% gewijzigd door Vinny1 op 15-07-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Vinny1 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:44:
[...]
edit: Weet trouwens iemand of je ook zonder meerprijs gewoon een zwarte buitenkant kan doen. Want nu is het met chainlink ofzo wat ik niet echt heel mooi vind.
[afbeelding]
Zwart is niet beschikbaar in .nl, verder kun je voor een meerprijs kiezen uit andere kleurtjes en motiefjes zoals op de website aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Vinny1 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:44:
[...]

En het enigste verschil tussen Uk/irish en Us toetsenboord is toch dat er 1 knopje bij zit naast de enter de # en de trema en apenstaartje verwisseld zijn?
Nee want als je goed kijkt zie je ook dat de tilde nu bij de enter zit..... ik zou zeggen pak je US keyboard erbij en mijn fotoos en loop ze even na. Ik heb foto's gemaakt mijn werk zit er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Kingpinda schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:01:
[...]

Nee want als je goed kijkt zie je ook dat de tilde nu bij de enter zit..... ik zou zeggen pak je US keyboard erbij en mijn fotoos en loop ze even na. Ik heb foto's gemaakt mijn werk zit er op :)
Ik heb net met dell gebeld en kan nu niet meer de backlit toetsenbord bestelen voor de studio 17
En hoe zit het nou met die 130W voeding kan je die nou wel erbij krijgen ofniet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
Vinny1 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:56:
[...]

Ik heb net met dell gebeld en kan nu niet meer de backlit toetsenbord bestelen voor de studio 17
En hoe zit het nou met die 130W voeding kan je die nou wel erbij krijgen ofniet??
De vraag is volgens mij al een paar keer beantwoord, maar speciaal voor jou: Ik heb direct gevraagd naar een 130w voeding aangezien er enkele problemen waren met de 90w voeding. Er werd aangegeven dat de 90w voeding zou moeten volstaan, en geen problemen mag geven. Mocht dit toch het geval zijn dan kan je later je klacht indienen, als je je laptop al hebt.

Ik heb overigens mijn laptop sinds gister binnen, en heb de temp van de voeding in de gaten gehouden, en deze wordt tot op heden niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
@ Kenicky

Ja ik had het al gelezen maar ik dag eerst ook dat ik een backlit toetsenbord erbij kon krijgen maar dat kon nu ook weer niet dus vroeg het nog maar ff voor de zekerheid. voor de rest bedankt voor je reactie.

Ik heb opnieuw de studio 17 besteld en de andere gecancelled nu alleen met Full HD scherm en een Intel 6200 wifi kaart voor 110 euro meerprijs. krijg hem rond 11 augustus binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinny1 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:37:
@ Kenicky

Ja ik had het al gelezen maar ik dag eerst ook dat ik een backlit toetsenbord erbij kon krijgen maar dat kon nu ook weer niet dus vroeg het nog maar ff voor de zekerheid. voor de rest bedankt voor je reactie.

Ik heb opnieuw de studio 17 besteld en de andere gecancelled nu alleen met Full HD scherm en een Intel 6200 wifi kaart voor 110 euro meerprijs. krijg hem rond 11 augustus binnen.
95 euro voor het scherm en 15 euro voor het intel 6200 kaartje neem ik aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Vreemd zijn nu de ierse keyboards ook op? (Ik kon geen US backlit keyboard krijgen) Of je hebt gewoon iemand aan de lijn gehad die geen zin had in van die wijsneuzen van tweakers :p er zouden nog duitse qwerties moeten zijn en vlaams/franse azerty keyboards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Kingpinda schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:17:
Vreemd zijn nu de ierse keyboards ook op? (Ik kon geen US backlit keyboard krijgen) Of je hebt gewoon iemand aan de lijn gehad die geen zin had in van die wijsneuzen van tweakers :p er zouden nog duitse qwerties moeten zijn en vlaams/franse azerty keyboards...
Ik vind dat zo'n vreemd verhaal: alsof ze die dingen hier op Schiphol nog ff verwisselen voordat de laptop zijn reis vervolgt.
Maakt toch geen hout uit of je 'm in de US of A bestelt of hier; ze komen allemaal uit de zelfde fabriek in .cn toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Hallo iedereen,

Ik heb een groot deel van dit topic doorgelezen omdat ik ook een dell studio 17 wil kopen voor mijn studie.
En wil vragen of iemand nog opmerkingen op aanraders heeft.

Ik zal de laptop gebruiken voor mijn studie die 1 sept. begint, dit is International game architecture and design: 3D programming. Ik weet nog niet hoeveel eisend dit is voor een laptop. Ook wil ik er misschien wat spellen op spelen zoals een mmo.
Ik heb geen desktop meer dan en ik vind het niet erg om wat extra gewicht mee te tillen voor een 17inch.

De bedoeling is om deze configuratie te nemen indien die nog beschikbaar is:
- Dell studio 17
- i7 720qm (740qm is me te duur)
- Full HD 1920x1080 led scherm
- 500GB hdd (7200rpm)
- 4GB intern geheugen
- Backlid keyboard
- De intel (n) netwerkkaart
- Radeon HD 5650 grafische kaart
- Interne bluetooth
- 9 cell batterij
- 4 jaar garantie (binnen 5 dagen)
- standaard zwarte chainlink case
- 130 watt voeding
- als het mogelijk is een 2de caddy voor ooit een ssd in de 2de slot te kunnen zetten
- 5% korting

Ik wil met mijn budget onder de 1200 blijven dus moet nog eerst bekijken hoeveel alle extra's zullen kosten (dit doe ik maandag en zal de prijzen posten). Er is nu een goede actie voor de studio 17 tot 21 Julie dus wil hem voor die tijd bestellen. En hoop dat dit ook via de telefoon geld.

Ik heb nagedacht over een I5 processor maar deze komt gelijk of hoger in de prijs uit als de i7.

Weet iemand trouwens of dell ook anti-glare/matte finish schermen heeft?
En hoeveel batterij tijd schat je met deze configuratie?

Krijg graag nog wat tips als die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Meessen schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:50:
Hallo iedereen,

Ik heb een groot deel van dit topic doorgelezen omdat ik ook een dell studio 17 wil kopen voor mijn studie.
En wil vragen of iemand nog opmerkingen op aanraders heeft.

Ik zal de laptop gebruiken voor mijn studie die 1 sept. begint, dit is International game architecture and design: 3D programming. Ik weet nog niet hoeveel eisend dit is voor een laptop. Ook wil ik er misschien wat spellen op spelen zoals een mmo.
Ik heb geen desktop meer dan en ik vind het niet erg om wat extra gewicht mee te tillen voor een 17inch.

De bedoeling is om deze configuratie te nemen indien die nog beschikbaar is:
- Dell studio 17
- i7 720qm (740qm is me te duur)
- Full HD 1920x1080 led scherm
- 500GB hdd (7200rpm)
- 4GB intern geheugen
- Backlid keyboard
- De intel (n) netwerkkaart
- Radeon HD 5650 grafische kaart
- Interne bluetooth
- 9 cell batterij
- 4 jaar garantie (binnen 5 dagen)
- standaard zwarte chainlink case
- 130 watt voeding
- als het mogelijk is een 2de caddy voor ooit een ssd in de 2de slot te kunnen zetten
- 5% korting

Ik wil met mijn budget onder de 1200 blijven dus moet nog eerst bekijken hoeveel alle extra's zullen kosten (dit doe ik maandag en zal de prijzen posten). Er is nu een goede actie voor de studio 17 tot 21 Julie dus wil hem voor die tijd bestellen. En hoop dat dit ook via de telefoon geld.

Ik heb nagedacht over een I5 processor maar deze komt gelijk of hoger in de prijs uit als de i7.

Weet iemand trouwens of dell ook anti-glare/matte finish schermen heeft?
En hoeveel batterij tijd schat je met deze configuratie?

Krijg graag nog wat tips als die er zijn.
Bij de configuraties met de i7 quadcore's krijg je geen hd5650, maar een hd560v. Dat is de nieuwe naam voor de hd4650 van vorig jaar. Misschien wel goed voor jou om te weten is dat de hd5650 DirectX 11 ondersteunt, terwijl de 565v dat niet doet (want oude kaart met nieuwe naam). Overigens wordt DirectX 11 ook niet ondersteunt door diverse kaarten uit de nieuwe lichting van nVidia, waaronder de gt310/330m welke je in de Sony Vaio's tegen komt..

Dell heeft geen matte schermen voor de Studio series.

De Studio 17 wordt geleverd met een 90W voeding, 130W krijg je niet. Indien je problemen hebt met 90W (te weinig W waardoor er CPU throttling optreed, of misschien wordt hij te heet ;)) kun je contact opnemen met Tech Support om te zien of je via hen een 130W voeding kunt krijgen.

Tip: ik neem aan dat je ook naar de Sony Vaio F-series hebt gekeken? Voor jouw budget is de dualcore uitvoering misschien ook nog interessant. Helaas zit daar ook geen mat scherm op.

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 17-07-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
@Guapper
Bedankt voor de reactie

Ik heb eerder in dit forum vernomen dar sommige de HD5650 en 130w voeding ook hebben gekregen door via de telefoon te bestellen omdat je dan meer opties hebt. Dit moet ik nog nagaan maar hoop dat het waar is. Vind het spijtig dat ze niet een betere grafische kaart leveren bij zo'n goede laptop.

De sony vaio f heb ik inderdaad lang over nagedacht maar heb er zeer veel klachten over gelezen, vind hem ook net iets te duur en heb hem gister bij de Media markt in de handen gehad, vond hem niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Meessen schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:25:
@Guapper
Bedankt voor de reactie

Ik heb eerder in dit forum vernomen dar sommige de HD5650 en 130w voeding ook hebben gekregen door via de telefoon te bestellen omdat je dan meer opties hebt. Dit moet ik nog nagaan maar hoop dat het waar is. Vind het spijtig dat ze niet een betere grafische kaart leveren bij zo'n goede laptop.

De sony vaio f heb ik inderdaad lang over nagedacht maar heb er zeer veel klachten over gelezen, vind hem ook net iets te duur en heb hem gister bij de Media markt in de handen gehad, vond hem niet zo fijn.
Tja, er moet nog wel een reden blijven om €1500,- of meer neer te leggen voor een Alienware game-laptop natuurlijk. De studio kan veel aan voor een laptop uit zijn marktsegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
Meessen schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:25:
@Guapper
130w voeding krijg je alleen bij klachten 90w voeding. Ik heb ook gevraagd naar de 130w voeding, maar deze kan men telefonisch zelf niet selecteren (zo is mij verteld ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366699

Beste tweakers,

Komend jaar ga ik beginnen met mijn studie aan Delft (LR). Dit brengt mij in de gelegenheid om de volgende laptops te bestellen. Ik zelf zou dan gaan voor de high end versie aangezien ik vaak de game nerd uithang.

Echter heb ik ook de volgend laptop bij Dell samengesteld;

Studie 17
  • INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE)
  • 4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
  • 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
  • 4 jaar In-Home Hardware Support (bij delft moet je er dit ooknog bij rekenen voor 130euro)
  • 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
  • Verder heb ik de zwaardere accu erbij genomen (85w) en de Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
Dit alles samen voor 1300 euro, scheelt dus maar ongeveer 200 euro met de HP van delft. Is dit het waard voor dit prestatie verschil? Volgens mij moeten zowel de processor als de grafische kaart van deze Dell veel beter zijn dan de HP. Het werktgeheugen van de HP werkt echter wel sneller (1333 ipv 1067) maar maakt dit zo veel uit? Hoogst waarschijnlijk zal zo zijn dat ik heel veel dingen over het hoofd heb gezien, vandaar deze post.

Reacties? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 366699 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:59:
Beste tweakers,

Komend jaar ga ik beginnen met mijn studie aan Delft (LR). Dit brengt mij in de gelegenheid om de volgende laptops te bestellen. Ik zelf zou dan gaan voor de high end versie aangezien ik vaak de game nerd uithang.

Echter heb ik ook de volgend laptop bij Dell samengesteld;

Studie 17
  • INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE)
  • 4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
  • 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
  • 4 jaar In-Home Hardware Support (bij delft moet je er dit ooknog bij rekenen voor 130euro)
  • 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
  • Verder heb ik de zwaardere accu erbij genomen (85w) en de Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
Dit alles samen voor 1300 euro, scheelt dus maar ongeveer 200 euro met de HP van delft. Is dit het waard voor dit prestatie verschil? Volgens mij moeten zowel de processor als de grafische kaart van deze Dell veel beter zijn dan de HP. Het werktgeheugen van de HP werkt echter wel sneller (1333 ipv 1067) maar maakt dit zo veel uit? Hoogst waarschijnlijk zal zo zijn dat ik heel veel dingen over het hoofd heb gezien, vandaar deze post.

Reacties? 8)7
De HP heeft een Quadro kaart: ideaal voor CAD/3D werk, bagger om mee te gamen. Qua GPU zijn ze dus niet te vergelijken.
Overigens kun je je afvragen of je het verschil tussen een i5 520 of 540 en de i7 620 in de praktijk gaat merken, terwijl de meerprijs aanzienlijk is. Die €200,- zou ik dan persoonlijk liever in een SSD investeren.

Edit: Om nog even terug te komen op de grafische kaart: ik begrijp dat je in 3D gaat ontwerpen, dus een grafische kaart met een goede score in OpenGL is een must.
Ik verwijs je daarom graag naar de benchmarks van NotebookCheck. Kijk daar vooral naar de Cinebench R10 OpenGL scores. Je zult zien dat de game-kaarten van ATI zeer goed presteren in vergelijking tot welke nVidia kaart dan ook.

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 18-07-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ik had trouwens iets gelezen van software weigeren en dan geld terug krijgen. Weet iemand hoe dit precies werkt? en waarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Waarom wilt iedereen 17" voor zijn studies? Hier op school had iemand 17" en die kon hij nauwelijks wegsteken. Als je je laptop veel verplaatst, zou ik toch maximaal 16" kiezen.
Ik heb ook die chainlinks op mijn Studio 15 en dat valt goed mee. Op de cover vallen ze nauwelijks op (in tegenstelling tot die foto) en aan de binnenkant (waar ze WEL opvallen) zijn ze nu niet "lelijk" te noemen :)
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste