In het Engels postende user?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Lieve adjes,

Ik heb in dit topic een reactie geplaatst waarin ik me afvroeg waarom de TS in het Engels post, terwijl hij aangeeft Nederlands te kunnen begrijpen. Deze reactie werd vrij snel verwijderd door RoD, wegens het volgens hem off-topic zijn van mijn reactie. Daar kon ik mij niet echt in vinden, vandaar dat ik er al een halve discussie over had met RoD zelf (alle modjes kunnen deze berichten toch inzien?). RoD blies me na een tijdje echter af omdat de achterliggende motivatie voor het toestaan van Engelstalige berichten van deze user mij niets aan zou gaan.
Hier kon ik mij echt niet in vinden, waardoor ik er wat over heb gezegd in Martinator in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF si...", wat dan weer niet werd gewaardeerd door RoD. Graag hoor ik van jullie wat het standpunt is van de mods met betrekking tot Engelstalige berichten, of jullie dit gaan toestaan voor alle users of dat er wat aan wordt gedaan.
Overigens is dit kennelijk geen recent ontstaan iets, aangezien de originele TS al 138 engelse berichten op zijn naam heeft staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Martin op 05-01-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RoD blies me na een tijdje echter af omdat de achterliggende motivatie voor het toestaan van Engelstalige berichten van deze user mij niets aan zou gaan
Ho eens even. Ik zei dat ik die discussie niet met jou ging voeren, omdat ik je een PM stuurde vanwege een offtopic-bericht. Die topicstart is een heel ander verhaal, en ik zie graag dat je in het vervolg gewoon een TR aanmaakt in plaats van in het topic zelf te posten.

Wat betreft die topicstart. Ik heb er op persoonlijke titel geen problemen mee zolang replies in het Nederlands kunnen. Wel heb ik dit even willen overleggen, maar dat loopt nog.

Dit even los van de algemene discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien is RoD z'n eerste reactie een beetje bot, maar in essentie heeft hij wel gelijk. Ik vind het daarnaast jammer dat je medestanders zoekt (of lees: je gelijk probeert te halen) door in een ander topic erover verder te gaan :)

Blijkbaar kan de topicstarter wel voldoende Nederlands lezen, maar niet begrijpend schrijven. Als dit specifieke geval wordt goedgekeurd door Tweakers, dan valt dat natuurlijk buiten jouw "beslissingszicht" en moet je er verder mee leven :)

Ik zie niet zozeer in dat er een beleidsdiscussie gestart moet worden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ook maar een TR geplaatst.

Het is wel raar, ook omdat hij English met een hoofdletter typt, dat is een typisch nederlandse fout.
Verder linkt zijn homepage ook naar een NL site.

Ik vind het persoonlijk niet de bedoeling als ik de regels goed interpreteer.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
@RoD: Jouw exacte woorden in je laatste DM:
Dus ik hou het hierbij
Dat zegt mij genoeg toch?
BtM909 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:19:
Misschien is RoD z'n eerste reactie een beetje bot, maar in essentie heeft hij wel gelijk. Ik vind het daarnaast jammer dat je medestanders zoekt (of lees: je gelijk probeert te halen) door in een ander topic erover verder te gaan :)
Toegegeven, had er niet echt over nagedacht. Was niet mijn bedoeling om medestanders te zoeken, maar om mijn WTF-moment van de dag te delen met anderen. Niets persoonlijks.
Blijkbaar kan de topicstarter wel voldoende Nederlands lezen, maar niet begrijpend schrijven. Als dit specifieke geval wordt goedgekeurd door Tweakers, dan valt dat natuurlijk buiten jouw "beslissingszicht" en moet je er verder mee leven :)
Ik weet al sinds lange tijd dat GoT geen democratie is, maar ik vond dit zo'n opvallend geval dat ik het even ter discussie wilde roepen.
Ik zie niet zozeer in dat er een beleidsdiscussie gestart moet worden?
Ik dus wel, omdat dit sterk afwijkt van de normale reglementen van GoT. In het verleden hebben we meerdere users zien vertrekken omdat ze geen Nederlands konden schrijven, dus vroeg ik me af waarom er nu van word afgeweken.

[ Voor 84% gewijzigd door Martin op 05-01-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:20:
@RoD: Jouw exacte woorden in je laatste DM:

[...]

Dat zegt mij genoeg toch?
Maar wat had je dan verwacht? Dat er vrolijk in dat topic een discussie gevoerd kon gaan worden over het wenselijk zijn van Engelse posts op GoT :P Dat hoort daar toch niet thuis, dat snap je zelf toch ook.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinator, jouw beef met RoD mag je via DM afmaken.

Desondanks blijft hier wel de vraag:
Hoe zit dit? wordt engels getolereerd?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hoedje schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:23:
[...]

Maar wat had je dan verwacht? Dat er vrolijk in dat topic een discussie gevoerd kon gaan worden over het wenselijk zijn van Engelse posts op GoT :P Dat hoort daar toch niet thuis, dat snap je zelf toch ook.
Nope, ik verwachtte een korte reactie van die TS over waarom hij in het Engels post. Mocht ik het daar dan niet mee eens zijn (niet dat ik er verder wat mee te maken heb :P) had ik wel een mail gestuurd naar een mod, of een topic gestart in LA :P Het was wat mij betreft niet uitgelopen op een (off-topic)discussie.
anandus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:23:
Martinator, jouw beef met RoD mag je via DM afmaken.
Zal ik doen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Martin op 05-01-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Even wat linkjes gevonden van topics die dicht zijn gegaan door engels taalgebruik:
dion_b schreef op zaterdag 14 augustus 2004 @ 22:06:
Slight addition to that last comment:

Not only is this a Dutch-language forum, it is also a forum that has certain minimum requirements regarding doing a bit of research yourself before posting and also paying due attention to the eventual post.

There is absolutely no mention of any attempts you yourself might have done before running to a forum for help. That might be the norm on UseNET, but we have slightly higher standards.
Sorry maar dit is een Nederlanndstalig forum, het internet is vergeven van de Engelstalige fora, dus daar kun je dan prima terecht :)

Neobahamuth, je zou natuurlijk ook iets minder de schoolmeester kunnen uithangen ;)
Abbadon in "can anyone help an english speaker?"
HenriCv,

Gathering of Tweakers.net is een Nederlands forum gericht op de Nederlands sprekende computer hobbyisten. Het posten van Engelse stukken is dan ook in de regel niet toegestaan. Ik ga dit topic dan ook sluiten :)
Uit: association jpg

Ergo, het in het engels posten was in het verleden ook wel reden voor een tik op de vingers door de modjes (of het de oorzaak is van de slotjes daargelaten).

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 05-01-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jongens, we hebben het over één - uno - one - einz poster, die blijkens z'n posthistory al enige tijd hier rondzwerft.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat dit de modforce ook allang is opgevallen en dat ze voor deze gebruiker zo vriendelijk zijn om af en toe een oogje dicht te knijpen als het niet al te veel storend is?
En dat hierover ook met desbetreffende gebruiker over gecommuniceerd is?

Zeker met in het achterhoofd Een opener en vrolijker GoT, help mee! lijkt me dit nou echt een slak die ook wel zonder zout kan toch?

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 05-01-2009 20:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar what's next? Mag ik morgen ook in het russisch gaan posten?

Imo is de kracht van tweakers juist de strenge regelgeving, die best nog wat pittiger mag. Als je voor allerlei mensen uitzonderingen gaat maken zijn je regels ook niet veel meer waard vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Boudewijn schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:29:

Imo is de kracht van tweakers juist de strenge regelgeving, die best nog wat pittiger mag. Als je voor allerlei mensen uitzonderingen gaat maken zijn je regels ook niet veel meer waard vrees ik.
Qft!

Als hij/zij Nederlands begrijpt, dan is het voor hem/haar een kleine moeite om de engelse teksten vanuit het engels even door bablefish o.i.d. te gooien voor dat hij/zij het hier post. Een kleine moeite en dat het dan gebrekkig Nederlands is, ach... Dat zie je hier al genoeg.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Ik ben benieuwd of je veel hulp gaat krijgen als je je bericht in het russisch gaat plaatsen.
Ik ben zelf nooit liefhebber van veel engels. Maar als iemand echt slecht nederlands schrijft, dan heb ik liever een vraag in het engels, dan in gebrekkig nederlands (waar ik uiteindelijk niets van begrijp).
Anderzijds zou iemand de vraag ook kunnen proberen te plaatsen in gebrekkig nederlands met een engelse vertaling. Dat geeft in elk geval aan dat iemand wel moeite wil doen...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Engels is een taal die veel Tweakers begrijpen. Russisch niet. De overlast is dus niet echt hoog. Als deze er al is... de TS zit er immers zelf mee als iemand zijn topicstart niet kan begrijpen.

Hoewel ik het vrij posten in allerlei talen niet zo zie zitten is er bij dit topic nauwelijks of geen overlast, dus zie ik persoonlijk geen reden om het topic te sluiten oid. Het topic sluiten omdat het in andere gevallen wel eens lastig zou kunnen zijn vind ik geen reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Waar het mij onder andere om gaat is het volgende. Er is nu dus één gebruiker die in het Engels post. Straks komt er nog een gebruiker die ook in het Engels gaat posten. Dat mag, want die andere gebruiker mag het ook. Dan komen er meer. Uiteindelijk zal op die manier de meerderheid van de gebruikers Engelstalig zijn, waardoor alle reacties ook in het Engels moeten. Dan is het ineens een Engels forum, en dat zou ik jammer vinden. Voor zover ik weet is daarom ook ooit de regel gesteld dat alles Nederlandstalig moet, waardoor ik me afvroeg waarom het (in dit geval) plotseling is toegestaan.

edit naar nalezen eigen bericht: ik verwacht niet dat binnen een week het hele forum ineens engelstalig is, maar in principe... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Martin op 05-01-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Persoonlijk vind ik het nogal het 'mug, olifant' idee. Het is één user die sporadisch post (voornamelijk in fotografie) en daarbij ook gewoon nederlands kan lezen. Het gros van de users begrijpt een post in het engels gewoon en kan kiezen of hij/zij hier wilt reageren. De conclusie hier is gewoon dat er een TR gemaakt kan worden en het over te laten aan de desbetreffende mods. Deze kunnen uit het zicht hierover discusssieren en eventuele eerdere discussies erbij pakken.
maar in principe...
User loopt hier al jaren rond, dus principekwestie ja. Lijkt me dus geen groot probleem als hier niet een officieël standpunt uit moet komen vanuit de crew.

[ Voor 16% gewijzigd door Kixtart op 05-01-2009 20:44 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:09

Acid_Burn

uhuh

En dan komt die ene franstalige belg die dan maar topics in het frans gaat beginnen. Ach het is er maar één, wat maakt het uit.

Wat is de motivatie om voor deze ene specifieke gebruiker een uitzondering te maken? Is het soms een vriendje van 1 van de mods? Wat zeg je tegen de volgende gebruiker die liever in het engels post? Sorry, you can't post in english, that's reserved for rlemarec?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:26:
Jongens, we hebben het over één - uno - one - einz poster, die blijkens z'n posthistory al enige tijd hier rondzwerft.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat dit de modforce ook allang is opgevallen en dat ze voor deze gebruiker zo vriendelijk zijn om af en toe een oogje dicht te knijpen als het niet al te veel storend is?
En dat hierover ook met desbetreffende gebruiker over gecommuniceerd is?

Zeker met in het achterhoofd Een opener en vrolijker GoT, help mee! lijkt me dit nou echt een slak die ook wel zonder zout kan toch?
En dus doen 30 man een TR waar niets mee gedaan wordt, en iedereen zich maar afvragen waarom. Dat heeft verder niets met vriendelijkheid te maken, maar puur met regels die "jullie" hebben opgezet.

Eenduidig zijn scheelt al erg veel op een forum van deze omvang, dus ook niet één user waarbij dit soort zaken wel worden toegestaan. Dat schept verwarring en onvrede, kan me derhalve prima vinden in de TS zijn gedachtengang.

Dus, op z'n minst een reply op een ieder die een TR doet, voor mij zou dan de kous af zijn.

/edit

Wat vinden de heren moderators overigens van de search functie die hierdoor zijn doel verliest? Steekwoorden voeren we in het Nederlands in, posts (wellicht nuttig) van deze user worden dus niet meegenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 05-01-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

In DPC zitten ook een paar Engelse users, gewoon om het DC-computing ook op dit forum ook te kunnen bespreken, die zijn hier ook sporadisch aanwezig dus om nou meteen elke Engelse poster af te gaan schieten.... :X

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maar als de mods zo begaan met hem zijn dan is het toch ook een kleine moeite om een topicstartje te vertalen?
Dan blijft het naar buiten toe gewoon prima Nederlands :)

Besides, het is er nu toch maar één ;)

[ Voor 98% gewijzigd door anandus op 05-01-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Wiethoofd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:44:
In DPC zitten ook een paar Engelse users, gewoon om het DC-computing ook op dit forum ook te kunnen bespreken, die zijn hier ook sporadisch aanwezig dus om nou meteen elke Engelse poster af te gaan schieten.... :X
offtopic:
haha sorry, wist ik niet, heb alles DPC eruit gefilterd omdat ik er toch niks te zoeken heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exorcist schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:44:
[...]

En dus doen 30 man een TR waar niets mee gedaan wordt, en iedereen zich maar afvragen waarom.
Dat zou je op zich al als een hint kunnen opvatten :)
Eenduidig zijn scheelt al erg veel op een forum van deze omvang, dus ook niet één user waarbij dit soort zaken wel worden toegestaan. Dat schept verwarring en onvrede, kan me derhalve prima vinden in de TS zijn gedachtengang.
Maak je nu een pleidooi om geen enkele uitzondering toe te staan?
Dus, op z'n minst een reply op een ieder die een TR doet, voor mij zou dan de kous af zijn.
Alle 30?
/edit

Wat vinden de heren moderators overigens van de search functie die hierdoor zijn doel verliest? Steekwoorden voeren we in het Nederlands in, posts (wellicht nuttig) van deze user worden dus niet meegenomen.
Ik gok zomaar dat er ook regelmatig met engelse termen aardig wat terug te vinden is.

Again, mug, olifant.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 05-01-2009 20:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:41:
Waar het mij onder andere om gaat is het volgende. Er is nu dus één gebruiker die in het Engels post. Straks komt er nog een gebruiker die ook in het Engels gaat posten. Dat mag, want die andere gebruiker mag het ook. Dan komen er meer. Uiteindelijk zal op die manier de meerderheid van de gebruikers Engelstalig zijn, waardoor alle reacties ook in het Engels moeten. Dan is het ineens een Engels forum, en dat zou ik jammer vinden. Voor zover ik weet is daarom ook ooit de regel gesteld dat alles Nederlandstalig moet, waardoor ik me afvroeg waarom het (in dit geval) plotseling is toegestaan.

edit naar nalezen eigen bericht: ik verwacht niet dat binnen een week het hele forum ineens engelstalig is, maar in principe... :P
Je redeneert zo wel behoorlijk op een "sliding slope". Zo ver komt het uiteraard niet. Wat mij betreft is het moeten posten van reacties in het Engels ook een brug te ver. Zolang men nog gewoon in het Nederlands kan reageren is er wmb weinig aan de hand. (en zal het qua Engelstalige users ook niet snel uit de klauwen lopen)

Dat deze user "gedoogd" wordt (voornamelijk in Fotografie als ik het zo zie) komt doordat zijn postgedrag geen overlast oplevert. Dat is wat mij betreft ook het criterium.
Wiethoofd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:44:
Ook daar (voorzover ik het kan inschatten) weinig overlast lijkt mij. Dus waarom dan ingrijpen? Om het principe? Lijkt mij overdreven :)
anandus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:45:
Maar als de mods zo begaan met hem zijn dan is het toch ook een kleine moeite om een topicstartje te vertalen?
Dan blijft het naar buiten toe gewoon prima Nederlands :)

Besides, het is er nu toch maar één ;)
Hij zou inderdaad best de vertaalmachine kunnen gebruiken. Maar dat doet weinig af aan de discussie of het in het Engels posten nou problematisch is of niet :)
Exorcist schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:44:
[...]

En dus doen 30 man een TR waar niets mee gedaan wordt, en iedereen zich maar afvragen waarom. Dat heeft verder niets met vriendelijkheid te maken, maar puur met regels die "jullie" hebben opgezet.
Dit soort speciale gevallen zouden voor mij een reden zijn om wél feedback op een TR te geven :)
Volgens mij verliest die zijn doel niet, doordat mensen gewoon in het Nederlands reageren, en er dus Nederlands steekwoorden in dat topic "ontstaan".

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 05-01-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
alt-92 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:47:
[...]
Ik gok zomaar dat er ook regelmatig met engelse termen aardig wat terug te vinden is.
Hypotetische situatie:
User met probleem, Asrock bord POST niet (realistisch voorbeeld :P).

Dus; user zoeken:
"Asrock POST probleem": 0 resultaten
"Asrock POST problem": 50 resultaten

Wanneer je op een (op dit moment) overduidelijk nederlandstalig forum zoekt bedenk je niet dat engelstalige zoekopdrachten resultaten opleveren. Dat is in ieder geval een deel van het probleem nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:47:
[...]

Dat zou je op zich al als een hint kunnen opvatten :)

Dat zou ik niet als een hint opvatten, soms duurt het gewoon lang voordat er iets met een TR gedaan wordt, logisch natuurlijk. Als zo'n topic vervolgens gewoon openblijft, ga ik me afvragen of TR's wel nut hebben.

Ik denk tenslotte dat in het Engels posten niet de bedoeling is. Je schopt hiermee de bedoeling van GoT onderuit. Mensen aansporen om een TR te maken en er vervolgens niets mee doen als de nietsvermoedende user netjes een TR maakt ipv in het topic te blaten. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in.

[...]

Maak je nu een pleidooi om geen enkele uitzondering toe te staan?

Niet direct, maar dan moet men ook niet klagen als mensen dit niet begrijpen en er in LA topics over openen. Duidelijkheid is wel zo handig, en op deze manier doe je dat teniet.

[...]
Alle 30?

Alle 30 ja. Als dat teveel moeite is, zet dan een modbreak in zo'n topic. Ik kijk namelijk met regelmaat terug bij topics waarover ik een TR heb ingediend, en ik dénk velen met mij.

[...]

Again, mug, olifant.

Again, niet de bedoeling op GoT. Ik heb nog nooit hier iets in het Engels gezocht en bijna altijd wel genoeg topics gevonden die aan mijn criteria voldeden. De search is alom geprezen hier, en terecht, maar door dit soort grappen ontgaat mij het doel ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:41:
Waar het mij onder andere om gaat is het volgende. Er is nu dus één gebruiker die in het Engels post. Straks komt er nog een gebruiker die ook in het Engels gaat posten. Dat mag, want die andere gebruiker mag het ook. Dan komen er meer.
Dus is dat een probleem? We praten over 1 topic dus laten we het niet opblazen ;)

Ik zie een aantal mensen behoorlijk struikelen over dat engelse topic. Waarom eigenlijk? Als het topic je niet bevalt, zap F5 je gewoon verder :)

In principe is het niet de bedoeling om in een andere taal dan het Nederlands te posten op GoT, maar het staat de crew vrij om in individuele situaties anders te bepalen. En om het simpel te stellen: daar moet de rest het maar gewoon mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
SmartDoDo schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:57:
[...]
Ik zie een aantal mensen behoorlijk struikelen over dat engelse topic. Waarom eigenlijk? Als het topic je niet bevalt, zap F5 je gewoon verder :)
Het gaat niet om het topic, het gaat om de user. Specifiek: het taalgebruik (letterlijk!) van de user. Het gaat ook om het precedent wat dit schept, want kennelijk is het tegenwoordig toegestaan in het engels te posten. Wat nou als ik besluit dat ook te doen? Ik denk dat er dan heel wat MBR's en pushmessages mijn kant op komen, niet?

[ Voor 23% gewijzigd door Martin op 05-01-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]
Dus is dat een probleem? We praten over 1 topic dus laten we het niet opblazen ;)

In principe is het niet de bedoeling om in een andere taal dan het Nederlands te posten op GoT, maar het staat de crew vrij om in individuele situaties anders te bepalen. En om het simpel te stellen: daar moet de rest het maar gewoon mee doen :)
Heel leuk, zeggen dat men het daarmee maar moet doen, maar dat houdt geen stand. Mensen zijn hier min of meer gebonden aan ik weet niet hoeveel regels (en terecht!), maar vervolgens mag niemand zeuren als iets hiervan afwijkt.

Uiteraard staat het jullie vrij hier een andere interpretatie op na te houden, maar dit is A zeggen en B doen. En mij maakt het dan niet uit of het één user is of tien, het gaat meer om het principe.

Maar, ik zag RoD al posten dat voor hem in dit geval een reactie op een TR wel min of meer terecht zou zijn, en dat vind ik dan weer netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Ik heb overigens net zoveel moeite met overbodig in boldface quoten als dat jij blijkbaar met engelstalige posts hebt, staat ook niet zo netjes.
Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:00:
[...]

offtopic:
Ik heb overigens net zoveel moeite met overbodig in boldface quoten als dat jij blijkbaar met engelstalige posts hebt, staat ook niet zo netjes.
Maar dat terzijde.
Yep, dat heb ik aardig verziekt inderdaad, ik kreeg jeuk om te snel te reageren.

Ik heb trouwens geen moeite met Engelstalige posts an sich (hey, Duits :+ ), maar meer met het feit dat "we" ons moeten houden aan regels hier, en iemand daar vanaf mag wijken. Zelfs dat is tot daar aan toe, maar vertel me dan niet dat er vervolgens helemaal niets met een TR wordt gedaan...dan laat ik het in het vervolg uit mijn hoofd om me netjes te gedragen, en maak dus geen TR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:58:
[...]

Het gaat niet om het topic, het gaat om de user. Specifiek: het taalgebruik (letterlijk!) van de user. Het gaat ook om het precedent wat dit schept, want kennelijk is het tegenwoordig toegestaan in het engels te posten. Wat nou als ik besluit dat ook te doen? Ik denk dat er dan heel wat MBR's en pushmessages mijn kant op komen, niet?
Het is niet *zomaar* toegestaan om Engels te posten. Echter, in dit specifieke geval is het zo dat deze user nou eenmaal niet zo goed in Nederlands is, maar verder wel gewoon Nederlands meeleest. Users die geen zin hebben om in het Nederlands te posten of ook verwachten dat men in het Engels reageert zijn van een totaal andere orde. Het is niet zo dat alles qua posten in het Engels ineens toegestaan is. In dit specifieke geval is er imo geen overlast en zie ik dus geen reden om er iets aan te doen. Andere users kunnen voor andere situaties zorgen, en zo zal dus de reactie daarop ook kunnen verschillen. In *principe* is het forum namelijk gewoon Nederlandstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zelfs dat is tot daar aan toe, maar vertel me dan niet dat er vervolgens helemaal niets met een TR wordt gedaan...dan laat ik het in het vervolg uit mijn hoofd om me netjes te gedragen, en maak dus geen TR. :)
Een TR is een middel om een moderator te roepen en dat wilt niet zeggen dat automatisch hetzelfde ermee wordt gedaan als jij wilt. Jij wilt een topic gesloten hebben en een moderator vindt het meevallen, dan blijft het topic open.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Het gaat ook om het precedent wat dit schept, want kennelijk is het tegenwoordig toegestaan in het engels te posten. Wat nou als ik besluit dat ook te doen?
Welk precedent? Een enkele individuele beslissing betekend niet dat iedereen dat opeens kan doen. En als jij besluit in het engels te gaan posten dan denk ik dat je daarop wordt aangesproken ;)

Overigens denk ik dat het niet gewenst is om topics in het engels te laten openen, maar of het in een specifieke situatie wordt toegestaan is aan de crew. Ga er vanuit dat het eerder een uitzondering zal zijn dan regel :)
Exorcist schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:59:
[...]

maar vervolgens mag niemand zeuren als iets hiervan afwijkt.
Zeuren niet inderdaad ;) Maar uitleg vragen wel. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik het wel op een hetze vind lijken nu, alsof de crew met de billen bloot moet waarom ze in vredesnaam zo'n beslissing neemt en dát is niet aan de orde. Uitleg is prima, maar verantwoording afleggen over een enkele beslissing is niet aan de orde :) Zo bedoelde ik mijn opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
RoD schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:04:
[...]

Het is niet *zomaar* toegestaan om Engels te posten. Echter, in dit specifieke geval is het zo dat deze user nou eenmaal niet zo goed in Nederlands is, maar verder wel gewoon Nederlands meeleest. Users die geen zin hebben om in het Nederlands te posten of ook verwachten dat men in het Engels reageert zijn van een totaal andere orde. Het is niet zo dat alles qua posten in het Engels ineens toegestaan is. In dit specifieke geval is er imo geen overlast en zie ik dus geen reden om er iets aan te doen. Andere users kunnen voor andere situaties zorgen, en zo zal dus de reactie daarop ook kunnen verschillen. In *principe* is het forum namelijk gewoon Nederlandstalig.
Hmm, ik vind dat ik beter Engels schrijf dan Nederlands. Ik kan Nederlands echter prima lezen. Goh, dat is exact dezelfde situatie als de user die hier besproken wordt. Mag ik nu dan ook in het Engels posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
'k Huppel hier al een tijd rond, voornamelijk lezend en kan me niet storen aan een (klein) aantal Engelse gebruikers. Gewoon het topic negeren als het je niet aanstaat. Wil je er wat van zeggen, stuur dan een DM naar een moderator of maak een TR aan.

Ik vind het zelfs wel leuk dat er ook Engelstaligen rondlopen op GoT; het maakt GoT wat groter dan alleen de Benelux.

Er zal heus wel actief ingegrepen worden als er teveel Engels gepost wordt. Just my two cents Gewoon mijn twee centen. ;)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:07:
[...]

Hmm, ik vind dat ik beter Engels schrijf dan Nederlands. Ik kan Nederlands echter prima lezen. Goh, dat is exact dezelfde situatie als de user die hier besproken wordt. Mag ik nu dan ook in het Engels posten?
Ik denk dat het in jouw geval toch echt wel wat anders ligt dan bij deze specifieke user. Hij is (blijkbaar) niet in staat om leesbaar Nederlands te produceren. Jij wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ok, dan zal ik niet schromen contact op te nemen met een mod als er binnen afzienbare tijd niets wordt gedaan met een TR. Weet dat iedereen het druk heeft, en dat niet alles binnen 8 uur behandeld is, maar ik zou dan wel graag een uitleg willen.

Overigens loop ik hier lang genoeg rond om te weten wanneer een topic niet voldoet aan de "eisen" van GoT, maar ik snap ook dat niet alles gesloten hoeft te worden.

Ik hou er verder over op, snap jullie standpunt en heb het in ieder geval in mijn achterhoofd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Binnen DPC(/5) word er ook wel eens gepost door leden van buitenlandse teams. Voor ons is het in die gevallen geen probleem wanneer dit in het engels wordt gedaan. Hierop mag dan ook in het engels worden gereageerd.

Even een toelichting op de situatie binnen DPC. Hoe er op andere fora mee om word gegaan is ter beoordeling van de mods van dat forum. Maar wmb moeten we niet op elke slak zout leggen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik moet toegeven dat ik na de posts hierboven ook niet echt meer de illusie heb dat er iets met een TR wordt gedaan.

Tweakers had ook strenge regels die nageleefd moeten worden, en nu het wat minder druk is staan we uitzonderingen toe? ;). (ja vergezocht, maar toch?).

Verder zitten hier veel belgen, als die ook maar eens in hun min-of-meer-eigen taal posten, want dat snappen de andere belgen toch ook? (en dan bedoel ik idd frans).
Zou een mooie janboel worden hier.

Verder: Het is niet duidelijk gemaakt dat die user buiten de regels om mag werken, is het niet een idee om dat dan voortaan wat explicieter te laten blijken? Voorkom je dit soort discussies mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo wat ben jij lekker genuanceerd zeg? Als je vindt dat mensen maar niet moeten zeuren zolang het 'begrijpelijk is voor iedereen' (hoe je dat moet bepalen mag je me ook even vertellen) en dat dan zo post vind ik dat best een raar standpunt.

offtopic:
PUNT is ook vrij lomp trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 05-01-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CLB schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:16:
[...]

Kun je hier mooi posten: Tijd tussen TR en slot

En voor de rest is Engels gewoon begrijpelijk voor iedereen dus niet zeuren mensen PUNT
Het boeit me niet hoeveel tijd er tussen een TR zit en een evt. modbreak/slotje/niets, daar gaat het helemaal niet om. En jij bepaalt niet dat er een PUNT achter staat zolang je naam niet rood is, de moderators hebben hun mening kenbaar gemaakt.

Het gaat er namelijk ook niet om dat het begrijpelijk is, al post men in het Duits..het gaat erom dat er regels worden gesteld en dat van iedereen wordt verwacht deze na te leven. Uitzonderingen zijn prima, perfect..maar laat het dan gewoon even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:51
Boudewijn schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:16:
Ik moet toegeven dat ik na de posts hierboven ook niet echt meer de illusie heb dat er iets met een TR wordt gedaan.
Alleen als een moderator dat nodig acht natuurlijk ;) Jou mening hoeft niet de mening van de mod te zijn.
Tweakers had ook strenge regels die nageleefd moeten worden, en nu het wat minder druk is staan we uitzonderingen toe? ;). (ja vergezocht, maar toch?).

Verder zitten hier veel belgen, als die ook maar eens in hun min-of-meer-eigen taal posten, want dat snappen de andere belgen toch ook? (en dan bedoel ik idd frans).
Waar wordt gezegd dat dit toegestaan wordt dan, het wordt juist onkracht door mods dat dit zal worden toegestaan, ongeldig argument dus.
Verder: Het is niet duidelijk gemaakt dat die user buiten de regels om mag werken, is het niet een idee om dat dan voortaan wat explicieter te laten blijken? Voorkom je dit soort discussies mee.
Een zinnetje als "met toestemming van * RoD " had in ieder geval wel een hoop gedoe gescheelt in de eerste plaats.

Verder, niet op elke slak zout leggen mensen, als iemand gewoon lekker meedraaid in fotografie en een keer een PMD vraagje wil stellen moet dat gewoon kunnen :) Iets met tolerantie enzo :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jorrit op 05-01-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Exorcist schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:21:
[...]
...Uitzonderingen zijn prima, perfect..maar laat het dan gewoon even weten :)
Topics zijn ter beoordeling van de desbetreffende moderators.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
@CLB: Zou er niet zomaar van uit gaan dat iedereen in Nederland Engels voldoende beheerst. Ik heb op VWO gezeten, HAVO, MBO, en nu HBO, en op elke opleiding zijn er verrassend veel mensen die problemen hebben met Engels. En dan bedoel ik niet grammaticale schoonheidsfoutjes, maar echt mensen die moeite hebben om zichzelf voor te stellen in het Engels (My name is ...). Je maakt dus nogal een foute aanname.
offtopic:
bovendien past PUNT ook niet echt in de vernieuwde regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pffff.

Je kan natuurlijk ook heel erg doorschieten de andere kant uit he?
Er wordt ook in Een opener en vrolijker GoT, help mee! al gemeld dat er wordt gekeken naar een instant-feedback optie bij een TR die gelezen wordt, dus om nu gelijk zo hoog in de boom te klimmen doet mij meer denken dat je iets dwars zit wat helemaal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jorrit schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:22:
Een zinnetje als "met toestemming van * RoD " had in ieder geval wel een hoop gedoe gescheelt in de eerste plaats.
Dat zou gek zijn, hij had namelijk geen toestemming ;) Ik gok dat hij er vanuit gaat dat in het Engels posten toegestaan wordt gezien het feit dat hij het altijd doet.

Overigens weet ik ook niet of hij de toestemming ook achteraf wel gaat krijgen. Ik was namelijk nog aan het overleggen toen dit topic gestart werd. En hoewel ik het persoonlijk geen probleem vind is er ook nog zoiets als het beleid. Omdat dit een uitzondering is (ik ben dit nog nooit tegengekomen) is een definitief besluit niet direct genomen.

Ik heb daar in dat topic wel een offtopicreactie van de topicstarter verwijderd, omdat deze daar niet thuishoorde. Dat hieruit uiteindelijk deze discussie is ontstaan vind ik dus ook een beetje voorbarig.

[ Voor 42% gewijzigd door RoD op 05-01-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
RoD schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:28:
[...]

Dat zou gek zijn, hij had namelijk geen toestemming ;) Ik gok dat hij er vanuit gaat dat in het Engels posten toegestaan wordt gezien het feit dat hij het altijd doet.
Ok :) dan houd ik het bij
Verder, niet op elke slak zout leggen mensen, als iemand gewoon lekker meedraaid in fotografie en een keer een PMD vraagje wil stellen moet dat gewoon kunnen :) Iets met tolerantie enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je kan ook gewoon met argumenten komen ipv [..] dan kom je er lekker snel vanaf natuurlijk :+
Ik beargumenteer alles gewoon netjes, en als dat niet in jouw straatje past... tsjaa dat is raar heh :+

Waarom open je dan alsnog een topic? Kan toch verder via DM afgehandeld worden?

En die regels pff daar heb ik echt niet zoveel mee hoor ;)
Ik bepaal zelf wel wat ik vind kunnen qua posts / grofheid / helpheid / tolerantie en dergelijke...
(en als dat niet volgens de regels van 't beleid is... tsjaa pech, geven ze me toch weer 'n ban :) )

Nu vind ik 't wel weer goed in dit topic, aangezien zo'n topic me geen ban waard is :w

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 05-01-2009 21:36 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CLB schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:27:

Ik bepaal wel dat er 'n PUNT achter staat, omdat ik er zelf geen woord meer aan wil spenderen.
Dus waarom jij 'blabla xx moderator' erbij haalt.. hmm geen idee :w

[...]

Dus 'n modje moet posten: 'Oja Engels getoleerd in dit topic' ?

Het is gewoon gemierenneuk zeg...
Door ergens PUNT achter te zetten geef je aan dat de discussie gesloten is, dat bepaal jij niet. Dan reageer je maar gewoon niet meer op wat anderen te melden hebben. Wederzijds "respect" enzo.

Zou jij toch moeten weten met meer dan 13.000 posts op je naam.

Nogmaals, de meesten zullen totaal geen moeite hebben met Engels. Het gaat mij, en wellicht wat anderen erom dat er regels zijn. Als iemand vervolgens tegen dat soort regels in post, dien ik een TR in. En ja, dan zou ik graag willen weten waarom het bij persoon A wel gedoogd wordt en bij persoon B niet.

Had al dit gezeur voorkomen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zeg heren, zucht eens een paar keer voor je post. We hebben het over 1 in het engels geschreven topic dus weinig om je zo druk over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:32:
Dit topic is dus ook naar aanleiding van een DM-discussie met een mod van mijn kant.
Die discussie werd gestart naar aanleiding van het verwijderen van een offtopicpost van jou, wat mijns inziens terecht is, en wat niet afhankelijk is van het feit of de Engelstalige topicstart toegestaan is of niet. Ik heb je daarin ook uitgelegd dat die discussie niet gevoerd gaat worden in die DM, en dat ik het persoonlijk geen probleem vond én dat er nog overleg gaande was.

Om daarop een topic te openen om het beleid aan de kaak te stellen vind ik behoorlijk voorbarig.
Exorcist schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:36:
Als iemand vervolgens tegen dat soort regels in post, dien ik een TR in. En ja, dan zou ik graag willen weten waarom het bij persoon A wel gedoogd wordt en bij persoon B niet.
Kan ik me voorstellen, maar zie dus bovenstaande :)

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 05-01-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@ts
lol dude

je post in het, "what the fuck topic" een klacht over het gebruik van engels,
ik stel voor dat je er een "wat de neuk onderwerp" start

maar eigenlijk vind ik ook een beetje dat je een beetje zeurt. got is je gastheer en als die het goedvind moet je gewoon niet zeuren. dat je het ergens niet mee eens bent swa. maar je bent echt door aan het slaan.

Vergelijk jij komt bij mij thuis, en ik heb het licht aanstaan. en jij zegt hij moet uit want het is licht buiten.
ik zeg nee ik vind het wel prettig zo. en jij gaat doorzeuren, dan zou je zou buiten staan ;)

en dat gelul over russisch en frans, komop hoevaak zie je dat, en hoeveel mensen zouden er op reargeren ? dat bloed vanzelf dood

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 05-01-2009 21:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 21:29
Mwoah, de strenge regels (die ook gehandhaafd worden) is voor mij de reden dat ik eigenlijk alleen nog op GoT te vinden ben tav dit soort onderwerpen, je krijgt hier kwalitatief goede reactie, op andere fora wordt je helemaal onder geblaat. Ook de taal valt hieronder me dunkt, anders blijf je bezig, Engelstalige fora zat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Op verzoek van CLB:
[...]

Je gaat toch geen topic aanmaken, omdat een kwestie met een moderator je hoog zit _O-
Daar zijn DM's voor en anders zoek je 't hoger op (doktersteam ofzo als je klachten hebt)
Heb het geprobeerd af te handelen via DM, is dus niet gelukt. Vandaar dit topic. Als dit geen oplossing was was ik vanzelf naar het doktersteam gegaan. Lees de draad voordat je blaat, want dit heb ik al verteld.
En hoe ik dat bepaal? Door het kennisniveau van de Tweakers misschien..
Mag toch best verwachten dat Tweakers hier wel Engels begrijpen dus dat is lekker simpel :)
Heb ik al op gereageerd
EDIT:

[...]

Dat zeg jij... Dan gaan ze maar lekker naar beginnersweb ofzo, waar het bestaat uit 'Ik wilt un kompjoetr'
We hebben het hier over GoT, niet over beginnersweb.
[...]

ik heb niks met die regels van doen PUNT
Jawel, want daar heb je je aan te houden. Als je dat niet doet krijg je een pushmessage, tijdelijke ban of permaban etc... Al dan niet bewust hou je je wel aan de regels.
[...]

Ik bepaal wel dat er 'n PUNT achter staat, omdat ik er zelf geen woord meer aan wil spenderen.
Dus waarom jij 'blabla xx moderator' erbij haalt.. hmm geen idee :w
Het gebruik van PUNT staat nogal flamerig en kinderachtig, niet vreemd dat er dan wat van wordt gezegd lijkt me.
[...]

Dus 'n modje moet posten: 'Oja Engels getoleerd in dit topic' ?
Nee, het is handig als de TS vermeldt dat hij toestemming heeft van een mod, zoals wel vaker te zien in twijfelachtige topics.
Laat een Engelse dude hier lekker posten, maak 'n TR aan als je 't er niet mee eens bent en 'n moderator besluit wel over het wel en wee van 't topic, maar ga geen paar uur later 'n openlijk topic beginnen met als titel 'Engelse user' terwijl men eigenlijk gewoon een beetje pissed is op een van de moderators --> DM DM DM DM DM :)
Ik ben niet pissed op de moderators, ik wilde gewoon duidelijkheid over het beleid mbt het gebruik van andere talen.
Op 'n fora a la NoteBookReview.com wordt ook regelmatig Nederlands / Deens gepost...
Misschien 1 van de 10.000 posts ofzo, waar hebben we 't dan over zeg
Nogmaals, dit is GoT, niet NoteBookReview.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De user in kwestie heeft volgens mij meerdere replies gedaan in het engels, maar hij lijkt wel nederlands te begrijpen (en volgens mij ook te wonen). Ik heb daar absoluut geen problemen mee, maarja ik ben al jaren niet anders gewend :P

Hij post wat in het engels, mensen kunnen daar rustig nederlands op doorgaan. Goed, topic starten in het engels is wat 'op het randje', maar zie imho geen problemen om hier en daar een engelse reply langs te zien komen.

Maar wil je dat 'stoppen', daarna? Ook alle br33zah en ih tie eg we goe he mensen ook maar laten stoppen? (dat is per saldo namelijk ook geen nederlands) Of een frieze/grunisch/welk dialect dan ook. Het is er maar eentje, maak je niet druk en ga weer verder met active topics :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heren, denk om uw bloeddruk! ;)

Ik snap de ophef niet helemaal, oké het bericht is in het Engels waarschijnlijk omdat de persoon in kwestie zich beter kan uiten in de Engelse taal dan in het Nederlands. De poster geeft ook gewoon aan dat wat hem betreft, posten in het Nederlands prima is... Als je je er aan stoort lees je toch gewoon verder?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Oké het loopt weer lekker uit de hand hier. Ik zal even mijn ding samenvatten:

- Ik vraag niet om een beleidswijziging, ik vroeg me af wat de reden was voor de beleidswijziging. Daar heb ik (min of meer) antwoord op.
- Ik klaag niet, ik vroeg me wat af.
- Ik zoek geen ruzie met (de) mod(s)
- Ik ben bijzonder blij en tevreden met GoT.
- Sommige mensen zien dit topic als excuus om steen en been te klagen over GoT, daar sta ik niet achter.

Wat mij betreft: Ik heb mijn antwoorden, ik ben tevreden. Ik ga me hier verder niet meer mee bemoeien, omdat het niveau ondertussen dramatisch aan het dalen is. Bedankt aan de mods die hebben gereageerd, alsook bedankt aan de users die netjes meediscussieerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 10:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

alt-92 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:26:
Tja, je schept wel een precedent natuurlijk op die manier. Persoonlijk vind ik engelse posts niet gewenst op zowel de frontpage als GoT.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:47:
- Ik vraag niet om een beleidswijziging, ik vroeg me af wat de reden was voor de beleidswijziging. Daar heb ik (min of meer) antwoord op.
Om het nog iets ingewikkelder te maken, er is geen sprake van een beleidswijziging :)

Er is enige tijd geleden binnen de crew gesproken over het plaatsen van engelstalige reply's. Daarbij is vastgesteld dat we het liever niet hebben, maar dat een enkele keer (lees: ter beoordeling van de crew) geen probleem mag zijn. Liever ook geen topicstarts in het engels, maar ook dat is in het individuele geval ter beoordeling aan de crew. Dat is het beleid tot nu toe en daarin is geen wijziging opgetreden :)

Over het specifieke topic heb ik begrepen dat het op het moment dat de shit the fan raakte, nog ter beoordeling lag bij de PMD-crew. Daarom is het "forceren" van een standpunt in een privédiscussie, in een HK-topic én in LA niet handig. Laat de crew gewoon even de tijd nemen om een besluit te nemen. Soms kan dat in 5 minuten en soms heeft dat een halve dag nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Jullie hebben het over 1 user, maar er zijn hele groepen mensen die in een andere taal posten dan in het nederlands. om maar een voorbeeld te noemen; Ût groëte sjpreak hééj Limburgs en gén fries drötje (deel 6).

dat is alles behalve nederlands en zo zijn er nog meer topics die niet in het nederlands zijn!

of start ik nu een discussie die allang achterhaald is? :p

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
CyBeR schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:02:
Sommige posts doen me wel sterk denken aan

[...]

zeg...
Dat slaat echt nergens op.
Je druk maken om 1 engelstalige post ook niet....

Laat iemand aub een goede vertaling maken, plaats die in het draadje (als edit op zijn bericht) en gooi deze discussie op slot. Of denk ik nu te simpel?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:42:
[...]
Heb het geprobeerd af te handelen via DM, is dus niet gelukt. Vandaar dit topic. Als dit geen oplossing was was ik vanzelf naar het doktersteam gegaan. Lees de draad voordat je blaat, want dit heb ik al verteld.
...
Dus ik hou het hierbij
Dit was geen afkapping van de PM hoe ik het lees, want het is onderdeel van een zin. Het is een conclusie hoe te handelen in dergelijke gevallen en niet 'kappuh nou' :+. Maar het is zo te zien ook netjes afgehandeld

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Royz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:03:
Jullie hebben het over 1 user, maar er zijn hele groepen mensen die in een andere taal posten dan in het nederlands. om maar een voorbeeld te noemen; Ût groëte sjpreak hééj Limburgs en gén fries drötje (deel 6).

dat is alles behalve nederlands en zo zijn er nog meer topics die niet in het nederlands zijn!
Mind you, dat is de HK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Royz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:03:

of start ik nu een discussie die allang achterhaald is? :p
Nee, je hebt het over topics die in besloten fora staan en die puur voor de lol van het posten in de betreffende taal gemaakt zijn. Dit is toch iets totaal anders, dit gaat over topics die in het algemene deel staan. Vooral als de TS in het Engels is, loop je veel kans dat het hele topic in het Engels gaat en dat gaat me toch te ver...
Maar ik zie dat dit prima is opgepakt en zoals het het beleid op dit moment wordt uitgelegd kan ik me er prima in vinden. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Royz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:14:
[...]

HK 2.0 toch of zijn we terug bij 1? :p
Dat is niet echt een onzin topic al HK1.0, de vergelijking gaat verder ook helemaal mank. Als je in het Fries een topic maakt in PMG zal het ook niet lang duren eer er een mod opzit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

In dit topic ([DPC] Prettige kerstdagen en een gelukkig 2009!) stonden ook een paar Friese reacties, moeten die dan ook allemaal geschrapt worden? Google translate kan er namelijk niet heel veel mee :+

Verder zou ik inderdaad het slotje of een mbr van de desbetreffende mod(s) af laten hangen en eventueel een tweede TR indienen als na zoveel uur er nog geen reactie van een mod in het topic is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

OK, 5 minuten piespauze.

Geheel tegen mijn principes in heb ik een aantal postings uit deze discussie verwijderd. Helaas wel noodzakelijk om de boel ontopic en fatsoenlijk te houden, ik ga er vanuit dat dit eenmalig nodig is geweest.

[ Voor 82% gewijzigd door SmartDoDo op 05-01-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Was ik onredelijk/onfatsoenlijk dan?

never mind, jij bepaalt...
Exorcist schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:16:
[...]

Dat is niet echt een onzin topic al HK1.0, de vergelijking gaat verder ook helemaal mank. Als je in het Fries een topic maakt in PMG zal het ook niet lang duren eer er een mod opzit ;)
klopt, maar de replies zijn toch echt wel HK1.0 niveau...

[ Voor 103% gewijzigd door Royz op 05-01-2009 22:53 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Royz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:50:
Was ik onredelijk/onfatsoenlijk dan?

never mind, jij bepaalt...

[...]

klopt, maar de replies zijn toch echt wel HK1.0 niveau...
Het niveau van de replies in een HK-topic lijkt mij een heel andere discussie dan het wel of niet toestaan van in het Engels postende users in de techfora :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 21:29
Dirk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:16:
[...]

Nee, je hebt het over topics die in besloten fora staan en die puur voor de lol van het posten in de betreffende taal gemaakt zijn. Dit is toch iets totaal anders, dit gaat over topics die in het algemene deel staan. Vooral als de TS in het Engels is, loop je veel kans dat het hele topic in het Engels gaat en dat gaat me toch te ver...
Maar ik zie dat dit prima is opgepakt en zoals het het beleid op dit moment wordt uitgelegd kan ik me er prima in vinden. :)
Geheel offtopic, maar welk besloten forum is dat, ik kom er iig niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Autoreply schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:58:
[...]

HK, oftewel Huiskamer..Je kunt tzt een gemotiveerd epistel maken om toegang te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:03

mace

Sapere Aude

[...]

Dat is de Huiskamer, daar kan jij idd nog niet op.

Zie: Forum FAQ #hkvoorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Even Voorwaarden aanvragen huiskamer (HK) toegang doorlezen. Wellicht kun je ook gewoon toegang aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

[...]
Kennelijk is deze gebruiker de nederlandse taal niet voldoende machtig om in het nederlands te reageren. Wie weet komt hij oorspronkelijk uit -vul maar wat in- of uit Macao.

Het is te prijzen dat hij duidelijk aangeeft geen probleem te hebben met reacties in het nederlands.

Het zou wat anders zijn als iemand die de nederlandse taal in woord én geschrift machtig is in het engels gaat posten. Dat is eigenlijk ook erg vreemd op een in principe nederlandstalig forum lijkt me.

Deze gebruiker opende zelf 2 topics, in het engels, maar reageert, ook in het engels, in ca. 135 topics van anderen. Hij toont, voor mij tenminste, aan géén helpdesker te zijn die alleen gebruikt maakt van dit forum om een antwoord te krijgen. Kortom het is een keurige gebruiker waar zo op het oog niets op valt aan te merken. Hij post alleen niet in de taal die hier gebruikelijk is.

GoT zou dus een gebruiker moeten uitsluiten om de enkele keer dat hij een engelstalige startpost maakt terwijl hij misschien wel, in het engels antwoordend, stinkend zijn best doet om een in het nederlandse gestelde vraag te beantwoorden? Dit lijkt me een vreemde en uiterst belachelijke reden.

Mogelijk reageert de gebruiker ooit in het nederlands mede dankzij het lezen van de reacties. Vooralsnog maakt hij de keus om in begrijpelijk engels te posten en dat lijkt me heel veel beter dan onbegrijpelijk nederlands.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat let ons dan om, zolang de gebruikers correct zijn, het forum bilinguaal te maken?
(Iets waar ik persoonlijk geen probleem mee zou hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Personally, I think that most Tweakers can read English just fine. I know I do.

But as you may notice, posting in English is a bit strange to most people here and it should come as no surprise that it is generally frowned upon.

Why do I post in English you ask? To make a point.

offtopic:
And yes, Boudewijn, even in English the fist letter of any so-called proper noun is capitalized, so is the case with "English".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:36

boesOne

meuh

anandus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:31:
Wat let ons dan om, zolang de gebruikers correct zijn, het forum bilinguaal te maken?
Ik denk omdat een deel van de NL users daar niet goed genoeg in engels voor is..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

anandus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:31:
Ik vind het een groot pré dat GoT juist alleen maar NL is..er zijn genoeg Engelstalige fora, GoT is (wat mij betreft) uniek hierin. Nederlands én van niveau, en ik hoop dat dit zo blijft ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik denk dat niet veel in de weg zal staan voor een engelstalig subforum.
Alleen zal het waarschijnlijk weinig bezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat mij betreft mag iemand uit Verwegistan in het engels posten, zolang het hem/haar duidelijk is dat antwoorden op zijn vragen niet in het engels maar in het nederlands beantwoord worden. De engelse taal is voor de gemiddelde Nederlander en tweaker behoorlijk te volgen.

Andere talen daarentegen liggen wat problematischer. Duits, Frans, Spaans en Russisch wordt wel onderwezen maar die lijken mij persoonlijk wat minder eenvoudig te begrijpen voor de gemiddelde tweaker. Ik zou het er met tenminste drie behoorlijk zwaar mee krijgen. Swahili lijkt me trouwens een nóg groter probleem.

Je kunt iemand er vriendelijk op wijzen dat het een nederlandstalig forum is waar het als uitzondering toegestaan is om, als iemand onze moedertaal absoluut niet in schrift machtig is, in het engels te posten. Je moet dan alleen in de gaten houden of het gedrag zodanig is dat het niet tegen de overige regels die hier gelden indruist. Dat doen we met nederlandstalige gebruikers tenslotte ook.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik vind het ook op zijn zachtst gezegd vrij verdacht dat net voor deze ene gebruiker uitzonderingen gemaakt worden, terwijl ik in het verleden al genoeg Engelstalige startposts een slotje heb zien krijgen.
De regel is blijkbaar veranderd: ik stel voor dat je vanaf nu gewoon je topics opent in een taal naar keuze. Ik denk dat ik maar eens in het Frans ga beginnen posten. Die taal ben ik qua schrijfwijze meer machtig dan het Nederlands ;)

Om eens met wat zinnige argumenten aan te komen: zoekmachines! Hoe moeten Nederlandstaligen nu op tweakers terechtkomen als ze een Nederlandstalig antwoord zoeken, maar het probleem staat hier in het Engels omschreven.
Het hele "laten we in het Engels posten, want dat kan ik beter dan NL" is volgens mij ook niet meer dan een excuus ("tamzakkerij") om schaamteloos je probleem op meerdere fora te kunnen copy/pasten.

*edit* hoezo "stiekem editten" :? Mijn post was een minuut voor die van jou aangepast..

*nog een edit* het klopt natuurlijk dat ik de situatie wat betreft de taalvaardigheid van de gebruiker niet ken, dus besloot ik even naar zijn posts te kijken. Ik kan echter geen enkele Nederlandstalige post vinden :'(

[ Voor 47% gewijzigd door boe2 op 06-01-2009 00:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

1. Dat zou je dus niet zeggen.

2. Je schreef al 4955 reacties in het nederlands :)

Stiekem editten....

Tamzakkerij :?

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 06-01-2009 00:02 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Boeboe schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:57:
Ik vind het ook op zijn zachtst gezegd vrij verdacht dat net voor deze ene gebruiker uitzonderingen gemaakt worden, terwijl ik in het verleden al genoeg Engelstalige startposts een slotje heb zien krijgen.
De regel is blijkbaar veranderd: ik stel voor dat je vanaf nu gewoon je topics opent in een taal naar keuze. Ik denk dat ik maar eens in het Frans ga beginnen posten. Die taal ben ik qua schrijfwijze meer machtig dan het Nederlands ;)
Wat is je punt nu, het is toch duidelijk, dit is gewoon een user die goed meedoet in Fotografie en hij opent nu een draadje in PMD, het is gewoon een actieve user die toevallig de Nederlandse taal niet geheel machtig is. Toevallig is het engels een stuk bekender onder de tweakers dan het frans dus heb jij pech ;) en benoem wat je bedoelt mij "vrij verdacht" zo komt het een beetje als sfeermakerij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fijn om te zien dat we het jaar goed beginnen en gelijk met de botte bijl weer doorgaan.

Echt, doet me deugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Guardian Angel schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:23:
Mogelijk reageert de gebruiker ooit in het nederlands mede dankzij het lezen van de reacties. Vooralsnog maakt hij de keus om in begrijpelijk engels te posten en dat lijkt me heel veel beter dan onbegrijpelijk nederlands.
Deze gebruiker is al zes jaar geregistreerd en gezien het feit dat hij een nl domein heeft en de taal begrijpt vind ik het nogal vreemd dat hij nog nooit heeft geprobeerd om een nederlandse tekst neer te zetten. Op dit forum word er toch geacht om moeite te doen?

Gelukkig gaat het maar om een persoon die om de drie weken post dus kan me er niet zo druk om maken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Even twee dingen uit elkaar halen:

De essentie van een 'een vrolijker Got' is *niet* dat we de policy's overboord gooien, maar dat beleid een doel heeft. Een goed forum heeft een aantal regels, maar de lijn is ook dat gebruikers elkaar niet met die regels om de oren hoeven te meppen. Dat komt de sfeer zelden ten goede en het getuigt ook van weinig vriendelijkheid tegen elkaar. Als dus in de verwijderde reactie enkel en alleen iets stond over de taal van de post dan is die imho terecht ge-edit of verwijderd.

Ten tweede: GoT is een Nederlans forum en de voertaal is en blijft Nederlands. Daar verandert niets aan. Strikt volgens het beleid had de draad dus op slot gemoeten. De lokale crew heeft hier besloten om, rekening houdend met de achtergrond van de topicstarter, een oogje dicht te knijpen en het topic open te laten. Dat is tegen het beleid, maar het verbaast me eigenlijk dat mensen protesteren tegen het feit dat crewleden rekening willen houden met persoonlijke omstandigheden in plaats van strikt en strak de regels uit te voeren.

Het enige wat je er tegen zou kunnen hebben is een vrees voor een precedentwerking, maar die is er imho niet. Het enige precedent wat er nu ligt is dat er een afweging gemaakt kan worden om bepaalde zaken toch toe staan als gebruikers noch het forum schade lijden en e.e.a. in redelijkheid beargumenteerd kan worden. Dat precedent was er allang, ook ten aanzien van anderstaligen: in dpc is een incidentele Engelse post vrij normaal.

Regels zijn regels, maar laten we vooral voor ogen houden dat het de uitzondering is die de regel bevestigt. Wie geen uitzonderingen toe kan staan graaft zijn eigen regelgraf. Maar laten we vooral ook duidelijk stellen dat een Engelstalige startpost een bijzonder grote uitzondering is en blijft. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met daar aan toegevoegd dat de lokale crew nog niet voldoende tijd heeft gehad om tot een definitief besluit te komen omdat dit soort zaken bijna nooit voorkomen en er dus wat overleg nodig is / was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Op het moment dat jij de perfecte TS opent (er van uitgaand dat deze bestaat) zet je daar dus ook in waar je op gezocht hebt in de zoekmachines (GoT search, google etc.).

Als je een probleem hebt en je het doet volgens de GoT policy zul je dus op de Nederlandse zoekwoorden hits krijgen van de zoekwoorden die gebruikt zijn in de 'perfecte' TS zodat je eigenlijk geen topic hoeft te openen en eventueel in het al bestaande topic je informatie kunt halen en eventueel nog posten mocht je er niet uitkomen. Een Engels topic met voor de rest Nederlandse replies omdat de TS die ook kan lezen is eigenlijk alleen maar mooi voor de google hits lijkt me als je hetzelfde probleem hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

The Dolf schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:03:
[...]
Deze gebruiker is al zes jaar geregistreerd en gezien het feit dat hij een nl domein heeft en de taal begrijpt vind ik het nogal vreemd dat hij nog nooit heeft geprobeerd om een nederlandse tekst neer te zetten. Op dit forum word er toch geacht om moeite te doen?
Men heeft hier op GoT vaak al moeite met brak MSN-nederlands en dyslexie. Moet daar nu gebrekkig nederlands aan toe worden gevoegd?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hap ajb niet zo ;) Dit leidt enkel tot meer offtopic gedoe, trolls en andere niet zo vrolijkmakende posts.

Het gaat hierover:
Graag hoor ik van jullie wat het standpunt is van de mods met betrekking tot Engelstalige berichten, of jullie dit gaan toestaan voor alle users of dat er wat aan wordt gedaan.
En het antwoord daarop staat enkele posts hierboven. :)

Collega Dodo heeft al een aantal posts moeten verwijderen en als dit draadje nog een keer escaleert dan moet er zeer tegen mijn zin een slotje aan. :X

[ Voor 32% gewijzigd door Lustucru op 06-01-2009 00:36 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is iets wat lokale crew per geval moet bekijken. Zelf ben ik er geen voorstander van. Als ik in SG een Engelstalig topic aantref is de kans zeer groot dat ie op grond daarvan op slot gaat. Kom op .. als je voertaal werkelijk Engels is, dan zijn er legio communities waar je meer dan welkom bent. Als je wel Nederlands kunt maar te lam bent om je elders getypte stukje te vertalen alvorens het hier neer te zetten, dan mag je van mij per direct ook opzouten want dergelijke lamlendigheid tolereer ik niet.

Leuk dat wij Nederlanders een volk zijn dat doorgaans aardig wat talen spreekt. Het is geen kwestie van iemand niet te woord willen of kunnen staan, maar van grenzen. De voertaal hier is Nederlands. Dat wordt je geacht te bezigen. Niet regels om de regels, maar regels om de community een duidelijk kader mee te geven.

Ik ben eerlijkgezegd ook enigszins verbaasd om te lezen dat in andere subfora het wordt toegestaan. Ik vind dat een slechte zaak. Maar again .. dat is aan de lokale crew om daar een afweging in te maken. Al vind ik dus wel dat dat een onduidelijkheid schept in de uitvoering van het forumwide beleid. Het zij zo. Als echter een user gewend is dat hij Engels mag posten in subforum X, en vervolgens plaatst ie in GC een Engelstalig topic, dan gelden daar duidelijk andere regels. Dat topic gaat dicht. En liefst ben ik dan niet degene die gaat uitleggen waarom dat verschil er is. En als ik het moet doen, dan zou ik dat in het Engels kunnen doen, maar dan zou ik het principieel in het Nederlands doen. Een stukje consequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:42:
Dit is iets wat lokale crew per geval moet bekijken. Zelf ben ik er geen voorstander van. Als ik in SG een Engelstalig topic aantref is de kans zeer groot dat ie op grond daarvan op slot gaat. Kom op .. als je voertaal werkelijk Engels is, dan zijn er legio communities waar je meer dan welkom bent.
Mag ik wat verduidelijking?

In de HK en in SG kun je pas posten na X-tijd en Y-reacties. Deze gebruiker is al een poos actief, geeft normale reacties en komt met een vraag over iets dat, volgens mij, typisch nederlands is; polstokverspringen. (Door de Friezen fierljeppen genoemd).

Zijn voertaal is niet per defenitie engels, hij spreekt misschien wel heel aardig nederlands, hij kan het echter niet schrijven. Hij kan met deze vraag toch nergens terecht? Waarom moet dan zijn topic op slot?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Boeboe schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:57:
ik stel voor dat je vanaf nu gewoon je topics opent in een taal naar keuze. Ik denk dat ik maar eens in het Frans ga beginnen posten.
Je zal weinig antwoorden krijgen, daardoor niet geneigd zijn vaker in het Frans te posten en daarmee is die kous af. Idem voor het ergens genoemde Russisch.
Kom op .. als je voertaal werkelijk Engels is, dan zijn er legio communities waar je meer dan welkom bent.
Maar waarom zou je hier niet ook welkom zijn?
Als je wel Nederlands kunt maar te lam bent om je elders getypte stukje te vertalen alvorens het hier neer te zetten, dan mag je van mij per direct ook opzouten want dergelijke lamlendigheid tolereer ik niet.
Iemands passieve taalbeheersing is al snel beter dan iemands actieve taalbeheersing. Dat iemand dan een startpost in het Engels maakt zal de kwaliteit van de startpost alleen maar ten goede komen. Natuurlijk kan je er voor pleiten dat iemand zijn Nederlands oefent in de topicstart, maar ik denk dat dat tot topics leidt waarin voornamelijk het Nederlandse taalgebruik bediscussieerd wordt.

Ik ben het eens met Guardian Angel: zolang iemand antwoorden in het Nederlands krijgt zie ik eigenlijk geen nadelige gevolgen en verwacht ik ook geen langzame verschuiving naar een Engelstalig forum.

Overigens een interessante vraag: wat zouden we met een Zuid-Afrikaan doen? Het is voor ons soort van begrijpelijk, maar ziet er uit als brak Nederlands.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:48
Mwoah, Zuidafrikaans is leesbaarder dan sommige MSN taal die ik rond zie zwerven :)

Als ik RoD was, had ik meteen een regel in het reglement opgenomen waarin staat dat engels verboden is behalve als je "rlemarec" heet. Gewoon zodat mensen niet meer kunnen zeuren over uitzonderingen op de regels. Vervolgens zou je alle tijd hebben om rustig te bedenken of je wel of niet dit soort posts wilt en later weer de regels kunnen wijzigen.

Een opener GoT begin bij jezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Laten we het verhaal omdraaien, stel dat deze user nooit dat topic had geopend, had je het ooit gemerkt?

Ik heb zijn posts nog eens doorgelezen (hij is een franse fotograaf die in a'dam woont) reageert hij ook op diverse nederlandse posts en diverse hebben ook gewoon gereageerd op hem, alsof hij gewoon 'nederlands' sprak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 07:55
Confusion schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 07:23:
[...]

Maar waarom zou je hier niet ook welkom zijn?
Volgens mij Schrijft HlpDsk niet dat een persoon niet welkom is. Maar dat indien er een regel beleving is dat er op dit Forum Nederlands geschreven en gelezen dient te worden.

Ik zie vaak dat een engels talige gebruikers eigelijk de deur gewezen wordt.
Soms is dat idd jammer omdat veel mensen buiten Nederland ook best wel wat kennis in huis hebben.

In games zie je vaak door het consol geschreven worden. English Only Please. Dat is een regel die geaccepteerd dient te worden door de gast spelers.
Ik zoek vaak op GOT naar Engelstalige termen. Omdat in deze industrie het een gewoon goed is om engelse termen te gebruiken. Sterker nog, Computer, Processor e.d. zijn allemaal engelse worden ;)

Persoonlijk stoor ik me niet aan de persoon die op GoT engels als voertaal gebruikt. Wat mij wel stoort is dat persoon niet eens probeert NL te tikken. Hij kan het wel lezen maar niet schrijven :? Schrijf je stukje dan dubbel. Nederlands en Engels. Nederlands om te laten zien dat je wel probeert, engels omdat je stukje half begrijpend Nederlands wel duidelijk te verworden.

Ik heb ook eerst geleerd te lezen. dan pas schrijven. Maar begrijpend lezen leer je pas als je het ook gaat schrijven.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 09:44

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Daar verslik ik me toch even in mijn koffie. Als het topic niet bevalt ga je maar verder? Wat is dat nou weer voor kromme redenatie? Hoezeer het me in het specifieke geval zoals door TS is aangegeven niet echt boeit, deze uitspraak kan niet. Hij is op elke overtreding van de regels in principe toe te passen. "Als het totale gebrek aan eigen inzet je niet bevalt, dan reageer maar niet." krijg je dan ineens. Nou is dit een behoorlijke zwart-wit visie, maar toch.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat engels voorheeft op een andere taal , is dat engels een een techniesche taal is, een soort van universele tweaktaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Tja strenge regels? Iedereen moet dan in ABN posten, wanneer er één of meerdere gramatica/spellingsfouten instaan krijg je gelijk een IP ban?

Daarnaast is er over deze user heust wel overleg geweest - of a. de user niet in NL kan posten, b. of zijn posts wel toegevoegdewaarde hebben, en c. dat men gewoon in NL kan antwoorden en de user dit ook snapt. En er zal altijd wel even naar gekeken worden. Dus het hele probleem?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

Cyphax

Moderator LNX
MueR schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:43:
Hoezeer het me in het specifieke geval zoals door TS is aangegeven niet echt boeit, deze uitspraak kan niet.
Het kan toch prima, hij heeft het over een topic dat in principe gewoon goed is, nou is alleen de openingspost in het Engels maar hij geeft aan dat reacties in het Nederlands kunnen.
Dit is iets wat lokale crew per geval moet bekijken. Zelf ben ik er geen voorstander van. Als ik in SG een Engelstalig topic aantref is de kans zeer groot dat ie op grond daarvan op slot gaat. Kom op .. als je voertaal werkelijk Engels is, dan zijn er legio communities waar je meer dan welkom bent. Als je wel Nederlands kunt maar te lam bent om je elders getypte stukje te vertalen alvorens het hier neer te zetten, dan mag je van mij per direct ook opzouten want dergelijke lamlendigheid tolereer ik niet.
Dat het lamlendigheid is, is een aanname. Nederlands kunnen schrijven betekent niet dat je je er ook goed in kunt uitdrukken. Daar moet je best goed voor zijn. Het lezen is dermate veel makkelijker dan zelf schrijven dat ik me heel goed kan voorstellen dat iemand met een andere moedertaal en beperkte kennis van het Nederlands een bericht in het Engels opstelt. :)
Als je moet kiezen tussen een potentieel onduidelijk bericht in het Nederlands (met de kans dat je je vraag vervolgens moet toelichten omdat de eerste paar reacties "wat vraag je nou?" zijn, of het topic wordt gesloten door de onduidelijke start), of een goed leesbaar bericht in het Engels, dan kan ik mij voorstellen dat men voor het laatste kiest. Ik heb daar persoonlijk geen probleem mee, het lijkt mij dat het forum daarmee het beste af is.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1 2 Laatste