In het Engels postende user?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:19:
[...]

Tja strenge regels? Iedereen moet dan in ABN posten, wanneer er één of meerdere gramatica/spellingsfouten instaan krijg je gelijk een IP ban?
Foutloos correct ABN is iets anders dan een andere taal.
Daarnaast is er over deze user heust wel overleg geweest - of a. de user niet in NL kan posten, b. of zijn posts wel toegevoegdewaarde hebben, en c. dat men gewoon in NL kan antwoorden en de user dit ook snapt. En er zal altijd wel even naar gekeken worden. Dus het hele probleem?
Het hele probleem is consequent zijn.
Mag ik ook een topic in het Engels starten? En mijn Engelse buurman?*
En hoe zit het met de Tweakers die geen Engels kunnen? Deze worden zo weer buitenspel gezet.
Daarbij lijkt het me een kleine moeite voor de user om de Engelse tekst even door Babelfish te jassen.

Maar vooral het consequent voeren van regels naar buiten toe wordt hier gebroken, waardoor, zeker voor nieuwe gebruikers, onduidelijk is wat wel of niet mag. En dan is het natuurlijk niet alleen de voertaal, maar regels in het algemeen.

* Nee, echt, ik heb een Engelse buurman die Nederlands kan spreken en alles, maar qua schrijven de taal niet helemaal machtig is.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-01-2009 10:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:42
anandus schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:44:
Daarbij lijkt het me een kleine moeite voor de user om de Engelse tekst even door Babelfish te jassen.
...

Wat lees jij liever, een goed stuk engels, of een stuk babelfish nederlands :/

Heeft iedereen iemand gevonden om douanepasvorm/vormen om komen voorraad rubberuiteinden die met in-oorhoofdtelefoons te vervangen te maken? Ik heb naar maat gemaakte audiofilters om het geluid te snijden wanneer ik in nachtclubs werk, en ik heb een harde tijd om het regelmatige in-oorrubber/het schuim te steunen. Het zou voor Shure SE530 zover als I' zijn; betrokken m, maar I' zeker m zou meer mensen van dit willen ook op de hoogte zijn. Sommige leveranciers van de V.S., om u een idee te geven: http://earplugstore.stores.yahoo.net/cusfitearmol1.html Geen behoefte om in het Engels te antwoorden.

Babelfish is gewoon geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
FireAge schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:46:
Mwoah, Zuidafrikaans is leesbaarder dan sommige MSN taal die ik rond zie zwerven :)

Als ik RoD was, had ik meteen een regel in het reglement opgenomen waarin staat dat engels verboden is behalve als je "rlemarec" heet. Gewoon zodat mensen niet meer kunnen zeuren over uitzonderingen op de regels. Vervolgens zou je alle tijd hebben om rustig te bedenken of je wel of niet dit soort posts wilt en later weer de regels kunnen wijzigen.

Een opener GoT begin bij jezelf ;)
Volgens de algemene voorwaarden kan RoD die beslissing ook gewoon nemen hoor O-) Ik vind het common sense dat je de situatie per keer bekijkt en dan een weloverwogen beslissing neemt. Kijk naar de persoon, z'n manier van reageren en meedoen en naar het topic.

Als geen van die drie zaken vraagtekens opreorpen dan kan je wat mij betreft zo'n topic gewoon toelaten. Precedentwerking, daar ben ik helemaal niet bang voor. Op het moment dat we overspeld worden door Engels- of Franstaligen dan zie we wel weer verder.

Much ado about nothing dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
zeef schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:15:
[...]
Kijk naar de persoon, z'n manier van reageren en meedoen en naar het topic.
Maar wat je dus ook impliceert is dat, als er een nieuwe user een Engels topic opent, mits goede openingspost en afhankelijk hoe hij verder reageert/post dit gewoon toegestaan wordt?
Per geval natuurlijk ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
anandus schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:17:
[...]
Maar wat je dus ook impliceert is dat, als er een nieuwe user een Engels topic opent, mits goede openingspost en afhankelijk hoe hij verder reageert/post dit gewoon toegestaan wordt?
Per geval natuurlijk ;)
Als iemand zo af en toe post, die posts kwalitatief niet onderdoen voor de Nederlandse posts van anderen, de TS ter zake doet en die persoon de Nederlandse taal wel kan lezen en begrijpen maar nog niet voldoende machtig is om die te gebruiken dan kan ik er best mee leven. Het is een zo ontzettend weinig voorkomend iets dat ik daar in dit specifieke geval graag een uitzondering voor maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijzelf maakt het niet zoveel uit of mensen nou posten in Engels of Nederlands zolang het maar geen andere taal woord. Waarom geen andere taal dan? Omdat Engels de wereldtaal is en ruim 80% van alle Nederlanders kunnen Engels verstaan en begrijpen en bij de Jongeren is dit zelfs 95% dus het probleem bij sommige users is denk ik meer dat ze gewoon geen Engelse of buitenlanders willen zien op GoT?

Verder vind ikzelf persoonlijk dat users best in Engels mogen posten zolang ze maar niet verwachten, en al uberhaupt helemaal niet gaan eisen, dat men ook een antwoord krijgt in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Het aantal mensen dat Engels spreekt is niet groter dan het aantal mensen dat Chinees spreekt. Het aantal mensen dat Spaans of Hindi spreekt komt ook aardig in de buurt. Het idee dat Engels 'de' wereldtaal is, is een te Westerse blik. Het is nog maar de vraag wat uiteindelijk de wereldtaal wordt.
en ruim 80% van alle Nederlanders kunnen Engels verstaan en begrijpen en bij de Jongeren is dit zelfs 95%
Dat is verder een argument waar ik het mee eens ben, hoewel ik de cijfers betwijfel. Pakweg 10% van de Nederlandse bevolking is functioneel analfabeet.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Even hierop inhakend, gezien Ralph (zoals hij van voren heet) vooral een Fotografie-gast is: hij post vooral in het Engels, omdat dat hem beter af gaat dan NL: hij is overigens niet de jongste meer, geen broekie van 20 zeg maar ;)

Binnen de FG-crew hebben we toendertijd even kort overleg gehad hoe hiermee om te gaan, en is al besloten dat hij prima in het Engels kon posten, en de rest gewoon in het Nederlands reageren. Dit is al ongeveer 2 jaar geleden zo gebeurd. Opvallend dat hier dan zo bovenop wordt gesprongen door een paar mensen: ik zou willen vragen hier wat minder moeilijk over te doen. Ralph's minieme activiteit is van dermate non-last (gemiddeld 23 posts per jaar sinds sept 2002) dat hij hier prima welkom is en blijft :) Dit even ter verduidelijking.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:17

Saven

Administrator

Boo fucking hoo :'). Komop man, heb je geen andere dingen om je over druk te maken dan over een Internet forum? :)

Ik zie het probleem niet, laat die gast lekker...
Confusion schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:52:
[...]

Het aantal mensen dat Engels spreekt is niet groter dan het aantal mensen dat Chinees spreekt. Het aantal mensen dat Spaans of Hindi spreekt komt ook aardig in de buurt. Het idee dat Engels 'de' wereldtaal is, is een te Westerse blik. Het is nog maar de vraag wat uiteindelijk de wereldtaal wordt.
Klopt wel een beetje, maar bedenk ook dat chinees "alleen" in china daar wordt gesproken. En Engels in veel meer landen :)

[ Voor 62% gewijzigd door Saven op 06-01-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]
Pakweg 10% van de Nederlandse bevolking is functioneel analfabeet.
Die zullen dan wel veel aan een forum hebben, of er nou NL of EN geschreven wordt :X

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 07-01-2009 10:31 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Engels is meer de 'wereld communicatie taal', doet er dan weinig toe of er meer of minder mensen een andere taal praten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
spone schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:30:
[...]

Die zullen dan wel veel aan een forum hebben, of er nou NL of EN geschreven wordt :X
Da's niet echt wat Confusion bedoelde volgens mij ;)

Verder: Wat een gejammer zeg, om één user die in het Engels post en dat mag van de modjes daar... In DPC doen sommigen het ook weleens, en zolang het geen gewoonte wordt zie ik het probleem niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

SinergyX schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:52:
[...]

Engels is meer de 'wereld communicatie taal', doet er dan weinig toe of er meer of minder mensen een andere taal praten.
Klopt volledig: het aantal mensen dat Engels als tweede of eerste taal heeft is veel groter dan het aantal Spaans/Chinees/Frans/...-taligen. Daarom kun je niet het Engels vergelijken met Frans of Spaans of watdanook omdat het simpelweg veel universeler is (als in: meer mensen kunnen het begrijpen/spreken).
Dusja, Engels vind ik tolereerbaarder op een Nederlands forum dan Russisch, Swahili of Latijn.

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

• Bor
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TheZeroorez schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:54:
[...]

Verder: Wat een gejammer zeg, om één user die in het Engels post en dat mag van de modjes daar... In DPC doen sommigen het ook weleens, en zolang het geen gewoonte wordt zie ik het probleem niet zo?
Het probleem is volgens mij nog steeds dat je een precedent schept. Als de ene user het mag kun je een ander het veel moeilijker weigeren. Zijdelings kijk ik hierbij ook even naar de aantallen engelse user blogs.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

In DPC is het anders. Dat zijn vaak mensen van een concurrerend team die even een vriendelijk bezoekje brengen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bor de Wollef schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:40:
Zijdelings kijk ik hierbij ook even naar de aantallen engelse user blogs.
Je krijgt zelf de keuze of je een Nederlandse of een Engelse blog wilt houden, verder is tweakers.net niet verantwoordelijk voor de inhoud van het blog is hier eerder door een admin gezegd.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1 2 Laatste