Glasvezelinternet pilot in 3 Tilburgse wijken Aanstaande

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

Topicstarter
Onlangs is vernomen vanuit stichting Breedband Tilburg (Stichting TOWN), dat er dit voorjaar een Glasvezel pilot gaat plaats vinden in 3 Tilburgse wijken. Er worden geregeld EuroFiber (FastFabiber) bestelbussen gesignaleerd in diverse plaatsen in deze gemeente. En men heeft vanuit de stichting Breedband Tilburg al aangegeven, dat er zeer binnenkort via de plaatselijke media op de hoogte worden gesteld of zei van het nieuwe Glasvezelnetwerk gebruik kunnen maken. In stadsdelen in Tilburg-Noord is al meerdere malen de toegangswegen open hebben gelegen om het Glasvezelnetwerk aan te leggen

Gelet dat het glasvezelnetwerk door EuroFiber (FastFabiber) is aangelegd, is de kans groot dat Edutel hier een vinger in de pap gaat krijgen. Men heeft ervaring op gedaan bij diverse Glasvezel initiatieven. Edutel levert glasvezeldienst over de Glasvezelnetwerken van EuroFiber (FastFabiber). Vanuit stichting Breedband Tilburg (Stichting TOWN) laat men weten dat zij express niet voor KPN hebben gekozen, maar voor eigenbeheer van het nieuwe glasvezel in de gemeente Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Wildfire

Joy to the world!

Zo zeg, uiteindelijk. Dat heeft lang geduurd! Blij dat er nu een klein beetje schot in begint te komen. Hopen dat mijn wijk ook mee gaat doen in de pilot, maar dat zal dan wel weer niet (mijn "pech" kennende :P). Zul je zien dat ze eerst naar de Reeshof ofzo gaan. Hopelijk gaat Korvel/Westend (vlakbij centrum) ook mee in de pilot.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 06-01-2009 13:47 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:41:
Zo zeg, uiteindelijk. Dat heeft lang geduurd! Blij dat er nu een klein beetje schot in begint te komen. Hopen dat mijn wijk ook mee gaat doen in de pilot, maar dat zal dan wel weer niet (mijn "pech" kennende :P). Zul je zien dat ze eerst naar de Reeshof ofzo gaan. Hopelijk gaat Korvel/Westend (vlakbij centrum) ook mee in de pilot.
Ik denk niet dat ze Korvel/Westend/St. Anna aan het glasvezel zullen hangen. Al hoewel, ik moet bekenen dat ikzelf FastFiber (EuroFiber) heb zien werken in Westend. Maar vergeet niet dat daar Nieuwe Stede zit! Want die zijn aangesloten op het Glasvezelnetwerk dat is uitgerold voor bedrijven en instellingen in Tilburg. In princiepe ligt Glasvezel al in de wijken Korvel/Westend/St. Anne. Kijk maar op de plattegrond uit 2006 http://www.breedbandtilbu...band_Tilburg_nov_2006.pdf

Ik ga ervan uit, tevens uit betrouwbare bron, dat Tilburg-Noord en heel misschien Reeshof de gelukkige zijn. Jammer dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288007

Dit is echt super super goed nieuws. Eindelijk een positief verhaal. Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom zij dit nooit eerder op hang hadden gezet. Tilburg is namelijk een van de eerste grote stad met een eigen glasvezel ring. Ik vraag me allen af hoe betrouwbaar dit bericht eigenlijk is. Wie is de bron? of is het iets van via via gehoord? Hoe dan ook ik word hier beetje blij van. :) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:40

_Arthur

blub

Nou, ben benieuwd wanneer ze eens een keer over de brug komen.

Heb die toko 1-2jaar geleden eens gemailed of ik niet in een test project kon deelnemen :9 Tot nu toe nooit meer iets van vernomen. En de fiber (zoals op die plattegrond te zien is) loopt hier op nog geen 100mtr langs mijn huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 09:10
Ik heb nog niets gehoord/gezien dus hoop dat ze er nog druk mee bezig zijn ;) Woon trouwens nu in de Reeshof, op nog geen 50m van de vezel. Vraag me af of de consumenten dan een andere soort aansluiting krijgen dan de bedrijven en instellingen, want mijn school waar we dus via glasvezel zijn aangesloten is erg stabiel, in de 6 jaar dat ik er zit nog nooit echt een storing gehad... :) Max is daar overigens 9.5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag een hele vriendelijke man van breedband Tilburg aan de lijn gehad en hij heeft het bevestigd dat er binnen twee weken een pilot gaat starten in drie wijken in Tilburg en daarna zal --in acht nemende met de uitslag hiervan-- de rest van Tilburg volgen. Ik hoop alleen dat de gemeente Tilburg niet met Kpn/Reggefiber in zee gaan maar met OnsBrabentNet want de prijzen zijn stukken hoger en snelheden zijn veel lager bij Kpn/Reggefiber. We zullen het allemaal nog meemaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:06
Ik zit in de Reeshof maar heb geen enkel busje zien rijden hier. Nergens graaf werkzaamheden of iets dergelijks, dus ik verwacht niet dat de Reeshof glas zal krijgen. In mijn gedeelte dan althans, de Reeshof is natuurlijk enorm groot dus misschien dat in een ander gedeelte wel busjes gespot zijn....

Heb nu trouwens Ziggo genomen, 30 Mbit/s en dat haalt die ook, dus wat dat betreft zit ik niet slecht.
ADSL is geen optie want die centrale staat geloof 2,4 km weg, dus van die snelheid bleef niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik zie nergens bij Ziggo 30Mbit/s staan. Ik zie wel 20Mbit/s voor 64,95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik heb er ook nog niks van vernomen. (S-buurt reeshof) Straat heeft eind vorig jaar wel een paar keer open gelegen maar dat was volgens mij voor ziggo onderhoud. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik zie het nu, maar zij hebben het goed verstopt want via producten en dan internet zie ik tot Z3 en niet de Z3i. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Ik woon ook in de Reeshof (R-buurt) en heb al met KPN, de gemeente en zelfs de opta gesproken over de internetmogelijkheden hier. Die zijn namelijk bagger! De Reeshof is een zwart gat in de ADSL markt. Ik kan bijvoorbeeld pas sinds april 2008 ADSL via XS4all krijgen (8/1Mb) en zat voorheen dus vast aan het monopolie van Ziggo (@Home).
Ik heb in mijn zoektocht naar snel internet ook op de glasvezel (on)mogelijkheden onderzocht. Al lange tijd wordt er gesproken over 'dat het snel komt' maar vooral de gemeente en KPN lopen te ruzien over de kosten en daar hangt het om.

Ziggo is voor mij geen optie omdat ze poorten blokkeren (oa poort 25 waardoor ik geen mailserver kan draaien).

Ik hoop echt dat er snel glasvezel komt!

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 15:31
verkeerd gelezen,dus stond verkeerd antwoord.heb dit verwijderd

[ Voor 81% gewijzigd door vincedd op 30-01-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb wat onderzoek gedaan in (oude) plaatselijke kranten en vakbladen. En wat duidelijk naar boven is gekomen, is dat men in 2004 serieuze plannen had om 27.000 huurwoningen aan te sluiten op glasvezel. Dit initiatief kwam tot stand namens WonenBreburg, dat de grootse wooncorporatie in Tilburg is. WonenBreburg is niet verder gekomen dan twee flat complexen aan de hogeschoollijn aan het glasvezel te hangen. En dit dateer weer uit 2004. Men is de enige woningbouwcorporatie in Nederland die bijna 5 jaar nog steeds bezig is met een pilot.

Tot mijn schrik moet ik concluderen dat ook de gemeente(-raad) Tilburg helemaal niet of nauwelijks lijkt te bekommeren omtrent het nut van Glasvezel. In een beleidsnota van medio juni 2008 staat letterlijk te lezen dat de gemeente de zogenaamde FttH (wat de gemeente Eindhoven sterk in gelooft en al heeft omhelst en uitvoert) niet verder uit te werkt en het overlaat aan de markt zelf in de nabije toekomst. Kort samengevat: Tilburgers zoek het maar! Want de gemeente Tilburg heeft haar eigen doelstellingen m.b.t. het glasvezel reeds afgerond! Je zou maar in de gemeente Tilburg wonen!

Het resterende restje hoop is gevestigd op de Tilburgse woningbouwcorporaties (WonenBreburg, Tiwos, TBV), maar ook deze geven niet thuis zoals het Eindhovense woningbouwcorporatie Trudo (Onsnet Eindhoven aandeelhouder) dat wel inzag hoe belangrijk glasvezel is voor het woonklimaat in de wijken. Alleen WonenBreburg is wat transparanter en deze woningbouwcorporatie heeft te kennen gegeven in 2005 alleen nieuwbouw 'waar nodig', dus niet alle nieuwbouwwijken in Tilburg, glasvezel aan te legen. Er zijn sinds 2005 al heel wat nieuwbouw woningen opgeleverd zit daar nagenoeg helemaal geen glasvezel bij! NEE dit is de harde werkelijkheid voor alle Tilburgers afgezonderd van een paar honderd studenten.

Dan heb je nog de stichting Breedband Tilburg (http://www.breedbandtilburg.nl of was het http://www.town.nl). Deze stichting is een eenmanszaak die door de gemeente(-raad) Tilburg note bene op handen en voeten wordt gedragen. Omtrent zijn kennis van zaken in de vraag bundel traject gedeelte voor de zakelijke markt. Ik zet grote vraagtekens of deze stichting wel het recht van spreken heeft! Want bijna alle glasvezelinitiatieven die momenteel worden ondernomen, komen voort uit de gemeente zelf of woningbouwcorporaties. Ik neem deze stichting helemaal niet serieus, want als je een beetje serieus onderzoek doet, is deze stichting niet anders dan alleen voor het zakelijke gedeelte.

Ik voorspel dat Tilburg, uitgezonderd van industrieterrein en wat studenten complexen, na anno 2015 nog niet op glasvezel is aangesloten. Mijn enige hoop is gevestigd op KPN! Jammer genoeg heeft ook KPN duidelijk te kennen gegeven dat vooralsnog allen 10 gemeente op glasvezel c.q. VDSL worden aangesloten (Roosendaal en Oosterhout in Brabant). Wat weer wel een pluspunt is, is dat de gemeente Breda wel wordt verglaasd door KPN. Dit nieuws is te vinden op de website van de gemeente Breda en dateert uit juni 2008. En guess what? Ook hier valt Tilburg buiten het bootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marrik schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:01:
Ik heb in mijn zoektocht naar snel internet ook op de glasvezel (on)mogelijkheden onderzocht. Al lange tijd wordt er gesproken over 'dat het snel komt' maar vooral de gemeente en KPN lopen te ruzien over de kosten en daar hangt het om.

Blablalah blahblah blah

Ik hoop echt dat er snel glasvezel komt!
Jammer genoeg, moet ik net als jij concluderen, dat de gemeente Tilburg heel onprofessioneel omgaat qua ICT vraagstukken. Een burgerinitiatief zie ik ook niet zitten, gelet door uitspraken van een woningbouwcorporatie medewerker dat glasvezel iets voor in de toekomst is. Ik denk echt dat wij in een verkeerde gemeente wonen. Ik heb wel eens eerder op tweakers forum geschreven dat de gemeente Tilburg, heel graag de stoplichten stad van Nederland wordt bekroond, dan dat zij haar onderdanen laat profiteren wat glasvezel kan doen voor het woonklimaat in de wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 288007 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:00:
Ik heb vandaag een hele vriendelijke man van breedband Tilburg aan de lijn gehad en hij heeft het bevestigd dat er binnen twee weken een pilot gaat starten in drie wijken in Tilburg en daarna zal --in acht nemende met de uitslag hiervan-- de rest van Tilburg volgen. Ik hoop alleen dat de gemeente Tilburg niet met Kpn/Reggefiber in zee gaan maar met OnsBrabentNet want de prijzen zijn stukken hoger en snelheden zijn veel lager bij Kpn/Reggefiber.
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt, want OnsBrabantNet koopt dienst in bij Reggefiber. En Reggefiber is weer eigendom van KPN. Alleen heeft OnsBrabantNet een eigen klantenservicedesk in de vorm van Edutel. Edutel regelt de administratie m.b.t. klanten en aansluitingen. Want het glasvezel is aangelegd door EuroFiber (FastFiber) in de gebieden waar OnsBrabantNet opereert. FastFiber (EuroFiber) is weer eigendom van Reggefiber en Reggefiber is weer eigendom van KPN.

Wat ik zou willen zien is, is dat de gemeente Tilburg proactieve wordt m.b.t. glasvezel en om de tafel gaat zitten met de Tilburgse woningbouwcorporaties zoals in Eindhoven het geval is. Men heeft in Eindhoven zelfs een Netwerk Exploitatie Maatschappij Eindhoven opgericht. Die het glasvezel beheert en onderhoudt.

Men heeft in Eindhoven heel veel bereikt dankzij glasvezel zoals het stimuleren om initiatieven op touw te zetten in wijken. Allochtone buurtbewoners die door het glasvezel contact krijgen met autochtonen buren. De wijken Tongerle zijn een stukken leefbaarder geworden dankzij glasvezel naar eigen onderzoek. Eindhoven ligt hier zo'n 35Km hiervandaan en men kan dit gewoon over kopiëren en de fouten eruit halen 8) natuurlijk als die voorkomen in het Eindhovense aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Anoniem: 288007 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:00:
Ik heb vandaag een hele vriendelijke man van breedband Tilburg aan de lijn gehad en hij heeft het bevestigd dat er binnen twee weken een pilot gaat starten in drie wijken in Tilburg en daarna zal --in acht nemende met de uitslag hiervan-- de rest van Tilburg volgen. [...]
Weet je trouwens ook welke wijken dit zijn en of je jezelf als vrijwilliger O-) kunt aanmelden?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marrik schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:33:
[...]

Weet je trouwens ook welke wijken dit zijn en of je jezelf als vrijwilliger O-) kunt aanmelden?
Ik wil niet vervelend overkomen, maar het zijn hoogwaarschijnlijk nieuwbouw wijken of gerenoveerde woningen van één van de grotere Tilburgse woningbouwcorporaties. Over de wijken waar de pilots plaats vinden, krijgt men een formulier thuis gestuurd of wordt er in een regionale/plaatselijke krant, opgeroepen om zich aan te melden voor de glasvezel pilot.

Ik heb heel wat onderzoek gedaan en men heeft mij te kennen gegeven, dat het hoogwaarschijnlijk gaat om woningen van wonenBreburg. Wat al wel zeker is, is dat één van die wijken in Tilburg-Noord is betreft. Gelet dat hier veel flats staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vatt schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:12:
Blahblah blah blah

Heb nu trouwens Ziggo genomen, 30 Mbit/s en dat haalt die ook, dus wat dat betreft zit ik niet slecht.
Blahblah blah blah
Heb je het ook gedownload in de piek uren? Ik ken een kamaraad van me, Korvel/Westend, die heeft ook het 30Mbit/s pakket. Zodra het 16:30 uur is, zakt zijn snelheid naar een schammele 2/5 Mbit/s verbinding! En dat voor 70 Euro no way for me 8)7

Een van de redenen dat glasvezel nooit in Tilburg van de grond is gekomen is te wijten aan deze lelijke monopolie monster. Bouwen ze in Amsterdam een muziek arena oftewel Ziggo Dome. Terwijl het grootste gros afnemers c.q. klanten uit Brabant komt. Kun jij het nog volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.gr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik lees hier dat er wat geïnteresseerden zijn voor glasvezel verbindingen in Tilburg. Ik heb dat ook al een tijdje. De verbindingen van ZIggo vind ik relatief duur voor de 'kwaliteit' die je krijgt. (Met name de snelheids dipjes die je 's avonds gratis krijgt doen me de das om!).

Ik zou graag in contact komen met mensen die aan een burger/particulieren initiatief willen deelnemen. Dit wil niet zeggen dat ik al een initiatief heb gestart, maar mogelijk kunnen we dit wel gezamelijk doen.

Informatie omtrent de pilot in 3 tilburgse wijken kan ik niet echt terug vinden. Het lijkt wel alsof ze helemaal niet willen dat er aan deelgenomen word.

Wie een idee wil hebben wat er bij komt kijken kan het bestand "Opstarten lokale glasvezelinitiatieven met Glashart" eens bekijken. Mij kun je bereiken via info@onsnettilburg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Misschien dat als er vanuit de bevolking zelf iets op poten wordt gezet dat het de gemeente dan ook eens duidelijk wordt: waarom loopt Tilburg zo gruwelijk achter op internetgebied? Amper 30km buiten Tilburg zitten dorpen die aan de glasvezel zitten, Eindhoven is ook al flink "beglasvezeld", maar Tilburg ho maar.

Zeker met een Tilburgse community van tweakers moet het toch mogelijk zijn om voldoende animo te genereren voor een glasvezelproject? Ik weet iig dat ik overstap als het er is -- ik wil een hogere upload en met ADSL zit dat er niet in, verder dan 1mbit kom je niet. En ik wil niet naar Ziggo, ik ben daar in het verleden niet voor niets weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Het is inderdaad belachelijk dat Tilburg zo achter loopt terwijl we hier aan alle kanten te horen krijgen dat Tilburg zo'n "wereldstad" is.. jaja!
Het is sowieso raar want in de relatief nieuw wijken (Reeshof, Koolhoven) daar ligt al glasvezel! En dit levert nu juist problemen op...

@GameGeek: Ik ga je vanavond zeker een email sturen.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt mij een zeer goed idee GameGeek! Gelet dat het klein beetje hoop wat voor Tilburg aanwezig was, door een mede Tilburger op een e-mail uitwisseling tussen hem en beleidsmedewerker van WonenBreburg getenteerd. Wij kunnen inderdaad de gemeente en de woningbouw stichtingen sommeren om meer tijd in te stekken in het uitwerken en ondersteunen van zo’n glasvezel initatief voor de regio Tilburg met meer dan 200.000 inwoners.

Bekijk de e-mails uitwisseling tussen een Tilburger en de grootste Woningbouwcoöperatie in Tilburg:

Geachte heer, mevrouw M. Mebber,

Ik ontving via onze interne mailroute uw e-mail bericht aangaande Glasvezel.

Ik weet niet vanuit welke rol u dit bericht heeft verzonden (huurder?), maar het verdient zonder meer terugkoppeling, gezien uw betrokkenheid bij genoemd thema.

Ik kan u melden dat WonenBreburg na de initiatieven uit 2003 (participatie in een Tilburgse glasvezelring en aansluiting van studenteneenheden op breedband internet) niet heeft stilgezeten, maar wel zwaar is beperkt in mogelijk nieuwe initiatieven. Het ministerie van VROM, dat middels het BBSH (Besluit Beheer Sociale Huursector) toezicht op de woningcorporaties houdt, heeft het ons verboden om zelfstandig te investeren in glasvezel en glasvezeldiensten.

We voelen ons desondanks niet uit het veld geslagen en blijven mogelijke initiatieven nauwlettend volgen, die toch vooral vanuit particuliere/bedrijven hoek geïnitieerd zullen moeten worden, om daar waar mogelijk te participeren. Ik weet dat de gemeente Tilburg hier een zelfde zienswijze deelt en samen vinden we het erg jammer dat de markt in Tilburg enigszins achter blijft.

We behouden onze hoop op nieuwe initiatieven en zullen deze dan ook zeker supporten.

Met dank voor uw bericht,

Jan-Hein Boers

Antwoord op de e-mail van dhr. Jan-Hein Boers

Geachte meneer Boers,

Helaas voorzag ik uw antwoord al. En ik vind het uitermate triest om te horen,
dat WonenBreburg een identieke kijk heeft als de gemeente Tilburg. Is het
niet zo meneer Boers, dat stilstand meestal achteruitgang betekent? Is het
niet zo dat uw organisatie, WonenBreburg, de leefbaarheid van wijken in Tilburg
wil bevorderen? Ik heb dit inderdaad in het beleidsnota gelezen dat te downloaden
is op de website van de gemeente Tilburg. De zogenaamde 'FttH' (Fiber to
the Home) wordt door de marktwerking tot stand gebracht.

Desalniettemin vindt ik uw conclusie een beetje te voorbarig, gelet dat uw
organisatie veel baat heeft bij het Eindhovense, Helmondse of Amsterdamse
aanpak. Ook vind ik het kwalijk dat een organisatie van uw kaliber een kans
laat liggen om haar huurders c.q. wijk bewoners serieus te nemen. En dit
meen ik oprecht! Ik spreek hier dagelijks veel mensen bij mij in de wijk.
Deze mensen kijken met argusogen naar zowel de gemeente als naar de Tilburgse
woningbouwvereniging die helemaal niks initiëren. Glasvezel LEEFT echt meneer
Boers. En de roep naar glasvezel zal alleen maar luider worden. Uw collega
heeft het mooi verwoord: ?Het Tilburgse glasvezelproject kwam voor ons als
een geschenk uit de hemel?.

Over marktwerking gesproken, wist u trouwens dat glasvezel project van KPN
alleen 3 Brabantse steden behelst. Te verstaan Breda, Oosterhout en Roosendaal
voor de komende 5 jaar?

U stelt, dat het Ministerie van VROM uw organisatie heeft verboden om (zelfstandig)
glasvezelnetwerken aan te legen. Ja, dat zou best waar kunnen zijn. Maar
heeft u nooit verder gekeken dan uw neus lang is? Kent u überhaupt de glasvezel
projecten van woningcorporatie Portaal en woningcorporatie Trudo en vraagbundel
traject? Het is tot stand gekomen door samenwerkingsverbanden tussen corporaties,
gemeenten en private investeerders. Jammer genoeg heeft uw organisatie, mijn
inziens, geen zin of tijd om dit traject, wat oorspronkelijk wel de bedoeling
was geweest te door lopen. Maar ja, nu kunt u mensen zoals ik terug verwijzen
op het beleidsnota van de Gemeente Tilburg. Want dat is een stuk minder tijdrovender
dan daadwerkelijk een Tilburgse glasvezelnetwerk initiëren en opzetten.

Dan zal het inderdaad kunnen kloppen waarom WonenBreburg niet geïnteresseerd
was en is voor glasvezel voor haar huurders. Ook kan ik niet anders concluderen
dat uw organisatie nooit van plan was geweest om maar één spade de grond
in te slaan ten behoeve van glasvezel voor haar huurders. En dat het meer
een opwelling van ideeën was, dat ter sprake zal zijn geweest bij een van
de vergaderingen van Aedes vereniging van woningcorporaties. De leden die
het naar voren hebben gebracht, zullen hoogwaarschijnlijk dezelfde wooncoöperatie
leden zijn, die het woord bij het daad hebben gevoegd en het vraagbundel
traject hebben doorlopen.

Hoezo 200 jaar Tilburg? 1 jaar lang feest?

Toch wil ik uw bedanken, voor uw tijd, dat u heeft willen stekken in het
lezen en beatwoorden van mijn e-mail. Dit geeft mij ook weer het gevoel dat
WonenBreburg haar huurders serieus neemt. En daar ben ik ook blij mee.

Met vriendelijke groet,
M. Mebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

<offtopic>@GameGeek: you've got mail!</offtopic>

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Hoewel ik qua snelheid tevreden ben over mijn telfort 20 Mb abo (afgezien van de regelmatige telefoonstoringen) ben ik wel geinteresseerd in de extra mogelijkheden die galsvezel biedt.

De gemeente gaat in de komende maanden mijn straat (in het centrum) opknappen. Ik zal eens navragen of er ook gedacht is aan glasvezel. Maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De gemeente gaat in de komende maanden mijn straat (in het centrum) opknappen. Ik zal eens navragen of er ook gedacht is aan glasvezel. Maar ik verwacht van niet.
Neen ik denk het van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GameGeek ik vind dat het tijd wordt om de heft in eigen hand te nemen, het is inmiddels voor iedereen duidelijk dat gemeente tilburg liever een stuk beton neerzet ipv in toekomst te investeren zoals veel vooruitstrevend gemeenten en woningbouwcorporaties hebben gedaan. Het is ook op zijn minst vreemd te noemen dat VROM verboden heeft dat WonenBreburg een glasvezelprojec te starten terwijl een soortgelijke toestemming al in 2006 gegeven werd aan vijf Amsterdamse woningcorporaties. Zie link: http://webwereld.nl/article/view/id/39880. Ik wil ook zeker mijn steentje bijdragen aan zo'n initiatief, ik stuur je een email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Ik woon zelf niet in Tilburg, maar beheer de site www.glasvezel.nu en juich bewonersinitiatieven toe, en sponsor ze graag. Ik ben benieuwd wat de status in Tilburg is.

Zaterdagmiddag 5 september organiseert GlasVezel.nu samen met de SBNA een gratis toegankelijk evenement voor alle bewonersinitiatieven in Nederland. Dit om informatie uit te wisselen, nieuwe initiatieven en diensten van de grond te krijgen, en kennis te kunnen maken met diverse glasvezelbedrijven uit Nederland.
Ik nodig de mensen die het initiatief in Tilburg willen opzetten daar graag voor uit. Graag wel inschrijven ivm de beperkte ruimte in het gebouw, www.glasdag.nl .

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Wat is de status hiervan? Ik hoor nl. geruchten dat Ziggo alles in 1 in Tilburg gaat opschroeven vanwege de komst van glasvezel. Maar zover ik weet zijn er helemaal geen glasvezel initiatieven voor particulieren in Tilburg. Dus als er mensen zijn die meer weten hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sohus schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:07:
Wat is de status hiervan? Ik hoor nl. geruchten dat Ziggo alles in 1 in Tilburg gaat opschroeven vanwege de komst van glasvezel. Maar zover ik weet zijn er helemaal geen glasvezel initiatieven voor particulieren in Tilburg. Dus als er mensen zijn die meer weten hoor ik het graag.
Afgelopen week stond nog in de krant dat de gemeente zich met glasvezel wil gaan bemoeien omdat er hier verder niets gebeurd. Er stonds zelf bij dat grote partijen zoals KPN/Reggefiber geen enkele plannen voor Tilburg hadden.

Ik ben benieuwd wat er uit voort gaat komen als de gemeente daadwerkelijk iets gaat doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 28-09-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 14:43
Wildfire schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:16:
[...]

Afgelopen week stond nog in de krant dat de gemeente zich met glasvezel wil gaan bemoeien omdat er hier verder niets gebeurd. Er stonds zelf bij dat grote partijen zoals KPN/Reggefiber geen enkele plannen voor Tilburg hadden.

Ik ben benieuwd wat er uit voort gaat komen als de gemeente daadwerkelijk iets gaat doen.
Klopt er werkt iemand bij Reggefiber die ook wel eens op IRC te vinden is en die zei ook dat er nog niks gepland stond voor Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nieuws, slecht nieuws :( .....KPN zal geen VDSL2 in de wijkcentrales in Tilburg installeren. Men zal Tilburg niet eerder aansluiten dan in het 3de kwartaal van 2013. Ook dit is nog niet zeker, omdat men bezig is (tot 2012) maximaal 2 miljoen huishoudens aan te sluiten op VDSL2. Deze informatie is afkomstig van een KPN monteur werkzaam bij KPN. Deze monteur heeft ook in Roosendaal en Oosterhout gewerkt aan VDSL2.

Ik houd jullie via deze topic 'Glasvezelinternet pilot in 3 Tilburgse wijken Aanstaande' op de hoogte omtrent ontwikkelingen van snel internet. Ik neem @Home a.k.a. Ziggo niet mee omdat ik vind dat deze bedrijven misbruik maken van hun positie. Doormiddel van hoge tarieven te vragen voor hun diensten.

Ik blijf optimistisch, gelet dat de economische tegenspoed ons misschien geen wind eieren zullen leggen. Omdat de provincie mensen aan het werk wil houden door nu te investeren in de toekomst. Dus daar hoort glasvezel ook bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Lekker dan.

Gelukkig gaat Ziggo wel naar 120mbit/10mbit. Deel van Tilburg heeft het al.

Heb alleen liever 100mbit/100mbit Internet. Hoe kan het dat al die glasvezel bedrijven de vijf na grootste stad van Nederland negeren? Is de gemeente dwars ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:58
Als er glasvezel in tilburg komt mogen ze het gat war ik in woon (Dongen) ook wel ff mee pakken das echt een paar honderd meter :P

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
[b]sohus schreef op zondag 13 december 2009 @ 00:26:[/b

Heb alleen liever 100mbit/100mbit Internet. Hoe kan het dat al die glasvezel bedrijven de vijf na grootste stad van Nederland negeren? Is de gemeente dwars ofzo?
Dat is een aanname die niet gefundeerd is dat een grote stad eerder glasvezel uitrol zou kunnen verwachten dan een kleine(re) stad. De eerste in Nederland was een dorp(je) zelfs. Bij glasvezel is dichtbevolkte gebieden veel efficiënter dan dunbevolkt, maar of je nu 50.000 of 250.000 huizen dichtbevolkt hebt bij elkaar maakt weinig verschil meer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Heeft iemand een idee van de status een jaartje later ?

Weet dat de school aan het einde van de straat hier (Reeshof, D-Buurt) glasvezel heeft, en zou zelf ook wel willen.

Misschien eens een bewonersavondje op poten zetten ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik ben bang dat wij reeshoffers (S-buurt) ernaast piezen voorlopig :

http://www.brabantsdagbla...n-GroeseindHoefstraat.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Heb intussen contact gehad met de eigenaar van het glasvezelnetwerk.
Is geen partij als ziggo, kpn, etc. en werkt dus wat prijzen betreft iets anders dan die commerciële partijen.

Voor mij zou voor een aansluiting 250 meter gegraven moeten worden.
Maar ik schrok een beetje van de prijs die daarvoor gevraagd werd €14.000.-
En dan heb je alleen de glasaansluiting.

Ga toch maar ziggo zakelijk overwegen. :|

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 08:34
Beetje jammer, het paradepaartje van Tilburg (Jeruzalem) wordt ook hard overhoopgetrokken, de meeste huurwoningen zijn geheel gerenoveerd en verkocht maar wat je dan gelijk zou doen is toch glasvezel aanleggen lijkt mij. Dat gebruiken ze wel als argument in Groeseind. :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
Hehe, tijd om dit topic een nieuw leven in te blazen. Vandaag in het Brabants Dagblad: In lente besluit over glasvezelnetwerk in Tilburg

Ik citeer:
TILBURG - Rond komend voorjaar kan de beslissing vallen of alle bestaande woningen in Tilburg glasvezel krijgen.

Als dat besluit positief uitvalt neemt de aanleg van het netwerk nog drie tot vier jaar in beslag. Dat blijkt uit een collegevoorstel over de aanleg van een glasvezelnetwerk in Tilburg.

Voordeel van glasvezel is niet alleen dat er veel snellere internetverbindingen mogelijk worden, maar ook allerlei nieuwe diensten op het gebied van onder meer beveiliging, zorg, entertainment en onderwijs.

De gemeente gaat marktpartijen uitnodigen om een masterplan te maken om alle woningen van glasvezel te voorzien. Dat vergt naar schatting een investering van 100 miljoen euro. Tilburg zelf wil niet in de nieuwe technologie investeren.

© Brabants Dagblad 2011, op dit artikel rust copyright.
Dit is goed nieuws, alleen slechte zaak dat onze gemeente NIKS wil investeren! Kan iemand ze dat aan het verstand brengen, of moeten wel zelf langs... :P

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zie de laatste tijd op diverse plekken in Tilburg dat er blauwe kabels de grond ingaan. Vandaag is onze straat blijkbaar aan de beurt. Zou dit glasvezel zijn?

Ter info, ik zit niet in één van die pilotwijken die eerder werden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb ondertussen gezien dat het Reggefiber is. Ze zijn dus idd bezig, maar ja... wanneer uiteindelijk de consument er gebruik van kan maken, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395002

@Wildfire:

zomaar uit nieuwsgierigheid waar zag je die kabels?
reggefiber gebruikt bij mijn weten alleen oranje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 395002 schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:24:
@Wildfire:

zomaar uit nieuwsgierigheid waar zag je die kabels?
reggefiber gebruikt bij mijn weten alleen oranje...
PC Hooftstraat / van Dijckstraat. Verder ook gezien in de Oerlesestraat en enkele andere straten zo links en rechts. Kabels liggen hier nog, ze moeten nog vanuit onze straat de Korenbloemstraat over om verder te gaan in de van Dijckstraat. Benieuw hoe ze dat doen, de Korenbloemstraat is een verbindingsweg tussen de Ringbaan West en de Korvelseweg en om die een dag plat te leggen doen ze niet graag volgens mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 27-11-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:46:
[...]

PC Hooftstraat / van Dijckstraat. Verder ook gezien in de Oerlesestraat en enkele andere straten zo links en rechts. Kabels liggen hier nog, ze moeten nog vanuit onze straat de Korenbloemstraat over om verder te gaan in de van Dijckstraat. Benieuw hoe ze dat doen, de Korenbloemstraat is een verbindingsweg tussen de Ringbaan West en de Korvelseweg en om die een dag plat te leggen doen ze niet graag volgens mij.
ik ben er vandaag even langsgereden maar er staat op die blauwe buizen kpn :( . reggefiber gebruikt oranje.
toch geen glasvezel dus...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 395002 op 29-11-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 395002 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:35:
[...]

ik ben er vandaag even langsgereden maar er staat op die blauwe buizen kpn :( . reggefiber gebruikt oranje.
toch geen glasvezel dus...
Wel glasvezel. Heb een open kabel gezien met allemaal fiberglas erin. Daarnaast ook diverse busjes bij de werkzaamheden gezien waarop 'glasvezel' stond. En iemand die met een Reggefiber werkjasje rondliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag zag ik ze toevallig bezig bij de hoek Hesperenstraat/Korvelseweg. Wederom busje erbij met 'glasvezel' erop. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 19-12-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Het lijkt er op dat de gemeente glasvezel serieus op pakt.
Tilburg wil glasvezel naar alle huishoudens

13 februari sluit de inschrijvingstermijn van aanbieders. Daarna zal het wel een meer-jaren plan worden gok ik zo. Als het niet afketst op geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 23:46:
[...]

Wel glasvezel. Heb een open kabel gezien met allemaal fiberglas erin. Daarnaast ook diverse busjes bij de werkzaamheden gezien waarop 'glasvezel' stond. En iemand die met een Reggefiber werkjasje rondliep.
dan zal kpn gewoon glasvezel aan het aanleggen zijn omdat de centrale daar de datastroom niet meer aankan, of upgrade vdsl. ze gaan in ieder geval de woningen niet binnen, maar voorbij.

@ray-zor:
tis 15 maart en nog niks gehoord.. zal wel niet doorgaan ? :(
ik heb in ieder geval niks meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
Even dit inmiddels bijna 4 jaar oude topic nieuw leven inblazen.

Het is inmiddels februari 2013 en er is een besluit genomen: de gemeente Tilburg gaat in samenwerking met Reggefiber een stedelijk dekkend glasvezelnetwerk aanleggen. De investering kost 80 tot 100 miljoen euro en moet terugverdiend worden met abonnementen. Het project word deels gefinancierd uit gelden van Nederlandse banken en de Europese Investeringsbank.

Bronnen:

Emerce: Heel Tilburg krijgt eindelijk glasvezel
Brabants Dagblad: 'Binnen tien jaar glasvezel voor iedereen in Tilburg'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toch typisch:
De Tilburgse wethouder Erik de Ridder vindt dat ‘verglazing’ geen zaak is voor de vrije markt.
Terwijl het tegengestelde tot voort kort juist het argument voor de gemeente was er zelf geen cent in te willen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 16:11
Volgens mij is dit persbericht een flink eigen leven gaan leiden. In Tilburg gaat Reggefiber gewoon hetzelfde doen als in alle andere plaatsen. Vraagbundeling houden, 30% van de inwoners een abonnement laten nemen, en dan aanleggen. Naar ik aanneem echter niet de hele stad tegelijk maar deel voor deel, net zals ze nu in Lelystad doen en net in Den Haag zijn begonnen.
De gemeente heeft alleen maar medewerking toegezegd, geen geld. Dat geld is gewoon van Reggefiber en geleend van de EIB en andere banken. En dat laatste was al nieuws in november..
Maar het tekenen van die overeenkomst om mee te werken is blijbaar groot nieuws...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.gr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05-2023
Toch even een schopje wagen. Excuses daarvoor op voorhand.

De afgelopen jaren ben ik flink aan het praten geweest met diverse partijen. Woningbouwcorporaties, gemeente, en Reggefiber.
Natuurlijk was ik zeer verheugd toen het glasvezelconvenant werd getekend.

Mensen die zich in het verleden bij mij hebben gemeld en op de nieuwsbrief/aankondigingen lijst staan hebben vorige week een uitnodiging gehad voor de eerste informatieavond die gisteren is gehouden. Ik heb welgeteld een (1) andere Tweaker getroffen.

Voor nu gaat Reggefiber zich focussen op de wijken in de Reeshof. Een aansluitgebied van iets meer dan 15.000! huishoudens. Met een streef percentage van 30% geactiveerde aansluitingen.

Afspraken onderdeel van het convenant zijn van facilitaire aard. O.a. woningbouwcorporaties geven toestemming om vezel naar binnen te brengen en aan te sluiten. Gemeente verzorgt een goede samenwerking in het kader van de grondwerken etc.

Nu blijft het zaak om het vereiste aantal actieve aansluitingen te gaan registreren. De websites van de grote providers (KPN, Tele2, XS4All, Vodafone, Fype, Helden van, Solcon) zouden postcodes vanuit de Reeshof moeten accepteren om glasvezel (onder voorbehoud) aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
Zojuist komt er een heus persbericht binnen: (belangrijkste informatie)

Reggefiber heeft definief het besluit genomen dat er in Tilburg glasvezel voor consumenten beschikbaar komt, met als voorwaarde dat minimaal 30% van alle huishoudens volmondig "ja" zegt tegen een aansluiting. Als eerste is de wijk Reeshof aan de beurt, mocht daar de 30% niet gehaald worden dan krijgen andere wijken in de stad voorang en zal het jaren duren voordat de Reeshof weer aan de beurt is.

Op 13 mei start Reggefiber met een intensieve campagne om de inwoners te overtuigen om op dit OPEN glasvezelnetwerk bij een van de deelnemende providers een abonnement af te sluiten: Fype, Helden van Nu, KPN, OnsBrabantNet, Scarlet, Solcon, Tele2, Telfort, TriNed, Vodafone en XS4ALL.
De aansluiting in de woning is kostenloos, net zoals een glasvezelmodem in de woning. Het is aan de providers om daar hun diensten op aan te bieden: TV, internet en bellen.

De peiling of de 30% gehaald is in de Reeshof vind plaats op 22 september.

[ Voor 0% gewijzigd door Justin013 op 08-05-2013 19:04 . Reden: Huishoudens ipv inwoners. Woensdagmiddagfoutje/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 22:27

thof

FP ProMod
GameGeek, heb je toevallig meer informatie over hoe jullie dat gedaan hebben met bijvoorbeeld de gemeente tilburg? Ik zit namelijk in de initiatiefgroep voor Apeldoorn, maar daar wil het nog niet zo vlotten. De gemeente wil/kan niets en sinds kpn meer aandeel in Reggefiber heeft gekregen is het vrij stil geworden aan de kant van Reggefiber :( Lijkt er op dat KPN eerst alles naar VDSL wil gaan zetten, dat uitmelken en dan misschien wellicht ooit glasvezel...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 23:07
30% van de inwoners of 30% van de huishoudens?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 22:27

thof

FP ProMod
30% van de huishoudens/huizen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
Inderdaad jongens, 30% van de huishoudens. Wel zo gemakkelijk. Woensdagmiddagdingetje. Voor zover ik te horen gekregen heb op een min of meer open bijeenkomst een tijdje terug komt er ook een heel evenement met allerlei toeters en bellen om glasvezel te promoten, en ook informatie avonden waarbij ook mensen van de providers aanwezig zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 11:58

OKA

http://www.eindelijkglasvezel.nl/tilburg/
https://www.facebook.com/glasvezeltilburg

Postcode check is iig positief met een waslijst aan providers en abonnementen.
Alleen wat me niet duidelijk is (mocht het doorgaan) hoe lang het gaat duren voordat je daadwerkelijk werkende glasvezel-internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Die eindelijkglasvezel.nl is van Reggefiber zelf.

Zou wel mijn vaste ip4 adressen willen behouden.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005

OKA

Net bij de eerste informatieavond geweest.
Als het doorgaat beginnen ze in november 2013 en zou Reeshof (en Koolhoven) een jaar later (eind 2014) volledig aangesloten moeten zijn.

Wel apart dat Ziggo ook op het parkeerterrein stond. Ze zijn zelfs binnen geweest en hebben tijdens de vragenronde geroepen dat hun het laatste stukje coax van hun netwerk voldoende is om de snelheden te halen en dat er geen glasvezel nodig is. Buiten riepen ze zelfs dat er onwaarheden werden verteld (welke onwaarheden is mij nog steeds een raadsel) en dat kabel geen gedeelde verbindingen kent zodat ieder aansluiting altijd de volledige snelheid halen (wat volgens mijn juist niet klopt).
8)7
Raar bedrijf dat Ziggo, aan de andere kant ook wel begrijpelijk, maar doe het dan niet op deze manier.

[ Voor 9% gewijzigd door OKA op 28-05-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Doet UPC ook al een tijdje in hun verzorgingsgebied. Bezoeken van informatieavonden van Reggefiber en dan buiten gaan staan met promomateriaal en lieve dames die onwaarheden vertellen over glasvezel....
Ach... ze worden blijkbaar zenuwachtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Kreeg vandaag, als antwoord op mijn vraag naar een mogelijke aansluiting aan de Bredaseweg door dat er ook plannen voor de Blaak zijn. Maar dan waarschijnlijk pas na de Reeshof.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ikzelf woon in net binnen het "nieuwbouw" gebied zoals die staat aan aangegeven op http://www.eindelijkglasvezel.nl/tilburg-nieuwbouw/kaart. Maar ik vermoed dat eerst de Reeshof aan de buurt is.
Anyway, sinds kort zie ik paginagrote anti-glasvezel advertenties van Ziggo in de Stadsnieuws :') Ik weet overigens niet of ze feitelijk gelijk hebben, maar bedreigd voelen ze zich zeker.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/9lj53q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG

MIG

Als tweede deel staat voorlopig De Blaak, De Reit en Zorgvlied op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

Ray-zor schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:50:
Ikzelf woon in net binnen het "nieuwbouw" gebied zoals die staat aan aangegeven op http://www.eindelijkglasvezel.nl/tilburg-nieuwbouw/kaart. Maar ik vermoed dat eerst de Reeshof aan de buurt is.
Anyway, sinds kort zie ik paginagrote anti-glasvezel advertenties van Ziggo in de Stadsnieuws :') Ik weet overigens niet of ze feitelijk gelijk hebben, maar bedreigd voelen ze zich zeker.
[afbeelding]
Welke stadsnieuws is dat? Van vandaag? Binnenkort maar eens contact opnemen met Ziggo om te vragen wanneer zij de uploadsnelheid flink gaan verhogen (+/- 100Mbit).

https://www.ziggo.nl/landing/overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Anoniem: 179336 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:48:
[...]

Welke stadsnieuws is dat? Van vandaag? Binnenkort maar eens contact opnemen met Ziggo om te vragen wanneer zij de uploadsnelheid flink gaan verhogen (+/- 100Mbit).

https://www.ziggo.nl/landing/overbodig
Inderdaad van vandaag. Maar vorige week stond er ook één in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MIG schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:37:
Als tweede deel staat voorlopig De Blaak, De Reit en Zorgvlied op de planning.
Argggghhh $#%#$%#$% :(

Zorgvlied ligt hier vlakbij, ik zit nèt aan de andere kant van de Ringbaan West. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG

MIG

Voor de geïnteresseerde 22 sept is de sluitingsdatum voor wijk Reeshof.

[ Voor 16% gewijzigd door MIG op 20-09-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De ondergrens was nog niet gehaald las ik, dus er moet nog wel een flinke eindspurt ingezet worden wil het in de Reeshof doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Wildfire schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 23:15:
De ondergrens was nog niet gehaald las ik, dus er moet nog wel een flinke eindspurt ingezet worden wil het in de Reeshof doorgaan.
Heb je een bron?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dacht het in de Tilburgse Koerier gelezen te hebben.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Sja, dat kan marketing zijn. Ik kreeg van de week ook een brief dat ze nog een paar % nodig hebben voor de 30%. Op die manier kunnen ze nog flink wat mensen over de streep proberen te trekken, of het waar is of niet. Ze gaan heus niet roepen, 'we hebben de 30% al gehaald!' dan denken mensen wellicht, oh, ik kijk later nog wel een keer of ik glas neem.

Anyways, ik ga sowieso voor glas, als het er niet komt is het een gemiste kans.

edit: ik kan in de online tilburge koerier hier niets over vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 21-09-2013 09:08 ]

• MIG

MIG

Marketing of niet ik deel je mening over als het niet komt. Enige concurrentie is nu Ziggo en deze kwamen totaal niet in beweging tot er glasvezel om de hoek kwam kijken. Als het er niet komt, en die kans is redelijk aanwezig, dan zijn we weer overgeleverd aan Ziggo. Die kan dan doen wat hij wil.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:32
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 09:05:
Sja, dat kan marketing zijn. Ik kreeg van de week ook een brief dat ze nog een paar % nodig hebben voor de 30%. Op die manier kunnen ze nog flink wat mensen over de streep proberen te trekken, of het waar is of niet. Ze gaan heus niet roepen, 'we hebben de 30% al gehaald!' dan denken mensen wellicht, oh, ik kijk later nog wel een keer of ik glas neem. [...]
Ik kreeg in Veenendaal netjes de melding dat ze de ondergrens (30%) hadden gehaald. Je moet het zo zien. Met die 30% hebben ze de kosten er al lang uit. Zodra het eenmaal wordt aangelegd zie je ook dat er nog wat mensen op de bandwagon springen (en na een jaar er weer af :P). Nu is het wel moeilijk vergelijken met Veenendaal denk ik, daar is de gehele aansluitkosten betaald door ofwel de gemeente zelf of de woonstichting (die begonnen er zelfs mee) en de gemeente is er na drie jaar nog steeds niet klaar mee (alle bedrijventerreinen verglazen etc.)

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hopelijk wordt de 30% grens bereikt. Ik heb in ieder geval net mijn steentje eraan bijgedragen.

• MrDirect
Hier http://212.121.118.215/tb...koerier/epaper/page15.htm onderaan de pagina
en als je erop klikt kom je hier: http://212.121.118.215/tb...koerier/epaper/324808.htm

Zit je eraan vast als je je inschrijft trouwens, of is het allemaal vrijblijvend?

Ik zal hem ff quoten trouwens voor als de link het later niet meer doet:
Laatste kans voor glasvezel in Reeshof

TILBURG - Reggefiber organiseert een laatste inschrijfdag voor glasvezel in Tilburg Reeshof. Pas als 30% van de huishoudens in de Reeshof ‘ja’ zegt tegen glasvezel, wordt er gestart met de aanleg. Dit percentage is nog niet bereikt. Met nog één week te gaan, komt de peildatum van 22 september snel dichterbij.

Bewoners kunnen op zaterdag 21 september van 10.00 tot 16.00 uur de inschrijfdag bezoeken bij de glasvezelwinkel van Reggefiber op de parkeerplaats bij het zwembad aan de Heereveldendreef. Zij kunnen hier terecht met al hun vragen over glasvezel.

Kiest minder dan 30% van de inwoners van de Reeshof voor glasvezel, dan kan het jaren duren voordat dit deel van de stad weer de kans krijgt om aangesloten te worden op het glasvezelnetwerk van Reggefiber. U kunt vóór 22 september een keuze maken uit de abonnementen van Fype, Helden van Nu, KPN, OnsBrabantNet, Scarlet, Solcon, Tele2, Telfort, TriNed, Vodafone en XS4ALL.

Voor informatie en persoonlijk advies kunnen bewoners terecht in de glasvezelwinkel en de mobiele glasvezelwinkel. De winkel is gevestigd de Heereveldendreef, op de parkeerplaats bij het zwembad en is geopend maandag van 13.00 tot 18.00 uur, dinsdag t/m donderdag van 10.00 tot 18.00 uur, vrijdag van 10.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur. Meer informatie: www.eindelijkglasvezel.nl/tilburg. Via deze website kan ook een glasvezelabonnement afgesloten worden.

[ Voor 89% gewijzigd door MrDirect op 21-09-2013 14:04 ]

• Lord_Dain
voor zover ik heb begrepen, je zit er aan vast als glas er komt. zo niet , dan niet. van horen zeggen kan je ook aan reggefiber vragen of ze glas in je huis brengen, maar dan telt het niet mee in het %

[ Voor 42% gewijzigd door Lord_Dain op 21-09-2013 14:10 ]

• Barre73
Het is geen inschrijving. Je gaat een contract voor een abonnement aan met een provider onder de voorwaarde dat het netwerk wordt aangelegd. Als dat gebeurt dan gaat je abonnement in zodra de aansluiting in je huis is gebracht en is geactiveerd.
Gaat de aanleg niet door dan vervallen alle afspraken en ben je weer contractvrij.

• Lord_Dain
Meh, inschrijven bij XS4ALL blijkt niet zo heel eenvoudig te zijn.. jammer dit, ben je er eindelijk uit en kan je niet bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heeft iemand al iets gehoord of gelezen m.b.t. de peilingsdatum resultaten?

meh van Facebook;

Glasvezel in Tilburg Hoi,

Veel mensen hebben al "ja" gezegd tegen glasvezel,maar het benodigde minimum is helaas nog niet gehaald.
De inschrijftermijn is verlengd tot 20 oktober.

Groeten,
Tilburg Reeshof

Tussen de regels door lees ik hier; we hebben de 30% niet gehaald, jullie krijgen low prio in de uitrol dus het wordt sowieso geen April 2014.. :( (en misschien dat het wel helemaal niet doorgaat).

[ Voor 80% gewijzigd door Lord_Dain op 23-09-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste zou ik niet lezen als ik jou was. Dat klopt namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

De beeldkwaliteit op de glasvezel is beduidend slechter als die van de kabelaars. Dat komt omdat iedere aanbieder de brakke streams van KPN gebruikt.

Zolang dat niet wordt aangepakt blijft televisiekijken van een glasvezelaanbieder op Reggefiber een straf op grote schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:58:
De beeldkwaliteit op de glasvezel is beduidend slechter als die van de kabelaars. Dat komt omdat iedere aanbieder de brakke streams van KPN gebruikt.

Zolang dat niet wordt aangepakt blijft televisiekijken van een glasvezelaanbieder op Reggefiber een straf op grote schermen.
Ik heb een 48" LG van vorig jaar en HD via KPN (glasvezel, Berkel-Enschot) ziet er zeker prima uit.
En een straf om er naar te kijken is het zeer zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
De interessepeiling is verlengd tot 20 oktober.
Volgens : http://www.eindelijkglasv...engd%20tot%2020%20oktober! en de brief op de mat vandaag.

[ Voor 10% gewijzigd door aZuL2001 op 24-09-2013 16:59 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:58:

Wat een lekkere ongefundeerde mening van iemand die blijkbaar niet van KPN houdt, of door een kabelaar wordt betaald...

KPN heeft twee soorten streams. Van henzelf, daar valt idd op af te dingen. En van Glashart Media. Alleen via KPN en XS4all krijg je die eerste. Via alle andere krijg je die andere en die zijn net zo goed als die van de kabelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Die twee soorten streams geldt alleen voor HD bij SD zijn ze gelijk.

Maar de meeste nieuwe klanten begrijpen dit niet en voor welke provider ze dan moeten kiezen. Zelfs op dit forum komt het nog regelmatig voor dat daarover onduidelijkheid is. Maar zolang er bij KPN mensen rondlopen die vinden dat andere partijen de bitrate van hun glasvezel streams beperken zal er niks veranderen.

Glasvezel kan ook veel voordelen hebben alleen wordt straks het steeds moelijker voor andere partijen (operators) zoals Vodafone om met hun eigen diensten via glasvezel aktief te worden omdat glasvezel nu een bepaalde naam krijgt.

.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 24-09-2013 20:34 ]

• Lord_Dain
Vandaag even gepraat met de reggefiber persoon bij het info punt. Ze weten zelf ook niet hoeveel % er tot nu toe is gehaald. Ook is het hem niet duidelijk hoe lang de voorinschrijving is verlengd. Ik las nl. tot 20 oktober en 20 november. Volgens hem slechts tot 20 oktober. Zelf was hij (via interne kanalen) trouwens ook niet op de hoogte van de kortingsactie die KPN vanaf 1 oktober zou gaan starten..

• Barre73
Dan heeft die Reggefiber medewerker niet goed lopen opletten (of hij was niet aanwezig) vorige week...

• Lord_Dain
Ik denk het laatste...

• Barre73
10 oktober volgt er meer...

• MIG

MIG

Barre werk jij bij Reggefiber? Ik ben 15 okt op vestiging Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MIG, stuur me even een PB.. kan jou niet berichten. Staat blijkbaar uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nou, morgen loopt de (verlengde) voorinschrijving voor Tilburg Reeshof af. Dan zal het begin volgende week wel duidelijk worden of de 30% gehaald is.. en hopelijk wat dit betekent voor wel of geen glasvezel alhier. Bij het inrijden van de wijk vanmiddag stond een groot led display; Glasvezel? Schrijf je in voor 20 oktober..

Ben benieuwd!

ps. het viel me ook heel erg mee dat Ziggo er geen bord naast had geplaatst met een tekst als 'Bij Ziggo ben je al voorbereid op de toekomst!'...

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 19-10-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG

MIG

Ik heb er een hard hoofd in. Tekenen welke ik signaleer geven mij dat gevoel. Overigens vandaag benaderd door Ziggo voor een persoonlijke aanbieding omdat ik al zo lang klant ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Op welke manier? Ik heb een tijdje terug nog getwitterd en kreeg max 30€ korting op een ontvanger, wel ff voor een jaartje bijtekenen natuurlijk meneer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG

MIG

Ik kon HBO nemen voor de helft van de prijs. Maand proberen was kosteloos en opzeggen kon elke maand. Ze pakken het wel slim aan want hij vroeg me wat mijn kijkgedrag was en na wat praten kwam deze aanbieding. Dat had naar mijn gevoel net zo zeker iets anders kunnen worden. Ik heb het ook niet gedaan. Maandelijkse korting moet ik hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Precies!! Dat... of glas... O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 19-10-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG

MIG

Ik ben positief over glas al vind ik wel dat er nog zaken verbeterd moeten worden.
Pagina: 1 2 3 Laatste