Toon posts:

Is dit een goed systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views

Verwijderd

Topicstarter
Grafische kaarten ATI PCIe

* Club 3D HD4870 X2
* ATI Radeon HD4870 X2, 2048 MB, 512 Bit, PCIe x16 2.0
* € 449,-

Software OEM Besturingssystemen

* Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit
* Windows, NL, 1 Licentie
* € 109,-

CPUs Socket 1366

* Intel® Core i7-920
* 4x 2666 MHz, 4x 256 kB, 4800 MT/s, Bloomfield
* € 279,-

* Boxed Koeler (ATX Layout, PWM)
*
* Aantal: 1
* » Deactiveren

Voedingen meer dan 600 Watt

* Cooler Master RealPower M 700W
* 700 Watt, ATX12V 2.2, EPS, 6 x, 6 x
* € 99,-

Behuizingen Midi Tower

* Antec Performance One P182
* € 139,-
* Koeler 120mm
* Aantal: 3
* » Deactiveren

Blu-ray Brander Serial-ATA

* LG GGW-H20LRB
* 6 speed, 2 speed, Serial ATA/150, 6 speed
* € 159,-

Moederborden Socket 1366

* GigaByte GA-EX58-UD5
* X58, 6.400 MT/s, 3x PCIe x16 2.0, SLI, Cro, Socket 1366
* € 279,-

Harddisks 3,5 inch SATA

* Western Digital WD6400AAKS
* 640 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,10*, Serial ATA/300
* € 65,-
*
Harddisks 3,5 inch SATA

* Western Digital VelociRaptor 150GB
* 150 GB, 4,2 / 16 / 10000, € 1,13*, Serial ATA/300
* 1
* € 169,-

Geheugen DDR3-1333

* Corsair DIMM 3 GB DDR3-1333 Tri-Kit
* 3072 MB, CL9 9-9-24, 3 stuk(s), PC3 10600
* € 89,-
*

Subtotaal:
€ 1.836,-

nu nog een vraag wat het verschil is tussen deze beide moederborden, er is namelijk 50 euro prijsverschil

http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=GTEG03
http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=GTEG04

alle op of aanmerkingen zijn welkom :)

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Deze topics mogen hier niet, klikkerdeklik!

Buiten dat ziet het systeem er prima uit! De UD5 versie van GigaByte is aan te raden, Google anders nog even naar reviews.

[ Voor 34% gewijzigd door DM.Aram op 03-01-2009 16:16 ]

See you in another life, brother.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-01 19:07
Je wilt een computer kopen voor 1800 euro, maar je vraagt je af of hij wel goed genoeg is :?
Ik vraag me wel af of dit geen overkill is voor jou (dus post ook eens wat je ermee wil doen).
Wat-moet-ik-kopen topics openen is niet de bedoeling op GoT, tweakers kunnen zelf beslissen wat ze willen kopen.
Neem er de [BBG] High-end gamesysteem januari 2009 bij en vergelijk eens (deze zit zelfs nog flink onder jou budget).

[ Voor 18% gewijzigd door Malantur op 03-01-2009 16:19 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Om eerlijk te zijn zie ik (op het eerste gezicht) niet zoveel verschil tussen die 2 moederborden, behalve de prijs :)

Wat ik alleen mis is een beetje wat je met het systeem wil gaat doen en wat je eisen zijn, om te bepalen of het geschikt is.

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 03-01-2009 16:18 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. Het kan een goed systeem zijn maar misschien voor jouw doeleinden ook weer niet...

Verwijderd

Topicstarter
oei, ja wist ik niet dat het niet mocht, dit mag gedelete worden hoor, ik maak wel een andere topic dan :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor dat geld zou ik er nog een andere CPU koeler bij kopen. Kost misschien 20 euro en is gelijk een stuk beter dan stock. Kan je eventueel ook nog wat overklokken.

Verwijderd

Dit is echt zo'n pats topic van de TS, meneer heeft zich ook pas op 30 december aangemeld op tweakers, ik zou zeggen kijk eens wat verder dan je neus lang is!

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Niet gelijk met je mening klaarstaan, Frietjemet. €1866,- voor een leek lijkt misschien wel pats-pats, maar misschien heeft Nurf het geld wel beschikbaar.

Verder kunnen we er beter niet op in gaan, aangezien deze topics toch niet wenselijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:26:
Dit is echt zo'n pats topic van de TS, meneer heeft zich ook pas op 30 december aangemeld op tweakers, ik zou zeggen kijk eens wat verder dan je neus lang is!
ik zou gewoon eens een goede pc willen, en aangezien ik voor het geld gewerkt heb mag ik toch wat hulp vragen ofniet,
en het feit dat ik net ben aangemeld hier betekend toch nix, ik wist helemaal niet van tweakers, kan ik toch nix aan doen,

niet uitgeslapen meneer?

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Rustig nou, rustig nou!
Nurf, bezoek eerst eens dit topic! Ga naar de laatste pagina's, daar staan de i7-systemen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er is niks mis met deze setup, maar zo moeilijk is dat niet omdat het min of meer de top is van wat er nu te koop is. ;)

Ik zie dat je bespaard hebt op twee dingen:
- Geheugen
- Harde schijf ruimte

Enige overweging die je zou kunnen doen is de raptor weg te doen en voor 2x 1 TB te gaan. Je kan met het UD5 bord een raid 0 maken over die twee schijven en de resterende ruimte inzetten als twee losse schijven. Er zit namelijk een Intel Matrix raid controller op het moederbord.

Qua geheugen vind ik persoonlijk 3 GB voor een Vista setup met dergelijke specificaties het aan de magere kant. Waarom? Vista gebruikt al gauw 1.5 GB en een modern spel voegt daar ook even 1-1,5 GB aan toe. Dan zit het vol en moet er geswapt worden. Met 4 GB intern kom je beter toe. Je hoeft niet perse voor triple channel te gaan als het gaat om de prijs, dual channel wordt ook ondersteund en in real life prestaties merk je hebt verschil nauwelijks.

Voor 89,- heb je ook Kingston Valueram 2x2 GB met dezelfde timings. Heb je veel meer plezier van dan een triple channel kit. Of bespaar nog iets en ga voor de 3x1 GB van Kingston, scheelt je net iets in prijs.

Veel plezier er mee :) Ik heb zelf een UD5, i7 920 met 6 GB en een 4850. Ik ben er zelf erg tevreden mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 03-01-2009 16:35 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Aram.Dmitri schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:32:
Rustig nou, rustig nou!
Nurf, bezoek eerst eens dit topic! Ga naar de laatste pagina's, daar staan de i7-systemen.
bedankt voor de link :)

en bedankt motrax voor de info, ik dacht dat het met i7 altijd per 3 het beste was, dan zal ik wel meer geheugen nemen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 16:35 ]

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-01 16:37

Iska

In case of fire, use stairs!

Close the discussion voordat het eind de hand gaat lopen..
Maa ik ben het wel met Nurf eens over jou, Frietjemet! Als jij uberhaupt al weet dat deze beste persoon hier pas een paar dagen is mag je wel wat vriendelijker doen ipv je frus. op hem los te laten...

Maar ontopic: Ook al is het topic niet wenselijk, het antwoord is ja! Al zou ik (zoals al gezegd is) idd wel een andere koeler erbij nemen, zal je geen spijt van krijgen (als je OEM i7 koopt ben je helemaal bijna niks duurder uit).

Edit: volgens mij typ ik te langzaam :+, zijn in de tussentijd 3 posts geweest xD

[ Voor 8% gewijzigd door Iska op 03-01-2009 16:39 ]

-- All science is either physics or stamp collecting

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Van Zeef en Femme mogen deze draadjes wel, alleen moeten ze dan wel aan (zware) eisen voldoen.
Helaas zijn die eisen nog niet echt duidelijk.

Mag ik er even op wijzen dat:
- Wat men zegt in het LA topic niet meteen het beleid vormt?
- Het beleid in het subforum van toepassing is en dat altijd zal blijven. Het beleid staat immers in een daarvoor bestemd beleidstopic en niet in post #zoveel in een LA-topic ;).

Maar hoe dan ook: "Wat wil je met de pc doen en waarom heb je voor deze artikelen gekozen" lijken me wel 2 belangrijke vragen.
Wat je hier doet is feitelijk een lijstje dumpen en verder niets.
Wellicht heb je er heel wat werk aan gehad, maar dit kunnen wij niet uit je beginpost opmaken.

Over je moederbord vraag:
Als je in de tweakers pricewatch zoekt naar de naam van het moederbord dan vind je deze pagina:
pricewatch: Gigabyte GA-EX58-DS4

Klik dan op "Productinformatie van de fabrikant" en je komt op deze pagina terecht:
http://www.gigabyte.com.t...ech_081027_x58_models.htm

Het verschil is dus oa dat SLI niet ondersteunt wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door Thandor op 03-01-2009 17:41 . Reden: post uitgebreid ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:45

Thandor

SilverStreak

Aldus het CSL beleid is dit niet de bedoeling op GoT :o. Derhalve ga ik het topic sluiten.

Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. Daar wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun woord te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.