Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• martijnsch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-10 16:22
"Geen dataverbinding" en "Roaming" waarschuwingen
Ik heb hier een HTC Touch HD liggen, die heeft iemand gekoch i.c.m. een abbonement ZONDER mobiel internet. Echter valt Windows Mobile ons telkens lastig met de opmerking dat er geen dataverbinding actief is. 8)7 Dus. En de TouchFLO en sommige programma's Hebben het over Roaming. Ook die waarschuwing hoeven we niet te zien aangezien internet toch niet werkt buiten WiFi om. Weet iemand hoe deze waarschuwingen kunnen worden uitgezet? Ik heb al het een en ander geprobeert maar ze blijven terug komen.

Onstabiele WiFi verbinding
En over WiFi gesproken, valt telkens weg, nou ja, volgens Windows Mobile is er nog steeds verbinding maar ik kan geen enkele website of andere informatie ophalen. |:( Wel geweldig om te zien dat ik er naast zit met M'n iPod Touch die gewoon zonder enkel probleem gewoon werkt. :*) Alle andere computers werken overigens ook zonder problemen met Wifi.

Weet iemand hoe ik deze problemen kan op lossen?

• martijnsch
Niemand iemand?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:10
martijnsch schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:43:
...aangezien internet toch niet werkt buiten WiFi om.
Waarom zou internet niet werken buiten WiFi om?
Als je een abonnement hebt zonder mobiel internet, dan betekend dat alleen maar dat je aan het einde van de maand een hogere rekening krijgt als je toch gebruik maakt van internet.
En met betrekking tot het roaming-verhaal: als je bijvoorbeeld Telfort hebt als provider, dan krijg je altijd waarschuwingen over roaming omdat deze gebruik maakt van het KPN-netwerk.

• martijnsch
Marco schreef op zondag 04 januari 2009 @ 02:07:
[...]

Waarom zou internet niet werken buiten WiFi om?
Als je een abonnement hebt zonder mobiel internet, dan betekend dat alleen maar dat je aan het einde van de maand een hogere rekening krijgt als je toch gebruik maakt van internet.
En met betrekking tot het roaming-verhaal: als je bijvoorbeeld Telfort hebt als provider, dan krijg je altijd waarschuwingen over roaming omdat deze gebruik maakt van het KPN-netwerk.
Ja daar heb ik ook aan zitten denken. Maar we kunnen niet internetten buiten het WiFi-verbinding om, als die werkt teminste. Maar ik wilde die melding van dat er geen dataverbindig actief is uit hebben, dus heb ik ergens een optie gezien waar je GSM kon kiezen in plaats van UMTS of Automatisch. Ik denk dat het daar aan ligt dat mobiel internet niet werkt. Daarnaast willen we juist geen internet gebruiken behalve via WiFi van wege die kosten. En we hebben Tele2 *, die inderdaad gebruik maakt van het KPN-netwerk. Maar nogmaals we willen alleen internetten via WiFi.

Hoe kunnen we er voor zorgen dat we alleen maar kunnen internetten via een WiFi-verbinding, en dat we die meldingen niet meer zien?

* Vanaf februari gaat z'n bijhorende abonnement van T-mobile pas in. Het was een simlock vrije HTC, dus hij heeft z'n simkaart van zijn oude telefoon erin gestopt.

[ Voor 6% gewijzigd door martijnsch op 04-01-2009 19:52 ]

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58
martijnsch schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:47:
[...]

Ja daar heb ik ook aan zitten denken. Maar we kunnen niet internetten buiten het WiFi-verbinding om, als die werkt teminste. Maar ik wilde die melding van dat er geen dataverbindig actief is uit hebben, dus heb ik ergens een optie gezien waar je GSM kon kiezen in plaats van UMTS of Automatisch. Ik denk dat het daar aan ligt dat mobiel internet niet werkt. Daarnaast willen we juist geen internet gebruiken behalve via WiFi van wege die kosten. En we hebben Tele2 *, die inderdaad gebruik maakt van het KPN-netwerk. Maar nogmaals we willen alleen internetten via WiFi.

Hoe kunnen we er voor zorgen dat we alleen maar kunnen internetten via een WiFi-verbinding, en dat we die meldingen niet meer zien?

* Vanaf februari gaat z'n bijhorende abonnement van T-mobile pas in. Het was een simlock vrije HTC, dus hij heeft z'n simkaart van zijn oude telefoon erin gestopt.
Ik zou even een kijkje nemen in het Touch HD topic ;) Even goed zoeken en je hebt je antwoord... Om mobiel internet uit te schakelen bestaat er een programmaatje 'Nodata', moet te vinden zijn op XDA.. Op je slechte wifi ontvangst heb ik geen antwoord, heb het probleem zelf niet. Stel voor om dit topic te sluiten en je vraag opnieuw te stellen in het Touch HD topic?

Android fanboy

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ivo NL schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:32:
[...]

Stel voor om dit topic te sluiten en je vraag opnieuw te stellen in het Touch HD topic?
Zullen we dat maar aan de moderators van dit forum over laten? Dit topic heeft een goede TS en heeft bestaansrecht, daarbij had je opmerking beter in een TR gekund.

Zie ook Een opener en vrolijker GoT, help mee!

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 04-01-2009 20:44 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58
pven schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:34:
[...]

Zullen we dat maar aan de moderators van dit forum over laten? Dit topic heeft een goede TS en heeft bestaansrecht, daarbij had je opmerking beter in een TR gekund.
Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic feedback mag daar, niet in het topic :)

[ Voor 36% gewijzigd door DaannO op 04-01-2009 20:46 ]

Android fanboy

Verwijderd

martijnsch schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:43:
Ik heb hier een HTC Touch HD liggen, die heeft iemand gekoch i.c.m. een abbonement ZONDER mobiel internet. Echter valt Windows Mobile ons telkens lastig met de opmerking dat er geen dataverbinding actief is. 8)7 Dus. En de TouchFLO en sommige programma's Hebben het over Roaming. Ook die waarschuwing hoeven we niet te zien aangezien internet toch niet werkt buiten WiFi om. Weet iemand hoe deze waarschuwingen kunnen worden uitgezet? Ik heb al het een en ander geprobeert maar ze blijven terug komen.

Weet iemand hoe ik deze problemen kan op lossen?
[HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings]
"ShowRoamWarning" = dword:00000000

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 21:39 ]

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
En voor je Wifi performance moet je naar de wifi settings en dan wel de advanced settings.

In het 2de tabje kun je de wifi power mode op maximaal zetten ipv batterij besparende modus ;-)

Geen last van wegvallende connectie hier.
Pagina: 1