Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schokkend beeld en wegvallend geluid in verschillende games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi.
Na een paar jaartjes tijd was het tijd voor een nieuwe pc :)
Sinds enkele weken heb ik nu de alternate model neptunes,

specs staan hieronder vermeld (pc wizard)

Het probleem al vanaf het begin is met games spelen.
Graag zou ik willen vragen of iemand mij kan uithelpen hiermee, en dit wordt ook zeer gewaardeerd!

Intel p45
Intel core 2 quad Q8200 2333mhz
4096mb ddr2 sdram
Geforce 9600gt
Windows Vista home premium
directx 10
voeding px1035 350watt

Al vanaf het begin heb ik problemen met games spelen. Als eerste cod 5 geinstalleerd en gaan spelen op hogere resoluties (1440/900). Wat er gebeurd is dat het spel eerst wel vloeiend speelt maar er na een tijdje kleine schokjes zich voordoen in het beeld, eerst nog met langere tussenpozen, geleidelijk sneller achter elkaar tot het moment dat het onspeelbaar wordt en ook het geluid begint weg te vallen en te kraken.

Vervolgens aan de slag gegaan met het updaten vd videokaart drivers en directx files. Resoluties lager zetten (dit hielp in zoverre dat het dan langer duurt voor dat het spel weer begint te schokken..) het resultaat is uiteindelijk weer hetzelfde.

Vervolgens andere games geinstalleerd, cod4, medieval total war 2 en tombraider underworld (op resoluites van 1440/900).. ook bij deze spellen: in het begin lopen ze goed, tot ze weer lichte stootjes vertonen, naar erger, en ook het geluid begint weg te vallen en te kraken.. zet ik dan het spel uit en doe vervolgens wat andere dingen en start het dan weer op, loopt het weer een tijd allemaal goed, tot na een tijdje weer dezelfde symptomen zich beginnen voor te doen..

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de evt oorzaak is?
Een gefrustreerde pc gebruiker..

groet
eric

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Het lijkt erop alsof iets veels te warm wordt... Dat verklaart waarom het na verloop van tijd slechter wordt, probeer eens te kijken hoe warm alles wordt (CPU en GPU).

btw, een 350 Watt voeding is redelijk krap voor zo'n pc, ik heb geen idee wat je er aan HD's en DVD's in hebt hangen. Maar met games moet je pc toch aardig zijn best doen en dan kan het helemaal geen kwaad dat je voeding wat "over"powerd is.

[ Voor 42% gewijzigd door Caveman op 02-01-2009 12:53 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
hoi, bedankt voor je reactie,:)

ik heb net als test weer een rondje cod5 gespeeld,
wat me ook opvalt is dat op het einde vd eerste map het haperen weer begon,
maar na het inladen vd volgende nieuwe map was het al gelijk veel erger,
ik heb toen gelijk een screen gemaakt van pc wizard (draaide op de achtergrond mee)
en de temperaturen,

Afbeeldingslocatie: http://www.douane-napoleon.nl/foto%20onder%20cod.jpg

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ok, je temperaturen zijn niet extreem, behalve "POWER AUX" die staat op 128 graden !! (zou je voeding kunnen zijn, maar dat kan ik niet zien vanaf hier :) ) En je 12 V lijn is veels te laag (9,8 V).
Met deze info zou ik zeggen dat je voeding niet helemaal lekker meer is. Misschien kun je van iemand een wat zwaardere lenen, dan kun je daar eens mee testen.

Verwijderd

Caveman schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:58:
Ok, je temperaturen zijn niet extreem, behalve "POWER AUX" die staat op 128 graden !! (zou je voeding kunnen zijn, maar dat kan ik niet zien vanaf hier :) ) En je 12 V lijn is veels te laag (9,8 V).
Met deze info zou ik zeggen dat je voeding niet helemaal lekker meer is. Misschien kun je van iemand een wat zwaardere lenen, dan kun je daar eens mee testen.
Als ik dit zo aflees (ben niet zo'n enorme kenner) zou ik eerder eraan denken, dat de stakkers van de tempsensoren niet goed verbonden zijn.

Een proc. temp van 17 graden na een potjes COD lijkt mij haast onmogelijk. Die 128 graden lijken mij dan iets logischer en erop duiden, dat zijn processor te heet wordt.

Misschien zit de koeler van de processor er niet goed op (misschien door transport) of is je processor sowieso al brak.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

'Gaming problemen, help!' is wat schreeuwerig en zegt ook niet zoveel, dus de titel iets duidelijker gemaakt.

And I'm the only one and I walk alone.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Caveman schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:58:
En je denkt dat die 128 kloppen? Áls je deze screenshot moet geloven (dus de software) moet je eerst nagaan (TS dus) of je voeding inderdaad zulke afwijkende spanningen geeft. Tot 10% ongeveer is te veroorloven, maar niet 9,8v op een 12v lijn.

Kijk eens in je BIOS wat die waardes zeggen? (Enige is dan dat je systeem onbelast is, en wellicht goede waardes geeft).

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zeer waarschijnlijk ligt het aan je voeding, zoals al eerder is gemeld.

Door de drop in het voltage is duidelijk te zien dat je voeding het benodigde vermogen niet kan leveren. Zie ook : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327348 .

Andere goede voeding lost waarschijnlijk je problemen op mbt het haperen.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Overigens zou ik dit ook asap met Alternate bespreken, want ik begrijp dat het een compleet vooraf samengestelde pc is, geen eigen bouwwerk.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Exorcist schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:08:
[...]

En je denkt dat die 128 kloppen?
Geen idee of dat wel klopt, maar dit is de info waar we mee moeten werken. Het kan idd zou zijn dat die temps (die 17 graden en die 128) niet kloppen door niet/slecht aangesloten stekkertjes of eenvoudig weg dat de software het niet goed interpreteert. Daarin tegen in het geval dat het wel klopt, dan is er dus iets goed mis... De spannings vergave van het programmatje geloof ik wel, om het simpele feit dat de andere voltages wel kloppen ! Maar misschien is het idd wel wijs om de waardes te controleren met de bios waarden.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens zou ik dit ook asap met Alternate bespreken, want ik begrijp dat het een compleet vooraf samengestelde pc is, geen eigen bouwwerk.
klopt, het is een vooraf samengesteld pc, er zelf aan sleutelen betekent dat mijn garantie vervalt, terwijl de pc pas een weken in bezit is, geen optie dus om de voeding evt zelf te vervangen.

ik had zelf het idee dat het probleem de voeding zou kunnen zijn, in mn oude pc een pentium 4 (2.4 ghz) zat al een 300 watt voeding, de huidige pcs gebruiken al veel meer wattage.

ik heb dan ook vandaag alternate gebeld hierover en ook de voeding aangekaart, natuurlijk moet hij opgestuurd worden en wil men de pc testen, op mijn reactie over de voeding werd gezegd; ze dit vreemd vinden aangezien ik de eerste was met dit probleem (mocht het idd de voeding zijn),

in het beste geval is het idd de voeding en niet iets anders...

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb waarschijnlijk in mijn niet alwetendheid geen refresh gebruikt mbt de waarden aangegeven in pc wizard, de waarden zijn die denk ik voordat ik cod5 zelf opstarte, ik heb nogmaals cod5 opgestart, gespeeld en zodra het beeld weer begon te hakelen pc wizard naar voren gehaald en gelijk gerefreshed, onderstaand foto, sorry voor het ongemak. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.douane-napoleon.nl/temps.jpg

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mja, die 12V lijn blijft slecht (9,7V is echt veels te laag) en naar mijn bescheiden mening worden je cores toch aardig warm. Ik zou toch eens in de bios kijken wat de temp. waardes zijn. Maar ik blijf erbij dat het je voeding is, als die het vermogen niet kan leveren ontstaan er hele rare dingen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik die temperaturen bekijken in de bios? kan me dit iemand uitleggen?

cheers

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:33:
hoe kan ik die temperaturen bekijken in de bios? kan me dit iemand uitleggen?

cheers
ff een spelletje doen, gelijk rebooten, de bios in en dan staat ergen bij power management of advanced wel de temps

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die coretemps zijn volledig normaal voor een C2Q @ load. Kijk ook maar eens hier: [OC] Intel Core 2 Quad Penryn (45nm)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Tegen de tijd dat je in de bios bent zijn de temps al een heel eind gedaald. Intalleer eens meerdere programmaatjes, en kijk of die dezelfde temps geven (everest, speedfan). En zeg wat die temps zijn. De aangegeven temps vertrouw ik namelijk niet, allemaal ana de lage kant (behalve aux, maardie klopt vaak neit).

Verder, wat voor voeding (merk) heb je? Even gegoogled, Procase komt mij niet als degelijk merk over, ik heb het in ieder geval nooti als A merk gehoord. Dat, met de belachelijk lage prijs doet mij vermoeden dat dit een B of zelfs wel C merk voeding is. Gelijk met bv thrust :p Snel een andere halen, met wellicht iets meer vermogen. Deze voeding kan het echt niet trekken. Verdder kan daarbij je voeding meerdere componenten van ej pc daarbij beschaddigen.

[ Voor 37% gewijzigd door jdm8 op 02-01-2009 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pc gelijk na een potje cod5 (en de eerder vermelde problemen aanwezig), gelijk gereboot en de bios opgestart en bekeken, dit is wat er uit kwam:

pc health status

cpu temp 24 graden
system temp 29 graden

cpu core 1.240 volt
3.3v 3.408
5v 5.045
12v 11.880

de voeding zou deze moeten zijn;
px1035 procase

Vermogen

Combined 350 Watt

Ingangsspanning
230V, 50Hz, 4,5 A

Standaard
ATX 2.03, ATX12V 2.0

Moederbordaansluiting
1 x ATX (20-polig)of
1 x ATX 2.0 (24-polig)

Extra aansluiting
1 x ATX12V (4-polig)

Stroomaansluitingen
4 x 5,25 inch
1 x Serial-ATA

Stroomsterkte

+3,3V 22 A
+5Vsb 2 A
+5V 24 A
-5V 0,5 A
+12V totaal 18 A
-12V 0,5 A

Achterzijde

Aan/Uit schakelaar 1

Beveiligingen
tegen overspanning (OVP), tegen overbelasting (OLP), tegen kortsluiting (SCP)

Eigenschappen
PFC actief

Features
Koeler temperatuurgestuurd

Bouwvorm
ATX

Koeler

1 x 80 mm
ventilator temperatuurgeregeld Ja

Formaat (BxHxD)
155 x 86 x 120 mm

Garantieperiode
24 maanden

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 16:20 ]

• jdm8

jdm8

Ik heb jmijn post dus even aangepast. Als ik jouw was zou ik een andere voeding, van een beter merk kopen. Zalman, cooler master, antec, zowiets. Je zult zien dat die een stuk duurder zijn, en dat is niet voor neits. EEn voeding is iets waar je echt niet op moet bezuinigen. Je hoeft niet direct een voeding van 1000W te kopen, 400W A merk voeding is voor bijna alle systemen meer dan genoeg. Maar een B merk voeding geeft ten eerste niet het vermogen wat er op staat, en ten tweede kan hij, door verkeerde voltages, de ondredelen in je PC echt vernielen. Er zijn genoeg computers die naar verloop van tijd de prullenbak in konden omdat de voeding het begeven had en in zijn val mobo/cpuvideokaart, etc. meegenomen had.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het lijkt er anders sterk op dat hij met het zelfstandig vervangen van zijn voeding ook meteen zijn garantie kwijt is.

• jdm8

jdm8

@boven, je hebt waarschijnlijk gelijk. In dat geval zou ik naar Alternate bellen en vervanging oid eisen, aangezien je nog garantie hebt en een werkend product verwacht. EN de pc in huidige staat voldoet duidelijk niet aan de verwachtingen.

• Running_Cow
  • Niet online
@ jdm8: probleem is dat ts deze pc niet heeft samengesteld maar dat het een geprefabriekte is door Alternate. En van zo'n gerenommeerd bedrijf valt het mij tegen dat ze er een voeding in doen die max 18 ampere kan leveren op de 12 volts lijn met verder zulke componenten aan boord. Overigens is imo procase een merk die tussen A en B inzit. Ze leveren wel solide componenten voor servers, alleen voor desktops heb ik geen idee.

Aan ts zou ik adviseren dit voor te leggen aan Alternate.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Verwijderd

Topicstarter
speedfan geinstalleerd vervolgens cod gespeeld en terug naar windows en screen gemaakt,
Afbeeldingslocatie: http://www.douane-napoleon.nl/temps2.jpg

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:51:
speedfan geinstalleerd vervolgens cod gespeeld en terug naar windows en screen gemaakt,
[afbeelding]
Mijn 2 centen: hang er even een fatsoenlijke 400W a-merk voeding in. Tagan, zalman, coolermaster, corsair etc. Leen er anders een ergens - je 5V lijn heeft teveel overspanning en die 12V lijn kan misschien fout uitgelezen worden; maar het ziet er sowieso goed brak uit met 9 nog wat :X .

[ Voor 15% gewijzigd door Cassius op 02-01-2009 16:59 ]

De meeste mensen deugen!

• jdm8

jdm8

De temps zijn in orde, prima zelfs. Zoals Willem900 al aangaf, leg het eens voor aan Alternate, want het is erg waarschijnlijk dat de voeding deze problemen levert.

@Willem900, ik keek even op Alternate, De Procase voedingen zijn allemaal redelijk goedkoop, ongeveer hetzelfde als Antec voedingen. Echter de voeding van de TS kostte bij alternate bijna de helft (€22) van een andere 350W procase voeding. Dit doet mij vermoeden dat de voeding van de TS een rebranded rotzooi ding oid is. Iig geen goede voeding.

• Running_Cow
  • Niet online
@ jdm8: Ik heb hetzelfde gedaan: Even de website checken van Alternate. En inderdaad valt me ook op dat juist deze voeding van procase de meest goedkope is...

Verder (er van uitgaande dat de gegevens van Alternate kloppen) valt me op dat deze procase valt in dezelfde klasse als Trust en Sweex. Met slechts een max van 18 A op de 12 V rail. Zelfde klasse als dus Sweex. Die van 39 euro van procase valt dan met 25A op dezelfde plaats als een Antec of bijvoorbeeld de Chieftec van 350 W voor rond de 40 euro. Beide toch echt wel A merken.

Ik blijf erbij dat dit toch min of meer "prutswerk" is van Alternate. Een echt goede 350 W voeding zou het wel kunnen trekken, maar daar valt deze niet onder imo. Even een snelle (+ simpele) calculatie naar aanleiding van de system specs van ts leren mij dat het systeem 270 W vraagt.

Ik ben benieuwd hoe Alternate hierop gaat reageren...

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor de reacties.
Ik heb contact opgenomen met alternate voor de pc te laten nakijken en heb ook voorgelegd wat in deze topic is neergeschreven.

Naast het nachecken / repareren vd pc heb ik om een upgrade gevraagd voor de voeding en ook de videokaart,

de voeding die ik heb uitgezocht is de
Cooler Master Real Power M520
http://www.alternate.nl/h...Real_Power_M520/-1063964/?

en een xfx kaart,
XFX GF9800GTX+ 765M
http://www.alternate.nl/h...GF9800GTX+_765M/-1072065/?

Hopelijk lost dit alle problemen op.
Helaas moet ik wel drie tot 4 weken wachten eer de pc terug.

groet
eric
Pagina: 1