Beginnen met een MMORPG voor- en nadelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
Hoi,

Inmiddels zijn er zo veel MMORPGs op de markt dat het onmogelijk is (tenzij je werkloos bent) om ze allemaal eens te proberen: al was het alleen al omdat het vaak een paar weken duurt voordat je echt een goed oordeel kunt vellen over zo'n spel.

Nu ben ik benieuwd naar de voor- en nadelen - als beginnende MMORPG speler - van ieder spel. Ik speel nu zelf World of Warcraft welke ik erg leuk vindt. De community schijnt erg groot te zijn, veel mensen die tegelijk spelen, en bovenal wat ik tot nu toe heb gemerkt in de starting areas, erg vriendelijk, behulpzaam en volwassen. De game dateert echter inmiddels al weer uit 2004, toch vindt de sfeer en graphics heel acceptabel. Een RPG moet er van mij juist een beetje fantasy uitzien en niet super foto-realistische karakters en omgevingen. Ik ben pas net begonnen (via www.trywarcraft.com , 10 dgn gratis trial - inmiddels de battlechest besteld) maar ik lees wel over saaie quests, veel onnodig reizen, grinden e.d. op hogere levels.

Ook lees ik steeds vaker over PvP Guild Wars en Age of Conan. Spellborn (die op de site van Tweakers stond) lijkt me niets - ik vind de sfeer en stijl van WoW meer aanspreken dan het wat 'koud' aandoende Spellborn. Warhammer Online schijnt ook fantastisch te zijn, maar die is meer gericht op PvP heb ik begrepen? Terwijl ik juist quest(raids) leuker vindt dan alleen maar 1 op 1 battlen. Oftewel: ik heb geen idee welke nou populair is onder MMORPGs en kan ze onmogelijk allemaal weken gaan uitproberen..

Wie speelt welke MMORPG en valt die aan te raden voor beginnende spelers (dus een vriendelijke community, veel mensen, niet te complex) en waar je geen mega PC voor nodig hebt. WoW is uit 2004, dus er zal inmiddels wel een betere op de markt zijn verschenen met die stijl, sfeer en community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:45
Anoniem: 69767 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 10:53:
WoW is uit 2004, dus er zal inmiddels wel een betere op de markt zijn verschenen met die stijl, sfeer en community?
Dat zou je denken, maar WoW is nog steeds de beste MMORPG. Er is geen betere. Overigens hebben alle MMORPG's last van het feit dat ze saai worden op een gegeven moment. Op het eind is er gewoon weinig nieuws te beleven. Dan is het spel als het waren afgelopen, het enige wat je dan nog kan gaan doen is inderdaad grinden, en eindeloos dungeons aflopen tot je een keer iets krijgt wat je nog "nodig" hebt.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Als het je niet gaat om het PvP gedeelte, dan kan ik je Lord of the Rings online van harte aanbevelen. IK heb een jaartje WoW gespeeld maar ben overgegaan op LOTRO en tot nu toe bevalt het me prima (ik kocht LOTRO zo'n beetje toen hij uitkwam nu meer dan een jaar geleden). In november heeft ook LOTRO een grote uitbreiding gekregen die het spel nog beter maken (Mines of Moria).

Er is ook een tweakers topic van: The Lord of the Rings Online - Deel 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Cidolfas schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:22:
[...]

Dat zou je denken, maar WoW is nog steeds de beste MMORPG. Er is geen betere. Overigens hebben alle MMORPG's last van het feit dat ze saai worden op een gegeven moment. Op het eind is er gewoon weinig nieuws te beleven. Dan is het spel als het waren afgelopen, het enige wat je dan nog kan gaan doen is inderdaad grinden, en eindeloos dungeons aflopen tot je een keer iets krijgt wat je nog "nodig" hebt.
Een vriend van mij (ik speel ze niet, geen tijd over) zweerde na 3 jaar WoW bij LOTR (Lord of the Rings). Ik heb het gezien, en het is echt heeeel mooi.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cidolfas schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:22:
[...]

Dat zou je denken, maar WoW is nog steeds de beste MMORPG. Er is geen betere.
WoW is nog steeds de MMORPG met de grootste userbase, dat wil echter niets zeggen over 'beste'. Beste is een persoonlijk begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218701

Anoniem: 181786 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:29:
[...]

WoW is nog steeds de MMORPG met de grootste userbase, dat wil echter niets zeggen over 'beste'. Beste is een persoonlijk begrip.
Inderdaad, en dat zal denk ik ook niet snel veranderen. De fans blijven toch wel hangen zeg maar. Wat ik zo raar vind is dat mensen die eenmaal hooked zijn aan een game, een andere game al vaak meteen afdoen als "een kopie van" of een minderwaardig product, zonder het echt geprobeerd te hebben. Ik heb WoW geprobeerd, mij beviel het persoonlijk helemaal niet. Een volwassen community? Die ben ik niet tegen gekomen. Maar een slechte game zal het vast niet zijn, anders zouden er ook niet zoveel mensen zijn die het spel spelen, nog iedere dag.

Welke MMORPG je het beste ligt is erg persoonlijk lijkt mij. Voor mezelf is het momenteel puur Lord of the Rings Online. Een heerlijk spel met de focus volledig op PvE, en een klein beetje PvP mocht je dat willen. Het ziet er geweldig uit en het speelt zich af in een wereld waar ik dol op ben, de wereld die bedacht is door J.R.R. Tolkien, voor mij helemaal geweldig.

Het kan echter best zijn dat voor jou de graphics helemaal niet belangrijk zijn, en dat WoW veel meer bij je past. Mocht je LOTRO echter willen proberen dan is daar ook een trial van 14 dagen.. Beste indruk over welke game beter bij je past, maak je toch nog altijd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 16:35

junglebeast

hier staat iets

Je kan ook eens kijken naar Everquest 2. Unieke wereld, heel veel mogelijkheden met een beginners tutorial. Qua gfx zit ie net onder LotR denk ik zo. Niet zo heel erg groot, al weet ik niet de aantallen van spelers.

http://everquest2.station.sony.com/

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251423

Anoniem: 218701 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:38:
Het kan echter best zijn dat voor jou de graphics helemaal niet belangrijk zijn, en dat WoW veel meer bij je past. Mocht je LOTRO echter willen proberen dan is daar ook een trial van 14 dagen.. Beste indruk over welke game beter bij je past, maak je toch nog altijd zelf.
Nou nou nou :) WoW heeft toch prachtig ontworpen omgevingen, het nieuwe Northrend is echt een parel. Ja het ziet er niet zo echt uit als LOTRO (wat ook geweldige vergezichten heeft), maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het minder mooi is :P Beide games vind ik er geweldig uitzien, WoW heeft vooral een ander stijltje; warmer, lichtelijk cartoonesk en misschien iets creatiever (in ieder geval een prachtig oog voor detail, Blizzards art department wordt dan ook gezien als 1 van de beste, zoniet de beste, in de game industrie). LOTRO daarintegen heeft een meer "echt" uitziende wereld, en geheel gevormt naar Tolkiens verhalen. Kwalitatief zijn er natuurlijk wel verschillen, polygonen aantallen en dergelijke, maar ja WoW is ook een stuk ouder. Het is vooral een keuze tussen 2 stijlen en 2 verhalen/werelden, en tsja als je altijd al een Tolkien fan geweest bent is die keuze een stuk makkelijker ;)
Maar goed, om wat vragen te beantwoorden:
maar ik lees wel over saaie quests, veel onnodig reizen, grinden e.d. op hogere levels.
Ligt er maar eigenlijk net aan wat je er zelf van maakt. Grinden is nooit verplicht (ik doe er zelf niet aan), en voor reizen kun je altijd het openbaar vervoer gebruiken (zelf vind/vond ik het altijd een mooi moment om te zien wat voor wereld WoW nou eigenlijk bied, dat het echt zeg maar geografisch correct is: je kan een rivier van oorsprong naar zee volgen, theoretisch gezien). Qua quests is het vooral met de nieuwe expansion erg vooruit gegaan; creatiever, veelzijdiger en afwisselender en een betere verweving met verschillende verhaallijnen. Maar goed, dat houd inderdaad ooit een keer op, en zoals Cidolfas al terecht uitlegde, en wordt de content beperkter. Maar goed daar zou ik nog niet over denken, al vind je wat je kunt doen op het maximum level in wat voor MMO dan ook niks, heb je nog altijd flink wat tijd plezier gehad met het gaan naar het maximum level ;) Maar goed, in WoW is er dan nog wel wat te doen. Ook al is de nieuwe uitbreiding er pas net, er is al wel redelijk wat te doen op het gebied van raiden. Je hebt volgens mij een stuk of 3 (of 4?) grote raid instances (waar Naxx de langste is), van elke 2 verschillende moeilijkheidsgraden en een hoop achievements voor als je wat meer een uitdaging wilt. Daarnaast zijn er nog een hele hoop kleinere dungeons voor 5 man.
Warhammer Online schijnt ook fantastisch te zijn, maar die is meer gericht op PvP heb ik begrepen? Terwijl ik juist quest(raids) leuker vindt dan alleen maar 1 op 1 battlen.
WAR is juist gericht op PvP-raiden, m.a.w grootschalig PvPen, terwijl juist Guild Wars meer 1 op 1 is, of in ieder geval kleinschaliger. WoW en LOTRO zijn vooral PvE raid spellen, hoewel ik moet zeggen dat beide respectabele doch kleinere PvP mogelijkheden hebben (heb erg genoten van Ettenmoors in LOTRO, en af en toe een arena match en Wintergrasp oorlog in WoW vind ik ook wel vermakelijk op zijn tijd).
WoW is uit 2004, dus er zal inmiddels wel een betere op de markt zijn verschenen met die stijl, sfeer en community?
Moet zeggen dat ik een MMO met de stijl en sfeer van WoW niet ben tegengekomen (ben ik eerlijk gezegt wel blij mee, als ik een nieuwe MMO zoek, zoek ik ook echt naar een nieuwe, en niet naar een WoW 2.0 ofzo :P). Community-wise...tsja, ik denk dat het MMO genre in zijn algemeenheid niet bekend om zijn kwaliteit en je bij elke MMO wel even door de rotte appels heen moet kijken. Maar goed, als je in wat voor MMO dan ook eenmaal een leuke guild heb gevonden komt dat vaak wel goed. Moet zelf zeggen dat ik over het algemeen goede ervaringen heb gehad in de MMO's die ik gespeeld heb. WoW heeft inderdaad een grote community, de grootste, en dus ook de grootste hoeveelheid rotte appels. Maar moet zelf zeggen dat ik niet heel erg veel slechte ervaringen heb gehad, als ik in een groot chatchannel een vraag stel krijg ik 9/10 keer toch wel redelijk snel een behulpzaam antwoord. WAR had vooral een redelijk stille community toen ik speelde, maar het bloeide wat op toen ze het chatsysteem verbeterde, raids en hulp krijg je wel, maar een gezellig praatje knoopte ik makkelijker aan in WoW dan in WAR. Tuurlijk heeft die gezelligheid wel een keerzijde, dat er ook genoeg onzin wordt rondgespuwed. Maar toen ik WAR speelde, miste ik op een gegeven moment toch wel de befaamde "Barrens chat" van WoW (zoek er maar wat over op :D). In LOTRO merkte ik dat de community ook wat rustiger was, maar ik kreeg wel snel hulp als ik wat vroeg, verder heb ik daar nog niet erg veel van gemerkt, behalve dat het in het PvP gebied wel lekker rumoerig was ala WoW, maar daar houd ik wel van :D

PS: Ook al noemen zoveel mensen WoW de beste MMO ooit, zie ik LOTRO en WoW zoiezo gelijk, zelfs al speel ik WoW al 2 jaar en heb ik van LOTRO alleen een trial gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:10
Warhammer Online - Deel 4

Naar mijn mening de beste MMO van het moment, als je van pvp houdt. Nadelen zijn er wel, er zijn nog wel flink wat bugs (random PQ rolls is heel vervelend), maar die worden elke dag minder en minder. Daarnaast als je in een lege server zit is het saai, dus zorg er voor dat je in een vollere server zit.
Goede balans, interessante classes, veel te doen, public quests, open parties, kleine snelle dungeons om er maar wat voordelen te noemen.

[ Voor 61% gewijzigd door pica op 02-01-2009 00:36 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste...beste...hmm, ach ligt er ook maar net aan wat je precies van een MMO wil, zelf was ik na een maand WAR redelijk teleurgesteld, en niet eens door de bugs (ik vond niet de grote, immersive wereld met epische verhalen waar ik in werd gezogen, en tsja dat zoek ik in een MMO, PvP vond ik véél te zergy en het feit dat alles in 1 groot portiek was gepropt als je eenmaal bij de keep was, maakte dat onderdeel ook niet echt spannend, simpele open warfare en gebieden verdedigen was wel erug vet). Overigens hoor ik dat bij flink grote sieges de servers nog wel eens willen crashen, is toch behoorlijk verneukeratief als de servers 1 van de hoofdattracties van het spel niet aan kunnen :/
Vandaar dat ik ook de vraag wil stellen aan Holoris:
Kun je wat meer details geven van wat je nu precies in een MMO zoekt, waarom je een MMO wilt spelen. Zo is het makkelijker om een MMO te zoeken die bij je past ;) Scheelt je ook weer heel wat test tijd :P

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 251423 op 02-01-2009 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Anoniem: 251423 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:01:
Overigens hoor ik dat bij flink grote sieges de servers nog wel eens willen crashen, is toch behoorlijk verneukeratief als de servers 1 van de hoofdattracties van het spel niet aan kunnen :/
Dit is ook zeker zo, maar kan me haast niet voorstellen dat dat nog lang gaat duren, en aangezien hij nog tot 40 moet lvlen(had ik al gezegd dat je door pvp kan lvlen?) hoop ik dat het dan gefixt is :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Gewoon lekker doorgaan met WoW, is een goeie game. Zelf heb ik een lopende subscription bij WoW die binnenkort afloopt, maar ik ben er ook niet meer geïnteresseerd in. Persoonlijk vind ik MMORPGs leuk voor een weekje of 2-3 en dan begint de verveling toch wel erg te worden hoor. Je kunt wel stellen dat ik bijna alle free MMORPGs heb gespeeld die er op aarde zijn, en die zijn dan ook echt SLECHT. P2P MMORPGs zijn gewoon de beste, je betaalt en krijgt er ook iets moois voor terug.
Ook heb ik Guild Wars, leuke game maar de solo instances buiten de steden doen mij niet denken aan een MMORPG. Als ik een game speel wil ik dat er mensen om mij heen lopen, er moet bedrijvigheid zijn, actie. Geen dode vlakte waar ik voor een uur lang niemand zie rondlopen, dat is wat ik ook belangrijk vind.
Helaas kan ik niet oordelen over Warhammer online, ze hebben immers geen free trial ter beschikking voor nieuwe spelers, ik hoop dat dat snel komt. Ik ga namelijk niet eerst betalen en dan pas kijken of ik het wel leuk vind, ik moet het eerst zien, en dan pas betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:54
Anoniem: 251423 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:01:
Beste...beste...hmm, ach ligt er ook maar net aan wat je precies van een MMO wil, zelf was ik na een maand WAR redelijk teleurgesteld, en niet eens door de bugs (ik vond niet de grote, immersive wereld met epische verhalen waar ik in werd gezogen, en tsja dat zoek ik in een MMO, PvP vond ik véél te zergy en het feit dat alles in 1 groot portiek was gepropt als je eenmaal bij de keep was, maakte dat onderdeel ook niet echt spannend, simpele open warfare en gebieden verdedigen was wel erug vet). Overigens hoor ik dat bij flink grote sieges de servers nog wel eens willen crashen, is toch behoorlijk verneukeratief als de servers 1 van de hoofdattracties van het spel niet aan kunnen :/
Vandaar dat ik ook de vraag wil stellen aan Holoris:
Kun je wat meer details geven van wat je nu precies in een MMO zoekt, waarom je een MMO wilt spelen. Zo is het makkelijker om een MMO te zoeken die bij je past ;) Scheelt je ook weer heel wat test tijd :P
Het verhaal bij warhammer zul je ook meer moeten zoeken dan in WoW. In warhammer is de lore een stuk vaster gelegd door de games workshop en wanneer je er ook buiten de game om in verdiept zul je zien dat het tot in het kleinste detail terug komt in de game, echter zul je niet zo snel de gehele lore leren kennen in de game (voornamelijk omdat deze te immens is).

Het crashen van de grote battles komt inderdaad soms voor, ze zijn echter hard aan het werk voor een oplossing en gezien de updates en support buitengewoon goed is geweest vanaf het begin moet ik wel zeggen dat ik er vertrouwen in heb.

Overigens moet ik zeggen dat War ook erg casual friendly is. Waar je in WoW hard moet werken om uiteindelijk alle content te zien en erg veel online moet zijn, hoeft dit bij warhammer niet. Je kunt gewoon rustig aan levelen en de uiteindelijke battles zijn voor iedereen weggelegd. Niet alleen voor de hardcore spelers.
WAR is zeker mijn favoriet van dit moment.

edit: ik denk dat het nog wat te vroeg is voor free trials van war maar ik vermoed dat ze er wel komen. De vorige game van mythic had dat ook gewoon dus ik denk dat het er bij WAR ook wel van komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Skerekrow op 02-01-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Skerekrow schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:26:
[...]

Waar je in WoW hard moet werken om uiteindelijk alle content te zien en erg veel online moet zijn
Sorry? Ik ben niet echt een hardcore gamer/raider maar ik heb in WoW alles gezien behalve de laatste 3 fights in Sunwell, de zwaarste raid instance voor de WotLK expansion. Als je eenmaal het maximum level hebt hoef je in sommige guilds maar een avondje of 3 beschikbaar te zijn om te raiden, dat kunnen de meeste mensen wel opbrengen.

Persoonlijk ben ik heel blij met WoW, ondanks dat het uit 2004 stamt. De engine blijft geüpdatet worden, en de nieuwe gebieden zijn gewoon prachtig om te zien. En er staat alweer nieuwe content aan te komen, waarschijnlijk ergens begin/half februari. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Beste pvp MMO, maar je moet voor de sci-fi sfeer zijn, is ongetwijfeld EVE-Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skerekrow schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:26:
[...]

Het verhaal bij warhammer zul je ook meer moeten zoeken dan in WoW. In warhammer is de lore een stuk vaster gelegd door de games workshop en wanneer je er ook buiten de game om in verdiept zul je zien dat het tot in het kleinste detail terug komt in de game, echter zul je niet zo snel de gehele lore leren kennen in de game (voornamelijk omdat deze te immens is).
Voor ik met WAR begon ben ik ook zeker flink de lore gaan leren, maar ik vond er simpelweg niet echt veel van terug in de game zelf. Het was meer "het is oorlog, jij bent een soldaat, ga knokken jij" en alle quests draaiden daarom, waar in WoW je intriges met Titans hebt, de oorsprong van de dwarves ontrafeld, de wereld beschermd tegen Arthas en zijn Scourge en zelfs
spoiler:
een coup in Undercity volgt
, en natuurlijk de broeiende spanningen tussen Horde en Alliance. Maar goed, voor een MMO als WAR is zoiets ook veel moeilijker simpelweg omdat het veel meer om PvP draait. Ik heb ook wel gezien dat een hoop lore van het Warhammer universum in WAR zit, maar lore omvat ook veel meer dan alleen verhaallijnen :P Is ook niet erg, en maakt het spel niet slecht, maja ik speel een MMO toch voor andere redenen :) Nu viel WAR me ook om andere redenen tegen, vooral omdat ik geen grote, echt massive wereld vond wat bij WoW, LOTRO, en EVE wel het geval is. Wat ik daarmee bedoel is vooral dat WAR's wereld niet emm geografisch correct is, zeg maar, ik heb niet het idee dat ik op een groot continent op een planeet rondloop, iets wat met WoW, LOTRO en EVE wel het geval is (EVE dan een groot universum, maar dan ook ECHT groot :P). Maar goed daar gaat dit topic niet over :P
Het crashen van de grote battles komt inderdaad soms voor, ze zijn echter hard aan het werk voor een oplossing en gezien de updates en support buitengewoon goed is geweest vanaf het begin moet ik wel zeggen dat ik er vertrouwen in heb.
Goed om te horen, Mythic is inderdaad goed bezig met patchen, die general chat channels kwamen ook erg snel en waren een gigantische verbetering.
Overigens moet ik zeggen dat War ook erg casual friendly is. Waar je in WoW hard moet werken om uiteindelijk alle content te zien en erg veel online moet zijn, hoeft dit bij warhammer niet. Je kunt gewoon rustig aan levelen en de uiteindelijke battles zijn voor iedereen weggelegd. Niet alleen voor de hardcore spelers.
Dat is gelukkig niet meer sinds TBC gelaunched is, iets wat mij heel blij maakt *O* Vooral WotLK heeft het spel voor de casual speler héél erg verbeterd.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 251423 op 03-01-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Voor TBC was ik een van de weinig spelers die uberhaupt in naxx was geweest van de server waar ik zat laat staan het uitspelen van AQ (als warrior indertijd). Bij TBC was het nog steeds moeilijk om in een redelijke raiding guild te komen door overbevolking van de class die ik daar speelde (rogue) en doordat ik vrij casual speelde. Echter ben ik al lang gestopt dus het laatste halfjaar heb ik niet meegekregen.
Wat mij wel tegenviel was de wijzigingen in het pvp. Waar 1 tegen 1 en kleine groepen tegen elkaar altijd slecht te balanceren is ging men hier juist op focussen met arenas en de battlegrounds werden het ondergeschoven kindje. Hierdoor heb ik ook de keuze voor war gemaakt om dat daar juist de nadruk ligt op pvp en er veel meer aandacht voor is (elke 10 levels nieuwe battlegrounds etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hurtebise schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 09:50:
Beste pvp MMO, maar je moet voor de sci-fi sfeer zijn, is ongetwijfeld EVE-Online.
Vooral de meest brutale pvp MMO :). EVE is zowat het enige spel dat ik ken waar je ALLES kan verliezen (bezittingen + xp) wanneer je sterft. Maakt het allemaal zoveel spannender :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 251423 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:43:
Dat is gelukkig niet meer sinds TBC gelaunched is, iets wat mij heel blij maakt *O* Vooral WotLK heeft het spel voor de casual speler héél erg verbeterd.
...en voor de hardcore speler juist niet. Ik ben niet hardcore, maar ook geen softie. De huidige content is te makkelijk, en ik ben blij met de belofte dat ze het niveau omhoog schroeven voor Ulduar. Magtheridon was ook een instapraid, maar die was tenminste nog moeilijk. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:14
Ik denk dat de OP primair moet bepalen wat hij wil spelen, pvp of pve, als pvp je favouriet is dan is je keuze redelijke ruim: warhammer/conan/eve en zelfs wow (en lotr in mindere mate), als je beide leuk vind en niet 1 van de 2 wilt uitsluiten dan kom je toch voornamelijk bij wow terecht, al zul je omdat het een pve spel is natuurlijk wel wat concessies moeten doen aan de world pvp in wow.

Het nadeel van pvp spellen is imho dat er vaak totaal geen noemenswaardige pve content is, of dat het nog meer dan bij wow volledig rond dat ene aspect wordt gebalanceerd, en dat je dus naar een ander spel moet overstappen als je eens iets anders wilt.

Wow heeft wel als nadeel dat blizzard zich de laatste tijd meer richt op de gemiddelde sims speler en dus vanuit die optiek de meeste uitdagingen weg aan het halen is (wat het voor veel mensen saai maakt, maar dat hangt ook een beetje af van wat je in een game zoekt of dat ook voor jou geld)

Wat betreft eve: zeker een aanrader als het gaat om pvp games (persoonlijk zou ik voor eve gaan als je voornamelijk voor pvp wilt gaan)

[ Voor 16% gewijzigd door blouweKip op 03-01-2009 14:23 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Nadeel van EVE is dat je minimaal een paar maanden moet spelen voordat je zelfs maar kan meedoen, dat het allemaal zo lang duurde was hetgeen wat me uiteindelijk van EVE heeft weggetrokken, dat ik 2 ravens in 2 dagen had verloren hielp daar ook wel bij :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Een MMORPG spelen is net als een nieuwe abbo. afsluiten voor je telefoon, door de bomen het bos niet meer zien(ben toch niet de enige die heir last van heeft).

Om het kort op te sommen(want er zijn al veel van dit soort topic geweest):
(dit is kort door de bocht so plz niet trollen bitte).
-Meest uitgebreide/complete: WoW(simpel weg die is er het langst)
-Story-driven MMORPG: LotRo
-Meest vrije MMORPG/moeilijkste: EVE-Online
-Leukste PvP: Warhammer Online.

Ik heb ze allemaal gespeeld en nog een paar anderen. Persoonlijk zou ik LotrO aanraden. Ik vond ditzelf erg leuk, vanwege alle achtergrond informatie die je hebt. Relatief weinig kleuters maar die heb je altijd wel. Leuke quest, uitgebreid verhaal. Daar houd ik wel van en de klasses zijn voor RPG begrippen enigzins orgineel.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 181786 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:26:
Als het je niet gaat om het PvP gedeelte, dan kan ik je Lord of the Rings online van harte aanbevelen. IK heb een jaartje WoW gespeeld maar ben overgegaan op LOTRO en tot nu toe bevalt het me prima (ik kocht LOTRO zo'n beetje toen hij uitkwam nu meer dan een jaar geleden). In november heeft ook LOTRO een grote uitbreiding gekregen die het spel nog beter maken (Mines of Moria).

Er is ook een tweakers topic van: The Lord of the Rings Online - Deel 10
Mines of Moria heeft er bij mij voor gezorgd dat ik praktisch geen lotro meer speel. AL de mooie uitzichten, de mooie gebieden zijn vervangen door een suffe donkere mijn. Op zich mooi uitgewerkt, maar blijkbaar niets voor mij. Mijn plezier ging van 100% naar 10% letterlijk de dag dat ik de mines instapte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fly-guy schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:41:
[...]
Mines of Moria heeft er bij mij voor gezorgd dat ik praktisch geen lotro meer speel. AL de mooie uitzichten, de mooie gebieden zijn vervangen door een suffe donkere mijn. Op zich mooi uitgewerkt, maar blijkbaar niets voor mij. Mijn plezier ging van 100% naar 10% letterlijk de dag dat ik de mines instapte...
Dat kan en is natuurlijk erg jammer. De mijnen zijn ondanks hun zeer ruime opzet natuurlijk nog steeds binnen locaties. Alhoewel er ook in de mijnen mooie uitzichten zijn. Ze zullen binnenkort wel weer met een gratis update komen waarin Lorien uitgewerkt is en zoiets als Moria zullen we voorlopig niet meer tegenkomen. Wat ik in ieder geval heb gehoord is dat Moria zeer goed ontvangen is bij de spelers (je bent eigenlijk de eerste die ik er hoor en die er niet tevreden mee is).
Ben je momenteel met een andere MMORPG begonnen/verdergegaan? Of laat je het genre voor wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 16:22
Ik vind persoonlijk dat eve online ook als voordeel heeft dat je niet online hoeft te zijn om meer skillpoints te krijgen. Je kunt niet powerlevellen of iets dergelijks zoals in andere MMO's maar je character word beter naarmate je het spel langer hebt. Er is dan ook geen limiet aan wat je allemaal kunt verkrijgen.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

blouweKip schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:19:
Wow heeft wel als nadeel dat blizzard zich de laatste tijd meer richt op de gemiddelde sims speler en dus vanuit die optiek de meeste uitdagingen weg aan het halen is (wat het voor veel mensen saai maakt, maar dat hangt ook een beetje af van wat je in een game zoekt of dat ook voor jou geld)
Dat is de markt he, en het feit dat ze 0 nieuwe raidcontent hebben gemaakt is gewoon stom. Okay, 2 draakjes.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er is geen 'beste MMO'. Enkel wat 'succesvolle' of 'echt grote' MMO's, maar net als games bestaat er niet echt 'de beste'. Een ieder is vrij in zijn menig over een MMO (of welk ander spel dan ook), elke opmerking is altijd te onderbouwen of onderuit te halen met argumenten. Vergeet niet het per saldo enkel per server gaat, WoW heeft op server-niveau weinig meer spelers dan een 1-server 100k speler-game, dat is jou leefwereld. Dat WoW toevallig wat cross-server events heeft maakt het wat 'makkelijker' (anders waren BG's denk ik altijd leeg), maar de grootte van het spel zegt weinig over jou speelplezier.

Heb zelf nu denk een 50 verschillende MMO's geprobeerd, ben nog steeds zoekend :+

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 05-01-2009 17:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189932

MrVegeta schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:45:
[...]

Dat is de markt he, en het feit dat ze 0 nieuwe raidcontent hebben gemaakt is gewoon stom. Okay, 2 draakjes.
en het volledig rebalancen van naxx voor 10 en 25 man, en het nog goed doen ook is niet de moeite waard om te noemen?

en bezie vanilla raid content op launch day? of een maand erna? zelfde met tbc, ze patche de raids erin.

zelf speel ik wow en eve, wow voor pve en eve voor pvp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

NMe schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:34:
[...]

Sorry? Ik ben niet echt een hardcore gamer/raider maar ik heb in WoW alles gezien behalve de laatste 3 fights in Sunwell, de zwaarste raid instance voor de WotLK expansion. Als je eenmaal het maximum level hebt hoef je in sommige guilds maar een avondje of 3 beschikbaar te zijn om te raiden, dat kunnen de meeste mensen wel opbrengen.

Persoonlijk ben ik heel blij met WoW, ondanks dat het uit 2004 stamt. De engine blijft geüpdatet worden, en de nieuwe gebieden zijn gewoon prachtig om te zien. En er staat alweer nieuwe content aan te komen, waarschijnlijk ergens begin/half februari. :)
3 avonden in de week is VEEL, maar sommige mensen realiseren zich dat misschien niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Anoniem: 189932 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:44:
[...]

en het volledig rebalancen van naxx voor 10 en 25 man, en het nog goed doen ook is niet de moeite waard om te noemen?

en bezie vanilla raid content op launch day? of een maand erna? zelfde met tbc, ze patche de raids erin.

zelf speel ik wow en eve, wow voor pve en eve voor pvp :p
Knap hoor, hoe lang zijn ze bezig geweest met de uitbreiding? Hadden ze die tijd ipv Naxx beter in Uldar kunnen stoppen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren en dames, ik denk niet dat dit het juiste topic is om dat soort dingen te bespreken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:14
Ik begrijp dat het de markt is, maar wat is een mmo zonder doel, denk niet dat ze er op de lange termijn mee gebaat zijn als de doorloop in wow groter wordt, er zijn maar zoveel mensen die portentieel klant zijn, als je de "carrot on a stick" wegneemt dan hou je uiteindelijk maar een beperkte groep over (of je houd mensen over die rap eventuele nieuwe klanten wegjagen)
TBC had aanzienlijk meer content dan wotlk, zeker wat betreft raids en al helemaal aangezien er meer uitdaging bij kwam kijken, nu kan iedereen die een groep bijeen weet te krijgen die niet compleet achterlijk is alle content in no-time clearen, ik snap dat de commercie om een nog makkelijke spelervaring vraagt maar wat dat betreft zijn ze doorgeslagen, iets wat ik niet zo veel zie in andere mmo's (behalve SWG, en daar was het niet echt een verstandig besluit)

/offtopic

Wat betreft de keuze van een mmo: ik blijf erbij dat je die keuze t beste kunt baseren op wat je leuk vind: pvp of pve.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WotLK is ook net uit ;) TBC is nu al 2 jaar oud. Hoewel ik het wel met je eens ben dat WotLK wel erug weinig raid content heeft, ik raid amper maar zit nu al te smachten om Ulduar.
En ja, iedereen kan de content clearen, als je het mij vraagt is dat goed. Meer mensen kunnen de content zien, maar niet iedereen kan dit halen ;) Wees gerust, er is nog zat uitdagingen, hardcore's hoeven niet te vrezen voor hun brag rights met rewards als dit :) (haal je namelijk met Glory of the Raider) Mensen die alleen de content willen meemaken (zoals ik) krijgen nu een kans, en mensen die e-peen willen krijgen nu ook een kans.

Maar goed, ontopic:
Er zijn natuurlijk wel meer gronden waarom je een MMO speelt, naast PvE of PvP. Om tot een goede MMO keuze te komen, moet je jezelf afvragen waarom je nu precies een MMO wilt spelen. Die vraag stel ik dus ook aan de topicstarter, maar die lijkt het topic verlaten te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 251423 op 05-01-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,
Anoniem: 251423 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:32:

Er zijn natuurlijk wel meer gronden waarom je een MMO speelt, naast PvE of PvP. Om tot een goede MMO keuze te komen, moet je jezelf afvragen waarom je nu precies een MMO wilt spelen. Die vraag stel ik dus ook aan de topicstarter, maar die lijkt het topic verlaten te hebben.
Excuses, ik had het ook druk met andere dingen. Misschien is het niet helemaal duidelijk geworden in m'n TS, maar ik bedoel dus dat mijn interesses meer liggen bij PvE en niet bij PvP. Ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel RPGs zijn er tegenwoordig: maar ik ben opzoek naar één op het formaat van WoW (dus geen Koreaanse gratis MMPORGs oid). Ik ben dus niet op zoek naar een discussie welke beter of slechter is, maar vooral naar omschrijvingen van mensen die ervaring hebben met MMORPGs: wat vind jij goed aan die MMORPG en wat voor MMORPG is het.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-01-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm nou ja het is allemaal redelijk persoonlijk. Zelf wil ik een grote, immersive wereld en spannende verhaallijnen. Of het PvE of PvP is maakt me niet veel uit, beide vind ik tof. Zelf heb ik dat gevonden in WoW, maar ook LOTRO zou daaraan voldoen (en die ga ik wellicht spelen). Daarom zou je eens moeten uitleggen wat je precies van een MMO wilt, wat zijn je eisen aan een MMO (bijv: grote 'geografisch correcte' wereld, PvP, sci-fi of fantasy, noem maar op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 251423 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:10:
Daarom zou je eens moeten uitleggen wat je precies van een MMO wilt, wat zijn je eisen aan een MMO (bijv: grote 'geografisch correcte' wereld, PvP, sci-fi of fantasy, noem maar op)
Dat staat toch allemaal al in mijn TS? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PvE kan je nog alle kanten op. Kom je op een wat oudere server van WoW kan de kans best groot zijn dat je veel alleen doet of met een vrij kleine groep (mocht je een actieve guild vinden die ook op low lvl bezig is), buiten instances en hier en daar een quest is verder namelijk alles erg makkelijk solo te doen. Wel zijn er zo bizar veel quests dan je nagenoeg nooit zonder zit :P

Wil je veel meer samenwerken, guildwars kan je nagenoeg geen enkele missie solo en moet je juist alles met elkaar doen (van 4 tot 8 spelers / danwel heroes/henches, dus niet 100% afhankelijk van mensen). Al is GW lang niet meer het kaliber van WoW (qua totale grootte, serverwise mischien nog wel). Verschil daar is dat er niet superveel eind-content is, buiten de 4 chapters doorlopen en het overdoen in HM. (dan nog wat elite dungeons, maargoed).

Komt er dan op neer hoe 'actief' je bent binnen een game, aardig wat MMO's kan je heel veel alleen af en kan dat best saai worden. In WoW is pas bij de (inmiddels dan) lvl 80 alles in party doen, het is dan weer de vraag of je houd van zulk soort PvE (alles heeft enorme HP, veelal zijn squishy dan ook echt met paar hits neer, enorm veel 'vaste' tactieken).

Middenwegen zijn Age of Conan (ok, relatief lage playerbase nu, maargoed), maar ook andere grote jongens zoals LotrO of WAR, waar de laatste ook aardige PvP nadruk heeft.

Dan is ook nog de vraag, waar wil je nadruk op leggen? Diverse grote MMO's hebben een enorme nadruk op gear (WoW is gewoon gear geil, simpel), waar andere 'meer een middenweg zoeken of juist enorme focus leggen op skills of gameplay. Hoofdreden dat ik WoW weinig meer vond wat de end-content raiding/heroics. Alles daar heeft bagger veel HP, squishies gaan plat in 3-4 hits (boss ws met 1 hit), imho weinig dynamiek meer te vinden (HC's vond ik al saai, Naxx was nog erger). Nu weer actief teruggegaan naar CoH, US servers deze keer, en end-content is opeens zoveel anders en veel diverser. Al is de wereld totaal niet wat WoW is (qua grootte of qua quests - verschil daar is je lvl, ene moment kan je een lvl50 TF doen, ander moment zit je met een lvl5 in party).

Pak er gewoon eentje, speel die een tijdje en kijk over een maand of 2 weer. Tegen die tijd zie je het weer wat anders, kan je weer wat anders proberen of blijven je langer bij wat je zit. Ikzelf wacht op Aion, tot die tijd vermaak ik me wel met een 5 MMO's. Door wisselen heb je minder snel last van verveling en compenseer je plus en min punten met elkander :)

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 05-01-2009 21:35 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:11:
[...]

Dat staat toch allemaal al in mijn TS? :P
Ik had wat meer detail verwacht over wat voor soort spel jij zou willen ;)

@SinergyX:
(WoW is gewoon gear geil, simpel)
Nee die mentaliteit is al tanende sinds de gear-voor-badges-patch in TBC. Nu met WotLK is gear al helemaaaaal niet meer waarmee je bragged, die rol hebben achievements overgenomen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 251423 op 05-01-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zoals de meeste mensen maar tijd voor 1 MMO.
Ik speel hier en daar een uurtje en in de weekende wat langer. (alhoewel ik de afgelopen tijd wat meer tijd had om te spelen).
Voor mij is het PRG gedeelte absoluut belangrijk. Er moet een goede lore achter steken, de verhaallijn moet mij aanspreken en moet consistent doorgevoerd worden in het spel. Fantasy in een middeleeuwse setting spreekt mij het meest aan. En wat een geluk dat ik ook nog eens fan was van de werken van Tolkien. Voor mij dus Lord of the Rings Online.

Wat ik positieve eigenschappen vind van deze game:
Een eigen karakter waar je je meer en meer mee verbonden voelt na mate je vordert (echt RPG dus).
Een kloppend en prachtig verhaal.
Een gigantische open wereld waarin aan elk detail is gedacht.
Als je een berg beklimt (zoals de weathertop in the Lone-lands) dan heb je ook echt het gevoel met een beklimming bezig te zijn en als je eenmaal boven op staat een mooi vergezicht over de wijde omgeving). Een goed hoogteverschil dus.
Voor iedereen goed te doen en leuk om te spelen, zowel voor de hardcore als de casual player is er meer dan genoeg te doen. Als casual player wordt je niet voor minder gezien en ben je nog steeds welkom in groepen en kinships (guilds).
PVE staat boven PVP. PVP is wel aanwezig maar beperkt. Ik hoop wel dat ze nog wat nieuws gaan doen hiermee.
Prijzen op auction halls zijn goed te doen, niet tot het absurde zoals in enkele andere MMO's.
Uitgebreid kinship systeem, het is erg leuk dat je kinship een eigen huis kan bezitten waarin feesten gegeven kunnen worden.
Je kan zelf ook een huis bezitten en daar je trofeeën uitstallen.
Op een gegeven moment heb je legendarische wapens, dat zijn wapens die je een naam kunt geven en die met je mee levellen en waar je ook keuzes bij moet maken voor de verdere ontwikkeling.
Op lagere lvl's ziet je uitrusting er ook al leuk uit.
Je kan over je uitrusting heen kostuums aandoen zodat je er voor de wereld heel anders uitziet, erg leuk voor role-playing.
Een goed uitgewerkt crafting systeem.
Voor de liefhebbers een lifetime abonnement zodat je na 1 keer betalen van alle maandelijkse kosten af bent.

Dat zijn slechts enkele punten die me zo te binnen schoten. Kortom, ik vind het een erg vermakelijk spelletje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 15:08
Postius schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:26:

-Meest uitgebreide/complete: WoW(simpel weg die is er het langst)
Is inderdaad wel erg kort door de bocht. WoW is de bekendste maar zeker niet de oudste noch de meest uigebreide. De MMORPG die volgens mij meer recht heeft op deze titel is Everquest (1). Dit spel krijgt nog steeds uitbreidingen waarvan de laatste uit October 2008 is.

De community is wel aan het slinken, maar op de EU server (Antonius / Kane Bayle) is de populatie volgens mij nog steeds behoorlijk.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 251423 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:33:
Nee die mentaliteit is al tanende sinds de gear-voor-badges-patch in TBC. Nu met WotLK is gear al helemaaaaal niet meer waarmee je bragged, die rol hebben achievements overgenomen.
In de context, WoW is gear (nagenoeg 99%) focused ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:44:
[...]

In de context, WoW is gear (nagenoeg 99%) focused ;)
Inderdaad, maar omdat het nu veel makkelijker is om de gear te halen, is het geen probleem meer en zeker al geen statussymbool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 251423 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:58:
Inderdaad, maar omdat het nu veel makkelijker is om de gear te halen, is het geen probleem meer en zeker al geen statussymbool :)
Dat inderdaad niet, maar kan wel grote rol spelen in keuze van een MMO. Waar bijvoorbeeld Guildwars armor puur voor de looks is (zeker elite/obsidian) en 99% focus ligt op jou skills (of de combo van skills). Ook bv City of Heroes heeft niets met armor (enchantments) en heb je 100% vrijheid hoe je character eruit ziet. Zo heb je bv bij WoW weinig tot geen invloed op je statpoints, terwijl je bij een Maple of Perfect World juist met statpoints enorm varierend kan zijn met je builds. Elk 'systeem' heeft zijn voor en nadelen, maar je moet je er wel in kunnen vinden.

Dan heb je nog de 'class requirements', tot hoeverre zijn in missies bepaalde classes 'een verplichting'. De basics tank/healer/dps hebben veel MMO's, maar er zijn genoeg varianten waar je dus ook zonder 'tank' makkelijk rond kan komen (Guildwars kan zelfs een ele een tank worden). Tot hoever lopen je 'verplichtingen' als je een bepaalde class kiest (healer, tank etc), of krijg je bij end-content juist enorme vrijheid in wat je wordt?

Daarbij zal de MMO waar je ooit begint en het systeem dat ze gebruiken, je 'basis' worden voor toekomstige keuzes. Je bent zo gewend in bepaalde systemen dat het opeens overstappen naar een compleet ander principe best moeizaam kan zijn. Ben je een hardcore Eve pvp speler zal menig puur PvE spel als 'carebear' game worden gezien. Ben je een 'mass killer' (veel mobs gelijktijdig neermaaien) zal een '1/2 mob per keer' MMO je ook kunnen tegenvallen, zeker bij end-content.

Laatste is natuurlijk progressie, hoe voelt dit aan qua voortgang, kan je veel varieren zelf op hoog lvl, blijft alles dynamisch of wordt het uiteindelijk een 12321 spam met wat tactiek? Heb je vrijheid in keuzes, skillls of werkt alles met een 'vaste set skills' en is juist een talent erachter jou creatieve vlak? Wordt je al moe om na 1 uur 10% exp te hebben gehaald of rag je in 1-2 dagen even naar cap lvl?

Keuzes, mogelijkheden, teveel om op te noemen :) Argumenten over en weer, einde van de rit ben jij de persoon die met plezier een spel kan spelen, ongeacht of dit nu door 100den andere als 'baggerspel' wordt bestempeld, of juist als 'beste spel ooit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 181786 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:32:
[...]

Dat kan en is natuurlijk erg jammer. De mijnen zijn ondanks hun zeer ruime opzet natuurlijk nog steeds binnen locaties. Alhoewel er ook in de mijnen mooie uitzichten zijn. Ze zullen binnenkort wel weer met een gratis update komen waarin Lorien uitgewerkt is en zoiets als Moria zullen we voorlopig niet meer tegenkomen. Wat ik in ieder geval heb gehoord is dat Moria zeer goed ontvangen is bij de spelers (je bent eigenlijk de eerste die ik er hoor en die er niet tevreden mee is).
Ben je momenteel met een andere MMORPG begonnen/verdergegaan? Of laat je het genre voor wat het is?
Allereerst, het is op zich wel bijzonder mooi gedaan, grafisch weer een pareltje en genoeg uitdagingen om je weer bezig te houden. Zeker het hele legendary weapon systeem vind ik super, alleen jammer dat ik 10.000 legendaries vond voor allerlei klasses, maar precies 0 champion wapens :D (ok, 1 champ wapen, een dagger)

Maar goed, daar ligt het niet aan, uiteindelijk vond ik het allemaal toch weer hetzelfde worden, of je nu op morroval (of hun mines of moria equivalent) jaagt in Durin's way of in de sivertine lodes (voor zover ze in die gebieden aanwezig zijn), het is en blijft een donkere grot, terwijl je "buiten" allerlei verschillende landschappen en weerscondities had, van bos tot woestijn, van sneeuwval tot zonsondergang.

Maar het kan ook komen omdat ik nu qua werk een boel te doen heb (omscholingen etc) en mijn hoofd er niet naar staat, dus ik laat mijn abonnement nog even doorlopen, kijken of ik nog terug kom.
Mocht het niet zo zijn, dan probeer ik zeker een andere mmorpg, aangezien het genre me op zich wel aanstaat. Probleem is dan echter wel weer dat veel mmorpg's samenspelen zowat verplichten, terwijl ik dat niet wil.
Lotro was daar prima geschikt voor, je kunt prima tot level 50/60 komen zonder ook maar 1 keer een fellowship gevormd te hebben. Precies wat ik wil, je hoeft niet samen te werken, maar het is makkelijk te regelen als je dat wel wil. En ik vind het erg leuk om met anderen een groep te maken, maar als dat niet kan, of ik weinig tijd of zin heb, kun je ook verder.

Ben ooit bij het uitkomen van WOW begonnen, maar uiteindelijk was een guild een vereiste en moest je om "verder" te komen (gear verzamelen) er zowat je tweede baan van maken (meerdere avonden/dagen per week "verplicht" achter de computer). Met de expansions is dat schijnbaar een stuk minder geworden, maar WOW is voor mij een gepasseerd station :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fly-guy schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:45:
[...]

Allereerst, het is op zich wel bijzonder mooi gedaan, grafisch weer een pareltje en genoeg uitdagingen om je weer bezig te houden. Zeker het hele legendary weapon systeem vind ik super, alleen jammer dat ik 10.000 legendaries vond voor allerlei klasses, maar precies 0 champion wapens :D (ok, 1 champ wapen, een dagger)

Maar goed, daar ligt het niet aan, uiteindelijk vond ik het allemaal toch weer hetzelfde worden, of je nu op morroval (of hun mines of moria equivalent) jaagt in Durin's way of in de sivertine lodes (voor zover ze in die gebieden aanwezig zijn), het is en blijft een donkere grot, terwijl je "buiten" allerlei verschillende landschappen en weerscondities had, van bos tot woestijn, van sneeuwval tot zonsondergang.
Op zich speelt het zich allemaal fa in een grote grot, daarin kan ik je geen ongelijk geven. Maar er zitten toch zeker wel zeer grote verschillen in de verschillende delen. Net zoals bij buitengebieden het geval is. Mar goed het is een persoonlijke overweging natuurlijk en ik kan me er ook wel wat bij voorstellen als het je simpelweg niet aanspreekt.
Je karakters blijven toch bestaan dus je kan makkelijk je abbo stopzetten om over een half jaartje weer eens te kijken of het dan wel meer naar je smaak is.

Groot voordeel van LOTRO vind ik ook dat je niet in groepen hoeft. De mogelijkheid is er wel. Maar ik heb simpelweg niet de tijd of de planning om van tevoren af te spreken om ergens een instance te doen. Als ik een groep nodig heb voor een quest dan is dat bijna altijd een PUG oftewel mensen die toevallig dezelfde quest moeten doen en die ik verder niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:30:
[...]

Op zich speelt het zich allemaal fa in een grote grot, daarin kan ik je geen ongelijk geven. Maar er zitten toch zeker wel zeer grote verschillen in de verschillende delen. Net zoals bij buitengebieden het geval is. Mar goed het is een persoonlijke overweging natuurlijk en ik kan me er ook wel wat bij voorstellen als het je simpelweg niet aanspreekt.
Je karakters blijven toch bestaan dus je kan makkelijk je abbo stopzetten om over een half jaartje weer eens te kijken of het dan wel meer naar je smaak is.
Zoals ik het al zei, het kan ook aan mij liggen, ik probeer het over een tijdje gewoon weer :D
Groot voordeel van LOTRO vind ik ook dat je niet in groepen hoeft. De mogelijkheid is er wel. Maar ik heb simpelweg niet de tijd of de planning om van tevoren af te spreken om ergens een instance te doen. Als ik een groep nodig heb voor een quest dan is dat bijna altijd een PUG oftewel mensen die toevallig dezelfde quest moeten doen en die ik verder niet ken.
Dat was de grootste reden waarom ik in lotro ben doorgegaan, het ongedwongen samenwerken inderdaad. Soms kwam je iemand tegen met wie je een hele regio leeg speelt, qua quests en soms doe je een hele regio in je eentje, waarbij je een aantal quests moet laten liggen, maar dat leidt nooit tot een groot gemis aan verhaal, ervaring of gear...
(dat gezegd hebbende, ik ben level 53, dus heb nog geen endgame meegemaakt, moria kwam uit toen ik level 47 was, sloot mooi aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91397

Heb erg veel plezier gehad in Eve online, je kan er alles in zijn. Mijn doel was pvp, maar er is genoeg om missies te doen, handelen etc.

Daarnaast Lineage 2, maar vanwege vele bots vind ik de game te saai.

Wow heb ik na de 1ste maand niet afgemaakt, vond het saai en niet mijn ding. Zelfde bij Age of conan, geen sfeer. RF online, archlord, etc etc etc..

Enige game waar ik hoop op had was Vangaurd, zie nu dat het een 14 day trail heeft dus effe proberen! *)

Maar je hebt je keus toch eigenlijk wel gemaakt door de chest te kopen van WOW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaraz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 14:22
Ik heb zo'n beetje alle grote MMO's die uitgekomen zijn de afgelopen 4-5 jaar geprobeerd (d.w.z. meer dan 3 maanden), maar ben nu toch weer terug bij WoW. Van alle andere grote namen was LOTRO wel de leukste om te spelen, en ziet het er waanzinnig uit. De kans is dan ook groot dat ik daar straks wel weer mee verder ga als ik weer eens uitgekeken ben in WoW. Het belangrijkste blijft natuurlijk dat je fun hebt terwijl je een game speelt.

Watch a lot of Twitch, Hitbox or YouTube Gaming on a Windows 10 device? Try SupaStreams. https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh557v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283778

WoW is zeker een goed spel,. ik heb het ongeveer 4 jaar lang uitgehouden, en dan nog niet de beta's meegeteld.

Maar op een gegeven moment werd ik er wel zat van.

Ik had nergens meer zin in, niet in pvp, solo of groep pve had geen zin omdat ik daar niets uit kon winnen behalve een beetje geld misschien.
Uiteindelijk logde ik alleen nog maar in om te raiden en te grinden om het raiden te financieren.
En zelfs het raiden begon me te irriteren dat ik 2 a 3 avonden per week niets kon doen behalve raiden.

Ik geef WoW niet de schuld, ik werd gewoon moe van de game en was toe aan iets anders na 4 jaar.

Ik ben toen Age of Conan gaan spelen, heerlijke game en totaal anders dan WoW qua graphics en combat system vooral.
Age of Conan kiest meer de realistische graphics. realitische wereld en beeldschoon, echt vaak om van te kwijlen (wel een goede PC nodig).
Ik moest nog lachen, ik heb ook nog een weekje WotLK gespeeld terwijl ik ook nog AoC speelde. De mammoeten in WoW zijn vrij kleine low textured low poly modellen die rondhobbelen, in AoC de eerste keer dat ik een mammoet tegen kwam dacht ik echt even...Holy.shi... Op een gletsjer, het dreunen van de voetstappen het geluid van verse sneeuw die geplet werdt door de voetstappen en dan een gigantische high poly, high res textured realistische mammoet de om de hoek heen kwam lopen.

Echt zo'n moment dat je gewoon een poosje stil staat om te staren naar dat beest.

Met je guild kun je een stad bouwen, resources verzamelen en daarbij elke keer een onderdeel bouwen, bijvoorbeeld een alchemy workshop of een stuk van de muur om de stad heen erbij bouwen.

De combat system in Age of Conan is aardig anders dan andere MMO's, Age of Conan werkt met a combo system, waarbij je combinaties moet maken om een special attack te doen. Ook is er geen autoattack.
Echte zwaardslag moet je dan ook zelf uitvoeren, links, midden, rechts, en na lvl 40 geloof ik.. links onder, rechtsonder.
Bijvoorbeeld een special attack kan zijn: de button van de skill, dan linksonder slaan en dan rechts slaan en dan wordt die uitgevoerd.

Dat brengt aardig wat consequencies mee. in Pve is het minder saai want je moet altijd blijven opletten om de combo's goed uit te voeren. In PvP is het vaak hectisch en en moet je echt leren om te bewegen en combinaties van toetsen uit te voeren tegelijkertijd.
Daarom vind ik AoC pvp ook meer skillbased dan WoW. Ook omdat de gear die je draagt minder uitmaakt dan in WoW.

Nog een reden waarom ik AoC leuker vindt, de gear en vooral de graphics van de gear, in WoW draag je een 1-handed zwaard met 1 hand waar normaal 2 bodybuilders voor nodig zijn om hem alleen al op te tillen, je draagt schouderarmor wat je keel door zou snijden als je eens over je schouder naar achter zou kijken. Het is allemaal TE, voordat de expension uitkwam was het nog leuk, sindsdien is het alleen maar groter en extremer geworden.

Age of Conan heeft veel kritiek gehad in het begin, vooral de game performance en stabiliteit van het spel. Veel spelers met een intel CPU en 32 bit besturingssysteem hadden last van memory leaks en crashten vaak. Performance was erg verschillend, iemand die een snellere computer had kon bv minder fps hebben dan iemand met een mindere computer. De pvp Sieges op guildcity's waren erg buggy en met veel graphic lag.

Veel van de kritiek vond ik overdreven, het leek dat de meesten die veel kritiek hadden verwachten dat het zo soepel zou spelen als WoW die al 4 jaar uit is. WoW zelf had in het begin ook erg veel last van bugs.

Maar sindsdien is er erg veel veranderdt, de game is nu stabiel en performance is erg verbeterd. De grootste bugs zijn weg en meeste kleinere bugs ook. Nieuwe content toegevoegd, een heel nieuwe zone voor lvl 55 tot 65, pvp XP system en murder system. veel meer quests etc etc.

Helaas zie ik nog vaak op verschillende forums/blogs/etc de zware (vaak onterechte) kritiek die mensen nu nog hebben op het spel terwijl ze het 6 maanden geleden voor het laatst hebben gespeeld.

De playerbase was flink gekrompen na de eerste rush toen het spel released werdt, dat was ook wel te verwachten, mensen proberen het, vinden het leuk of niet leuk, maar je los rukken uit een andere MMO waar al je vrienden en dergelijke zijn is niet makkelijk. Dus veel keerden terug na een poosje gespeeld te hebben.
Maar de playerbase is weer aan het groeien, steeds meer spelers keren terug en deze week gaan ze ook nog aantal servers samenvoegen.

Nu heb ik wel even genoeg verteld geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Leuk stukje AoC lijkt me best interessant maar je kan het niet echt vergelijken met WoW. Totaal andere Lore en andere style :). En niet te vergeten totaal andere doelgroep 18+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Hmm toch maar eens aoc proberen. Klinkt inderdaad goed. Ik heb het zelf aanvankelijk niet geprobeerd vanwege de slechte performance in het begin en de slechte launch maar als dat verbeterd is klinkt het als een erg leuke mmorpg.

Is er ook een trial beschikbaar voor age of conan?

[ Voor 71% gewijzigd door Skerekrow op 13-01-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de tijd dat ik nog speelde, konden mensen met een active sub een trial key uitdelen. Weet niet of dit nog steeds het geval is. Recent heb ik het nog gespeeld, de grootste 'fix' is nog het combo systeem.

Kort voor de release besloten ze de hoge rank skills opeens met 4-5 pre-key combo's te maken. Zeker als spear guardian koste het je een 7-8 seconde voor de combo, alvorens je hem uitvoerde. Dit lijkt nu weer 100% te zijn teruggebracht naar 2-3 hit combo's, een verademing.

Maar, AoC staat nog steeds bij mij eenzaam aan de top wat betreft 'eerste impressie'. Nogwat valley met de achtergrond muziek kan mij zelfs vandaag nog kippevel opleveren, machtig mooi moment. Er zijn maar heel weinig MMO's die dit gevoel bij mij kunnen brengen.

Toch blijft het diverse 'meh' punten houden, waaronder de kleding van casters en de 'cast animaties'. Ook het spellweaving (wat an sich best interessante feature is) komt niet altijd 'goed' van pas, al hebben sommige spells toch wel erg leuke sinister looks :P

En speel je het ooit, pak een female guardian, 4 of 5 low lvl mobs en sluit je ogen. Een pr0n movie is er niets bij :P

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik heb niet echt heel veel MMOs gespeeld. heb denk 3 jaar Neocron gespeeld. ooit had dat nog een topic hier. Vond het echt een geweldig spel maar helaas te veel bugs en te kleine userbase.

Heb daarna WoW gespeeld. in de tijd voor TBC met een guild die ik uit Neocron kende maar na 2 maand was het toch wat verveeld. Na een jaar ofzo WoW weer opgepakt want kreeg een dvd thuisgestuurd met TBC en een trail in paar dagen nieuwe char gestart en daarna maar TBC gekocht maar na 2 maand weer gestopt. daarna nog een paar keer een maand gespeeld met tussen pauzes. Heb 2 characters rond level 45 maar vind het grinden doodsaai duurt allemaal zo lang :P

Speelde eerst op een PvP server heb me daar echt dood geergerd aan t feit dat je 15 min ofzo bezig was met ergens te komen om te levelen en daar neergeknuppeld werd door een level 60. Dat heb je op een PvE (na TBC op een PvE server gestart) niet maar t t lange reizen om ergens te komen werd er niet beter op :P

Eve online ook gespeeld maar na 2 maanden daar mee gestopt. T hele concept van weken geld verdienen en uiteindelijk een groot schip kopen en dan heb je ineens een oorlog met een guild/corp hoe je t wil noemen en voor je t weet ben je je schip en alles kwijt. Had er toen zo de zak in dat ik niet meer in gelogd heb haha.

PvP vind ik wel tof maar dan moet t wel eerlijk verlopen en gewoon bezig kunnen zijn zonder alles te verliezen. Das voor mij meer fun :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Als je wilt weten welke MMORPG leuk is moet je er gewoon een aantal spelen. Ik heb WoW ook wel geprobeerd maar vond het maar helemaal niets. Daarbij komt ook dat het mij te duur is. Ik speel Dofus, sinds kort is er ook een nederlandse server, en vind het absoluut de beste MMORPG ooit. Maar dat vind ik en dat wil niet zeggen dat jij dat ook vind. Daarom moet je er gewoon een aantal downloaden en kijken welke je het leukste vind.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kleine tip nog, schrijf je in op de mmorpg.com newsletter. Buiten wat leuke nieuwtjes van games komt daar ook best veel info langs van bestaande MMO's, eventuele acties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
ik heb WoW eigenlijk als eerste MMORPG gespeeld en vond dat leuk, vermakelijk en was er vele uren mee zoet.. Daarna na een jaartje ofzo moest je mega veel farmen, tegen botters in en waren de raids lang en moeizaam. Schoot niet op en ben er mee gestopt toen. Overgestapt naar FFXI (final fantasy XI) en dat speel ik nu al bijna 4 jaar denk ik, en bevalt goed. Het idee is het zelfde als bij WoW, grafisch wat slechter, maar content en spelers beter vind ik. Als je dood gaat kost je dat bijvoorbeeld geen armor durability maar experience points... hierdoor zijn mensen veel meer geneigd om zichzelf in leven te houden want geld ingame is maar relatief, maar exp terughalen kost gewoon redelijk wat tijd!

Overal zou ik wat dingen vergelijken en wat trials proberen te spelen. Dan vind je vast wel iets wat je bevalt.
Daarna zou ik zorgen dat je mega veel tijd over hebt want dat kosten dit soort spellen over het algemeen wel.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 13:57
Mijn eerste MMORPG was ook WoW, beviel mij wel; was ook een fanatieke Warcrafter (nog steeds trouwens).
Alleen de kosten&tijd rezen de pan uit; als ik een dag niet kon spelen door school had ik echt het gevoel dat ik een dag had weggegooid.

Toen was ik dus gestopt (nog steeds). Wel tijden lang van alle soorten gratis dingen geprobeerd (Silkroad, Cabal enz). Maar niks beviel mij.

Nu ben ik een Guild Wars speler. Bevalt mij goed; kost weinig (nu 15 euro per deel), en je hoeft niet maandelijk te betalen.

Dus gewoon van alles proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286248

Enige dat ik als EQ2'er kan aanraden: speel de trials om te zien of je überhaupt de graphics leuk vind en of je PC het trekt. Verder kan je prima solo spelen tot level 80, duizenden quests. Doe je wel even over als je niet een hardcore speler bent zoals ik (lees: jaar of 2) en het leuk vind in een grote wereld alles zelf te ontdekken en quests te doen. It's in the name.
PvP kan ook, op speciale servers.

Als ik de thread-starter lees, heb ik het idee dat de poster wil weten of er nog nieuwere WoW-achtige spellen zijn. Dan zou ik niet EQ2 aanraden, want de graphics zijn wat minder pompeus, een PC uit 2005 voldoet wel aan minimale eisen, maar dat is dan ook echt minimaal... Ben je wat ongeduldig en wil je veel hakken en snel vooruitgang boeken? Dan is EQ2 niets voor je :)

Het kost wel wat, rond €13,-/maand, maar krijg je wel superondersteuning voor. Men is alweer bij Game Update 51 en tussendoor nog Live Updates. Hotfixes gebeuren, als het moet, dagelijks. Jaarlijks een dikke uitbreiding qua content. M.a.w. iets voor de langere termijn en mijns inziens zul je als normale gamer nooit alle quests kunnen doen. Het developersteam heeft goed contact met de gebruikers, er wordt veel en serieus getest en iedere vrijwilliger kan eraan meedoen.

Goed, ik zou zeggen, try or die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 10:02
Ik hoorde dat er binnenkort van Anarchy Online een nieuwe versie uitkomt met een compleet nieuwe engine en nieuw graphics. Het is voor de sci-fi liefhebbers een goed spel. Het spel heeft een goed uitgebalanceerd crafting systeem; leuke professions en een mooie wereld.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Mijn lijst van gespeelde betaalde mmorpgs:
- Ultima Online
- Starwars Galaxies (Pre CU)
- EVE
- City of Heroes
- World of Warcraft
- Dark & Light
- Age of Conan
- Warhammer Online

Op zich een aardige lijst als ik het zo zie. Terug naar de discussie. Laat ik voorop stellen dan ik huidig een World of Warcraft speler ben en mij daar ook niet voor schaam. Sommige mmorpgs op heden zijn grafisch misschien beter, maar een mmorpg moet voor mij in een zekere zin bugvrij zijn en een goeie content hebben waar ook de classes vrij gebalanceerd zijn.

Als ik op moment een mmorpg moet aanraden zou het toch World of Warcraft / Warhammer zijn.

Als we snel een blik terug doen naar mijn lijst kunnen we een aantal mmorpgs afschrijven om aan te raden.
  • Ultima Online : Voor mij nostalgie, maar zwaar verouderd.
  • Star Wars - Galaxies : Huidig nog steeds speelbaar, maar de Combat Revamp heeft destijds voor mij bedorven. Redelijke oude mmorpg met naar mijn mening een stervende klanten base.
  • City of Heroes: Deze mmorpg heeft mij nooit tot het spel kunnen trekken
  • Dark & Light: De hele lauch was een gehele mislukking, uiteindelijk door de bugs en gebrek aan content nooit verder gekomen dan level 10.
  • Age of Conan: Weer een slechte launch, en veel bugs... Uiteindelijk kunnen spelen. Wel een unieke combat system maar toch raad ik het niet aan.
Welke mmorpgs raad je dan wel aan?
  • World of Warcraft : Vele content upgrades, grote player base, pvp pve crafting alles is vertegenwoordigd
  • EVE: Geweldige Sci-Fi mmorpg alleen misschien moeilijk om nu te beginnen door de grote achterstand.
  • Warhammer Online : Was eindelijk weer een mmorpg die ik met plezier speelde, helaas gestopt door de expasion van wow :+
Natuurlijk is dit mijn persoonlijke mening, die ik wil delen aan de hand van dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:55
Had een tijd EVE gespeeld tijdens de beta, en daarna ook nog een tijd. Maar het mijnen verveelde, en na een tijdje ging ik steeds minder inloggen.

Heb een tijd lang Kal Online (http://www.inixgame.com/KalOnline) gespeeld, maar het eindeloos monsters hakken ging daar vervelen. Toch vond ik het op zich wel grappig (en het is gratis, dat telt ook mee!), dus wil ik dat weer even gaan proberen.

Wanneer ik eindelijk besluit een nieuwe PC te kopen hangt het er vanaf, als er dan duidelijk is wanneer Diablo 3 uitkomt wacht ik daar misschien op, anders ga ik waarschijnlijk toch WoW of zo een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Skyclad schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:02:
Had een tijd EVE gespeeld tijdens de beta, en daarna ook nog een tijd. Maar het mijnen verveelde, en na een tijdje ging ik steeds minder inloggen.

Heb een tijd lang Kal Online (http://www.inixgame.com/KalOnline) gespeeld, maar het eindeloos monsters hakken ging daar vervelen. Toch vond ik het op zich wel grappig (en het is gratis, dat telt ook mee!), dus wil ik dat weer even gaan proberen.

Wanneer ik eindelijk besluit een nieuwe PC te kopen hangt het er vanaf, als er dan duidelijk is wanneer Diablo 3 uitkomt wacht ik daar misschien op, anders ga ik waarschijnlijk toch WoW of zo een keer proberen.
Wat betreft Kal Online. Zo zijn zo goed als alle gratis Aziatische mmorpg's. Simpel en grinding-based. Een van de redenen dat ze het eenvoudig gratis kunnen houden, aangezien content ontwikkelen het duurste is van het maken van een MMORPG.

Wat betreft Diablo 3, deze kun je op zn vroegst verwachten begin 2010. Meer duidelijkheid hoef je daar voorlopig ook niet over te verwachten.

Qua content kan er momenteel weinig tippen aan WoW, wat uiteraard logisch is, die mmorpg loopt al 4 jaar en heeft al 2 expansions achter de kiezen. Daarnaast voorziet Blizzard meerdere keren per jaar de game van grotere content-updates.

Ik snap niet zo goed waarom je wel of niet betalen belangrijk vindt. Het is een simpele afweging, voor een betaalde MMORPG krijg je simpelweg veel meer. En gezien de tijd die je waarschijnlijk in een mmorpg zal steken is die prijs meestal een schijntje vergeleken bij losse games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Als ik eens in de paar maanden een keer inlog dan is het prettig wanneer je niet hoeft te betalen ;)

Ze maken regelmatig nieuwe zooi bij Kal Online, maar het meeste moet je redelijk hoog level voor zijn, en dat kost flink veel tijd.

De setup files van Kal Online zijn alleen nu verrot, download een file van kalhq.com in de hoop dat dat wel wil werken.

En daarbij heb ik nog een oude bak, wanneer ik een 'nieuw' spel ga spelen dan wil ik in ieder geval eerst een computer hebben die het op redelijke kwaliteit kan draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door Skyclad op 04-02-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Skyclad schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:39:
Als ik eens in de paar maanden een keer inlog dan is het prettig wanneer je niet hoeft te betalen ;)
Dan is een MMORPG denk ik uberhaupt al niks voor je :P Dan kun je beter een single player RPG spelen met een goed verhaal, dat je gewoon lekker kunt spelen wanneer jij dat wilt.

Hoef je ook geen nieuwe computer voor te kopen, want daar zijn er nog genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Bosmonster schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:36:
[...]

Dan is een MMORPG denk ik uberhaupt al niks voor je :P Dan kun je beter een single player RPG spelen met een goed verhaal, dat je gewoon lekker kunt spelen wanneer jij dat wilt.

Hoef je ook geen nieuwe computer voor te kopen, want daar zijn er nog genoeg van.
Ben best bereid tijd te investeren in het spelen, maar de laatste 1 1/2 jaar heb ik weinig tijd gehad. Dus tot ik zeker weet dat ik weer genoeg tijd heb ga ik niet weer een maandelijks bedrag betalen. Voor EVE deed ik dat een tijdje, maar Diablo 2 (wat ik erg veel heb gespeeld) hoefde het niet, en verspilde ik dus ook geen geld als ik even een jaartje niet speelde.

Heb WoW eerder al overwogen, maar weinig tijd en een trage bak vond ik niet echt een goede combinatie als je per maand betaald. Dan erger je je de paar keer per maand dat je kan spelen er aan dat het zo traag gaat, en verder is het dan weggegooid geld.

Zowieso, ik speel voornamelijk voor het sociale aspect, single player gaat erg snel vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik mijn hele MMO ervaring, was grappig genoeg de grinding MMO's de gene met de meeste sociale interactie. Zeker als je weer een uur of 2 mindless mobs aan het meppen was werd het bijna een veredelde chatbox, aardig wat mensen die ik 5-6 jaar geleden heb leren kennen spreek ik nog bijna dagelijks :P

(in bijvoorbeeld FWO was er een bezigheid genaamd 'sleep lvling'. Met 10 man op 1 spot 24/7, bijna uit elke tijdzone wel een paar mensen zodat je we eigelijk 24/7 exp binnenkregen. Grandioze tijden :D)

Ik ben nu totaly hooked aan Aion, al is mijn koreans zo rond het 0 punt zijn er gelukkig wat oude bekenden die er ook spelen dus best grappig (welke italiaans zijn, maar gelukkig wel engels spreken als ik er ben).

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 05-02-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Skyclad schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:05:
[...]
maar Diablo 2 (wat ik erg veel heb gespeeld) hoefde het niet, en verspilde ik dus ook geen geld als ik even een jaartje niet speelde.
Je weet dat als je een MMORPG niet speelt je gewoon je account even kunt stoppen? Als je een jaar niet speelt betaal je ook niet.

Ik speel al 10+ jaar MMORPG's en dat doe ik ook niet altijd aan één stuk. Als ik het ff zat ben dan stop ik ook gewoon ff. Soms wel een jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 05-02-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Binnenkort toch maar eens kijken dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 13:36
Zelf is mijn nummer 1 EVE-online.
Gevolgt door R.O.S.E. online.
heb ook GW gekocht is wel leuk maar Ik kon EVE weer activeren en gelijk van ingame geld timecards gekocht.

Zelf ben ik erg benieuwd naar http://startrekonline.com/ , http://www.stargateworlds.com/ en http://www.jumpgateevolution.com/
Zelf hou ik erg van SF games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
welke mmo is nu echt tof? der staan er hier zoveel op t forum :P maar grootste wens is dat het levelen niet een huge ass grind is. maar het toch spannend blijft. heb vele web games en kleine mmo's gedaan maar na 1/2 maanden is het gewoon te boring omdat het steeds hetzelfde is.

heb jaren neocron gespeeld. maar door de lage userbase en de (te) grote wijzigingen aan het spel er toch maar mee gestopt. en over 3 jaar verdeeld een paar manden wow gespeeld maar dat levelen is zon grind. elke keer over de hele wereld moeten vliegen om ergens te komen. ergerde me er dood aan :P

Wil vooral een spel waar je met 1/2 uurtjes per dag. en af en toe niet spelen toch nog aardig kan levelen. en als je al een uur bezig bent op een plek te komen om te levelen dat werkt niet echt natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door TgR_KILLER op 28-02-2009 20:02 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksharah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:52
Ik speel wow nu al meer dan 3 jaar, en vind het wat minder worden sinds WOTLK expansion uit is.
Mss ligt het aan de server waar ik op speel maar er lopen een hoop mongolen rond.
- Veel te veel kut kinderen die beginnen te huilen om de kleinste dingen.
- Mensen die je party leaven na 3 uur zoeken.
En world of warcraft is makelijker geworden sinds de laatste uitbreiding wat ik zelf een beetje jammer vind.
Dus ik was er een tijdje mee gestopt en was begonnen met het spelen van andere MMO's maar toch vlieg ik steeds terug naar wow kwa community, gameplay en graphics.

Heb EVE een tijdje gespeelt maar dat spel moet je liggen want vond het zelf niet veel aan.
LOTR is leuk in de bioscoop maar het spel vind ik niks. :)
Warhammer vind ik een beetje een wow ripoff, alhoewel er leuke elementen in het spel zitten
vind ik het niet zo super. Beetje te veel felle kleurtjes en andere dingen dan ga ik liever de lego mmo spelen.
Age of Conan was kwa graphics echt gewelding alleen vond de gameplay niet veel aan, en de mmo is een dikke blunder geworden.

Dus ik blijf wow voorlopig wel even spelen, ben bezig op dit moment met een Nederlandse community (ik zoek nog members btw :P).

Maar er zijn ook nieuwe MMO's in de maak zoals een starwars mmo (ben naam kwijt) en mortal online.
Mortal online heeft veel van age of conan weg, en draaid op de unreal engine. Het is wel fpv jammer genoeg.

Aks,

ps. mss heb ik er niet bijgezet 'waarom' ik Lotr en Eve niks aan vind maar dat is gewoon mijn mening.
Ik zeg niet dat het schijt games zijn, ik vind het gewoon niks aan.
Ik dacht ik edit mijn post nog even voordat er mensen gaan flamen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aksharah op 03-03-2009 10:54 ]

If you want something in life, reach out and grap it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen heeft recht op zijn/haar mening hoor Aksharah ;) Ik speel zelf LOTRO na ruim 2 jaar nog steeds met veel plezier. :) Dat het jou niet ligt prima, dat had ik nou weer net met WoW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksharah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:52
Leuk dat je het zo opvat :)
Alhoewel dat de LoTr films wel asskicken !
Maar dat gaat die van warcraft ook :9

If you want something in life, reach out and grap it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
eve vond ik wel tof. Enkel waar ik me aan ergerde is dat je een maand lang spaard en grind om een groot schip te kopen. en dat je corp dan in een oorlog beland zonder dat je het weet en uit de lucht word geschoten en een maand werk kwijt bent :P ben daarna op per direct gestopt haha.

Ben nu begonnen met Atlantica Online. Ziet er op het eerste gezicht wel tof uit. Aardige mensen hulpvaardig en turn based combat is ook weer eens wat anders. Eens zien of me dit langer dan een maand boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo speel ik nu heel veel Aion, maar hoofdzakelijk door de taal begint de verveling wat op te treden. Van teveel quests en medespelers weet je totaal niet wat ze bedoelen, dus maar met wat geluk ren je wat rond. Maar zo ben ik ook weer terug bij Guildwars, na korte afwezigheid kan het spel je opeens weer flink boeien.

Al heb ik kort WoW weer geprobeerd, kreeg ik dat gevoel juist weer niet :P

Dus ik blijf alle voor- en nadelen lekker compeseren door meerdere MMO's te spelen. Houd je bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aksharah schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:31:
Leuk dat je het zo opvat :)
Alhoewel dat de LoTr films wel asskicken !
Maar dat gaat die van warcraft ook :9
Geen idee, dat zie ik wel als de film er uberhaupt ooit een keer komt. ;)

Waarom zou ik het anders opvatten, dat ik een spel leuk vind wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat verder ook maar moet. Dat zou toch wel een beetje van de zotten worden naar mijn idee.
Pagina: 1