Ben zelf woonachtig in Eindhoven, dus had die optie ook al overwogen. Zou het inderdaad kunnen navragen, maar zal in de praktijk altijd nog maar moeten blijken. Het is in ieder geval een hele vage websiteMsG schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:45:
Kan je de laptop niet ophalen ipv verzenden?
Ik begrijp dat je heel laagdrempelig kan inschrijven bij KVK. Maar het lijkt mij nuttig om te weten of een organisatie of persoon aansprakelijk kan worden gesteld in geval van registratie bij KVK.RobbertC schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:47:
Iedere boerenl*l kan een kantoor van de KvK binnenstappen en een half uurtje later een KVk-inschrijving hebben, dus dat zegt totaal niets over de betrouwbaarheid!
Update: Er zijn zojuist algemene voorwaarden toegovoegd. Maar zien deze er betrouwbaar uit?
Zou je daar wel vrijwillig aan mee willen werken ?[..]
u besteling
[..]
Maar zonder dollen, komt op mij niet echt profi over.
Enne, kickerdekickerdekick, lees anders eerst de FAQ ff gebruik daarvoor de edit knop
[ Voor 7% gewijzigd door u_nix_we_all op 30-12-2008 18:07 . Reden: Waar staat dat ook alweer over kicken binnen 24 uur, modjes ? ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Iedereen kan deze voorwaarden copy/pasten en de namen aanpassen. Algemene voorwaarden zeggen 0,0Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:59:
Update: Er zijn zojuist algemene voorwaarden toegovoegd. Maar zien deze er betrouwbaar uit?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
De persoonlijke aansprakelijkheid ligt aan de vorm van de onderneming: eenmanszaak, VOF, BV/NV, etc. KvK nummer beschermd je nergens tegen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:53:
[...]
Ik begrijp dat je heel laagdrempelig kan inschrijven bij KVK. Maar het lijkt mij nuttig om te weten of een organisatie of persoon aansprakelijk kan worden gesteld in geval van registratie bij KVK.
Uiteraard kun je aangifte doen als je wordt opgelicht, maar dat zal je zoveel tijd kosten dat je beter een paar tientjes extra kunt betalen aan een winkel die zich wel bewezen heeft
Nog andere vraag: hoe kom je in vredesnaam bij die website uit?
Contact Us geeft 2 verschillende adressen, en via de whois van gwt-direct.nl staat nog een adres in Lisse: http://whois.domaintools.com/gwt-direct.nlVerwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:59:
Ze lijken ook op de bazaar in beverwijk te zitten, via-via (google "great western trading" beverwijk) kwam ik nóg een extra adres tegen.
Zit inderdaad op het randje, en dus zou ik er niet kopen. After-sales, support en gut-feeling spelen nog altijd mee. Althans bij mij.
[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 30-12-2008 18:10 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door Snake op 30-12-2008 18:30 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Hoe kan je de oprichtingsdatum bekijken? Hmm haha via een adv. op marktplaats.. in de daaropvolgende reactie kwam ik er pas achter dat het niet om een particulier ging. Maar het probleem is: ik kan geen andere nederlandse aanbieder van deze laptop vindenVerwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:04:
[...]
De persoonlijke aansprakelijkheid ligt aan de vorm van de onderneming: eenmanszaak, VOF, BV/NV, etc. KvK nummer beschermd je nergens tegen.
Uiteraard kun je aangifte doen als je wordt opgelicht, maar dat zal je zoveel tijd kosten dat je beter een paar tientjes extra kunt betalen aan een winkel die zich wel bewezen heeft. Overigens raar beleid dat je pas na de feestdagen een winkel gaat opzetten.
Nog andere vraag: hoe kom je in vredesnaam bij die website uit?
Met meer dan één adres en dan een nieuw bedrijf. Dat gaat bij mij al over het randje heenr0b schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:06:
[...]
Contact Us geeft 2 verschillende adressen, en via de whois van gwt-direct.nl staat nog een adres in Lisse: http://whois.domaintools.com/gwt-direct.nl
Ze lijken ook op de bazaar in beverwijk te zitten, via-via (google "great western trading" beverwijk) kwam ik nóg een extra adres tegen.
Zit inderdaad op het randje, en dus zou ik er niet kopen. After-sales, support en gut-feeling spelen nog altijd mee. Althans bij mij.
Helemaal mee eens.. jammer dat niemand iets van deze winkel weet. Aftersales en support maakt me niet zoveel uit, kan ik deels wel voor terecht bij sony (al hoor ik hier en daar dat support voor vaio laptops ronduit slecht is). Maar gut-feeling zegt iederdaad nee, maar mijn lust zou hem het liefst direct kopenr0b schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:06:
[...]
Contact Us geeft 2 verschillende adressen, en via de whois van gwt-direct.nl staat nog een adres in Lisse: http://whois.domaintools.com/gwt-direct.nl
Mja, je kan ook een Dell halen met een rode cover? Of gaat het om de specs?Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:52:
[...]
Helemaal mee eens.. jammer dat niemand iets van deze winkel weet. Aftersales en support maakt me niet zoveel uit, kan ik deels wel voor terecht bij sony (al hoor ik hier en daar dat support voor vaio laptops ronduit slecht is). Maar gut-feeling zegt iederdaad nee, maar mijn lust zou hem het liefst direct kopen
* r0b heeft hier een Samsung R60+ met dezelfde cover staan .... alleen ook niet in Nederland leverbaar
Nja het gaat mij om het design. Vind de Vaio laptops er gewoon erg mooi uit zien. Dit is volgensmij een amerikaanse versie van de CR-series. In NL is nl. ook de CR41Z/R verkrijgbaar, maar deze heeft aanzienlijk mindere specs.r0b schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:10:
[...]
Mja, je kan ook een Dell halen met een rode cover? Of gaat het om de specs?
/me heeft hier een Samsung R60+ met dezelfde cover staan .... alleen ook niet in Nederland leverbaar
http://www.amazon.de/Sony...-de&qid=1230680755&sr=1-5
Je zal alleen wel even door moeten sparen
* r0b tikt dit ook vanaf een Vaio (VGN NR11S/S); best leuke apparaten inderdaad.
één groot nadeel dat ik heb ondervonden is support voor randzaken zoals het werkend krijgen van alle Fn-keys op een schone XP installatie. Standaard antwoord van Sony in zulk soort gevallen is: jammer, moet je maar onze image / reparatie cd gebruiken.
* r0b tikt dit ook vanaf een Vaio (VGN NR11S/S); best leuke apparaten inderdaad.
één groot nadeel dat ik heb ondervonden is support voor randzaken zoals het werkend krijgen van alle Fn-keys op een schone XP installatie. Standaard antwoord van Sony in zulk soort gevallen is: jammer, moet je maar onze image / reparatie cd gebruiken.
Bel/mail en vraag of je kunt ophalen en pinnen
Weet je t meteen zeker.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Ja heb de NS11 ook overwogen. Beste goede specs, blu-ray en volgensmij ook nog een hdmi aansluiting. Maar vind 12'' te klein en 15,4'' te groot. Wil een compact, maar goed & snel laptopje. Een 14,1'' scherm bied hier de perfecte oplossing. Wil een Sony of Asus. Asus N80 is ook een hele mooie, maar helaas nog niet uit in nederlandr0b schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:47:
http://www.amazon.de/Sony...-de&qid=1230680755&sr=1-5
/me tikt dit ook vanaf een Vaio (VGN NR11S/S); best leuke apparaten inderdaad.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 12:15 ]
Ik zou het niet doen, lijkt allemaal lekker louche. Dan maar wat meer betalen en zekerheid hebben..heb een hekel aan het "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" principe.
Hmm krijg net een mailtje terug dat ophalen ook mogelijk is in het filiaal in Zwanenburg (ma t/m vr) of in de bazaar in Beverwijk (za & zo)
. Maar dan nog, het is voor mij 3u reizen, dus zal het niet gaan afhalen. Maar kan ik hieruit opmaken dat het al een stuk betrouwbaarder is?
Zie trouwens op Google Maps dat het adres, Domineeslaan 87e in Zwanenburg, een bedrijvenpand is. Er zijn op dit adres nog meer bedrijven gevestigd:
Beautysalon Body Time
Fitnesscentrum Zwanenburg
Great Western Trading
M. de Graaf
Mardimex BV
Omi-San
Rida BV
Tulp Dak- en Bouwprodukten
Is het aan te raden om met één van deze bedrijven contact op te nemen over de betrouwbaarheid van GWT?
Beautysalon Body Time
Fitnesscentrum Zwanenburg
Great Western Trading
M. de Graaf
Mardimex BV
Omi-San
Rida BV
Tulp Dak- en Bouwprodukten
Is het aan te raden om met één van deze bedrijven contact op te nemen over de betrouwbaarheid van GWT?
De bazaar van beverwijk, dat noemen ze bij ons altijd de zwarte markt van Beverwijk.
Geen vooroordelen van mij uit overigens, puur wat achtergrond info. Ik zou lekker voor een andere shop gaan...
Geen vooroordelen van mij uit overigens, puur wat achtergrond info. Ik zou lekker voor een andere shop gaan...
[ Voor 26% gewijzigd door een moderator op 18-06-2009 11:26 ]
if it sounds too good to be true...
wat is de normale prijs? 1500 euro? dan weet je al direct dat het niet pluis is
blup
Beverwijkse Bazaar en betrouwbaar ?Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:29:
Hmm krijg net een mailtje terug dat ophalen ook mogelijk is in het filiaal in Zwanenburg (ma t/m vr) of in de bazaar in Beverwijk (za & zo). Maar dan nog, het is voor mij 3u reizen, dus zal het niet gaan afhalen. Maar kan ik hieruit opmaken dat het al een stuk betrouwbaarder is?
Zoek eens naar topics over mensen die daar pc-spullen gekocht hebben, bijv. USB-sticks:
Opgelicht: Waarschuwing voor bezoekers bazaar beverwijk
Nee, wat mij betreft niet. Heb je die 3 uurtjes rijden niet over voor wat zekerheid? Dan gewoon elders/iets anders bestellen.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:29:
Hmm krijg net een mailtje terug dat ophalen ook mogelijk is in het filiaal in Zwanenburg (ma t/m vr) of in de bazaar in Beverwijk (za & zo). Maar dan nog, het is voor mij 3u reizen, dus zal het niet gaan afhalen. Maar kan ik hieruit opmaken dat het al een stuk betrouwbaarder is?
[ Voor 61% gewijzigd door SeatRider op 31-12-2008 12:52 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Kan verder geen prijs in € vinden. Amazon geeft 1200 euro aan.. Is dus een dikke €850.. prijs lijkt in dat opzicht niet eens zo onredelijk, ook omdat het om een ouder model gaat.eendje schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:37:
if it sounds too good to be true...
Het ging mij ook niet om de betrouwbaarheid van de afhaalpunten, maar de betrouwbaarheid tot de mogelijkheid het product op te halen. Was ook niet van plan om hem dan in Beverwijk op te gaan halen.. dan altijd nog in Zwanenburg bij het hoofdfiliaal. Krijg je link helaas niet geopendIva_Bigone schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:39:
[...]
Beverwijkse Bazaar en betrouwbaar ?
Zoek eens naar topics over mensen die daar pc-spullen gekocht hebben, bijv. USB-sticks:
Opgelicht: Waarschuwing voor bezoekers bazaar beverwijk
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 12:57 ]
Het riekt aan allen kanten, maar volgens mij heb je je zinnen er al aardig opgezet. Betaal liever wat meer en weet zeker dat de shop betrouwbaar is, dat is mijns inziens veel meer waard dan het risico dat jij wilt gaan lopen.
Als je het toch koopt en er is iets mis of je krijgt je product niet, kom dan ook niet klagen
Als je het toch koopt en er is iets mis of je krijgt je product niet, kom dan ook niet klagen
Heb je gelijk in. Was gewoon benieuwd naar jullie mening. Maar het wordt steeds interessanter aangezien de risico's lijken te slinken en ik anders voor een vergelijkbaar model een dikke €250 euro meer betaal. Toch aardig wat geld.Exorcist schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:59:
Het riekt aan allen kanten, maar volgens mij heb je je zinnen er al aardig opgezet. Betaal liever wat meer en weet zeker dat de shop betrouwbaar is, dat is mijns inziens veel meer waard dan het risico dat jij wilt gaan lopen.
Bedoelde eerder te zeggen dat de "bedrijfjes"/personen die (ook) op die bazaar staan, niet allemaal even netjes zijn en er vaak een andere mentaliteit op na houden dan de gemiddelde nederlander.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:54:
[...]
Het ging mij ook niet om de betrouwbaarheid van de afhaalpunten, maar de betrouwbaarheid tot de mogelijkheid het product op te halen. Was ook niet van plan om hem dan in Beverwijk op te gaan halen.. dan altijd nog in Zwanenburg bij het hoofdfiliaal. Krijg je link helaas niet geopend
Dat was vroeger al zo (toen het de Zwarte Markt heette), en is nog steeds zo.
Dat je de link niet kunt openen is waarschijnlijk omdat je nog niet lang genoeg op Tweakers-net geregistreerd staat (topic staat in 'Stuffis Generalis', moet je minimaal 50 posts op je naam hebben voordat je daar kunt kieken).
Ik iemand die in zwanenburg woont. Das alleen een meisje en die kan ik het niet vragen.
Maar hoe dan ook, dit is sowieso nooit betrouwbaar. Ik had ook eens een webshop gevonden. Ben ik langsgegaan, stond er een pandje van krakkemikkig hout en kon ik idd ophalen. Moest ik wel eerst bestellen en betalen.
Dus ik besteld en betaald, en naar 4 weken was er nog niets leverbaar. Toen las ik al op internet dat het oplichterij was, en heb ik per mail medegedeeld dat ik de rechtsbijstand zou inschakelen als ik niet binnen 5 werkdagen het geld binnen had. Hun zouden dan voor alle kosten opdraaien die er geleden zouden worden via zowel mij, als mijn verzekering.
Ik had het geld 2 dagen later binnen.
Ik bestel dus nooit meer bij dat soort sites. Dan maar 100 euro meer. Heb je veel meer plezier van!
@hierboven:
De risico's slinken helemaal NIET. Ze worden alleen maar groter. Zoals hierboven staat ben je toch wel van plan dit te bestellen. Ik denk dat het eerst fout moet gaan, wil je jezelf overtuigen. Als je het vertrouwt dan moet je het doen. Maar accepteer dan ook de gevolgen! 250 euro is gewoon teveel geld!
Maar hoe dan ook, dit is sowieso nooit betrouwbaar. Ik had ook eens een webshop gevonden. Ben ik langsgegaan, stond er een pandje van krakkemikkig hout en kon ik idd ophalen. Moest ik wel eerst bestellen en betalen.
Dus ik besteld en betaald, en naar 4 weken was er nog niets leverbaar. Toen las ik al op internet dat het oplichterij was, en heb ik per mail medegedeeld dat ik de rechtsbijstand zou inschakelen als ik niet binnen 5 werkdagen het geld binnen had. Hun zouden dan voor alle kosten opdraaien die er geleden zouden worden via zowel mij, als mijn verzekering.
Ik had het geld 2 dagen later binnen.
Ik bestel dus nooit meer bij dat soort sites. Dan maar 100 euro meer. Heb je veel meer plezier van!
@hierboven:
De risico's slinken helemaal NIET. Ze worden alleen maar groter. Zoals hierboven staat ben je toch wel van plan dit te bestellen. Ik denk dat het eerst fout moet gaan, wil je jezelf overtuigen. Als je het vertrouwt dan moet je het doen. Maar accepteer dan ook de gevolgen! 250 euro is gewoon teveel geld!
[ Voor 16% gewijzigd door ID-College op 31-12-2008 13:09 ]
De risico's lijken niet te slinken, dat hou je jezelf voor om het te rechtvaardigen. Je zal niet de eerste zijn die zijn geld gewoon kwijt is. In mijn ogen is het óf -750 en geen of een slecht werkende laptop, of -1000 en blij een product in huis hebben.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:02:
[...]
Heb je gelijk in. Was gewoon benieuwd naar jullie mening. Maar het wordt steeds interessanter aangezien de risico's lijken te slinken en ik anders voor een vergelijkbaar model een dikke €250 euro meer betaal. Toch aardig wat geld.
Heb nog even navraag gedaan en de laptop kan ook onder rembours worden opgestuurd.. dat ik betaal aan de postbode als deze de laptop komt brengen.
Dit lijkt mij redelijk safe.. weet ik iig dat ik geen doos met stenen krijg opgestuurd en zou zeker goed zijn als de doos nog gesealed is.
Wat denken jullie? Mag je dan trouwens wel even goed de verpakking bekijken (bij verzending onder rembours)?
Dit lijkt mij redelijk safe.. weet ik iig dat ik geen doos met stenen krijg opgestuurd en zou zeker goed zijn als de doos nog gesealed is.
Wat denken jullie? Mag je dan trouwens wel even goed de verpakking bekijken (bij verzending onder rembours)?
Wat is er safe aan rembours? Je mag pas inzien ná betaling. Wie weet is het wel een steen in een doos
.
Waarom niet ophalen? Die 3 uurtjes....
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Gebruikt sony eigen seals? Als deze er nl. op zit en het is de goede doos kan er naar m.i. niet veel meer opgelicht worden.MsG schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:54:
Wat is er safe aan rembours? Je mag pas inzien ná betaling. Wie weet is het wel een steen in een doos.
Heb doordeweeks geen tijd om 3u te gaan rijden en in het weekend staan ze alleen in beverwijk, heb ik t niet zo op.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 16:01 ]
Nee, dat mag (officieel) niet.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:45:
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik heb even de titel aangepast, zodat die iets informatiever is 
Verder zou ik persoonlijk zulke risico's niet nemen. Dan liever een paar honderd euro meer betalen. Je opmerking dat het wel een reële prijs is, gebaseerd op de dollarprijs, is ook niet echt waterdicht natuurlijk. Het is vrij zeldzaam dat je de dollarprijs 1:1 via de wisselkoers kan vergelijken met winkelprijzen hier in NL. En dan zit die shop nog eens ruim 10% onder die 1:1 omgerekende Amerikaans prijs, klinkt mij niet echt realistisch in de oren eerlijk gezegd
Verder zou ik persoonlijk zulke risico's niet nemen. Dan liever een paar honderd euro meer betalen. Je opmerking dat het wel een reële prijs is, gebaseerd op de dollarprijs, is ook niet echt waterdicht natuurlijk. Het is vrij zeldzaam dat je de dollarprijs 1:1 via de wisselkoers kan vergelijken met winkelprijzen hier in NL. En dan zit die shop nog eens ruim 10% onder die 1:1 omgerekende Amerikaans prijs, klinkt mij niet echt realistisch in de oren eerlijk gezegd
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat weet je helemaal niet omdat je de doos pas open mag maken NA betaling...Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:45:
Daarnaast kan het zijn dat de bezorging niet door de TNT wordt uitgevoerd, maar door (een bekende van) de verkoper, dus als je na betaling de doos opent en klinkertjes aantreft, en verhaal wilt halen op de bezorger, je nog moet uitkijken ook voor het antwoord...
Die site is vertaalt met een vertaalmachine, is ook lekker betrouwbaar (ipv Bespaar is Opslaan gebruikt o.a. (van het engelse Save)).
Ik zou er niet zo snel mee in zee gaan, tenzij je het kan ophalen.
Ik zou er niet zo snel mee in zee gaan, tenzij je het kan ophalen.
Klopt. Thnx voor de aanpassing. Snap dat in andere economieën andere prijzen gelden en dat je dit niet 1 op 1 kunt vergelijken. Ze zitten idd wel laag met de prijs, maar het is ook een wat ouder model. Heb ook gezien dat ze een groothandel zijn die ook verkopen aan particulier en de prijs daardoor laag kunnen houden door marges in eigen zak te houden. Als ik nou het model 1 op 1 kon vergelijken met een andere aanbieder van deze laptop in NL zou ik beter kunnen beoordeling of de prijs realistisch is ja of nee.Orion84 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:00:
Ik heb even de titel aangepast, zodat die iets informatiever is
Wat betekend dit dan? (Alg. voorwaarden)2.3 Het transport wordt door het transportbedrijf (TNT) verzekerd. Dit houdt in dat als een product bij de klant aankomt, deze vòòr tekenen door de klant nagekeken dient te worden, zodat beschadigingen direct aangegeven kunnen worden aan het transportbedrijf en mee teruggestuurd kunnen worden.
Ze zijn ook een groothandel, maar geen enkel ander bedrijf neemt die laptop van ze af?Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:05:
[...]
Klopt. Thnx voor de aanpassing. Snap dat in andere economieën andere prijzen gelden en dat je dit niet 1 op 1 kunt vergelijken. Ze zitten idd wel laag met de prijs, maar het is ook een wat ouder model. Heb ook gezien dat ze een groothandel zijn die ook verkopen aan particulier en de prijs daardoor laag kunnen houden door marges in eigen zak te houden. Als ik nou het model 1 op 1 kon vergelijken met een andere aanbieder van deze laptop in NL zou ik beter kunnen beoordeling of de prijs realistisch is ja of nee.
Daarnaast, marges op computers & onderdelen zijn de laagste die er bestaan volgens mij (behalve dan de marge die Microsoft hanteert op hun producten
Maar goed, je praat alle mogelijke nadelen goed, dus ik hoop dat alle waarschuwers ongelijk hebben en jij je laptop krijgt.
Verwijderd
Dennis, doe het gewoon niet!
Je zit nu volgens mij in je hoofd rondjes te draaien en iedere keer denk je dat het betrouwbaarder is dan dat het de vorige keer was.
Dit is gewoon onbetrouwbaar, dat is voor iedereen duidelijk. Je vind 250 euro veel? Maar je wil wel 750 euro zomaar weggooien?
Vergeet deze jongens en zoek de laptop bij een betrouwbare partij, eventueel vanuit de US. Kost een paar centen, maar dan heb je in ieder geval wat je wil hebben.
Je zit nu volgens mij in je hoofd rondjes te draaien en iedere keer denk je dat het betrouwbaarder is dan dat het de vorige keer was.
Dit is gewoon onbetrouwbaar, dat is voor iedereen duidelijk. Je vind 250 euro veel? Maar je wil wel 750 euro zomaar weggooien?
Vergeet deze jongens en zoek de laptop bij een betrouwbare partij, eventueel vanuit de US. Kost een paar centen, maar dan heb je in ieder geval wat je wil hebben.
Weet niet of ze meerdere klanten hebben. Maar is ook niet gebruikelijk om dat te vermelden op de website. Meestal worden die dingen binnen een netwerk afgenomen. Grote klanten zullen ze idd niet hebben, die zullen rechtstreeks bij de leveranciers kopen.Iva_Bigone schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:10:
[...]
Ze zijn ook een groothandel, maar geen enkel ander bedrijf neemt die laptop van ze af?
Daarnaast, marges op computers & onderdelen zijn de laagste die er bestaan volgens mij (behalve dan de marge die Microsoft hanteert op hun producten) dus kortingen aan de koper doorberekenen lukt niet gauw.
Maar goed, je praat alle mogelijke nadelen goed, dus ik hoop dat alle waarschuwers ongelijk hebben en jij je laptop krijgt.
Apple hanteert nog lagere marges
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 16:17 ]
Je hebt helemaal gelijk, maar de verleiding is gewoon groot. Scheelt veel geld en baseer de onbetrouwbaarheid tot nu toe alleen nog maar op aannames. Daarom blijf ik er in geloven. Ook omdat ik er de mogelijkheid is om de laptop te komen bekijken, op te halen en te verzenden onder rembours.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:14:
Dennis, doe het gewoon niet!
Verwijderd
Je twijfeld of je aan deze toko je 750 euro wil besteden, maar:
- Je hebt het er niet voor over om 3 uur naar het filiaal te rijden.
- Je wil niet naar beverwijk want dat vind je niks.
Het lijkt mij dat je er echt totaal niks voor over hebt om je twijfel ook maar in eniger mate weg te nemen. Ik zou zeggen: zeur niet verder, bestel dat ding gewoon en ga op de blaren zitten als het oplichterij blijkt te zijn.
- Je hebt het er niet voor over om 3 uur naar het filiaal te rijden.
- Je wil niet naar beverwijk want dat vind je niks.
Het lijkt mij dat je er echt totaal niks voor over hebt om je twijfel ook maar in eniger mate weg te nemen. Ik zou zeggen: zeur niet verder, bestel dat ding gewoon en ga op de blaren zitten als het oplichterij blijkt te zijn.
Geloof maar niet dat je verhaal kunt halen bij iemand die op de zwarte markt in beverwijk staat mocht je laptop kapot gaan.
Over het algemeen staat daar veel onbeschoft volk wat spul verkoopt 'van de vrachtwagen'.
Iedereen die daar ooit geweest is zal hetzelfde zeggen (tenzij het zelf een tokkie is
).
Over het algemeen staat daar veel onbeschoft volk wat spul verkoopt 'van de vrachtwagen'.
Iedereen die daar ooit geweest is zal hetzelfde zeggen (tenzij het zelf een tokkie is
[ Voor 6% gewijzigd door Fiber- op 05-01-2009 16:28 ]
Ik heb dit topic net doorgelezen en voel tot op mijn botten aan dat je straks €750 armer bent, maar niet die laptop rijker. Als dat ding in de VS $1200 kost mag je blij zijn als ie hier voor €1000 over de toonbank gaat bij een betrouwbare zaak. Normaal is het eerder zo dat $ = € want prijzen in VS zijn zonder BTW en dan komen er nog transportkosten en invoerrechten en daarna nederlandse BTW bovenop.....
Sommigen begrijpen het kennelijk pas, nádat ze op hun plaat zijn gegaan. Sterkte! Hopeljik heb je het geld over.
Sommigen begrijpen het kennelijk pas, nádat ze op hun plaat zijn gegaan. Sterkte! Hopeljik heb je het geld over.
[ Voor 2% gewijzigd door Ethirty op 05-01-2009 16:31 . Reden: zinsbouw aangepast ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Tsja, ik blijf het, zoals meer mensen hier, een beetje oogkleppen gedrag vinden. We wijzen je op allerlei aanwijzingen dat de shop niet echt betrouwbaar overkomt (prijs, brakke website, Beverwijk) en jij blijft volharden dat je ze het voordeel van de twijfel geeft. Dan vraag ik me een klein beetje af wat dan het nut van dit topic is, als je het zelf toch beter denkt te weten?
En zelfs als je uiteindelijk het apparaat voor die prijs krijgt, dan nog is het maar de vraag of je ook op enige fatsoenlijke service kan rekenen, mocht er ooit iets mee mis zijn.
En zelfs als je uiteindelijk het apparaat voor die prijs krijgt, dan nog is het maar de vraag of je ook op enige fatsoenlijke service kan rekenen, mocht er ooit iets mee mis zijn.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik neem aan dat hij verpakt wordt in een doos weer. Welke je niet open mag maken alvorens betaald te hebben. Ik heb nog nooit gezien dat iemand rechtstreeks de productverpakking ook als verzendverpakking gebruikte.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:59:
[...]
Gebruikt sony eigen seals? Als deze er nl. op zit en het is de goede doos kan er naar m.i. niet veel meer opgelicht worden.
Heb doordeweeks geen tijd om 3u te gaan rijden en in het weekend staan ze alleen in beverwijk, heb ik t niet zo op.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Wehkamp.MsG schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:30:
[...]
Ik neem aan dat hij verpakt wordt in een doos weer. Welke je niet open mag maken alvorens betaald te hebben. Ik heb nog nooit gezien dat iemand rechtstreeks de productverpakking ook als verzendverpakking gebruikte.
Ontopic: TS wil graag dat iemand hem bevestigd dat het een betrouwbare shop is, en dat hij niet het risico loopt zijn geld weg te gooien.
Laat ik maar zo service-verlenend zijn: het is een betrouwbare shop.
Nu nog uitvinden of ik betrouwbaar ben.
Serieus: als je het niet vetrouwd, en als er zo veel tweakers zijn die die mening delen, doe het dan niet. Of reken op €750,- verlies.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Ik ken een webshop waar je deze laptop voor 650 euro kan ophalen. Binnenkort te vinden op http://great.eastern-trading.com.tw
Ze ondersteunen alleen Western Union maar dat is alleen maar handig, kan je makkelijk van je zwarte geld af.
Ze ondersteunen alleen Western Union maar dat is alleen maar handig, kan je makkelijk van je zwarte geld af.
........................................................................................................................................................
Ik denk dat dennis_rnb inmiddels wel door heeft dat de meeste tweakers wat wantrouwender tegenover zulke shops staan dan hijzelf. Laten we dus de semi-grappige, sarcastische en ironische opmerkingen maar achterwege laten. Reageer serieus of reageer niet
Thnx.. ik wilde alleen maar weten of iemand ervaring met deze webshop had, en zo ja, welke ervaring. Jullie zien het natuurlijk heel logisch vanuit jullie point-of-view. Als een webshop maar een schijntje onbetrouwbaarheid vertoont zal iedereen hier op GoT het afraden, heel logisch natuurlijk. Zou ik ook doen als ik zo'n topic tegenkwam, iedereen behoeden van een miskoop. Het zou raar zijn als je het zou toejuichen . Maarja, jullie hebben natuurlijk geen Sony Vaio laptop nodig en hebben maar een beperkt budget, dus reageren jullie vanuit andere belangen. Je kan wel zeggen: geef even 250 euro meer uit en je hebt een goede, maar dat is weer beredeneerd vanuit een eigen standpunt. Dus als je me echt wilt helpen, waar dit topic ook voor bedoeld is volgensmij, probeer dan advies te geven over hoe ik dit wel betrouwbaar zou kunnen afhandelen i.p.v. alleen maar afkraken en sarcastische opmerkingen plaatsen.Orion84 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:21:
Ik denk dat dennis_rnb inmiddels wel door heeft dat de meeste tweakers wat wantrouwender tegenover zulke shops staan dan hijzelf. Laten we dus de semi-grappige, sarcastische en ironische opmerkingen maar achterwege laten. Reageer serieus of reageer niet
Of probeer aan te geven waar ik anders aan dit type sony vaio zou kunnen komen (CR series T8300 - 250GB - Red) (buitenland - UK/US)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 19:22 ]
Verwijderd
Van een 'Marketing/Communication Manager' verwacht ik in elk geval dat z'n Nederlands op peil is....Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:42:
Beste Tweakers,
Ik ben al een tijdje op zoek geweest naar een mooie sony vaio met wat leuke specs. Kwam nu de Sony Vaio VGN-CR520Z/R tegen op de webwinkel van ''Great Western Trading'' (www.gwt-direct.nl) voor de zeer nette prijs van €750,-.
De website ziet er wat krakkemikkig uit en de secties 'about us' en 'algemene voorwaarden' waren (nog) niet ingevuld. Ook bij het aanmaken van een profiel werd niet vermeld over het akkoord gaan met algemene voorwaarden. Betaling kan alleen via overmaken, niet via iDeal o.i.d.
Ik dus een mailtje gestuurd, krijg ik de volgende reactie:
[...]
Zeer slordige communicatie..
Heb de organisatie dus even gegoogled en kreeg hierbij wel een KVK nummer
Nu is mijn vraag dus: heeft iemand hier ooit iets besteld en is deze winkel wel te vertrouwen?
Net wat hier eerder al gezegd werd, gewoon niet doen en dat natuurlijk niet alleen, om de door mij genoemde reden.
Er langs gaan en het product bekijken, voordat je overgaat tot koop.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:15:
probeer dan advies te geven over hoe ik dit wel betrouwbaar zou kunnen afhandelen i.p.v. alleen maar afkraken en sarcastische opmerkingen plaatsen.
Ik begrijp wat je zegt, maar je hebt geen Vaio nodig (of kan dat ding iets heel speciaals?), je hebt een laptop nodig en je wil graag een Vaio. Héél ander uitgangspunt.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:15:
Thnx.. ik wilde alleen maar weten of iemand ervaring met deze webshop had, en zo ja, welke ervaring. Jullie zien het natuurlijk heel logisch vanuit jullie point-of-view. Als een webshop maar een schijntje onbetrouwbaarheid vertoont zal iedereen hier op GoT het afraden, heel logisch natuurlijk. Zou ik ook doen als ik zo'n topic tegenkwam, iedereen behoeden van een miskoop. Het zou raar zijn als je het zou toejuichen . Maarja, jullie hebben natuurlijk geen Sony Vaio laptop nodig en hebben maar een beperkt budget, dus reageren jullie vanuit andere belangen.
Als je budget zo beperkt is moet je je goed af vragen of het je waard is om het risico te lopen. Misschien moet je wel genoegen nemen met een ander merk/type laptop dat functioneel doet wat je wilt, maar iets minder mooi is. Mijn broer heeft laatst een super laptop van Samsung gekocht en was voor minder dan €600 klaar bij de MediaMarkt. Garantie, functioneel en nog stylish ook, al is dat smaakgebonden.
Wij zien het uit een rationele point-of-view, jij vanuit een 'emotionele', omdat je zo graag nou die ene laptop wil hebben die je eigenlijk niet kan betalen. Dus ons advies is als ik het zo lees massaal: luister naar ons advies
[ Voor 29% gewijzigd door Ethirty op 05-01-2009 19:31 ]
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Maar kan ik uit deze algemene voorwaarde opmaken dat, als het pakket onder rembours wordt opgestuurd, ik het eerst mag openen en controleren alvorens het te accepteren?
2.3 Het transport wordt door het transportbedrijf (TNT) verzekerd. Dit houdt in dat als een product bij de klant aankomt, deze vòòr tekenen door de klant nagekeken dient te worden, zodat beschadigingen direct aangegeven kunnen worden aan het transportbedrijf en mee teruggestuurd kunnen worden.
Bron
Néé.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:34:
Maar kan ik uit deze algemene voorwaarde opmaken dat, als het pakket onder rembours wordt opgestuurd, ik het eerst mag openen en controleren alvorens het te accepteren?
[...]
Je mag alleen beschadigingen aan de buitenkant controleren.
Je kan het proberen. Pas dan alsnog op voor de nep-postbodes welke soms als bezorger spelen en het geld in ontvangst nemen, naar de auto brengen (om het pakketje op te halen) en wegrijden.
Daarom ben ik altijd zo blij dat ik áltijd dezelfde knappe dame heb.MsG schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:36:
Je kan het proberen. Pas dan alsnog op voor de nep-postbodes welke soms als bezorger spelen en het geld in ontvangst nemen, naar de auto brengen (om het pakketje op te halen) en wegrijden.
OT: Ik zou gewoon voor een laptop met dezelfde specs gaan, maar geen Vaio (die zijn te vinden), 250 euro eraf IS too good to be true, maar als je dat zelf niet wil zien..
Dat is alleen de buitenkant van de verzenddoos. Daar schiet je dus helemaal niks mee op.
// Spuit 11
// Spuit 11
[ Voor 8% gewijzigd door DamadmOO op 05-01-2009 19:40 ]
Ja maar TNT poppetje zal behoorlijk tegenwerken waarschijnlijk . Deze wil anmelijk zijn handtekening en zijn volgende pakketje afleveren. En dat is begrijpelijk want hij heeft een busje vol en misschien nog wel een lading. Die zal dus niet blij zijn als je rustig alles inspecteerd. TNT accepteerd dat ook eigenlijk nooit. Denk dat dit ook in strijd is tegen de voorwaarden van TNT en die gaan boven de voorwaarden van de verzender. Ofwel zeer kleinne kans dat je mag inspecteren.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:34:
[...]
Zou ik het idd niet kunnen proberen? Gewoon aangeven dat het om veel geld graag en ik graag even snel de inhoud wil controleren om zeker te zijn van mijn zaak?MsG schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:36:
En wanneer kan ik het vertrouwen? Bij het zien van de originele doos? Bij het openmaken van de doos? Bij het zien van de laptop? Bij het aanzetten van de laptop?
Waar ligt die grens?
Niemand heeft hier ervaring met die webshop, en dat is maar goed ook.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:15:
[...]
Thnx.. ik wilde alleen maar weten of iemand ervaring met deze webshop had, en zo ja, welke ervaring. Jullie zien het natuurlijk heel logisch vanuit jullie point-of-view. Als een webshop maar een schijntje onbetrouwbaarheid vertoont zal iedereen hier op GoT het afraden, heel logisch natuurlijk. Zou ik ook doen als ik zo'n topic tegenkwam, iedereen behoeden van een miskoop. Het zou raar zijn als je het zou toejuichen . Maarja, jullie hebben natuurlijk geen Sony Vaio laptop nodig en hebben maar een beperkt budget, dus reageren jullie vanuit andere belangen. Je kan wel zeggen: geef even 250 euro meer uit en je hebt een goede, maar dat is weer beredeneerd vanuit een eigen standpunt. Dus als je me echt wilt helpen, waar dit topic ook voor bedoeld is volgensmij, probeer dan advies te geven over hoe ik dit wel betrouwbaar zou kunnen afhandelen i.p.v. alleen maar afkraken en sarcastische opmerkingen plaatsen.
Of probeer aan te geven waar ik anders aan dit type sony vaio zou kunnen komen (CR series T8300 - 250GB - Red) (buitenland - UK/US)
Jouw probleem is dat je niet inziet dat je op het punt staat veel geld kwijt te raken. Blind door een mooie aanbieding. "Wij" reageren niet vanuit andere belangen, "wij" proberen je te behoeden voor een miskoop.
Er is inmiddels van alles aangedragen, en je staart je alsnog blind op de veel te lage prijs van dat ding.
Alsjeblieft, koop het ding en open over twee weken een topic genaamd "Laptop besteld maar nog niet binnen, opgelicht?"
Ik zal dan netjes een aantal posts quoten van mezelf en anderen hier. Ik probeer je niet te bespotten, maar ik erger me wel aan je starre houding. Doe iets met advies dat je krijgt, alle hoofden hier staan dezelfde kant op.
Tja wij zijn niet de expertsVerwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:43:
[...]
Zou ik het idd niet kunnen proberen? Gewoon aangeven dat het om veel geld graag en ik graag even snel de inhoud wil controleren om zeker te zijn van mijn zaak?
En wanneer kan ik het vertrouwen? Bij het zien van de originele doos? Bij het openmaken van de doos? Bij het zien van de laptop? Bij het aanzetten van de laptop?
Waar ligt die grens?
Vergeet ook niet de mogelijkheid dat het een van-de-vrachtwagen gevalletje kan zijn (ze staan op de zwarte markt in beverwijk).MsG schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:47:
[...]
Tja wij zijn niet de experts. Het product fysiek aanschouwen en op internet al zoeken op mogelijke imitaties en de verschillen. Ook even booten enzo. Als ik in jouw schoenen stond zou ik echter het voordeel van de lage prijs tegemoetkomen met ophalen, maar goed daar had je geen zin in las ik
.
En dan kun je het wel totaal schudden met je garantie, mocht het ding kapot gaan.
When in doubt, don't.
Of gewoon lekker zelf afhalen, 3 uur / €250,- kan al gauw uit.
Of gewoon lekker zelf afhalen, 3 uur / €250,- kan al gauw uit.
My favorite programming language is solder.
Bij verzending onder rembours door TNT zijn de Algemene Voorwaarden voor Goederenvervoer 2006 (TNT) toepasselijk welke weer afhankelijk zijn van de Algemene Vervoercondities 2002 (Stichting Vervoeradres). Ik heb alleen de eerste voor je doorgenomen en daarin staat nergens dat jij rechten (of plichten) hebt om het pakketje ópen te maken. TNT weet niet wat erin zit en wil gewoon geld voor de zending, ook al was het een baksteen. Misschien is het wel een hele zeldzame steen uit 3000 BC die een paar honderd eu's waard is. Zij hebben hun werk gedaan, namelijk pakketje van A naar B brengen, dus jij moet betalen.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:34:
En nu ga ik er geen tijd meer in steken. Je wil het denk ik toch niet horen.
#team_UTC+1
Ik zou hem zowieso niet op vooruitbetaling kopen slimmerik, zo ver was ik ook al. Door hem zelf op te halen of onder rembours op te halen loop ik al wat minder risico en kan ik altijd weigerenExorcist schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:43:
[...]
Niemand heeft hier ervaring met die webshop, en dat is maar goed ook.
Jouw probleem is dat je niet inziet dat je op het punt staat veel geld kwijt te raken. Blind door een mooie aanbieding. "Wij" reageren niet vanuit andere belangen, "wij" proberen je te behoeden voor een miskoop.
Er is inmiddels van alles aangedragen, en je staart je alsnog blind op de veel te lage prijs van dat ding.
Alsjeblieft, koop het ding en open over twee weken een topic genaamd "Laptop besteld maar nog niet binnen, opgelicht?"
Ik zal dan netjes een aantal posts quoten van mezelf en anderen hier. Ik probeer je niet te bespotten, maar ik erger me wel aan je starre houding. Doe iets met advies dat je krijgt, alle hoofden hier staan dezelfde kant op.
Thnx voor het zoekwerk.. zie nu ook dat de voorwaarden van TNT boven die van de leverancier gaan.Ethirty schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:58:
[...]
Bij verzending onder rembours door TNT zijn de Algemene Voorwaarden voor Goederenvervoer 2006 (TNT) toepasselijk welke weer afhankelijk zijn van de Algemene Vervoercondities 2002 (Stichting Vervoeradres). Ik heb alleen de eerste voor je doorgenomen en daarin staat nergens dat jij rechten (of plichten) hebt om het pakketje ópen te maken. TNT weet niet wat erin zit en wil gewoon geld voor de zending, ook al was het een baksteen. Misschien is het wel een hele zeldzame steen uit 3000 BC die een paar honderd eu's waard is. Zij hebben hun werk gedaan, namelijk pakketje van A naar B brengen, dus jij moet betalen.
En nu ga ik er geen tijd meer in steken. Je wil het denk ik toch niet horen.
Nee dat zegt helemaal niets, hij verkoopt zelf niet eens medion.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:07:
Zegt dit persbericht iets?
http://www.simavi.org/simavi/webStdPages.do?pageid=606893
My favorite programming language is solder.
Flame maar lekker, met je slimmerikVerwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:59:
[...]
Ik zou hem zowieso niet op vooruitbetaling kopen slimmerik, zo ver was ik ook al. Door hem zelf op te halen of onder rembours op te halen loop ik al wat minder risico en kan ik altijd weigeren
Jij bent de enige die niét slim is hier. Koop het ding nu maar gewoon, is iedereen blij.
Verwijderd
Deze shop heeft niet een schijntje onbetrouwbaarheid maar een hele bak onbetrouwbaarheid.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:15:
[...]
Als een webshop maar een schijntje onbetrouwbaarheid vertoont zal iedereen hier op GoT het afraden, heel logisch natuurlijk.
Ik kan je ook wel mijn rekeningnummer geven, dan heb je hetzelfde eindresultaat maar ben ik ermee geholpen
Heb je al gekeken of dit ding makkelijk via Duitsland op de VS te krijgen is? Zet die 'aanbieding' uit je hoofd, die marge zit er niet op zo'n product dus je gaat em never krijgen voor die prijs.
Neuh, niet echt:Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:07:
Zegt dit persbericht iets?
http://www.simavi.org/simavi/webStdPages.do?pageid=606893
http://www.kwfkankerbestr...jectid=18353&itemid=20849
Maar doe iedereen en vooral jezelf een lol, koop dat ding, dan kun je weer rustig slapen zonder allemaal "pluspunten" te zoeken om de overduidelijke minpunten te verdoezelen.Hell's Angels Amsterdam heeft tijdens hun opendag op zaterdag 6 september 2008 een veiling georganiseerd. De opbrengst van de kavel met oranje klompen gesigneerd door Hell's Angels prominenten kwam ten goede aan KWF Kankerbestrijding.
Toevallig was ik afgelopen zondag op de Zwarte Markt in Beverwijk, en kwam ik tot de conclusie dat het niet verstandig is om iets bij GWT te kopen.
omdat?Marco schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:37:
Toevallig was ik afgelopen zondag op de Zwarte Markt in Beverwijk, en kwam ik tot de conclusie dat het niet verstandig is om iets bij GWT te kopen.
Zoals al meerdere keren gezegd hier: Als het te goed klinkt om waar te zijn is het het ook.
Als je toch iets hier mee wilt doen is er maar 1 oplossing: Langsgaan, laptop werkend en compleet daar aanschouwen en cash betalen daar (en uitkijken dat je niet een doos met stenen uit het magazijn meekrijgt, maar echt de laptop die je zelf hebt zien werken).
Zo heb ik jaren terug ooit een Canon S80 op de kop getikt bij een toko bij mij in de buurt. Volgens iedereen was het een oplichter (ook volgens shopreviews van tweakers) maar hij kon volgens hem die camera leveren voor 100 euro onder de prijs van andere aanbieders en ook nog eens terwijl hij nog nergens anders in NL (ook niet normale winkels) op voorraad was (was nieuw model).
Ik langsgegaan (hij huurde 1 kamer in een kantoorpand) en daar stond 1 pallet met wat computerzut en onder andere 3 van die camera's. Ik had dus spotgoedkoop een mooie digicam
Dus langsgaan!
Als je toch iets hier mee wilt doen is er maar 1 oplossing: Langsgaan, laptop werkend en compleet daar aanschouwen en cash betalen daar (en uitkijken dat je niet een doos met stenen uit het magazijn meekrijgt, maar echt de laptop die je zelf hebt zien werken).
Zo heb ik jaren terug ooit een Canon S80 op de kop getikt bij een toko bij mij in de buurt. Volgens iedereen was het een oplichter (ook volgens shopreviews van tweakers) maar hij kon volgens hem die camera leveren voor 100 euro onder de prijs van andere aanbieders en ook nog eens terwijl hij nog nergens anders in NL (ook niet normale winkels) op voorraad was (was nieuw model).
Ik langsgegaan (hij huurde 1 kamer in een kantoorpand) en daar stond 1 pallet met wat computerzut en onder andere 3 van die camera's. Ik had dus spotgoedkoop een mooie digicam
Dus langsgaan!
Om er vervolgens een maand later achter te komen dat nu je camera kapot is en je je leverancier wilt aanspreken voor garantie, de hele winkel spontaan van de aardbodem verdwenen is?
Qua aanschaf is die methode behoorlijk veilig natuurlijk, maar de garantie dat je ook in de toekomst op die winkel kan vertrouwen zul je nooit hebben. En dat is bij een 'normale' winkel wel anders. En daar betaal ik persoonlijk behoorlijk graag meer dan een paar euro meer voor.
Qua aanschaf is die methode behoorlijk veilig natuurlijk, maar de garantie dat je ook in de toekomst op die winkel kan vertrouwen zul je nooit hebben. En dat is bij een 'normale' winkel wel anders. En daar betaal ik persoonlijk behoorlijk graag meer dan een paar euro meer voor.
Inderdaad, ik vind derhalve dat men ook niet kan/mag zeuren als ze uiteindelijk zijn opgscheept met een defect product waar niets meer mee te doen valt. Dan maar wat meer geld er tegenaan gooien
Garantie zou je je geen zorgen over hoeven te maken. Als je een Sony laptop koopt en deze na aanschaf registreert bij Sony kan de winkel waar je hem gekocht heeft toch niets meer voor je doen. Dan moet jou hem als ie kapot gaat direct naar Sony zelf opsturen.
Verder lijkt het topic wel een beetje uitgebloeid, iedereen heeft gezegd wat er te zeggen valt, dus trek je eigen conclusie, het is uiteindelijk jouw geld.
Verder lijkt het topic wel een beetje uitgebloeid, iedereen heeft gezegd wat er te zeggen valt, dus trek je eigen conclusie, het is uiteindelijk jouw geld.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Jongens jongens, het is gewoon basispsychologie, cognitieve dissonantie zo je wilt. Enerzijds is er het aanbod van een laptop voor een enorm lage prijs, en anderzijds is er de twijfel van de betrouwbaarheid van die webshop die jou ervan weerhoudt om de laptop die je zo graag wilt te kopen. Dus wat doe je: je gaat argumenten zoeken om die tegenwerkende factor (de twijfel aan de betrouwbaarheid) weg te werken. Door met allemaal dingen te komen die in principe niks zeggen.
Rembours? Er kan een baksteen in zitten en je mag hooguit kijken of de doos aan de buitenkant (en dat is vaak niet de productdoos) beschadigd is. Ophalen? Wie weet wat voor al dan niet fysieke dreiging je ondervindt op bijvoorbeeld die bazaar. KVK? Zoals gezegd: voegt weinig tot niks toe aan de betrouwbaarheid. En zo zijn al jouw 'voordelen' makkelijk te ontkrachten door die roze bril af te zetten.
Wat realistisch is om te doen? Spaar door en koop die Vaio later. Wacht tot hij in prijs is gezakt. Of koop een andere Sony laptop dan dit specifieke model. Kijk gewoon naar een totaal ander merk; Sony is niet de enige fabrikant. Je moet accepteren dat jouw doel (die specifieke Vaio laptop op dit moment kopen) niet haalbaar is met de middelen die je nu hebt (het geld dat je hieraan wil/kan spenderen). Eens je dat in ziet en accepteert kan je kijken welke factor je kan bijstellen en aangezien dat evidentelijk niet je budget is moet je dan een andere laptop kiezen, of gewoon wachten.
Rembours? Er kan een baksteen in zitten en je mag hooguit kijken of de doos aan de buitenkant (en dat is vaak niet de productdoos) beschadigd is. Ophalen? Wie weet wat voor al dan niet fysieke dreiging je ondervindt op bijvoorbeeld die bazaar. KVK? Zoals gezegd: voegt weinig tot niks toe aan de betrouwbaarheid. En zo zijn al jouw 'voordelen' makkelijk te ontkrachten door die roze bril af te zetten.
Wat realistisch is om te doen? Spaar door en koop die Vaio later. Wacht tot hij in prijs is gezakt. Of koop een andere Sony laptop dan dit specifieke model. Kijk gewoon naar een totaal ander merk; Sony is niet de enige fabrikant. Je moet accepteren dat jouw doel (die specifieke Vaio laptop op dit moment kopen) niet haalbaar is met de middelen die je nu hebt (het geld dat je hieraan wil/kan spenderen). Eens je dat in ziet en accepteert kan je kijken welke factor je kan bijstellen en aangezien dat evidentelijk niet je budget is moet je dan een andere laptop kiezen, of gewoon wachten.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Volgens mij is het in Nederland nog altijd zo dat je leverancier verantwoordelijk is voor garantie afhandeling hoor. Dat sommige fabrikanten dat voor een bepaalde periode zelf direct voor je afhandelen is leuk en aardig, maar in de eerste plaats is de leverancier degene die dat soort zaken moet oplossen.fsfikke schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:08:
Garantie zou je je geen zorgen over hoeven te maken. Als je een Sony laptop koopt en deze na aanschaf registreert bij Sony kan de winkel waar je hem gekocht heeft toch niets meer voor je doen. Dan moet jou hem als ie kapot gaat direct naar Sony zelf opsturen.
In dit topic wordt meerdere malen gesuggereerd dat je kan fluiten naar je garantie als die toko opeens weg is. Dat is dus niet zo aangezien je bij Sony direct terecht kan. Zodra de klant z'n Sony laptop registreert bij Sony wil Sony alleen maar met de klant te maken hebben. Zij sturen een koerier om hem bij de klant op te halen en brengen hem bij de klant weer terug.Orion84 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:59:
[...]
Volgens mij is het in Nederland nog altijd zo dat je leverancier verantwoordelijk is voor garantie afhandeling hoor. Dat sommige fabrikanten dat voor een bepaalde periode zelf direct voor je afhandelen is leuk en aardig, maar in de eerste plaats is de leverancier degene die dat soort zaken moet oplossen.
Hoe het officieel hoort te gaan is natuurlijk heel leuk maar niet altijd realistisch. Die winkel stuurt hem ook gewoon naar Sony dus dat kost alleen maar meer tijd. En als je garantie volgens Sony afgelopen is krijg je bij deze winkel zelf toch echt niet de langere garantie waar je recht op hebt.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Behalve als het om 'van-de-vrachtwagen' laptops gaat.fsfikke schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:52:
[...]
In dit topic wordt meerdere malen gesuggereerd dat je kan fluiten naar je garantie als die toko opeens weg is. Dat is dus niet zo aangezien je bij Sony direct terecht kan. Zodra de klant z'n Sony laptop registreert bij Sony wil Sony alleen maar met de klant te maken hebben. Zij sturen een koerier om hem bij de klant op te halen en brengen hem bij de klant weer terug.
Hoe het officieel hoort te gaan is natuurlijk heel leuk maar niet altijd realistisch. Die winkel stuurt hem ook gewoon naar Sony dus dat kost alleen maar meer tijd. En als je garantie volgens Sony afgelopen is krijg je bij deze winkel zelf toch echt niet de langere garantie waar je recht op hebt.
Aangezien deze shop op de zwarte markt in beverwijk staat is dat ook nog een zeer realistische optie.
Dan heb je dus pech met je garantie.
Verwijderd
Geachte tweakers,
Great Western Trading is een computerbedrijf gestart in 1998, we houden ons voornamelijk bezig met het import/export van notebooks (Sony, Toshiba, HP).
Door de grote afname van notebooks krijgen wij goede deals van producenten
Waar wij zaken mee doen. Deze notebooks gaan per honderden naar onze
Klanten in Aziatische & Afrikaanse landen. Daarnaast worden deze ook in
Nederland verkocht. Door de schommelende valuta koers zijn wij voor onze
Klanten altijd op zoek naar de scherpste prijzen.
Service & Support:
Fabrikanten waar wij zaken mee doen geven internationale fabrieksgarantie. Dit houd dus in dat modellen die worden geïmporteerd geen probleem met support
Hebben. Daarnaast hebben wij een eigen service center waar je zelfs na de garantie periode terecht kan.
Hiernaast zijn wij in Nederland ook VIP-dealer van Toshiba, dit kun je nakijken via
De toshiba website: http://www.toshiba-web.co...ostcode=&envoi=ok&x=0&y=0
De lage prijs van de Sony Vaio CR520E/R komt doordat de dozen lichte schade hebben opgelopen door transport, dit is deels vergoed door de transport firma, die
Wij doorberekenen aan de klant.
Je kan altijd terecht bij ons hoofdkantoor in Zwanenburg.
Mvg,
A. Mehrabani
Great Western Trading
Domineeslaan 87e
1161BW Zwanenburg
Tel: 020-4979200
Fax: 020-4979077
Great Western Trading is een computerbedrijf gestart in 1998, we houden ons voornamelijk bezig met het import/export van notebooks (Sony, Toshiba, HP).
Door de grote afname van notebooks krijgen wij goede deals van producenten
Waar wij zaken mee doen. Deze notebooks gaan per honderden naar onze
Klanten in Aziatische & Afrikaanse landen. Daarnaast worden deze ook in
Nederland verkocht. Door de schommelende valuta koers zijn wij voor onze
Klanten altijd op zoek naar de scherpste prijzen.
Service & Support:
Fabrikanten waar wij zaken mee doen geven internationale fabrieksgarantie. Dit houd dus in dat modellen die worden geïmporteerd geen probleem met support
Hebben. Daarnaast hebben wij een eigen service center waar je zelfs na de garantie periode terecht kan.
Hiernaast zijn wij in Nederland ook VIP-dealer van Toshiba, dit kun je nakijken via
De toshiba website: http://www.toshiba-web.co...ostcode=&envoi=ok&x=0&y=0
De lage prijs van de Sony Vaio CR520E/R komt doordat de dozen lichte schade hebben opgelopen door transport, dit is deels vergoed door de transport firma, die
Wij doorberekenen aan de klant.
Je kan altijd terecht bij ons hoofdkantoor in Zwanenburg.
Mvg,
A. Mehrabani
Great Western Trading
Domineeslaan 87e
1161BW Zwanenburg
Tel: 020-4979200
Fax: 020-4979077
Sinds wanneer staat Tweakers dit toe? Het is in ieder geval de eerste keer dat ik dit zie gebeuren!
Edit: LaCie en Vodafone hebben ook een bedrijfsaccount zie ik. Grappige functionaliteit
Edit: LaCie en Vodafone hebben ook een bedrijfsaccount zie ik. Grappige functionaliteit
[ Voor 48% gewijzigd door SeatRider op 20-01-2009 15:10 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Sowieso zijn het geen nederlandse modellen dus heb je hier geen garantie, alle nederlandse sony's hebben namelijk 2 jaar garantie. Maar ook qua uitvoering ben je met een CR41Z/R beter uit, snellere cpu en meer geheugen. En dan heb je wel gewoon 2 jaar garantie 
Dat model heb ik bij de MM in breda voor 999 euro zien staan, daar zou ik veel eerder m'n geld weg brengen dan bij een wazige shop die op de 'zwarte' markt staat. Garantie tot voorbij het marktkraampje, daarna zal je bij sony amerika aan moeten kloppen. Mag jij raden wat die gaan zeggen
Dat model heb ik bij de MM in breda voor 999 euro zien staan, daar zou ik veel eerder m'n geld weg brengen dan bij een wazige shop die op de 'zwarte' markt staat. Garantie tot voorbij het marktkraampje, daarna zal je bij sony amerika aan moeten kloppen. Mag jij raden wat die gaan zeggen
Ja, dat is om duidelijk aan te geven dat die accounts van een bedrijf zijn, zodat ze bijvoorbeeld product support kunnen geven hier rechtstreeks in het forum. Maar ze mogen natuurlijk ook hier in SF reageren in topics die hen aangaan.SeatRider schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:05:
Sinds wanneer staat Tweakers dit toe? Het is in ieder geval de eerste keer dat ik dit zie gebeuren!
De officiële bedrijfsaccounts, die overigens geheel kosteloos zijn, zijn vooral in het leven geroepen om duidelijkheid te scheppen richting onze gebruikers en wildgroei te voorkomen. Dergelijke accounts zijn aan bepaalde regels gebonden, waardoor we het meeposten door (vertegenwoordigers van) bedrijven in goede banen kunnen leiden
Het op deze manier toelichten van hun kant van de zaak die hier besproken wordt lijkt me dan ook geen enkel probleem. Inmiddels is de eigenaar van deze useraccount dus gewezen op het principe van een bedrijfsaccount en gezien de statuschange van de gebruiker is dat verder afgehandeld door ons aller zeef
Graag weer ontopic verder, mensen met vragen of opmerkingen over bedrijfsaccounts in het algemeen, of de post van GWT in het bijzonder kunnen per DM of Mail contact met mij of mijn collega's opnemen
[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 20-01-2009 16:07 ]
Sorry dat ik dit topic weer nieuw leven inblaas.. maar zag dat de website vernieuwd was: http://www.gwt-direct.nl/
Als dit echt een professioneel en groot bedrijf is, vraag ik me toch sterk af waarom ze een virtuemart shop hebben en hun site grossiert in taalfouten
Nieuwe website, zelfde geintjes?
Je snapt toch ook wel dat een nieuwe website niks anders is dan een mooier lokkertje voor nieuwe 'klanten'?
Apart dat je als student meteen met "jij" en "je" wordt aangesproken en als ondernemer keurig met "u".
Maar al sje ziet hoeveel fouten in hun teksten staan, sorry maar daar zou ik echt geen zaken mee doen.
Maar al sje ziet hoeveel fouten in hun teksten staan, sorry maar daar zou ik echt geen zaken mee doen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Eens.
Geeft iDeal overigens enige bescherming/verzekering bij aankopen? Wordt van de iDeal site nl. niet veel wijzer.. Paypal geeft iig aan dat aankopen tot €1.000 bescherm zijn (of is dit alleen bij eBay deals?)
Geeft iDeal overigens enige bescherming/verzekering bij aankopen? Wordt van de iDeal site nl. niet veel wijzer.. Paypal geeft iig aan dat aankopen tot €1.000 bescherm zijn (of is dit alleen bij eBay deals?)
Nee.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:57:
Eens.
Ja, maar helaas geldt die bescherming alleen voor de verkoperVerwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:57:
Geeft iDeal overigens enige bescherming/verzekering bij aankopen?
Hij heeft bij een iDealbetaling dan namelijk jouw geld zonder dat je het kunt laten terugboeken/storneren (zoals bij een automatische incasso wel kan), of een claim kunt indienen bij je creditcardmaatschappij/paypal wanneer er niet (juist) geleverd wordt.
Alle bedrijven met een rekening bij een bank die aan iDeal doet, kunnen daar in principe gebruik van maken op hun site als ze willen, dus ook de minder bonafide exemplaren.
Dus het feit dat 'ie iDeal heeft, zegt verder niets (behalve dan dat 'ie een bankrekening heeft...) en geeft jou geen enkele extra verzekering/garantie.
@Catch22: Wat is er nou weer mis met een virtuemart winkel?
Excuse me? VirtueMart kan ook gewoon professioneel ingezet worden hoor. Het bedrijf waar ik werk heeft ook nog tijden met VirtueMart gewerkt, en waarom ook niet? Goed ingesteld en ingericht is er absoluut niets mis mee.418O2 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:50:
Als dit echt een professioneel en groot bedrijf is, vraag ik me toch sterk af waarom ze een virtuemart shop hebben en hun site grossiert in taalfouten
Verder nog steeds niemand met real-life ervaring met GWT?
[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 07-03-2009 21:27 ]
Verwijderd
Great western trading is een betrouwbaar bedrijf met o.a. 2 winkelunits in de computerhal op de beverwijkse bazaar. Ze zitten daar al zeker 8 jaar. Krakkemikkige site en communicatie komt dordat het een Irakees gezin is , ze spreken overigens wel goed nederlands.
Kan je dat ook onderbouwen met ervaringen en dergelijke? Want dat ze op de bazaar staan was al bekend en waarom de nationaliteit een verklaring is voor een brakke site en slechte communicatie, terwijl ze wel goed Nederlands spreken kan ik ook niet echt volgen.
Op deze manier is je reactie een tamelijk nutteloze toevoeging aan dit inmiddels al weer aardig oude topic...
Op deze manier is je reactie een tamelijk nutteloze toevoeging aan dit inmiddels al weer aardig oude topic...
Verwijderd
Zeker wel, ik heb er wel eens wat gekocht en als er iets is doen ze niet moeilijk en verhelpen de problemen of vervangen het artikel.
Ik ken die mensen al 8 jaar (ben geen Irakees maar gewoon hollander)
Ik ken heel veel standhouders in beverwijk en weet daar de eerlijke en niet- eerlijke handelaar wel te onderscheiden.
Ik ken die mensen al 8 jaar (ben geen Irakees maar gewoon hollander)
Ik ken heel veel standhouders in beverwijk en weet daar de eerlijke en niet- eerlijke handelaar wel te onderscheiden.