Toon posts:

Tweakers CV outdated Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.732 views

• Anoniem: 274613
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hallo,

Ik mis op de profiel pagina de volgende 2 besturingssystemen:

Windows Home server
Windows 98SE
Windows 95

voor de rest geen problemen, ga zo door ;)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:57

Kixtart

Destruction = Improvement

Je bedoelt de Tweakers CV lijst?

Daar staat iig deze in voor 95 en 98:
"Windows 9x / Me"

☻/
/▌
/ \

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
Windows 95 en 98SE vallen onder Windows 9x lijkt mij.

The devil is in the details.

• Anoniem: 4629
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waar moeten Core CPU's dan bij? :P

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:43

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
'intel core'?

Al is die groep de laatste tijd wel erg breed geworden...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Anoniem: 4629
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm die staan er dan pas sinds kort bij? Ik kan me nog goed heugen dat ik gekeken heb maar dat er wel meer CPU-families niet bij stonden. Dat is dus inmiddels wat bijgetrokken :P

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Core / Core 2 staat er al een tijdje hoor, voor zover ik me kan herinneren.

• Niet online
Ja die vallen onder 9x inderdaad.
maar de windows home server en windows 7 staan er niet bij.

er staat trouwens alleen intel core tussen

• Hahn
Windows 7 is nog niet eens uit, dus zou een beetje onzinnig zijn om die al toe te voegen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

Was die Windows home server niet gewoon een aangepaste Windows 2003 server?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:25

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We moeten selectief zijn in de besturingssystemen die vermeld worden, anders krijg je een onmogelijke lijst. Als een Windows-versie geen wezenlijk andere gebruikerservaring biedt kunnen we ze beter samenvoegen. Windows Server 2003 vs XP vs Vista is wel een groot verschil bijv. Homeserver weet ik niet aangezien ik het nooit gebruikt hebt.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Femme schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:36:
We moeten selectief zijn in de besturingssystemen die vermeld worden, anders krijg je een onmogelijke lijst. Als een Windows-versie geen wezenlijk andere gebruikerservaring biedt kunnen we ze beter samenvoegen. Windows Server 2003 vs XP vs Vista is wel een groot verschil bijv. Homeserver weet ik niet aangezien ik het nooit gebruikt hebt.
Sowieso zou die lijst wel bijgewerkt kunnen worden, juist om die reden. Volgens mij is het niet supernuttig om te weten welke kernel versies van linux iemand ervaring mee heeft. Ook bijvoorbeeld de "XP Media Center" volgens mij was dat slechts een extra applicatie bovenop de normale XP :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:32
Kijk ze gaan ervan uit dat een echte tweaker gewoon Linux Debian met PgSQL en Python draait :+

Daarnaast is het verschil tussen WS2003 en WHS niet echt groot, behalve dat WHS nog gebruiksvriendelijker schijnt te zijn, dus wat voor waarde heeft het om daar 'ervaring' mee te hebben. WHS zou iedereen moeten kunnen, het is immers op Jean Modale gericht :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Niet online
ja Windows Home server heeft een special connector en maakt zelf backups.
die zet dus gewoon 's nachts je pc aan (als je dat wilt) maakt een backup en zet heb uit. en je kunt ook via je server backups terugzetten, echt een grote verbetering voor thuisgebruikers.

Ja ik snap dat je selectief moet zijn, maar zoals Erkens zegt, xp mediacenter is gewoon xp pro, met mediacenter erin...
van linux heb ik verder niet veel ervaring.

maar windows home server is toch een groot verschil, er zijn ook meer dingen standaard. Windows 7 is nog niet officieel uit inderdaad, maar een dezer dagen komt de eerste beta (ik heb hem al, zet er goed uit)

en windows 2000 datacenter dan...
er is ook een windows 2003 datacenter, hoort die er dan niet ook bij?

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 12:37
NB:

ja ik weet dat ik aan schoppen ben, maar leek me beter dan een nieuw topic te starten,
aangezien ie ook niet zo oud is.

Ik snap dat niet elk vaag OS of meuk als XP MCE er niet instaan.
Echter, ik zie wel iPhone OS, Symbian en Palm OS staan,
maar geen Windows Mobile of Android.

Vergeten, of is hier nog een specifieke reden voor?

Compromises are for the weak

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
XP MCE is op zich geen OS maar een variant. Het is gewoon XP maar dan met het programma Media Center erbij. Gok dat dat het is. Linux is ook gewoon Linux en niet Debian, Ubuntu, Redhat, SuSE, Slackware etc ;)

Sorry Tha_Butcha, ik heb je vraag niet goed gelezen.

[Voor 13% gewijzigd door Room42 op 03-02-2009 23:34]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Tha_Butcha schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:29:
NB:

ja ik weet dat ik aan schoppen ben, maar leek me beter dan een nieuw topic te starten,
aangezien ie ook niet zo oud is.

Ik snap dat niet elk vaag OS of meuk als XP MCE er niet instaan.
Echter, ik zie wel iPhone OS, Symbian en Palm OS staan,
maar geen Windows Mobile of Android.

Vergeten, of is hier nog een specifieke reden voor?
"Pocket PC, Windows CE" staat er wel tussen, maar we moeten gewoon eens een keer goed naar die lijst kijken denk ik :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar ben ik het ook mee eens: de lijst moet eens goed doorgenomen worden. Ik ga er achteraan :)

[Voor 0% gewijzigd door Robin op 10-02-2009 14:33. Reden: Dit gaat niet over de Meuktracker, terwijl ik dat wel dacht 8)7]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als we dan toch bezig zijn, dan mis ik bij de "programmeer-, script- en opmaaktalen" zaken als Bash, F#, PowerBuilder, PowerShell ... maar daar zal in het verleden vast al enige discussie over geweest zijn ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Zowel dit topic alsmede deze gaan over ongeveer hetzelfde: Tweakers CV op de gallery is niet up-to-date.

/note

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-03 19:14
Ik dacht dat het hier niet in thuis hoorden, vandaar dat ik het apart bumpte, maar hier mijn post over ARM,DSP en 'embedded systems' vakgebied.
GreenSky schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:30:
Misschien zit niemand erop te wachten, maar ik zie graag ARM onder de hardwareplatformen.
Misschien is het te algemeen aangezien het meer een architectuur dan een platform is?
DSP zou ook leuk zijn, maar voor die paar mensen lijkt het me niet erg nuttig.

Verder eventueel iets in de trant van 'Embedded computing' of 'Embedded development' onder professionele ervaring? Of is daar geen behoefte aan?

Verder prima systeem :)

Ampera-e (60kWh)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 00:25
Er moet wel meer aan de Gallery op de schop overigens ;)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:43

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Je bedoeld dat je hem toch eens met myreact het GoT profiel wil integreren? :+

[Voor 15% gewijzigd door Dirk op 10-02-2009 15:00]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Anoniem: 69437

Die besturingssystemenlijst van de gallery is sowieso een beetje onmogelijk. Linux zal eeuwig versienummer 2.6 houden, dus dat zegt geen donder meer. Je kan ook niet alle mogelijke opties aanbieden, dus ik denk dat het beter is als je zelf je hele CV mag invullen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:32
Anoniem: 69437 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:17:
Die besturingssystemenlijst van de gallery is sowieso een beetje onmogelijk. Linux zal eeuwig versienummer 2.6 houden, dus dat zegt geen donder meer. Je kan ook niet alle mogelijke opties aanbieden, dus ik denk dat het beter is als je zelf je hele CV mag invullen.
Dan krijg je dingen zoals Windows WINDOWS windows winDows Windhoos GroteDoos etcetera :P
Wat betreft Linux: Het is nuttiger om daar basis distributies te vermelden. Dus ervaring met Slackware-based, Redhat-based, Debian-based, Gentoo-based, ander-based. Alleen de genoemde opties zijn al genoeg voor de meesten. Lekker boeiend of je ervaring met 2.6 maar niet met 2.4 hebt. 2.4 is voor moderne systemen redelijk verouderd.

Waar we wel allemaal over eens kunnen zijn dat XP in één item kan worden samengevat. Zelfs voor Vista. Server 2003 en Server 2008 wel weer apart. Home Server is het noemen niet waard.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Anoniem: 69437

Sebazzz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:53:
[...]
Dan krijg je dingen zoals Windows WINDOWS windows winDows Windhoos GroteDoos etcetera :P
Dat kan je met een beetje crowdsourcing wel voorkomen. Zorg ervoor dat de populairste items alvast worden genoemd. Die kan je zo aanvinken. Hyves doet het ook zo, dacht ik.
Wat betreft Linux: Het is nuttiger om daar basis distributies te vermelden. Dus ervaring met Slackware-based, Redhat-based, Debian-based, Gentoo-based, ander-based. Alleen de genoemde opties zijn al genoeg voor de meesten. Lekker boeiend of je ervaring met 2.6 maar niet met 2.4 hebt. 2.4 is voor moderne systemen redelijk verouderd.
Maar stel nu dat je alleen ervaring hebt met Fedora Core 2, Ubuntu 4.10, en dan wel Debian 5? Je zal toch iets van een tijd-element erin moeten hebben.

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-03 13:33

MM99

That is the way I am!

Zou XAML bij "Ervaring met programmeer-, script- en opmaaktalen" gezet kunnen worden? thnx

• Hahn
Had je niet beter die topics kunnen mergen met deze, in plaats van linkjes te gebruiken? :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

crisp

Devver

Pixelated

neuh, nu heb ik maar 1 post extra met voldoende informatie :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

crisp

Devver

Pixelated

Tweakers CV - verzoek opname AMD Phenom en AMD Phenom II

Intentionally left blank

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

In de lijst met hardware platformen zijn desktop en server hardware alomtegenwoordig, maar embedded hardware mist hier bijna helemaal.

Voorbeelden:
- FreeScale, AMCC: PowerPC
- Cavium Networks, NetLogic: MIPS32 en MIPS64
- Marvell, nVidia, FreeScale, Samsung, ...: ARM
- PICs (80xx enz.)

Of deze in aparte entries of eerder in groepen per architectuur (zoals hierboven) horen laat ik aan de goodwill van de devvers over.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

*BUMP*

Wordt hier nog iets mee gedaan?

Waarschijnlijk zijn ook enkele vragen van de enquête voor de expert panels afgeleid van de tweakers-CV, want ik mis weerom de (uiteraarde beperktere) groep van embedded. Enkel server en desktop worden belicht terwijl embedded geen van beide is, noch pretendeert te zijn. Ik kan dus enkel maar goedwillig liegen benaderen.

edit @ MueR:
Mijn excuses. Ik moet dat over het hoofd hebben gezien. Mijn post was door een mod gemerged in dit topic, dus ik was onzeker of ze gelezen was of niet.

[Voor 18% gewijzigd door H!GHGuY op 08-06-2010 12:47]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.
Dus.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-12-2022
Als ik de FAQ goed begrijp zou ik dit in devtrack moeten neerplempen, maar het is een hele kleine toevoeging: kan "Ada" aan de lijst van programmeertalen voor de Tweakers CV toegevoegd worden?

[Voor 4% gewijzigd door onox op 24-06-2010 17:13]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 18:35
Waarom staat 'Distributed Computing' (nog) niet onder 'Voor welke toepassingen gebruik jij je privé-pc?' Er zijn genoeg users die hun privé-pc hiervoor inzetten.

Wiethoofds meuk en 'overige'

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik crosspost mijn voorstel hier nog maar eens:

iPhone OS -> iOS (het is immers van naam gewijzigd)

Foutieve naamgeving Tweakers CV
:)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Niks gezegd :X

[Voor 84% gewijzigd door BtM909 op 09-10-2011 21:46]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Femme
  • Laatst online: 00:25

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een ticket gemaakt om eens een keer goed te gaan kijken naar de opties in de Tweaker-CV.

• Aloys
  • Niet online
Haha, met je ondertitel zit mijn voorstel wel goed geloof ik :+ .

Maar waarom moet zoiets eigenlijk via een ticket etc? Lijkt mij een kwestie van ergens eventjes de wijziging doorvoeren (een devver die gewoon even het item renamed) en klaar?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Aloys schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:33:

Maar waarom moet zoiets eigenlijk via een ticket etc? Lijkt mij een kwestie van ergens eventjes de wijziging doorvoeren (een devver die gewoon even het item renamed) en klaar?
Omdat (als die code in tussentijd nog niet aangepast is) dat makkelijker lijkt dan het is/zou moeten ;) Daarnaast moet een devver daar natuurlijk ook tijd voor maken.

• Kees
  • Laatst online: 16:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Aloys schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:33:

Omdat die devver dan kan aangeven waar hij mee bezig is, bovendien moeten alle opties bij langs gelopen worden door product om te zien wat er moet komen te staan, en dan krijgt die devver in de ticket een mooi lijstje met wat er moet gebeuren ipv dat hij op de bonnefooi wat dingen aanpast ;) En bovendien kan elke devver de ticket oppakken en niet alleen degene die hier lezen en/of nu aanwezig zijn op kantoor.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Aloys
  • Niet online
Haha, rustig maar hoor. Ik was gewoon benieuwd, maar het idee is dus dat het administratief dan geregeld is. Alles in één keer controleren en dan kan een willekeurige developer de opdracht uitvoeren en dan "bewijzen" dat ie niet z'n tijd verdoet, omdat hij een ticket opgelost heeft. :)

• Hahn
"Rustig maar hoor"? Ze leggen toch gewoon netjes uit waarom? :)

Voor jou (en mij) lijkt het misschien een kleine taak die je zo eventjes tussendoor doet, omdat het misschien een paar minuten werk is, maar als je als devver dat gaat doen bij elke taak, dan blijven er al snel belangrijke(re), grotere taken liggen ;)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

My Tweakers.net » Mijn profiel

onderdeel: Ervaring met besturingssystemen

Daar mis ik eigenlijk; Linux Kernel 3.0

[Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 17-11-2011 20:14]

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee