24" Cinema Display of Eizo HD2441W-TS ?

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik moet nodig een nieuwe monitor hebben, en ik heb m'n keuze eigenlijk beperkt tot deze twee omdat ze het meest in de buurt komen van wat ik nodig heb. De keuze is voor mij ontzettend lastig, omdat ze allebei hun voordelen hebben.

Ik gebruik ze om thuis op te werken. Voor m'n werk doe ik voornamelijk webdeveloping, maar ik ben ook op professionele basis met fotografie en fotobewerking bezig. De kleurweergave is dus wel enigzins belangrijk voor me. Het is de bedoeling dat ik het scherm kan aansluiten op m'n Macbook, en dat kunnen ze allebei natuurlijk.

De schermen ontlopen, mits correct gecalibreerd, elkaar niet zoveel wat betreft kleurweergave voor hoever ik weet. Het Apple scherm is glossy, en moet natuurlijk ergens geplaatst worden waar ik geen last van reflectties heb. Dat is wat betreft beeldweergave het enige nadeel dat ik bij het scherm van Apple kan bedenken.

De Eizo is ongetwijfeld de lelijkste van de twee, maar dat is opzich niet iets waar ik m'n keuze heel erg van zou af laten hangen. Het gaat mij erom dat ik een scherm heb dat ik jarenlang een scherm heb wat ik voor m'n werk kan gebruiken.

Mijn budget is ongeveer 1000 euro, en daar voldoen beide schermen aan.

Ik heb verscheidene reviews gelezen, o.a. op prad, maar het is mij nog niet duidelijk wat voor mij het gunstigste is om aan te schaffen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? en de VB FAQ doornemen en natuurlijk in de Pricewatch kijken en zoeken naar een niet TN-panel.

[ Voor 13% gewijzigd door Wiethoofd op 25-12-2008 20:01 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Het grote voordeel aan de Cinema lijkt me de koppeling met de Macbook, Magsafe , USB, iSight, gaat vanzelf aan wanneer je de Macbook aansluit.

Heeft de Eizo ook een LED backlight?

Edit: Ik heb nog eens naar de Eizo gekeken, en zou persoonlijk echt voor de Cinema display gaan, die ziet er tenminste niet uit alsof het een platgedrukte CRT monitor is :P (bovendien issie ook nog 100 - 200 euor goedkoper)

[ Voor 38% gewijzigd door Dutch_Razor op 25-12-2008 20:09 ]

• mcdronkz
Oh ja, LED backlight, dat was ik inderdaad nog vergeten te noemen. Dat is natuurlijk een groot voordeel aan het Apple scherm.

Die koppeling met de Macbook is natuurlijk ideaal, en hij ziet er ook nog eens duizend keer beter uit.

Maargoed, als er mensen zijn die met beide ervaring hebben en me weten te vertellen dat een Cinema Display ongeschikt is voor grafisch werk dan koop ik net zo lief een Eizo hoor.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 21:22
Eizo is wel een topmerk. Een erg uitgebreide review kun je hier vinden http://www.prad.de/en/mon...view-eizo-hd2441w-ts.html

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• mcdronkz
winwiz schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:48:
Eizo is wel een topmerk. Een erg uitgebreide review kun je hier vinden http://www.prad.de/en/mon...view-eizo-hd2441w-ts.html
I know, ik heb hier twee verouderde CRT's staan waar ik tot voor kort nog met veel plezier achter werkte. Die review had ik al gelezen, en daar kwam 'ie inderdaad heel positief uit :).

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De Apple Cinema Display 24" heeft enkel een Mini-DisplayPort aansluiting, dus je hebt het nieuwe model MacBook (aluminium), MacBook Air of MacBook Pro 15" nodig om het aan te sluiten. Misschien dat dit over het hoofd gezien is. Als het zou gaan, zou ik zeker voor de Cinema Display gaan, puur omdat het alles intregreert zodat je je toestel automatisch laadt en USB + webcam automatisch voorziet.

• mcdronkz
Ik heb de nieuwste Macbook, dus dat is geen probleem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Een Tweaker wordt inderdaad in staat geacht zelf te kiezen. Zeker in een geval als dit gaat het om twee topschermen en zul je ze gewoon in levende lijve moeten bekijken om te zien welke *voor jou* beter is :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.