[PC][MMORPG] Runes of Magic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Runes of Magic is een gratis fantasy MMORPG zonder maandelijkse bijdragen. Runes of Magic speelt zich af in Taborea, een wereld vol magie waar het mysterie van lang vervlogen tijden nog altijd rondwaart.

Screens
Videos en trailer

Momenteel is de open beta aan de gang. Als je een account maakt, kan je aan de slag. Leuke is dat karakters van de open beta niet worden gewist wanneer het spel live gaat.
Client-mirrors (3,1 Gb) *excl. update na installatie, duurt even*

Dit zijn de EU-servers:
  • EN (PvE) Siochain
  • EN (PvE) Macantacht
  • EN (PvP) Smacht
Bij het creëren van je karakter kan je uit de klassieke rpg-classes kiezen: warrior (offence), scout (hunter), rogue, mage, priest, knight (defence, paladin). Later in het spel, vanaf lvl 10, kan je twee classes gaan combineren, zoals in Guild Wars het geval is.

Tot slot de volledige featurelijst vermelden:
  • Free2play: no monthly fees, free to download
  • Regular updates with new content, e.g. classes, races, game modes and much more
  • Extensive dual class system with six primary classes and a selectable secondary class.
  • Versatile spell and attack combinations
  • Over 600 quests and comprehensive quest series with continuous storyline
  • Integrated into an enthralling background story
  • Already over 600 quests and level comprehensive quest series on launch
  • Freely accessible game world in atmospheric 3D
  • Instanced and persistent dungeons
  • Individually developed skills and spells
  • Armor sets with special bonuses
  • Dynamic item system: Upgrades with hundreds of runes
  • Activatable PvP system (Player vs. Player duels) with arena battles and guild wars
  • Server vs. server PvP
  • Ranking system: ranking lists
  • Mounts: various unique mounts
  • Epic crafting system with the chance to improve existing items
  • Housing from the beginning: personalization of houses through individual furnishing
  • Guild houses in special zones
  • Reputation system
  • Scalable user interface based on the users preference (development of ones own add-ons possible)
  • In-game map and radar system to find dealers, resources and quests easily
  • Auction house: auction off and purchase in-Game items
  • Teleporting possibilities per runes
  • Controlling with mouse (point & click) and/or keyboard (WASD or arrow keys) is possible
De inkomsten willen de makers halen uit microtransacties, waarbij spelers ingame items kunnen kopen voor harde euri.

Meer info op de site van Runes of Magic (RoM).

Met wat hulp zouden we er een leuke GoT-starttopic van kunnen maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Hurtebise op 17-12-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Vanavond eens proberen :)
De site ziet er in ieder geval professioneel uit, maar ja, dat wil natuurlijk niet perse iets zeggen.

Zijn er ook verschillende factions? Of is er geen 'good & evil', of hoe ze dat ook willen noemen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
FragNeck schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:29:
Vanavond eens proberen :)
De site ziet er in ieder geval professioneel uit, maar ja, dat wil natuurlijk niet perse iets zeggen.

Zijn er ook verschillende factions? Of is er geen 'good & evil', of hoe ze dat ook willen noemen.
Bij de char creation heb je geen keuze tussen light en dark side. Enkel als je pvp gaat, kan je op basis van je speelwijze good of evil worden. Dit kan echter enkel op een pvp-server. Op zich een erg interessant systeem dat ze hebben uitgewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 17-12-2008 16:11 ]

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
hmmm heb het net gedownload en ff gespeeld, ik speel zelf geen/ weinig mmorpg . laatste dat ik had geprobeerd was last choas, maar ik vind de besturing van dit spel zwaar klote. Maybe dat het aan mij ligt, maar als ik mijn broertje bezig zie met lineage II of als ik mijn tijd met last choas kan herhinneren dan ging dat toch iets soepeler dacht ik.
maarja later nog eens ff proberen

"If u do something do it with style, or do it at all."

• Hurtebise
jazzVL schreef op donderdag 18 december 2008 @ 03:33:
hmmm heb het net gedownload en ff gespeeld, ik speel zelf geen/ weinig mmorpg . laatste dat ik had geprobeerd was last choas, maar ik vind de besturing van dit spel zwaar klote. Maybe dat het aan mij ligt, maar als ik mijn broertje bezig zie met lineage II of als ik mijn tijd met last choas kan herhinneren dan ging dat toch iets soepeler dacht ik.
maarja later nog eens ff proberen
De besturing is doorsnee. QZSD of WASD en muis. Speelt zoals WoW en consoorten. Die mouse klik run waar je naartoe wil, kan je maar beter meteen. Gewoon controls (key bindings) aanpassen. En ... alles went. Dus zeker later nog eens opnieuw proberen.

Verwijderd

Ziet er tof uit! Ik ga m ook eens downloaden om te proberen... ik kan nog wel een goede game gebruiken tot Guild Wars 2 uit komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Hurtebise schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:05:
[...]

De besturing is doorsnee. QZSD of WASD en muis. Speelt zoals WoW en consoorten. Die mouse klik run waar je naartoe wil, kan je maar beter meteen. Gewoon controls (key bindings) aanpassen. En ... alles went. Dus zeker later nog eens opnieuw proberen.
nou ging niet zozeer daarom, maar de camera het was niet echt goed gepositioneerd en liep hierdoor vaak de tegenovergestelde richting op, maar ze hebben dit volgens mij gefixed met de update.
het is nu stukken fijner, camera kan ook verder uitgezoomed worden, speelt dus stukken fijner nu.
nu nog even proberen en wat paddestoelen mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Runes Of Magic gisteren even gespeeld. Ik moet zeggen dat het spel goed werkt. Alles steekt prima in elkaar en bugs ben ik nog niet echt tegengekomen. Interface is overigens wel duidelijk gejat van WoW, maar dat is meer een voordeel dan een nadeel. Het enige waar ik me nog wel aan stoor is, zijn de lage kwaliteit textures. Hierdoor vind ik het dat het dus net niet is. Maar ik denk dat deze game zich prima kan redden tussen de andere MMORPG's, want het totaal plaatje is goed opgebouwd.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ziet er leuk uit, gaan we proberen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Beetje de indruk dat de meeste NL-talige mensen op Macantacht (pve) zitten:
mijn chars:
Bluntor (Knight/Priest), Thungria (Scout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit ik iig ook :).

Het spel doet me qua graphics enzo een beetje aan Anarchy Online denken... zo af en toe een beetje houterig, maar de core zit heel aardig in elkaar. Als enig minpuntje heb ik dat de vertaalslag soms nog niet helemaal gemaakt is (soms zie je nog dialoogvensters met Chinese/Japanse/whatever tekens erin. Maar dat zal voor de Final vast helemaal goed komen, echt storend is het ook niet.

En hoewel ik de meeste venstertjes niet zomaar door probeer te klikken, heb ik van het verhaal tot nu toe nog maar zeer weinig meegekregen... ik heb al best wat quests gedaan, maar wat nu de hoofdlijn vormt is me niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:00:
k heb al best wat quests gedaan, maar wat nu de hoofdlijn vormt is me niet echt duidelijk.
Dat probleem heb ik ook. Maar misschien komt dat vanzelf wel langzaam op gang.

Btw, ligt het nu aan mij of is mage redelijk een overpowered class. Met 2 spell hits heb ik een mob van hetzelfde level als of 1 level hoger wel dood.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Spel ziet er goed uit, hoewel het grotendeels van WoW is gejat.
Hier zie je mij echter niet echt over klagen, maar waar ik wel over klaag zijn de quests. In WoW had je nog hier en daar wat quests die niet over het killen gingen, maar hier is echt alles gewoon "Kill zoveel gastjes". Gewoonweg teveel grind, netzoals Silkroad.

Ik ben tot level 12 ben mijn Knight gekomen, levellen ging moeilijk door een kapotte skill, bug zorgde dat ik te veel DPS mistte. Warrior tot level 6 gekomen. Heb tenslotte mijn account maar aan een Nederlander gegeven, zodat niet alles voor niets was. Spel heeft potentie, vooral voor een F2P, maar er moet nog veel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen de normale mobs en de elite mobs is wel enorm groot... terwijl het soms geeneens erg duidelijk is. Soms is een mannetje echt maar 2 levels hoger, blijkt t in ene een boss-achtige figuur te zijn en veegt ie met 2 seconden de vloer met je aan. Da's soms wel even pijnlijk :P.

Ben het ook wel met Shammah eens dat er nog veel moet gebeuren, maar het begin is er en de ontwikkelaars lijken er wel aardig mee bezig te zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb ook enkele weken al op de wachtlijst gestaan voor mijn account :P
Sinds maandag (start van de open beta) zo'n beetje elke dag even gespeeld. De wereld is enorm, maar ik heb het idee dat levelen vrij snel gaat.
Ik ben mage en heb als secondary class een scout. Ranged ftw :P

Er zitten gelukkig nog niet veel lamers, en voor een gratis game is het een prachtig spel :)

[ Voor 3% gewijzigd door krvabo op 19-12-2008 23:21 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
hehe was met een quest echt zwaar gefrustreed (blood sacrifice) moet je 10 harten van wolven verzamelen en dan een demon oproepen. ding al 3 gemold of zo en 5 keer door het beest gemold, maar haalde de quest maar niet.
Schijnt dat het nog een bug is dat het lijk te snel verdwijnt.........
maarja wacht wel op een fix.

[ Voor 33% gewijzigd door jazzVL op 20-12-2008 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 12:51
Zo hij is eindelijk in open beta gegaan, het leek me al een interresant spel.

Ga het nu ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een paar dagen geleden gestart met dit spel. Ik heb WoW nooit gespeeld, dus kan ik niet echt vergelijken, maar het ziet er wel redelijk hetzelfde uit qua interface. Ik vind het spel uitzonderlijk goed voor een F2P-spel, ken weinig MMO's die dit niveau halen.

Oja, ik speel op Siochain, lvl 15mage/11priest (ign: Strikex)

Zeker een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook even gespeeld, voelt aan als een mix van Rohan meets gaida (of hoe die MMO heette).

Speelt opzich best lekker, al zit ik maar lukraak op questen te klikken (99% kijk ik enkel naar rood stipje, daar moet ik wat doen :P).

Vind ranger trouwens ook aardig 'overpowered', die vamperic shot doet meer damge in ticks dan jij zelf kan bij spammen :P We spelen nog even wat door :) (ben nu lvl9 dacht ik).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gedownload, speelt lekker snel moet ik zeggen. Ik speel ook op Siochain als Tical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik ben 'm ook aan het downloaden :) Ik zit te denken over een Rogue gecombineerd met een Priest/Mage. Wat zou het slimste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
Ben ook sinds gisteren begonnem met dit spel. Speelt erg lekker moet ik zeggen. Ben nu een lvl 11 priest, ga als subjob waarschijnlijk knight kiezen, of eventueel mage, ben ik nog niet over uit. Is het iemand al gelukt om die Christmas quest af te krijgen? kan niet alle santa's vinden.

IGN: Mikkel
Server:Smacht (EN-PVP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
michaeltb schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:38:
Ben nu een lvl 11 priest, ga als subjob waarschijnlijk knight kiezen, of eventueel mage, ben ik nog niet over uit.
Let wel beetje op met die combo. Zijn allebei mana-gebruikers. Kans op low on mana is dan ook bijzonder hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu lvl 11 maar ik heb in drukke gebieden zo'n screen/frame lag dat het haast onspeelbaar wordt.

heeft nog iemand deze problemen, en zijn ze misschien oplosbaar? mijn pc zou het spel makkelijk moeten kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:22:
ik ben nu lvl 11 maar ik heb in drukke gebieden zo'n screen/frame lag dat het haast onspeelbaar wordt.

heeft nog iemand deze problemen, en zijn ze misschien oplosbaar? mijn pc zou het spel makkelijk moeten kunnen draaien.
Misschien eens even wat grasduinen op tech forum RoM.

[ Voor 3% gewijzigd door Hurtebise op 23-12-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zit nu op Siochain (PvE), en ben lvl 3. Kunnen we niet met z'n allen op 1 server gaan spelen? En daar evt. een guild oprichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
ben nu level 15 scout en level 14 mage.
vind zelf scout/ mage iets fijner dan mage/ scout.

Met mage als primary heb je wel die zware fire spell, maar je bent wel heel traag met alles. Je moet echt zorgen dat je iets dood hebt voordat het bij jou is (met een meute kan dat dus moeilijk zijn)

met scout als primary kan je nog die wind arrows afschieten en kan je wat beter met de 1 hand swrod gaan meppen.
enige nadeel is dan dat mana minder snel bijgevuld wordt, maarja kan nie alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
wimjongil schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:28:
Ik zit nu op Siochain (PvE), en ben lvl 3. Kunnen we niet met z'n allen op 1 server gaan spelen? En daar evt. een guild oprichten?
Guild oprichten zou iets van een 100k goud kosten. Best afspreken wie het geld op tafel legt of wie helpt meesponsoren. Ik speel op Macht (PvE), jammer genoeg. Lvl 12 intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Ik zit op de bovenste server, denk dat het Siochain is.

Ben inmiddels lvl 17 Rogue / 14 Scout. Ingame naam: Xterminator

Heb eindelijk de hele silverspring's hope compleet, ben nu bezig om het te upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op Macantacht... als iemand wat Guild Runes nodig heeft, ik denk dat ik er tijdens het spelen wel zo'n 8 verzameld heb over al m'n mannetjes :). Sponsoring is ook geen probleem, server zo te zien wel :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xminator schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:25:
Ik zit op de bovenste server, denk dat het Siochain is.

Ben inmiddels lvl 17 Rogue / 14 Scout. Ingame naam: Xterminator

Heb eindelijk de hele silverspring's hope compleet, ben nu bezig om het te upgraden ;)
Zit ik ook level 5 mage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Ik ben op zoek naar de chest armor (guardian?) van de Silverspring set. De andere 3 onderlelen van de set heb ik nu. Bij welke quest krijg je die chest armor als reward? Kan dat nog niet ergens op de Wiki of Google vinden.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Mystery schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:47:
Ik ben op zoek naar de chest armor (guardian?) van de Silverspring set. De andere 3 onderlelen van de set heb ik nu. Bij welke quest krijg je die chest armor als reward? Kan dat nog niet ergens op de Wiki of Google vinden.
@ Teresa, op het einde moet je KIPOS killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
OK, vanavond even een party formen. Dank je voor de informatie.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er inmiddels alweer mee opgehouden...

De quests begonnen na een tijdje wel ERG op elkaar te lijken allemaal, plus dat je van alles steeds meer moest verzamelen... op het laatst voelde ik me net een postbode :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik speel nog wel regelmatig, op Macantacht server. Inmiddels level 28 mage / 27 scout. Ook de eerste echte instance dungeon helemaal gedaan, Forsaken Abbey. Zeker vermakelijk en ook nog eens leuke items te krijgen. Jammer wel dat je hier pas goed terecht kan op level 25 ongeveer. Een dungeon wat eerder in het spel zou wel cool zijn.

Als iemand een keer hulp nodig heeft of nog dikke dps zoekt voor bijvoorbeeld Abbey moet het maar laten weten. In-game naam: Barbara

Barbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan zeggen we: screenshots! :P

Ik kon nog niet echt wennen aan dat hele duel-job ding, gecombineerd met het wat onduidelijke principe hoe en waar je quests moet halen, heb ik het nog even in de ijskast gezet. Toch binnenkort weer even proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Ben gister ook begonnen op Siochain, ga maar een scout/priest uitproberen, eerst een rogue/scout gemaakt maar het lijkt me dat dat wel de meest gespeelde combo gaat worden :P En dat wil ik nou net weer niet.

Nouja, ben nu nog maar een scout, moet mijn 2e class nog ophalen (ben lvl 6 ^^), vanavond er maar even goed voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu aan het downloaden/patchen, hoop dat het wat is, ik zal wel wat videotjes en screenshotjes nemen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zit dit spel sinds kort te spelen als afleiding. Het craften is wel wat irritant, vooral omdat het harvesten zo'n langdradig proces is. Ik speel op Macantacht als Trinsec, een scout, misschien dual naar mage ofzo.

Is er een bepaalde guild dat ik kan joinen ofzo? Het spel is solo best wel saai eigenlijk.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Tip: Maak geen Warrior/Knight tenzij je gaat teamen met iemand die wel schade kan doen :P

Zondagavond begonnen, en gisteravond was ik uiteindelijk 14/11, met 26k geld (geld is unbalanced, moeten ze nog naar kijken).

Maar alle quests met bosses kan ik wel vergeten, ik doe maar iets boven de 100 schade maximaal, en meestal lager. En een armor rating van 500 helpt ook niet echt tegen de beestjes in de kristallen grot van de Moongorge (lvl 6 quest?? wtf??) of de Barren Caves.

Edit: Btw, hier zijn mooie plaatjes en veel informatie te vinden: http://forum.flabber.nl/viewtopic.php?t=29616

Edit2: Oh, en er zijn lang niet alleen meer kill quests. Ook quests om personen te vinden, om dingen te zoeken (waar je soms niet voor hoeft te vechten), en om te gatheren. Enige nadeel is dus dat de quest levels niet altijd representatief zijn voor de moeilijkheidsgraad.

[ Voor 28% gewijzigd door Skyclad op 03-03-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Wie heeft er trouwens ook WoW gespeeld? Ik vraag me af hoe dit is in verhouding tot WoW, aangezien ik dat nooit heb gespeeld. Als ik een nieuwe PC koop wil ik of dit, of WoW gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 17:15
Ik speel Runes of Magic al vanaf de closed beta. Daarvoor speelde ik vaak Silkroad. Ik kan per week maar weinig spelen en heb dus geen zin om daar geld aan te besteden.

Het leuke van Runes of Magic is dat je niet hoeft te gaan zitten om je health weer op te laden (even afgezien van de dure potions). Wanneer tijdens het jagen de health te ver is gezakt, ga ik een poosje harvesten. Door het zo af te wisselen blijf je lekker bezig. Op deze manier gaat je craft skill ook niet ver achter lopen op je hunt level.

Wanneer je dat nog te saai vind, kun je op de PvP servers gaan zitten. Dan kun je vanaf level 15 door andere spelers worden omgelegd. Er zijn altijd wel wat evil characters met een hoger level die je zo maar aanvallen en meestal dood maken. Je kan dus kiezen of je evil of een hero wilt zijn. Op deze servers moet je dus wat beter oppassen om vlot door te levelen.

De bosses quests zijn wanneer je ze niet kent vervelend. Na sommige reeksen van quests komt er een boss quest. De eerste quests zijn leuk en niet al te moeilijk om op te lossen, maar in een boss quest ben je kansloos en ga je dood als je alleen bent.

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Skyclad schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:29:
Wie heeft er trouwens ook WoW gespeeld? Ik vraag me af hoe dit is in verhouding tot WoW, aangezien ik dat nooit heb gespeeld. Als ik een nieuwe PC koop wil ik of dit, of WoW gaan spelen.
't is geen wow, maar het speelt zeker leuk weg ;)

ben zelf fervent WoW speler, maar moet toch zeggen dat dit best geinig te spelen is voor een gratis MMORPG :D

ga het zeker vaker spelen ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Is het ze nog gelukt die nieuwe hardware werkend te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Nog maar 2 avonden tijd om te oefenen, Woensdag gaan ze rond het middaguur offline om alles klaar te zetten, en Donderdag gaat het echt beginnen!

Wat kiezen jullie als class combo? Ik zit te denken over Mage als primary, maar heb nog geen idee voor een tweede class. Priest klonk leuk (extra wis/int bonusses), maar ik hoorde dat dat erg mana inefficient is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 00:04
Vandaag is alles (inc forums) offline gegaan in voorbereiding tot de grote release morgen. :)

Ik ben inmiddels level50 priest/mage en het spel boeit me nog steeds :) De vele patches hebben flink bijgedragen aan het beter speelbaar worden van het geheel. Al zou je kunnen argumenteren dat er nog wat schort aan de balancing en het spel daardoor nog niet release-waardig is. Class balancing blijft gewoon lastig denk ik, maar ik heb wel vertrouwen in de devs.

Ook ben ik inmiddels leader van een nederlands/belgisch guild genaamd Fearless op server Macantacht. We zoeken nog actieve leden om te blijven groeien. Dus pm (/whisper) mij, wulf, of moonforce (beide case-sensitive) ingame om te joinen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
Vandaag maar begonnen met het downloaden van deze game... laten we hopen dat deze game me wel boeit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 09:47
Ben op de dag van de release begonnen, ben nu lvl16 knight/ lvl15 priest. Maar een knight is wel vrij zwak qua aanval. Gelukkig gaat hij dankzij de priest skills niet zo snel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
Ik heb een paar class combo's geprobeerd:
- als eerste een mage/priest. Maar op level 25/25 verveelde me dat omdat ik voortdurend door de mana heen was. Dan kun je gaan zitten (wat ik niet wil) of dure mana potions kopen (wat je eigenlijk ook niet wilt).
- Daarna ben ik op een PVP server gaan spelen met een rogue/priest (nu lvl 20/20). Dat bevalt nog steeds goed. Het lijkt er op dat hoge lvl spelers een hidden rogue wel kunnen zien. Hoe dat precies zit moet ik nog uitzoeken (tips zijn altijd welkom).
- Ook heb ik een knight/warior (nu lvl 10/10). Knight is wat saai maar in combi met warior wel okee. Prettig is dat beide classes armor kunnen dragen.

Mage, priest en knight hebben allemaal mana dus een combi van deze classes raad ik af.
Verder hebben knight en warrior geen afstandswapens maar wel beide armor. Priests hebben een aardige langeafstandaanval (primary), maar kunnen alleen kleren aan, geen armor. Priest is een aardige secondary class wanneer je geen mage of knight bent.

Scouts hebben een goede pijlen-en-boog aanval. Ik wil nog een keer uitzoeken of die goed samen gaan met een rogue (rogue kan alleen met stenen/messen gooien waar ik nog niet zo van onder de indruk ben). Het is daarbij vooral de vraag wat primary en secondary class skills zijn. Wanneer een class secondary is, kun je alleen zijn primary skills gebruiken.

Maar alle bovenstaande ervaring is gebaseerd op lvl 25 en lager.

tip
Je kan een tweede class aanmaken wanneer je in lvl 10 bent. Dat kan in de class hall in de stad (ik ben slecht in namen, i.i.g. niet Logar maar de stad daarna). In die class hall kun je je ook laten oversturen naar een 'geiten wereld' met andere monsters en nieuwe quests. Dat voorkomt dat je alle monsters nog een keer moet jagen voor je tweede class. In die 'geiten wereld' zijn nog weinig spelers, dus je kan goed harvesten.

Added:
Wat waarschijnlijk op de PVP servers ook gaat meespelen is een geavanceerde variant van de archer-warior-mage driehoek van Runescape. Mogelijk dat archers(/rogue?) goed mages/priests kunnen killen, mages/priests goed knights/wariors kunnen killen en knights/wariors goed archers(/rogue?) kunnen killen. Afgelopen tijd heb ik veel mages/priests gezien. Misschien is het leuk een archer te maken met priest of mage als second class.

SkyClad: aangepast, als ik veel met make-up zou spelen, zou ik het niet hier durven toegeven... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door napel25 op 24-03-2009 12:55 ]

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
napel25 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:29:
<knip>
- Ook heb ik een knight/warior (nu lvl 10/10). Knight is wat saai maar in combi met warior wel okee. Prettig is dat beide classes armor kunnen dragen.
<knip>
Dit gaat maar op tot lvl 25 of 26. Daarna zal een knight gebruik maken van plate armor en een warrior van chain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 12:35
napel25 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:29:

Scouts hebben een goede pijlen-en-boog aanval. Ik wil nog een keer uitzoeken of die goed samen gaan met een rouge (rouge kan alleen met stenen/messen gooien waar ik nog niet zo van onder de indruk ben). Het is daarbij vooral de vraag wat primary en secondary class skills zijn. Wanneer een class secondary is, kun je alleen zijn primary skills gebruiken.
Scouts zijn voor de release flink generfed. Ze waren wel behoorlijk overpowered, dat moet ik zeker toegeven. Maar nu is de meter weer naar de andere kant doorgeslagen. Echter ik verwacht wel dat op termijn dit bijgesteld zal worden, ik heb daar redelijk vertrouwen in.

Scout / Rogue was een enorm sterke combi, scout met hoge DPS (damage per second) en rogue met veel sterke DOT's (damage over time). Echter ook Rogue is flink generfed (weet er de details niet van), dus scout/rogue is lang niet zo interessant meer als dat het was.

Ben zelf lvl 28 scout, nog geen 2nd class gekozen omdat ik wilde wachten op de 2 nieuwe classes, die zouden met de release komen maar dat is een week voor de release alsnog gecorrigeerd. Het enige wat nu via de officiële kanalen gemeld is, is dat deze 2 nieuwe klassen 'dit jaar' nog uitkomen.
iig stop ik nu mijn scout ff in de ijskast, tot de balans weer gevonden is of tot de nieuwe klassen er zijn.

Ben nu een Priest begonnen, weet nog niet welke 2e klasse ik daaraan ga hangen. Wilde Mage erbij doen, maar het mana-tekort is daar wel een nadeel van. Voordeel is echter dat voor beide klassen dezelfde stats / kleding nuttig is, dus die kan je gewoon 'delen'.
Rogue trekt me niet zo, ik ben niet zo van het backstabben en DOT. Priest/Knight is echt een pure healer, knight heeft veel buff skills voor parties e.d. Dan blijft er nog over priest/warrior (scout heb ik immers al), die lijkt me ook wel interessant.

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
@napel25:
Rouge is make-up, Rogue is iemand die met mesjes speelt.

Dus tenzij je in het spel de hele tijd met make-up bezig bent denk ik dat je Rogue bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
Ik heb ook op andere RoM fora zitten lezen. Daar komt het op hetzelfde neer qua class keuze.

Er is afgelopen releases teveel veranderd aan de classes om een goede combi te kunnen vaststellen. En waarschijnlijk wordt er nog wel meer ge-tune-t aan de classes.
Je kan dus eigenlijk alleen een keuze maken op grond van het doel wat je hebt of op grond van wat je inspireert. Dat is allemaal nogal persoonlijk.

Om het nog ingewikkelder te maken:
Je hebt (volgens mij) te weinig TP om het lvl van alle skills van je classes op max te houden. Ook daarin moet je zelf een keuze maken.

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
napel25 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:50:
Ik heb ook op andere RoM fora zitten lezen. Daar komt het op hetzelfde neer qua class keuze.

Er is afgelopen releases teveel veranderd aan de classes om een goede combi te kunnen vaststellen. En waarschijnlijk wordt er nog wel meer ge-tune-t aan de classes.
Je kan dus eigenlijk alleen een keuze maken op grond van het doel wat je hebt of op grond van wat je inspireert. Dat is allemaal nogal persoonlijk.

Om het nog ingewikkelder te maken:
Je hebt (volgens mij) te weinig TP om het lvl van alle skills van je classes op max te houden. Ook daarin moet je zelf een keuze maken.
Wanneer je level 50 wordt krijg je nog gewoon TP wanneer je speelt. Dus kan je dan meer skills omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik las vandaag een artikel over Runes of Magic in het gamemagazine PC Gameplay. Ze zijn daar aardig positief over de game. Hij scoort dan ook een 8.1. Enkel het feit dat er teveel runes zouden zijn wordt als grote minpunt beschouwd aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Dat is het ook, in de kleine tijd dat ik het heb gespeeld (level 12 mage, level 3 scout) had ik zo'n beetje 3/4e van mijn inventory aan runes. Dit was net na het gaan in open beta.
Na ongeveer 1-1.5 week ben ik alweer gestopt. Het is een mooie game, erg uitgebreid, maar de quests zijn grotendeels saai (of niet te begrijpen door de vage omschrijving) en je moet veel teveel gatheren om te levelen. Dat wordt ook snel saai.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat zijn ook de problemen waar ik tegenaan liep, veel te veel gatheren. Dat is gewoon pure tijdsverspilling, steeds maar weer bij een node 'klik', wachten, 'klik', weer wachten.. ze hadden het eigenlijk net zoals bij LotRO en WoW moeten doen, je klikt op een node en dan heb je de hele node. Anders is het gewoon erger harvest-grinden. Dat was jammer, want ik vind craften normaliter erg leuk. Hun craft-systeem was op zich wel interessant maar wel een beetje teveel grind.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Bij WoW - als ik me goed herinner - kan je ook per ore diverse cycles hebben. Voor mining alleszins. Bij Lotro is het alles in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 12:35
krvabo schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:34:
Dat is het ook, in de kleine tijd dat ik het heb gespeeld (level 12 mage, level 3 scout) had ik zo'n beetje 3/4e van mijn inventory aan runes. Dit was net na het gaan in open beta.
Na ongeveer 1-1.5 week ben ik alweer gestopt. Het is een mooie game, erg uitgebreid, maar de quests zijn grotendeels saai (of niet te begrijpen door de vage omschrijving) en je moet veel teveel gatheren om te levelen. Dat wordt ook snel saai.
De runes stacken niet altijd automagisch, als je dus op 2 inventory plekken dezelfde runes heb kan je die zelf stacken door de een 'op de ander' te gooien.

Ik heb in mijn bank gewoon 12 plekken voor de tier 1 'stat'-runes en 7 plekken voor production runes, en meer is er niet nodig.

tier 2 of hogere runes zet ik op de markt. Je kan in principe gewoon alles op de markt gooien voor een gemiddeld prijsje, en als je ze dan later nodig heb gewoon kopen op de markt voor een (onder) gemiddeld prijsje.

Ik moet zeggen dat het spel mij meer en meer interessert naar mate ik meer speel. Ben nu 19/18 priest/mage.

Het gatheren is voor mij een leuke afwisseling, als je tijdens het questen wat plukt hier en daar levelen je gather-skills gewoon mee met je char.

::edit::

Overigens, je hebt standaard zowiezo 60 plekken in je backpack die je altijd bij je hebt, dan nog 40 plekken in je bank waar je in bijna elk dorp bij kan en dan nog 20 plekken in je house waar je in de grotere dorpen ook altijd in kan.
Ik heb ze nog nooit volgekregen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Lassie dutch op 31-03-2009 22:33 ]

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Ik heb al een extra chest met 20 plekken erbij gekocht. 1 chest voor 'resources', 1 voor runes, en de bank voor hogere runes, equipment, en voor fusion stones en dat soort dingen. En af en toe voor quest items om tijdens een party meer ruimte in mijn inventory te hebben.

Wat ik wel wazig vind is dat het zoveel charges kost om redelijke gele stats te krijgen dat het nauwelijks waard is met runes te klooien als je ook gewoon van al bestaande items die stats kan krijgen met behulp van Fusion Stones. Is ook een stuk minder werk, en ook voordeliger.

Ik heb mijn gathering skills allemaal naar 20 gehaald, geupgrade, en sindsdien er nauwelijks meer iets mee gedaan. Voor de lvl 25 elite skills heb je geen resources nodig, en crafting doe ik nog niet. Heb trouwens wel een Cooking Encyclopedia aangeschaft, daarmee haal ik mijn Cooking skill een end omhoog in de tijd dat ik slaap/werk. Het is nu level 10 of 11 geloof ik, voor het boek verdwijnt (30 dagen geldig) moet ik het wel naar 16+ kunnen krijgen.

Equipment hoef je maar 1x te kopen/maken, en kun je daarna tot je het vervangt gebruiken. Maar Cooking/Alchemy kan continu gebruikt worden, en alle benodigdheden die je niet via gathering (of gewoon het AH) kan krijgen zijn simpelweg te koop, en kosten vrijwel niets. Dus ik ga Cooking waarschijnlijk primary maken, Alchemy secondary, en daarnaast dan Clothing of zo nemen.

Edit: En via Fusion Stones kan je op Tier 2 equipment al +17, +13 en +10 van een stat krijgen, terwijl je met tier 2 runes niet verder dan +4 kan komen. En dan nog niet eens er meerdere van dezelfde soort in kan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Skyclad op 01-04-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
Lassie dutch schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:30:
Overigens, je hebt standaard zowiezo 60 plekken in je backpack die je altijd bij je hebt, dan nog 40 plekken in je bank waar je in bijna elk dorp bij kan en dan nog 20 plekken in je house waar je in de grotere dorpen ook altijd in kan.
Ik heb ze nog nooit volgekregen :P
En nog 5 in de Arcane Transmutor naar het schijnt. Zelf heb ik het nooit gebruikt als storage.

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Dit weekend besloten dat ik mijn gathering skills iets hoger wilde hebben. In 2 dagen tijd mijn gathering skills van 22/22/23 naar 33/33/34 gehaald. Was de guild ook meteen weer een level hoger.

Gaat alleen nu erg veel geld kosten om alle recipes te kopen om het ook te kunnen verwerken :(
Dacht dat geld geen enkel probleem zou zijn, maar zodra je flink aan de slag gaat met Fusion Stones dan valt het toch tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
Ik speel het nu ongeveer 2 weekjes.. en vind het nog steeds een leuke game :) lvl 31/17 r/m op het moment. Zijn er nog meer mensen die op Smacht spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook dit spel lekker gaan spelen.

Ik vroeg mij af op welke server de meeste gotters spelen zodat ik neit lekker aan de slag ga om er vervolgens achter te komen dat ik naar een andere server moet verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
Skyclad schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:11:
Dit weekend besloten dat ik mijn gathering skills iets hoger wilde hebben. In 2 dagen tijd mijn gathering skills van 22/22/23 naar 33/33/34 gehaald. Was de guild ook meteen weer een level hoger.

Gaat alleen nu erg veel geld kosten om alle recipes te kopen om het ook te kunnen verwerken :(
Dacht dat geld geen enkel probleem zou zijn, maar zodra je flink aan de slag gaat met Fusion Stones dan valt het toch tegen.
Recipes kosten inderdaad veel geld. Ik bedacht een week geleden dat je ook niet alle recipes hoeft te kopen om te kunnen levelen. Het gros gebruik je toch niet meer...zonde van het geld.

Weet trouwens iemand waar je in die 'geiten wereld' recipes kunt kopen?
chrusherman schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:45:
Ik speel het nu ongeveer 2 weekjes.. en vind het nog steeds een leuke game :) lvl 31/17 r/m op het moment. Zijn er nog meer mensen die op Smacht spelen?
Ik zit ook op Smacht met verschillende low level characters. Max is lvl 21. Uit mijn hoofd weet ik de namen niet van mijn characters.

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Reifort zit vlak bij de Obsidian Stronghold, daar kan je altijd nog even gaan shoppen.

En veel recipes zijn wel leuk als je ook nog wilt craften, vooral als je Cooking en Alchemy neemt zoals ik. Daar zijn ook leuke laag level dingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
chrusherman schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:45:
Yup ik en twee vrienden spelen op Smacht maar we zijn nog lang niet in jouw level range, we zijn pas 13/6 ongeveer. Ik speel een Mage / Priest, de ander een Scout / Knight en de laatste een Knight / Warrior.

Ligt het aan mij of zijn alle goede wapens en armor items op de auction house alleen maar te betalen met diamonds of gigantisch veel goud. Op diamonds zit trouwens, als ik het goed gelezen heb, wel een rare restrictie, dat je namelijk 30 dagen moet wachten voordat je ze buiten de item shop kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
Lukin schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 08:55:
[...]
Ligt het aan mij of zijn alle goede wapens en armor items op de auction house alleen maar te betalen met diamonds of gigantisch veel goud. Op diamonds zit trouwens, als ik het goed gelezen heb, wel een rare restrictie, dat je namelijk 30 dagen moet wachten voordat je ze buiten de item shop kan gebruiken.
Die restrictie is er nu gekomen om scammers tegen te gaan die met gestolen credit cards hun gekochte diamonds weer snel doorverkochten. Als je net gekochte diamonds dus wil verhandelen zul je idd 30dagen moeten wachten.

Overigens is het prima spelen zonder geld te investeren. Met mijn 10miljoen gold behoor ik tot de rijkste 5 spelers op Macantacht. :D

En de beste items maak je nog altijd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
Skyclad schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 08:39:
En veel recipes zijn wel leuk als je ook nog wilt craften, vooral als je Cooking en Alchemy neemt zoals ik. Daar zijn ook leuke laag level dingen bij.
Ik denk ook dat Cooking en Alchemy in de lagere lvl's de betere opties zijn voor crafting, al zijn de crafting runes voor Alchemy wel duur. De meeste equipment en weapons zijn zeker in de lagere levels makkelijk te kopen. Mogelijk ligt het kopen van goede spullen in de hogere levels wat lastiger.
K-Wulf schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:28:
[...]
En de beste items maak je nog altijd zelf.
Volgens mij zijn er wel restricties aan het aantal skills dat je kan hebben. Althans, wel wanneer je wilt upgraden zoals bij level 20. Ik meen ergens te hebben gelezen dat je maar twee skills naar het maximum kan lvl-en. Omdat Cooking en Alchemy in lage levels ook al bruikbaar zijn is het mogelijk niet persee optimaal deze naar het maximum te levelen. Van equipment/weapons kan ik me voorstellen dat dat wel zo is...veel woorden, weinig zeggen... :9

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
napel25 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:19:
[...]
Volgens mij zijn er wel restricties aan het aantal skills dat je kan hebben. Althans, wel wanneer je wilt upgraden zoals bij level 20. Ik meen ergens te hebben gelezen dat je maar twee skills naar het maximum kan lvl-en. Omdat Cooking en Alchemy in lage levels ook al bruikbaar zijn is het mogelijk niet persee optimaal deze naar het maximum te levelen. Van equipment/weapons kan ik me voorstellen dat dat wel zo is...veel woorden, weinig zeggen... :9
Met zelf maken bedoel ik eigenlijk zelf transmuten. Zelfs op level 50 kun je nog relatief goedkoop goede spullen kopen om er dan zelf 6 stats op te zetten dmv de transmuter. De kant en klaar spullen die ik tot nu toe heb gezien worden met gigantische winstmarges aangeboden.
Ik raad overigens aan om pas echt met de transmuter te gaan werken als je in endgame zit (lvl45-50). Het is namelijk erg duur en je gaat op lagere levels nogal snel door je equipment heen.

En je kunt maar 1 skill tot het maximum (lvl 61-80 range) levelen. 3skills tot lvl 41-60, en 6 skills tot 21-40.
Je kunt ze allemaal tot 20 levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Zolang je niet runes gaat transmuten (dat is inderdaad onbetaalbaar) is het ook op lagere levels nog goed te doen. Koop 3 dezelfde Fusion Stones bij het Auction House, zoek vervolgens de 3 goedkoopste Tier 3 items op met zo hoog mogelijke stats (1 per item), en maak 3 Tier 3 Mana Stones er van. Vervolgens een armor/wapen van jouw level pakken (of zonder stats, of met dezelfde als op de Fusion Stones zaten), en je hebt een Tier 3 armor/wapen van jouw level. En als je daarmee het Tier level van je item ook hebt verhoogt krijgt het ook nog bonussen. Ff +1 of +2 maken (meer is te duur zonder Diamonds), en je kan de eerste tijd weer vooruit.

Let wel: Dit is vooral leuk voor Mage/Priest/Scout. Melee classes moeten eerder nieuwe items nemen simpelweg omdat die de defense harder nodig hebben.
Ook al heeft een laag level melee class natuurlijk ook def minder hard nodig wanneer je erg veel extra Stamina of zo hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een soort van raiden in dit spel, zoals in World of Warcraft? Ik bedoel dat met grote parties van rond de 25 man een paar bosses verslaan? Het lijkt me verder wel een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:32:
Is er ook een soort van raiden in dit spel, zoals in World of Warcraft? Ik bedoel dat met grote parties van rond de 25 man een paar bosses verslaan? Het lijkt me verder wel een leuk spel.
Ja dat heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, ik ga het dan even downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
Weer bijna 2 weken verder :p lvl 41 / 19 op het moment.. het gekke is dat het spel me nog niet verveelt. Ben nog geen guild gejoined, zie er op het moment de meer waarde nog niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gedownload, maar wat een verschrikkelijk spel. Het is gewoon de Koreaanse versie van WoW en dan een stuk slechter. Ik vind het echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
chrusherman schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:40:
Weer bijna 2 weken verder :p lvl 41 / 19 op het moment.. het gekke is dat het spel me nog niet verveelt. Ben nog geen guild gejoined, zie er op het moment de meer waarde nog niet van in.
Het grote voordeel (behalve het sociale aspect) is partying en hulp krijgen. Wanneer je vast zit kan je even een guildgenoot om hulp vragen, en als je met een guild party rondloopt heb je niet zo'n last van mensen die alles proberen te graaien bij het looten. Wanneer je voor je 35/35 elite skills necro runs gaat doen is het wel handig als je party je ook iets gunt. Je kan natuurlijk ook het AH gebruiken, maar dat is minder leuk dan de hele party om te zien vallen door die reflection spells van de necro bosses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ermee begonnen , heb hiervoor WoW gespeeld en ik moet zeggen de spel is niet verkeerd ik ben nu een level 7 mage ga denk ik op level 10 m/p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
Zo gister eindelijk level 50 bereikt :D . Nog niet echt veel zin gehad om mijn mage secondary class te levelen.. maarja dit komt ook omdat ik mage saai vind ( beetje verkeerde keuze gemaakt op het begin :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zo saai aan een mage dan ?
En wat was jou tweede class , ik ga denk ik voor priest .
Maar wat mij ook erg leuk lijkt is rogue/priest dots van de rogue en healing van de priest :D

Trouwens meer mensen die een error krijgen als ze de wereld in willen na de update ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
Naja ik bedoelde eigenlijk dat mijn Mage secondair is :P. Mijn main is Rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01-2024
het spel lijkt me erg leuk om te spelen. alleen het downloaden van hun Site duurt echt verschikkelijk lang. Ook heb ik het geprobeerd via torrents.... maar dat schoot niet op.

Iemand een goede tip, of moet ik toch gaan wachten

[ Voor 13% gewijzigd door Quezzon op 01-05-2009 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Quezzon schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 08:45:
het spel lijkt me erg leuk om te spelen. alleen het downloaden van hun Site duurt echt verschikkelijk lang. Ook heb ik het geprobeerd via torrents.... maar dat schoot niet op.

Iemand een goede tip, of moet ik toch gaan wachten
http://www.gamershell.com/download_42322.shtml
Na install van de client gaat ie zelf updaten. Klassiek blijft die ontzettend lang op 10% staan. Niet stressen, is niets aan de hand, gewoon wachten, kan even duren, dan stoomt ie moeiteloos door naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Voor de geïnteresseerden, quest-, zone- en itemdbase: http://rom.mmodb.com/
Andere site: http://romdata.getbuffed.com/ (items zijn hier te bekijken in 3D :9~ )

[ Voor 36% gewijzigd door Hurtebise op 02-05-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:40
Nou ik denk ik zal ook is kijken wat het allemaal is. Geinstalleerd, eindelijk alles gepatched. Start dan maar, zwart scherm en foutmelding. Daarna terug naar desktop. Leuke game :P. Schijnt dat nogal veel mensen daar last van hebben en er geen oplossing voor is.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
Het spel was inderdaad nu snel binnen, toch via een torrent.
Geinstalleerd en gespeeld. Het is nog even wennen moet ik eerlijk toegeven. Heb namelijk ook ruim anderhalf jaar WoW gespeeld, en je krijgt toch een smaak van rip-off in je mond als je het spel speeld. Nog maar even aankijken en kijken hoe het gaat lopen. Op welke server zitten mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit weekend weer begonnen, nieuwe char aan gemaakt. 14/14 Mage priest op Sochain. Is er al een GoT guild? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:36:
Ik ben dit weekend weer begonnen, nieuwe char aan gemaakt. 14/14 Mage priest op Sochain. Is er al een GoT guild? :P
Voor zover ik weet niet, maar is wel een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan indd een idee zijn , de spel is echt niet slecht , hij is beter dan ik had verwacht .
Ik speel op (pvp) smacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Ik speel op Macantacht, wilde eerst een nieuwe PC hebben en het spel (en de interface) leren kennen voor ik een PvP server ga proberen.

Ik heb een 47/41 Mage/Rogue, maar moet nog leren met mijn Rogue te spelen :+
Mage/Rogue heeft wel een paar leuke elites:
- Demoralize, waar de tegenstander 6 seconden lang niet kan aanvallen (wel lopen, maar na een paar stuns hem nog 6 seconden kunnen uitschakelen is erg leuk).
- Cursed Fangs, wat leuke DoT (Damage over Time) is van het type Dark, een Instant, vrijwel geen CD, en niet mana kost.
- Dinges (ben ff de naam kwijt) wat 10 minuten lang je Dark schade met een percentage boost, en als hidden bonus ook nog je CF DoT zo ongeveer verdubbeld.

Kortom, leuke PvP mogelijkheden. En Rogue is zowieso al overpowered in PvP, dus kan je als Rogue alles behalve echte tanks (Knights) lopen slopen, en dan als Mage de rest :)

PvE is M/R leuk, maar kan niets hebben. Gewone beestjes van mijn level die mij verrassen kunnen me vrij simpel dood krijgen, terwijl een Guild-genoot die Mage/Knight is zo'n grote Health en Defense bonus krijgt van de Knight skills dat ie solo MA doet. Rogue/Knight kan dat ook, en Priest/Knight schijnt dat ook te kunnen, maar wat meer moeite te hebben met slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Mijn Mage is dit weekend level 50 geworden, nu nog even de laatste 9 levels voor mijn Rogue halen :)

Heb twee pogingen Kalin's Shrine gedaan met mijn guild, maar doordat ik (en een paar andere mensen in de guild) nog geen endgame equipment heb en doordat mijn nieuwe PC er nog niet is doe ik te weinig schade om snel die summons bij de 3e boss te kunnen slopen. En wanneer we er dan wat missen gaat de tank dood (12k Health met buffs), en daarna hebben we dan een probleem. De truc is dan dat 1 speler met het beest achter zich aan het water in springt, en terwijl die eruit klimt de tank weer wordt geressurrect en gebuffed. Maar tegen die tijd heeft het beest ook weer max health, en moet je dus overnieuw beginnen. En een paar keer doodgaan en alle dura bonusses zijn weg, nog een paar keer en je krijgt -20%.
Cyclops' Lair gaat zonder al te veel problemen, zolang je niet een caster in de party hebt die uit gewoonte bij die eerste boss stun spells gebruikt. (Nee, dat was ik niet :D )

Met het oog op de belachelijke prijzen voor 35 Stamina Mana stones (tussen de 1k en de 2.5k diamonds in het AH) en de bug dat je meestal niet de tweede bonus stat krijgt op quest rewards zit ik te denken om de 35 Sta / 28 Int reward te nemen voor de Black Swordsman quest, in plaats van de 35 Int / 28 Sta. Als ik dat doe voor ze het fixen (als dat ooit gebeurd) kan ik er tenminste nog op verdienen.
Dan kijk ik of ik een goede staff kan vinden, liefst met redelijke dura natuurlijk, en dan maak ik die Tier 6 met AH stones, en +5 of +6 met item shop jewels. Kan ik tenminste weer wat meer schade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ben nog erg aan het twijfelen of ik wel zin heb in another MMORPG, heb de eerste anderhalf jaar WoW gespeeld, maar heb toch maar besloten de client te downloaden en even te proberen...

Ik ben benieuwd. Op de screens lijkt het wel erg veel op WoW...

EDIT:
Die Diamonds, kun je die alleen voor harde $ kopen, of kun je ook gewoon in game Diamonds krijgen/vinden/verdienen/whatever? Ik was niet van plan zo'n Yusho account te nemen :)

EDIT2:
Jeeeeeez, wat duurt dat updaten lang. Zit ie op 100% begint ie gewoon nog een keer ... |:(

EDIT3:
Config bewaart ie niet en ik kan geen hogere resolutie kiezen dan 1024 ??
Ingame kan het wel en wordt het wel bewaard :D

EDIT4:
wat houdt die channel selection in, als je eenmaal een server hebt gekozen ??

[ Voor 53% gewijzigd door -SaveMe- op 14-05-2009 20:14 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Is de enige manier om diamonds te krijgen om te te kopen voor real life cash? Of kun je ook op andere manieren aan diamonds komen ??? (bijvoorbeeld om energy te kopen voor je huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:39:
Is de enige manier om diamonds te krijgen om te te kopen voor real life cash? Of kun je ook op andere manieren aan diamonds komen ??? (bijvoorbeeld om energy te kopen voor je huis)
Als je genoeg goud hebt, dan kun je diamanten kopen van andere spelers in ruil voor goud. Spelers die dus wel geld willen storten, maar niet willen grinden voor goud om bepaalde items te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:35:
[...]

Als je genoeg goud hebt, dan kun je diamanten kopen van andere spelers in ruil voor goud. Spelers die dus wel geld willen storten, maar niet willen grinden voor goud om bepaalde items te kopen.
Hmmm, op mijn server is de gemiddelde waarde van 1 diamond rond de 52k gold. Nog even sparen dus.
Ik vind wel dat bag space duur is en dan is het nog niet eens permanent ook. Ik heb dringend behoefte aan bags ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb het wel weer gezien. Het is allemaal erg W0W-like, maar dan allemaal ook net weer niet. Wow is in alles beter. En zonder diamonds spelen is niet echt leuk, geen extra tasjes, etc.

Deze gaat exit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies , ik bedoel waarom ROM spelen als WoW beter is ?
Stukken drukker en zo kan ik nog wel even doorgaan .
Het probleem van WoW is dat wanneer je het hebt gespeeld er momenteel simpel weg geen betere mmorpg is , en je gaat steeds weer terug naar WoW .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:49:
Het probleem van WoW is dat wanneer je het hebt gespeeld er momenteel simpel weg geen betere mmorpg is , en je gaat steeds weer terug naar WoW .
Daar heb ik geen last van. Maar ik vind deze game features hebben die ik persoonlijk erg leuk vind zoals open pvp en dual class systeem. Maar ben wel gestopt met het spelen van deze game omdat er op End game gewoon te weinig te doen is. Ik kijk af en toe op de website of er updates zijn die het spel weer aantrekkelijk maken.. maar voor nu nee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:49:
precies, alleen had ik W0W 2,5 half jaar geleden al afgedaan als een te erge timesink, dus om dan RoM te gaan spelen.... ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste