Toon posts:

Setup ziet de harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier op school een server staan waarop server 2003 op is geinstalleerd, alleen ik ga hem opnieuw installeren maar er zit nu een hd in van 650gb alleen als ik hem opstart dan geeft hij in windows aan dat er maar een schijf in zit van 35gb en kan verder niks met schijven doen. als ik dan de cd van windows server 2003 erin doe en wil hem gaan installeren zegt hij dat er geen schijf in zit.

hoe kan ik dit oplossen? zodat ik de server kan installeren en de 650gb aan ruimte krijg

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gevalletje van missende sata drivers wellicht?

Zit er ook nog een schijf in van 35GB? Zo nee, dan is het wellicht een partitie van die grootte?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je op F6 gedrukt tijdens de installatie om je SATA/SCSI drivers te installeren?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
heb op F6 gedrukt maar dan nog werkt het niet, het is gewoon een partitie van 35gb.
er is ook een partitie die eisa configuratie heet, kan het daar misschien mee te maken hebben?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:21:
heb op F6 gedrukt maar dan nog werkt het niet, het is gewoon een partitie van 35gb.
er is ook een partitie die eisa configuratie heet, kan het daar misschien mee te maken hebben?
Alleen op F6 drukken helpt niet natuurlijk, je moet dan ook een floppy de juiste drivers laden he ;)

Dus ga op zoek naar welke SCSI/SATA controller je hebt, zet je drivers op een floppy en laad die tijdens de setup in door op f6 te drukken...

Verwijderd

Topicstarter
oke, ga het proberen maar heb geen flauw idee waar ik moet zoeken

• Noork
  • Niet online
Op Google kun je wel e.e.a. vinden. :)

Zoek gewoon even uit welk type moederbord (of sata/scsi controller) je hebt. En zoek de betreffende Windows drivers op de website van de fabrikant. Is het uberhaupt een sata of scsi schijf?

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Draai CPU-Z ga naar het tabblad Mainboard. Staat meestal ook de fabrikant van je moederbord bij. Ga naar site inderdaad typ je moederbord nummertje in.

En spelen maar :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

Topicstarter
het is een server: Dell poweredge 1900

Verwijderd

Topicstarter
bij cpu-z staat mainboard 0kn122 maar google vind noppes

• Noork
  • Niet online
Zie dell.com > Support Home Page > Product Support > Drivers and Downloads

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
jumper settings ? kan staan op fat toch ? dan ziet ie maar 32 ofzo ?

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28
Loop je stage of ben je een netwerkbeheerder? Als het op school staat... moet het toch mogelijk zijn om het aan de techneuten daar te vragen? Vind het maar een vreemd verhaal. En daarbij bestaan 650GB harde schijven niet.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Baazie schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:11:
jumper settings ? kan staan op fat toch ? dan ziet ie maar 32 ofzo ?
:? Leg eens uit.

[ Voor 3% gewijzigd door DeeJee op 15-12-2008 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
loop hier stage

• Noork
  • Niet online
Jumper zou kunnen, zie ook: OM FAQ

Verwijderd

Topicstarter
http://support.euro.dell....=WNET&osl=du&catid=&impid

hier heb ik de scsi controller gedownload en een bootable usb gemaakt maar dan werkt het nog niet, welke moet ik downloaden :S? om hem via de setup gewoon de juiste drivers te geven :S?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:08:
http://support.euro.dell....=WNET&osl=du&catid=&impid

hier heb ik de scsi controller gedownload en een bootable usb gemaakt maar dan werkt het nog niet, welke moet ik downloaden :S? om hem via de setup gewoon de juiste drivers te geven :S?
Wat geeft hij dan aan? Boot je wel via de USB of kan je de SCSI settings niet vinden?
Zoek uit welke SCSI drivers je nodig hebt, en lees in de handleiding die bij de server of op dell hoe je deze moet toevoegen.
Ook zoals je zei, je loop daar stage, is er dan niemand die je kan helpen, of is het je stageopdracht?

Edit, zitten je RAID schijven er uberhaupt wel in?

[ Voor 3% gewijzigd door kKaltUu op 15-12-2008 15:16 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Topicstarter
ja de schijf zit er gewoon in. ik snap er echt niks meer van :S

• Noork
  • Niet online
zie, Windows Clients - FAQ

Overigens weet ik niet of je tijdens de setup al een USB stick kan aanspreken voor de drivers. Probeer vanaf floppy als het kan, en anders moet je de drivers slipstreamen met b.v. Nlite.

Je hebt het nu over SCSI, maar weet je zeker dat het een SCSI schijf betreft? Kijk even in het bios hoe de schijf herkend wordt. Het type van de schijf intikken in Google zal ook e.e.a. duidelijk maken. Wellicht heb je de gewone (P)ATA controller-drivers nodig of die van de SATA.

Succes.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:29:
ja de schijf zit er gewoon in. ik snap er echt niks meer van :S
Wacht, gaat het om 1 schijf van 650GB, waarvan je maar een partitie van 35GB ziet, of gaat het over een RAID opstelling, waarvan je 1 schijf van 35GB ziet, en de overige 615GB geen volume voor is aangemaakt?

In het kort, kan je fysiek maar 1 schijf in je server zien, zoja, welke aansluiting heeft deze? een dunne te grootte van een USB, of een die veel langer is?

[ Voor 10% gewijzigd door kKaltUu op 15-12-2008 15:40 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt inmiddels bedankt voor de hulp,

maar het probleem was, ik heb 1 schijf erin zitten. niks in raid staan ofzo. maar hij zag maar 35gb schijf en de rest zag hij niet. nu wel en nu kan ik gaan installeren! maar dat doe ik morgen want ga zo mooi naar huis!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:42:

maar het probleem was, ik heb 1 schijf erin zitten. niks in raid staan ofzo. maar hij zag maar 35gb schijf en de rest zag hij niet. nu wel en nu kan ik gaan installeren! maar dat doe ik morgen want ga zo mooi naar huis!
En wat had je gedaan om de rest vrij te spelen? je hebt ons wel nieuwsgierig gemaakt, en het zal andere mensen wel helpen als je het antwoord hierin post, hoeven ze geen nieuwe thread aan te maken ;)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:42:

Nu weten we wat het probleem is, maar nog niet de oplossing.....

Pagina: 1