Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor een lijstje met productcodes zie deze post: robertwebbe in "Nokia 5800 Tube".

Ligt er dus aan welke EURO2 je hebt... EURO2 BENE is voor de Benelux!

[ Voor 10% gewijzigd door Cadezo op 19-01-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 19:11
aqua_man schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:40:
Net een reactie van Typhone binnen. De Nokia 5800 die zij leveren komt uit Duitsland, en heeft al standaard het EURO2 language pack. Op de toestellen die zij leveren is dus geen andere taal of software op geïnstalleerd.

Is er een verschillende productcode voor Duitsland en Nederland? Of is dit hetzelfde? En hoe zit het dan met toestellen uit Engeland? Zit daar de Nederlandse taal ook standaard al op?
op de engelse teostellen zit geen nederlandse taal op
de toestellen van 2call.nl komen uit de UK, hier wordt achteraf de nederlandse taal opgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Net een reactie van GSMWijzer.nl binnen. Zij verkopen ook de Duitse versie en verwachten daarom geen problemen met updaten. Verder zeggen ze dat de zwarte versie begin volgende week leverbaar is, maar dat zou ik eerst graag willen zien :)

2 swim or not 2 swim, that's the question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook maar eens met een NSP gebeld. Die lieten weten dat indien het toestel in de EU gekocht is zij
dit wel willen resetten qua software etc voor een prijs van 20-40 EUR. Alleen hebben ze zelf de nodige
software nog niet binnen (althans niet in BE)... Daarnaast heb ik wel wat verschillende richtprijzen mogen
horen... De ene zegt 320 de andere 370... Klein verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:12:
Heb ook maar eens met een NSP gebeld. Die lieten weten dat indien het toestel in de EU gekocht is zij
dit wel willen resetten qua software etc voor een prijs van 20-40 EUR. Alleen hebben ze zelf de nodige
software nog niet binnen (althans niet in BE)...
Dan zijn het prutsers... Als ze er geld voor vragen dan gaat dat direct in de achterzak.
Alle NSP's wereldwijd hebben toegang tot hetzelfde systeem en daarin staan alle versies gewoon beschikbaar en qua kabels of adapters is er niets vreemds nodig, de standaard micro USB kabel volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik ben ook erg geinteresseerd in de NOkia 5800. Ik zag dat deze telefoon te koop stond bij gsmweb.

Relax 200 (22 euro per maand) 1 jaar abonnement en toestelprijs is 42 euro
http://www.gsmweb.nl/forms/tm026.htm

Lijkt me dus een prima aanbieding toch??

Heb ook email contact gehad met GSMWEB en volgens GSMWEB zijn het NL toestellen.

Geachte heer,

wij verkopen alleen de Nederlands(talig)e versies van toestellen. Voor verdere details verwijs ik u naar de bestelpagina; daar kunt u de specificaties vinden: http://www.gsmweb.nl/forms/los026.htm.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Voor verdere vragen kunt u tevens bellen met onze klantenservice: 020-7766355.

Vriendelijke groeten,

Michelle
Klantenservice GSMWEB.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

als ze exact nederlandstalig zeggen denk ik dat ze willen laten blijken dat de telefoon wel nederlands is maar of het de originele telefoon die voor de benelux bestemd is is, zal waarschijnlijk niet zo zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Officiële NL toestellen lijkt me sterk. De online Nokia shop antwoordde me vanmorgen per mail dat het bij hun nog niet bekend is wanneer de Benelux toestellen beschikbaar komen. De eerstvolgende regio zou Frankrijk zijn. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat GSMWEB spreekt over 'Nederlands(talig)e versie van toestellen'. Ook zij zullen vermoedelijk de NL taal zelf toevoegen op buitenlandse toestellen. Let wel: ik kan dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar een waarschuwing lijkt me wel op z'n plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:33:
Officiële NL toestellen lijkt me sterk. De online Nokia shop antwoordde me vanmorgen per mail dat het bij hun nog niet bekend is wanneer de Benelux toestellen beschikbaar komen. De eerstvolgende regio zou Frankrijk zijn. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat GSMWEB spreekt over 'Nederlands(talig)e versie van toestellen'. Ook zij zullen vermoedelijk de NL taal zelf toevoegen op buitenlandse toestellen. Let wel: ik kan dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar een waarschuwing lijkt me wel op z'n plaats...
Hmmm apart. Klantenservice zegt dat het gwn ook nederlandstalige versies zijn.

Maar wat zou het probleem zijn als ze omgetoverd zijn naar het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

als ik me niet vergis kan het zo zijn dat de updatesoftware niet uitleest dat het toestel nederlandstalig (aan de hand van de productcode??) is, en vervolgens de verkeerde taal installeert tijdens het updaten.

bij GSMweb is nog een andere leuke aanbieding: 1 jaar relax150 + W&W --> 56 euro toestelprijs.. (bij contractverlenging, zonder contractverlenging kost het toestel dan nog 17 euro). Eens kijken of ik m'n N81 wil gaan inruilen, dat is namelijk ook een heerlijk toestel, maar het scherm is te klein om fatsoenlijk films en series te kijken in het OV.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 20-01-2009 14:35 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb ze ook gemaild.. Het zijn nederlands talige versies, maar er zit duitse handleiding bij. Of de Nederlandse taal bleef na een firmware update wist hij niet..
Dus nederlands talig, maar geen officiele nederlandse toestellen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:53:
Ik heb ze ook gemaild.. Het zijn nederlands talige versies, maar er zit duitse handleiding bij. Of de Nederlandse taal bleef na een firmware update wist hij niet..
Dus nederlands talig, maar geen officiele nederlandse toestellen.
Dat is lastig. IS er een manier om andere firmware op deze nokia 5800 te gooien. Firmware voor de BEN wanneer die uit is?

UPDATE: Normaal gaat het met NSS (Nemesis Service Suite), maar daar is geen nieuwe versie van voor Symbian S60v5. Maar het schijnt dat het wel mogelijk is met Phoenix. Dus ja ff goed uitzoeken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Ik heb begrepen dat er geen taalprobleem is met toekomstige updates als na het plaatsen van de NL taal de Benelux productcode in het toestel blijft zitten. Technisch gezien zal dat vast zo zijn. Maar persoonlijk heb ik geen zin om in de toekomst qua Nokia garantie, serviceverlening en firmware upgrade met administratieve problemen geconfronteerd te worden. Er zijn nu al meldingen dat bepaalde NSP's geld vragen voor een firmware upgrade (lees 'terugzetten van de NL taal') als ze constateren dat het import toestellen zijn. Naast een productcode in het toestel lijkt Nokia me slim genoeg ook te registreren welke serienummer reeksen toegekend zijn/worden aan Benelux toestellen. Ik wacht liever op de 'echte' NL versie, maar ieder z'n keus natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:08:
Ik heb begrepen dat er geen taalprobleem is met toekomstige updates als na het plaatsen van de NL taal de Benelux productcode in het toestel blijft zitten. Technisch gezien zal dat vast zo zijn. Maar persoonlijk heb ik geen zin om in de toekomst qua Nokia garantie, serviceverlening en firmware upgrade met administratieve problemen geconfronteerd te worden. Er zijn nu al meldingen dat bepaalde NSP's geld vragen voor een firmware upgrade (lees 'terugzetten van de NL taal') als ze constateren dat het import toestellen zijn. Naast een productcode in het toestel lijkt Nokia me slim genoeg ook te registreren welke serienummer reeksen toegekend zijn/worden aan Benelux toestellen. Ik wacht liever op de 'echte' NL versie, maar ieder z'n keus natuurlijk.
Daar heb je zeker een punt, maar kan me niet voorstellen dat NOkia echt daar een probleem van maakt. Garantie is garantie. En mocht Nokia het niet accepteren, kan je altijd GSMWEB de schuld geven want die beweren dat ze 2 jaar garantie geven. Moet je wel eerst backup terugzetten :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik hem hem vandaag besteld bij nokia.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:25:
[...]
Daar heb je zeker een punt, maar kan me niet voorstellen dat NOkia echt daar een probleem van maakt. Garantie is garantie. En mocht Nokia het niet accepteren, kan je altijd GSMWEB de schuld geven want die beweren dat ze 2 jaar garantie geven. Moet je wel eerst backup terugzetten :P :+
Garantie op zich zal vast in orde zijn, dat geloof ik ook wel. Ik maak me echter -al of niet terecht- zorgen over firmware updates. Als daarbij iets mis gaat, bijv. de NL taal verdwijnt, dan zul je zelf aan de bak moeten met een tool; naar een NSP moeten; of (met) de mobiel naar de verkoper. Zoals al is gebleken loop je de kans een NSP te treffen die een vergoeding vraagt als blijkt dat het om niet-officiële NL toestellen gaat. Natuurlijk kun je altijd op de verkoper terugvallen, daar laten fixen (verzendkosten etc.?) of proberen de kosten die je bij NSP hebt gemaakt van de verkoper terug te krijgen. Maar ík heb gewoon geen zin in dat soort toestanden, ook al ben ik geen digibeet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:31:
Zo ik hem hem vandaag besteld bij nokia.co.uk
Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat? kun je als niet inwoner van UK gewoon op de UK site de telefoon bestellen dan?

wat moet je dan namenlijk doen als hij stuk zou gaan ?
ik ben hier niet thuis in daarom deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

Als ik het goed begrepen heb uit de antwoorden van Typhone, komen de Duitse versies met een andere productcode dan de Benelux versies, maar maakt dit voor de taal niet uit. Dit omdat op de Duitse versies standaard al Nederlands staat geïnstalleerd. Misschien omdat er ook Nederlandstalige mensen in Duitsland wonen o.i.d.? (Verschil landgrens / taalgrens)

Daarom zou een Duitse versie met een andere productcode, gewoon goed werken in Nederland. Updates is dan ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik kan melden dat de taal van mijn Nokia 5800 weer op Nederlands staat. Ik ben vandaag "even" (kom uit limburg) naar de Phone Shop in Den Haag geweest. Binnen tien minuten was de product code gewijzigd en geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf 26/2 ligt hij in de meeste Proximus winkels(exclusieve deal) voor 349euro btw incl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:13:
vanaf 26/2 ligt hij in de meeste Proximus winkels(exclusieve deal) voor 349euro btw incl...
Is dit dan de Benelux versie? Als dat zo is vind ik de prijs niet het wachten waard.
Kosj schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:34:
Ik kan melden dat de taal van mijn Nokia 5800 weer op Nederlands staat. Ik ben vandaag "even" (kom uit limburg) naar de Phone Shop in Den Haag geweest. Binnen tien minuten was de product code gewijzigd en geflasht.
Hoe duur was dit? Als dit 20 - 40 euro heeft gekost, is het natuurlijk erg voordelig om een Nokia uit Engeland te halen en hier even over te zetten...

[ Voor 45% gewijzigd door aqua_man op 21-01-2009 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
aqua_man schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 01:23:
[...]

Hoe duur was dit? Als dit 20 - 40 euro heeft gekost, is het natuurlijk erg voordelig om een Nokia uit Engeland te halen en hier even over te zetten...
Retourtje Limburg - Den Haag is al aan de dure kant, ik mag toch aannemen dat de "reparatie" gratis was :)

Iemand al besteld bij GSMWEB.nl, de deal met 1 jaar Relax 200? Ik heb mijn bestelling bij GSMWijzer geannuleerd en ben eigenlijk op zoek naar een betere deal :P Maar mijn ervaringen met GSMWEB zijn nogal wisselend :X

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

PinokkioTV schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 07:49:
[...]

Retourtje Limburg - Den Haag is al aan de dure kant, ik mag toch aannemen dat de "reparatie" gratis was :)
...
Woon zelf niet in Limburg gelukkig :) Ben vooral op zoek naar de prijs als je bijvoorbeeld een Nokia in Engeland koopt, prijs daar is aanzienlijk lager (gezien de koers van de pond), als je hem dan goedkoop kan omzetten zou je een goedkope versie hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
aqua_man schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:15:
[...]

Woon zelf niet in Limburg gelukkig :) Ben vooral op zoek naar de prijs als je bijvoorbeeld een Nokia in Engeland koopt, prijs daar is aanzienlijk lager (gezien de koers van de pond), als je hem dan goedkoop kan omzetten zou je een goedkope versie hebben :)
Maar het is toch geen probleem als zo'n toestel gewoon engelse taal heeft? Of kan je andere problemen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Walkman schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:37:
[...]

Maar het is toch geen probleem als zo'n toestel gewoon engelse taal heeft? Of kan je andere problemen verwachten?
Als je graag T9 gebruikt bij het SMS'en dan werkt dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:01:
[...]

Als je graag T9 gebruikt bij het SMS'en dan werkt dat ook niet.
Dat is inderdaad een goeie, daar had ik niet aan gedacht. Er zit dan natuurlijk geen Nederlands woordenboek naast het engelse in (zijn er mensen die een Engelse versie hebben en dit kunnen bevestigen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
Wel, ik ben het wachten eigenlijk een beetje beu. En aangezien het er niet naar uit ziet dat de prisj gaat dalen, ben ik op zoek naar een oplossing.
Ik denk dat er voor mij 3 oplossingen zijn:

1) pre-orderen bij nokia.co.uk --> Omgerekend zo'n €267 (excl. verzending)
Nadeel: Kan nog even duren voor hij uitkomt + verzendings-en andere problemen wat moeilijker om op te lossen.

2) Kopen bij expansys (vanaf 7 feb. de black versie)
Nadeel: Geen goede reputatie, +-€370 inc. verzending, Europese versie met Nederlandse taal (via mail bevestigd)

3) Wachten. Hopelijk komt hij uit eind februari.

De Oost-Europese versie kopen heeft voor mij geen zin.
Maar welk van de oplossing lijkt jullie de beste? Zijn er nog andere/betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
<verkeerde topic...delete maar>

[ Voor 255% gewijzigd door Graham op 21-01-2009 13:57 . Reden: aanpassing ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-09 08:18
-flip- schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:39:
Wel, ik ben het wachten eigenlijk een beetje beu. En aangezien het er niet naar uit ziet dat de prisj gaat dalen, ben ik op zoek naar een oplossing.
Ik denk dat er voor mij 3 oplossingen zijn:

1) pre-orderen bij nokia.co.uk --> Omgerekend zo'n €267 (excl. verzending)
Nadeel: Kan nog even duren voor hij uitkomt + verzendings-en andere problemen wat moeilijker om op te lossen.

2) Kopen bij expansys (vanaf 7 feb. de black versie)
Nadeel: Geen goede reputatie, +-€370 inc. verzending, Europese versie met Nederlandse taal (via mail bevestigd)

3) Wachten. Hopelijk komt hij uit eind februari.

De Oost-Europese versie kopen heeft voor mij geen zin.
Gsmweb.nl heeft de Nokia 5800 blauw en rood voor 382 euro. excl 10 euro rembours kosten.
Volledige nederlands vertelde ze me en op voorraad.
Ik heb hem gisteren besteld, verwacht hem vandaag binnen. Hij is volgens de track en trace onderweg _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door winux op 21-01-2009 13:08 . Reden: ff rode variant bijgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-flip- schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:39:
Je kan toch een abbo nemen van 15 euro per maand voor 2 jaar? Dan is het toestel gratis en kost het 360 euro in totaal en kan je ook nog bellen 8)
(welk abbo weet ik nog niet :P maar er zullen er zat komen in februari met 15/maand en dan gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de Duitse versie is hier ook gewoon te gebruiken (met Nederlandse taal), zonder dat er bij de eerste de beste update problemen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de 5800 aan te schaffen bij een verlenging van mn Vodafone abo.
Op 10 feb. kan ik verlengen. De huidige vodafone netwerk acties zijn voor mijn heel erg interessant.
28,- voor een 35,- abo. + gratis sms verdubbeling en internet toestel korting.
Deze actie verloopt bij vodafone op 30 jan. Weet iemand of Vodafone deze actie gaat voortzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Ben er vandaag langs geweest probleem opgelost

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zat net even te kijken op de website van Salland Automatisering. Daar staat inmiddels de Nokia 5800 ook op.
Wel spotgoedkoop daar, nog geen 330 euro. Hoop dat het een officiele NL versie is...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDR schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:14:
[...]

Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat? kun je als niet inwoner van UK gewoon op de UK site de telefoon bestellen dan?

wat moet je dan namenlijk doen als hij stuk zou gaan ?
ik ben hier niet thuis in daarom deze vraag.
Ik heb iemand in Londen die hem voor mij opstuurt. Alsie kapot gaat stuur ik hem gewoon terug he:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Walkman schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:05:
[...]
Dat is inderdaad een goeie, daar had ik niet aan gedacht. Er zit dan natuurlijk geen Nederlands woordenboek naast het engelse in (zijn er mensen die een Engelse versie hebben en dit kunnen bevestigen?)
Waarom geloof mij niet?

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 21-01-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:50:
Ik zat net even te kijken op de website van Salland Automatisering. Daar staat inmiddels de Nokia 5800 ook op.
Wel spotgoedkoop daar, nog geen 330 euro. Hoop dat het een officiele NL versie is...
Kijk, dat gaat de juiste kant op met de prijs....meer richting wat ik verwachtte en het prijspunt waarop ik 'm wel aanschaf. Nu alleen even wachten op de officiele NL versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Is de Phone Shop in Den Haag een NSP? En betekent dit nu dat je voortaan zelf via Nokia Software Updater de juiste firmware krijgt (met Nederlandse taal).

Indien Phone Shop een NSP is, laat deze verandering de garantie van het toestel niet vervallen?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Nokia kun je NSP's opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

Toch een vraag voor degenen die een 'duitse' versie (typhone) hebben in de nederlandse taal: blijven er nog duitse presets te zien? werkt t9? wat gebeurt er na een update? vallen er nog andere zaken op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 06:34
Ik heb een Duitse 5800 en alles is gewoon in het Nederlands, ook T9. Kan je echter nog niets zeggen hoe het gaat met updaten, ik heb de laatste softwareversie (V 11.0.008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

®Otto schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:59:
Ik heb een Duitse 5800 en alles is gewoon in het Nederlands, ook T9. Kan je echter nog niets zeggen hoe het gaat met updaten, ik heb de laatste softwareversie (V 11.0.008).
Dat is goed nieuws, maar wel de volle Duitse prijs betaald? Of goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Ansenyi schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:35:
[...]

Is de Phone Shop in Den Haag een NSP? En betekent dit nu dat je voortaan zelf via Nokia Software Updater de juiste firmware krijgt (met Nederlandse taal).

Indien Phone Shop een NSP is, laat deze verandering de garantie van het toestel niet vervallen?
Phoneshop Den Haag is inderdaad een NSP. Volgens hen zou ik nu geen problemen meer hebben met het update van mijn toestel. Ook zou er betreffende de garantie niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

Kosj schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:44:
[...]

Phoneshop Den Haag is inderdaad een NSP. Volgens hen zou ik nu geen problemen meer hebben met het update van mijn toestel. Ook zou er betreffende de garantie niets veranderen.
Hoe duur was het aanpassen? Hebben ze echt de product code aangepast?

Als dit zo is, laat ik er eentje uit Londen overkomen. Als het goed is, komt hij daar morgen uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 06:34
aqua_man schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:04:
[...]

Dat is goed nieuws, maar wel de volle Duitse prijs betaald? Of goedkoper?
Ik heb vorige week 389 euro betaald bij online-systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
aqua_man schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:49:
[...]

Hoe duur was het aanpassen? Hebben ze echt de product code aangepast?

Als dit zo is, laat ik er eentje uit Londen overkomen. Als het goed is, komt hij daar morgen uit...
Het aanpassen was (uiteraard) gratis. Het lijkt mij dat de productcode is aangepast, anders heb ik de volgende keer weer hetzelfde probleem. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Ik heb vandaag bij Nokia geïnformeerd hoe het nou zit met garantie etc. op 'buitenlandse' toestellen. Hieronder het antwoord:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: NokiaCare.EUROPE@nokia.com [mailto:NokiaCare.EUROPE@nokia.com]
Verzonden: donderdag 22 januari 2009 19:57
Aan: ....
Onderwerp: RE: Nokia telefoons of accessoires[THREAD ID:1-3XB8O5]MDIRKX

Geachte heer .....,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Het toestel is bestemd voor de Duitse markt, maar valt onder de Europese garantie.
Indien u een software update uitvoert zal de Nedelandse taal verdwijnen en dient u deze opnieuw in een Nokia Care Point te laten installeren tegen betaling (prijsindicaties kunnen wij helaas niet meedelen). Het is toegestaan om toestellen bij een groothandel te kopen in een ander land dan het land waar men het toestel zal verkopen aan de klant.
Het toestel en u krijgen uiteraard de nodige professionele ondersteuning van ons en men zal dit toestel behandelen als eender welk toestel dat gedistributeerd wordt in Europa.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Michael
Nokia Care klantendienst
070 70 77 70 BE (aan lokaal tarief )
De vragen die ik heb gesteld zijn:
  • Is er ondanks de aanpassing (NL taal toegevoegd) nog aanspraak op de Europese Nokia garantie?
  • Bestaat de kans dat door een toekomstige officiele firmware update (uitgevoerd met Nokia Software Updater uit de PC suite) de Nederlandse taal verdwijnt?
  • Zo ja, wordt dat dan kosteloos door een willekeurige NSP hersteld?
  • Is het uberhaupt toegestaan de procuctcode aan te passen om zo een (waarschijnlijk Duits) toestel overeen te laten komen met een Nederlands model?
Mij vraag aan jullie hier:
Ik zou graag willen weten hoe het nou zit met die allesbepalende productcode. Als die eenmaal gelijk gezet is aan de Benelux code, dan blijft die code aanwezig lijkt mij. En dan hoef je niet bang te zijn dat de NL taal ooit verdwijnt na een update. Het lijkt mij namelijk niet logisch dat een firmware een andere productcode in een toestel zet. Tenzij er ook nog een controle op IMEI plaatsvindt. Weet iemand hoe dat zit? Heb nog steeds geen zin om na elke update naar een NSP te moeten om NL terug te krijgen a 20 euries per keer. En ik vermoed dat er nog wel wat versies zullen komen van dit nieuwe OS... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Er is geen relatie tussen de productcode en het IMEI nummer. Als de productcode eenmaal is aangepast, zal steeds de firmware behorende bij die productcode, gedownload worden als er een update beschikbaar is.

Ik weet echter niet of het NSP de productcode aanpast als ze er een ander talenpakket in flashen. Zelf betwijfel ik dat, wat dus inderdaad zou betekenen dat na de volgende update NL weer verdwijnt :)

De productcode in het toestel moet gelijk zijn aan die op de sticker achter de accu, anders is er "gerommeld" met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder zijn de duitse versies niet aangepast en hebben die standaard Nederlands. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Ik heb een BLACK RED besteld via GSMWEB.

1 jaar T-Mobile Relax 200 (22 euro per maand) Toestelprijs 42 euro

Keek ik vandaag is toestelprijs gedaald naar 24 euro voor Relax 200

HEb berekend dat je hierbij totaal een bedrag betaalt van 288 euro. Belachelijk goedkoop!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:30:
Verder zijn de duitse versies niet aangepast en hebben die standaard Nederlands. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

HEb berekend dat je hierbij totaal een bedrag betaalt van 288 euro. Belachelijk goedkoop!!
Tot je gaat SMS-en, want dat is vrij duur bij T-mobile Relax, als je geen SMS bundel neemt. Heb je ook onbeperkt WnW erbij genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aqua_man schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:40:
[...]

Tot je gaat SMS-en, want dat is vrij duur bij T-mobile Relax, als je geen SMS bundel neemt. Heb je ook onbeperkt WnW erbij genomen?
Nee dat heb ik niet gedaan. Ik heb niet echt een enorme behoefte om overal te kunnen internetten. En ja sms daar heb ik voorlopig al iets anders op.

Smsen is overal enorm duur zonder belbundel :) Kan je trouwens later nooit smsbundel erbij als upgrade doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:07:
[...]
Nee dat heb ik niet gedaan. Ik heb niet echt een enorme behoefte om overal te kunnen internetten. En ja sms daar heb ik voorlopig al iets anders op.

Smsen is overal enorm duur zonder belbundel :) Kan je trouwens later nooit smsbundel erbij als upgrade doen?
Upgraden kan bij T-Mobile altijd. Even mailen of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
PinokkioTV schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:53:
Er is geen relatie tussen de productcode en het IMEI nummer. Als de productcode eenmaal is aangepast, zal steeds de firmware behorende bij die productcode, gedownload worden als er een update beschikbaar is.

Ik weet echter niet of het NSP de productcode aanpast als ze er een ander talenpakket in flashen. Zelf betwijfel ik dat, wat dus inderdaad zou betekenen dat na de volgende update NL weer verdwijnt :)

De productcode in het toestel moet gelijk zijn aan die op de sticker achter de accu, anders is er "gerommeld" met het toestel.
Ik heb net m'n 5800 nog even aan Phoenix gehangen, ik kan bevestigen dat de productcode bij de Phoneshop is aangepast. Was voorheen 0559276 en nu 0570026. Updaten geeft in de toekomst dus (als het goed is) geen problemen meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrJ schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:49:
Toch een vraag voor degenen die een 'duitse' versie (typhone) hebben in de nederlandse taal: blijven er nog duitse presets te zien? werkt t9? wat gebeurt er na een update? vallen er nog andere zaken op?
Duitse Nokia toestellen zijn uitgerust met een EURO2 language pack. Hier in zijn de standaard talen opgenomen: English, French, German, Turkish, Dutch, Italian

Je krijgt dus geen problemen met updaten, T9, reparaties, etc. aangezien de Nederlandse taal origineel in toestel aanwezig is. Nokia toestellen uit andere landen zoals Oost-blok, frankrijk, griekenland, etc worden vaak geflashed en dan kun je idd problemen krijgen met flashen

Voor meer info;
http://thenokiablog.com/2...codes-and-language-packs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen de Duitse versie en de Benelux versie?

Als er geen enkel verschil is (een verschil dat er toe doet), zou iemand dan enkele adressen kunnen geven waar je hem kan bestellen (vanuit België).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Kosj schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:00:
[...]

Ik heb net m'n 5800 nog even aan Phoenix gehangen, ik kan bevestigen dat de productcode bij de Phoneshop is aangepast. Was voorheen 0559276 en nu 0570026. Updaten geeft in de toekomst dus (als het goed is) geen problemen meer. :)
Da's mooi. Ben trouwens wel erg benieuwd naar Phoenix O-), dacht dat dat een NSP-tool was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 12:17
®Otto schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:18:
Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van deze telefoon en ik ben er erg blij mee, vind het echt een beauty. Via een zaak in Enschede heb ik een Duitse versie in het blauw kunnen krijgen. Er zit gewoon de Nederlandse taal op, softwareversie is: V 11.0.008

...
Mag ik vragen welke zaak in Enschede en voor hoeveel?

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR

vDR

-flip- schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:20:
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen de Duitse versie en de Benelux versie?

Als er geen enkel verschil is (een verschil dat er toe doet), zou iemand dan enkele adressen kunnen geven waar je hem kan bestellen (vanuit België).

Bedankt!
dat wil ik ook wel eens weten of we hem misschien ergens in duitsland konden bestellen bij een betrouwbare webshop of mischien een winkel dicht tegen de grens van België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

PieperM schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:59:
[...]

Mag ik vragen welke zaak in Enschede en voor hoeveel?
De winkel in Enschede staat al in de Pricewatch, actuele prijs via:
pricewatch: Nokia 5800 XpressMusic Rood
pricewatch: Nokia 5800 XpressMusic Blauw
Online Systems zit in Enschede.

[ Voor 3% gewijzigd door aqua_man op 23-01-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:30:

Kun je dan niet daar het toestel bestellen met abonnement en dan het abonnement afkopen voor de resterende kosten? Dan heb je het toestel voor die 288,-
Of denk ik te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej,
Ik vroeg me af of het überhaupt mogelijk is de 5800 te importeren vanuit de UK. Op zowat elke site die ik probeerde ging het niet. Kan er iemand misschien helpen?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is al uitverkocht in de UK
Eind jan nieuwe batch:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Even een vraagje naar de mensen die zowel de zwarte als de rode al in hun handen gehad hebben;
Heeft de rode een lichte schijn op die voorste "zwarte" rand, of is deze gewoon zwart?

Kom er niet 100% aan uit welke van de 2 ik zou kiezen, dus mensen die ook getwijfeld hebben, shoot :)

Ook nog een meer algemene vraag:
Ik dacht de gsm bij play.com te bestellen. Nu heb ik inzake DVD's niet zo'n supergoede ervaring met hun transport... Iemand die hier als eens elektronica bij besteld heeft en zou kunnen getuigen van hun transport? Kwestie van geen gebarsten scherm te hebben bij aankomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sparda:
Met lpay zelf heb ik weinig ervaring, maar ik weet wel dat ze electronics alleen binnen de UK verzenden. Vandaar dan ook mijn vorige vraag. Het heeft niets met uitverkocht of niet te maken, ik vroeg mij af of er een restrictie op het importeren van electronica staat vanuit de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

Salland Automatisering heeft hem als Pre order staan, verwachting is 23 februari.

Iemand ervaring met GSMHuis.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:53:
[...]
Kun je dan niet daar het toestel bestellen met abonnement en dan het abonnement afkopen voor de resterende kosten? Dan heb je het toestel voor die 288,-
Of denk ik te simpel?
Sterker nog met een relax 150 abbo heb je hem voor totaal 264,-

12x 17 euro + eenmalig 64 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het tot nu toe begrijp komt de Benelux versie pas op 23 of 26 februari uit. Voor het verlengen van je abbonnement ben je afhankelijk van deze datum. Goed dat mijn contract 3 maart afloopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Magicw00b schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:49:
[...]

Sterker nog met een relax 150 abbo heb je hem voor totaal 264,-

12x 17 euro + eenmalig 64 euro.
En als je daar internet bij neemt voor 10 euro/maand vervalt die bijbetaling, je totaalbedrag voor dat jaar wordt dan 12x27= 324 euro

Dat is goedkoper dan via Telfort (op gsmweb althans). Zover ik zie is de 5800 icm T-mobile het goedkoopst met abonnementen rond dit aantal minuten.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Hmm... Ik heb gister dus ook de 5800 besteld met een vodafone 50 verlenging voor 6 tientjes en hij wordt a.s. donderdag bezorgd volgens hun, maar ik ben nu toch best wel benieuwd welke versie ik voor m'n kiezen krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht voor de zekerheid toch op de officiele release gezien ik weinig zin heb in allerlei updatetjes en mogelijke problemen ermee. Volgens mij mag ik dan nog precies een maand wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Bwa problemen, ik heb nog eens met een NSP gebeld en ze zeggen dat wanneer de gsm uit nokia afkomstig
is de garantie blijft gelden na flashen + Het flashen is een 1malige gebeurtenis waarna de productcode
veranderd blijft. Dus of je effectief hinder gaat ondervinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu eigenlijk met de Duitse 5800'en? Gaan deze ook problemen geven als er updates uitkomen of blijft hier de nederlandse taal altijd op staan?

http://mobilfunk.e-vendo....e&ProdNr=8292&t=4&c=9&p=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
De mijne is Duits en komt van 2Call. De Nokia Software Updater geeft aan dat de laatste versie al aanwezig is, dus ik kan niet testen wat er met de taal gebeurt. 2Call heeft toegezegd dat de NL taal na een update gewoon aanwezig blijft (productcode dus blijvend aangepast lijkt mij).
Wat mij trouwens wel opviel is dat de Nokia Maps applicatie bij het online zoeken naar services/licenties automatisch de 90 dagen versie van 'Rijden/lopen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland' activeert. In tegenstelling tot de firmware is er hier kennelijk wél een relatie met het IMEI nummer... :/ Eens zien of Nokia bereid is dat naar Benelux om te zetten.

Edit:
Omzetten naar Benelux kan/mag niet, aldus Nokia. De 90 dagen licentie wordt uitsluitend geactiveerd voor de kaart die op dat moment op het toestel aanwezig is. Ik weet niet of je zelf eerst de Duitse kaart(en) kunt verwijderen, dan Benelux installeren en dan activeren. Mijn IMEI is nu gekoppeld en kan niet nogmaals voor een gratis 90 dagen versie worden gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Hakkie op 27-01-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie Hakkie,
Het is dus misschien toch beter eventjes te wachten met de aankoop, alhoewel mijn huidige N70 dringend aan vervanging toe is!

Het is wel raar dat de duitse gsm standaard uitgerust is met verschillende talen waaronder nederlands en dat deze talen dan zouden verdwijnen na een update...

Als iemand iets meer weet of deze talen echt verdwijnen hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

Hakkie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:41:
De mijne is Duits en komt van 2Call. De Nokia Software Updater geeft aan dat de laatste versie al aanwezig is, dus ik kan niet testen wat er met de taal gebeurt. 2Call heeft toegezegd dat de NL taal na een update gewoon aanwezig blijft (productcode dus blijvend aangepast lijkt mij).
Denk zelf dat ze echt gewoon de Duitse versie leveren, deze komt standaard al met de Nederlandse taal (naast o.a. Duits).
Wat mij trouwens wel opviel is dat de Nokia Maps applicatie bij het online zoeken naar services/licenties automatisch de 90 dagen versie van 'Rijden/lopen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland' activeert. In tegenstelling tot de firmware is er hier kennelijk wél een relatie met het IMEI nummer... :/
Waarom met IMEI nummer? Je hebt gewoon een Duits toestel met waarschijnlijk gewoon een Duitse productcode, vandaar dat dat ding standaard Rijden/lopen Duitsland kiest (Oostenrijk en Zwitserland krijg je er "gratis" bij). Net zoals je als je een Benelux telefoon zou hebben, Rijden/lopen Nederland zou krijgen, met "gratis" België en Luxemburg. Deze zou je waarschijnlijk zonder problemen kunnen aanschaffen, de gratis proefversie is echt Duits vrees ik.
Omzetten naar Benelux kan/mag niet, aldus Nokia.
Dat lijkt me een officiële reactie van Nokia zelf, e-mail gestuurd? Denk dat een winkel ergens, die ook officieel Nokia service punt is o.i.d., er makkelijker over doet. Dat zie je tenminste uit de voorgaande reacties van mensen. Voor 20 euro was het toestel omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
aqua_man schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:35:
Denk zelf dat ze echt gewoon de Duitse versie leveren, deze komt standaard al met de Nederlandse taal (naast o.a. Duits).
De reden dat ik vermoed dat de productcode is aangepast is omdat hier meldingen waren van 2Call kopers waarbij de NL taal verdween na een update. Het kan natuurlijk zijn dat de 'aller allereerste' toestellen van 2Call Oost-Europees waren en wél een aangepaste productcode hebben of hebben gehad. Zou best kunnen, want de mijne bezat al de actuele firmware (alhoewel 2Call dat ook gedaan kan hebben natuurlijk).
Waarom met IMEI nummer? Je hebt gewoon een Duits toestel met waarschijnlijk gewoon een Duitse productcode, vandaar dat dat ding standaard Rijden/lopen Duitsland kiest (Oostenrijk en Zwitserland krijg je er "gratis" bij). Net zoals je als je een Benelux telefoon zou hebben, Rijden/lopen Nederland zou krijgen, met "gratis" België en Luxemburg. Deze zou je waarschijnlijk zonder problemen kunnen aanschaffen, de gratis proefversie is echt Duits vrees ik.
Nou, aangezien ik veronderstelde dat de productcode is omgezet naar Benelux blijft er dan niets anders over dan IMEI... Maar als jij gelijk hebt en mijn toestel gewoon de Duitse code heeft, dan is het IMEI verhaal inderdaad onzin. :P Aanschaffen zal vast kunnen ja. 't Zou wel erg vreemd zijn als je geen kaarten kunt kopen die niet bij de regio van je productcode horen.
Dat lijkt me een officiële reactie van Nokia zelf, e-mail gestuurd? Denk dat een winkel ergens, die ook officieel Nokia service punt is o.i.d., er makkelijker over doet. Dat zie je tenminste uit de voorgaande reacties van mensen. Voor 20 euro was het toestel omgezet.
Yep, Nokia Care antwoordde zo op mijn vraag. 'k Zie wel wat er met m'n taal gebeurt bij de eerstvolgende update... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

Even gelachen met T-mobile. Bij een SIM Only pakket Relax 300 krijg je geen gratis WnW Plus gratis...

Kosten voor een abonnement + WnW Plus SIM Only wordt dus: €11,00 + €14,95 = €25,95 per maand.

Kosten voor bijvoorbeeld de Nokia N96 inclusief Relax 300 en WnW Plus = €29,50 per maand.

Duurt 24 maanden, dus voor €3,55 per maand extra * 24 maanden = €85,20 heb je dus een Nokia N96, die kan je vast wel verpatsen voor meer, dus dit lijkt me dan nog de beste optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
Klopt niet helemaal, aqua-man. Zie hier de letterlijke tekst van de T-Mobile site:
Actie web'n'walk Plus (vanaf Relax 300): Sluit 24 maanden GRATIS web'n'walk Plus af bij je Relax abonnement! (Geldt niet voor Sim Only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man

aqua_man

one life, live it!

Jabadakkas schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:06:
Klopt niet helemaal, aqua-man. Zie hier de letterlijke tekst van de T-Mobile site:
Actie web'n'walk Plus (vanaf Relax 300): Sluit 24 maanden GRATIS web'n'walk Plus af bij je Relax abonnement! (Geldt niet voor Sim Only)
Dat staat alleen bij Persoonlijk, bij Zakelijk wordt die laatste regel niet genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
Sneaky bastards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou graag de nokia 5800 vandaag bestellen via gsm web
150 relax + 64 euro 1 jaar abbo .
Maar volgens sommige is dat de eerste batch en meerdere telefoons hebben dan kwalen en gaan eerder kapot ( heb er ervaring mee . k850i ging na 1 jaar al kapot )
Dus als ik moet wachten hoelang moet ik dan nog wachten totdat de goede versie uitkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:58:
Ik wou graag de nokia 5800 vandaag bestellen via gsm web
150 relax + 64 euro 1 jaar abbo .
Maar volgens sommige is dat de eerste batch en meerdere telefoons hebben dan kwalen en gaan eerder kapot ( heb er ervaring mee . k850i ging na 1 jaar al kapot )
Dus als ik moet wachten hoelang moet ik dan nog wachten totdat de goede versie uitkomt ?
Daar is natuurlijk geen antwoord op te geven. Het zou best kunnen dat er weinig tot geen problemen voorkomen met de eerste batch.
Bovendien bestaat er ook zoiets als firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de brief op de post gedaan naar GSMWeb voor het 150 abbo. Ik ga mijn eigen abbo in de 5800 doen en de tmobile in een oude telefoon, heb ik nog 150 belminuten per maand ook. :)
Goedkoper dan 260 euro zal de 5800 niet worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Ik zie net dat er bij ons in het magazijn (Copaco Nederland), 361 Nokia's 5800 liggen.

Zou de Nederlandse introductie dan toch dichtbij zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Magicw00b op 29-01-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren eens wat winkels afgegaan en één van de 5 winkels te Hasselt (België) kon mij vertellen dat de Nokia 5800 de laatste week van februari uitkomt en 349EUR gaat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb gevraagd in Uden. En een van de winkels zei dat ze de telefoon in week 9 verwachtten, maar dat kon altijd 'n week eerder of later worden.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Vandaag Den Haag centrum afgelopen en helaas nog nergens een 5800 te bespeuren zoals verwacht. De aanbieding op gsmweb is perfect, maar ik wil hem in het echt zien alvorens te bestellen. De N82 leek me van reviews en plaatjes enzo ook leuk, tot ik de toetsen in het echt voelde. Nou heetf de tube geen toetsen, maar ik wil het toch zeker weten :p

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepster schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:35:
Vandaag Den Haag centrum afgelopen en helaas nog nergens een 5800 te bespeuren zoals verwacht. De aanbieding op gsmweb is perfect, maar ik wil hem in het echt zien alvorens te bestellen. De N82 leek me van reviews en plaatjes enzo ook leuk, tot ik de toetsen in het echt voelde. Nou heetf de tube geen toetsen, maar ik wil het toch zeker weten :p
Door de reviews ben ik al eigenlijk verkocht en ook door de prijs , het enige wat mij er nog van weerhoud is dat ik slechte ervaring heb met de eerste toestellen van fabrikanten .
Wacht nog liever een maand zodat ik de nieuwe versie kan bemachtigen ( al hoewel ik denk dat gsmweb denk ik eerst al haar eerste batch telefoon de deur uit wil hebben en dan pas de andere gaan verkopen )
Dus of het nog een maand zal duren vraag ik me af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou 5 werkdagen later, is mijn aanvraag nog steeds niet goedgekeurd door T-mobile. Wat voor stelletje luilakken werkt daar. |:(

Kan iemand mij uitleggen waar een tweede check voor nodig is en waarom dit in godsnaam 4 extra dagen moet duren???

En weet iemand wat ik nog kan doen op dit moment?? Kan ik het annuleren of iets regelen met gsmweb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Soepster schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:35:
Hoi. Heb je gekeken bij de gsmshop in de stad? Daar hebben ze hem al. Althans 4 weken geleden heeft die de toestel voor me gepakt. Hij was toen los 599 euro. Ik zie nu op de site Nokia 5800 XpressMusic T-mobile staan. Dus hij gaat via T-mobile verkocht worden. Voor 345 euro. Welke functies zullen er dan uitgehaald zijn?

http://www.one.nl/toestel...5800-xpressmusic-t-mobile

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:41:
[...]

Hoi. Heb je gekeken bij de gsmshop in de stad? Daar hebben ze hem al. Althans 4 weken geleden heeft die de toestel voor me gepakt. Hij was toen los 599 euro. Ik zie nu op de site Nokia 5800 XpressMusic T-mobile staan. Dus hij gaat via T-mobile verkocht worden. Voor 345 euro. Welke functies zullen er dan uitgehaald zijn?

http://www.one.nl/toestel...5800-xpressmusic-t-mobile
Er is niets weggehaald. De prijs van 345 euro is de goede marktprijs. De nokia 5800 wordt op de markt gezet voor een bedrag van 279 euro exclusief belastingen en subsidies.

De prijzen van een aantal weken geleden zijn zo hoog geweest omdat sommige webshops dachten flinke woekerwinsten te kunnen behalen, omdat de Nokia toen nog best exclusief was in Nederland.

De nokia 5800 is nog steeds niet gelanceerd in nederland en dit zal pas eind februari gebeuren. De huidige modellen zijn geimporteerde modellen uit duitsland of andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:27:
Nou 5 werkdagen later, is mijn aanvraag nog steeds niet goedgekeurd door T-mobile. Wat voor stelletje luilakken werkt daar. |:(

Kan iemand mij uitleggen waar een tweede check voor nodig is en waarom dit in godsnaam 4 extra dagen moet duren???

En weet iemand wat ik nog kan doen op dit moment?? Kan ik het annuleren of iets regelen met gsmweb??
Ik heb ook de Nokia 5800 bij gsmweb besteld. Gisteren heb ik een ontvangstbevestiging van mijn contract gekregen en vandaag is de telefoon verzonden. Ik hoop hem morgen te ontvangen :D

Gaat bij mij dus erg snel met T-mobile maar misschien komt dit ook wel omdat ik van prepaid naar een abonnement ga. Misschien kun eens contact opnemen met de klantenservice van gsmweb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb eergister de 5800 besteld bij typhone.nl en moet zeggen dat het behoorlijk snel en netjes is afgehandelt. had hem gister binnen en bleek braaf een duitse versie te zijn in een ongeopende doos :) Ook was hij daar op het moment het goedkoopst los te kopen (327€ voor de red edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-GAMER-X schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:43:
[...]

Ik heb ook de Nokia 5800 bij gsmweb besteld. Gisteren heb ik een ontvangstbevestiging van mijn contract gekregen en vandaag is de telefoon verzonden. Ik hoop hem morgen te ontvangen :D

Gaat bij mij dus erg snel met T-mobile maar misschien komt dit ook wel omdat ik van prepaid naar een abonnement ga. Misschien kun eens contact opnemen met de klantenservice van gsmweb ?
Nou dat is lekker :) Ik heb vrijdag 8 dagen geleden een ontvangstbevestiging gehad.

Ach ja met de klantenservice van gsmweb kan je ook weinig. Het enige wat ze zeggen: " Ja sorry meneer, maar we kunnen niets voor u doen. We moeten afwachten op goedkeuring van T-Mobile."

En als ik dan zeg van ja bel ze nou maar en check nou eens wat er aan de hand is. Dan kunnen ze dat niet begrijpen. Zeggen ze: " Ja maar we (gsmweb) bereiken er niets mee als we T-mobile bellen" of "We kunnen geen goedkeuring vragen als we T-mobile telefonisch bellen"

Wat een stelletje domoren werken daar :S Kan ik niet iets regelen met gsmweb? Dit duurt me wel erg lang :S

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke het werd tijd zeg!!! Hij is vandaag aangesloten eindelijk! Dat betekent dat ik hem dinsdag/woensdag kan verwachten. Mijn dagje is weer goed :>

Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne komt maandag *O*
Ben benieuwd wat hij los gaat kosten zodra hij uit is in NL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen heb ik ook besloten van me een nokia 5800 aan te schaffen.
Maar toch heb ik nog enkele vraagjes.
Als ik de gsm bvb bij http://www.typhone.nl/ koop en laat verzenden naar hier (belgie) btw. Gaat die hier dan gewoon werken?
Als ik de sim-kaart van men oude gsm erin plug gaat dat dan werken?

Ik hoop dat jullie hierover opheldering kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 22:05:
Na lang wikken en wegen heb ik ook besloten van me een nokia 5800 aan te schaffen.
Maar toch heb ik nog enkele vraagjes.
Als ik de gsm bvb bij http://www.typhone.nl/ koop en laat verzenden naar hier (belgie) btw. Gaat die hier dan gewoon werken?
Als ik de sim-kaart van men oude gsm erin plug gaat dat dan werken?

Ik hoop dat jullie hierover opheldering kunnen geven.
In principe is de telefoon dan gewoon simlock-vrij (ten minste als je het als los toestel koopt), daarbij zou hij ook gewoon in Belgie moeten werken (de frequentiebands zijn ook gelijk). Of UMTS gaat werken hangt van je simkaart af, dat moet een U-SIM zijn. Als deze niet heel erg oud is, moet dat verder geen probleem opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik heb een vrij oude sim-kaart ik gok toch wel 3-4 jaar oud. Dus zal UMTS er niet inzitten atm. Maar dat is toch enkel voor 3g ontvangst of niet?
edit: ik zie net op de site van nokia dat de 3g-version enkel wlan kan. Hoe kan ik eigenlijk zien of de gsm op typone die versie is?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Ok, een vriend van me die in londen op kot zit zou deze voor mij kopen. Nu heb ik nog enkele vragen;
Ziende dat ik pas de 24'ste in londen ben, zou ik best wachten op de 2de batch, of is dit niet nodig?
Dien ik behalve de powercable en productcode nog ergens rekening mee te houden?

Thanks!
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste