Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
orionpax schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:17:

Aantal opmerkingen:
* Aantal handelsmeldingen is irritant. Ze verlopen "automatisch" maar ze komen volstrekt onlogisch. Wat mij betreft moet dit simpeler kunnen.
* Transport schepen worden onnodig beperkt in radius. Als NL kun je geen troepen verschepen tussen de 3 continenten waar je zit.
Gewoon rechtsklikken op een popup message en dan aanpassen hoe ze verschijnen, zoals bijvoorbeeld alleen in game log.
Volgens mij kun je gewoon troepen op schepen laden en dan die schepen rebasen naar een haven ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook HOI3 binnen getrokken van gamersgate van het weekend en oh boy, wat een geweld.
Het is weer echt een Paradox release. De initiele release versie zit redelijk vol met problemen, het lijkt deze keer een beetje erger zelfs. Maar oh wat een potentie van deze titel zeg.

Giga groote map qua aantal sectors. (Frondwith! Max divisions per sector, wat een lol straks met encirclements. :-) )
Erg interessante tech en productiesysteem.
Heel fijn per 'aandachtsgebied' een optie om het te door de AI te laten managen.
En zo veel meer verbeteringen tov HOI2..... mega veel.

Dus veel potentie, en al leuk om mee ter rommelen en experimenteren.
Maar om al games 'voor he eggie' te spelen moeten we denk ik nog een paar weekjes wachten voor de eerste officiele en onofficiele patchses en mini-mods.

Dus de zweep erover bij Paradox en de mod communitie!
Tot die tijd lekker knoeien met de techs en alvast broeden op een 'idieaal' opbouw plan voor Duitsland en Italie. Strategiën ontwikkelen ect. :-)

PS :Misschien ben ik ook meer een 'glas is half vol' type maar oh boy wat wordt dit een machtig spel als ze de eerste problemen wegwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:23:
Ook HOI3 binnen getrokken van gamersgate van het weekend en oh boy, wat een geweld.
Het is weer echt een Paradox release. De initiele release versie zit redelijk vol met problemen, het lijkt deze keer een beetje erger zelfs. Maar oh wat een potentie van deze titel zeg.

Giga groote map qua aantal sectors. (Frondwith! Max divisions per sector, wat een lol straks met encirclements. :-) )
Erg interessante tech en productiesysteem.
Heel fijn per 'aandachtsgebied' een optie om het te door de AI te laten managen.
En zo veel meer verbeteringen tov HOI2..... mega veel.

Dus veel potentie, en al leuk om mee ter rommelen en experimenteren.
Maar om al games 'voor he eggie' te spelen moeten we denk ik nog een paar weekjes wachten voor de eerste officiele en onofficiele patchses en mini-mods.

Dus de zweep erover bij Paradox en de mod communitie!
Tot die tijd lekker knoeien met de techs en alvast broeden op een 'idieaal' opbouw plan voor Duitsland en Italie. Strategiën ontwikkelen ect. :-)

PS :Misschien ben ik ook meer een 'glas is half vol' type maar oh boy wat wordt dit een machtig spel als ze de eerste problemen wegwerken.
de potentie is er zeker, ik was wat sceptisch over deze titel, maar na ~10 uur te hebben gespeeld zit het toch allemaal wel mooi in elkaar. veel problemen meoten nog worden opgelost, maar paradox kennende gaan ze dat gewoon doen en word deze titel weer top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
hah! eindelijk de demo aan de praat gekregen, de virusscanner lag dwars. Het loopt erg langzaam op mijn oude beestje maar nog altijd wat sneller dan ik gedacht had. Er zit inderdaad enorm veel potentieel in het spel en het is ook mooi om te zien dat het op zowat ieder niveau aan te passen is. Ook het diplomatie gebeuren dat het hard nodig lijkt te hebben.

Het is trouwens erg amusant om simpelweg tegen de legercommandant te kunnen zeggen "verover Polen" en de AI helemaal los te zien gaan.

ik wou alleen dat ik wat meer tijd had :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb 'm ook binnen gehaald. Stiekem had ik gehoopt op een on-Paradoxiaanse release. 8)7 Helaas 1.0 was te traag voor woorden. 1.1 had de CG-bug. De bugfix helpt wel maar echt lekker speelt het nog niet.

Potentieel is er genoeg. Het komt er alleen nog niet helemaal uit.
Ik wacht wel tot 1.2/1.3 voordat ik ga spelen. Gelukkig heb ik nog EU3+Magna Mundi om de tijd te doden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:31

_Eend_

🌻🇺🇦

Geweldige game. Het begin is even wennen, in de demo heb ik het begin behoorlijk verprutst. Invasie van Frankrijk liep vast op ongeveer dezelfde lijn als in WO1. Ook de commandostructuur had ik helemaal verkloot, waardoor sommige divisies in Nederland zaten, en het HQ waar ze aan hingen ergens in zuid Duitsland 8)7 Komt omdat ik de HQ's uit HoI2 ben gewend.

Maar als je een HQ objectives geeft, vallen de eenheden die onder dat HQ hangen automatisch aan? Ik zit nog in vredestijd met mijn huidige potje. Daardoor kan ik het eea. niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
[b][message=32396987,noline]
Maar als je een HQ objectives geeft, vallen de eenheden die onder dat HQ hangen automatisch aan? Ik zit nog in vredestijd met mijn huidige potje. Daardoor kan ik het eea. niet uitproberen.
Niet als je gewoon rechts op de kaart klikt. je moet op het objective ding klikken. vervolgens kan je de stance selecteren (prepare/defend/attack/blitz) en dan kun je door rechts te klikken doelen instellen om aan te vallen of verdedigen. De AI zal dan met de aan het hoofdkwartier toegewezen eenheden zo goed mogelijk de missie uit te voeren. je kunt als je op het hoofdkwartier klikt ook zien hoeveel meer eenheden de AI voor de missie nodig denkt te hebben maar dat mag je natuurlijk negeren.

Als je dus het hoofdkwartier dat aan het begin van de demo in Berlijn staat enkele doelen diep in Polen geeft kun je je complete oostelijke leger automatisch aan zien vallen.

natuurlijk kun je dit ook op een veel lager niveau doen, of zelfs alles zelf in de hand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ook al Bezet schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:33:
[...]

Niet als je gewoon rechts op de kaart klikt. je moet op het objective ding klikken. vervolgens kan je de stance selecteren (prepare/defend/attack/blitz) en dan kun je door rechts te klikken doelen instellen om aan te vallen of verdedigen. De AI zal dan met de aan het hoofdkwartier toegewezen eenheden zo goed mogelijk de missie uit te voeren. je kunt als je op het hoofdkwartier klikt ook zien hoeveel meer eenheden de AI voor de missie nodig denkt te hebben maar dat mag je natuurlijk negeren.

Als je dus het hoofdkwartier dat aan het begin van de demo in Berlijn staat enkele doelen diep in Polen geeft kun je je complete oostelijke leger automatisch aan zien vallen.

natuurlijk kun je dit ook op een veel lager niveau doen, of zelfs alles zelf in de hand houden.
Dat vermoeden had ik dus al, toen ik een HQ aan de Oostenrijkse grens objectives gaf verplaatste dat HQ zichzelf en de eenheden die onder het HQ hingen. IMHO is dit ook veel realistischer dan het HQ uit HoI 2, daar was het eigenlijk niet meer dan een bonus unit..
anandus schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:07:
Hoe zit het trouwens met de verovering van Polen (heb nog niet met Duitsland gespeeld).

In HOI2 deed de USSR niet mee met de verovering van Polen (als je als Duitsland Polen veroverd had werd Polen magischerwijze opgedeeld, ook al deed de USSR helemaal niets), is dat veranderd?
In de demo doet de USSR niets, toen Polen capituleerde was ineens de helft van Polen Russisch. Maar na een veldtocht tegen het zwakke Poolse leger zit je niet te wachten op een gevecht met 30 Russische divisies, als je de veldtocht een beetje handig aan pakt zit je al gauw bij de oostgrens van Polen.

Ik had wel een Britse invasie van Kiel 8)7 Wel een behoorlijk kansloze invasie met 1 divisie, maar genoeg om 2 militia divisies wat extra experience te bezorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 12-08-2009 17:37 ]

Verwijderd

Ondertussen heeft Johan op de Paradox forums een aankondiging gedaan van een 1.2 patch 'over 2-3 weken, eind augustus, begin september'.
Deze patch moet de main issues met de performance, diplomatiek, AI theatre troop placement en de map gaan fixen. (Plus hopenlijk een slew aan minor fixes) .Mooi om te horen dat ze de tijd pakken voor een goede stevige patch. Klinkt goed.

Ondertussen zie ik de eerste mods al komen. Er is een mooie mapmod in the works (realistischer provinces, coastlines ect) en zijn de eerste flag mods er natuurlijk al weer.

Dus nog even doorbijten jongens er zit beweging in :-)

Verwijderd

Gaat voor mij een herfst game worden, ik ben meestal na een paar fanatieke weken met erg veel spelen en weinig slapen wel door dat eerste enthousiasme heen en die besteed ik liever aan een game die net even wat beter werkt. In dat opzicht heeft Paradox een slechte initial release reputatie.

Maar zo lezend dat het allemaal wel bevalt geeft wel veel jeuk zeg! :)

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op 't forum kan ik niets meer vinden over de 1.2 patch? Gevonden! Bij play.com hebben ze de release date opgeschoven van afgelopen vrijdag naar morgen. Hopen dat ie dan inderdaad geleverd gaat worden - al zullen we toch nog even moeten wachten op de 1.2 patch denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door YouKnow op 20-08-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
YouKnow schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:27:
Op 't forum kan ik niets meer vinden over de 1.2 patch? Gevonden! Bij play.com hebben ze de release date opgeschoven van afgelopen vrijdag naar morgen. Hopen dat ie dan inderdaad geleverd gaat worden - al zullen we toch nog even moeten wachten op de 1.2 patch denk ik.
Dan heb je ook niet heel hard gezocht.
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=420620
Eind augustus dus, mogelijk begin september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ook al Bezet schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:14:
[...]

Dan heb je ook niet heel hard gezocht.
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=420620
Eind augustus dus, mogelijk begin september.
1 Minuut na m'n post had ik de edit al doorgevoerd he; wel een beetje lezen :> Lijkt me weer een spel te worden dat veel uren tijd gaat vergen. Heb d'r zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
YouKnow schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:18:
[...]

1 Minuut na m'n post had ik de edit al doorgevoerd he; wel een beetje lezen :> Lijkt me weer een spel te worden dat veel uren tijd gaat vergen. Heb d'r zin in!
ah, sorry, dacht dat je je informatie bij play.com had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

YouKnow schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:18:
[...]

Dat denk ik ook. Al ben ik bang dat PI zich een beetje aan het overextenden is. Ze hebben Victoria 2 en een nieuwe expansion voor EUIII (waarvan al een compleet te kopen is 8)7) in ontwikkeling en ze moeten HoI3 ondersteunen. Dit terwijl hun ontwikkelaars op een hand te tellen zijn (voor HoI3 hadden ze er dacht ik 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vond vandaag wel een mooie dag om HOI3 weer eens te proberen (;)).

Maar even op de Paradox forums gekeken naar de status van patch 1.2... En deze is bijna af en komt 'voor het weekend' uit.
Dus ik denk dat ik nog even paar daagjes wacht.

Wel jammer dat de patch vandaag nog niet uit was :P

En een filmpje, 'Hitler reviews HOI3'. Let maar niet op de spelfouten, verder wel herkenbaar.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FHSCOkAZhYg]

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 01-09-2009 10:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waar ik een boxed versie kan aanschaffen met betaling met Hollandsche credit card of euro card? Ben niet zon steam fan :X .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 01:59 . Reden: Nu met nog meer info! ]

• YouKnow
  • Niet online
Je kunt 'm bijv. bij play.com bestellen?

Verwijderd

Play.com is wel verschrikkelijk net bijna klaar met account maken, geeft hij een error zonder veder info wil ik opnieuw beginnen zegt hij email is al in gebruik. Ik dus password retriven zegt hij dat de email niet eens in hun database zit :+ . Maar ja even overnieuw gedaan in het helse IE i.p.v. Opera.

Hij moet nu onderweg zijn (met een beetje geluk is patch 1.2 dan ook uit hoop ik :D ).

• YouKnow
  • Niet online
Ik heb 'm daar ook besteld, is afgelopen vrijdag gepost, maar nog niet aangekomen... zal morgen we zijn dan. Dat wordt in 't weekend toch even spelen, hopelijk mét patch inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Johan (van PI) is de laatste paar weken erg druk bezig op het forum om updates te geven met kleine stukjes changelog. Ik vraag mij af of ze zelf inzien dat ze een bagger produkt hebben verkocht en misschien proberen ze hun reputatie op deze manier te redden.

Laten we hopen dat de nieuwe patch het spel eindelijk leuk maakt. Zodra de reviews wat goed zijn en er geen grote bugs meer inzitten koop ik het spel.

Een paar jaar geleden zou ik HoI3 zonder nadenken gekocht hebben maar ik weet nu dat PI niet in staat is om een goed product af te leveren. Het beta proces is erg zwak: ik heb in de Rome beta gezeten en mensen die bepaalde features (of slechte gameplay keuzes) aankaarten werden gewaarschuwd met de mededeling dat alle features set in stone zijn en dat ze hun mond moeten houden. Het is grappig om dan vervolgens te zien dat in een expansion of patch de veranderingen zitten die de beta heeft aangedragen. PI heeft gewoon een grotere groep beta's nodig, aangezien ze wel een product kunnen verbeteren nadat een paar (honderd)duizend mensen het getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om nou HOIIII goed te praten... maar:
Brons schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:30:
Het beta proces is erg zwak: ik heb in de Rome beta gezeten en mensen die bepaalde features (of slechte gameplay keuzes) aankaarten werden gewaarschuwd met de mededeling dat alle features set in stone zijn en dat ze hun mond moeten houden.
Dat is niet meer dan logisch. Een beta is een testfase, geen ontwikkelingsfase. Alle features zijn dan al geïmplementeerd. Het doel van een beta is om bugs te vinden en te fixen. Als je dan nog aan features gaat sleutelen ga je feitelijk weer terug naar de alpha fase en kun je dus je complete planning overboord gooien, en je release datum minimaal een half jaar opschuiven.

Dat die features dan in de alpha fase beter hadden gekund c.q. gemoeten is een tweede, maar om daar in de beta nog aan te gaan sleutelen zou pas echt slecht zijn. Wees blij dat ze dat niet doen en proberen hun betatesters een beetje te leren hoe ze de game het beste kunnen testen en waar ze daarbij op moeten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Het gaat niet alleen om het invoeren van nieuwe features maar ook het speelbaar maken van de al ingevoerde features. Ik weet niet of je Europa Universalis: Rome hebt gekocht maar het was (net als HoI3) een ramp na de release. Het is dan ironisch dat suggesties voor tweaks die op IRC of het forum langskomen genegeerd worden (of zelfs actief worden afgebrand) door Johan en het design/dev team dan in de eerste patch komen omdat veel betalende klanten er over geklaagd hebben.

Het feit dat Japan en de Soviet Unie onspeelbaar waren bij versie 1.0 en 1.1a (die op de release dag uitkwam) zegt mij dat het beta proces niet spoort. Het kan niet dat de beta's gemist hebben dat twee belangrijke landen in de tweede wereld oorlog niet speelbaar zijn.

Ik moet zeggen dat PI zich committeert om het product uiteindelijk wel goed te krijgen. Een dev heeft al aangegeven nog een keer naar Rome te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Jeetje, patch is uit, download gaat met 1.08kB/sec.

en nergens een mirror of torrent te vinden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Brons schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:49:
... zegt mij dat het beta proces niet spoort...
Klopt, volgens Paradox heeft het gros van de beta's geen fluit uitgevoerd. Er waren er maar en stuk of twintig die met enige regelmaat bug reports instuurden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04-2023
Gewoon te weinig ontwikkelings tijd verschillende functies binnen de game werk(ten) gewoon niet.
Voor de meeste fouten hadden ze echt geen beta nodig.

AA werkt(e) niet, zeflde voor 'installation strike' voor vliegtuigen, je kan jaren proberen een AA gun te slopen maar het zal je niet lukken. Zelfde voor runway cratering die volgens de manual schade aan vliegtuigen moet toebrengen.. gaat je lukken. Japan verliest in alle potjes en dit lijkt in 1.2 ook weer zo te zijn. WW2 zonder japanners is een beetje saai, nu hebben de amerikanen niemand om mee te spelen. van '36 tot '41 opbouwen en dan alles in een keer wegvagen is naar 1 keer ook enorm saai.

Snap ook niet echt wat de "AI" in dit spel doet, stel je laat de "AI" alle research bepalen dan krijg je de meest idiote keuzes. Trade AI werkt niet, als je die aan zet dan kun je lang wachten.. deze doet ook niks.

Simpele taken als trade hebben ook niet echt een AI nodig, je doet een paar grote trades met de USA en/of de russen en je bent voor 3 jaar klaar, daar is niet echt een AI hulpmiddel voor nodig.

Zelfde voor productie.. wie wil dat niet ZELF doen? Lijkt me juist de lol van het spel om onderzoek en productie te synchroniseren om er het meeste voordeel uit te halen, zonder dat is er niet veel aan.

Spel is wel vermakelijk maar onnodig arbeids intensief vanwege onhandige UI keuzes en de hele opmaak van de legers snap er niet echt de lol van. Je bent uren bezig om de boel netjes en inzichtelijk te krijgen en je hebt er uiteindelijk nog steeds geen zak aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Holger op 05-09-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje heb ik de posts op het Paradox forum gevolgd om te kijken of het spel het kopen waard is.

Met de 1.2 patch zullen een aantal knelpunten zeker opgelost zijn maar nog steeds zitten er flaws in de AI, de weer bug op de oceanen is ook geen kleine en zo zijn er nog vele andere. Daarna moet ook de gameplay nog gebalanceerd worden. Het zal ongetwijfeld wel een keer opgelost worden maar ik ga het niet meer volgen.

De fouten zijn dusdanig groot dat het echt beschamend is dat zoiets op de markt gezet wordt en dan ook nog gekocht wordt. Verder is het Fan boy gehalte* op die Fora zo groot dat ik me bijna afvraag of het geen fictieve personen zijn :9 .

*(Someone:Thank you Johan that I was allowed to pay for this great game. Yet, that I may live to witness its final potential, if you have the time to do this of course. Now all hail to Johan!
Otherone: Hail Johan!
Othertwo: Hail Johan!
Anotherone: But I found a bug.
Otherthree: Thats good! It's Paradox. It should be full with bugs. It will all be solved in patch 2.6. Now be kind to Johan and wait for 1.3. )

Lezer: Sigh... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Ik heb bijna alle spelen van paradox, echter, eu3 viel me tegen en rome was een complete afknapper.
Hoopte, dat hoi3 dus goed zou zijn, maar blijkbaar zijn de ontwikkelaars/programmeurs, die ooit met hoi2 bezig zijn geweest, niet meer bij het bedrijf.

En de richting die de laatste 3 spelen zijn opgegaan, is totaal niet de richting die ik leuk vond, dus betwijfel of ik victoria 2 uberhaupt ga aanschaffen later, hoewel ik victoria nog steeds speel.
Hoi3 is voor mij een complete afknapper, sprites, die nauwelijks zichtbaar zijn, als je uitzoomt, ai die maar aanmoddert, japan, dat niks doet, versimpelde 3 hoek verhouding met relaties, nauwelijks enig historische beginpunten, map die op allerlei punten, echt volledig fout is, en dan ook zo grof, dat het niet leuk meer is.

Ik wacht wel tot de volgende patch als die nog komt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Op de patch kan je sowieso rekenen, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Volgens mij heeft Paradox gewoon moeite met de nieuwe engine die ze gemaakt hebben. Alle games op dit platform zijn veel minder leuk dan de oude spellen. Granted, het is nu 3d en je kan het in hogere resoluties spelen maar de graphics zijn er slechter op geworden en de spellen minder. Ik hoop echt dat Vicky 2 een succes gaat worden. Ik moet trouwens zeggen dat EUIII met In Nomine (de tweede expansion) weer leuk is geworden.

Er is trouwens ook een groep bezig om een nieuwe versie van EUII uit te brengen: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=423301. Ze gebruiken alleen de engine van EUII maar PI maakt het spel zelf niet. Ik blijf het in ieder geval volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Ik hoop dat iemand deze (noob-)vraag kan/wil beantwoorden..

Hoi3 is mijn eerste HoI ervaring ooit. Ik begin het aardig onder de knie te krijgen, ik ben nu (begin '37) ook al Medium Panzerdivisies aan het bouwen. Erg leuk en ik heb al niveau 3 bereikt op alle 4 de punten, maar als ik nu een Medium Panzerdivisie produceer bestaat deze uit de Sturmpanzerwagen A7V... Een antiek ding uit de 1e wereldoorlog. Wat moet ik daar nu mee? Waar moet ik researchen/upgraden/whatever om gewoon een tankdivisie te kunnen procuceren??

Help!

Afbeeldingslocatie: http://www.waffenhq.de/panzer/a7v_05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Zelfde plek waar je ook de overige niveaus hebt onderzocht? medium armour zegt niets over het niveau van de technologie het betekend alleen dat het qua bepantsering/bewapening in de middenmoot zit van wat op dat moment technologisch kan. t34's zijn ook medium armour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
Geen nood. Je hebt nu alleen medium armor divisies onderzocht. Je hoeft alleen Tank Gun, Armour, Engine en Reliability te onderzoeken. Dan verandert het plaatje en de naam. Kijk in de map units/models om te zien bij welk niveau het model veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn tot nu toe dus 2 pathes beschikbaar, 1.1 en 1.2. Welke is beter??? of kan je ze het beste tegelijk gebruiken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:53:
Er zijn tot nu toe dus 2 pathes beschikbaar, 1.1 en 1.2. Welke is beter??? of kan je ze het beste tegelijk gebruiken????
Ik neem aan dat 1.2 gewoon de opvolger van 1.1 is :) Ik ga het binnenkort zelf weer testen, want de vanilla HoI3 was echt haast niet te doen. Performance en grafisch viel het enorm tegen, misschien dat het een paar maanden verder beter is. Ik heb sinds kort In Nomine, dat bevalt me veel beter, zeker met Magna Mundi mod erbij.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
ph4ge schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:43:
[...]
Ik neem aan dat 1.2 gewoon de opvolger van 1.1 is :) Ik ga het binnenkort zelf weer testen, want de vanilla HoI3 was echt haast niet te doen. Performance en grafisch viel het enorm tegen, misschien dat het een paar maanden verder beter is. Ik heb sinds kort In Nomine, dat bevalt me veel beter, zeker met Magna Mundi mod erbij.
Inderdaad. Wil je NU spelen probeer dan 1.2. Begin november komt (als alles op schema blijft) 1.3 uit. Ik wacht dus nog maar ff. Ondertussen blijf ik ook Magna Mundi spelen, geweldige mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Nou, de tankproblemen zijn opgelost. Het duurde inderdaad even maar ik heb nu al sinds '42-'43 's werelds meest geavanceerde tankdivisies met Panther II tanks, Infanterie met MP45 assaultrifles en zijn mijn 'Luftflotten' stuk voor stuk uitgerust met Heinkel 162 Salamander straaljagers.

Ik ben nu eind '44 en ben in het oosten ver voorbij Moskou en Stalingrad. In het verre oosten heb ik via transporten Moermansk ingenomen (10vp waard) waarna de Sovjets zich *eindelijk* overgaven (zat de hele tijd rond de 90% overgave vordering). Maar wat schertst mijn verbazing?

Ze beginnen zich doodleuk terug te trekken naar... de Sovjet-Unie !!
Ieder land dat ik tot nu toe veroverd heb (heel europa min scandinavie) kan ik annexeren. Bij de SU kon ik alleen kiezen 'Yes, finally'. In het stukje dat erbij stond, stond ook dat ze zich hadden overgegeven.
Maar de plotseling ontstane SU beslaat heel rusland van de Oeral tot achterin bij Japan.

Wie weet hoe dit kan?? Waarom geeft de SU zich niet gewoon over zoals de rest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
@musje83: Dit is het Bitter Peace (BP) event. In HOI2 werd dit getriggerd wanneer Duitsland Leningrad, Moskou, Stalingrad en Baku had veroverd. Is Japan lid van de Axis, dan komt Moermansk hier bij. Je krijgt alles tot de Oeral en een NAP voor 2 jaar. Op dit moment verklaren de Soviets binnen een paar maanden weer de oorlog. Je moet dan nogmaals alle VP provincies veroveren.

In ander nieuws: de 1.3 patch is uit en de eerste indrukken zijn goed! Performance is sterk verbeterd. Bugs, AI en de interface zijn ook aangepakt. Het is niet perfect maar daar hebben 1.4 voor 8)7 . Het nu iig speelbaar. Dit is hoe HOI3 bij launch had moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00
Ik ben ook maar eens overgestapt van HoI2 naar 3.
Heb op 1.3 en een steamaanbieding gewacht.

Maar het is toch even wennen.

Ik ben er nog niet eens achter hoe je HQ's de hele aanval op een land kan laten doen.

Mijn eerste poging als Duitsland is nogal mislukt. Op het moment dat ik Polen binnenviel viellen de Belgen, Nederlanders en Denen me in de rug aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Iemand die dit spel nog speelt? Sinds patch 1.3 ben ik weer begonnen, voorlopig draait hij een stuk soepeler. Ik kom er echter nog steeds niet helemaal uit met die HQs. Wat is wijsheid als je deze een beetje nuttig wil gebruiken? Is het handiger om zoveel mogelijk HQs te hebben of is het handiger om 1 HQ de leiding te geven over een front?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
ph4ge schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:39:
Iemand die dit spel nog speelt? Sinds patch 1.3 ben ik weer begonnen, voorlopig draait hij een stuk soepeler. Ik kom er echter nog steeds niet helemaal uit met die HQs. Wat is wijsheid als je deze een beetje nuttig wil gebruiken? Is het handiger om zoveel mogelijk HQs te hebben of is het handiger om 1 HQ de leiding te geven over een front?
Dat is lastig, maar ik maak meestal per front een HQ die vervolgens alle onderliggende eenheden per Army Group/Army/enz. aanstuurt. Als ik aanzienlijk superieure troepen heb (zowel technisch als nummeriek) geef ik HQ de opdrachten, meestal een 3 of 4 hoofddoelen. Zo niet, dan krijgt elke Army Group van mij een hoofddoel en soms creeer ik 'brandweer' troepen, in mijn geval extreem geavanceerde Super Heavy Tank divisies die ik indeel in s.SS.Pz.Abt (Schwerer SS Panzer Abteilung) die ik waar dan ook in kan zetten als de vijand zich ingraaft of over mijn flanken heen dreigt te walsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik heb 1 en vooral 2 veel gespeeld, maar met 3 krijg ik nog steeds niet het gevoel dat ik weet wat ik aan het doen ben :( Tutorial brengt me ook niet veel verder. Ik ga nog maar even oefenen, aan deel 1 en 2 was ik wel verslaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
HOI3 heeft idd een pittige learning curve. Lees eens wat AAR's door of de wiki. Verder is het een kwestie van oefenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook sinds de Steam Sales van kerst.
Maar op een gegeven moment is het voor mij alleen maar op volle snelheid wachten op weer eens een berichtje.
De game zelf is niet spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Is er iemand die een link heeft naar een guide of tutorial? Zeg maar echt 1 die je bij het handje neemt en stap voor stap een potje doorspeelt oid?

Ik ben nooit echt in HoN2 gekomen, maar deze leek mer erg leuk. Alleen de leer curve staat me tegen. Ik ga er wel vannuit dat ik het spel kan snappen maar de tutorials ingame werken niet echt en ik heb geen zin om uren erin te steken om de simpele dingen uit te vinden(uren in een spel steken om leuke dingen uit te vinden wel ;-) ).
Iemand die wat weet of tips heeft?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Probeer de wiki eens. Daar staan voor een aantal landen strategieën uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ga als nederland beginnen. Niet omdat ik verwacht dat ik er iets van bak. maar het is kleinschalig en wss duurt het niet heel lang(ik verwacht onder de voet te worden gelopen). het lijk me een goed start landje om even alles uit te vinden.

Mijn plan was om mijn neutraliteit te verlagen en belgie te annexeren, al mijn troepen uit de kolonieen terug te halen, en mijn vloot te ontbinden(om kosten te sparen). Iemand die wat weet met nederland? Nogmaals ik verwacht een rampzalig einde dus dat maakt me niet zoveel uit. alleen ik denk niet dat ik mijn neutrality optijd omlaag krijg om belgie te veroveren. Is het nog leuk spelen als nederland om alles te vinden of kan ik dan beter met brazilie(of een ander zuid amerikaans land te gaan) alleen heb ik niet zoveel met die latino's en hun gekke jungle favela's.

Hungary leek me ook leuk omdat je flink kan uitbreidden volgens mij zolang je de mayors maar niet tegen het hoofd stoot. Ik las ook een AAR van iemand die van Hungary een wereldrijk had gemaakt. Dat trok me ook wel. Of in ieder geval de wat kleinschaligere oorlogen tussen hungary en de omliggende landjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Mijn ervaring is dat het met België allezinds niet lukt (mijn doel was dus Luxemburg anexeren voor het een puppet ging worden van duitsland..)
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is vanaf 1936 overgaan tot mobilisatie, maar als je begint met een neurtraliteit van 100 kan je werkelijk geen enkel land de oorlog verklaren ..
Wat ik nog storender vond is het feit dat je sowieso in bij de allies terecht komt.. hoe veel je jezelf wilt alignen naar de axis toe, in 1940 zit je plots automagisch bij de allies en ben je een vaste bondgenoot dat niet zal driften.
Ik had minstens een bericht verwacht waar je de alliantie voor een 100ste keer kon weigeren ..

Bon historisch gezien kan ik er nog mee leven, maar die AI van frankrijk .. ik had Antwerpen-Brussel-Luik en Duitsland kon de Maginot linie nietover ..
Maw met al zijn legers moest frankrijk gewoon die 2-3 provincies tussen mij (België) en zijn eigen maginot linie verdedigen ... maar nee mooi blijven wachten op de grens tussen België en Frankrijk en bij luxemburg gelijk zelf nog terugtrekken :'(

Nu dat die ai niet slim genoeg is kan ik nog verstaan, maar het feit dat je je ally dus geen hints/tips kunt geven (zodoende om als echte alliantie genoten samen te werken) stoort wel enorm, zeker in zo'n strategisch spel. Misschien heb ik er tot nu toe over zitten kijken (UI is niet echt super-vriendelijk)

Ook het feit dat ik 3 jaar lang mijn leger in Antwerpen kan terugtrekken en daar rustig aan mijn lot wordt overgelaten door Duitsland klinkt gelijk ook een beetje ongeloofwaardig :+
maar bon vanavond hoop ik dat de USA mij komt ontzetten :D
Anyway ik had gehoopt dat je als menselijke speler veel meer invloed zou krijgen (bv kunnen toetreden tot een andere factie ook al is dat historisch totaal incorrect ..)

Buiten die paar minpuntjes, ist wel een verslaven spel geworden :D
En in feite wil je dus een beetje zelf beslissingen maken moet je dus gewoonweg met Italie of ergens in de Balkan/Zuid Amerika spelen, daar zijn niet zoveel vast liggende events waardoor je stukken meer vrijheid krijgt. Rond Duitsland moet je precies letterlijk het historisch project afhaspelen zonder veel naast de lijntjes te kleuren...

Als je Nederland wil spelen en overleven kan je best gewoon de wiki volgen, het klopt idd dat forten bouwen je troepen der laten ingraven een perfect bescherming is (geloof me zelf infantrie dat enkel 1 geweer vanuit dat eerste wereldoorlog heeft is genoeg) Wel zorgen dat je AA staan hebt bij je forten :*)
Je verliezen zijn dan minimaal en die kan je vaak snel weer wegwerken door je reïnforcements.
Zowieso is je ingraven als Belg/Nederlander aan te raden daar onze pantsers toch niet veel voorstellen tegennover die duitse divisies ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dat frankrijk geen poot uitsteekt is eigelijk wel histroisch correct. Als de AI slim is valt het in 1936 met frankrijk duitsland meteen binnen, aangezien frankrijk op dat moment nog een veel grotere legermacht had dan de duitsers. Maar franse bevel voering he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01
Postius schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:14:
Is er iemand die een link heeft naar een guide of tutorial? Zeg maar echt 1 die je bij het handje neemt en stap voor stap een potje doorspeelt oid?

Ik ben nooit echt in HoN2 gekomen, maar deze leek mer erg leuk. Alleen de leer curve staat me tegen. Ik ga er wel vannuit dat ik het spel kan snappen maar de tutorials ingame werken niet echt en ik heb geen zin om uren erin te steken om de simpele dingen uit te vinden(uren in een spel steken om leuke dingen uit te vinden wel ;-) ).
Iemand die wat weet of tips heeft?
HoN2, Postius? Ander spelletje ;)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:53

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Postius schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:14:
"How the heck do you play this game?!" op paradoxplaza :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
DeadKennedy schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:44:
[...]

HoN2, Postius? Ander spelletje ;)
Nouja ik heb 2 wel gedeeltelijk gespeeld, dus dat maakt dit deel een stuk makkelijker(ja er zal vast wel wat veranderd zijn maar ik denk niet dat dat nou echt veel verschil maakt).

Enige probleem wat ik nu heb met dit spel, is dat het nogal langzaam gaat in vredestijd. Ik weet dat dit hoort omdat her realistisch is maar geef dan in ieder geval een functie om de tijd om extreem schnel te zetten. Een Peace Time snelheid zeg maar, want zelfs met die max snelheid vlot het gewoon nie echt.

Btw als ik troepen van nederlandsch indie wil terug halen moet ik eerst mijn flotilla erheen sturen neem ik aan en ze dan inladen?
En hoe disband ik HQ's ik begin er nogal met wat maar ik hoef ze niet.
Maar vooral die tijd als je in 1936 begint. Mischien maar beginnen in 1938 maar die neutraliteit van NL staat me tegen, ga denk ik maar met hungary wat aankloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook eens met NL gaan spelen; maar ik kon geeneens een enkele militie unit bouwen :/
Terwijl ik een half jaar vantevoren al volledige mobilisatie en 3 jaar dienstplicht had.

En mijn linie van forten was ook nog niet af, dus ik hield wel stand maar niet al te lang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patchje 1.4 is ook alweer aangekondigd, hoewel men nog karig is met info wat hier allemaal in gefixed wordt.
We zullen zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu begonnen met Turkije.
Dat is te doen :)
De Grieken zijn te verslaan.
En zo is de Sovjet Unie aan de beurt; die mogen kennismaken met mijn in licentie gebouwde Sturmpanzerwagen A7V uit 1916 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01
Postius schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:47:
[...]

Nouja ik heb 2 wel gedeeltelijk gespeeld, dus dat maakt dit deel een stuk makkelijker(ja er zal vast wel wat veranderd zijn maar ik denk niet dat dat nou echt veel verschil maakt).

Enige probleem wat ik nu heb met dit spel, is dat het nogal langzaam gaat in vredestijd. Ik weet dat dit hoort omdat her realistisch is maar geef dan in ieder geval een functie om de tijd om extreem schnel te zetten. Een Peace Time snelheid zeg maar, want zelfs met die max snelheid vlot het gewoon nie echt.

Btw als ik troepen van nederlandsch indie wil terug halen moet ik eerst mijn flotilla erheen sturen neem ik aan en ze dan inladen?
En hoe disband ik HQ's ik begin er nogal met wat maar ik hoef ze niet.
Maar vooral die tijd als je in 1936 begint. Mischien maar beginnen in 1938 maar die neutraliteit van NL staat me tegen, ga denk ik maar met hungary wat aankloten.
Dat is nog steeds HoI, niet HoN! :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wat meer info over 1.4, AKA "the mother of all patches" (IMHO)

Patch 1.4 Devlog

UI changes
- Added a tooltip for port throughput in supply map mode.
- Colorized and tweaked the tool tips for supply map mode.
- Improved coloration in revolt risk map mode.

- Research alert now checks the year for the next tech, not the current tech.
- Range checks are now applied properly in the order interface.
- Fixed chat output after selecting units.

- Added a tooltip to the mobilisation button, detailing approximately how much manpower is needed to mobilise.
- Added tool tips to the deployment interface, so that is easier to see details of military units there.
- Improved the tooltip for national unit value, to show the monthly change in detail.

- Improved tooltip for money gain.
- If you have trade automation or full diplomatic automation on, you will no longer see messages about trade.
- Improved tool tips for resources in the production screen.
- Fixed a few precision errors with the production and leadership slider values.
- Fixed resetting sliders in production view.
- Fixed production sliders going below zero.

- Each message about tech level now shows exactly what that level will give you.
- Upgrading doctrines on a unit will no longer change the model nam
bron

Navy Units
- A fleet containing carriers will no longer attempt to close with an enemy fleet, but a faster enemy may force a closing.
- Units on naval patrol now avoids stronger fleets if on defensive or passive stance.
- Severely decreased the cost of building cags, but lengthened the time to be similar to carrier builds.
- Fixed problem with navies not being able to escape hostile ports into certain provinces (Gibraltar, Panama...).
- Effective visibility can never be below 1 when detect checks are made now.
- Fixed an exploit with navy and air ranges.
bron

Modding
- Added a modifier called 'local_resources'.
- Added new date trigger, to make year and month triggers more readable.
- Added a "load_oob = filename" effect. Use filename as a localisation tag for information.
File to load must be in the units catalogue, and will be ADDED to the current OOB.
- Exported a lot functions for handling flags and variables in the .lua script.
- Added a lot of calculation functions for units and other things to the .lua script.
- Full details of all new .lua function at (http://forum.paradoxplaza...p?p=10544657#post10544657)
bron

Weather, Leaders & Ministers
Weather

- Winters can now be much colder.
- Cold winters now slow down movement much more, with same threshold as land combat impact.
- Severely increased the penalty for offensive combat in extreme cold.

Leaders & Ministers

- Doubled xp gain from leaders.
- Leader auto-assignment now handles river crossing trait correctly.
- Pigheaded isolationist now impact susceptibility instead of neutrality.
bron

Production, Manpower & Leadership
Production:

- Rocket Tests and Nuclear Reactors now give far more practical when built.
- Escorts and convoys are now a fair bit more expensive to build.
- Reserves cost modifier is now applied correctly as a percentage of cost.
- Building ships now properly draws manpower at construction for entire series.

Manpower & Leadership

- Service by Requirement now gives far more manpower.
- Soviet Union now gets more manpower from their decisions.
- Increased manpower in Soviet Union by about 25%.
- Added leadership to Holland, Belgium, Canada, Australia, Norway, Sweden, Denmark, Finland, Czechoslovakia & Hungary.
bron

Land Units
- Engineers are now much better at defending in all rough terrain.
- Engineers now gives nice bonuses to defending.
- Tweaked stats of several support brigades, strengthening some and weakening others.
- Decreased strength damage from combat by 20%.
- Paratroopers now requires more officers, and have a slightly worse base hard attack.
- Its no longer possible to extend the radio range of a HQ by stacking some tank brigades with a big radio strength together with it.
- Suppression can no longer propagate over water.
- AA Carriage Sights now increases soft attack slightly as well for AA brigades.
- Bergsjaegers now gets more benefits from mountain warfare equipment.
- Damage to org on divisions are no longer scaled by strength of the brigade, but evenly.
bron

Diplomacy
- Increased the proximity impact on alignment.
- Revanschism is now scaled by victory percentage of a faction, where higher is making the countries less likely to care about it, and lower makes them far more likely to pushed away.
- Reduced threat caused by combat and construction significantly.
- There's no longer possible to revoke an embargo against a country you're at war with.
- It is now possible to declare war on a country you're guaranteeing.
- Now possible to directly declare war on countries with which you have military access
bron

Artificial Intelligence
- AI-controlled armies are now fully aware of fronts in allied territories, and will no longer stop in confusion
- AI nations will tend to send forces to aid their allies in preference to launching invasions of their own
- Expect to see massive British forces land in France, and Italian troops in Barbarossa
- Supply propagation through allied areas should now work much better.
- AI allies will aid each other properly
- Pure AI inter-theatre priorities should be better
bron

Air Units
- Air units that are based in hostile territory will now try to rebase in their daily update and be destroyed if they fail.
- Stationary AA is now slightly more powerful.
- Severely reduced the effect of strategic bombing.
- Close Air Support and Tactical bombing is now twice as good.
- AA on land units is now a fair bit better.
- All types of AA can now fire occasionally even if modified value is <1%, (using same algorithm as normal combat now.)
- Air combat is now slightly bloodier.
- Added a few more restrictions to how nuke missions can be assigned.
bron

Supply
- Landlocked areas without supply production will be attached to allied supply networks where possible.
- Being completely out of supply now reduces organisation daily.
- Air Transports can now ship less supplies.
- Rewrote supply logistics definitions to properly handle connected areas between puppets and non-puppets.
bron

Submarines
- Worse positioning for submarines
- "Fleet_auxiliary_submarine_doctrine” and “trade_interdiction_submarine_doctrine” change boni and get them raised.
- Higher org and morale by submarine_crew_training.
- Increase in positioning by Acoustic torpedo tech.
- Better Sea attack on Submarines.
- Upgradable AA on Submarines.
- IC cost slightly reduced on Submarines.
- Visibility dependent on Hull tech.
- Hull tech don’t increase Sea defence.
- Hull tech got higher difficulty.
- Included a “Sea_defence” boni in “Sonar” tech.
- “Sonar” tech got increased difficulty.
- Smallwarship_asw increased difficulty.
- Light Cruisers got slightly worse Sub_attack by Smallwarship_asw.
- Increase of difficulty of submarine_technology.
- Slight decrease in Convoy Raiding on submarines.
- Effect of Seawolf trait increased 100%.
bron

Screenshots

Johan heeft hier een stel screenshots van HoI 3 1.4 gepost.

Out of Scope

De volgende zaken zullen niet via de patch worden opgelost:
- User-definable theatres. If we ever do this, it would be as part of an expansion as its major feature, as the impact on everything and its develope
- An OOB editor. Not designing the game to have one is the biggest mistake I've made in a long time. But developing one is simply outside the possibilities in a patch.
- Allied cooperation. This is also a rewrite and expansion for the AI that is simply too extensive.
- Surrender mechanics. Tweaks to events are always possible, but the current system for bitter peace and similar are too rigid to a perfect historical result. We need to sit down and redesign the concept entirely.
Wellicht gaan we het een en ander terugzien in een expansion (het dev team heeft dan meer tijd/budget om bepaalde dingen goed uit te werken)

Beta Download

Patch 1.4 beta 1 is inmiddels al een tijdje te downloaden vanaf de Tech Support fora @ Paradox (als je een geregistreerde user bent weet je hem vast wel te vinden)

Beta Changelog
################################################## ##########
# Changes for 1.4 below.
################################################## ##########

-----------------------------------------------------------------------
- AI Improvements
* Unit AI
- Improved attack cooperation between countries and different agents
- Fixed an issue with low _current_ infrastructure causing the AI to disregard many front provinces
- Fixed some prio issues that stupidly emptied a threatened front province of troops
- Fixed some problems with reserve usage along fronts that could cause all units to be pulled back (especially for unmobilized countries on DoW.)
- Fixed some superstack issues
- Fixed a serious superstacking issue with unlimited troops allowed to match and surpass enemy forces
- Better checks before allies send their whole army to help against some weak enemy
- Fixed a problem with invaders and overseas units incorrectly being marked as garrisons and locking up
- Fixed an issue where it would not return exp forces correctly
- Improved garrison code to better handle multiple areas within a theatre
- Fixed some problems with reserve usage along fronts that could cause all units to be pulled back (especially for unmobilized countries on DoW.)
- Fixed a bad bug that could cause all divisions to go to the same province
- Will reinforce coastal provinces under attack by invaders

* HQ AI
- Allies should now be able to operate properly within each other's territory
- Rebalanced inter-theatre unit reassignments
- Improved retrieval of armies from foreign areas

* Invasion AI
- Avoids target provinces with only a strait as a border (like the Channel Islands)
- Prioritizes provinces that border many others
- Will not reinforce beachheads if it will severely overstack. Instead, will attempt more landings nearby.
- Better at transporting HQs to the areas with their divisions
- Fixed a nasty problem with the transport AI completely locking up

* Air AI
- Fixed a bug with interceptors constantly being sent to enemy air bases
- Will divert TAC and CAG to bomb invasion fleets

* Misc
- Fixed several issues with DoW and preparations for DoW
- Fixed issue with too many starting techs in research queue for the AI
- Optimized mission selection for spies in countries without spies
- AI now avoids researching ahead of time more
- AI should no longer burn manpower when at war if it needs for reinforcement.
- Fixed an issue with theatres not always updating their borders when neighboring provinces changed controller

- Gamebalance Changes
* Supply
- Landlocked areas without supply production will be attached to allied supply networks where possible.
- Being completely out of supply now reduces organisation daily.
- Air Transports can now ship less supplies.
- Rewrote supply logisitics definitions to properly handle connected areas between puppets and non-puppets.

* Partisans & Revolts
- Partisans are now slightly more common.
- Partisans is now increasing supply tax far more.
- Revolt risk now reduces resource, manpower and IC from that province.
- Improved police brigade is now a bit better at improving suppression.
- Police Brigades now costs a little less manpower to build.
- Suppression is now checked for up to 2 provinces away.
- Occupation policies now impact resource gain as well.
- Weaker occupation policies are no longer as good for getting manpower & leadership.
- Revoltrisk is now applied after nationalism is calculated, so impact on RR works.
- Nationalism is a bit more powerful now, but there is no longer a minimum revolt risk.

* Technology
- Updated starting techs for: Australia, Belgium, Bulgaria, Canada, Czechoslovakia, Denmark, Finland, Greece, Netherlands, Hungary, Norway, Poland, Portugal, Romania, Nationalist Spain, Republican Spain, Sweden, Turkey & Yugoslavia.
- Fuel and Supply consumption increases from technology gains are now percentage instead of absolute.
- Increased fuel-usage by about 15% for all units.
- Fixed research progress, could start do diverge, making it impossible to finish.
- Research efficiency techs now work properly.

* Diplomacy
- Increased the proximity impact on alignment.
- Revanschism is now scaled by victory percentage of a faction, where higher is making the countries less likely to care about it, and lower makes them far more likely to pushed away.
- Reduced threat caused by combat and construction significantly.
- There's no longer possible to revoke an embargo against a country you're at war with.
- It is now possible to declare war on a country you're guaranteeing.

* Land
- Engineers are now much better at defending in all rough terrain.
- Engineers now gives nice bonuses to defending.
- Tweaked stats of several support brigades, strenghening some and weakening others.
- Decreased strength damage from combat by 20%.
- Paratroopers now requires more officers, and have a slightly worse base hard attack.
- Its no longer possible to extend the radio range of a HQ by stacking some tank brigades with a big radio strength together with it.
- Suppression can no longer propagate over water.
- AA Carriage Sights now increases soft attack slightly as well for AA brigades.
- Bergsjaegers now gets more benefits from mountain warfare equipment.
- Damage to org on divisions are no longer scaled by strength of the brigade, but evenly.

* Air
- Air units that are based in hostile territory will now try to rebase in their daily update and be destroyed if they fail.
- Stationary AA is now slightly more powerful.
- Severly reduced the effect of strategic bombing.
- Close Air Support and Tactical bombing is now twice as good.
- AA on landunits is now a fair bit better.
- All types of AA can now fire occasionally even if modified value is <1%, (using same algoritm as normal combat now.)
- Air combat is now slightly bloodier.
- Added a few more restrictions to how nuke missions can be assigned.

* Navy
- A fleet containing carriers will no longer attempt to close with an enemy fleet, but a faster enemy may force a closing.
- Units on naval patrol now avoids stronger fleets if on defensive or passive stance.
- Severly decreased the cost of building cags, but lengthened the time to be similar to carrier builds.
- Fixed problem with navies not being able to escape hostile ports into certain provinces (gibraltar, panama...).
- Effective visibility can never be below 1 when detect checks are made now.
- Fixed an exploit with navy and air ranges.

* Submarines
- Worse positioning for submarines
- "Fleet_auxiliary_submarine_doctrine” and “trade_interdiction_submarine_doctrine” change boni and get them raised.
- Higher org and morale by submarine_crew_training.
- Increase in positioning by Acoustic torpedo tech.
- Better Sea attack on Submarines.
- Upgradable AA on Submarines.
- IC cost slightly reduced on Submarines.
- Visibility dependent on Hull tech.
- Hull tech don’t increase Sea defence.
- Hull tech got higher difficulty.
- Included a “Sea_defence” boni in “Sonar” tech.
- “Sonar” tech got increased difficulty.
- Smallwarship_asw increased difficulty.
- Light Cruisers got slightly worse Sub_attack by Smallwarship_asw.
- Increase of difficulty of submarine_technology.
- Slight decrease in Convoy Raiding on submarines.
- Effect of Seawolf trait increased 100%.

* Strategic Warfare
- Damage done to convoys now impact National Unity hits.
- Tweaked up the NU impact from attacking convoys severly.
- Strength damage to convoy raiders is now far less, and its mostly org losses inflicted from escorts.
- Decreased impact from ASW on sub warfare.
- Supporting parties through spies is now more potent.

* Production
- Rocket Tests and Nuclear Reactors now give far more practical when built.
- Escorts and convoys are now a fair bit more expensive to build.
- Reserves cost modifier is now applied correctly as a percentage of cost.
- Building ships now properly draws manpower at construciton for entire series.

* Weather
- Winters can now be much colder.
- Cold winters now slow down movement much more, with same threshold as landcombat impact.
- Severly increased the penalty for offensive combat in extreme cold.

* Manpower & Leadership
- Service by Requirement now gives far more manpower.
- Soviet Union now gets more manpower from their decisions.
- Increased manpower in Soviet Union by about 25%.
- Added leadership to Holland, Belgium, Canada, Australia, Norway, Sweden, Denmark, Finland, Czechoslovakia & Hungary.

* Leaders & Ministers
- Doubled xp gain from leaders.
- Leader auto-assignment now handles river crossing trait correctly.
- Pigheaded isolationist now impact suspeptibility instead of neutrality.

- Interface Improvements
- Added a tooltip for port throughput in supply mapmode.
- Colorized and tweaked the tooltips for supply mapmode.
- Improved coloration in revoltrisk mapmode.

- Research alert now checks the year for the next tech, not the current tech.
- Range checks are now applied properly in the order interface.
- Fixed chat output after selecting units.

- Added a tooltip to the mobilisation button, detailing approximately how much manpower is needed to mobilise.
- Added tooltips to the deployment interface, so that is easier to see details of military units there.
- Improved the tooltip for national unit value, to show the monthly change in detail.

- Improved tooltip for money gain.
- If you have trade automation or full diplomatic automation on, you will no longer see messages about trade.
- Improved tooltips for resources in the production screen.
- Fixed a few precision errors with the production and leadership slider values.
- Fixed resetting sliders in production view.
- Fixed production sliders going below zero.

- Each message about techlevel now shows exactly what that level will give you.
- Upgrading doctrines on a unit will no longer change the model name.

- User Modding
- Added a modifier called 'local_resources'.
- Added new date trigger, to make year and month triggers more readable.
- Added a "load_oob = filename" effect. Use filename as a localisation tag for information. File to load must be in the units catalog, and will be ADDED to the current OOB.
- Exported alot functions for handling flags and variables in the .lua script.
- Added alot of calculation functions for units and other things to the .lua script.
- Full details of all new .lua function at ( http://forum.paradoxplaza.com/forum/...7&postcount=27 )

- Performace and Stability

* Optimisations
- Moved some optimizations from HTTT to HOI3.
- Alot of optimisations done, with focus on supply calculation, event engine and the AI.
- Optimized ai calculate odds. Large battles should not "freeze" the game anymore.
- Optimized space usage of flag file, and made it a power of 2, fixing compability issues with some ATI cards.
- Severe optimisation of framerate to make the game feel more responsive.

* Map
- Map shader precision fix. ATI miscolored provinces bug solved.
- Solved border ati graphics problem.
- Underlying map-code have been rewritten, reducing the memory footprint significantly.
- Making a new map by modders will no longer take hours to compress, but merely minutes.
- The maprendering is now much quicker and should work better with lesser cards.
- Zhele(sp?) is no longer at two places on the map.
- Fixed a few duplicated seazones.

* Stability
- Fixed "Creating Rivers" crashbug.
- Fixed crash related to broken owner areas and the theatre ai.
- fixed crash in german diplomacy ai
- Fixed crash when France surrenders.
- Fixed crash when Denmark surrenders.
- Fixed Crash when Manchuku surrenders.
- Fixed crashbug related to unit shattering.
- Fixed infinite loop in textbuffer.

* Savegames
- Fixed another corruption of savegames.
- Radarstation status is now properly loaded when a game is reloaded multiple times.
- Bonus organisation is now properly loaded from savegames and no longer lost.
- Automatic deployment check box now set correctly when loading a save game.

- Database Changes

* Events & Decisions
- Fixed Danzig or War when Poland is part of the Axis
- Added a few random events with some positive effects.
- Added an event for Vichy to dissapear.
- There is now a decision to create Mengkukuo

* Scenario Setup
- Improved the fortress at Sevastopol.
- Revised a few italian generals ranks to fit the starting OOB's better.
- Removed an erroneous army in the 1936 OOB for France.
- Fixed location of french airforce in 38 and 39 OOB's.
- Revised a few french generals ranks to fit the starting OOB's better.
- Fixed a few broken units in the Japanese 1941 OOB.
- Added the missing picture of the Hungarian leader Nemerey.
- Added the missing picture for Italian general Appiotti.
- Plenty more head of states are now pigheaded isolationists.
- Kwantung theatre is now working properly in all scenarios.

[ Voor 59% gewijzigd door mindcrash op 20-02-2010 21:48 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik op het forum over de beta patch las lijkt te duiden dat ie nog wel ff verder doorgetest moet worden.
Dan liever maar even wachten.

Het is in ieder geval een monsterpatch waarin ze heel wat van de huidige problemen mee aanpakken.
Jammer dat ze er geen OOB editor hebben bij kunnen knutselen, was helemaal ideaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:59:
Jammer dat ze er geen OOB editor hebben bij kunnen knutselen, was helemaal ideaal geweest.
Klopt, geen ingame OOB editor. Wie weet in een uitbreiding? Zelf gebruik ik deze: http://www.webatrocity.com/hoi3/oob/ Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Zijn er al mensen die Arsenal of Democracy hebben? Het is een HoI2 source mod. Veel nieuwe features dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Brons schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:29:
Zijn er al mensen die Arsenal of Democracy hebben? Het is een HoI2 source mod. Veel nieuwe features dus.
Ik heb 'm al :) Heb nog niet veel kunnen spelen door Napoleon: Total War. Maar de veranderingen die ik tot nu toe heb gezien waren niet echt schokkend. Maar ik moet de handleiding nog eens doorlezen, want hoe het nieuwe Intel scherm werkt snap ik nog niet helemaal.

Er zitten wel een aantal nieuwe battlescenarios bij: Korea, de eerste India-Pakistan oorlog en de 1e en 2e Israelische oorlogen. Vooral die in Korea is vermakelijk, maar enigszins voorspelbaar. Je hebt in het begin veel te weinig divisies om de N-Koreanen tegen te houden, en zodra je nog maar 1 of 2 provincies in handen hebt krijg je broodnodige versterkingen. Daarmee kun je de NKPA terug stoten totdat je bij de Yalu bent (de grens tussen Korea en China) daarna komen de Chinese "vrijwilligers" even buurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend trouwens begonnen met een nieuwe potje HOI3 met DiDay's mod, een goede aanrader alhoewel het allemaal wel wat makkelijker lijkt geworden (als GER).

Overigens zijn ze deze mod ook al aan het ombouwen om met de 1.4 patch te werken.

Deze mod voegt een hele serie nieuwe units, techs en events toe en ik heb er veel plezier aan beleefd. Het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen zitten we al op RC6 (Release Candidate) van patch 1.4. Er wordt dus nog steeds druk geknutseld.

Ik heb inmiddels ook wat meer met DIday's mod kunnen spelen en kan hem echt aanraden, de leukste HOI 3 mod op dit moment naar mijn smaak. En zoals gezegd passen ze hem continue aan om te werken met de laatste 1.4 patch testversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we zitten alweer op 1.4 RC11. Dit kon hem nog wel eens worden, ik verwacht de officiele release van patch binnen 2 weken.

Al en al is er heel wat verknutseld in positieve zin, maar lang niet alles waar men op hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik ben op het moment te druk met EU3: Heir to the Throne, HOI3 heeft mij nogal teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede wereldheersers =)

Patch 1.4 is nog niet officieel uit, maar al wel beschikbaar. Omdat er sinds de laatste RC geen nieuwe is gekomen, en ook geen nieuws, heb ik eens wat leuks geprobeerd.

De link van de oude 1.3 patch heb ik aangepast. (oude: http://www.gamersgate.com/eu3/hoi3/hoi3_1.3.exe ) naar: http://www.gamersgate.com/eu3/hoi3/hoi3_1.4.exe

En voila, hij staat al klaar en werkt. :)
Volgens mij wordt hij pas officieel aangekondigd als hij door Steam goedgekeurd/aangepast is.

Ik ben een elite hacker, ja echt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je hier met turkije spelen?
en dan turkije wel laten meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Je kan met elk land dat in 1936 bestond spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:54:
kan je hier met turkije spelen?
en dan turkije wel laten meedoen?
Jahoor. Zo heb ik met Turkije gezellig meegedaan met de Axis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Even een headsup voor Paradox fans: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=468806

50% korting op de games op dit lijstje: http://www.paradoxplaza.com/games/release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Heb het spel iets na de release gekocht maar het was nog zwaar onderontwikkeld. Geen probleem bij HOI2 duurde het ook even voor het een briljant spel was.
Maar hoe staat het er nu voor met HOI3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
Semper Fi is nu ook uit voor de Mac.. Iemand al ervaringen?

Nu kopen bij VP Ltd of wachten tot hij bij Steam beschikbaar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00
Nog niet op de mac maar wel op de PC (steam versie).

Semper Fi is eigenlijk wat HoI3 had moeten zijn, OOB editor een stuk minder A-historische/onmogelijke acties van de AI.

Heb alleen nog als duitsland gespeeld (en een hele korte oorlog als nederland :( ), dus ik heb nog lang niet alles gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe DLC uit.
From the makers of the previous external spite packs, the Second German sprite pack adds 12 more German sprites in the game including the Graf Zeppelin Aircraft Carrier, the ME-163 Komet Interceptor, and theV2 A4 Rocket. It will be released shortly on the usual digital retailers.
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/mmy9gg.jpg
Beetje jammer van de WO1 tank, de WO1 destroyers en de Leopard tank |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Gaat dit met de nieuwe patch een beetje lopen op een Macbook uit 2.6 met een Intel Dual Core 1.83Ghz?

Lach me aub niet uit :p Ik vind het echt niet erg om even te wachten in de game, maar als het veel zwaarder is dan HoI2 moet ik het helaas laten schieten. Of ondersteunt het nu wel Dual-core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, multi-core ondersteuning is er niet en gaat er ook niet komen. Ik heb dit spel zelf vaak gedraaid op de zelfde hardware maar dan op een Windows platform (XP en Vista). Gedurende de jaren voor de oorlog zou het spel van mij een stuk sneller mogen draaien maar zodra de oorlog begint zet is de snelheid een stuk lager omdat er teveel te doen is om het spel snel te laten draaien. Hoe dit zich precies vertaalt naar de Mac weet ik echter niet.

Het spel is ook niet in alles een verbetering op HoI2. Het is veel groter geworden en de HQ's zijn een leuke toevoeging. Het supply systeem is iets waar Johan de lead designer zelf van toegeeft dat zij er te ambitieus in zijn geweest en werkt op de meest vervelende momenten niet zoals je zou wensen. De AI daarentegen is zeker sinds de uitbreiding adembenemend goed. Uitmuntend zelfs. Je kan hem bij tijd en wijlen daadwerkelijk plannen zien uitvoeren als een doorbraak forceren op zwakke punten en bij succes een deel van jouw leger proberen in te sluiten en vernietigen. Het zal altijd jouw fouten opsporen en proberen er profijt van te hebben.

Als het niet was voor wat ernstige fouten zou dit een absoluut juweeltje zijn van de strategie spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MailMan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:21:
Gaat dit met de nieuwe patch een beetje lopen op een Macbook uit 2.6 met een Intel Dual Core 1.83Ghz?

Lach me aub niet uit :p Ik vind het echt niet erg om even te wachten in de game, maar als het veel zwaarder is dan HoI2 moet ik het helaas laten schieten. Of ondersteunt het nu wel Dual-core?
Met de nieuwe expansion gaan ze wel proberen om multi core support erin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat dit spel een soort Voetbalmanager is op oorlogsgebied zonder echte veldslagen zoals bij het spel commandos of tanks? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Laatst online: 09-09 00:44
Ja je ziet de gevechten puur in een progressiebar of de aanvaller of de verdediger de overhand heeft met aan het eind bv : Germany has lost the fight for Eindhoven, Attacker lost 11900 of 12000, defender lost 5 of 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotoriousBAS schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:10:
Ja je ziet de gevechten puur in een progressiebar of de aanvaller of de verdediger de overhand heeft met aan het eind bv : Germany has lost the fight for Eindhoven, Attacker lost 11900 of 12000, defender lost 5 of 3000.
Niet helemaal waar.
De gevechten zijn ook uitgebreider te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:52
Op steam een leuke aanbieding
Hearts of Iron 3 Collection
Midweek Madness

-75% €59,99 €14,99

Kijken of het spel me bevalt. :D

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:13

CoronelHimself

Division Brabant

Hari-Bo schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:08:
Op steam een leuke aanbieding
Hearts of Iron 3 Collection
Midweek Madness

-75% €59,99 €14,99

Kijken of het spel me bevalt. :D
Dankje, helaas valt de laatste uitbreiding buiten de deal.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Even een kick, vandaag in de aanbieding op steam, inclusief For the Motherland! Voor de die hard mensen die dit nog spelen ;)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Pagina: 1 2 Laatste