Toon posts:

Spelletjes uitspelen...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb toevallig laatst nog EA Skate uitgespeeld, maar dat is echt voor het eerst in 3 jaar ofzo dat ik een spel uitspeel :+
Ben tegenwoordig veel te snel games zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 21:55
Call of Duty 4, erg mooi verhaal.. netjes gemaakt.. sleept je echt mee. Daarna COD2, ook netjes. Nu bezig met 5 SP.. maar die heeft toch niet echt een goed verhaal... dus denk niet dt ik die ga nomineren tot 'must uitspeel spel' ... :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik vind het verhaal van COD4 zeer slecht, oppervlakkig en veel, maar dan ook veel te kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:29
• Op welke game kun je echt trots zijn met het uitspelen ervan en waarom?

Afbeeldingslocatie: http://shopping.ntcstudios.co.uk/images/Amiga_the_secret_of_monkey_island.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ui20.gamespot.com/1875/mi2boxart_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/25jbi87.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ui28.gamespot.com/251/mi4boxart_2.jpg

Bovenstaande moge duidelijk zijn. Onmogelijke puzzels maar een hilarisch verhaal! de beste spellenreeks ooit gemaakt!

Syberia I & II ben ik ook wel trots op om uitgespeeld te hebben..

• Welk spel vond je het beste einde hebben?

Zie bovenstaande :) Monkey island 2 vond ik dan wel de beste in de serie.

• Waarom speel je niet meer games uit i.p.v. over te stappen op weer een nieuwe na een tijdje?

Teveel aanbod van andere spellen, en de spellen boeien niet meer zoals vroeger. (imho)
Maar ik zal het binnenkort proberen met:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51cPArdzgfL._SL500_AA280_.jpg
zal ik eens kijken als die dezelfde sfeer kan terug halen zoals vroeger!!

• Welk spel was onmogelijk om uit te spelen?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/78/Inca_Coverart.png

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/425/122037703400go0.jpg
(ben benieuwd als sommige mensen deze nog herkennen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:50
Het eerste spel dat ik uitspeelde was Super Mario World (SNES). Alles gehaald. Star Road zelf ontdekt (geen internet toen) en alle geheime paadjes unlocked (met die sleutels en sleutelgaten). Erg vet.

Daarna Super Street Fighter II Turbo (ook op de SNES). Geniaal spel waar ik toen nog 169 gulden voor betaalde. Met elk poppetje uitgespeeld. Helaas niet op het moeilijkste niveau.

Zelda: Link's Awakening (Gameboy). Ook deze helemaal uitgespeeld. Kasteeltje 7 was een ware hel (met die zwarte zware bollen die je op de goede verdieping moest krijgen, maar uiteindelijk gelukt!

Zelda: A Link To The Past (SNES). Dacht na Aghanim verslagen te hebben, dat ik hem had uitgespeeld. Gelukkig kwam er nog een dark world! Ook helemaal uitgespeeld en Ganon verslagen (eitje). Ook hier was kasteeltje 7 irritant (op death mountain ofzo, die bruine berg in het noorden met die springende spinnen).

Final Fantasy VII (PS1). Beste game die ik ooit heb gespeeld. Drie keer volledig uitgespeeld. Sephiroth en Jenova zal ik nooit vergeten. Meerdere keren doorgespeeld om de ultima weapons te halen en chocobo's te fokken om bv Knights Of The Round (die vette summon) te halen.

Beste eind: Final Fantasy VII. Sowieso beste eind battle en het einde zelf mocht er ook best zijn.

Waarom ik niet meer games uitspeel: ik heb nu minder tijd om te gamen en de meesten zijn qua gameplay vrij oppervlakkig waardoor je vrij snel klaar bent. Ook mis ik soms dat onbezorgde sfeertje in sommige games. Het meeste is nu vrij realistisch. Ik verlang terug naar de sfeer van een Zelda (16 bit).

Welk spel was onmogelijk om uit te spelen:

Kuifje in Tibet (SNES). O mijn god, die game was voor kinderen bedoelde (Nederlandse vertaling zelfs!) maar hij was zooo moeilijk. De besturing was vrij houterig en springen over pakjes/beesten enz. vereiste doorzettingsvermogen. Ook vervelend dat sommige levels een tijdlimiet hadden. Kwam nooit voorbij dat level in de Himalaya. Dat bergbeklimmen ging nog wel, maar dat level erna met die yak's waar je overheen moest springen...no way hose!

PSN: Sluuz

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Beste spel ooit: hmm moeilijk te zeggen

Beste einde + voldoening: Operation Flashpoint

Heb 2 jaar erover gedaan, mening maal m'n pc vervangen maar mijn leven voelde compleet toen ik die laatste missie uit had..

Hier heb ik me echt maanden mee geamuseerd, ongeloofelijk eigenlijk :)

Verwijderd

Leuke topic dit. Lijkt wel of het voornamelijk de “oudjes” zijn die erop reageren. Ja, ja, ja, ik ben er ook zo één ja. Heb niet echt een specifieke game waar ik trots op ben maar de eerste games die uitspeelde blijven natuurlijk altijd speciaal. Zoals Gianna Sisters op de C64 (was volgens mij identiek aan Mario1), Tomb Raider 2, MGS1 en Resident Evil op de PSX en Call of Duty 1 op de pc. Heb Formula One 2001 op de PS2 ook helemaal kapot gespeeld en een heel seizoen gereden (op volle race afstand that is) en gewonnen d:)b . Dat tel ik ook maar als uitspelen. M’n duimen staan nu nog in die verkrampte stand van gas geven en remmen. Ook vond ik Splinter Cell, Pandora Tomorrow op de PS2 leuk om te doen. Helaas ben ik gestrand in Chaos Theory omdat de PS3 uitkwam.
Game tegenwoordig, na een flinke pauze, weer wat meer maar koop niet zo heel veel games. Maar diegene die ik koop probeer ik altijd uit te spelen. Is niet altijd omdat de game zo goed is, maar is iets wat ik gewoon “moet” doen. Zoals bij Battlefield Bad Company, 10 minuten na uitspelen stond ie al op marktplaats en was ie verkocht.

Twijfel tussen MGS 1 en Call of Duty 4. Maar wellicht is de eerste eerder gebaseerd op nostalgische gevoelens dan op rationele afwegingen. Want soms lijken dingen in je herinnering leuker dan dat ze in werkelijkheid waren. Speelt natuurlijk mee dat de herinneringen aan zo’n game je ook terugvoeren naar andere gebeurtenissen uit die tijd. En het dus een grotere betekenis geven dan de game itself. Of zoiets. :S

• Waarom speel je niet meer games uit i.p.v. over te stappen op weer een nieuwe na een tijdje?
Hier heb ik “gelukkig” geen last van. Wat ik koop speel ik meestal ook uit. En aangezien ik niet alles hoef te hebben en te spelen is dat te overzien. Ben nu bezig met Uncharted (geweldige game) en pas als deze af is, begin ik aan de sleeper-hit van 2008, volgens de kenners althans, Dead Space. Deze laatste kijk ik echt naar uit. Lekker die creepy sfeer en de spanning dat er elk moment iets kan gebeuren. Brrr. Dat brengt herinneringen aan Resident Evil 1 terug. Daar liep je met samengeknepen billen door The Mansion en schrok je je eigen soms echt de pleuris. Wordt nog wel eens gillend wakker als ik heb gedroomd over het moment dat de honden door het raam springen als je door de gangen loopt.

Heb eigenlijk nooit spellen gespeeld die onmogelijk waren. Meestal kapte ik er mee omdat ze me niet lang genoeg konden boeien en in a way voor mij dus ook onmogelijk waren.

• Welke zou je graag nog eens willen uitspelen en waarom?
Ik wil nog steeds een keer Half Life 1 en 2 uitspelen. Ben ooit halverwege deel 1 gekomen maar moest m’n pc opnieuw installeren en raakte hierbij m’n savegames kwijt en ben er nooit toegekomen om hem opnieuw te installeren en uit te spelen. Las dat er een gepimpte versie van komt. Goed nieuws en een mooie aanleiding om het alsnog te proberen. Maar het probleem tegenwoordig is, net als voor de meesten hier, tijd. Oud genoeg om alle games te kopen, te oud om ze allemaal te spelen. Je moet je tijd verdelen tussen werk, (deeltijd) studie en gezin. Valt niet mee. Voel me soms net Hans Kazan, die kan ook niet goochelen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Sluuz schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:39:
Kuifje in Tibet (SNES). O mijn god, die game was voor kinderen bedoelde (Nederlandse vertaling zelfs!) maar hij was zooo moeilijk. De besturing was vrij houterig en springen over pakjes/beesten enz. vereiste doorzettingsvermogen. Ook vervelend dat sommige levels een tijdlimiet hadden. Kwam nooit voorbij dat level in de Himalaya. Dat bergbeklimmen ging nog wel, maar dat level erna met die yak's waar je overheen moest springen...no way hose!
Op het einde moest je een takke grote sprong maken, op easy kon je deze nét halen omdat er zo'n steentje op het einde zat waar je net op kon springen... Daarna had je hem ook uitgespeeld :P Op hard is het mij nooit gelukt.

Ik vond adventure games vaak leuk, totdat ik vast kwam te zitten, maar dan vaak de walkthrough erbij :P

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Deze games heb ik uitgespeeld:
C&C Generals (13-02-2003)
Unreal Tournament 2003 (12-03-2003)
Tennis Master Series 2003 (13-03-2003)
Delta Force: Black Hawk Down (11-05-2003)
Max Payne II (24-10-2003)
Call of Duty (03-12-2003)
Zuma deluxe (24-08-2004)
Warhammer 40k: Dawn of War (07-10-2004)
Hacker 2005 (24-11-2004)
Fiber Twigs (29537 punten) (04-12-2004)
Medal of Honor: Airborne (medium) (09-09-2007)

Overige games (zonder datum helaas)
Max Payne I
Starcraft & Starcraft Brood War
Warcraft II: Tides of Darkness
Warcraft III: Reign of Chaos & The Frozen Throne
Atlantis (een briljante Nederlandstalige RPG á la Myst)
De games waar een datum bij staat, heb ik meteen opgeschreven toen ik ze uitspeelde. De rest heb ik er zojuist bijbedacht. Kan best zijn dat het uiteindelijk een stuk meer is dan dit hoor, maar de laatste tijd speel ik de spellen niet echt meer uit..?

Ben het meest trots op Atlantis, omdat dit het moeilijkste spel was dat er bij zit. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 18:44
Portal
Wat een epische game. Puzzelen in first person, dit is een game waar ik niet vanaf kon blijven! Heb hem daarna nog 3 keer opnieuw gespeeld, wat een heerlijke actie!

Fable
Tja, lekker beetje met magic sprayen, hakken, en kippen schoppen. Verhaal is erg leuk bedacht, en je kan buiten de main quest ook nog lekker andere onzin uithalen

Call of Duty 4
Ik denk dat ik deze al 6x heb uitgespeeld. Op elke difficulty wel een keer, maar veteran toch wel het langste over gedaan (No shit...)Verhaal is goed, graphics zijn ok, en de missie met McMillan is echt ontzettend spannend voor de eerste keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

-Baldur's Gate 2 (PC): Baldur´s Gate 2 was eigenlijk mijn eerste echte RPG (JRPG's niet meegeteld). Ik speelde dit eigenlijk tegelijkertijd met een vriend van mij die toen heel wat meer ervaring had, maar ik had hem toen uitgespeeld (na heel en heel veel uren) en hij niet :). Heb zelfs ook zonder hulp of wat dan ook Kangaxx The Lich verslagen 8) _/-\o_ Wat een wereldspel was dat :)

-Lost Planet op Extreme (360). Wat een moeilijk en soms frustrerend (denk aan eindbazen en camera's) spel was dat op extreme :) Maar ik heb hem wel uitgespeeld dus daar ben ik erg trots op. Heb alleen niet alle letters op extreme gevonden O-)

-Call of Duty 4 (360). Ik heb het vliegtuiglevel uitgespeeld, dat zegt velen denk ik wel genoeg.

-Gears of War 1 (360). Heb alle achievements gehaald, ook de 10k kills, ik voelde me wel enigszins trots toen ik die nieuwe gamerpicture kon gebruiken ;)

-Final Fantasy 8 (ps1). Dit was mijn 1e JRPG en vond het erg meeslepend en episch en van de tussenfilmpjes zat ik te kwijlen :z

-Bioshock vond ik een mooi verhaal en goed einde.

-Metal gear solid 1 en 3. Bij deze games had ik me zo ontzettend ingeleefd dat ik gewoon emotioneel werd, met name bij het einde van deel 3...

-The Darkness (360): Men xbox wilde de dvd niet meer lezen ;(

-Yaris (gratis arcade game op 360): Zooooooooo ontzettend slecht dat ik liever men hoofd tegen de muur sla dan dat spel nog eens op te starten :+
Deze was ik dus nog vergeten! Dankje Sluuz :)

-Final Fantasy 8 op de ps1: Vond het verhaal meeslepend en de battles erg gaaf. Na een lang gevecht met de eindbaas werd ik voor de 3e keer geroepen dat ik moest ik gaan eten.. Helaas duurde het eindfilmpje een half uur ofzo... EN JE KUNT ZE NIET OP PAUZE ZETTEN... dus heb bijna het hele eindfilmpje gemist.. Dat zou ik nog wel eens willen uitspelen

-MGS 3: gewoon omdat het een supergame is en 1 van de beste die ik ooit gespeeld heb.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-12-2008 12:20 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dune 2 in 1992. De hele zomervakantie lekker aan het spelen geweest. Soms urenlang over een missie gedaan! :D

Bioshock, tevens een schitterend verhaal en prachtige settings. Weinig keren wist een game me zo te boeien.

Het is vaak niet de moeilijkheidsgraad die het hem doet voor mij, maar vaak meer gebrek aan interesse door de verhaallijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 16:12

AMDFreak

Intel is zo..

Max Payne 1 en 2 (kan niet wachten op 3 :))
Mafia
NFSU Underground? (geloof dat ik die parcours nog uit me hoofd ken)

ben nu bezig met GTA IV op de PS3 en dat vordert ook wel aardig.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 17:13

KneoK

Not in a million lightyears

Star Fox (Starwing) op de snes, daar was ik wel zo vreselijk trots op dat ik die had uitgespeeld. Maandenlang steeds een stukje verder komen, elke keer weer opnieuw beginnen omdat je tussendoor niet kon opslaan maar uiteindelijk is het gelukt !
Die game heb ik ooit van mijn zakcentjes gekocht, de Duitse versie want die was 30 gulden (dat was jaren sparen op die leeftijd...) goedkoper :X

Voor wat betreft beste einde ga ik mee met een aantal mensen in Bioshock, maar eigenlijk niet vanwege het einde (die vond ik een klein beetje tegenvallen zelfs) maar gewoon vanwege de totale ervaring. Een prachtspel, mooi verhaal, leuke twists, ontzettend veel sfeer.

Een van de weinige spellen die ik echt onmogelijk vond om uit te spelen (dan heb ik het niet over er gewoon op uitgekeken zijn) was Chuckie Egg op de MSX. Ben nooit voorbij level 7 of 8 gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Street Fighter 2 original op de SNES met alle Karakters. Difficulty op hoogst, en dan zonder één keer dood te gaan. Dan kreeg je het "uitgebreidste" einde. Dat was wel een uitdaging.

Voor de rest vond ik Zelda 2 op NES errug moelijk einde, Gannondorf en je eigen schaduw, gruwelijk gaaf en moeilijk. Metroid ook een geweldig spel op de NES en moeilijk, maar ook zo de moeite waard om uit te spelen.
Streets of rage 2 op de Megadrive. Multiplayer ftw in die tijd. Bleef leuk om uit te spelen.

Je tegenstander zo hard ownen met Mariokart op de SNES a la battle setting totdat de ander was uitgespeeld. :P

Tegenwoordig, is de uitdaging zeer matig, naar mijn gevoel komt alleen H-L 2 in die richting, duidelijk mooi afgemaakt spel, helaas wel zeer lange ontwikkeltijd.
Freespace 2 vond ik ook erg mooi om mee door te gaan, heb het spel 3 keer van de bibliotheek gehuurd om het te kunnen uitspelen in die tijd. :)
Diablo 1 & 2 zijn ook schitterend om uit te spelen, maar persoonlijk iets minder ervaring mee, is toch meer Multi he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Eigenlijk wel spijtig dat ik die nooit uitgespeeld heb. Het is echt een fantastisch spel en ik zat al behoorlijk ver.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

Rival24

I'll Be Back

Supaplex
Afbeeldingslocatie: http://www.artsoft.org/rocksndiamonds/screenshots/supaplex.gif

Ik heb daar meer dan 200 uur in zitten. Dit is in de tijd dat ik elke dag nog uren tijd had om dit soort spelletjes te spelen. Er zitten geloof ik 111 levels in, waarvan de eerste 30-50 prima te doen zijn, maar daarna wordt het echt moeilijk, vooral de laatste 20 zijn bijna niet te doen.

Tegenwoordig speel ik vrij veel spellen uit als ik er aan begin. Op mijn Xbox 360 heb ik bijna 80 spellen, waarvan ik er toch zeker wel 60 heb uitgespeeld.

Het is tegenwoordig alleen niet echt meer een kunst om iets uit te spelen omdat je op zoveel punten in een spel kunt saven. Vroegah op de NES waren games pas echt onmogelijk moeilijk omdat je meestal niet eens kon saven. Megaman en Snake's Revenge zijn ook wel games waar ik trots op ben om die reden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ow ja, nog eentje van vorig jaar: Alle xbox360 achievements in gehaald: leverde me een paar extra grijze haren op (op het meest extreme punt was ik 5 uur non-stop aan 1 level bezig), maar ik was er oh zo trots op.
Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/games/ss/1909/1203358655.jpg
Als je wil weten hoe moeilijk N+ is moet je maar eens de walktrough filmpjes bekijken op youtube. Het extreme gevloek daarin is vrij normaal :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:34
http://www.youtube.com/wa...jPJq2QHAM&feature=related
Als voorbeeld van hierboven, heb het natuurlijk gelijk op gezocht. Ik heb wel lol gehad xD.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spelletjes die ik uitgespeeld heb zijn volgens mij op een hand te tellen.. Double Dragon op de C64, Street Fighter II, Killer Instinct, Colonization, Super wario oid, mario kart 64. Verder de ISS serie op de snes en N64. Daarna is het spelletjestijdperk voor mij ook eigenlijk gestopt. Recent speel ik zo nu en dan nog weleens de nieuwe GT Prologue op de PS3, maar zo fanatiek als vroeger ben ik allang niet meer.

Wat ik van de C64 periode nog weet is dat de meeste spellen onuitspeelbaar leken te zijn.. :)

p.s. ik vergeet zomaar de adventures.. daar heb ik er toch wel veel van uitgespeeld. Larry, monkey island 1,2,3, police quest. Waren wel vernieuwende games met diepgang destijds.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag van de week de Metroid Retrospective op Gametrailers, wat mij deed denken aan Super Metroid op de SNES, een spel wat voor mij onmogelijk was om uit te spelen. Speelde deze eerst toen ik erg jong was, en kwam er gewoon niet uit, 1 groot doolhof. Heb deze een paar jaar terug nog op een emulator gespeeld, en een stuk verder gekomen, maar uiteindelijk zat ik weer vast. Waarschijnlijk zuig ik gewoon, ik zie Youtube volstaan met speedruns. Ook The Legend of Zelda (SNES) was voor mij een doolhof, en wil ik graag nog een keer uitspelen. Maar tegenwoordig met al dat grafisch geweld kom ik daar niet meer aan toe helaas. De keuze tussen een 2d zelda op een emulator of een GoW2 is al vrij snel gemaakt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:38:
Ik zag van de week de Metroid Retrospective op Gametrailers, wat mij deed denken aan Super Metroid op de SNES, een spel wat voor mij onmogelijk was om uit te spelen. Speelde deze eerst toen ik erg jong was, en kwam er gewoon niet uit, 1 groot doolhof. Heb deze een paar jaar terug nog op een emulator gespeeld, en een stuk verder gekomen, maar uiteindelijk zat ik weer vast. Waarschijnlijk zuig ik gewoon, ik zie Youtube volstaan met speedruns. Ook The Legend of Zelda (SNES) was voor mij een doolhof, en wil ik graag nog een keer uitspelen. Maar tegenwoordig met al dat grafisch geweld kom ik daar niet meer aan toe helaas. De keuze tussen een 2d zelda op een emulator of een GoW2 is al vrij snel gemaakt natuurlijk.
juist, dan kies ik voor Zelda O+

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb redelijk wat games uitgespeeld. Dit is een lijstje, van makkelijk naar moeilijk:
- Red Alert 1. Tankrushes, vooral de Soviet missies waren erg makkelijk.
- Half-Life 2. 't Had van mij allemaal wel wat pittiger gemogen, maar 't was ook wel weer leuk om gewoon de ene na de andere mooie plek te zien met steeds wisselende gameplay.
- Max Payne 1 & 2, waarbij ik 1 nog 't lastigste vond.
- Legend of Zelda: Twilight Princess. Lang, qua sfeer absoluut geweldig en een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Niet heel moeilijk, helaas.
- Killer Instinct. Op alle niveaus, met alle characters.
- Super Mario Bros. Als je weet waar de warps zitten, is het heel makkelijk om hem in een halfuurtje uit te spelen. Mijn persoonlijke record staat op 16 minuten. :)
- Super Mario Bros. 2.
- Super Mario Bros. 3. De lastigste SNES Mario, imo, en ook de allerbeste.
- Legend of Zelda: Ocarina of Time. Op zich niet heel verschrikkelijk moeilijk, maar de water tempel...Guide dang it.
- Grim Fandango. IMO de allerbeste adventure game ooit gemaakt, en op sommige punten zaten de puzzels redelijk gecompliceerd in elkaar. Geniale game, met absurde en geweldige humor.
- Baldur's Gate II. Sommige battles waren ontzettend moeilijk, vooral die draak in de Elven stad. Pas met heel veel potions, exact de goede spells en een level erbij lukte het me die te verslaan.
- Baldur's Gate. Veel lastiger dan deel II. In het begin ben je nog ontzettend zwak en heb je het al moeilijk met een sword spider.
- Baldur's Gate II: Throne of Bhaal. Veruit de moeilijkste RPG die ik ooit gespeeld heb. De laatste battle is bijna niet te doen.
- F-Zero GX. Met afstand de allermoeilijkste racer die ik ooit gespeeld heb. Je krijgt geen ademruimte, een foutje is fataal. De grand prix's zijn niet het moeilijkste onderdeel, de challenges daarentegen...'t is geen uitzondering om uiteindelijk met een marge van een tiende van een seconde nog net een challenge te winnen na 300 keer proberen.
- Contra III. Hier heb ik jeugdtrauma's aan over gehouden. Speel hem eens, en je weet binnen 5 minuten wat er zo moeilijk aan is. Het is een sidescrolling shooter, waarbij van alle kanten op je geschoten wordt, een schot fataal is en het na drie levens definitief game-over is (geen continues). Dit spel is vrij kort, maar het heeft mij de meeste tijd gekost om hem uit te spelen.
- Supaplex. Nou ja, ok, Contra III kostte veel tijd, maar niet zoveel als Supaplex. 111 levels. De eerste ~20 zijn nog redelijk eenvoudig, maar vanaf level 30 wordt het echt moeilijk, en voor de laatste 20 levels heb je heel veel tijd en doorzettingsvermogen nodig. Het heeft me 9 jaar gekost om hem helemaal uit te spelen, van m'n 6e tot en met m'n 15e. Praktisch elke week minimaal een paar uur. De game past op een diskette, maar is de langste en moeilijkste game die ik ooit heb uitgespeeld.

Ik ben er ongetwijfeld een paar vergeten, maar goed, die voeg ik later misschien wel eens toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ben en blijf trots op mn savegame van FFX voor de PS2 met 950 uur op de teller :P
Uitgespeeld, oude savegame geladen en doorgespeeld net voor t einde. Alle Aeons verzameld, Omega Weapon (in de Omega Ruins) verslagen :D

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legend of Zelda A Link To The Past, ben echt uren bezig geweest.
Guild Wars.
Omdat ik vaak vast zit
Eigenlijk een heleboel spellen, maar ik moet eerst door de spellen komen waarin ik vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Boeboe schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:17:
Ow ja, nog eentje van vorig jaar: Alle xbox360 achievements in gehaald: leverde me een paar extra grijze haren op (op het meest extreme punt was ik 5 uur non-stop aan 1 level bezig), maar ik was er oh zo trots op.
[afbeelding]
Als je wil weten hoe moeilijk N+ is moet je maar eens de walktrough filmpjes bekijken op youtube. Het extreme gevloek daarin is vrij normaal :p
In 1 van die filmpjes zegt de speler... Whoever designed this game should be the director of guantanamo bay, because they know more about torture then George Bush ever will. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Laatste game die ik heb uitgespeeld was NFS-Underground (dat is toch die nieuwe?) draak van een spel maar goed met je verstand op nul en maar racen was wel okay.

En de game daarvoor was Kane and Lynch, ook een drama. Die game was echt slecht. Maar goed wel uitgespeeld.

Games waar ik wel positief over ben is Fall Out 3 (niet uitgespeeld vanwege expansion WoW :+ ) KoToR 1, geweldig! Zelda OoT/MM vond ik beiden ook erg goed. Ook Zelda TP erg goed! Mario Galaxy was ook erg leuk.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 18:40

scorpie

Supra Addict

Je bedoelt NFS Undercover :)

Vandaag God of War: Chains of Olympus gekocht, en een paar uur later uitgespeeld, wát een game zeg, echt geweldig :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Left 4 dead (Gebaseerd op de Source engine van Valve/Steam) vind ik erg bruut.

Gewoon verstand op nul en alles neerknallen wat je ziet. Spel heeft verschillende variaties, en het is een must om die in teambased te spelen.

Als je een offline spel doet, op zo'n beetje het hardste niveau dan is het laatste stuk op die boerderij wel het meest moeilijkste. Je komt namelijk health tekort, en pipebombs, die je nodig hebt om de hordes aan zombies van je af te slaan. Ze blijven komen van alle kanten.

Verder werkt de AI nog niet zo vlekkeloos, want de compu springt pas in als je voor een seconde of 3 al bent gegrepen door een Smoker bijv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:29:
Left 4 dead (Gebaseerd op de Source engine van Valve/Steam) vind ik erg bruut.

Gewoon verstand op nul en alles neerknallen wat je ziet. Spel heeft verschillende variaties, en het is een must om die in teambased te spelen.

Als je een offline spel doet, op zo'n beetje het hardste niveau dan is het laatste stuk op die boerderij wel het meest moeilijkste. Je komt namelijk health tekort, en pipebombs, die je nodig hebt om de hordes aan zombies van je af te slaan. Ze blijven komen van alle kanten.

Verder werkt de AI nog niet zo vlekkeloos, want de compu springt pas in als je voor een seconde of 3 al bent gegrepen door een Smoker bijv. :)
dat spel is ook bedoeld om online te spelen ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:14:

-Call of Duty 4 (360). Ik heb het vliegtuiglevel uitgespeeld, dat zegt velen denk ik wel genoeg.
Ik neem aan op veteran? Anders is het een stukje minder indrukwekkend :) ik heb hem ook op veteran uitgespeeld, maar niet voordat ik de nodige ervaring online had opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Van alle FF spellen heb ik alleen FFVII en FFX uitgespeeld voor zover ik weet.
Daar moet verandering in komen dus ik ben deze week met FFIX begonnen, verwacht daar met af en toe wat spelen met een maandje of 2 klaar te zijn en dan is FFVIII aan de beurt :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:18:
[...]

Ik neem aan op veteran? Anders is het een stukje minder indrukwekkend :) ik heb hem ook op veteran uitgespeeld, maar niet voordat ik de nodige ervaring online had opgedaan.
Op Veteran inderdaad, anders was het inderdaad niet indrukwekkend. ;) Probeer elk spel op zijn moeilijkst uit te spelen. Jammer alleen dat sommige spellen je niet meteen het moeilijkste niveau laten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:56:
[...]

Op Veteran inderdaad, anders was het inderdaad niet indrukwekkend. ;) Probeer elk spel op zijn moeilijkst uit te spelen. Jammer alleen dat sommige spellen je niet meteen het moeilijkste niveau laten kiezen.
Ja, dat vind ik ook heel irritant. Gears 1 en 2 doet dat ook al. Mag ik even zelf bepalen welk niveau ik heb? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 17:13

KneoK

Not in a million lightyears

Rexcore schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:07:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bovenstaande moge duidelijk zijn. Onmogelijke puzzels maar een hilarisch verhaal! de beste spellenreeks ooit gemaakt!

Syberia I & II ben ik ook wel trots op om uitgespeeld te hebben..

Zie bovenstaande :) Monkey island 2 vond ik dan wel de beste in de serie.

Teveel aanbod van andere spellen, en de spellen boeien niet meer zoals vroeger. (imho)
Maar ik zal het binnenkort proberen met:
[afbeelding]
zal ik eens kijken als die dezelfde sfeer kan terug halen zoals vroeger!!

[afbeelding]

[afbeelding]
(ben benieuwd als sommige mensen deze nog herkennen :P)
Echt wel !!! Inca I en II heb ik ontzettend veel gespeeld (niet op CDI maar op de pc), die HUD was echt irritant (dat je door zo'n gouden helm kijkt) maar het spel zelf was fantastisch. Ik kan me nog een mooi stuk herinneren uit de eerste volgens mij dat je ergens een zooi kristallen moest uitlijnen op statieven ergens in de zon, heel cool.

Edit: het staat mij eigenlijk ook niet meer bij of ik een van beiden ooit uitgespeeld heb...

The Dam Busters heb ik op de MSX nog gespeeld, als het dezelfde versie als deze is. In je vliegtuig overal naartoe rennen, even in de cockpit kijken, even wat andere raar-uitziende schermpjes bekijken (wat moet je daar mee als je 8 bent), een paar keer op wat knoppen rammen en keer op keer je bommetje zien zinken vlak voor de dam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 11:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:27:
[...]

Ja, dat vind ik ook heel irritant. Gears 1 en 2 doet dat ook al. Mag ik even zelf bepalen welk niveau ik heb? :)
Klopt, Max Payne had het ook. Je kon niet meteen voor Hard Boiled kiezen...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe er veel te lang over om een game uiteindelijk helemaal uit te spelen. Enige game die ik heb uitgespeeld is farenheith (is dit jaar een remake van gekomen). Ik vind dat games veel te moeilijk worden tot het einde toe. Zeker wanneer je alle prestaties ook nog eens wil behalen, dat is het on-moge-lijk als je niet cheat. Je moet dan echt veel geluk hebben als je toch alle prestaties hebt bereikt. Je kan een game toch niet 2 jaar lang blijven spelen tot je alles bereikt hebt?!? Je wil immers ook eens een andere game spelen.

Een voorbeeld van een moeilijke game prestatie van steam (tenzij je cheat):
"Absolution" uit hitman: Absolution. Om deze prestatie te verdienen moet je heel het spel op moeilijkheidsgraad "hard' spelen. "Jack of All Trades" vind ik trouwens ook een moeilijke.

Ik vraag mij af of dat je niet van steam gebant kunt worden als ze zien dat je gecheat hebt om deze prestaties te verkrijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat is het nut van cheaten voor prestaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:49:
Ik doe er veel te lang over om een game uiteindelijk helemaal uit te spelen. Enige game die ik heb uitgespeeld is farenheith (is dit jaar een remake van gekomen). Ik vind dat games veel te moeilijk worden tot het einde toe. Zeker wanneer je alle prestaties ook nog eens wil behalen, dat is het on-moge-lijk als je niet cheat. Je moet dan echt veel geluk hebben als je toch alle prestaties hebt bereikt. Je kan een game toch niet 2 jaar lang blijven spelen tot je alles bereikt hebt?!? Je wil immers ook eens een andere game spelen.

Een voorbeeld van een moeilijke game prestatie van steam (tenzij je cheat):
"Absolution" uit hitman: Absolution. Om deze prestatie te verdienen moet je heel het spel op moeilijkheidsgraad "hard' spelen. "Jack of All Trades" vind ik trouwens ook een moeilijke.

Ik vraag mij af of dat je niet van steam gebant kunt worden als ze zien dat je gecheat hebt om deze prestaties te verkrijgen.
Ik denk dat je met deze mening behoorlijk in de minderheid bent. Games zijn tegenwoordig bijna allemaal vrij makkelijk om uit te spelen. Om alle achievements/trophies te unlocken moet je vaak wel wat moeite doen, maar ook hier geldt dat je met wat skill dit vaak redelijk snel kan doen.

Bijv de game hitman absolution die je als voorbeeld noemt. Deze is volgens playstationtrophies.org vrij makkelijk om alles te halen (difficulty 3/10 op basis van stemmen) en dit kan in 10-20 uur (wederom op basis van stemmen). Deze site is in mijn ervaring overigens vrij betrouwbaar met dit soort dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door voxxel op 14-03-2015 21:00 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Van alles uitgespeeld... voornamelijk eerst RTSsen:

- StarCraft 1 en de expansion
- WarCraft II
- Age of Empires 1, 2 en 3 (en alle expansions :p )
- WarCraft III en de expansions
- StarCraft 2

Daarna toch maar FPSsen hard uitgespeeld om dat je toch wat moest:

- Quake 2
- Quake 3 Arena
- Unreal Tournament ('99 en 2004)
- Ghost Recon
- Wolfensteins, de versies die ergens tot aan 2004 uitgebracht werden, die daarna niet meer
- Medal of Honor + exps, tot dat ze meer op graphics gingen leunen en minder op gameplay
- Call of Duty + exps tot aan versie 2
- Max Payne 1 en 2 (maar niet 3, dat is geen echte Max Payne)

En dan nog andere games als:

GTA:SA en GTA:VC, Homeworld, Jedi Knight 2, Final Fantasy 1, 2, 3, X, X-2, XII (ja, ik heb er nog een paar te gaan, maar zo weinig tijd tegenwoordig! En zo veel consoles nodig...), en nog een zooitje PS2 games.

De meeste games die ik uitspeelde waren games die daarna een leuke online play hadden. Games zonder multiplayer heb ik eigenlijk niet meer gekocht toen ik ADSL had begin 2000, en ook de console van toen vooral online gebruikt (PS2 met Ethernet adapter, Twisted Metal: Black en Hardware online arena enzo). Homeword had een fijn sfeertje waardoor het echt lekker wegspelen was, GTA was gewoon goed uitgewerkt (nouja, dat zwemmen in VC, of beter gezegd, de afwezigheid daar van... ugh) en "lekker groot" voor z'n tijd.

Final Fantasy is voor mij een ding apart. Kan ik me haast oneindig mee vermaken, altijd fijne verhaallijnen, werelden, geschiedenis, gameplay. Ik weet zo niet precies met welke woorden ik mijn waardering voor Final Fantasy zo 1-2-3 kan uitdrukken ;) Ik kwam er redelijk laat bij terecht (toen FF7 'nieuw' was), kon het toen zelf nog niet spelen, want niet de juiste apparatuur, naar dan ken je genoeg mensen die het wel hebben en dan kom je zo nu en dan wel aan je sessies. Genoeg ook online te vinden over de games, filmpjes, soundtracks, dus ik had al de nodige voorbereiding ;) Pas toen X en X-2 uit kwamen echt de tijd en ruimte om er even lekker voor te zitten, dus meteen een PS2 en TV geregeld om flinke sessies te maken in de weekeindes.

Met StarCraft 1 en WarCraft 2 ook prima vermaakt, eigenlijk in een ruk uitgespeeld. Hetzelfde toen de uitbreiding voor SC1 kwam. WC3, SC2, precies hetzelfde eigenlijk, hoewel het verhaal in SC2 zichzelf een beetje te serieus nam.

Eigenlijk is er niet zo veel over tegenwoordig. Games uitspelen is er alleen nog in fases bij, bijvoorbeeld als er een nieuwe uitbreiding op de markt is, of als er een compleet nieuw deel is. Ik heb delen Final Fantasy liggen om nog mee te beginnen, en als Legacy of the Void straks uit komt ga ik daar ook wat tijd voor reserveren. Verder is alles vooral online en multiplayer. Dat zijn van die oneindige dingen die zolang ze een beetje onderhouden worden vrij lang leuk blijven. Unreal Tournament 2004 met Ballistic Weapons krijgt elke week online wel een of twee uurtjes aandacht, en StarCraft is er ook wel even bij. Soms wat Left4Dead2, wat niet echt uit te spelen is om dat het voornamelijk online een leuk iets is. Sure, je kan alle maps winnen, maar dat is lastig 'uitspelen' te noemen.

Er zijn ook nog wel andere games die uitgespeeld en verstoft ergens in een doos liggen, maar die vind ik niet echt het vermelden waard. De games die ik genoemd heb waren eigenlijk voor mij vooral noemenswaardig om te ze voor mij een hoog entertainment gehalte hebben en voor sommige ook voor de online multiplayer wel een beetje prestige waren.

[ Voor 5% gewijzigd door johnkeates op 14-03-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:56:
[...]

Ik denk dat je met deze mening behoorlijk in de minderheid bent. Games zijn tegenwoordig bijna allemaal vrij makkelijk om uit te spelen. Om alle achievements/trophies te unlocken moet je vaak wel wat moeite doen, maar ook hier geldt dat je met wat skill dit vaak redelijk snel kan doen.
Ik weet niet, ik zie dat er amper mensen zijn die de opgenoemde prestatie hebben behaald: 3,3%
Reken dan maar verder eens uit hoeveel exemplaren van hitman absolution zijn verkocht. Daarnaast zie ik ook een tag staan "moeilijk" als ik in de webshop kijk van steam. Ik ben er nu wel van overtuigd dat ik niet de enige ben die het spel moeilijk vindt. Ik zit nu aan lvl 14, maar ik merk dat het vanaf daar echt moeilijk wordt en dat speel ik nochtans onder moeilijkheidsgraag "normaal". Het zal mij nooit lukken de prestatie "Absolution" te behalen binnen een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:05:
[...]

Ik weet niet, ik zie dat er amper mensen zijn die de opgenoemde prestatie hebben behaald: 3,3%
Reken dan maar verder eens uit hoeveel exemplaren van hitman absolution zijn verkocht. Daarnaast zie ik ook een tag staan "moeilijk" als ik in de webshop kijk van steam. Ik ben er nu wel van overtuigd dat ik niet de enige ben die het spel moeilijk vindt. Ik zit nu aan lvl 14, maar ik merk dat het vanaf daar echt moeilijk wordt en dat speel ik nochtans onder moeilijkheidsgraag "normaal". Het zal mij nooit lukken de prestatie "Absolution" te behalen binnen een half jaar.
Dat komt ook omdat de meeste mensen niks geven om achievements en er dus niet op letten. Op psnprofiles is te zien dat 11% alle trophies heeft gehaald (dit zijn dezelfde prestaties als op steam). Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, maar dat het redelijk goed te doen is volgens de mensen die voor dit soort prestaties gaan. Kijk hier in dit topic maar. De platinum is btw het equivalent van alle prestaties halen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:08
Leuk topic, lang niet actief geweest!
Waar ik het meeste trots op ben: verschillende gta's/red dead redemption op 100% krijgen. Ik ben vele en vele uren bezig geweest met ontzettend saaie en langdurige taxi missies, oysters verzamelen, challenges, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitman Absolution is absoluut geen moeilijk spel om alle achievements in te halen. (Uurtje of 20 en je bent er echt wel.) Hitman Blood Money daarentegen. :)

Cheaten voor achievements is vrij zinloos. Waarom zou je valsspelen ervoor? Er is niemand die je belangrijk, gaaf of awesome vindt met achievements. Enige waarvoor je het doet is je eigen lol erin. Als je weet dat je gecheat hebt, is lol ver te zoeken toch?

http://www.trueachievemen...ements.htm?gamerid=312766

[small]Alles gehaald in 5 dagen. Dat is bij mij een teken van easy game. Als het moeilijker wordt, schiet mijn gespeelde tijd omhoog. :P)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen practive what you preach; het gaat jouw zeker niet alleen om je eigen lol in het halen van achievements.
Je vindt het duidelijk belangrijk om anderen te kunnen laten zien wat jouw achievements zijn, anders zou je je niet registreren op die site, laat staan hier een link posten naar jouw "true achievements".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tinzarian schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:30:
Ik zou zeggen practive what you preach; het gaat jouw zeker niet alleen om je eigen lol in het halen van achievements.
Je vindt het duidelijk belangrijk om anderen te kunnen laten zien wat jouw achievements zijn, anders zou je je niet registreren op die site, laat staan hier een link posten naar jouw "true achievement"
Die site is ideaal voor het tracken van je eigen achievements. Daarnaast stikt het van de guides die helpen om achievements te halen. Dat ik een link post is om aan te tonen dat het niet zo een moeilijk spel is. Dat jij daar iets anders in leest, ligt bij jou, niet bij mij. Ik zou zeggen bemoei je met je eigen zaken en leg anderen geen woorden in de mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik merk dat ik veel meer games uitspeel dan vroeger. Vroeger ging ik meer "aan" op toffe nieuwe graphics of geluid terwijl ik nu veel meer blijf hangen bij een goed verhaal of goede gameplay. Waarbij ik wel moet zeggen dat een goed verhaal toch wel het belangrijkste blijft. Zo heb ik laatst Mass Effect 1 t/m 3 weer uitgespeeld en Homeworld (Remastered). Games zoals Assassins Creed speel ik ook uit, al merk ik wel dat ik daar side quests snel laat liggen om een beetje de vaart in het verhaal te houden. Met uitzondering van Black Flag trouwens, daar kon ik maar moeilijk ophouden piraatje spelen :)

Ik zit een beetje m'n steam lijst door te nemen en er is maar weinig dat ik niet uitspeel. Verbaas ik me een beetje erover.. Kennelijk toch meer vrije tijd over dan ik dacht :p Games die ik na een uurtje of twee links heb laten liggen: Fac Cry 3, Bioshock, Portal, Deadlight, Tomb Raider en een hoop indie games..

Waar ik het meest blij mee ben dat ik heb uitgespeeld is KoToR omdat ik dat eerst 5 keer moest proberen. Dat begin is zo suf dat ik er niet doorheen kwam. Op aandringen toch door de zure appel heen gebeten en uiteindelijk een van de beste RPG's ooit uitgespeeld.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:27

OB1

Wat ik heb uitgespeeld:

- GT6, veel te makkelijk
- Need For Speed Carbon, in het begin veel te simpel, op het einde hartstikke lastig

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
Zit net het topic weer te lezen en als ik moet gaan opnoemen wat ik allemaal echt helemaal uitgespeeld heb dan ben ik nog wel even bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:48:
Zit net het topic weer te lezen en als ik moet gaan opnoemen wat ik allemaal echt helemaal uitgespeeld heb dan ben ik nog wel even bezig :+
Geen enkel blijkbaar, want je noemt er geen enkele op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik speel redelijk wat spellen uit, maar alle trophies halen gebeurt niet vaak. Toevallig heb ik vorige week bij Far Cry 4 de platinum trophy gehaald, dat heeft me wel 42 uur speeltijd gekost.
Normaal gezien vind ik 15 a 20 uur voor een spel wel lang genoeg. Als het veel langer duurt dan dat, dan wordt ik het al snel beu. Het gebeurt daarom ook zelden dat ik een spel online speel, aangezien ik dat al snel verspilling van mijn tijd vind. Dan speel ik liever een singleplayer spel met een goed verhaal.

[ Voor 58% gewijzigd door SToRM666 op 15-03-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Laatst online: 17-09 19:31
Metroid 2, de moeilijkste denk ik. Koste ook heel veel tijd.

Resident evil2 en 4

Speel vooral multiplayer tegenwoordig, bied meer onvoorspelbaarheid.

Battletoads nes, gewoon veel te veel bug,s en toen had je nog geen fixes dus mensen wees blij dat dat wel kan tegenwoordig.

Ninja gaiden nes gewoon verrekte moeilijk met die respawnende enemy,s

Super Mario bros 1/2/3 tja was hellemaal gek op die spellen maar door dat je op de nes niet kon saven nooit verder gekomen om uit te spelen.

Turtles 2 nes gewoon een steengoede game voor zo'n oud systeem.

Max Payne 3

[ Voor 41% gewijzigd door Bintzak op 15-03-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het is niet de bedoeling om lijsten neer te gaan zetten (volgens de OP) ;)

Grappig dat jij juist wel meer multiplayer speelt, ik vind dat wat te langdradig op den duur. Ik speel liever meerdere singleplayer spellen uit, dan telkens hetzelfde spel online te spelen. Wat ik wel erg leuk vind is coop, dus samen een spel uit kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Laatst online: 17-09 19:31
SToRM666 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:40:
Het is niet de bedoeling om lijsten neer te gaan zetten (volgens de OP) ;)

Grappig dat jij juist wel meer multiplayer speelt, ik vind dat wat te langdradig op den duur. Ik speel liever meerdere singleplayer spellen uit, dan telkens hetzelfde spel online te spelen. Wat ik wel erg leuk vind is coop, dus samen een spel uit kunnen spelen.
OW zal wel wijzigen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hmm.. Ik heb ooit Lemmings, Christmas Lemmings en Oh no! More lemmings uitgespeeld ergens in de jaren 90. En Larry 1 en de meeste ouwe Lucasart adventure games (Indiana Jones and the Fate of Atlantis, topspel! spelen! Graphics be damned!).

Tegenwoordig speel ik bijna niks meer uit, zeker niet 100%. Vaak het hoofdverhaal wel, veel sidequests ook wel, maar dingen als 'vind 100 verstopte vlagjes' begin ik niet aan. Ik ben er achter gekomen dat voor mij de grootste motivatie in een singleplayer spel het verhaal is. Meer dan loot, levels, of iets anders. Ik denk dat ik alleen de Dragon Age en Mass Effect series bijna 100% heb uitgespeeld in de afgelopen jaren. Iets met een goed verhaal :)

Multiplayer speel ik eigenlijk alleen maar coop tegenwoordig (Borderlands bijvoorbeeld), met een incidentele World of Tanks als een paar vrienden daar zin in hebben.

Maar achievement hunten is niet mijn ding. WoW haak ik af nadat ik het verhaal 1x gezien heb, grinden heb ik een hekel aan. Dus Platinum/100%... weinig kans :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 15-03-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 13:59
Pfff, veel te veel games uitgespeeld. De games die ik het meest vaak uitgespeeld heb zijn wel de metroid games. Sommige hiervan durf ik zeker van te zijn dat ik ze meer dan 10x heb uitgespeeld en blijf de meeste nog regelmatig spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:49:
[...]

Geen enkel blijkbaar, want je noemt er geen enkele op. ;)
Laat ik dan bij de 1e beginnen
Afbeeldingslocatie: http://www.joystickdivision.com/police-quest-one-pc-game-dosbox-1.JPG

En daarna mijn favo

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/76/Sam_%26_Max_Hit_the_Road_artwork.jpg

En dan nog wel 100 op te noemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb bij geen enkel spel de 100% gehaald.
Wel carriere/single player op 100% maar dan had ik bij Need for Speed/Forza Motorsports niet alle auto's of bij Call of Duty niet alle emblemen bij multiplayer.
Driver Parallel Lines is de enige spel die ooit op 100% heb uitgespeeld. 8)7
Alle races, alle auto's, alle wapens, alle missies en alle garages. 7(8)7
En dat terwijl ik toen geen GTA mocht. :o
Nu heb ik geen strafblad :+

En een dieptepunt: Ik heb op de Xbox van geen enkel spel alle achievements. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 15-03-2015 23:12 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelda: Twilight Princess. Man wat was ik trots. Echt honderden uren staan zwaaien achter mijn Wii en toen had ik hem uitgespeeld en ik was zo blij en verdrietig tegelijk. Ik wilde meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 06-10 15:52

BaRF

bijna kerst

Laatste tijd niet héél veel games tot het einde uitgespeeld (muv alle shooters a la BF, metro 2033 remux, en dying light) - maar het spel dat ik het váákst heb uitgespeeld was zonder twijfel super mario op de gameboy (de originele 1e gameboy that is) - Vaak speelde ik het spel op een avondje even uit, enkel om het muziekje te horen bij de aftiteling, als ik dat nu nog hoor krijg ik meteen een melancholische flashback O+

YouTube: Super Mario Land - Ending Credits Music EXTENDED

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:08
Een van de weinige games die ik daadwerkelijk helemaal heb uitgespeeld en waarvan het me is bijgebleven is Half-Life (het origineel). Alles klopte, mooi verhaal, uitstekende gameplay en voor de tijd prima graphics :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook een aantal spellen uitgespeeld maar de MMOFPS Planetside 2 en Minecraft zijn de voortgang aan het tegenwerken. Zelf heb COD: BO uitgespeeld samen met BF3. Tevens heb ik een aantal zelda spellen ook uitgespeeld (windwaker, Spirit tracks en Phantom hourglass). Bioshock 1 & 3 (moet 2 nog doen). En mogelijk nog een paar anderen. Op het moment tussen het minecraften en Planetside 2 ben ik Ocarina of time aan het spelen (Op de WII op een GC diskje met GC controller). Daarna kan Masterquest volgen.

Op het moment dat ik HumbleBundle had ontdekt is het percentage spellen dat ik uit heb gespeeld drastisch om laag gegaan maar ik heb daarvoor een systeem ontwikkeld (Zelf weet ik niet hoe je mappen kan make in je library. Spellen waar ik mee bezig ben of uit heb gespeeld zet ik in favorieten (uitgespeeld=niet geïnstalleerd) en de in de gewone map.
Goron schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:24:
Super Smash Brothers Brawl (lol!). Ik krijg die eindbaas van de storymode echt niet dood, hij is belachelijk overpowered.
Ja die boss was inderdaad erg moeilijk, maar gelukkig had ik mijn GC controller en was het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Games die het voor me waard waren om uit te spelen en niet vol zitten met bullshit (verzamel zoveel plantjes), waren games als HL2 (en de episodes), Dishonored, The Witcher (en deel 2), Bioshock, etcetera.

Ik vind dat er vandaag de dag veel te veel games zijn met zo veel onzinnige opties, neem bijvoorbeeld Far Cry 4, het dieptepunt van wat ik de afgelopen tijd heb gespeeld. Wat een bizar slecht spel was dat zeg. Een wereld waarin niks boeiends is te doen, en voor de rest een super saai, linear verhaal. Had liever gehad dat ze het dan bij een linear verhaal hadden gehouden, want die game slaat én als gewone FPS, én als RPG/Sandbox (waar het volgens mij verdomd veel op wil lijken) de plank finaal mis, waardoor het het gewoon niet waard is om alles in de game te doen.

Goed. Misschien wel de beste enigszins recente game om uit te spelen vond ik Dishonored. Kon me van begin tot eind enorm boeien, zelfs meerdere keren uitgespeeld vanwege de geweldige replay waarde. Heerlijk hoe je daar missies echt op totaal andere manieren kan benaderen, en hoe leuk het is om uiteindelijk ongedetecteerd en zonder ook maar één kill het spel uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:57:
Zelda: Twilight Princess. Man wat was ik trots. Echt honderden uren staan zwaaien achter mijn Wii en toen had ik hem uitgespeeld en ik was zo blij en verdrietig tegelijk. Ik wilde meer!
Zelda op de N64 met alle maskers en zelfs de secret mask :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:57:
Wii, :o ik had het voor de Gamecube en ik vond het al moeilijk genoeg, maar ik heb het nooit uitgespeeld. :X
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:44:

(Op de WII op een GC diskje met GC controller).

[...]

Ja die boss was inderdaad erg moeilijk, maar gelukkig had ik mijn GC controller en was het een stuk makkelijker.
Geen Dolphin met Xbox controller?
De pook van Xbox controller is veel accurater dan de GC controller ;)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Laatst online: 06-10 23:35
BaRF schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:04:
Laatste tijd niet héél veel games tot het einde uitgespeeld (muv alle shooters a la BF, metro 2033 remux, en dying light) - maar het spel dat ik het váákst heb uitgespeeld was zonder twijfel super mario op de gameboy (de originele 1e gameboy that is) - Vaak speelde ik het spel op een avondje even uit, enkel om het muziekje te horen bij de aftiteling, als ik dat nu nog hoor krijg ik meteen een melancholische flashback O+

YouTube: Super Mario Land - Ending Credits Music EXTENDED
Die speelde ik destijds zóvaak uit, dat ik hem ondersteboven enzo ben gaan spelen om het nog enigszins uitdagend voor mezelf te maken (als 8-jarig jochie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 21:28

Barbas

Gallego!

Het enige spel wat ik volledig heb uitgespeeld, inclusief alle achievements, was Gears of War 2... Haha heeft me flink wat tijd gekost, ondanks dat de multiplayer keihard zuigde.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Legend of Zelda: Ocarina of Time
Een woord: watertempel :F Tot ik na de zoveelste keer eindelijk doorkreeg hoe het wel moest was ik er snel uit. Typisch trial and error repeat until infinity en de frustratie kropte zich op per retry.
Red-Alert/Red-Alert 2
Trots, naja.. ik was vooral blij dat ik hem had uitgespeeld want dan kon ik tenminste de laatste filmpjes checken :D
Beyond Good & Evil:
Dat eindgevecht ook, dat de controls plotseling geswitcht waren was driewerf waardeloos. Gelijk aan OoT was ik best trots dat ik het spel eindelijk volledig had uitgespeeld :)
Conkers Bad Furday
Trots was ik eerder op de makers, man man man, geniaal juweeltje hoor :D
GTA Vice City
Zie Conkers Bad Furday ;)
Legend of Zelda: Wind Waker
Beyond Good & Evil
Final Fantasy X

Stuk voor stuk games waar ik flink wat uren aan kwijt ben geweest, maar het voelde goed om na om en nabij 100 uren later het einde te zien en daarna de credits over het scherm te zien gaan.

Tijdgebrek, gebrek aan interesse. Het boeit me gewoon minder tegenwoordig, kan liggen aan tijdgebrek om te gamen, dat ik na stug gamen tijdens 1993-2005 in mijn kindertijd sinds ik het huis uit ging het wel gezien had. Weinig games boden wat nieuws na al die geniale games die ik al gespeeld had een keer. Been there, done that idee zeg maar. Daarom ligt GTA IV, Tomb Raider 2013, hell zelfs Watch_Dogs nog op de plank naast Black Flag om uitgespeeld te worden.

Pacman :P Mario 1, Zelda 1, GTA IV, eerste drie omwille v/d moeilijkheidsgraad. Laatste vanwege volkomen desinteresse (Nico boeit me geen ene klap)

Beyond Good & Evil
Red Alert 1 en 2
GTA Vice City
Final Fantasy X
Final Fantasy X-2
Legend of Zelda: The Wind Waker

Niet geheel toevallig de genoemde games :+ Met die games was ik uren zoet, ik genoot van elk moment, gameplay, videofragmentjes, de sfeer/setting, verhaallijn. Niet ook toevallig games uit mijn kindertijd :P Met de instelling van een kind van 10/12 die games weer kunnen oppakken, er helemaal in opgaan, alle andere zorgen vergeten, mooie tijden waren dat.

• Welke moet je nog eens uitspelen en waarom?
AC: Black Flag: ik geniet teveel van piraatje spelen, de verhaallijn boeit me niet :*) Kapen, slagvelden op zee, het kan me niet lang genoeg duren, gelijk aan de Wind Waker.
Watch_Dogs: de verhaallijn intrigeert me want crossover Poi met AC, maar omdat het zoveel elementen deelt met AC en andere Ubisoft games overheerst 'been there, done that'
GTA IV: ik heb het gelaten met wat intro opdrachtjes en free roamen, moet die nodig eens uitspelen.
Tomb Raider 2013: op zich zou een Uncharted meets Tomb Raider me moeten aanstaan, maarja
LA Noire: ik vind het te leuk om gewoon te free roamen, sidemissies te voltooien, cases over te spelen voor 5 sterren en alles te acen, ik geniet van het who-dunnit en detective spelen.
Shadow of Mordor: gewoon geen tijd voor vrijgemaakt tot nog toe. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:57

KipCurreh

Nightcrawler

The Witcher 2, niet omdat het zo moeilijk is om uit te spelen, maar omdat ik deze game eerst na een paar uur spelen beetje zat was. Nadien heb ik deze terug opgenomen, om het dan helemaal uit te spelen in een vrij korte periode, en echt oprecht blij was dat ik dit had gedaan, want wat een geweldige game toch..
Ik veronderstel dat ik hetzelfde gevoel ga hebben als ik ooit Divinity uitspeel ;)

Star Wars : Knight of the Old Republic (SW : KotoR)
Eerst en vooral echt een topgame ! Maar hoe het verhaal zich opbouwt, om dan bij de ontknoping echt je een mokerslag van jewelste te geven, daar werd ik even stil van :)

Heel raar eigenlijk, al heb ik het gevoel dat ik met ouder worden meer en meer games begin uit te spelen, of toch op zen minst meer men best doe om me vast te bijten in 1 game.
Vroeger was ik veel sneller een bepaalde game beu, en begon je maar aan iets anders zonder veel dingen echt af te werken..
Ben ergens wel blij dat dit een beetje veranderd is, pakweg 10 jaar geleden had ik bijvoorbeeld nooit zoveel uren in Divinity : Original Sin kunnen steken als nu

Super meat boy :D

De games die ik al reeds vermeld heb, maar eerlijk gezegd trek ik niet zoveel tijd uit voor te gamen dat ik veel games opnieuw begin.. Ik ben ook niet zo'n achievements hunter

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:03
Sam and Max Hit the road. Compleet uitgespeeld zonder handleidingen te gebruiken. Sommige puzzels waren zo niet logisch, dat ik soms dagen lang op 1 actie heb lopen klooien (iets met bol wol etc.).

De Mass Effect series NA de patch. Met name omdat je al 3 delen lang zo'n mega uitgebreid spel speelt en dan ook nog eens zelf het einde mag bepalen.

Omdat ik simpelweg te vaak de interesse in een spel verlies. Alleen de echt goede games weten mijn aandacht van begin tot eind vast te houden. Denk aan de Mass Effect reeks, Halo series en Borderlands. Games als Broforce e.d. zijn leuk voor tussendoor, maar bieden voor mij niet de drang om het compleet uit te spelen.

Sam and Max hit the road. Heb het uitgespeeld, maar sommige puzzels waren zooooo gigantisch lastig.

Ik ben momenteel met de Halo series bezig. Vroeger had ik alleen een Xbox en kon ik alleen Halo 1 en 2 uitspelen. Nooit een Xbox 360 gehad. Nu heb ik een Xbox One met de master chief collection en ben helemaal opnieuw met Halo begonnen. Inmiddels bij Halo 3 beland, wat dus voor mij een compleet nieuw stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De originele 'Driver'. Damn die laatste paar missies was de politie net Kamikaze.
The Elder Scrolls III Morrowind: Ik was een jaar of 13-14 toen ik die voor het eerst heb uitgespeeld, daarna ook de uitbreidingen. Beste cursus Engels ooit. =P
The Elder Scrolls Adventures Redguard: Spel is best lastig (Tomb Raider meets Elder Scrolls) maar de grootste uitdaging was om de game daadwerkelijk draaiend te krijgen op een nieuw systeem aangezien het één van die 3DFX games is waarbij je een 3DFX omgeving moet emuleren. En aangezien dit één van de zwaarste 3DFX exclusives is die zijn uitgekomen is het nogal een crime om de boel op een steady framerate te draaien.
The Elder Scrolls Legends Battlespire: Extreem moeilijke game. Zonder een goede build ben je helemaal nergens. Het is de Ultima Underworld van de Elder Scrolls serie die gigantisch is geflopt. In Dosbox draait het allemaal maar net (het is de zwaarste DOS game die ooit is uitgekomen) en de game is extreem buggy, zowel in crash bugs als gewoon bugs in de game zelf waardoor Daedra opeens onsterfelijk zijn etc etc. Om bij de final boss te komen met je echt een hel door qua moeilijkheidsgraad (het speelt zich af in Oblivion dus wel redelijk toepasselijk) maar de final boss zelf...is geen bosfight. Je steekt Mehrunes Dagon dood in één hit: Anti-Climax van de eeuw.

Moeilijk..ik ga toch voor de goede 'closure' in plaats van epische cliff-hangers of iets dergelijks. In dat geval ga ik voor de originele No One Lives Forever. Leuk plot, lange game en aan het einde kom je erachter dat de mentor van de hoofdpersoon zijn eigen dood heeft gefaked en dat je eigenlijke baas de slechterik is. Typische jaren 60 film plot-twist =P

Daarnaast vond ik Deus-Ex ook echt geweldig.

• Waarom speel je niet meer games uit i.p.v. over te stappen op weer een nieuwe na een tijdje??
De meeste games speel ik eigenlijk juist wel uit. Maar er zijn enkele games die nog in mijn backlog staan. Degene die ik mij nu even kan herinneren zijn Valkyria Chronicles (PC versie, re-released in november), Shadow Of Mordor en Kingdoms of Amalur.

De reden is in één term samen te vatten: MMO's. Ik speel eigenlijk meer MMO's dan Singleplayer games waaronder Guild Wars 2, The Old Republic en The Elder Scrolls Online. In de MMO's is er elke keer weer wat nieuws te doen waardoor ik elke keer ben afgeleid ben door een patch of expansion release.

• Welk spel was onmogelijk om uit te spelen??
Battlespire eigenlijk, die heb ik door wat te glitchen uitgespeeld.

• Welke zou je graag nog eens willen uitspelen en waarom??
Dragon Age Inquisition. Ik heb de game wel uitgespeeld maar niet alle zones bezocht. Ik wil nog wel eens de zones zien waar ik eigenlijk helemaal niet aan toe ben gekomen.
Pagina: 1 2 Laatste