Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.stoereshirts.nl/images/prints/Game%20Over.jpg

Ik heb in het verleden heel veel spelletjes gespeeld op de computer en maar een klein deel daarvan echt uitgespeeld. Een echte gamer speelt zijn favoriete games natuurlijk éé'n of meerdere keren uit. Dit topic is bedoeld om te discussieren over uitgespeelde games. Het is geen topic bedoeld voor lange saaie lijstjes van games die je hebt uitgespeeld. Wél is het topic bedoeld voor omschrijvingen zoals:

• Op welke game kun je echt trots zijn met het uitspelen ervan en waarom?
• Welk spel vond je het beste einde hebben?
• Waarom speel je niet meer games uit i.p.v. over te stappen op weer een nieuwe na een tijdje?
• Welk spel was onmogelijk om uit te spelen?
• Welke zou je graag nog eens willen uitspelen en waarom?
(...)

Ik heb vroeger veel adventure/rpg's gespeeld en uitgespeeld - vooral omdat bij adventuregames er natuurlijk een duidelijk verhaal te volgen is van begin tot eind in tegenstelling tot bijvoorbeeld een fightinggame die steeds een level moeilijker wordt maar de gameplay eigenlijk hetzelfde blijft. Echt trots op het uitspelen van adventuregames ben ik niet, want op zich zijn ze niet super moeilijk om te doen. Wel vond ik het cool toen dat ik Dune II met alle 3 de fracties (Harkonnen, Atreides en Ordos) op de moeilijkste graad heb uitgespeeld.

De game die ik graag had uitwillen spelen maar me nooit is gelukt is Ultima VII: The Black Gate. Respect voor mensen die het wel gelukt is. Misschien was ik toen iets te jong voor die game (ik was 12 ofzo). Dit spel is zo uitgebreid dat je heel makkelijk kunt verdwalen in het verhaal en de gamewereld dat je niet goed meer weet wat je moet en waar je moet zijn. Wel erg jammer want ik was toch best ver gekomen, maar uiteindelijk snapte ik er toen niet zo veel meer van. Maar petje af voor lui die het wel is gelukt uit te spelen.

Het meest frusterend is een level in GTA III geweest, het is me nooit gelukt een bepaalde missie binnen de tijd te halen. Dus na een week proberen heb ik het spel maar weer verwijderd.

Het meest leuk om uit te spelen is denk ik Final Fantasy VII geweest: want dat was genieten van begin tot eind met een fantatisch verhaal en personages. Ik vond het toen echt jammer dat er niet nog 4 cd's aan extra gameplay waren, maar dat het echt gameover was.

Spelletjes die ik echt ver heb gespeeld maar nooit uitgespeeld zijn games als Lands of Lore, Elder Scrolls, Might and Magic enz. Ik was toen ook best jong toen ik die speelde. Alhoewel ik ze heel leuk vond raakte ik toch op een gegeven moment verdwaald in die enorme werelden en verloor dan mijn interesse.

Het meest gebaald heb ik met Zak McKracken die stond op 2 disks. Ik was echt goed op weg helemaal in de game, vond het helemaal geweldig. Moest ik naar Mars, deed disk 2 het niet "read error". Dat was echt onwijs niet cool :(

Op welk spel ben jij echt trots dat je het is gelukt om uit te spelen? Welk spel vond je het beste/slechtste einde hebben? Welk spel heb je uit frustatie maar niet uitgespeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als kind begon ik vaak te snel met het gebruik van cheats. Op die manier was een spel snel niet leuk meer.

Ik heb maar weinig spellen uitgespeeld. Wat ik kan herinneren: Max Payne, Red Alert, Need for Speed Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:45:
Op welk spel ben jij echt trots dat je het is gelukt om uit te spelen?
Braid B)

Maar ik moet zeggen dat de Achievements van de Xbox meer uitnodigen om een spel langer te blijven spelen dan een willekeurig spel voor op de PC.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zelda op de Snes :9
Eén van de eerste spellen die ik heb uitgespeeld (en dan ook nog zonder Game Genie die je destijds had :o ) in die goede, ouwe tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Sja ik ren door de meeste spellen gewoon snel heen, ik bijt me in een spel en stop dan niet tot het uit is, aangenomen dat het een leuk spel is.
Ninja Gaiden vond ik een van de moeilijkere spellen, erg goed spel. Beste einde is mafia verreweg.

/disclaimer
Moet nog beginnen met Ninja Gaiden 2 :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:22
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty op de PS2

Goed verhaal, en goed einde.

Heb er te lang over gedaan om m uit te spelen, anderhalf jaar gedaan over de eindbaas Solidus Snake, had veeeeeels te weinig health nog over, met heeeeeeeel veeeel geluk had ik m verslagen (duurde ook eeerg lang, veel rollen ontwijken en goed timen, 1 foutje was al fataal), maar wat een voldoening gaf dat! en nog een mooi/goed verhaal ook overall, en mooi filmisch einde.

[edit]
Hoe de game ook naar het einde opbouwt ook zeer sterk..kan me herinneren dat ik steeds ergere en ergere eindbazen kreeg op t einde..stuk of 20 Metal Gears als voorafje ofzo...alleen daar kan de gemiddelde game een puntje aan zuigen als ze die als eindbaas zouden hebben

Nu maar hopen dat MGS 4 idd naar de XB360 komt!!

Gears of war 2 vd week uitgespeeld.

Wat een fluteinde zeg, zelfs die van deel 1 was pittiger.
Ik dacht serieus dat ik op 40% vd game zat, ik zat echt zo van nou kom maar hoor!!!! :|
Kwam ik even bedrogen uit.
Verhaal vind ik op zich nog wel te pruimen :P.
Die lead developer Cliffy B. neem ik nu ook niet meer serieus..die vertelde in zijn blog dat RAAM maar een mietje was vergeleken met die gast in deel 2..en hoeveel moeilijker deel 2 wel niet zou zijn...nou niets van gemerkt :/

Fable 2 geld hetzelfde voor.

Vermakelijke game om te spelen, maar dat einde :O
Eigenlijk ook veel te simpel, het is meer een hack 'n slash, je kan m echt met 2 vingers in je neus uitspelen.

KotOR 1 en 2

Deel 1 heeft een erg sterk einde van 2 wat minder (Deel 2 is op t eind afgeraffeld en snel een einde aan geplakt, door tijdsdruk)

Verhaal van beide d:)b

Had ook liever gehoopt op een KOTOR 3 ipv de zoveelste MMO.

Halflife 2.
zoals onderbuur al aangaf.

Dikke battle tot het einde aan toe, met idd een episch verhaal en een game die naar meer smaakt.

Warcraft III

Wat een spel zeg..goede opbouw..wordt echt een verhaal verteld (maar dat is alom bekend van de warcraft serie)

En mooie epische filmpjes in LOTR stijl...en prachtig einde....eigenlijk jammer (voor mij) dat het verhaal verder gaat in WoW, MMO's trekken mij niet zo erg...maar tracht het verhaal met de Lich King toch te volgen :D

[ Voor 78% gewijzigd door Turismo op 12-12-2008 10:24 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Er zijn veel spellen met mooie eindes. Maar als ik een er een moet kiezen dan is het wel het einde van half-life 2. Vrij episch hoe zo'n verhaal kan eindigen (uit eindelijk gaat het verder met 3 episodes) maar het blijft wel een van m'n favo's. Er zijn er wellicht nog een paar maar die weet ik niet 1,2,3 zo te noemen :)

Tegenwoordig komen er zoveel games uit , dat als je de ene game niet bevalt je gewoon aan de volgende gaat beginnen. Als je die eenmaal hebt uitgespeeld ga je soms weer verder met de save van het vorige spel.

Ik heb wel af en toe een aantal spellen gespeeld op de nes waarmee je het 10.000x kan proberen om een level te halen en er steeds weer iets fout gaat waar door je het gehele spel opnieuw moet doen :(

welke game ik nog een keer zou willen uitspelen? goeie vraag :)

ik moet zeggen dat ik destijds wel heel erg blij was dat ik super mario brothers 1,2 en 3 op de nes bij een vriend had uitgespeeld ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Descriptor op 12-12-2008 10:07 ]

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik wou dat ik meer spellen uitspeelde. Vroeger speelde ik ieder spel dat ik kocht één of meerdere keren uit. Het meest trots uit die tijd ben ik op het feit dat ik Street Fighter II op de SNES met iedere karakter op de hoogste moeilijkheidsgraad kon uitspelen.

Maar nu ben ik al blij als ik de eindcredits van een spel op easy zie voorbijkomen. Dit heeft voornamelijk met tijdsbesteding te maken. Als 30-jarige game ik nu eenmaal minder dan als 15-jarige. Maar ik ben wel nog altijd een gamer en nu ik meer geld te besteden heb aan games dan vroeger koop ik ook meer games. Meer games en minder tijd om te gamen = minder games uitgespeeld.

Tegenwoordig ben ik dus vooral blij als ik eindcredits zie, trots is er niet meer. Vroeger zoals met Street Fighter II wel. In dezelfde lijn herinner ik mij nog de allereerste Civilization die ik ook op bijna alle moeilijkheidsgraden heb "uitgespeeld". Meestal door militaire overwinning, want da's het leukst en het makkelijkst, maar ook - op de lagere moeilijkheidsgraden - door Alpha Centauri te bereiken.

Ik speelde in die tijd ook heel veel adventures. Ik greep toen als ik vastzat heel makkelijk terug naar walkthroughs. Geen internet in die tijd, maar gamemagazines waren een uitkomst. Ik herinner mij nog het spel Realms of the Haunting, een adventure 3D-shooter dat op 4 CD-roms kwam. Een massief grote game en bijgevolg onmogelijk om een walkthrough voor terug te vinden in magazines. Die game heb ik dus op mijn eentje uitgespeeld en nadien heb ik er zelf een walkthrough voor geschreven (wat een monnikenwerk was me dat zeg! Ik heb die walkthrough nog altijd in een oud word-formaat op m'n HD staan :D ) en deze dan online gezet; 1997 was het jaar dat ik met m'n 33.6kbps modem online ging. En ik denk dat die walkthrough m'n eerste bijdrage aan het www was. :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
eens even kijken...

Mario land 1 op de gameboy! vond ik vet stoer om uit te spelen! vroeger kwam ik niet voorbij het level met die spinnen. Nu rush ik het spelletje uit in 25 min :9

Red alert 2 heb ik ook uitgespeeld, leuk omdat er echt een verhaallijn in zat! ingame filmpjes waren ook stoer! (je speelde zo onderhand omdat je wilde weten wat het volgende filmpje zou zijn ;) )

Transport tycoon deluxe! tot 2050 gespeeld! en daarna ging de tijd wel niet meer verder, Maar gewoon lekker laten draaien onder het eten en kwam je terug en had je echt uberveel geld erbij >:)

Maxpayne 1 en 2... goed verhaal erin! meeslepend!

Ik had op een gegeven moment Lost planet geinstalleerd die ik bij mijn videokaart kreeg. Geinig spelletje, verveelde alleen snel. Heb mezelf echt erdoorheen moeten slepen omdat ik nou eens een game wilde uitspelen ipv weer wegleggen.

Games moeten een goede verhaallijn hebben(of gewoon mario land heten :9 ) dan wil ik ze nog wel uitspelen, als we het over single player hebben iig...
Is het veel van hetzelfde leg ik hem sneller weg en ga ik op zoek naar een ander spel!

Er zijn vast nog meer spellen, teveel om op te noemen ;)

oooh, aladdin op de pc(dos :9) die heb ik altijd al willen uitspelen(nooit gelukt :( ) en lion king op de pc ook! maar die was toen der tijd te moeilijk voor mij :( en nu is het gewoon geen boeiend spel meer ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 21:03

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik heb me het meest (en vaakst) vermaakt met Deus Ex 1.
Met alle stealth mods, met alle Combat mods, Zonder mods, Geen kills (behalve de verplichte), etc, etc. Op alle moeilijkheidsgraden. En nog steeds blijft het een geweldig spel.

Zelfde voor Baldur's Gate 2 die ik met alle (ALLE) classes uitgespeeld heb.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik hou persoonlijk altijd van een goed verhaal... bijv. recentelijk Gears of War 2, Call of Duty 4, Mass Effect en wat ouder bijv. KotOR, dat soort games. 'Epic' games zoals Cliffy B dat zo mooi kan zeggen; games van epische proporties, net als sommige films.
Daarnaast kan ik me uuuuuren vermaken met bijv. de Total War-serie of Civilization ofzo. Lekkere RTS/TBS-en waar je niet in een paar uur met een potje klaar bent.
Ook race-games (en dan meer de sims dan de arcaderacers) kunnen me bekoren.
Tot slot beleef ik sinds augustus veel plezier aan Lord of the Rings Online (MMORPG).

De epische games speel ik dan ook altijd helemaal uit. Hierin spreek multiplayer me nauwelijks aan. De overige games speel ik niet altijd uit, in een RTS vind ik skirmish ook altijd leuker dan campaign, omdat je dan direct de beschikking hebt over alle wapentuig. En zijn race-games en MMORPG's eigenlijk uit te spelen?

Maar eigenlijk zou ik meer spellen uit willen spelen... wat ik me nog kan herinneren van de laatste tijd:
- BioShock
- GTA4 (ga ik nog wel doen overigens)
- FarCry 2
- en nog wel meer

Ik realiseer me tegenwoordig wel vaker als ik in de gameshop sta, dat ik nog een aantal spellen uit te spelen heb, en dat ik met nieuwe games beter kan wachten totdat ze in de budgetbak liggen (Viking, Battle for Asgard en SW: Force Unleashed bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Metal Gear Solid op de PS1 ben ik echt trots op,

Dat einde,Het verhaal...De constante strijd tussen het right and wrong in Snake,Prachtig.

Ik heb MGS1 op alle mogelijke manieren uitgespeeld en speel hem zelfs nog steeds een keer in de maand oid.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Laatst online: 23-02-2024
Ewivis schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:09:
eens even kijken...

Mario land 1 op de gameboy! vond ik vet stoer om uit te spelen! vroeger kwam ik niet voorbij het level met die spinnen. Nu rush ik het spelletje uit in 25 min :9

Red alert 2 heb ik ook uitgespeeld, leuk omdat er echt een verhaallijn in zat! ingame filmpjes waren ook stoer! (je speelde zo onderhand omdat je wilde weten wat het volgende filmpje zou zijn ;) )

Transport tycoon deluxe! tot 2050 gespeeld! en daarna ging de tijd wel niet meer verder, Maar gewoon lekker laten draaien onder het eten en kwam je terug en had je echt uberveel geld erbij >:)

Maxpayne 1 en 2... goed verhaal erin! meeslepend!

Ik had op een gegeven moment Lost planet geinstalleerd die ik bij mijn videokaart kreeg. Geinig spelletje, verveelde alleen snel. Heb mezelf echt erdoorheen moeten slepen omdat ik nou eens een game wilde uitspelen ipv weer wegleggen.

Games moeten een goede verhaallijn hebben(of gewoon mario land heten :9 ) dan wil ik ze nog wel uitspelen, als we het over single player hebben iig...
Is het veel van hetzelfde leg ik hem sneller weg en ga ik op zoek naar een ander spel!

Er zijn vast nog meer spellen, teveel om op te noemen ;)

oooh, aladdin op de pc(dos :9) die heb ik altijd al willen uitspelen(nooit gelukt :( ) en lion king op de pc ook! maar die was toen der tijd te moeilijk voor mij :( en nu is het gewoon geen boeiend spel meer ;)
Mario land 1 was ook geweldig ja. Dat spel was soms zo frustrerend (vooral dat level in die tempel en met die chinezen) dat als je met je zweethandjes 1 tikje te ver ging je gelijk al het ''dood'' geluidje hoorde.

Het is ook grappig dat een game waar je vroeger veel moeite mee had (mario,wolfenstein 3d,doom e.d) tegenwoordig zo uitspeeld.. mischien ligt het aan de game ervaring die je opdoet in de loop der jaren?

Max payne was ook een goede game. Goed verhaal , Goede Graphics, Goede drama muziek die je in de game liet ''slepen'' en natuurlijk de hotte toevoeging ''bullet time'' innovatie doet het vaak goed bij nieuwe games :)

Bij Alladin kwam ik ook nooit verder dan bij de eindbaas. Bij de lion king was je 10 minuten :+ bezig om scar van de rots af te gooien...

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Voor m'n gevoel was het vroeger moeilijker spellen uit te spelen dan de spellen van tegenwoordig (of misschien ben ik gewoon onwijs goed geworden O-) ). Dus spellen waar ik echt "trots" op ben zijn al wat oudere spellen:
- Star Control 2
- Street Fighter 2 op de SNES (sjezis wat had ik kleffe vingers toen)
- Doom 1 en 2
- Day of the Tentacle
- Full Throttle
- Dune 2
- C&C reeks
- Warcraft 1 en 2

nu even dit laten bezinken, er volgt meer.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:22
TeGek schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:21:

Dat einde,Het verhaal...De constante strijd tussen het right and wrong in Snake,Prachtig.

Ik heb MGS1 op alle mogelijke manieren uitgespeeld en speel hem zelfs nog steeds een keer in de maand oid.
Elke maand :?

Wat vind je dan van de andere MGS delen?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
TeGek schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:21:

omg! metal gear solid 1... heel ver gekomen! nooit uitgespeeld! weet niet meer waarom, kwam niet verder ofzo, of was het stealth gebeuren zat!

vond het altijd wel grappig om onder zo een box te zitten. Kwam er zo een enemie aan: ' ooh,its a box...' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Grappig dat zo veel mensen het hier over MGS hebben, die had ik namelijk ook meteen in mijn hoofd. 1 keer uitgespeeld op de PS1. Verder Super Mario op de gameboy, wat een geweldige game was dat. Ik maakte er met een buurjongetje een sport van om hem zo vaak mogelijk achter elkaar uit te spelen, dan werd het spel moeilijker oid. Ik heb nog wel een aantal games uitgespeeld maar echt niet veel.

In Oblivion heb ik volgens mij 150 uur gestoken zonder hem uit te spelen. Games die ik wel uitgespeeld heb zijn oa. de eerste nieuwe Prince of Persia, alle Half Life's vanaf 2, Max Payne en uiteraard Day of the Tentacle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47
Ik speel World of Warcraft. Valt niet uit te spelen :P
Maar voor de rest heb ik (vooral vroeger) bijna alle spellen wel uitgespeeld. De hedendaagse spellen zijn zo uitgebreid dat het best moeilijk wordt om alles te voltooien :o

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Tja, wat versta je onder "uitspelen"?

Tegenwoordig is uitspelen met behulp van internet/youtube erg makkelijk geworden, vooral puzzelgames stellen geen drol meer voor. Daar waar je vroeger vaak een nachtje moest slapen over een oplossing zoek je nu gewoon even de oplossing op op internet.

Met de komst van de achievements bij de Xbox 360 heeft dat voor mij een heel andere betekenis gekregen.

Gears of War2 op singleplayer op casual voltooien valt voor mij niet onder uitspelen. Je moet toch minimaal op Hardcore gespeeld hebben, en horde level 50 gedaan hebben.
Zelfde geld voor Call of Duty, uitspelen is bij mij minimaal singleplayer op "Veteran".

Andere games kijk ik meer naar de achievements, Dead Rising bijvoorbeeld. Dat spel draait gewoon om de achievements.

Zelf heb ik een regel dat ik minimaal 65% van de achievements gehaald moet hebben, wil ik het spel wegleggen aan het volgende beginnen.
Een regel die ik helaas soms ook wel eens breek omdat er echt neit doorheen te komen (Beowulf bijvoorbeeld).

Ik heb dan ook wel een redelijk aantal spellen waarbij ik een 1000/1000 score heb.

En toch wel redelijk trots op mijn score van 760 voor Dead Rising, misschien dat ik die in de kerst vakantie nog eens oppik om nog wat leuke dingen te halen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:00

SeatRider

Hips don't lie

Retro gamen: probeer het laatste level van Pac-man maar eens te halen.

Afbeeldingslocatie: http://laweekly.blogs.com/joshuah_bearman/images/2008/08/20/pacman_split_screen_level_256.jpg

Het is te doen!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Pas kotor1 uitgespeeld. Was lang geleden dat ik een spel in een keer helemaal uitgespeeld heb. Zowieso lang geleden dat ik een spel uitgespeeld heb trouwens :D

Speelde tot voorkort ook wow en af en toe wat cs:s of live for speed. Gelukkig ben ik met wow gestopt. Ik ga binnenkort proberen Baldur's gate 2 uit te spelen. Laatste save game zit ik in spellhold dus moet nog best een eindje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Pffff, achievments. Een artificiële manier om de levensduur van games te verlengen. Vroeger bleef je spellen spelen zonder achievements. Waarom kan dat nu niet meer?

Je kan de eerste Super Mario Bros uitspelen in minder dan vijf minuten (shortcuts over de werelden). Of je er dan veel plezier aan beleefd hebt, laat ik in het midden. Maar je kan evengoed Super Mario Bros uitspelen door netjes alle werelden te doorlopen. Tegenwoordig zou dat niet meer werken. Nee, het spel zou achievements moeten hebben zoals "spring op 500 koopa's" om interessant te blijven. Dat snap ik niet.

Het ganse idee achter achievements/trophies dat in 2008 ten volle tot ontwikkeling gekomen is, snap ik totaal niet. Het is compleet aan mij voorbij gegaan. Ik beslis liever zelf hoe ik plezier aan een game beleef. Als mijn plezier om een game uit te spelen is om dat zo snel mogelijk op de makkelijkste moeilijkheidsgraad te doen, dan is dat mijn keuze en ik heb daar geen achievements voor nodig die mij zeggen dat ik het toch wel op die hogere moeilijkheidsgraad moet doen. Ik beslis dat zelf wel, dank u wel. Als de kwaliteit van een spel hoog genoeg is, zal je hem wel blijven spelen. Achievements werken meer dan eens als een drogreden om een kutgame toch lang te blijven spelen.

Ze zijn zelfs tegenwoordig ronduit irritant te noemen. Ik kan geen nieuw spel meer kopen voor mijn PS3 zonder ermee doodgeslagen te worden de eerste uren dat je in het spel zit. Dat is ronduit irritant en haalt je uit het ritme van de game. Zo had ik dat overlaatst met de nieuwe Prince of Persia. Spelletje opstarten en verhaaltje komt op gang. De prince komt zijn eerste vijand tegen en je begint te vechten en bling trophy "Je hebt een zwaardaanval gemaakt!". Twee seconden later bling trophy "Je hebt een aanval gepareerd". Vijand is dood, bling trophy "je hebt een vijand verslagen". Daarna sta je een potje te praten met Elika, bling trophy "Elkaar beter leren kennen". Het haalt je echt uit het ritme van het spel en ik wou dat ik dat ganse gedoe gewoon kon afzetten. Of dat ik toch op zijn minst die meldingen niet krijg tijdens het spelen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
dat met prince of persia heeft toch meer te maken met in het verhaal komen en tutorial? lijkt me sterk dat het constant herhaalt wordt bij elk gevecht... dat converseren met dat mens dat is ook toch puur om haar te betrekken in het spel? Net als Alex in hl2? vind dat wel wat hebben eigenlijk...

ziet er overigens mooi uit dat spel!

screenie@1920x1200,alles max

hl2 ook uitgespeeld! oh en portal! zonder youtube filmpjes te bekijken... moet me altijd inhouden als ik ergens niet verder kom om dan naar youtube te gaan kijken voor een walkthrough...

tomb raider underworld ook uitgespeeld! leuke game! meeslepend verhaal(ook al snapte ik daar niet altijd wat van, omdat ik de vorige delen niet allemaal gespeeld heb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooltime
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01 20:30
Police Quest - In Pursuit Of The Death Angel

Toen ik jong was gespeeld maar kwam nooit verder in het hotel waar ik het hoertje kwijt moest raken. Jaaaaren later ff op internet gespiekt en toen uitgespeeld. Om na al die jaren toch nog een game uit te spelen geeft echt een onwijze kick. Spel was ruk maar in die tijd compenseerden ze dat door mensen het verhaal in te zuigen. Meesterlijk. Zo ook de Kings Quest serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Mortal Kombat 1 (Amiga 600)
Complete Movelist uitgeprint van alle chars, en spelen spelen spelen totdat je alle fatalaties kon uitvoeren :D

Streets of Rage 1 (Sega Megadrive 16bit :D)
W00t lekkere knokspel! wat je met ze'n 2en tegelijk kan spelen. Te vaak gespeeld! The good old days...

Golden Axe 1 (Sega Megadrive)
Beetje zelfde verhaal als Streets of Rage. Gewoon lekker knokken met ze 2en optijd je Magic gebruiken voor boss battles. Lekker pittig spel!

Metal Gear Solid (PS1)

WOW, wat een game! Heb ooit toen de Power Unlimited gekocht en daar zat een demo disc bij van MGS. Vanaf dat moment wist ik dat ik hooked was aan MGS. Bij release date ook meteen naar de FRS gegaan om hem te kopen. Episch, innovatief en verslavend spel. Heb hem ongeveer 6x uitgespeeld om de verschillende items te unlocken. Zoals de unlimited ammo, bandana en smoking.

Final Fantasy VII (PS1)
De beste FF voor mij tot nu toe. Speelde lekker weg, goed verhaal en mooie cutscenes tussen door. Continu je wapens verbeteren door er materia in te stoppen. Legendarische bossbattles! Daar was ik wel eventjes zoet mee!

GT2 (PS1)
Nooit echt helemaal uitgespeeld waar me wel schraal gereden met allerlei auto's. Continu nieuwe tijden proberen te zetten.

World of Warcraft (PC)
Denk niet echt dat het uit te spelen is, maar wel heel veel uurtjes mee vermaakt om alles bij elkaar te krijgen.
Toch maar gestopt toen ik inzag dat er nooit een einde aan zo komen.

Resistance 1 (PS3)
Spel uitgespeeld in co-op mode, geweldige 1e generatie shooter voor de PS3. Lekkers monsters knallen met een redelijke verhaallijn.

Resistance 2 (PS3)
Nog betere verhaallijn, betere graphics. Eenmaal aan begonnen had ik de singleplayer binnen een aantal dagen uitgespeeld. HEERLIJK! komt u maar met R3!

Assasins Creed (PS3)
Niet uitgespeeld! Ik ben met het spel best ver gekomen maar op een gegeven moment zag ik het nut er niet meer van in. Continu dezelfde soorte missies spelen. Stadje daarheen, uitkijk punten scoren, bewijsmateriaal verzamelen, goedkeuring krijgen, en de hit uitvoeren. En dan beginnen we weer opnieuw...
Langdradig en saai werd het.

Metal Gear Solid 4 (PS3)
Uitgespeeld in 19 uur. Weer een episch spel. Verhaallijn waar je u tegen zegt. Cutscenes waar je met open mond aan het staren bent. Hier heb ik echt vol van genoten net als MGS1.

Army of Two (PS3)
Gameplay zelf was matig, maar omdat het vooral gefocussed was op co-op play heb ik het toch uitgespeeld met een maat. Leuk vermaak maar niet voor 60 euro.

Devil May Cry 4 (PS3)
Moet het nog uitspelen moet nog 3 missions uitvoeren. Geweldige combat system zoals we het kennen van DMC. Snel soepel en scherpblijven bij dit spel! Moet het gewoon ff weer spelen kan ik het ook van me lijstje schrappen.

Naruto Ultimate Ninja Storm (PS3)
Ik denk dat je behoorlijk fan moet zijn van Naruto wil je alles uitspelen in dit spel. Heb er zelf 14,5 uur over gedaan om alles vrij te spelen. Als fan vind ik dit een heerlijk spel om te spelen, gezien je de achtergrond kent van alle characters. Meeste plezier haal ik uit het player vs player mode.

Volgens mij ben ik nog heel veel games vergeten te vernoemen, maar dan komen die later er nog wel bij :D

[ Voor 7% gewijzigd door Nohead op 12-12-2008 11:30 . Reden: Was de SEGA en AMIGA vergeten :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog slapeloze nachten van het uitspelen van Myst.

Veel real time strategy spellen lukt wel om uit te spelen zoals Age Of Empires, C&C en dergelijke, waarvan de eindfilmpjes vaak erg vermakelijk zijn.

Daarnaast een aantal Call Of Duty, Brothers In Arms en Medal Of Honor games uitgespeeld maar ook Wolfenstein en Doom, maar dat viel toch altijd tegen, vaak is het verhaal bij FPS en ook het eindscherm behoorlijk kort, saai, niet belonend en nietszeggend. Vaak wel een anti-climax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:04
Voor mij zijn dat zelda (nes, snes, gameboy) en Gabriel Knight: Sins of the fathers.

Die laatste heb ik jaren geleden gespeeld toen we nog een luttele 486SX hadden, maar nooit uit kunnen spelen. Heb hem onlangs nog een keer geinstalleerd en 3 dagen lang zitten spelen tot het einde.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
mattttt schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:44:
Voor mij zijn dat zelda (nes, snes, gameboy) en Gabriel Knight: Sins of the fathers.

Die laatste heb ik jaren geleden gespeeld toen we nog een luttele 486SX hadden, maar nooit uit kunnen spelen. Heb hem onlangs nog een keer geinstalleerd en 3 dagen lang zitten spelen tot het einde.
oude spellen doet me denken aan tyrian! alle episodes uitgespeeld :9 laatst op lanparty heel de nacht door! in 1 rats uitgespeeld xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk onderwerp :)

Op welke game kun je echt trots zijn met het uitspelen ervan en waarom?

Heb niet echt games waar ik heel trots op ben dat ik ze uitgespeeld heb. Wat ik echter nooit uit heb kunnen spelen is Mario 1 (ja die allereerste) dat laatste stuk was me echt te moeilijk. Maar 'k was toch trots dat ik zover was gekomen, aangezien niemand anders zo ver uberhaupt kwam :)
Naja, nu er over nadenk, Zanac op de MSX was op het eind toch wel erg heftig en chaotisch. Beetje trots ben ik wel daarop :P
Finding Nemo op SNES - wat een titel, zo lang, zo lastig , maar toch uitgespeeld :D

Welk spel vond je het beste einde hebben?
Van geen van alle games die ik uitgespeeld heb, kan ik zeggen dat was het beste einde.

Waarom speel je niet meer games uit i.p.v. over te stappen op weer een nieuwe na een tijdje?
Meestal verlies ik de interesse.

Welk spel was onmogelijk om uit te spelen?
Mario 1.

Welke zou je graag nog eens willen uitspelen en waarom?
Operation Flashpoint en No One Lives Forever 1. Beide games zo ontzettend veel plezier aan gehad. 't was afwisselend, goed verhaal, en bovenal, lekker lang. OFP had zo'n 70+ missies in grote gebieden, en NOLF leek geen eind aan te komen. Na elk chapter in NOLF kwam er weer een nieuw leuk chapter met een leuke map en een leuke verhaaltwist. En daarbij, elke level zat zo goed in elkaar. De npc's in het spel waren niet de standaard npc's. 't was zelfs leuk om even op een hoekje te wachten en te luisteren naar een npc die klaagt over z'n vrouw tegen een andere npc.
Commando's 1, 1b & 2; puur voor de nostalgie en als ww2 fan.

Spellen die ik uitgespeeld heb in de loop der tijd:
Zanac (MSX); die moest ik gewoon uitspelen. Wat een geweldig simpel doch verslavend spelletje is dat.
Super Mario 2; ook hier was ik flink verslaafd aan. Uitgespeeld zonder shortcuts..duurde wel even.
Finding Nemo (SNES); geweldig, totaal wat anders dan mario en consorten. Was helemaal gek op de spelwereld.
Operation Flashpoint & No One Lives Forever; zie hierboven.
Homeworld, Homeworld Cataclysm en Homeworld 2; ooit 's aan begonnen, maar nooit uitgespeeld. Pas recent uitgespeeld omdat ik vond dat dat toch wel moest. Het is niet voor niks een klassieker. Was zeer de moeite waard.
X-Wing Alliance; star-wars fan, die moest ik spelen. Zowel singleplayer als multiplayer heel veel gespeeld. Toen bestond er nog een Microsoft Games Lobby ofzo, goeie ouwe tijd :D
Driver (PC); was meer als lolletje. M'n broertje kon 'em niet uitspelen, ik zei dat ik er zo doorheen zou zijn, en inderdaad, 1 zaterdagmiddag/avond later was ik bij de eindcredits :)

Tot zover de spellen die ik ook echt goed vind. Helaas is er ook genoeg pulp;
No One Lives Forever 2; deed absoluut geen recht aan het eerste deel en was vergeleken met deel 1 veels te kort.
COD4; uitgespeeld om het uitspelen. Veels te kort tho. Mja, t is niet voor niks een multiplayer titel.
Mass Effect; als science fiction fan moest ik die gewoon spelen, mja, veel te kort. Wacht met smart op deel 2 en 3.
Fable; kostte me minder dan een dag om uit te spelen. Was op campzone en had even geen zin in een shooter.

Gelukkig heb ik nog een lijstje met uit-te-spelen-spellen :D
The Witcher; ben er halverwege mee, maar door tijdgebrek nog niet verder gekomen. Iig wel een game die lang genoeg is, en ook mn aandacht kan houden.
The Treasure Of Usas (MSX); ja, een msx titel. Vroeger nooit uit kunnen spelen, maar dat ga ik toch nog een keer doen. Voor mij is dit een van de meest geweldige games die ik ooit gespeeld heb. De sfeer, de levels, echt prachtig. Dus dat komt ooit nog wel :)

De meeste spellen die ik heb uitgespeeld zijn vooral spellen van vroegah. Ik vind de huidige titels over het algemeen niet boeiend genoeg. Grafisch boeit het me niet zo, ik wil een verhaal/spel waar ik echt in kan verdwijnen. Daarbij was vroeger alles 'nieuw', tegenwoordig zijn er maar weinig titels die me echt aanspreken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 17:52

EXX

EXtended eXchange

uitgespeeld:

• Rick Dangerous
• Rick Dangerous II
• Wolfenstein 3D
• Spear of Destiny
• Doom
• Doom 2
• Unreal
• Return to Castle Wolfenstein
• Star Trek Voyager: Elite Force

Nou ja, trots is een groot woord. Het is gewoon leuk om het helemaal uit te spelen.

Mwa, geen van allen had een sensationeel einde. Ik kies hier voor RTCW

Waarom speel je niet meer games uit i.p.v. over te stappen op weer een nieuwe na een tijdje?

Ik speel eigenlijk alleen nog maar online multiplayer games. Die hebben geen einde.

[ Voor 61% gewijzigd door EXX op 12-12-2008 12:00 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:45:
• Waarom speel je niet meer games uit i.p.v. over te stappen op weer een nieuwe na een tijdje?

Misschien Call of Duty 2 op de hoogste moeilijkheidsgraad. Dat was echt vet.

Mafia - City of Lost Heaven

Vaak heb ik na een tijdje geen zin of tijd meer. Of ik vergeet dat ik denk er niet meer aan om verder te spelen.

- Supaplex. Erg goed, maar soms frustrerend en moeilijk spel. Voor mij onmogelijk om uit te spelen.
- Elastomania. Ook een fantastisch spel, maar ik heb toch moeten opgeven bij de laatste paar levels.

Mafia - City of Lost Heaven
Omdat het mijn meest favoriete spel is. Realistisch, mooie cutscenes. Ik heb hem twee keer uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meest trots op het uitspelen van alle Sierra en Lucasarts adventure games waar ik mijn handen op kon leggen. Dit was nog in een tijd waar internet geen gemeengoed was dus voor een oplossing was het altijd netwerken onder je vrienden die het ook speelden of er iemand de oplossing voor een puzzel wist. Wekenlang plezier van zo'n fantastische game.

Nu speel ik de lucasarts games nog wel eens onder ScummVM en dan valt het op hoe kort de adventures eignelijk zijn. Maar ja, voor een game van 1 3,5 floppy verwacht je nu geen 25 uur gameplezier alhoewel de adventures grotendeels nog ongeevenaard zijn tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, kan verder niet erug goed die vragen beantwoorden, maar ik kan wel zeggen dat een paar game-eindes me echt bij zijn gebleven. Zoiezo The Legend of Zelda Wind Waker, Ocarina of Time en Majora's Mask. Het blijven toch emotionele eindes, waar ik zelfs een brok in de keel van kreeg ;) Een andere die me echt is bijgebleven is Halo 1, geweldig adrenaline pompend einde met een sterke cliffhanger. Half Life 1 en 2 + de episodes, nagelbijtende cliffhangers in een ijzersterk verhaal :D Net zoals Golden Sun voor de gameboy, oi oi wat was het frustrerend dat ik 2 niet kon spelen ;) BioShock had ook een heerlijk einde, erg bevredigend na die keiharde mindf*ck.
Verder zijn bepaalde eindes mij niet echt bijgebleven, en tsja elke game die ik vet vind vind ik ook leuk om nog eens uit te spelen :D Ik heb ook niet echt een beste einde.
De enige game die ik echt onmogelijk vond om uit te spelen was Ninja Gaiden 2. Nou ja, vooral eng om probéren uit te spelen :P

@William: Haha inderdaad :D Speelde vroegah Monkey Island 2, en tsja zulke games zonder internet zijn altijd een stuk uitdagender. Was ik na weken eindelijk verder, wilde het spel niet meer verder :/ Zo jammer, toch eens proberen die game ergens te regelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik denk dat het eerste spel dat ik daadwerkelijk uitspeelde (sowieso één van de eerste spellen die ik speelde) het spel Dark Forces was. Dit was een 3d shooter uit een ver ver verleden (de eerste 3d StarWars shooter van LucasArts). Wat vond ik dat een fantastisch spel! Toen ik de dosbox ontdekte heb ik weer even die eerste paar levels gespeeld, maar daarna niet meer aangeraakt.

Ook de opvolger hiervan heb ik uitgespeeld: Jedi Knight. Ook een ontzettend gaaf spel, heel sfeervol ook. De uitbreiding hiervan Mysteries of the Sith (heb ik ook gekocht, maar om de één of andere reden niet uitgespeeld. Één van de redenen dat ik het later nooit meer gespeeld heb is omdat ik ondertussen geheel gewend was aan de nieuwe WASD+muis besturing die ik geleerd heb van Unreal Tournament, ook een spel waarvan ik de single player uitgespeeld heb en man dat was gaaf zeg! Later heb ik ook Unreal Tournament 2003 de single player nog uitgespeeld.

Één van de games waarmee ik het langs bezig ben geweest is Ripley's Believe It or Not!: The Riddle of Master Lu. Ik kocht dat spel eind 1995 en ik heb het begin dit jaar pas uitgespeeld!!! Deze adventure was zo aartsmoeilijk dat ik het op een gegeven moment opgegeven heb. Afgelopen jaar heb ik het opnieuw geprobeert (dosbox onder Linux!) en nu vond ik het eigenlijk een stuk gemakkelijker. Toen ik bij de eindscene aankwam, crashte de game echter steeds... man wat baalde ik! Gelukkig vond ik een patch op internet waardoor ik het toch écht kon uitspelen.

Behalve masterlu heb ik nog veel andere adventures gespeeld de Myst serie, bestaande uit Myst, Riven, Myst III: Exile en Myst IV: revelation heb ik allemaal uitgespeeld. Voor meeste heb ik op sommige punten wel even gekeken op internet hoe ik verder moest. Het laatste deel in de serie, Myst V: End of Ages ben ik wel in bezig geweest, maar nog niet uitgespeeld. Ik wilde dat spel hoe dan ook uitspelen zonder op internet te kijken en ik ben ergens vast geraakt (hoewel ik al vrij ver was gekomen), wie weet komt het wel weer eens. Dit was eigenlijk mijn favoriete adventure serie, ik vind het dan ook ontzettend jammer dat er geen nieuwe delen uitkomen.

Andere adventures die ik uitgespeeld heb: The Curse of Monkey Island. Wat een fantastisch spel was dat, leuke muziek, grappige scene's, hilarisch! Wel eens opnieuw mee begonnen, maar nooit opnieuw uitgespeeld. Ook geniaal van LucasArts was Grim Fandango, wat een sfeer in dat spel. Hier heb ik ontzettend veel plezier van gehad. Ook hiervoor geldt: wel eens opnieuw begonnen, maar nooit weer opnieuw uitgespeeld. Toch jammer dat dit soort adventures zo weinig gemaakt worden tegenwoordig.

Later ben ik eigenlijk wat minder gaan gamen, maar één van de games die ik weer helemaal uitgespeeld heb is Prince of Persia: the sands of time (PC). Ook hiervan heb ik heel erg veel genoten.

Verder zijn er games zoals Command & Conquer en Total Annihilation, die ik heel veel gespeeld heb, en vaak wel één van de zijden uitgespeeld, maar dan niet uitgespeeld met de andere partij. Hetzelfde geldt voor Supreme Commander: één faction de single player uitgespeeld, maar niet gespeeld met de andere factions. Onlangs ook Half Life 1 tot op 90% ongeveer uitgespeeld en Doom III tot op de helft ongeveer. Beide fantastische games, maar op een gegeven moment bleef het gewoon liggen.

Momenteel speel ik Lord of the Rings online, dat kun je niet uitspelen...

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

DragonQuest 8 is een spel waar ik trots op ben dat ik het uitgespeeld heb: 80 uur zonder de optionele content, dat heeft best wel een tijd geduurd :). Eigenlijk zijn er zo een hele zooi rpg's die je een gevoel van "accomplishment" geven wanneer je ze uitspeelt.
Vroeger bleef Wing Commander IV me ook nog lange tijd bij: dat einde zat echt prachtig in elkaar.

Ah, en de phoenix wright games, al was dat eerder een instant gevoel van spijt omdat het gedaan was.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Ik heb Deus Ex (1) echt heel vaak op z'n moeilijkst uitgespeeld, en dan altijd met verschillende tactieken.
Dat spel is daar heerlijk voor, je kan het altijd anders aanpakken, zoveel variatie mogelijk, dan blijf ik wel spelen.

Ik heb Hitman daarom ook wel redelijk vaak gespeeld, omdat je het ook steeds anders kan doen. Bij Hitman 2 was ik gevoelig voor de ratings etc, ik ging het gewoon perfectioneren, hele levels uitspelen zonder ook maar 1 iemand om te leggen (ja de target wel natuurlijk als dat nodig was), en de hele tijd ongemerkt te blijven zonder dat ze lichamen vinden etc.

Die beloningen werkte ook goed bij mij in de GTA spellen, die heb ik allemaal op 100% uitgespeeld (de 3 serie zeg maar). Nu (met GTA 4) heb ik daar echt helemaal geen tijd meer voor.

Maar goed, variatie in het spel maakt dat je het heel vaak opnieuw kunt spelen. Beloningen helpen om een spel in alle puntjes uit te spelen (100% verhalen etc).

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb vroeger zeer veel plezier beleeft met de Monkey Island reeks, en ook allen uitgespeeld zonder walktrough.

Verder ben ik wel trots op de Space Quest serie die ik ook helemaal heb uitgespeeld.

Als ik nu kijk naar de huidge generatie games, dan zit ik echt in de RPG hoek, zoals Oblivion, Mass Effect, Fable2 en dat soort spellen.

Wat ik echter wel mis, is een soort van adventure-achtige game op m'n Xbox 360.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44

World Citizen

FreeReef.nl

wat betreft single player... geen een. Maar Cs:Source heeft mij wel heel veel voldoebnding gegeven... (als je wint dan he) "Trots" is wel heel erg overdreven, maar ik ben zeker voldaan met het niveau wat ik behaald heb....

COD4 lag eigenlijk aan het hele spel.. maar van dat spel vond ik het einde echt goed.

Red Faction2 Ik heb er een pest hekel aan als ze mijn wapens (waar je al 4 uur op aan het sparen bent) afpakken.. dit was bij RedFaction2 het geval.. dus deinstallatie.

Star Wars Episode One Pod Racer.. Ik speel het elk jaar wel weer een keer... Ik vind het gewoon super.

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 12-12-2008 14:02 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 08:50
Bij mij moet dat gewoon Betrayal at Krondor zijn, een half leven geleden. Daar ben ik een hele zomervakantie zoet mee geweest, denk ik. Ik heb nog wel andere spellen uitgespeeld, maar zoals met BaK wordt het nooit meer :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:57:
Pffff, achievments. Een artificiële manier om de levensduur van games te verlengen. Vroeger bleef je spellen spelen zonder achievements. Waarom kan dat nu niet meer?
Simpel: highscores. De meeste games van vroegah werkten met punten, en een hoop daarvan hielden high scores bij. Dat zie je nu een stuk minder, en achievements nemen die rol nu over. Achievements en highscores zijn eigenlijk hetzelfde: e-peen :P Het een van nu, het ander van vroeger. Dat je tegen het minste of geringste achievements krijgen (je bent je hok uit, yay, heftig...) wat hebt kan ik snappen, en die meldingen zouden inderdaad uit te moeten zetten zijn. Verder zijn achievements de high-scores van nu, er is op zich weinig verschil. Verder...tsja, kunstmatige verlenging. Snap niet goed wat je daarmee wilt zeggen. Het is een spelletje, achievements zijn een extraatje. Je kan ze totaal negeren, maakt geen bal uit. Sommige mensen vonder het vroeger leuk om hun high score met Space Invaders steeds hoger te maken, en nu vinden sommige mensen het leuk om Seriously 2.0 bij Gears of War 2 (100.000 online of offline enemies killed, heb de game nu bijna op Hardcore uitgespeeld en zit pas tegen de 1200 aan :P) te halen. What's the difference?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

The Flying Dutchman schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:52:
Ik denk dat het eerste spel dat ik daadwerkelijk uitspeelde (sowieso één van de eerste spellen die ik speelde) het spel Dark Forces was. Dit was een 3d shooter uit een ver ver verleden (de eerste 3d StarWars shooter van LucasArts). Wat vond ik dat een fantastisch spel! Toen ik de dosbox ontdekte heb ik weer even die eerste paar levels gespeeld, maar daarna niet meer aangeraakt.

Ook de opvolger hiervan heb ik uitgespeeld: Jedi Knight. Ook een ontzettend gaaf spel, heel sfeervol ook. De uitbreiding hiervan Mysteries of the Sith

knip ...
Man man man ... Dark Forces., Jedi Knight, Jedi Knight Mysteries of the Sith .... DAT waren voor mij de beste spellen ever vroeger ...

Alledrie de spellen van hierboven en Halflife 1 .... Heerlijke sabre battles in Jedi Knight, veel actie met soldiers en rare beesten in HL1. Heel erg voldoenend om het dan uitgespeeld te hebben.

Dat vind ik dan toch weer andere spellen, ik denk Halflife 2
Smaakte ook echt naar meer. Wat een verhaal en de manier waarop je er naar toe wordt gebracht. Na al die actie toegesproken worden door de Gman .. ja echt VET ! Verzadigend einde, ook wel kut dat je hem uit had ...

Niet gaan lachen, maar ik heb vrijwel altijd standaard iets van 15 spellen geinstalleerd staan. Allemaal shooters. Ik speel gewoon waar ik voor in de mood ben. Zo speel ik dagenlang Far Cr 2, om vervolgens weer dagen STALKER CS te spelen. Zo duurt het erg lang voordat ik ze uitspeel, dat klopt. En sommige games worden me gewoon te lastig ( IGI 1 en 2, lukte me echt niet meer) of het is toch net niet mijn spel.

IGI 1, lukte mij gewoonweg echt niet meer om uit te spelen, dat kl**te alarm ging wat ik ook deed altijd af ... Mensen die het gespeeld hebben, zullen het wel herkennen. Ik had daar geen trek meer in, dus ervan af gegood. Later toch weer opnieuw installed, maar zelfde probleem .... nooit meer aangekeken .. :+

Tja, dat heb ik pas gedaan. Dat was HL1. En wat blijft dat gewoon een top spel !! Max Payne 1 en 2 wil ik over niet al te lang ook weer installeren, staan ook hoog in mijn beste spellen lijst.

Misschien nog een leuke:

Bij welk spel was je echt (bijna) verdrietig dat je hem nu echt had uitspeeld ??

Ik doel er dan op, dat je echt baalt dat je klaar bent !! Van jou had het nog wel langer mogen duren (ook al duurde het al lekker lang). Dit had ik absoluut bij Jedi Knight en zijn opvolgers. Ik heb toen destijd echt ALLE, maar dan echt ALLE single player mods en levels gedownload en gespeeld. ... Maar er gingen bijna tranen over mijn wangen toe ik hem uit had ... hehehehe :'(

[ Voor 5% gewijzigd door JediUberknaft op 12-12-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SeatRider schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:43:
Retro gamen: probeer het laatste level van Pac-man maar eens te halen.

[afbeelding]

Het is te doen!
Lol aan de originele Pacman zit geen einde. Die "laatste" level lijkt gewoon een bug overigens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
[b][message=31191188,noline]JediUberknaft schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:43
Misschien nog een leuke: bij welk spel was je echt (bijna) verdrietig dat je hem nu echt had uitspeeld ?? Ik doel er dan op, dat je echt baalt dat je klaar bent !! Van jou had het nog wel langer mogen duren (ook al duurde het al lekker lang). Dit had ik absoluut bij Jedi Knight en zijn opvolgers. Ik heb toen destijd echt ALLE, maar dan echt ALLE single player mods en levels gedownload en gespeeld. ... Maar er gingen bijna tranen over mijn wangen toe ik hem uit had ... hehehehe :'(
bij max payne had ik dat wel ja en bij series heb ik dat ook altijd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Cool topic ;)

Uitgespeeld echt idioot veel spellen maar als ik er over nadenk blijft call of duty 1 toch wel iets gaafs hebben beetje WO2 fan en dan is dit spel echt een must en vooral een gave ervaring.

Verder blijft prince of persia 1 een old classic om uit te spelen man wat was dat leuk met die time-limit als ik de plaatjes van prince 1 zie krijg ik nog kippenvel

Verder vind ik het jammer dat ik een aantal strategy spelen niet uitgespeeld heb zoals bij warcraft 3 maar bijvoorbeeld ook een classic als castle of wolfenstein

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:14
Op Unreal Tournament 2004. In totaal alle levels gedaan die er gedaan konden worden met een totaal tijd van 584 uur _/-\o_

Half Life 2. Man wat was dat erg dat de game plotseling eindige. Ik wilde gewoon in huilen uitbarsten dat het niet verder ging.

Terminator 2 op de NES. Ik kwam niet verder dan level 2 dat je op de motor door die truck word achtervolgt.

Alle Half Life's. Vanaf Half Life 1 ( incl uitbreidingen ) tot Half Life Episode 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

speeder1988 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:02:
Alle Half Life's. Vanaf Half Life 1 ( incl uitbreidingen ) tot Half Life Episode 2.
Wacht dan nog even op http://www.blackmesasource.com/ . Dan hoef je je niet te ergeren aan de toch al wat outdated graphics en kun je toch genieten van het verhaal..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
We huurden vroeger elk weekend een stuk of 4-5 SNES games, na paar jaar hadden we alle huurpapieren bewaard en gesplitst in uitgespeeld en niet, de map met uitgespeelde games telde zo'n 120 games op het laatst enkel op de SNES.
Als ik zou moeten tellen is niet te doen met alles samen, pc PS1 PS2 Xbox Xbox 360 :P:P:P

Tegenwoordig speel ik meer voor fun dan uitdaging, de uitdagingen heb ik zat gehad :P:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 19:31

Rudios

Lost in space?

Bruce Lee op de commodore 64 :+ (met dat irritante dikke groene kut ventje en die kleine zwarte dwaas die eigenlijk meer in de weg liep, dan dat je slaag van 'm kreeg)

Afbeeldingslocatie: http://www.thegamecreators.com/g/newsletter/issue63/tut_C64.gif

Tot in den treure proberen uit te spelen maar bleeft altijd bij 1 en de zelfde level steken, kon van dat level zo even geen screenshot vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Rudios op 12-12-2008 18:36 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
Kings Quest 6, de muis versie. Ongelofelijk lastig vond ik dat. Je kon echt zo makkelijk vastlopen in die game, als je toevallig een item niet had. Waren geloof ik ook meerdere manieren om bij het einde te komen.

Earth Worm Jim op de pc!!! Iedereen veranderde uiteindelijk in een koe.

Super Smash Brothers Brawl (lol!). Ik krijg die eindbaas van de storymode echt niet dood, hij is belachelijk overpowered.

Resident Evil 4. Omdat het een geweldig spel is en ik hem ook op hard wil kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik speel alle RPGs waar ik aan begin uit, uitzondering hierop zijn de dungeon crawlers (Chocobo's Dungeon), die gewoon saai worden. Het meest trots ben ik op COD4, omdat dit de enige game is die ik uitgespeeld heb op de X360 met een 1000/1000 gamerscore, en iedereen die dit ook gehaald heeft weet dat de laatste levels (met name het allerlaatste bonus level) uren tijd kosten. Het laatste level bijvoorbeeld heeft een tijdslimiet van 60 seconden. Over dit level heb ik in totaal 4 uur gedaan, met heel veel deaths <20 seconden. Dat betekent dus minimaal 300-400 keer proberen. Daar mag je dan trots op zijn denk ik :D

Een andere memorabele was Ninja Gaiden 2. De bossfights daar waren ook vrij ziek. De laatste boss had ik erg veel moeite mee, en toen ik eindelijk (na een uur) voorbij de 2e fase was, bugde hij en bleef een rotsblok staan wat hij had moeten vernielen, waardoor ik niet verder kon en moest reloaden.

Beste einde moet ik nog meemaken. Er is geen einde wat ik echt geweldig vond. Dead Space vond ik wel een mooi einde op echte horror-stijl, maar niet memorabel.

GTA4 wil ik nog graag uitspelen. Ik ben erg ver (laatste missie zelfs), maar krijg mijzelf niet meer overtuigd om de DVD erin te doen. Ik heb nog geen game gespeeld die te moeilijk was om uit te spelen. Ik daag echter iedereen uit om Mushihimesama (zie eindbaas: http://uk.youtube.com/watch?v=PP-mePr1-ZQ) uit te spelen op Ultra. Ongeveer 1500 kogels op het scherm met 0,000001 pixel wat nog veilig lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het spel waar ik meest trots op ben is denk ik Ultima 6.

Ik heb hem samen met mijn broer gespeeld. Er zat geen kaart in het spel, dus toen hebben we zelf een kaart gemaakt. Op een gegeven moment was er een muur van 6 meter breed vol met A4tjes van de spelwereld.

Wat een werk! Maar wel leuk, uiteindelijk :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 20:16
Bij mij zijn de meeste spellen best wel makkelijk geloof ik :9

Super Mario world(snes) Alles, alle starroads, alle sleutels.
Donkey Kong county (snes)
Crash Bandicoot warped(gister de PSX aangesloten, in 3 uur tijd alle levels gespeeld, de rest boeit me niet zoveel meer)
Crash Nitro kart
Need for speed underground 2(ps2) alles op hard
Super Mario land(Game boy) zo makkelijk doe ik nog steeds in een half uurtje ofzo
Pokemon rood en silver(alle badges bij rood 139 pokemon en silver net over de 200.)
Tekken 5. alles vrijgespeeld
Super Mario kart double dash(GameCube)

Speel op t moment niet zoveel nieuwewe spellen meer omdat ik het druk met school heb of moet werken, maar wil nog wel eens een playstation aanzetten voor een spelletje zoals van de week met Crash bandicoot. of een potje racen in need for speed. maar het uitspelen doet me vrij weinig meer.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supaplex! Toen ik nog een jongen van een jaartje of 10 was heb ik me samen met m'n vader helemaal kapot gebeten op dat spel... wat een drama was dat, maar tegelijkertijd zo uitdagend! Steeds nog weer een level proberen, uiteindelijk level 111 halen maar nog wel bij 3 levels de wildcards ingezet hebben, en die moesten uiteraard ook weg! Heeft ontzettend lang geduurd, maar het is gelukt :).

Een ander spel wat ik veel gespeeld heb is Guild Wars... bepaalde titels halen daarin (zoals Legendary Survivor) vond ik ook erg tof, vooral omdat ik het niet gegrind heb maar gewoon puur gespeeld zoals t zou horen.

Niet echt een specifieke game, het valt me wel des de meer op dat veel games tegenwoordig een teleurstellend einde hebben. Ik noem een Fallout 3, en over de verhaaleindes van de Guild Wars reeks (vooral Prophecies) ben ik ook niet erg te spreken.

Starcraft vond ik wel erg vermakelijk (ook een goed verhaal), en de Baldur's Gate serie mag er ook wezen.

Goede vraag... ik merk wel steeds vaker dat ik een game na een tijd wat saai vind worden, en vervolgens alweer iets nieuws gehaald heb waar ik dolgraag aan wil beginnen. Zo blijven een hoop half gespeelde spellen op de D-schijf staan. Vaak trekt het verhaal me niet zo, of zijn ze te repetitief (Far Cry 2, anyone?).

Heroes of Might and Magic V... er zaten bepaalde gescripte events in in een missie (redelijk in het begin nog) waarbij je tegenstander met een full stack legertje aan kwam, terwijl jij net je eerste kasteeltje ingenomen had waarbij je net de helft van je (toch al vrij kleine) leger kwijt was. Misschien dat het in een latere patch beter geregeld werd, maar toen hoefde het van mij al niet meer.

Weet ik niet... ik merk vaak dat oude spellen (en TV-series en films) toch lang zo leuk niet meer zijn als vroeger, nu ik aan een hogere standaard gewend ben. Aan simpele dingen als slechte graphics of beroerde controls ga ik me dan toch al snel storen... dus de klassiekers raak ik niet meer aan :). Beter om de herinneringen levend te houden dan die te gaan verzieken nu.

Een spel dat ik nog wel s goed door wil spelen is Medieval II: Total War, mits ze de AI een beetje oppoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dune 2

:9

Star Wars: Galatic Battlegrounds

Deze game is één van de betere Star Wars RTS game. En de demo sleepte me helemaal mee in een wereld van pracht en praal.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:46:
[...]

bij max payne had ik dat wel ja en bij series heb ik dat ook altijd :'(
Ik bij de Zelda's die ik gespeeld heb (Wind Waker, Majora's Mask en Ocarina of Time). Vooral omdat het zo'n echt over-en-uit einde is, het einde van zo'n epische quest, altijd een brok in de keel (ook door de altijd geweldige eind filmpjes) ;) Halo 3 raakte me ook wel, ook omdat het zo'n over-en-uit einde is. Na 3 games, heck je kunt et een saga noemen, is het dan écht over en uit.
[b][message=31192002,noline] Ik daag echter iedereen uit om Mushihimesama (zie eindbaas: http://uk.youtube.com/watch?v=PP-mePr1-ZQ) uit te spelen op Ultra. Ongeveer 1500 kogels op het scherm met 0,000001 pixel wat nog veilig lijkt te zijn.
7(8)7 WOW! Dat is écht insane :P Hele beeld paars!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Commander Keen

Als kind bijzonder moeilijk om de knoppen onder de knie te krijgen, laat staan de verhaallijn snappen. Toen ik alle parts (stofzuiger/accu/chemicaliën/nog-iets) voor m'n ruimteschip had ging het verhaal eindelijk verder. Dat was wel een wow-moment. Zelfde geldt voor de latere delen. Laatst Keen 1 t/m 5 aangeschaft via Steam, zat bij het iD software pack. 8)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35

Sjonny

Fratser

Meestal als ik een spel uitspeel doe ik het vaker dan eens. Misschien omdat je het weet dat je het kan of zoiets lafs ;)
Maar er zijn een aantal spellen waarvan ik eigenlijk baal dat ik nooit het eind heb gehaald. 2 schieten me zo tebinnen ... Ultima Underworld (thx anadus dat je Ultima 6 noemde ;)) en Reunion .. dat spel was echt onmogelijk .. als je de eerste wave van alien invasions had gehad had ik nooit genoeg tijd om een leger voor elkaar te krijgen voor de 2e wave.. erg irritant.
Ohja, en voor de genen die Star Control 2 hebben uitgespeeld: _/-\o_
op de een of andere manier heb ik het op de helft à 3/4 wel gezien, en raak ik het te lang niet aan om op dat punt weer door te gaan.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:21:
Heroes of Might and Magic V... er zaten bepaalde gescripte events in in een missie (redelijk in het begin nog) waarbij je tegenstander met een full stack legertje aan kwam, terwijl jij net je eerste kasteeltje ingenomen had waarbij je net de helft van je (toch al vrij kleine) leger kwijt was. Misschien dat het in een latere patch beter geregeld werd, maar toen hoefde het van mij al niet meer.
Hier ben ik nogsteeds dapper mee bezig .. geweldig spel :)
Zit nu in het wizard verhaal, level 3 ofzo .. en je moet een flink doorzettings vermogen hebben voor het spel, maar omdat je hier op je gemak kan bedenken wat je moet doen bevalt dit spel me wel ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Sjonny op 12-12-2008 22:09 ]

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 22:24

IceStorm

This place is GoT-like!!!

- Project IGI schiet me zo even te binnen. Vooral het laatste level was op momenten echt nagelbijtend irritant en moeilijk. Oh en savepoints? Ja aan het begin van elk level :D. Ik denk dat ik dat laatste level zo vaak gedaan heb dat ik het nu nog zou kunnen doorlopen op automatische piloot.

- Baldurs Gate I en II. Beide omdat er gewoon zo godsgruwelijk veel tijd in ging zitten. BG II schat ik op 200+ uur (ja, ik heb in dat soort spellen geen haast ;)).

- PlaneScape: Torment. En het valt me tegen dat die nog niet genoemd is :P Gewoon briljant en echt (nog steeds) DE game voor mensen die van RPG's houden.

- Mafia: The City of Lost Heaven. Het enige spel waarbij ik ook de 2e keer uitspelen tranen in mijn ogen heb gekregen. Sowieso een heel gaaf spel maar het verhaal is zo goed en je leeft zo ontzettend mee met de hoofdrolspelers dat het einde echt heel verdrietig is (in de positieve zin).

Tsja, er zijn per jaar maar een paar games die me echt grijpen. Daarnaast speel ik veel meer games en soms is het gewoon een kwestie van wat er op mijn pad komt.

Ik heb Dungeon Keeper 2 nooit voor elkaar gekregen. En meerdere pogingen gedaan in de loop der jaren maar somehow is het laatste level me nooit gelukt.

Nog eens als in nog een keertje:

- PlaneScape: Torment
- Mafia: The City of Lost Heaven
- Baldur's Gate I + Tales of The Sword Coast
- Baldur's Gate II + Throne of Bhaal

Oh wacht, die heb ik allemaal al eens genoemd in dit topic 8)

Nog eens als in ooit een keert voor de eerste keer:

- Dungeon Keeper 2
- Dune 2 (nooit zelf uitgespeeld, altijd bij vriendjes die het spel wel hadden)
- The Elder Scrolls IV: Oblivion
- Het vervolg op XIII. Omdat het heel gaaf spel was en het verhaal gewoon NIET af (over cliffhangers gesproken :X).
- Sam & Max Hit The Road

En laat ik verder maar niet in mijn collectie gaan bladeren. Dan ben ik over 3 uur nog aan het zwijmelen over wat ik allemaal nog 'moet' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:19:

Nog eens als in ooit een keert voor de eerste keer:
^o^ Die bedoelde ik: als in weleens gespeeld maar nooit uitgespeeld (maar wel zou willen als je de tijd had, de graphics nu weer net zo mooi zouden zijn etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:50
Zelda op de Nes
Zelda op de Nintendo 64 met alle maskers

Maar toch nog het beste ooit Kid Icarus op de NES dat was het toppunt

Maar het leukste spel om uit te spelen Sam And Max hit the road

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect Dark op de Nintendo 64! Alle levels op alle moeilijkheidsgraads + ook nog alle cheats vrijgespeeld door levels binnen een bepaalde tijd te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Mario bros op de NES, voornamelijk omdat ik toen 7 of 8 geweest zal zijn en je niet kon saven ^^
En Metal Gear Solid op de PSX, omdat ik die de 1e keer volledig in het japans en in het zwart/wit heb uitgespeeld, maar hij was het waard ;)

Ook hier ga ik voor MGS op de psx, sowieso is het einde (net als de rest v/d game) erg sfeervol gedaan, maar dit was ook de 1e game waarbij het echt goed voelde dat ik hem uit had en dat ik echt geraakt werd door een game (dood van Sniper Wolf :'( ).
Meerdere keren ook uitgespeeld voor de extra's en omdat het gewoon zó tof was

Vroeger (nes/snes/genesis) speelde ik bijna al m'n games nog uit, dit werd bij de PSX al minder en ik denk dat dat is omdat de brander toen tot leven kwam.
Veel meer spellen, daardoor kies je alleen de hogere kwaliteit en gaat al snel iets tegenvallen waardoor je een andere game gaat doen denk ik.

Dat zal elke Final Fantasy zijn die ik geprobeerd heb in m'n nes/snes/genesis periode, omdat ik er gewoon te weinig van snapte :p
Doe er nu gelukkig veel over op m'n DS :)

MGS 3, omdat MGS 1 toch wel m'n meest memorabele game is geweest, maar 3 heeft me nooit kunnen pakken.
Heb hem nog steeds liggen voor de PS2, ooit... ooit.. ;p

Al met al heb ik best veel games uitgespeeld en begin de laatste tijd weer iets meer uit te spelen ook, pc games altijd wel moeite gehad om uit te spelen op uitzonderingen na (veel adventures (Indiana Jones & the fate of Atlantis/syberia games/Christie Agatha games etc) en hl/hl²).
Laatst ook nog Fallout 3 (3 keer) uitgespeeld en eergister GTA IV (gta games ook allemaal uitgespeeld op de PSP titels na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11
eigenlijk sinds ik een console heb speel ik meer games uit en dan voornamelijk op de xbox360, de xbox hiervoor was het enkel halo.

Ik ben vooral trots op Mass Effect, geweldige game. Verder games die ik heb uitgespeeld zijn Braid, Gears of War, Halo 3, Portal, Call of Duty 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:23:

Dune 2
Wil je feestje niet verpesten ofzow..... maar ik vond Dune 2 destijds (toen ik 8-9 was) zo gaaf dat ik hem in 2 weken tijd (na school spelen) uitgespeeld had. :)

--

Persoonlijk heb ik zelf de tik om _alles_ af te maken waar ik aan begin. Zeker omdat ik bijna alleen spellen ga spelen als ik me van tevoren heb ingelezen en weet dat ze me bevallen.
Ik heb dan ook andere spellen die ik in mijn jeugd veel deed maar nooit te baas kon een aantal jaar terug onder handen genomen. Dan praat ik vooral over NES klassiekers als Zelda 2 waar ik dan als 8 jarige weer moeite mee had. :)

Games waar ik trots op ben dat ik ze heb uitgespeeld?
Ik vind Morrowind wel een leuk voorbeeld.
Op gegeven moment level je zo hard in dat spel dat je sterker word dan bijna al je tegenstanders, dus die uitdaging is al gauw weg.
Echter vind ik het netjes als je de main quest van Morrowind op de juiste manier uitspeeld en inhoudelijk ook snapt wat je bereikt hebt. (Met welke mensen je hebt gesproken en wat hun rol in die wereld is, etc.).

Games waar ik geen genoeg van krijg om ze uit te spelen?
Voornamelijk alle Mario games....weet niet of het alleen met jeugd sentiment heeft te maken, maar de replay waarde van die games is belachelijk groot!

Games die ik persoonlijk zeer moeilijk acht;
- Megaman 1
- Zelda 2

En allemaal zonder gamegenie/cheats/walkthroughs uiteraard.

Je ziet dat ik voornamelijk over oudere games praat.... vind dat er namelijk nogal een 'shift' heeft plaatsgevonden in de wereld van de spellen waarbij er tegenwoordig nog maar weinig skill nodig is om ze uit te spelen imo. (Tuurlijk zijn er moeilijke puzzle/skill games die er juist voor gemaakt worden... daar praat ik dan ook niet over)

Games welke ik jammer vond dat ik ze had uitgespeeld?
- Ik denk voornamelijk S.T.A.L.K.E.R Shadow Of Czernobyl.
Vond deze game zo onwijs goed, de sfeer, het verhaal.... vond het echt jammer dat de koek op was aan het eind. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
Ik ben trots op het uitspelen van:
worms 2, geniaal spel, al werder de missies steeds moeilijker, uiteindelijk is het me toch gelukt!
Soms moest je met een bazooka 2 wormpjes met 1 beurt doden, daar deed je wel ff over om tactiek te verzinnen!

verder kan ik niet 1,2,3 echt supergoede games spelen die ik met moeite heb uitgespeeld, vooral de laatste tijd niet, omdat alle spellen op deadlines afgemaakt moeten worden.

Total annihilation is daar wel een grote uitzondering op! nog zo'n geniaal spel, alleen was dat makkelijker uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:29

Grannd

da Granndest

Stuntman!

Ik heb op de laatste missie echt meerdere dagen gezeten maar man, wát heerlijk als je dat level helemaal heb uitgespeeld en dan de replay te bekijken. Ik heb de replay nog steeds op een PS2 memory card hier liggen alhoewel ik hem niet meer kan bekijken nu mijn PS2 stuk is en ik hem niet in mijn PS3 kan laden maar goed.

Stuntman 2 was echt teleurstellend, véél makkelijker en de replays waren helemaal niet leuk om terug te kijken omdat ze er gewoon een standaard 'race-replay' van maakten met de focus op de auto. Terwijl het juist cool was dat je bij Stuntman precies kan anticiperen hoe de speler gaat rijden en dan juist alternative shots in de replay kan zetten. Bijvoorbeeld als iets bijna gaat ontploffen en je er net langsrijd, gewoon de ontploffing groot in beeld brengen en dan zie je de auto er net langs rijden. In stuntman 2 zag je de helft van alle ontploffingen die gebeurden niet eens, echt slecht en heel jammer. Maar goed dat is een beetje offtopic.

Veel Final Fantasy's die ik heb uitgespeeld ben ik wel trots op, want daar gaat toch minstens 30 uur inzitten en bij sommigen (VII en X vooral) heb ik echt in totaal wel 100+ uur eraan gespeeld, dat zijn echt de beste games gewoon.

Eigenlijk kan ik maar weinig recente games bedenken waarbij ik echt trots ben dat ik ze heb uitgespeeld, Uncharted was de laatste echt moeilijke denk ik, games als Tomb Raider Underworld en Mirror's Edge enzo zijn zo afgelopen en de uitdaging word nauwelijks groter naar het eind toe, alles moet maar meer casual worden tegenwoordig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Laatst online: 21-08 23:03

Het uitspelen van Chrono Trigger op een NES emulator op mijn PC. Ik ben hier maanden mee bezig geweest. Ik zou de hele verhaallijn zien en meemaken, dus ik heb geen shortcuts gebruikt! Toen ik het spel uit had wel even een traantje weggepinkt.

Dune 2, mijn eerste RTS die ik speeld, ik droomde er 's nachts zelfs van. Strategien bedenken etc.

Chrono Trigger, veel verschillende eindes. Half-Life, Oppossing Force, Half-Life 2. Te gek hoe G-man je weer meeneemt etc.

Een spel lijkt gaaf, maar na verloop van tijd ben je toch toe aan iets nieuws. En vroeger had ik minder geld voor games dus welke je had, speelde je uit. En met het downloaden van games wordt het uitspelen van games ook minder leuk. Dat is voor ook de reden om een game echt te kopen, dan heb je er een mooier gevoel bij om hem uit te spelen.

Super Mario series, op een of andere manier was dit niks voor mij.

The Elder Scrolls IV Oblivion, daar ben ik nu druk mee bezig. Dit is zo gaaf. Het verhaal de omgeving, je wordt echt in het spel gezogen. Deze wil ik dus echt helemaal uitspelen.

S.T.A.L.K.E.R. Obilvion Lost. Gewoon een vette game, ik wil gewoon het einde meemaken.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:38
De game met de hoogste verslavingsfactor en waar ik mezelf het meest in verloor was Final Fantasy 7. Sephiroth die Aeris killed is absoluut het meest bijzonder gedeelte van alle spellen die ik heb gespeeld. Vooral ook omdat jij haar dood zal inluiden en ik gewoon weg niet op X wilde drukken om het zover te laten komen :P

Meest trots ben ik op Neverwinter Nights. Snel internet en dus allemaal gecrackte games, speelde niets meer uit en downloade gewoon een andere game. Was dit zo zat dat ik besloot NWN te kopen omdat dit een RPG was. Ik verwachte eenzelfde speel ervaring als FF7, maar nee D&D is niet mijn ding. Het spel heeft me €45,- gekost en uiteindelijk toch uitgespeeld om die €45 te verantwoorden. Het spel was wel aardig, maar ik snapte een hoop dingen niet en wilde er ook niet al teveel moeite voor doen, wat het spel best lastig maakte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 15:50
Da_maniaC schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:16:
[...]

Wil je feestje niet verpesten ofzow..... maar ik vond Dune 2 destijds (toen ik 8-9 was) zo gaaf dat ik hem in 2 weken tijd (na school spelen) uitgespeeld had. :)
En toch was dune 1 een stuk leuker :D

[ Voor 73% gewijzigd door een moderator op 13-12-2008 12:51 . Reden: Voor zo'n oneliner is het echt niet nodig om zo'n lang verhaal te quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dat zou zijn Freelancer, begon een beetje traag maar werdt al snel intressant en alleen maar beter/moeilijker, zaten een aantal frustrerende stukjes bij zoals het mijnenveld en de shipyard.
Bij de shipyard heb ik echt UREN doorgebracht om niet dood te gaan :P
De karakters werden ook steeds beter meer diepgang etc, ik was trots dat ik het uitgespeeld had, maar vondt het toch ook weer jammer dat het afgelopen was.

Freelancer, het samenkomen van de hoofdpersonages en de grote battle, als een verhaal goed is, is het altijd jammer dat er een einde aan komt.

Voorderest eigenlijk weinig games gehad die me echt konden boeien iig niet zo lang dat ik ze uit wilde spelen.

Enige spellen die ik echt uitgespeeld heb en plezier aan beleefd heb voorderest :

Streets of Rage 1-2-3 (sega 16bit)
C&C+covert ops.
Warcraft 1-2-3+addons.
Spellforce1-2+addons.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mektheb schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:42:
[...]

En toch was dune 1 een stuk leuker :D
Ja misschien vooral omdat het zo op de film leek....behalve Gurney Halleck. :X

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Vroeger (nes/snes/90's tijdperk) speelde ik elk spel wel uit maar tegenwoordig zijn er maar weinig spellen die me van begin tot einde kunnen bekoren dus er zijn ook maar weinig die ik de laatste jaren heb uitgespeeld.

Maar die ene game waar ik toch wel trots op ben dat ik hem heb uitgespeeld zonder levens te verliezen was Ninja Gaiden op de NES.... wat is dat een moeilijk spel.
Ik heb er weken achter gezeten voordat ik uiteindelijk wist waar alle vijanden vandaan kwamen en op welke momenten, dat is de enige manier om het spel te verslaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BkbSwHokYD7YzmYPFvInD9Wt/full.png
Rotvogels!

Verder ook alle Mega Man spellen uitgespeeld met uitzondering van de PSX versies en de nieuwe retro Megaman 9

[ Voor 7% gewijzigd door ScrooLoose op 14-12-2008 11:42 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:47
Hier ook Ninja Gaiden maar dan die op de Xbox, de Black versie op hard. Zowat elke journalist had moeite met het uitspelen van Ninja Gaiden, maar Black doet er nog een schepje bovenop. Het zal me nu niet meer lukken maar toen ik helemaal in-to Ninja Gaiden was ging het vrij vloeiend.

Kan niet kiezen tussen Mafia en Call of Duty 4. Denk toch Mafia.

Niet van toepassing, ik speel ze netjes uit voordat ik aan een andere begin.

Warcraft III. :+ Ik zuig hard in RTS en raak never nooit meer games aan in dat genre maar vond het wel een plezierige game zolang het duurde.

Okami. Mooiste en beste game die ik ooit heb gespeeld, blijft een magische ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door D. Ninjai op 14-12-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024

Ik heb het spel niet echt 'uitgespeeld' (aangezien je na level 5 opnieuw begint maar dan op een hoger niveau), maar bij Super Stardust HD heb ik in de coop mode toch wel een aantal zeer mooie scores weten neer te zetten (top 200 van de wereld). Een hoge online score geeft eigenlijk wel meer voldoening dan een spel uitspelen vind ik :)

Nu ik erover nadenk kan ik me eigenlijk maar weinig eindes herinneren :? Die van MGS3 was wel indrukwekkend (en lang!). Ik ben tegenwoordig gewoon al blij dat ik sowieso het einde al gehaald heb :P
Bij mij maken bepaalde stukken uit een spel meer indruk op me dan het einde zelf en dat moet ook, want daardoor blijf ik het spelen.

Als ik een spel waar ik mee bezig ben een tijdje laat liggen, dan ga ik er meestal ook nietmeer mee verder na verloop van tijd. Een spel waarbij ik het idee heb dat de gameplay niet veel meer gaat veranderen laat ik al snel links liggen. Ik moet wel zeggen dat het percentage van games dat ik bezit en ook uitspeel op de PS3 wel vrij hoog is :) Hoger dan op de PS1 en PS2.

Oblivion, te saai voor mij :+
Ik hoop dat Fallout 3 mij meer gaat weten te boeien.

Ik ben nog altijd van plan om Uncharted nog eens door te spelen op hard. Ik vind dit gewoon één van de beste games op de PS3 en het is ook het type spel dat ik het liefst speel kwa gameplay en verhaal. Ik heb nu ook een home cinema set en dat lijkt me ook helemaal geweldig met dit spel.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 14-12-2008 13:00 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

(jarig!)

Voor mij was Need for Speed Road Challenge (zelfde als high stakes) een grote uitdaging om uit te spelen. Ik speelde het namelijk met stuurwiel en ik schakelde handmatig. Ik heb er welgeteld 2,5 jaar over gedaan om alles te unlocken en uit te spelen :P. Ik speel het nog steeds want het is een supergeïnspireerd spel. Het moeilijke eraan was dat als je de tracks eenmaal kende je ze vervolgens ook gespiegeld moest racen, of 's nachts, of opeens met een gladde weg ofzo. Het mooie aan dat spel was ook dat in career mode je auto schade opliep tijdens het racen, en niet zomaar visueel, het was een complex schadesysteem waarbij schade ten koste gaat van je prestaties. Elke keer dus als je ergens tegen aan rijdt verminder je je kans om te winnen. Geweldig!

Voor mij is dat en zal altijd HL2 blijven. Het eindigt op een moment waarop er een climax plaatsheeft en dat is precies zoals het moet.

Omdat bepaalde games gewoon saai worden als je ze aan het spelen bent. Grote variatie is de sleutel tot succes. Ook is het zo dat ik nu hogere eisen stel aan spellen dan vroeger dus het ligt ook gedeeltelijk aan je beleving. Als laatste reden kan ik bedenken dat er nog maar weinig aan je fantasie wordt overgelaten tegenwoordig in games. Neem nou die need for speed waar ik het net over had. Je kan daar ook als politie rijden en racers aanhouden. Wat doe je dan op de momenten dat je niets te doen hebt? Dan ga je rondrijden en ga je op de details van de tracks letten. Op dat soort momenten steekt je fantasie de kop op en geniet je echt. Dat soort momenten zijn spaarzaam geworden.

Dune. De versie van cryo. Die game was bij level 3 van de 60 onmogelijk ingewikkeld. Je moest bij sommige stukken een code in een alien taal onthouden om ze een halfuur later te reproduceren, wat natuurlijk niet ging, waardoor je overnieuw moest beginnen.

Ik zou graag Gears of War nog een keer uitspelen, alleen qua tijd zit dat er niet in.

Toegift: Mijn persoonlijke games top 10
1. Half Life 2 en episodes. De game heeft alles wat een goede game hoort te hebben. Variatie, originaliteit, een sterk verhaal en een sterke soundtrack.
2. Resident Evil 4. Dit spel is ook origineel en heeft een bijzonder sfeermakende soundtrack. De gameplay is uniek, het verhaal complex en bijzonder. Een spel dat niet uitgespeeld raakt omdat er zoveel te doen is.
3. Indiana Jones and the Emperor's Tomb. De twee sterkste punten in dit spel zijn de soundtrack en het verhaal. De soundtrack is helemaal 100% indy style en het verhaal is voor een game precies goed.
4. Age of Empires. Toen een revolutie op het gebied van RTS, en nu nog steeds een van de besten. Goed uitgebalanceerd spel met geïnspireerde gameplay. Heb ik me uren mee geamuseerd.
5. Need for Speed Road Challenge. Om de redenen reeds hierboven aangegeven.
6. Unreal Tournament 2004. Een gigantisch spel met ontzettend veel gameplay opties en maps. Heel goed customiseable en perfecte besturing. In een woord geweldig! Dit niveau zal nooit meer gehaald worden.
7. Serious Sam 2. Hilarisch spel met amusante gameplay. Waar dit spel in gameplay variatie mist, wordt het aangevuld met variatie in speelomgevingen. Deze humoristische shooter zal je niet snel vergeten.
8. Counter Strike Condition Zero. Het op een na laatste deel van de multiplayer legende. Goed customiseable en erg leuk voor een lan en met vrienden online.
9. Castle Crashers. Dit XBLA spel is een fenomeen. Deze sidecrolling rpg in cartoon style moet geroemd worden om zijn humor, gameplay en muziek!
10. Unreal 1. Toen ook een legende en nu nog steeds heel amusant. Verslavend spel met niet al te hoge systeemeisen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03
Alle Call of Duty's :P, MOH:AA, NFS:MW :P

Maar die extra dingen die je nog kunt doen nadat je het spel hebt uitgespeeld doe ik nooit, vind ik niks aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:21

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

R420R schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:03:

Dune. De versie van cryo. Die game was bij level 3 van de 60 onmogelijk ingewikkeld. Je moest bij sommige stukken een code in een alien taal onthouden om ze een halfuur later te reproduceren, wat natuurlijk niet ging, waardoor je overnieuw moest beginnen.
Waar heb jij het over?
Ja, je kon de console ook in Fremen instellen voor als je een echte Dune-addict was, maar een of andere alien code onthouden en reproduceren zit niet in die game voor zover ik me kan herinneren en ik heb die game minstens 3 keer uitgespeeld. Weet je zeker dat je niet in de war bent met iets anders?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

(jarig!)
Dat weet ik zeker ja ;).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:38
Hebben jullie het over de versie waar je in het begin Gurney moet zoeken in de 3 nabij gelegen sietch(zoiets, kan het me niet goed herinneren)? Zo ja, daar kan ik me ook niets van een alien code herinneren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Project IGI. Wat een ongelofelijk frustrerend spel kon dat zijn, maar ik vond het geweldig. Deel 2 nooit gespeeld helaas. Ook Mystical Ninja op de N64. Geweldig spel en een hele tijd vastgezeten. Ook Perfect Dark helemaal uitgespeeld op elke moeilijkheidsgraad. In de multiplayer tot level 3 gekomen (liep terug vanaf level 21) en daar ging vreselijk veel tijd in zitten.

Ik denk de MGS serie, iets anders schiet me niet te binnen

Omdat sommige games erg saai worden, en er vaak in korte periode verschillende goeie games uitkomen.

Spore. De Space stage kon ik echt niet uitspelen zonder cheats. Het random aangevallen worden terwijl je aan de andere kant van het zonnestelsel bent is zo vreselijk irritant.

Mystical Ninja en Banjo Kazooie op de N64. Wat een geweldige games waren dat. De N64 was een stuk minder populair dan de Playstation, maar ik vond de games zo veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

(jarig!)
Razkin schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:48:
Hebben jullie het over de versie waar je in het begin Gurney moet zoeken in de 3 nabij gelegen sietch(zoiets, kan het me niet goed herinneren)? Zo ja, daar kan ik me ook niets van een alien code herinneren.
Nope ;) zo begint hij zeker te weten niet. Volgens mij begint hij met dat je de zandwormen moet ontlopen zonder in het drijfzand weg te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je die code niet gewoon even overnemen op papier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 18:35

Sjonny

Fratser

R420R schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:42:
[...]

Nope ;) zo begint hij zeker te weten niet. Volgens mij begint hij met dat je de zandwormen moet ontlopen zonder in het drijfzand weg te zakken.
Ik meld mij als 3e om je te vertellen dat je het echt over een ander spel heb dan Dune van Cryo.
Dat spel heb ik zeker 3 keer uitgespeeld ook. Heel gaaf spel. Je moest idd eerst met Gurney naar 3 of 4 grotten om daar fremen over te halen om voor je spice te harvesten. Daarna kon je met Hanna opstap (fictief character van het spel) en later kwam Chani in beeld. Uiteindelijk moest je een groot genoeg deel van de planeet hebben en een leger om de Harkonnen uit het paleis en van de planeet te krijgen.
http://www.mobygames.com/game/dos/dune/screenshots

bedoel je deze niet?
http://www.mobygames.com/game/ps2/frank-herberts-dune
erg toevallig ook van Cryo

[ Voor 6% gewijzigd door Sjonny op 14-12-2008 16:08 ]

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

(jarig!)
Het is idd de onderste ik heb hem net ff tevoorschijn gehaald en de voorkant ziet er net zo uit. Ik heb hem alleen op de pc.

Dit is echter een beetje offtopic mensen. Juiste versie is gesignaleerd (tweede link hierboven) laten we nu weer ontopic gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Call of Duty 1, was het 1e spel wat ik uitgespeeld heb daarvoor was het meer een gebrek aan concentratie.

Call of Duty 4, :9 :9~

Meestal is het niet een boeiend spel.

Super Mario World, gebrek aan kunde toen..

Zie hierboven

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 13:00
Vroeger speelde ik vrijwel nooit spellen uit maar Max Payne was ik toch wel trots op dat ik die uitgespeeld had, had het gevoel in een film mee te spelen, wat een geweldige sfeer zetten die game neer.

Half-Life 1, al heb ik die nog nooit helemaal uitgespeeld (ben tot Xen gekomen) maarja, wel weer filmpjes gezien en bij vrienden enzo :P

Verloor meestal interesse.

Mario 1? Voor mij was het wel onmogelijk iig :P

Half-Life 1, alleen dan in de vorm van Black Mesa Source. En dan ga ik hem wel volledig uitspelen heb ik me voorgenomen :D die sfeer die dat spel neerzet is in mijn ogen ongeevenaard :) mijn favo game allertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil 4, niet gedacht dat ik met zo weinig ammo door al die zenuwslopende momenten ging raken.
Command and Conquer: Red Alert, omdat dit het eerste spel was dat ik uitspeelde.

De laatste missie (+ epiloog) van Warcraft 3, EPISCH!

Meest ontgoochelend einde: Fallout 3, daar had ik het gevoel van: zo, is dit het?

Ik probeer alle spellen uit te spelen die me lang genoeg boeien, zoals GTA, God of War, Resident Evil maar sommige games (zoals Fifa 09) kan je niet uitspelen. Laat dit net het spel zijn dat me een jaar zoet kan houden ^^

Midnight Club 4: LA zal ook nog lang duren, slechts 12% trophies na 180 offline races te winnen. :/

Helaas was dat GTA3, daar zat een getimede missie die me nooit lukte. Ik weet dat het zich afspeelde op een parking en dat er van alle kanten mannetjes naar je toe renden die je moest doden voor ze bij jou zaten / iets kapot hadden gemaakt.

World of Warcraft (teveel hersenloos grinden)

Momenteel bezig GTA 4 een tweede keer uit te spelen (voor de trophies en om andere beslissingen te maken dan de vorige keer)

Welk spel heb ik het meest uitgespeeld?

GTA Vice City (4x)
GTA San Andreas (3x)
God of War2 (3x)
Warcraft3 (3x)
Resistance: FOM (3x)
God of War1 (2x)
Resident Evil 4 (2x)
Age of Empires 2 (2x)
Warcraft3: TFT (2x)
Vice City Stories (2x)

Als je zou kunnen terugkeren in de tijd, welk spel zou je nog eens uit z'n plastic willen halen om een 1ste keer uit te spelen?

Vice City, de eerste keer dat ik deze game speelde kreeg ik een good feeling (palmbomen, fluo lichten, flashy sportbakken, hawaï hemdje en 80ies pop = insta-win _/-\o_ All hail! ) dat ik niet losliet voor een lange game-periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Command & Conquer 1. Het laatste level heb ik een hele dag aan zitten werken (zo'n 12 uur) om uit te spelen (en dat op een oudejaarsavond). Net voor het nieuwe jaar nog kunnen uitspelen. Wat een werk was dat (huidige games toch wel even anders).

Mass Effect / BioShock. Beide spellen hebben zo'n goede verhaallijn dat het blijft boeien tot het einde.

Denk doordat het aanbod zo enorm is en ik koop vaker zelf meer games (goedkope maar ook splinternieuwe). Dit komt doordat ik mijn eigen centen nu verdien en zelf kan bepalen wat/wanneer ik koop. Het komt dus wel eens voor dat ik een game koop en pas weken later echt speel.

Avencast op Hard is gewoonweg te gek voor woorden. Als je echt wel 50 firebolts op 1 vijand moet schieten en zo'n 50 vijanden per level hebt wens ik jou alvast een plezierig 2020. Maar als we het echt over onmogelijke spellen praten dan is SimCity bij mij stipt nummer 1. Geen idee wat ik fout doe, maar ik krijg een stad simpelweg niet in de + balans.

S.T.A.L.K.E.R. (en Clear Sky). Erg goede sfeer, pittige actie en monsters die gewoonweg de rillingen over je armen doen lopen (ik schrok me rot dat er monsters waren met cloaking abilities). Ben daardoor erg benieuwd naar het einde. Het spel ontplooit zich gaandeweg.

• Welk spel heb ik het meest uitgespeeld?

Diablo 2 (+ LoD) 9x (exacte aantal weet ik niet)
Left 4 Dead (5x alle campaigns, maar is hard aan het stijgen)
Titan Quest (+ IT) 5x
Dungeon Siege 2 (5x)
Dungeon Siege 1 (3x)

• Als je zou kunnen terugkeren in de tijd, welk spel zou je nog eens uit z'n plastic willen halen om een 1ste keer uit te spelen?

Ik had vroeger 2 adventure games (waarvan ik 1 nog altijd in mijn bezig heb):
  • Woodruff & The Schnibble Of Azimuth
    Geweldige humor (in de trend van Discworld) en aardige comic graphics voor die tijd. Was een game die je in windows moest spelen (3.11/95).
  • Quest For The Orb - Inherit The Earth
    Deze game vroeger aangeschaft en na een tijdje bleef de game crashen. Hierdoor heb ik hem de volgende dag al weer teruggebracht (een van de weinige games die ik echt met spijt terug moest brengen). Dus ik heb het spel nooit kunnen uitspelen.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Het meest "trots" ben ik op het uitspelen van Tie Fighter back in the days op de PC. Op een gegeven moment kwam ik niet verder meer met muizen, dus speciaal een joystick gekocht. :)

Ook C&C 1 op de PC, uren en uren ingestoken, erg leuk.

Nu op de PS3 heb ik Resistance 1 uitgespeeld, twee keer, wat ik een tof spel vond, ook CoD3 1x uitgespeeld en daarna weggelegd. Kutspel eigenlijk, maar ik wilde het uitspelen. ;) CoD4 is erg tof en volgens mij zit ik halverwege een tweede campaign. Multiplayer vind ik maar niks, tegen kindertjes die het 10 uur per dag spelen binnen een halve seconde afgeknald worden. Ook Ghost Recon 2 vond ik extreem tof. Van de week Fallout 3 uitgespeeld. Op een gegeven moment heb je het wel gezien met alle side quests (toch meer van hetzelfde telkens) en ik was eigenlijk blij dat het uit was. Nu met Resistance 2 bezig. Enigszins frustrerende stukken zitten erin, maar dat wordt weer goedgemaakt doordat het ontzettend fijn speelt en er heel mooi uitziet (wauw, als je door dat monster opgepakt wordt en nog wat meer van die dingen). Die wil ik ook online in coop gaan doen, lijkt me tof. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dag nadat The 7th Guest op de CDi uitkwam heb ik 'm uitgespeeld, 's avonds om 7 uur begonnen en de volgende ochtend was ik klaar, het hele verhaal is langs me heen gegaan en ik had geen idee waar het over ging, gewoon stomweg de minigames gespeeld. Kort hierop de CDi speler verkocht en een Amiga gekocht welke betere hardware had om spelletjes te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:05

ikt

Ik speel (als het spel een goed spel is) altijd het spel uit. Als het me goed bevalt zelfs meerdere keren. Zonder cheats. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mja, dat is ook meestal mijn doel (de meerderheid speel ik uit), maar soms lukt het echt niet. God of War 2 bijvoorbeeld. Ik vind het een prachtig spel, maar ik vind het veel te moeilijk (terwijl ik mezelf toch wel als een ervaren gamer beschouw...de leeftijd misschien?). Ninja Gaiden 2 hebt ik nipt uitgespeeld gekregen (op easy :X, zelfs de allereerste gevechten zijn daar een uitdaging).
Er zijn heel weinig spellen die ik twee keer volledig zou uitspelen, maar er zijn wel games die ik soms nog eens opzet en de laatste save inlaad om gewoon de eindanimaties nog eens te bezien. Warcraft 3 had inderdaad een prachtige finale. Kingdom Hearts 2 heb ik ook al eens een paar keer de eindbaas opnieuw verslagen (en dat is een laaaang gevecht) om het einde nog maar eens te kunnen zien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Op de NES de Mario's uitgespeeld . Duke Nukem 3d op een oude 200Mhz bak (zeer verslavend toendertijd), Max Payne 1 (Echt zo'n wereldspel en verhaal!) Need for speed underground, GTA2 (1 van me favorieten), GTA Vice city, No one lives forever, Recentelijk nog Quest for Booty.
Mijn meest favoriete is denk wel Zelda op de NES, dat was zo geweldig en er ging zoveel tijd in zitten, en dan ging je op de kaart neerzetten waar je wat kon halen enzo, die heb ik ook meerdere keren opnieuw gedaan! (soms overigens gedwongen aangezien er soms data verlies optrad :( )
Ik ben er vast nog heel stel vergeten, hoewel allemaal oude spellen, tegenwoordig speel ik weinig spellen meer uit, vooral omdat ik dan online ga spelen en dan de SP van het spel halverwege laat voor wat het is.
Overigens speelde ik vroeger ook veel Type-R? Ik heb iig begrepen dat hij zo heet! voor commodore 64, als ik dat spel op windows zou kunnen krijgen nog zou ik het gewoon weer gaan spelen! Mag dan wel 20 jaar oud zijn ofzo, maar sommige dingen blijven gewoon leuk!

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:13:
God of War 2 bijvoorbeeld. Ik vind het een prachtig spel, maar ik vind het veel te moeilijk (terwijl ik mezelf toch wel als een ervaren gamer beschouw...de leeftijd misschien?).
Heb je het spel op 'easy' geprobeerd? Heb je problemen met de gevechten of de puzzels? GoW2 is zeker en vast de moeite om uit te spelen, dus misschien toch nog even doorduwen :P

Ik zat ook regelmatig 'vast', dat een puzzel maar niet lukte of sommige gevechten die ik 10 keer moest overdoen maar het was het allemaal waard. Een walkthrough kan je ook helpen als je na enkele keren proberen niet verder raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Alle spellen voor de Ps1 die ik heb gehad (Metal Gear Solid, FF7/8, Tony Hawk, MediEvil, Gran Turismo 2, Spiderman) was ik toch wel trots op als ik het uit had. Nu met mn xbox toch het idee dat uitspelen niet meer zo belangrijk is (vond het einde van GoW bagger, assassins creed was ook te open). Misschien omdat bijna alle spellen worden gemaakt met de mogelijkheid van een vervolg?

In de 'goeie ouwe DOS tijd' me erg vermaakt met Day of the Tentacle, Broken Sword serie, Police Quest, Space Quest, Larry, Keen, Monkey Island....Waarom maken ze eigenlijk niet meer zulke mooie adventures tegenwoordig met een simpel verhaal en rare puzzels. Ben nu bezig met Oblivion op de xbox (zit nu op 30+ uur, voornamelijk sidequests) maar heb niet het idee dat ik die ooit echt helemaal uit ga spelen, daarvoor zitten er gewoon teveel sidequests in. Ga nog wel voor de main quest en alle guilds (achievements voegen voor mij toch wel iets toe: Het geeft mij, hoe stom het ook is, toch meer motivatie om ook extra dingetjes uit te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vroeger speelde ik vooral veel adventures. Dan was het uitspelen wel belangrijk omdat het echt een verhaal is. Veel actie zat er toen niet in die spellen, dat kwam er later wel bij en tegenwoordig gaat het in de meeste spellen alleen nog maar om de actie. Dan is het niet vreemd dat het uitspelen minder belangrijk wordt. Wat ook meespeelt is dat iedereen die het met deze stelling eens is ouder is geworden, meer verantwoordelijkheden heeft gekregen en minder tijd om spellen uit te spelen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat ik een x360 kocht speelde ik nauwelijks games uit. Ja, natuurlijk wel de echt fantastische games zoals Half-Life 1 en 2. Meestal probeerde ik een game die ik had gekocht ook uit te spelen, maar na een tijdje stond m'n kast ook wat vol met titels die ik eigenlijk niet wilde kopen maar later toch uit een budgetbak had gevist, en dat zijn de games die ik niet uitspeelde. Tegenwoordig koop ik games die ik wil hebben vrijwel alleen voor de volle prijs wanneer ze net uit zijn. Omdat ik de ontwikkelaars hun inkomen gun en omdat een game op die manier voor mij meer waarde krijgt en ik sneller geneigd ben een game uit te spelen. Een enkele keer wordt het dan ook een beetje een last daardoor. Ik heb eigenlijk wel genoeg gezien van Bioshock en GTA IV, maar moet ze beiden toch nog uitspelen hoewel ik daar niet zo gek veel zin in heb. Maar het verleden heeft uitgewezen dat het me ergens niet lekker zit wanneer ik het niet doe. Dan blijf ik toch die drang houden om het 'af te willen maken', dat geeft toch een erg voldaan gevoel. Dit betekent dus dat ik Final Fantasy VIII, Deus Ex, San Andreas, Grim Fandango en Fahrenheit nog een keer moet uitspelen, maar dat komt nog wel een keer. De rest vergeef ik mezelf :).

Meest uitgespeeld heb ik: Super Mario Bros. (geen idee hoe vaak), GTA: Vice City (te vaak), Half-Life (een keer of drie, heeft een van de beste eindes ooit), Shogo (2 maal), Blade Runner (2 maal, eveneens een geniaal einde waarbij je zelf nog partij mag kiezen voor mens of replicant), en ik ben nu bezig Mirror's Edge de tweede keer uit te spelen (maar dat is een vrij kort spel, dus dat scheelt :)). Oja, Half-Life Blue Shift ook drie maal, maar dat telt niet helemaal omdat dit een wel erg korte add-on is (laatste keer was een jaar geleden, uitgespeeld in anderhalf uur).
Ik vond het einde van The Darkness erg gaaf trouwens, ook daar bleef de scherpe humor nog aanwezig.

Oja, en ik zou Portal niet willen vergeten. Fantastisch einde!

Te moeilijk om uit te spelen: Prince of Persia: The Sands of Time. Pfff, prachtgame, maar dat vechten werd echt te hinderlijk na verloop van tijd.

Waar ik het meest trots op ben... Driver 1. Die laatste missie was echt vreselijk moeilijk, hoewel dit einde ook de grootste anti-climax was, en wel om de volgende reden: na uren proberen had ik het eindelijk gehaald. Ik was helemaal blij, er stond al iets in de trant van 'mission complete' op het scherm. Maar nee, mijn auto stond nog niet helemaal stil en rolde zachtjes door tegen een paaltje op, waarna 'mission complete' vervangen werd door 'your car has been wrecked'. Hierna was ik zo boos dat ik het eindfilmpje maar gewoon vanaf de cd-rom (pc-versie, filmpjes speelden gewoon in een media player af) heb gekeken. Nu had dit spel alleen verschillende eindfilmpjes, en ik heb nooit geweten welke nou voor mij bedoeld was...
R420R schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:03:
Ik zou graag Gears of War nog een keer uitspelen, alleen qua tijd zit dat er niet in.
Gewoon doen, Gears of War ben je zo doorheen. Nog leuker: speelt 't coöp met een maat, gaat het nog sneller en is erg gaaf om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final Fantasy 7, in 1 keer na bijna 24 uur non-stop te spelen.

Half-Life 2, Episode 2 met de "little rocket man" achievement. Een van de moeilijkste dingen die ik ooit in een game heb gedaan. (Zij die weten wat dit achievement inhoud zullen het met me eens zijn...)

Mass Effect, zeer episch. Kan niet wachten tot volgend jaar waneer nummer 2 uitkomt.

Kl*&# release schedules van de publishers. De hele zomer droog en dan vanaf begin november alles in 1 keer. Heb nu veelste veel games te spelen.

Lair, zonder de reviews te lezen gekocht (dom...) en die 6-axis controls zijn gewoon te slecht. Ja ik weet dat er een patch is maar zie vorig punt.

UFO: Enemy Unknown en Syndicate. 2 verloren zomers :)

Final Fantasy 9 (4x)
Deus-Ex (3x)
Knights of the Old Republic (2x)
Mass Effect (2x)

• Als je zou kunnen terugkeren in de tijd, welk spel zou je nog eens uit z'n plastic willen halen om een 1ste keer uit te spelen?

Half-Life, Zowel ik als een vriend waren op hetzelfde moment aan het spelen en hingen om de 10 minuten aan de telefoon om te vertellen hoe cool het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb Golden Sun 1 en 2 voor de GBA bij elkaar zo'n 30 keer uitgespeeld(no joke), het avontuur blijft gewoon boeien, de variatie in de manieren hoe je jezelf kan ontwikkelen, hoe bepaalde keuzes die je maakt invloed hebben op het verhaal, en de puzzels blijven moeilijk, hoe vaak je ze ook doet, als ik het me goed herinner, waren er zelfs een paar puzzels die helemaal random waren.

Tales Of Symphonia voor de GC heb ik 6 keer uitgespeeld, erg leuk spel

ik denk toch GS, de bazen waren niet bepaald makkelijk en het koste me zeer veel uren

cant remember

Geen tijd, en mn kindertijd waarin ik nachtenlang vakantielang nonstop kon spelen is voorbij, helaas

Zelda OoT, ik had simpelweg niet genoeg tijd, het spel was niet van mijzelf, en zelfs met de vele uren die ik eraan besteed had, was ik volgens mij nog niet eens op de helft...
Final Fantasy Mystic Quest voor de SNES, ik was heel verg gekomen, en op een of andere mysterieuze reden was de savegame opeens weg...

Golden Sun 1 en 2 (30x)
Tales Of Symphonia (6x)
Pokemon Crystal (4x)
rest kan ik me niet herinneren

Golden Sun 1 en 2, Zelda Ocarina Of Time, Pokemon(van blue & red tot crystal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023

Impossible Mission C64

Dit spel keek ik vanaf mijn 3e al mee met mn ouders maar was duidelijk nog te moeilijk. Toen ik 7 was lukte het voor de 1e keer om het uit te spelen zonder hulp van mijn ouders. Echt een supergoed spel voor die tijd.. vooral omdat het altijd anders was.

Super Mario Bros 2

1 en 3 zijn in vergelijking met 2 een stuk makkelijker.. vooral het halen van nieuwe levens is in deel 2 een stuk moeilijker. Het heeft echt lang geduurd voordat ik het spel uit heb gespeeld.

Impossible Mission "no ... NO ... NOOOOOO"

Prince of Persia .. zonder megahit :)
Dune 1
Dangerous Dave
Kyrandia
Commander Keen VI
Boulderdash

enz. enz...

Komt denk ik vooral omdat ik daar meestal te jong voor was 5-10.. en dat ik het dan op een gegeven moment helemaal zat was dat het niet lukte :)

Al de spellen van vroeger die ik niet uit kon spelen :)

Dune II denk ik .. een paar keer uitgespeeld met elke faction..keer of 15 denk in totaal. Wat was ik verslaafd aan dat spel :)

Command en Conquer.. Het eerste spel wat ik zelf gekocht heb (1995 ong denk). Mijn ouders hebben een nieuwe pc aan moeten schaffen om het te kunnen spelen :) Welcome Commander :) Heeft trouwens echt een tijd geduurd voordat ik het uitgespeeld heb. Dan heb ik het vooral over de NOD campaign was op een gegeven moment een missie dat je alleen met units begon.. je bazis moest zoeken en die werd dan heel de tijd gebombadeerd door zon napalm vliegtuig... uiteindelijk was het strategisch neerzetten van 3 bazooka troupers voldoende 8)

[/quote]
Pagina: 1 2 Laatste