Ik heb in het verleden heel veel spelletjes gespeeld op de computer en maar een klein deel daarvan echt uitgespeeld. Een echte gamer speelt zijn favoriete games natuurlijk éé'n of meerdere keren uit. Dit topic is bedoeld om te discussieren over uitgespeelde games. Het is geen topic bedoeld voor lange saaie lijstjes van games die je hebt uitgespeeld. Wél is het topic bedoeld voor omschrijvingen zoals:
• Op welke game kun je echt trots zijn met het uitspelen ervan en waarom?
• Welk spel vond je het beste einde hebben?
• Waarom speel je niet meer games uit i.p.v. over te stappen op weer een nieuwe na een tijdje?
• Welk spel was onmogelijk om uit te spelen?
• Welke zou je graag nog eens willen uitspelen en waarom?
(...)
Ik heb vroeger veel adventure/rpg's gespeeld en uitgespeeld - vooral omdat bij adventuregames er natuurlijk een duidelijk verhaal te volgen is van begin tot eind in tegenstelling tot bijvoorbeeld een fightinggame die steeds een level moeilijker wordt maar de gameplay eigenlijk hetzelfde blijft. Echt trots op het uitspelen van adventuregames ben ik niet, want op zich zijn ze niet super moeilijk om te doen. Wel vond ik het cool toen dat ik Dune II met alle 3 de fracties (Harkonnen, Atreides en Ordos) op de moeilijkste graad heb uitgespeeld.
De game die ik graag had uitwillen spelen maar me nooit is gelukt is Ultima VII: The Black Gate. Respect voor mensen die het wel gelukt is. Misschien was ik toen iets te jong voor die game (ik was 12 ofzo). Dit spel is zo uitgebreid dat je heel makkelijk kunt verdwalen in het verhaal en de gamewereld dat je niet goed meer weet wat je moet en waar je moet zijn. Wel erg jammer want ik was toch best ver gekomen, maar uiteindelijk snapte ik er toen niet zo veel meer van. Maar petje af voor lui die het wel is gelukt uit te spelen.
Het meest frusterend is een level in GTA III geweest, het is me nooit gelukt een bepaalde missie binnen de tijd te halen. Dus na een week proberen heb ik het spel maar weer verwijderd.
Het meest leuk om uit te spelen is denk ik Final Fantasy VII geweest: want dat was genieten van begin tot eind met een fantatisch verhaal en personages. Ik vond het toen echt jammer dat er niet nog 4 cd's aan extra gameplay waren, maar dat het echt gameover was.
Spelletjes die ik echt ver heb gespeeld maar nooit uitgespeeld zijn games als Lands of Lore, Elder Scrolls, Might and Magic enz. Ik was toen ook best jong toen ik die speelde. Alhoewel ik ze heel leuk vond raakte ik toch op een gegeven moment verdwaald in die enorme werelden en verloor dan mijn interesse.
Het meest gebaald heb ik met Zak McKracken die stond op 2 disks. Ik was echt goed op weg helemaal in de game, vond het helemaal geweldig. Moest ik naar Mars, deed disk 2 het niet "read error". Dat was echt onwijs niet cool
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 09:51 ]