@BlauweKip: De CoH nerf is helemaal niet zo erg, 6 seconden cooldown, daarmee vergaat de wereld heus niet. Ik ben er zelfs wel een beetje blij mee, dan heb je weer meer skills nodig om een groep efficient up te houden. En zeg nou zelf, spam je elke 1,5 seconde CoH? Ik in ieder geval niet, heel soms 2 a 3 op rij omdat dit een lekkere no-brainer is, maar in principe is het niet echt nodig. Daarnaast is holy veel meer dan CoH, en is het zeker wel een viable raidspec! Ik hoop dat je een betere MMO zult vinden, ik geloof alleen niet dat er op dit moment een op de markt is die zo goed in elkaar zit en zoveel support krijgt van de makers als WoW...
De cooldown maakt de spel nutteloos, haalt je hps flink naar beneden, ik heb t kunnen testen op de ptr (en vrienden van mij op de beta) en het zorgt ervoor dat priests worden teruggezet naar een niveau wat erger is dan in TBC (en ja, ik speel al sinds het begin van tbc als coh priest en heb alle content als zondig gecleared)
Probleem is dat de cd de nut van de spel weghaalt terwijl we naast nerfs op downranking/mana regen niets krijgen om dat te compenseren, het zijn echt niet de coh spammers die er last van gaan krijgen maar de spelers die wel weten hoe de class werkt, die weten namelijk ook dat een cd betekend dat priests geen spot meer zullen krijgen in een guild wat end-game doet, dat maakt vanwege de saaie kut content van nu niet zoveel uit (dat is immers allemaal zergbaar) maar er even van uitgaande dat ulduar weer enigzins uitdagend is kun je er zeker van zijn dat er veel priests zullen stoppen/rerollen omdat ze niet meer nodig zijn.
Holy is slechter in single target healing dan paladins (en zelfs shamans tegenwoordig), ook disc kan niet competen, ons guild gaat iig weer shamans stacken todat chainheal generfd wordt, bring the class not the player is helaas nog steeds springlevend.
De reden dat ik stop is dus niet omdat ik coh niet kan spammen, maar omdat de ondoordachte nerf aangeeft dat er weinig hoop is voor de toekomst als het gaat om priests, de class wordt hierdoor overbodig in raids en ik zie dat helaas niet veranderen als ik de argumentatie van de developers bekijk.
Voor 5 mans en pvp maakt de nerf weinig uit, maar ik speel alleen maar 25 mans en dus heb ik er behoorlijk wat last van.
Mn nieuwe mmo wordt overigens zeer waarschijnlijk lotr (pve kan iig niet erger zijn dan in wow nu) of eve online
Ik vind dat wel meevallen, CoH is toch ook gewoon te goed, de eens AoE-kings shammies QQen nu al maaaaanden (meer dan een jaar al?) over de CoH priests en NU wordt het pas generfed. De groep->raid verandering was gewoon de boosdoener, daardoor is ie TE goed. Overigens, met Surge en Holy Conc leer je een heel andere healstijl, voor raid dmg af en toe CoH met een flash of big om bij te healen, samen met PoM (deze is gewoon f#cking goed, vooral met DP), zie ik nog geen andere class in de buurt komen hoor. Misschien dat een goed gegearde shammy met wat mazzel en veel inzet je inhaalt. Dan nog is ie sneller oom dan jij.
het is een misvatting dat coh nu ineens te goed is, het is makkelijker geworden maar niet veel krachtiger dan in tbc, waarom klaagde men dan tijdens tbc niet? toen waren goede priests immers al de aoe-kings en de meeste shammies chainheal spammers die alleen maar een spot kregen vanwege hun totems/heroism, en als het nu ineens generfd moet worden: prima, maar gooi dan de healing naar beneden of plak er een stacking mana increase debuff op, het probleem is dat de cooldown de spel dood maakt (ik vermoed dat pallies erg veel zouden QQ-en als FoL ineens een 6 sec cd zou hebben)
Sol wordt juist gestealthnerfed door deze cd, ik was juist al aan t roteren met coh/sol en holy conc cycles, pom is idd nog steeds erg sterk maar zeer moeilijk te sturen, en PoH moet nog worden geupdate (het is je toch wel opgevallen dat deze nog steeds groepsgebonden is?)
Shammies zijn overigens niet sneller oom, priests hebben de helft van hun regen van spirit verloren, shammies houden het bij ons nu juist langer uit (druids idem vanwege inner)
naja, het is een zinloze discussie, de whiners en de kiddies hebben gewonnen imho, de content is ez mode gemaakt voor ze en de fotm classes sterker, ik wens mensen iig veel plezier met het healergebrek
[
Voor 27% gewijzigd door
blouweKip op 17-12-2008 15:20
]