De resultaten zijn binnen en alhoewel wat aan de late kant, hieronder vind je ze op een rij.
Alles liep perfect op rolletjes tot de laatste drie deelnemers waar het helaas spaak liep maar ik was er ook niet van uitgegaan dat het allemaal klakkeloos goed zou gaan.
Als organisator wil ik mensen niet ontmoedigen om een volgende keer weer mee te doen maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niveau 'wisselend' vinden.
Uiteraard allemaal bedankt voor jullie deelname en jullie lange wachten wordt bij deze beloond
1. Sharky:
2. eeerik
3. KleineAap
4. WiertOmta
5. deugtniet
6. trancesetter
7. Frunz
8. Nomad
9. abrakadaver
10. universal creations
11. digitrasher
12. Darkflow
13. Gutteguttegut
14. Nolani
15. LlamaWereldOver
16. Melkbus
17. djkooij
18. Loekasj
19. LethalInnocence
20. k4kl44s
Alles liep perfect op rolletjes tot de laatste drie deelnemers waar het helaas spaak liep maar ik was er ook niet van uitgegaan dat het allemaal klakkeloos goed zou gaan.
Als organisator wil ik mensen niet ontmoedigen om een volgende keer weer mee te doen maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niveau 'wisselend' vinden.
Uiteraard allemaal bedankt voor jullie deelname en jullie lange wachten wordt bij deze beloond
1. Sharky:
Een lief, poepig meisje bij de intocht van Sinterklaas. Niks meer en niks minder.

2. eeerik
Bij jouw foto moest ik vooral denken aan iemand die ergens naar lijkt te kijken, maar het blijft onduidelijk waar ze naar kijkt. Dit heb ik in mijn foto ook proberen te verwerken, heb meerdere foto's gemaakt... Eentje waarbij duidelijk was dat de rest van de trein ook vol stond, maar vond deze een veel betere blik hebben.

3. KleineAap
Eeerik had een foto van zijn vriendin in de trein waarbij ze naar buiten keek. Ik bedacht me dat ze naar iemand op het peron aan het kijken moest zijn, en dus een foto van een vertrekkende trein en een leeg peron, want er staat al niemand meer. (Voor degene die het zich afvragen, ja dit is Utrecht Centraal en ja, de trein op de foto is volgens Wikipedia een DD-IRM).

4. WiertOmta
Ik vond het thema reizen in de vorige foto naar voren komen, maar ik had geen idee van de bestemming van de reis.
Ik heb geprobeerd om het plannen van de reis vast te leggen.

5. deugtniet
Ik zal even een argumentatie geven:
In mijn vorige foto zag ik een atlas met de Verenigde Staten erop en een beeldscherm met een vluchtschema naar Washinton.
Ik wilde graag weten waarom iemand naar de verenigde staten zou willen vliegen, zou het een vakantie zijn of zit er iets meer achter.
Op deze manier wilde ik een foto maken. Eentje met iemand die afscheid wil gaan nemen. Maar waar het niet meteen duidelijk is waarvan hij afscheid neemt, of voor hoe lang. Misschien is hij voor iets op de vlucht?

6. trancesetter
Ik heb deze foto gemaakt omdat het overduidelijk was dat de persoon op de vorige foto voorgoed ging vertrekken. Op zijn 'to-do'-lijstje stond heel duidelijk dat hij nog een brief moest maken, en hij begint dan ook met "Lieve Kim,"
Ik heb de volgende stap weergegeven door een vertrekkende trein te laten zien. Maar waarom ligt die envelop met Kim's naam erop op het perron?

7. Frunz
Op de foto die ik van Hans kreeg zag ik een wegrijdende trein en op het perron lag een briefje met daarop de naam Kim geschreven. Deze persoon heeft dus waarschijnlijk iets gemist, of de trein of Kim. Of het briefje heeft Kim gemist, kan ook.
Ik ben verder gegaan met het thema gemist. Iedereen die zijn aansluiting door vertraging wel is gemist heeft kent deze brief denk ik wel.

8. Nomad
In de vorige foto ging het over "geld terug bij vertraging van de NS". Ik heb "vertraging" daaruit gepakt en gelinkt aan "student zijn".

9. abrakadaver
De foto van Nomad kon ik op 2 manieren interpreteren, met name wat betreft de volgorde.A: hij hangt elke dag in de kroeg, en loopt daardoor studievertraging op (als ik de foto van boven naar beneden lees lijkt me dit 't meest logisch)B: hij loopt studievertraging op en gaat zich daarom bezatten. Ik ben met uitleg A verder gegaan: dus hij komt dronken thuis... ziet dat ie, naast al z'n andere problemen, ook nog studievertraging oploopt en besluit zich te verhangen. Die halve fles jack legt de link naar de drank en die brief is wat onscherper, bijna buiten beeld. Ik hoop hiermee te bereiken dat m'n opvolger verder gaat op 't luguberder thema zelfmoord/alcohol.

10. universal creations
geen motivatie

11. digitrasher
Indruk vorige foto: Een afscheidsbrief van een geliefde + ring Motivatie: Als ik zo'n brief zou vinden zo ik naar de drank grijpen

12. Darkflow
Ik kreeg als foto een detail van een fles drank, dus dat heb ik ook gedaan. Een oude stoffige fles grand marnier die hier in huis staat was daar perfect geschikt voor, aangezien ik daardoor in essentie hetzelfde deed, maar met een totaal ander resultaat tot gevolg.

13. Gutteguttegut
Ik zag een oude fles sterke drank en associeerde het meteen met gezelligheid.
Bij gezelligheid denk ik ook aan een haardvuur en mijn onderwerp was gevonden.

14. Nolani
-Op de vorige foto zag ik simpelweg een openhaard, heerlijk met die grauwe dagen zoals nu.
Ik wou eerst iets met 'vuur' doen, helaas viel er bij de plaatselijke brandweerkazerne niet veel te beleven.
Dan maar iets met 'grauwe dagen/herfst', daar was het weer wel geschikt voor op deze zaterdag, dus hup naar het park.
Toen kwam ik deze (zieke) boom tegen, en dat bracht mij op een ideetje voor aan ander soort link;
'Meneer zit lekker te genieten van z'n haardvuurtje, maar ondertussen houden wij geen bomen meer over!'-

15. LlamaWereldOver
De foto die ik van Nolani gekregen heb had als onderwerp een boom, beter gezegd een naar mijn weten dode boom. Echt zo'n boom die je in bij een rustig verlaten huis in de dikke mist kunt zien staan. Wat ik dus geprobeerd heb is om een(normale boom) te fotograferen in de setting waar Nolani z'n boom in had thuisgehoord. De foto is genomen in de uiterwaarde bij ons achter (natuurgebiedje)

16. Melkbus
LlamaWereldOver had in zijn foto mooi het grauwe en grijze weer van de afgelopen dagen vastgelegd. Ik legde iets vast waar ik juist met dit weer altijd zo van geniet: een goeie cappuccino!

17. djkooij
Het begon met een bakje koffie.

18. Loekasj
Op de vorige foto zie ik een aantal kledingstukken en wat koffiepads. Ik heb geprobeerd het andere eindresultaat van de vorige avond/nacht te verbeelden.

19. LethalInnocence
Ik zag een paar lege flessen drank. Ik dacht, dat is gezellig geweest. Omdat ik 'the day after' mijn foto moest inleveren, heb ik een zelfportret van 'the day after' gemaakt.

20. k4kl44s
De vorige had een zwart-wit foto met een lichte ruis, hij lag ziek in bed en naar mijn idee te kokhalzen in een emmer, dus ik dacht een stoel met daarop haastig uitgetrokken kleren, de ruis betekent dat het snel is gebeurd, omdat de persoon snel in bed wil liggen omdat hij ziek is en het koud heeft

This too shall pass