Ketting brief deel 3 - het resultaat Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:26

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
De resultaten zijn binnen en alhoewel wat aan de late kant, hieronder vind je ze op een rij.
Alles liep perfect op rolletjes tot de laatste drie deelnemers waar het helaas spaak liep maar ik was er ook niet van uitgegaan dat het allemaal klakkeloos goed zou gaan.
Als organisator wil ik mensen niet ontmoedigen om een volgende keer weer mee te doen maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niveau 'wisselend' vinden.

Uiteraard allemaal bedankt voor jullie deelname en jullie lange wachten wordt bij deze beloond ;)

1. Sharky:
Een lief, poepig meisje bij de intocht van Sinterklaas. Niks meer en niks minder.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/sharky.jpg

2. eeerik
Bij jouw foto moest ik vooral denken aan iemand die ergens naar lijkt te kijken, maar het blijft onduidelijk waar ze naar kijkt. Dit heb ik in mijn foto ook proberen te verwerken, heb meerdere foto's gemaakt... Eentje waarbij duidelijk was dat de rest van de trein ook vol stond, maar vond deze een veel betere blik hebben.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/eeerik.jpg

3. KleineAap
Eeerik had een foto van zijn vriendin in de trein waarbij ze naar buiten keek. Ik bedacht me dat ze naar iemand op het peron aan het kijken moest zijn, en dus een foto van een vertrekkende trein en een leeg peron, want er staat al niemand meer. (Voor degene die het zich afvragen, ja dit is Utrecht Centraal en ja, de trein op de foto is volgens Wikipedia een DD-IRM).
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/kleineaap.jpg

4. WiertOmta
Ik vond het thema reizen in de vorige foto naar voren komen, maar ik had geen idee van de bestemming van de reis.
Ik heb geprobeerd om het plannen van de reis vast te leggen.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/wiertomta.jpg

5. deugtniet
Ik zal even een argumentatie geven:
In mijn vorige foto zag ik een atlas met de Verenigde Staten erop en een beeldscherm met een vluchtschema naar Washinton.
Ik wilde graag weten waarom iemand naar de verenigde staten zou willen vliegen, zou het een vakantie zijn of zit er iets meer achter.
Op deze manier wilde ik een foto maken. Eentje met iemand die afscheid wil gaan nemen. Maar waar het niet meteen duidelijk is waarvan hij afscheid neemt, of voor hoe lang. Misschien is hij voor iets op de vlucht?
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/deugtniet.jpg

6. trancesetter
Ik heb deze foto gemaakt omdat het overduidelijk was dat de persoon op de vorige foto voorgoed ging vertrekken. Op zijn 'to-do'-lijstje stond heel duidelijk dat hij nog een brief moest maken, en hij begint dan ook met "Lieve Kim,"
Ik heb de volgende stap weergegeven door een vertrekkende trein te laten zien. Maar waarom ligt die envelop met Kim's naam erop op het perron?
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/trancesetter.jpg

7. Frunz
Op de foto die ik van Hans kreeg zag ik een wegrijdende trein en op het perron lag een briefje met daarop de naam Kim geschreven. Deze persoon heeft dus waarschijnlijk iets gemist, of de trein of Kim. Of het briefje heeft Kim gemist, kan ook.

Ik ben verder gegaan met het thema gemist. Iedereen die zijn aansluiting door vertraging wel is gemist heeft kent deze brief denk ik wel.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/frunz.jpg

8. Nomad
In de vorige foto ging het over "geld terug bij vertraging van de NS". Ik heb "vertraging" daaruit gepakt en gelinkt aan "student zijn".
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/nomad.jpg

9. abrakadaver
De foto van Nomad kon ik op 2 manieren interpreteren, met name wat betreft de volgorde.A: hij hangt elke dag in de kroeg, en loopt daardoor studievertraging op (als ik de foto van boven naar beneden lees lijkt me dit 't meest logisch)B: hij loopt studievertraging op en gaat zich daarom bezatten. Ik ben met uitleg A verder gegaan: dus hij komt dronken thuis... ziet dat ie, naast al z'n andere problemen, ook nog studievertraging oploopt en besluit zich te verhangen. Die halve fles jack legt de link naar de drank en die brief is wat onscherper, bijna buiten beeld. Ik hoop hiermee te bereiken dat m'n opvolger verder gaat op 't luguberder thema zelfmoord/alcohol.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/abrakadaver.jpg

10. universal creations
geen motivatie
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/universalcreations.jpg

11. digitrasher
Indruk vorige foto: Een afscheidsbrief van een geliefde + ring Motivatie: Als ik zo'n brief zou vinden zo ik naar de drank grijpen :)
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/digitrasher.jpg

12. Darkflow
Ik kreeg als foto een detail van een fles drank, dus dat heb ik ook gedaan. Een oude stoffige fles grand marnier die hier in huis staat was daar perfect geschikt voor, aangezien ik daardoor in essentie hetzelfde deed, maar met een totaal ander resultaat tot gevolg.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/darkflow.jpg

13. Gutteguttegut
Ik zag een oude fles sterke drank en associeerde het meteen met gezelligheid.
Bij gezelligheid denk ik ook aan een haardvuur en mijn onderwerp was gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/gutteguttegut.jpg

14. Nolani
-Op de vorige foto zag ik simpelweg een openhaard, heerlijk met die grauwe dagen zoals nu.

Ik wou eerst iets met 'vuur' doen, helaas viel er bij de plaatselijke brandweerkazerne niet veel te beleven.
Dan maar iets met 'grauwe dagen/herfst', daar was het weer wel geschikt voor op deze zaterdag, dus hup naar het park.
Toen kwam ik deze (zieke) boom tegen, en dat bracht mij op een ideetje voor aan ander soort link;

'Meneer zit lekker te genieten van z'n haardvuurtje, maar ondertussen houden wij geen bomen meer over!'-
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/nolani.jpg

15. LlamaWereldOver
De foto die ik van Nolani gekregen heb had als onderwerp een boom, beter gezegd een naar mijn weten dode boom. Echt zo'n boom die je in bij een rustig verlaten huis in de dikke mist kunt zien staan. Wat ik dus geprobeerd heb is om een(normale boom) te fotograferen in de setting waar Nolani z'n boom in had thuisgehoord. De foto is genomen in de uiterwaarde bij ons achter (natuurgebiedje)
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/llamawereldover.jpg

16. Melkbus
LlamaWereldOver had in zijn foto mooi het grauwe en grijze weer van de afgelopen dagen vastgelegd. Ik legde iets vast waar ik juist met dit weer altijd zo van geniet: een goeie cappuccino!
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/melkbus.jpg

17. djkooij
Het begon met een bakje koffie.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/djkooij.jpg

18. Loekasj
Op de vorige foto zie ik een aantal kledingstukken en wat koffiepads. Ik heb geprobeerd het andere eindresultaat van de vorige avond/nacht te verbeelden.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/loekasj.jpg

19. LethalInnocence
Ik zag een paar lege flessen drank. Ik dacht, dat is gezellig geweest. Omdat ik 'the day after' mijn foto moest inleveren, heb ik een zelfportret van 'the day after' gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/lethalinnocence.jpg

20. k4kl44s
De vorige had een zwart-wit foto met een lichte ruis, hij lag ziek in bed en naar mijn idee te kokhalzen in een emmer, dus ik dacht een stoel met daarop haastig uitgetrokken kleren, de ruis betekent dat het snel is gebeurd, omdat de persoon snel in bed wil liggen omdat hij ziek is en het koud heeft
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/kettingbrief1/k4kl44s.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
wat hebben tweakers toch met treinen :X

Wanneer je ze eerst zonder motivatie kijkt, kun je de link tussen 2 foto's goed zien, is wel een goed teken denk ik.

Tjsa, 'wisselend' niveau, ik vind het bij deze serie nog wel meevallen. Ik ben zelf zeker niet de beste plaatjeschieter, maar het hoort er gewoon bij, op z'n publiekelijk forum. (je moet ergens beginnen)

Toppers vind ik die van trancesetter en Nomad, maarja het is en blijft een serie. Iedereen top gedaan!

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-04 20:03
Haha, het is grappig om te zien dat de trein zo vaak terug komt. Denk dat meeste tweakers die meededen studenten zullen zijn of mensen die heel vaak naar hun werk met de trein gaan. Ik zit zelf bijvoorbeeld dagelijks 4 uur in de trein, dan relateer je snel een onderwerp daaraan ;)

@k4kl44s: Je hebt last van ruis ;)

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Laatst online: 09-02 20:18
Tweakers met camera's = treinen en alcohol?

Aparte serie met een onverwachte wending door Darkflow.
Leuke gedaan!

Deelnemers d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Vind em ook leuk, maar na nummer 9 was het verhaal wel over vond ik...wel erg tof gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 12:28
leuke serie, waar elke twee of drie foto's het onderwerp totaal veranderd. vooral die van abrakadaver vind ik sterk. hij wilde zo snel van z'n leven af dat de fles whiskey niet eens op is :P

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het klopt toch dat de 'volgende' persoon enkel de laatste foto te zien krijgt? Vind ik eigelijk elke link toch wel steeds kloppen :P

Mocht de volgende komen ga ik toch zeker overwegen om ook mee te doen :) Erg leuke serie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
SinergyX schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:37:
Het klopt toch dat de 'volgende' persoon enkel de laatste foto te zien krijgt? Vind ik eigenlijk elke link toch wel steeds kloppen :P
Het klopt inderdaad dat je maar 1 foto te zien krijgt en de link met de foto's klopt ook, maar het is wel grappig dat het onderwerp met 2 foto's terug bijna geen link meer heeft (niet meegenomen dat sommige onderwerpen vaker terugkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 00:31
Vreemd dat mijn motivatie niet is meegekomen, want die had ik wel doorgestuurd via een berichtje.
Sommige foto's zijn erg leuk geworden. De foto van abrakadaver vind ik wel de meest geslaagde.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dit is een leuk idee zeg! Hoe kan ik meedoen? Wordt er een topic geopend als er weer een kettingbrief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 14:48

Gutteguttegut

CEO of TFD

Leuke serie weer (iets beter dan de vorige keer :) ).
Ik kijk nu al uit naar de volgende "Ketting Brief".

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Beetje jammer van die treinen en drank Maar verder een leuke serie :)

Favorieten (op basis van originaliteit): deugtniet, Nomad (adresgegevens zijn goed bedacht), abrakadaver en djkooij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Erg leuk bedacht, mooi en orgineel verhaal. Ik kijk ook zeker naar de volgende 'kettingbrief' uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Bij de volgende kettingbrief gaan er wel kleine dingen veranderen. Wellicht gaat de tijd die je hebt van 24u naar 48u om mensen de tijd te geven om er wat creatiever mee om te gaan.
Verder heb ik niet heel actief gecontroleerd op welk formaat ik de foto's kreeg en zag pas toen ik de afbeeldingen uit de mailtjes opsloeg dat sommige echt veel en veel te groot waren. Er wordt duidelijk gecommuniceerd dat ze 600px breed moeten zijn en ik heb een aantal van 8 mp moeten verkleinen maar dat doe ik niet weer. De foto is 600px en anders stuur je me een nieuwe.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik vond het erg opvallend dat iemand eerst een foto van een slapende (alcohol) student maakt, daarna denkt iemand studievertraging. Wat weer dor de volgende wordt opgevat als overmatig drankgebruik :P

@ darkflow, Grand Marnier heb ik hier ook nog liggen alleen wat minder stoffig ;) maar het is een heel mooi gevormde fles en zeker dat stof erop maakt het een hele mooie foto :P

ik vind wel dat je vaak een jojo effect ziet met onderwerpen zeg :P behalve treinen en alcohol gaat het op een gegeven moment van alcohol naar gezellig vuur, naar kouw gevolgd door kouw en opgevolgd door warmte wat weer overgaat in drank :P weird :P

Ik ben wel een voorstander van het geven van een extra 24 uur want ik heb vaak het idee dat een gekozen onderwerp te geforceerd wordt vanwege tijdgebrek, ik had zelf ook liever een wazigere link willen leggen dan boom -> boom :P aan de andere kant wordt zo'n brief dan weer erg lang en het spontane aan de foto's is ook weer leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251623

ik ben ook wel voor de verlenging, zo kun je in die tijd een goed plan uitdenken, en dat goed en uitgebreid uitvoeren.
De kwaliteit van sommige foto's was misschien niet het beste, en dat hoeft ook helemaal niet. Maar het zou een nog leuker effect geven als de lat iets hoger gelegd werd ;)

Verder wel heel leuk geworden, en ook (vooral in het begin) goed creatief met de gestuurde foto omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Leuk! grappig om te zien hoe dit allemaal geïnterpreteerd wordt, ik vind 't zelf altijd leuk om een verhaaltje te vertellen... en dan ook redelijk grafisch. Leuk om te zien dat anderen bijvoorbeeld alleen een gevoel of een trein als uitgangspunt nemen.

Extra 24 uur is, ondanks de dubbele looptijd, wel een goed idee om eens te proberen. Die extra tijd zorgt waarschijnlijk voor een wat dieper uitgewerkte foto. (spreek dan even voor mezelf)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nog even mijn begeleidend schrijven wat niet mee was gekomen (even opgevist uit een dm):

Ik zag de vorige foto en dacht meteen aan een zelfmoord. Maar wat is nu de reden hiervan? Het verbroken worden van de (langdurige) relatie met je partner is misschien wel het ergste wat je kan overkomen. De afscheidsbrief met ring laat nog in het midden of de brief nu van de vrouw die weggegaan is of van de man die zich opgehangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 11:42
Wat ik vooral leuk vond aan deze hele kettingbrief is dat je van te voren in je hoofd al allerlei scenario's zit te verzinnen wat betreft mogelijke foto's en hoe je daarop kan reageren om vervolgens iets totaal anders in je mailbox te krijgen :P

Volgende keer doe ik zeker weer mee!

(P.S. sorry voor de 800px breedte, had in mijn hoofd zitten dat de limiet op GoT 800 was, maar is uiteraard gewoon 600, even controleren had geen kwaad gekund :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
Nolani schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 07:43:
wat hebben tweakers toch met treinen :X
Beginnende fotografen zijn vaak gek op treinen en rails. Misschien doordat je er zo mooi perspectief in kunt zien? Jaren geleden woonde ik naast een spoorwegovergang. Ik zag allerlei gasten foto's maken van de weglopende rails. Een jaar later zag je ze dan terug op het toelatingsexamen voor de kunstacademie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 11:42
Treinen en rails zijn idd ideaal voor lijnenspel en (gecontroleerde) bewegingsonscherpte. Treinen zijn ook intens voorspelbaar, dus je kan alles van te voren al helemaal plannen om, als het resultaat net niet helemaal gelukt is, exact hetzelfde nog een keer te proberen met de volgende trein.

Dat ze in Nederland ook nog eens knalgeel zijn en daardoor lekker opvallen tussen de gewone omgevingskleuren helpt ook :P

Heerlijk onderwerp om te fotograferen wat mij betreft, maar soms wel wat afgezaagd. Immers, iedereen doet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
abrakadaver schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:33:
Leuk! grappig om te zien hoe dit allemaal geïnterpreteerd wordt, ik vind 't zelf altijd leuk om een verhaaltje te vertellen... en dan ook redelijk grafisch. Leuk om te zien dat anderen bijvoorbeeld alleen een gevoel of een trein als uitgangspunt nemen.

Extra 24 uur is, ondanks de dubbele looptijd, wel een goed idee om eens te proberen. Die extra tijd zorgt waarschijnlijk voor een wat dieper uitgewerkte foto. (spreek dan even voor mezelf)
Ik zit nu al een paar minuten te piekeren hoe jij je foto gemaakt hebt. Care to share?
Anoniem: 251623 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:55:

De kwaliteit van sommige foto's was misschien niet het beste, en dat hoeft ook helemaal niet. Maar het zou een nog leuker effect geven als de lat iets hoger gelegd werd ;)
Ik heb het er oa met Nomad over gehad en misschien dat de lat inderdaad een tikje hoger wordt gelegd. Uiteraard moet het wel toegankelijk blijven voor iedereen maar iets strengere eisen icm 48 ipv 24 uur zou wel wat verschil moeten opleveren. Misschien zijn er wel meer mogelijkheden, werken met thema's ofzo, ik noem maar wat.

Maar dat zien we wel ergens in het voorjaar bij de volgende kettingbrief.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 23:01

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Er gaan inderdaad een paar dingen veranderen binnen de kettingbrief, want dit is niet helemaal naar mijn zin.

Dingen die me opvallen:
- mensen maken zich er te makkelijk vanaf, als je je opgeeft, doe er dan ook wat moeite voor
- het is FG, dus fotografisch moet er gewoon kwaliteit in zitten, het is geen huiskamer

Deze brief is nu eerst afgerond, zoals Sharky zegt zullen we de volgende kettingbrief vergezellen met wat toegevoegde regels.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Hoe zou je dat dan geregeld zien worden. Moet je dan eerst een aantal testcases (of in solo topic) hebben geplaatst en moet uit het commentaar dan blijken dat het geaccepteerd is en dat je dus mee mag doen.

Zelf plaats ik eigenlijk nooit een foto hier, omdat ik geen idee heb welke te plaatsen omdat ik zelf geen een foto goed genoeg vind (ik weet het er is een testcase topic). Eerst had je nog het weekopdracht topic, waar ik ook een aantal keer op het punt heb gestaan iets te plaatsen (maar wederom niet naar mijn eigen smaak kunnen uitwerken en geen verdere tijd om het beter uit te werken).

Deze kettingbrief maakt het er juist naar dat je wordt geconfronteerd met een onderwerp wat van tevoren totaal onbekend is. Ik wist in het begin ook totaal niet wat ik op de foto moest zetten en heb het een half dagje laten bezinken (meer tijd zou dus een optie kunnen zijn). Daarna ben ik er op uit gegaan om er wat van te maken en dat werd hem ook niet helemaal naar mijn smaak. Dus ben ik verdergegaan met wat ik nog meer in m'n hoofd had.

En hoe zou je het willen controleren of iemand er moeite voor gedaan heeft. Als je plots door het niet naar wens zijn (mislukken) van de gemaakte foto's ineens op een ander tactiek over moet worden gegaan. Kan je dus niet zien hoeveel tijd (moeite) iemand voor de opdracht heeft gedaan. En er zullen altijd verschillen in kwaliteit zijn. Daar ontkom je niet aan.

edit: weet niet of het wel helemaal de bedoeling is om hier te posten over het verdere verloop van de kettingbrief

[ Voor 4% gewijzigd door Frunz op 10-12-2008 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Ik stel voor dat we hier verdergaan: (foto)Kettingbrief - Deel 3

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Sharky: Moment is wel leuk met name haar blik. De front focus vlek (andere persoon ofzo) vind ik wel storend en leidt de aandacht af van die kleine. Je maakt het je opvolgers niet makkelijk met zo'n plaat denk ik (hoeft ook niet persé).

@eeerik: Geen verkeerd shot met een goeie vlakverdeling. Als ik je beschrijving lees vind ik je opzet geslaagd en idd vooral door de blik. Ik denk wel dat een iets minder geconcentreerd kijkende blik en een wat meer 'in de verte starende' blik wat meer mysterie over wat ze ziet / denkt had kunnen toevoegen. De binding met de vorige foto is niet heel sterk maar zoals gezegd lijkt het mij ook moeilijk hieraan een vervolg te geven.

@KleineAap: Logisch vervolg maar wel een makkelijke ;). Je uitleg dat ze naar een perron aan het kijken was klopt niet voor mij aangezien je een deel van haar uitzicht ziet. Foto is hier wat donker en grijs al kan dat je bedoeling zijn geweest.

@WiertOmta: Op één of andere manier zie ik hier op tweakers bij dit soort opdrachten (ook bv. bij de oude weekopdrachten) altijd een berg foto's van boeken en beeldschermen met daarop (een deel van) het onderwerp. Dit doet voor mij een beetje af aan de originaliteit. Ik vind hem nu wat simpel qua uitvoering al maak je wel duidelijk verhaal met deze toevoeging en past hij prima in de ketting.

@deugtniet: Goeie uitwerking en de persoon (zelfportret?) in beeld is zeker een toevoeging en geeft het een menselijk aspect wat het voor mij interessanter maakt. Je duiding komt wel voor een groot deel uit tekst wat ik jammer vind. Ook vind ik je foto meer een variant op de vorige in plaats van dat je de ketting doorzet. Voor mij verder wel een goeie inzending.

@trancesetter: En zo zijn we weer terug bij de treinen ;). Duidelijk aandacht besteed aan de uitwerking en ook verhalend is hij sterk en een goed vervolg. Prima foto en mijn enige commentaar is dat hij al zo super vaak gedaan is (buiten de brief dan natuurlijk).

@Frunz: Nee sorry, deze vind ik echt te makkelijk. Je springt van een emotionele gebeurtenis (liefde, meisje, verlangen, etc.) in de vorige foto naar zo iets plastisch als administratie bij vertraging. Ook hier geldt weer een beetje dat je duiding moet komen van geschreven tekst en dan nog eens100% uit één voorwerp (het formulier). Komt de ketting niet ten goede en stopt een eventuele verhaallijn nogal abrupt. Ook je uitvoering vind ik wat te simpel.

@Nomad: Goeie invulling en voor mij de beste inzending. Wel speel je natuurlijk een tikkeltje 'vals' met je tweeluik al vind ik het wel mooi dat het buiten een sterke verhaal lijn ook een sprong in tijd geeft (lees ook abrakadaver zijn reactie). Duidelijk met zorg uitgewerkt en deel 1 van je tweeluik is ook een goeie single. Geeft trouwens ook mega veel mogelijkheden om op verder te gaan.

@abrakadaver: Goeie inzending. Het zweef effect is mooi gedaan en ook je DOF is een toevoeging. Weer een goeie uitwerking en past ook goed in de ketting. Ook een favoriet voor mij.

@universal creations: Ook weer die uitleg door middel van tekst :(. De ring is dan wel een originele toevoeging en ook verhalend vind ik hem wel oké. Wel aandacht aan de uitvoering besteed.

@digitrasher: Te simpel, niet verhalend en de foto zelf vind ik ook niet echt mooi. Binnen de ketting is hij ook moeilijk omdat het veel te algemeen is imo.

@Darkflow: Herhaling van zetten zo een beetje. Dit schept zo geen verhaal maar maakt een variant op de vorige inzending. Uitvoering is ook weer simpel.

@Gutteguttegut: Ik vind de link met de vorige ver gezocht en het verhalende ontbreekt voor mij. Ook vind ik hem fototechnisch niet helemaal fijn. Komt over als een snapshot.

@Nolani: Ik krijg een beetje de indruk dat je een verhaal gezocht hebt bij je foto in plaats van andersom. De link met de vorige foto zie ik niet en je uitleg vind ik ver gezocht. Bedenk ook eens wat je opvolger hier mee moet en wat zo'n inzending voor een al lopend verhaal (wat jij natuurlijk maar deels kent) doet.

@LlamaWerledOver: Op zich natuurlijk moeilijk om een opvolger te bedenken bij de vorige foto. Als ik je beschrijving lees ben je er wel in geslaagd om een opvolger te vinden voor het onderwerp van de foto maar opnieuw zet je niet echt een context neer of maak je verhaal.

@Melkbus: Fototechnisch een fijne plaat. Link met de vorige is minder sterk maar lijkt mij ook lastig om die te vinden. Wel doorbreek je niet het verhaalloze (vast geen woord ;)) van je voorgangers en geef je opnieuw je opvolger een onderwerp i.p.v een verhaallijn.

@djkooij: Nice. Uitwerking met aandacht en je brengt er weer verhaal in ondanks je lastige inspiratiebron. Hier ga ik bij nadenken over de context en dat lijkt me de bedoeling bij zo'n kettingbrief. Ook een favoriet.

@Loekasj: Je houdt de ketting heel en geeft ruimte voor interpretatie. Wel kun je nog wel wat aanmerken op de uitwerking: bij mij ziet het er iig een stuk viezer uit allemaal (schone flessen en glazen, te uitgedachte positionering) na zoveel geconsumeerd te hebben ;).

@LethalInnocence: Logisch gevolg op de vorige. Het ruizige z-w voegt wel wat toe qua gevoel (rottig, ellendig) en ook wat betreft de verhaallijn vind ik hem oké. Ook weer een menselijk aspect wat wat toevoegt.

@k4kl44s: Sorry, maar ik vind hem in alle opzichten onder de maat. Vooral inhoudelijk stoort het me maar ook de bagger kwaliteit die niks toevoegt is jammer. Geeft de indruk dat je je er makkelijk vanaf wou maken.

Zo, hele bagger aan kritiek als ik het zo terug lees maar er zitten zeker goeie inzendingen bij en ik heb een poging gedaan het constructief te houden (en allemaal mijn mening dus neem het met een korrel zout).
Ik vind het over het algemeen jammer dat de verhaallijn zo vaak onderbroken wordt door foto's die geen relatie met hun voorgangers hebben. Daarnaast wint het onderwerp het vaak van de inhoud wat ook niet bevorderlijk is voor zo'n ketting brief concept. De uitwerking varieert van zeer goed tot er makkelijk van af gemaakt wat ik vooral jammer vind voor degene die er wel aandacht aan hebben besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Sharky schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:30:
[...]
Ik zit nu al een paar minuten te piekeren hoe jij je foto gemaakt hebt. Care to share?
:*)

Door 't lage standpunt van de camera zie je niet dat ik eigenlijk op een tafel zit en met m'n benen over de rand bungel, verder gewoon handmatig scherpstellen en 10sec timer.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ben het volledig eens met je kritiek op mijn foto. De inhoud van de brief had in zekere mate een rol in de foto. Naja, volgende keer beter.

@abrakadaver: ik had al zo'n vermoeden dat je je foto zo had gemaakt. Maar dat verpest het kijkgenot absoluut niet!

[ Voor 32% gewijzigd door Universal Creations op 10-12-2008 19:08 ]

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
1. Sharky
Niet de meest bijzondere foto maar echt bedoeld als startfoto, ik vond het zo'n mooi kindje dat ik die foto graag wilde gebruiken.

2. eeerik
Lekkere kleuren en linkbaar met de vorige. Ook gemaakt buiten de standaard omgeving (bureau waar je computer op staat)

3. KleineAap
Duidelijk linkbaar en qua compositie interessant.

4. WiertOmta
Uitvoering niet slecht maar niet echt een spannende foto. Je bent letterlijk niet bij je computer vandaag gekomen om de foto te maken. Het idee zou imho dus beter kunnen.

5. Deugtniet
Aardig. Duidelijk linkbaar maar ook niet echt een intrigerende foto.

6. trancesetter
Leuk. Foto met een verhaal, niet heel goed linkbaar maar wel goed idee en uitvoering.

7. Frunz
Goed linkbaar maar idee en uitvoering maken geen indruk op mij.

8. Nomad
De link leg je niet direct maar wel een foto om bij na te denken. Tevens een tweeluik wat nog niet eerder is uitgevoerd. Er is duidelijk te zien dat er nagedacht is en dat er tijd in de uitvoering is gestoken. Buiten het veilige bureau gemaakt.

9. abrakadaver
Redelijk linkbaar. Idee en uitvoering dikke prima, behoort tot de beste van de ketting.

10. universal creations
mwoah. Idee en uitvoering niet bijster interessant. Ik wil een foto meteen snappen, ik wil er geen brief voor hoeven lezen.

11. digitrasher
Technisch gezien niet slecht maar niet linkbaar en ietwat makkelijk.

12. Darkflow
Hetzelfde doen als je voorganger kan leuk uitpakken maar dit is ook wat te makkelijk. Doet het niet voor mij.

13. Gutteguttegut
Sfeervol en linkbaar.

14. Nolani
Niet heel linkbaar en niet heel spannend.

15. LlamaWereldOver
Idee top, uitvoering iets minder.

16. Melkbus
Technisch en qua uitvoering best wel ok, helaas heb ik je toelichting nodig. Moeilijk te linken dus.

17. Idem aan Melkbus. Erg nette plaat, alleen wat lastig te linken.

18. Loekasj
Moeilijk te linken en beetje saaie foto.

19. LethalInnocence
Moeilijk hier iets van te zeggen. Idee en linkbaarheid zijn perfect, qua foto kan het beter maar helemaal geen slechte inzending.

20. k4kl44s
Lijkt me een haastklus. Kan zo ff geen exif bekijken op m'n laptop maar heb je hem met een mobieltje gemaakt? Ik kan er weinig mee.

Tot zover mij persoonlijke mening. Dus hoe ik er over denk dus trek je er svp niet al te veel van aan. :)

This too shall pass

• Nolani
  • Laatst online: 05-12-2024
@ Sharky en djengizz.

Achteraf gezien is mijn de link inderdaad wel vergezocht, maar zeker niet van foto-> verhaaltje verzinnen, ik heb geprobeerd een redelijke foto neer te zetten, kennelijk ligt de 'lat' nog hoger....
(Ik ben trouwens erg voor een extra 24 uur)

Om dan toch nog een goede bijdrage te leveren aan deze ketting brief zal ik zo ook nog wat commentaar geven op alle foto's.

@Sharky:

Leuke begin foto, heeft veel mogelijkheden.

@eerik:

Goede link met de vorige foto, mooi licht en qua compositie ook leuk.

@KleineAap:

Dit vind ik persoonlijk nou een veel te voor de hand liggende link, trein->trein (oke, wel vertrekkend) ......
Qua foto wel oke, zoals gezegd is het spoor altijd een leuk lijnen spel.

@WiertOmta:

Link oké, maar ik denk dat er inderdaad weinig moeite voor gedaan is.

@deugtniet:

Linkbaar, maar eigenlijk beetje een standaard foto. (jammer van die schaduw)

@trancesetter:

Top uitvoering van een cliché idee.

@Funz:

Linkbaar, zelf vind ik dit soort statische foto's nooit heel spannend.

@Nomad:

Voor mij de beste, al vind ik een tweeluik niet helemaal eerlijk. Ik had alleen de eerste foto gedaan.
Link is goed te leggen en er is duidelijk werk van gemaakt. Top!

@abrakadaver:

Link is goed, de persoon op de vorige foto heeft duidelijk problemen, jij maakt dat wat erger.
Uitvoering en bewerking zijn prima!

@universal creations:

Tsja.... weer statisch en ik mis een link.

@digitrasher:

Was natuurlijk lastig met een foto als die van universal creations. Qua foto is hij wel oke, mooi belicht maar niet erg spannend.

@Darkflow:

Zoals ook al is gezegd, de herhaling van onderwerp pakt bij deze niet goed uit

@Gutteguttegut:

Persoonlijk vond ik hem moeilijk, wel een goede link met je voorganer.
Hij is mooi helder van kleur en heeft wel wat sfeer.

@Mezelf:

Qua foto denk ik dat hij net aan kan hier, op dit forum. Maar mijn link is wel wat vergezocht, hoe dat komt weet ik niet, misschien omdat ik nog niet zo gigantisch veel ervaring heb maar waarschijnlijk ook wel omdat ik de tijd die je krijgt erg kort vind.

@LlamaWereldOver:

Ik zou hetzelfde gedaan hebben als ik mijn foto opgestuurd zou hebben gekregen.
Goede link, en redelijke foto.

@Melkbus:

Lastige link, maar dat was inderdaad moeilijk. Qua foto niks op aan te merken

@djkooij:

Leuke link, is over nagedacht. Ook is te zien dat je er aandacht aan heb besteed. Top!

@Loekasj:

Link goed, je geeft als het ware de zelfde foto als 16, maar dat weet je natuurlijk niet van te voren.
Qua foto weer wat statisch en te kunstmatig.

@LethalInnocence

Inderdaad een logische opvolger. Foto past bij de setting en is goed te noemen.

@k4kl44s

Ja..... doet de kettingbrief helaas geen goed aan....

Tot zo ver mijn commentaar.

Wel zou ik nog graag willen weten of mijn foto de 'lat' haalt.

[ Voor 76% gewijzigd door Nolani op 11-12-2008 17:17 ]

Flickr!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ach die lat is natuurlijk aardig subjectief en lijkt mij iets wat jullie als deelnemers zullen moeten vaststellen. Om vanuit mijn eigen optiek hierop te reageren: ik zie liever een foto die technisch aan alle kanten rammelt maar inhoudelijk sterk is. Volgens mij speelt ervaring dan ook veel minder een rol dan creativiteit.

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wel een beetje mee eens @ bovenstaande.

Soms moet een foto juist niet technisch goed zijn, bijvoorbeeld mijn foto. De ruis en de vignettering roepen een bepaald vies gevoel op. De ruis is trouwens gewoon door de veel te hoge iso-waarde in combinatie met expres slechte verlichting, en de vignettering komt uit Photoshop.

Verder denk ik dat het niveau qua ideeën hoger wordt als de tijdslimiet van 24 uur naar 48 uur gaat. Je krijgt de foto om 12 uur in je mailbox, je komt thuis en gaat eten, om 7 uur open je je mail, en dan moet je gelijk wat verzinnen en aan de slag, want de volgende morgen moet je weer naar je werk/studie. Dus je hebt maar 1 avondje voor zowel idee als uitvoering als eventuele bewerking van de foto.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24

djkooij

voorheen Facemodder

@Sharky: Vind de bewerking van de plaat wel lekker. Je onderwerp valt wel een beetje weg achter de voorgrond blur. Heel "open" start van de ketting.

@eeerik: Technisch prima voor elkaar. Kijkt ook wel lekker weg. De link met de voorgaande foto had ik anders gedaan, maar dit is jouw versie, kan er prima mee leven.

@KleineAap: Met djengizz over de "easy link" naar het onderwerp. Plaat ziet er technisch wel ok uit.

@WiertOmta: Tsja... beetje easy plaat. Nabewerking en het feit dat de inhoud van de foto klopt (atlas - site) maken dan weer wat goed.
Al met al een redelijke foto, met een leuk vervolg van de ketting.

@deugtniet: Leuke plaat. Verhoudingen staan me wel aan en inhoudelijk prima. Wel veel overeenkomst met je voorganger, maar prima verder.

@trancesetter: jammer van die trein :-) Verder prima foto, leuke invulling met die brief zo. Gooit weer wat mysterie in de ketting.

@Frunz: Ik kan er niet warm van worden. Komt over alsof je haast had c.q. gebrek aan inspiratie.

@Nomad: Heel mooi uitgevoerd, origineel met die brieven, nice! Verhaal blijft mooi doorlopen door toevoeging van de brieven. voor mij 1 v.d. favorieten.

@abrakadaver: Mooie plaat zeg! ook een favotje. Wel jammer van het abrubte einde van de ketting ;-) Heeft de volgende weer voldoende om mee aan de slag te gaan, leuk!

@universal creations: Tsja.. ik weet het niet goed. Enerzijds vind ik de technische uitvoering wel okay, aan de andere kant vind ik hem ook saai. Had meer uit gehaald kunnen worden. Jammer van de tekst voor de verhaallijn.

@digitrasher: Naar mijn mening niet echt origineel opgepakt. Erg "vreemd" in de verhaallijn door de eenvoud.

@Darkflow: Waarom maak je nou ook een foto van een fles? De plaat roept wel een donkere sfeer op wat me dan wel weer een gevoel geeft waar je iets mee zou kunnen binnen de ketting. Foto is okay, originaliteit niet okay, binnen het verhaal zo zo.

@Gutteguttegut: Van fles naar haard, okay, maar ik kan de plaat niet echt spannend vinden. Ziet er toch een beetje uit als een snel shot.

@Nolani: wtf? jij maakt er wel een complete roman van ;-) helaas vind ik het resultaat qua foto niet super. Het is echt een " oh een boom, klik" foto naar mijn mening.

@LlamaWerledOver: Sluit aan bij je voorganger, maar is niet echt verhalend en dus lastig voor je opvolger om er een verhaal bij te zien. Vind de foto an sich ook wel heel erg grauw en kil.

@Melkbus: Mooi uitgevoerd en een prettig plaatje om naar te kijken.
Ik (ja, ben ik volgende in de lijn) had wel de nodige moeite om er een verhaal bij te verzinnen aangezien het wel veel kanten op kan met een bak koffie ;-)

@djkooij: ow.. dat ben ik zelf..

@Loekasj: Jij zuipt echt alles door elkaar en helemaal op? :-) Ok, de foto; Vind hem erg donker en het ziet er nogal gearrangeert uit. Dat is het natuurlijk ook, maar het komt daardoor wat minder echt over. Voor de verhaallijn is het wederom een open doel en het kan alle kanten op.

@LethalInnocence: Goed aangesloten op de vorige plaat. foto geeft prima weer wat je ons wilt laten zien en is in mijn ogen dus geslaagd. Foto an sich vind ik wel goed eigenlijk.

@k4kl44s: wtf? ok.. de foto; je hebt hem gemaakt met je nokia, dat zegt e.e.a. over de kwaliteit en de ruis. Het onderwerp heeft je telefoon echter niet gekozen, dat heb jij. En met name de combinatie van telefoon, onderwerp en apparatuur in je sig (zegt geen reet, maar toch) maakt dat ik weinig aandacht voor deze kettingbrief zie in je input. Sorry dat ik het zo bot breng, maar dat is wat ik voel als ik er naar kijk.

Leuk dat mijn plaatje gewaardeerd kan worden. Ik vond het lastig om verder te breien op het bakkie capu. Veel lastiger dan vooraf gedacht. Je ziet 1 plaat en dan moet je daar iets op verzinnen. Persoonlijk vond ik het belangrijk dat de plaat het verhaal doet en de one-liner is er puur omdat het nou eenmaal een ketting-brief is :-)

[ Voor 5% gewijzigd door djkooij op 11-12-2008 23:37 . Reden: nuance aangebracht ]

fotospul

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-04 09:56
Goed...vind het zelf fijn en leerzaam om op mijn foto's feedback te krijgen dus bij deze :)

Sharky
Open begin van de kettingbrief. Met deze foto kan je alle kanten op. Wat mij persoonlijk stoort aan de foto is de wazige donkere vlek rechts onderaan. Mijn aandacht wordt wel direct getrokken naar de prachtige bruine ogen van het meisje.

eeerik
Mooie voortzetting van de ketting, alleen wat me wel opvalt is dat het onderwerp hetzelfde is, namelijk een persoon met een wazige blik. De foto zelf vind ik prachtig.

KleineAap
Wederom een leuke voortzetting, en voor mij een wat grotere diepgang in de ketting. Het "verhaal" komt met deze foto een stuk verder voor mij. Wat ik wel vreemd vindt als ik je motivatie lees, is dat je zegt dat ze naar een leeg perron kijkt, terwijl ze volgens mij duidelijk naar boven kijkt en niet naar het perron, zoals je aan de rails kunt zien. Verder een prachtige foto, het lijnenspel in de bovenleiding vind ik mooi!

WiertOmta
Ook jouw foto vind ik een goede toevoeging aan de ketting. Hij is weer een stapje verder dan de vorige 2 foto's, maar heeft er zeker betrekking op. Ook zonder motivatie is de foto een duidelijk vervolg op de vorige foto's. Door de vignettering links bovenin wordt de aandacht voor mij perfect naar het onderwerp getrokken, het scherm en de atlas. Mijn aandacht wordt wel veel naar het midden van de foto getrokken, dat is wat onrustiger dan de rest van de foto, waar het om draait.

deugniet
Aan je motivatie te zien heb je de vorige foto erg goed bekeken. Zie het ook terug in je eigen foto. Wederom een leuk vervolg! Zelf had ik niet zo snel aan het "Voor ik vertrek" briefje gedacht, leuk! Ik had de foto spannender gevonden als je het paspoort weg had gelaten, die vindt ik wat te cliché.

trancesetter
Super! Vindt jouw foto inhoudelijk echt top. Ook goed naar details gekeken, en hij heeft inhoudelijk echt diepgang gekregen door de verkreukelde brief die op het perron ligt. Misschien was ie mooier geweest als je het perron zelf wel scherp had gemaakt, maar dat was ws niet gelukt met het kleine diafragma- getal wat je gebruikt hebt.

Frunz
Leuk over hoe je verder bent gegaan met het onderwerp gemist! Eigenlijk weinig woorden aan vuil te maken, gewoon een goede foto. Aandacht wordt wel snel getrokken naar het gele vel wat onder het formulier ligt.

Nomad
Leuk tweeluik! (weet niet of het een tweeluik is :P ) Inventieve associatie, vertraging combineren met student zijn. Technisch niks op aan te merken!

abrakadaver
Een heel lugubere voortzetting ;) Inhoudelijk wel heel sterk vind ik zelf, vooral de brief rechts onderaan! Misschien was ie sterker geweest als je de vloer ook geblurd had, maar dat is pixelneukerij ;)

universal creations
Je hebt geen motivatie bij je foto, las ergens dat het een foutje was, maar jou foto heeft vindt ik geen motivatie nodig. Heel logisch vervolg! Enige wat mij stoort is dat er veel grijs is in je foto, had hem zelf denk ik wat kleiner gecropt.

digitrasher
Ontzettend grappig om te zien dat je aan drank denkt! Vooral gezien wat er voor de foto van universal creations is gebeurd wat betreft drank :) Ook jouw foto is een logisch vervolg. Technisch prima, en lekker simpel.

Darkflow
Je geeft het zelf al aan in je motivatie, je deed hetzelfde als je voorganger. Aan de ene kant is dat jammer, je verandert niet veel aan het verhaal. Aan de ander kant is het een prachtige foto en hij kijkt heerlijk weg.

Gutteguttegut
Je vervolg is goed! (Zeg ik voor de zoveelste keer ;) ) Maar het is wel zo vindt ik. Leuke associatie. Enigste minpuntje vindt ik de grote zwarte vlek rechts bovenin.

Nolani
Ik had zelf een andere gedachte bij je foto in vergelijk met je motivatie: Het tegenovergestelde van een warm vuurtje is buiten in de vrieskou staan :P Het blijft voor mij een leuke link met de vorige foto, alleen vindt het wel een wat saaie foto qua onderwerp.

LlamaWereldOver
Logisch vervolg! Een doods landschap, maar dit keer in het midden een nog levende boom. Technisch gezien een wat mindere foto, voor mij iets te weinig contrast.

Melkbus
Cappuccino! :9 Een vervolg van het verhaal volgens het boekje! Foto heeft voor mij geen motivatie nodig. Leuk!

djkooij
Voor de zoveelste keer in mijn reacties van deze ketting, de foto heeft geen verdere uitleg nodig vindt ik. Erg wit in verhouding met je voorgangers, wat een leuke afwisseling heeft vindt ik. De situatie is wel erg geregiseerd.

Loekasj
Nu m'n eigen creatie.... Ben het eens met wat de andere tot nu toe te melden hebben, een te gearrangeerde foto die wat donker is. Ook begint het onderwerp natuurlijk saai te worden. Ga er verder niet op in, ik weet wat er veranderen moet ;)

LethalInnocence
Hetzelfde idee als djkooij, maar een andere uitwerking :) Uiteraard een waarschijnlijk bekende uitwerking van drank ;) Goede foto, de ruis die te zien is doet de foto goed, alleen de vignettering links bovenin niet vindt ik.

k4kl44s
Vindt het leuk om te zien dat je het tegenovergestelde van je voorgangers doet, "the day before" proberen vast te leggen ;) Heb gelezen dat je de foto met een telefoon genomen hebt. Vind het inhoudelijk niet een heel slechte foto, hij was echter wel stukken beter geweest als hij kwalitatief beter was geworden, bedoel hiermee de slechte beeldkwaliteit.

Nou dat was het :P Vondt het leuk om mee te doen, en vindt het resultaat tof om te zien, heb er veel van geleerd. Ik ben benieuwd hoe de volgende ketting er uit gaat zien qua regels. Inhoudelijk vindt ik eigenlijk maar 1 foto af vallen, maar dat weet diegene denk ik zelf ook al, en zijn gear heeft hem ook niet veel geholpen.
Zie uit naar de volgende versie, en ik hoop dat ik mee kan doen 8)
Pagina: 1