Bah, ik weet het echt niet meer. Normaal is het maken van een keuze relatief eenvoudig, maar nu ik een laptop voor mezelf moet aanschaffen kom ik er niet uit. Of ik ben te veeleisend, of wat ik wil is er gewoon niet. Je begrijpt het al, hulp, tips en advies worden zeer gewaardeerd
Ik zoek een laptop om overwegend thuis te gebruiken. Accuduur is voor mij dus niet of nauwelijks van belang. Ik zal de laptop naast surfen voornamelijk voor twee dingen gebruiken, tekstverwerken en World of Warcraft spelen. Ik schrijf in opdracht teksten voor websites, persberichten etc., dus ik tik heel wat af. Een goed toetsenbord is voor mij dan ook erg belangrijk. Ik wil geen numpad aan de zijkant, want ik ben op zoek naar een 15-16" laptop en ik kan maar niet wennen aan het typen op de laptop van m'n vriendin, een 15.4" Asus die wel zo'n kreng aan de zijkant heeft. Ik heb vanwege het feit dat ik veel schrijf ook liefst niets 'breders' dan een 16:10 scherm. Liefst ook niet een al te hoge resolutie, geen full HD voor mij dus a.u.b.
World of Warcraft is weliswaar geen nieuw spel meer, maar kan toch aardig veeleisend zijn als je de details omhoog gaat schroeven en de viewing range omhoog schuift. De Asus van m'n vriendin heeft een ATI 3470 chipje en dat gaat eigenlijk maar net. Ik denk dat ik goed vooruit zou kunnen met iets dat ongeveer gelijk presteert aan de Mobility Radeon 3650 (nVidia of ATI is me om het even). Verder zoek ik een dual core cpu van minimaal 2 Ghz (maar liefst 2.4) met 4GB. Ik realiseer me dat geheugen niet zo duur is, dus als ik een laptop tegenkom die perfect is, maar niet 4GB geheugen heeft, is dat geen ramp.
Het lastigste is misschien nog wel dat ik ook een mooie laptop wil. Ik heb bv. naar MSI gekeken, maar ik vind die rode rand foeilelijk (en ik las over die grijze rand, maar ik kan geen dikke quad core gamers laptop betalen

). Acer wil ik niet omdat ik toch wel kwaliteit wil, ik heb altijd een voorliefde gehad voor Dell maar er zijn nogal wat problemen met de Studio 15, de GPU is niet zo super en in de nieuwe Studio 15 (nog niet bekend wanneer die hier leverbaar wordt) zit weliswaar een betere (en een verlicht toetsenbord wordt leverbaar

) maar die heeft weer een 16:9 scherm met zo'n 1366x768 resolutie. De Studio XPS 16 is supermooi, heeft alles, is wel aan de dure kant, maar dat ding wordt loeiheet en ik ga m'n laptop zeer waarschijnlijk uitsluitend op schoot gebruiken.
Uiteindelijk kwam ik bv. uit bij de
Toshiba Satellite A350-A10. C2D P8400, 4GB, 16", 320GB, Vista HP, HD3650, maar wel 1366x768 en ik vind em eigenlijk niet zo mooi

De
MSI EX623-070NL heeft een numpad aan de zijkant dus wordt het ook niet. De
Sony Vaio FW21E is een super supermooi apparaat, maar 1600x900 en een ATI 3470. De
Sony CS11S/P zou met z'n 14" ook nog wel voldoen, maar heeft een 128MB Geforce 9300M GPU en die is volgens mij ook niet zo super, toch?
Je ziet, ik kom er niet uit. Qua uiterlijk vind ik een Sony FW of CS serie ontzettend mooi, een XPS Studio 16, heb zelfs naar een Macbook gekeken maar die zijn gewoon te duur. M'n budget is rond de 800-900 euro, althans als ik het daarmee red. Als ik echt iets heel moois tegenkom dat goed is, dan kan ik er altijd nog eens een nachtje over slapen.
Tips iemand?