Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumuz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04-2023
Gumuz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:36:
Er zit trouwens wel gewoon 2gb geheugen in bij andere leveranciers.
Dus de hp heeft een iets grotere hd en een wat snellere/zuiniger processor/fsb. kwa prijs zijn ze identiek lastig..
Gezien mijn vorige hp compaq net stuk is gegaan kies ik denk ik voor de thinkpad. Bedankt voor de tip iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeuk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:19
Ben ook op zoek naar een laptop. Heb verder niet veel eisen, behalve een 17 inch sherm. Het budget is maximaal 600 Euro. De volgende laptop kwam ik net tegen:

pricewatch: Fujitsu Siemens Amilo Pi 3625 NR007#

Is dit een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 06:47
degeuk schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:40:
Ben ook op zoek naar een laptop. Heb verder niet veel eisen, behalve een 17 inch sherm. Het budget is maximaal 600 Euro. De volgende laptop kwam ik net tegen:

pricewatch: Fujitsu Siemens Amilo Pi 3625 NR007#

Is dit een goede keuze?
hij voldoet in ieder geval aan je eisen

zou je niet wat meer eisen opstellen en dan gaan filteren? degelijkheid, accuduur, werkgeheugen, besturingssysteem, processor etc. niet van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wit_product
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik weet niet juist of dit in het juiste topic staat, maar ik ben ook opzoek naar een laptop. Ik zoek een (goedkope) laptop om mee naar school te nemen en thuis te kunnen werken zonder altijd vast achter mijn bureau te zitten.
Mijn budget is max 550 euro (liefst wel goedkoper, rond de 400-450 euro).
Ik heb net gezien dat er vanaf morge in Carrefour een "Packard Bell Easynote mx52" te koop staat voor €399. Ik heb op internet al wat rondgekeken, maar dikwijls las ik dat de kwaliteit van een Packard bell wel eens de wensen overlaat, klopt dit?

Ik ben ook al eens in MM en Saturn gaan kijken en heb enkele van de goedkopere laptops genoteerd.. Deze leken me wel interessant:
-Asus x58c (kostte €469)
-Toshiba l300 19n (voor €449)

Ik ken echter niets van pc's, dus weet ook niet juist op welke specificaties ik moet letten. De laptop is vooral nodig voor tekstverwerking en films te kijken enz (geen zware games spelen ofz, gewoon vlot werken als er verschillende toepassingen tegelijk openstaan :))

Iemand tips, of zaken waarop ik moet letten?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
[b][message=31656015,noline]wit_product schreef op woensdag 18 maart 2009 @ Ik ken echter niets van pc's, dus weet ook niet juist op welke specificaties ik moet letten. De laptop is vooral nodig voor tekstverwerking en films te kijken enz (geen zware games spelen ofz, gewoon vlot werken als er verschillende toepassingen tegelijk openstaan :))
Hoe dan ook een Dual Core processor nemen! Deor jou gekozen notebooks lijken dit niet te hebben. Zelf zou ik pricewatch: HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA) aanraden. Verder zou je CSL Notebook Buy Guide kunnen doornemen. Een "Welke notebook moet ik kopen voor Dummies" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wit_product
  • Laatst online: 21-12-2022
GENETX schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:26:
[...]

Hoe dan ook een Dual Core processor nemen! Deor jou gekozen notebooks lijken dit niet te hebben. Zelf zou ik pricewatch: HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA) aanraden. Verder zou je CSL Notebook Buy Guide kunnen doornemen. Een "Welke notebook moet ik kopen voor Dummies" ;)
Alvast bedankt voor de link.. Heb nu toch al een en ander bijgeleerd ;)

Heb je ms enig idee in welke winkel ze die HP eventueel verkopen, zodat ik hem iig al eens kan bekijken op voorhand? Want 'k ben nog niet zo vertrouwd met kopen op het internet enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik weet niet of ergens het exacte type is te zien. Kijk gewoon wat voor case het is. Doorgaans gebruikt men voor een hele reeks laptops dezelfde case en dan kun je al snel een vergelijkbaar type vinden om even te kijken.

Zo ben ik vandeweek ook naar de mediamarkt geweest met mn zus voor een laptop. Alles bekeken, uitbundig getest en nu combineren met reviews, smaak en prijzen ind e pricewatch om straks 100-150 euro te besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:21

DMN

wit_product schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 01:10:

Ik ben ook al eens in MM en Saturn gaan kijken en heb enkele van de goedkopere laptops genoteerd.. Deze leken me wel interessant:
-Asus x58c (kostte €469)
-Toshiba l300 19n (voor €449)
Mocht je ondanks het ontbreken van een tweede core toch de Toshiba nog overwegen; bij de BCC staat hij voor 399. Voor die prijs is het best een leuk ding. Ik heb hem afgelopen vrijdag gekocht voor een familielid en de snelheid in Vista valt helemaal niet tegen. Wel even alle voorgeinstalleerde troep eraf gooien.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Na alle overwegingen heb ik besloten om het budget te verruimen naar €800 tot max €900,- omdat ik anders met een laptop kwam te zitten die eigenlijk net niet aan mijn verwachtingen zou voldoen.
Uiteindelijk is het dan toch de Dell Studio 15 geworden, mede door de nieuwe aanbieding die ze hebben.

Voor de prijs van €875,- de volgende specs:

- 15.4" LCD met resolutie van 1920x1200
- Intel P8600 CPU
- 4GB DDR
- HD3450 videokaart
- 320GB HDD
- Blu-ray / DVDR combo
- 4 jaar in home garantie

Ik ben blij dat ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt! :)

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Met die specs kom ik op € 975 uit! Vind je de gebruikerservaringen op Got niet enigszins zorgwekkend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

^ met AgentSmith.

Mediabuttons die weigeren, ga ietwat ruig met de notebook om en je scharnieren breken ook nog eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:26:
^ Met die specs kom ik op € 975 uit! Vind je de gebruikerservaringen op Got niet enigszins zorgwekkend??
Momenteel een extra 10% korting en gratis bezorging met code WDJKZ?BBRGPVF$, ik kom daardoor op € 876,82 om precies te zijn. :) En inderdaad, de klachten over die mediabar heb ik gelezen en dat was in eerste instantie ook een reden om hem niet te kopen. Maar nu je 4 jaar in home garantie voor bijna niets extra krijgt durf ik de gok wel aan.
Ik heb de afgelopen weken al vele laptops bekeken, en bij alle laptops van <€1000,- kom ik wel een probleem tegen. Deze voldoet qua specs in ieder geval aan mijn eisen.

[ Voor 22% gewijzigd door Atrax op 20-03-2009 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Atrax schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 04:14:
[...]

Momenteel een extra 10% korting en gratis bezorging met code WDJKZ?BBRGPVF$, ik kom daardoor op € 876,82 om precies te zijn. :) En inderdaad, de klachten over die mediabar heb ik gelezen en dat was in eerste instantie ook een reden om hem niet te kopen. Maar nu je 4 jaar in home garantie voor bijna niets extra krijgt durf ik de gok wel aan.
Ik heb de afgelopen weken al vele laptops bekeken, en bij alle laptops van <€1000,- kom ik wel een probleem tegen. Deze voldoet qua specs in ieder geval aan mijn eisen.
Goh, mag je hem 4 jaar lang gratis laten opsturen ipv slechts 1 jaar |:(

Ik hoop dat Dell het weet te fixen, want zelfs met garantie zou ik mn tengels nog neit willen branden aan een laptop waarbij je weet dat er een defect is. Een laptop wil je normaal kunnen gebruiken, die koop je niet om gebruik te maken van garantie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
GENETX schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:27:
[...]

Goh, mag je hem 4 jaar lang gratis laten opsturen ipv slechts 1 jaar |:(

Ik hoop dat Dell het weet te fixen, want zelfs met garantie zou ik mn tengels nog neit willen branden aan een laptop waarbij je weet dat er een defect is. Een laptop wil je normaal kunnen gebruiken, die koop je niet om gebruik te maken van garantie :X
Voordeel van in home garantie. Je hoeft hem niet op te sturen, ze komen hem bij je thuis fixen ;) En het is het afdekken van een risico, geen garantie om problemen te krijgen. We zullen zien wat de toekomst brengt. Ook andere laptops hebben hun problemen. Zo kwam ik bij Xxodd bijvoorbeeld veel klachten over slechte schermen tegen. En bij veel webshops krijg je zonder pixelgarantie standaard een dode pixel. Kun je je ook jaren aan ergeren. Zo is er overal wel wat op aan te merken.
Ik ben me er van bewust dat de Studio's problemen kunnen hebben met de mediabar, en dat ze er niet goed tegen kunnen als je ze laat vallen. Maar welke laptop onder de €1000,- kan dat wel?

[ Voor 33% gewijzigd door Atrax op 20-03-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Hoi,

Ik ben zelf ook op zoek naar een laptop. Ik heb lang zitten twijfelen tussen een desktop en een laptop. Maar ik heb besloten om nu eerst een laptop aan te schaffen. Aangezien ik momenteel niet veel op de PC aan het gamen ben(ik heb ook nog een xbox360 en een wii), en ik de mobiliteit ontzettend belangrijk vind. Ik LAN regelmatig met mijn vrienden(oudere games: Warcraft 3: Frozen Throne, Medal of Honor). Ik ben wel weer van plan om World of Warcraft te gaan spelen. Het belangrijkste is dus dat de laptop deze game probleemloos kan draaien. Ik heb altijd op een AMD Athlon 3000+ 1,81 ghz 1 of 2 gb werkgeheugen en volgens mij een Ati X800 gespeeld. En ook al is WoW een vrij oud spel dat niet veel eist, dit systeem had er toch moeite mee. Zeker wanneer ik mijn addons aan had staan en ging raiden met 25/40 man tegelijk(FPS van 5-20). Dus dit is de voornaamste eis, voor de rest gebruik ik hem af en toe voor schoolwerk(voornamelijk word, excel). Het is vooral voor thuisgebruik, af en toe neem ik hem mee naar mijn vrienden en misschien af en toe de universiteit. Mijn budget is ongeveer € 700 - € 800. Ik wil er het liefst zo min mogelijk aan uitgeven aangezien ik later nog een desktop wil gaan aanschaffen en deze laptop er vooral voor dient om mobiel te zijn en wow soepel te kunnen spelen. Mijn oog is gevallen op een Acer Aspire, dit leek mijn een ontzettend mooi systeem voor de prijs die ervoor wordt gevraagd:

http://tweakers.net/price...0g-734g32bn.html#tab:info

Ik heb weleens gelezen dat de behuizing van de Acer te wensen over laat, maar zo vaak reis ik er niet mee, dus dit moet geen probleem zijn voor mij? Zijn er betere/andere opties? Ga ik een groot verschil merken met het systeem waar ik nu nog op werk/speel? Hoe zullen de prestaties van WoW zijn? Is de P7350 een degelijke processor? Hoe verhoud deze zich tegenover de T-lijn. Een degelijke videokaart heeft voorkeur bij mij, aangezien ik hem voornamelijk gebruik om te gamen. Dus ik heb naar een 9600GS/GT zitten kijken. Bij een 9600 GT zit je vaak gelijk in een hogere prijsklasse. Het liefst heb ik een 15,4'', 17'' is te groot. Maar al ga je kijken naar een 15,4'' dan zit je gelijk in een hogere prijsklasse, is een 16'' nog te doen of is dit ook al vrij fors? Ook een groot pluspunt is de resolutie, 1440x900 wordt er aangegeven maar dit is denk ik 1366x768. Ik werk nu op een 19''(1440x900), bevalt me goed. 1280x800 vind ik een te lage resolutie. Daarnaast is 4 gb werkgeheugen tegenwoordig wel de standaard. En er zit ook nog een blu-ray dvd-speler in.

[ Voor 17% gewijzigd door Kereltje88 op 20-03-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Volgens mij niets mis met die keuze. Zoveel specs krijg je niet bij andere notebooks en die gemstone is aardig steviger. Degelijkheid is overigens ook niet het hele verhaal, ook dingen als warmteontwikkeling. Zoek nog wel even op het internet en lees het ervaringen topic eens. Er staat me iets bij dat deze nog wel eens oververhit wil raken, maar dat zegt ergens iets in mn brein, dus zeker weten doe ik het absoluut niet.

De HD3650 of NVIDIA 9600M en hogere kaarten zijn prima voor jou eisen. P-series zijn max 25W, T-series 35W. Vergelijk dus op de clocksnelheid. Er zijn snellere processors, maar ik denk, zeker icm een 9600M, niet in jou prijsklasse.
Maar al ga je kijken naar een 15,4'' dan zit je gelijk in een hogere prijsklasse, is een 16'' nog te doen of is dit ook al vrij fors? Ook een groot pluspunt is de resolutie, 1440x900 wordt er aangegeven maar dit is denk ik 1366x768. Ik werk nu op een 19''(1440x900), bevalt me goed. 1280x800 vind ik een te lage resolutie. Daarnaast is 4 gb werkgeheugen tegenwoordig wel de standaard. En er zit ook nog een blu-ray dvd-speler in.
Stop es met editten :+

16" is volgens mij eerder nog 15,6" (allemaal toch dezelfde panelen). Kijk eens in een winkel zou ik zeggen. Alleen dan kun je het zien. Ga maar uit van 1366x768, 15,6/16" is namelijk een 16:9 verhouding ipc 16:10, 1440x900 kan nooit dan ;)

Alternatief:
pricewatch: Toshiba Satellite A350-A10

[ Voor 59% gewijzigd door GENETX op 20-03-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atrax schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 04:14:
Super code! :) Wel snel beslissen want is maar t/m 25 maart geldig. Die garantie lijkt mij ook een aardige safeguard. Lijkt mij in ieder geval niet dat ze veel geld kwijt willen zijn aan het sturen van koeriers of monteurs dus kan me niet voorstellen dat de defecten en tekortkomingen die je op internet kunt vinden veel voor zullen komen.

Mijn pakket komt met die code op € 885. Gewijzigde opties zijn bluetooth, 1440x900 beeldscherm en Engelse Vista. Is dat trouwens een 64 bit versie van Vista? Anders heb je niet erg veel aan 4 GB ram.

Weet iemand of Dell's in-home garantie ook in het buitenland geldig is? Ben van plan om wat verder in de toekomst Europa voor langere tijd te verlaten en dan moet ik er natuurlijk wel wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Als je 64 bit wil, moet je telefonisch bestellen, anders krijg je 32 (ben ik via de hard-way achtergekomen). Wisselen is achteraf niet mogelijk. Wel is het mogelijk om bij het activeren telefonisch aan Microsoft uit te leggen, dan is er vaak wel wat te regelen (ga ik dus proberen).
Ik heb de bluetooth weggelaten, was voor mij niet interessant (voor noodgevallen heb ik nog zo'n bluetooth-usb dingetje van minieme afmetingen). De resolutie was wel een van de belangrijke punten (1920x1280).

Voor eventuele buitenland garantie zou je er de algemene voorwaarden op na moeten slaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Atrax op 21-03-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atrax schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:11:
Als je 64 bit wil, moet je telefonisch bestellen, anders krijg je 32 (ben ik via de hard-way achtergekomen). Wisselen is achteraf niet mogelijk. Wel is het mogelijk om bij het activeren telefonisch aan Microsoft uit te leggen, dan is er vaak wel wat te regelen (ga ik dus proberen).
Maar kun je dan ook van kortingscoupons gebruik maken? Wil natuurlijk wel die 10% korting meepakken. :)
Ik heb de bluetooth weggelaten, was voor mij niet interessant (voor noodgevallen heb ik nog zo'n bluetooth-usb dingetje van minieme afmetingen). De resolutie was wel een van de belangrijke punten (1920x1280).
Bluetooth is wel zo fijn icm een bluetooth muis en eventueel toetsenbord. Scheelt weer een losse ontvanger. Is die resolutie wel prettig op een 15" scherm? Voor films zie ik er in ieder geval het nut niet van in.
Voor eventuele buitenland garantie zou je er de algemene voorwaarden op na moeten slaan.
De garantievoorwaarden kan ik dus nergens vinden op de site. Dat maakt het ook wel een beetje verdacht allemaal.

Ben nu overigens weer aan het twijfelen wegens geruchten over de Dell Studio 1555. Die zou namelijk een snellere ATi-chip aan boord hebben. Bovendien is ie bijna 300 gram lichter. Hij staat echter nog nergens officieel online.
De 1555 blijkt o.a. in NZ te koop te zijn. 1366x768 is de enige verkrijgbare schermresolutie. Dat is helaas geen optie voor mij. Jammer!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik zie de bomen door het bos niet meer. Mijn vriendin wilt een nieuwe laptop, en ik heb de helse taak gekregen om te beslissen welke het wordt.
Budget is max max max 800 euro. Ze gebruikt hem enkel voor internet, msn, office, filmpje en het occasionele time-management spelletje (niet echt veeleisend qua graphics). Aangezien hij toch draagbaar moet zijn om naar de les mee te nemen: 15.4" of 15.6".
Aangezien de vader hem wilt afschrijven gaat hij er persoonlijk om gaan, wat de keuze wel beperkt tot een paar winkels.

Kben eens in mediamarkt en op de site van vandenborre gaan kijken en heb onderstaande laptops gevonden. Is er ene van goeie prijs/kwaliteit?

http://nl.packardbell.be/...roductgroup-134-1451.html 799 euro
http://tweakers.net/price...c-(nf729ea).html#tab:info 749 euro
http://laptop-shop.be/pro...2&category_id=28&vmcchk=1 799 euro

Help deze medemens in nood, ik word zot van het gezaag van m'n vriendin :p

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik vind de laatste 2 de betere keuzes, maar wat is haar smaak. De 2e, in een iets goedkopere variant, gaat mijn zusje binnenkort kopen, het model dat jij geselecteerd is is de winnaar van de NBBG die eigenlijk al uit had moeten zijn (alleen verhinderen externe omstandigheden dat). De keuze van mn zusje kwam voornamelijk door het uiterlijk. In principe is geen van de laptops verkeerd, maar ben persoonlijk geen packard bell fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Merci! Dan zal het die 2e worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
BobbyDgtl schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:52:
Merci! Dan zal het die 2e worden!
Mag ik vragen waarom je tussen die drie laptops wilt kiezen?
Je gaf in je bericht aan dat de laptop alleen gebruikt zal worden voor internet, msn, office, filmpje en een niet veeleisend spel. Is het dan niet beter om een instap-laptop te kopen van rond de € 500,-

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hij is beperkt tot een aantal winkels, zo zal hij wel niet de goedkoopste prijzen hebben. De HP staat bijvoorbeeld voor 100 euro minder in de pricewatch. Daarnaast is een wat ebtere laptop echt geen overbodige luxe. Een goede igp of videokaart zorgt ervoor dat deze ook makkelijk HD video afspeeld bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Ik heb niet zo heel veel keuze aangezien hij in de winkels in de buurt te koop moet zijn. Ik moet niet per se tussen die 3 laptops kiezen, dit zagen me er gewoon degelijke uit.

En kheb toch liever een iets beter model dan het goedkoopste. Ge krijgt wat ge betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
  • Laatst online: 03-08 08:39
Vraagje aan GENETX?

Nu is het bijna eind maart, als je nu weer zou moeten kijken naar de eisen die je stelde in december 2008.

Wat zou dan nu de beste Notebook in jouw ogen zijn kijkende naar de eisen die je stelde? Ik heb nu zoveel type notebooks voorbij zien komen dat ik zo niet meer weet welke er nu "beter" is voor de "juiste" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De HP dv5 1200-series. We proberen de volgende NBBG op 1 april online te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Bah, ik weet het echt niet meer. Normaal is het maken van een keuze relatief eenvoudig, maar nu ik een laptop voor mezelf moet aanschaffen kom ik er niet uit. Of ik ben te veeleisend, of wat ik wil is er gewoon niet. Je begrijpt het al, hulp, tips en advies worden zeer gewaardeerd :P

Ik zoek een laptop om overwegend thuis te gebruiken. Accuduur is voor mij dus niet of nauwelijks van belang. Ik zal de laptop naast surfen voornamelijk voor twee dingen gebruiken, tekstverwerken en World of Warcraft spelen. Ik schrijf in opdracht teksten voor websites, persberichten etc., dus ik tik heel wat af. Een goed toetsenbord is voor mij dan ook erg belangrijk. Ik wil geen numpad aan de zijkant, want ik ben op zoek naar een 15-16" laptop en ik kan maar niet wennen aan het typen op de laptop van m'n vriendin, een 15.4" Asus die wel zo'n kreng aan de zijkant heeft. Ik heb vanwege het feit dat ik veel schrijf ook liefst niets 'breders' dan een 16:10 scherm. Liefst ook niet een al te hoge resolutie, geen full HD voor mij dus a.u.b.

World of Warcraft is weliswaar geen nieuw spel meer, maar kan toch aardig veeleisend zijn als je de details omhoog gaat schroeven en de viewing range omhoog schuift. De Asus van m'n vriendin heeft een ATI 3470 chipje en dat gaat eigenlijk maar net. Ik denk dat ik goed vooruit zou kunnen met iets dat ongeveer gelijk presteert aan de Mobility Radeon 3650 (nVidia of ATI is me om het even). Verder zoek ik een dual core cpu van minimaal 2 Ghz (maar liefst 2.4) met 4GB. Ik realiseer me dat geheugen niet zo duur is, dus als ik een laptop tegenkom die perfect is, maar niet 4GB geheugen heeft, is dat geen ramp.

Het lastigste is misschien nog wel dat ik ook een mooie laptop wil. Ik heb bv. naar MSI gekeken, maar ik vind die rode rand foeilelijk (en ik las over die grijze rand, maar ik kan geen dikke quad core gamers laptop betalen :P). Acer wil ik niet omdat ik toch wel kwaliteit wil, ik heb altijd een voorliefde gehad voor Dell maar er zijn nogal wat problemen met de Studio 15, de GPU is niet zo super en in de nieuwe Studio 15 (nog niet bekend wanneer die hier leverbaar wordt) zit weliswaar een betere (en een verlicht toetsenbord wordt leverbaar O+) maar die heeft weer een 16:9 scherm met zo'n 1366x768 resolutie. De Studio XPS 16 is supermooi, heeft alles, is wel aan de dure kant, maar dat ding wordt loeiheet en ik ga m'n laptop zeer waarschijnlijk uitsluitend op schoot gebruiken.

Uiteindelijk kwam ik bv. uit bij de Toshiba Satellite A350-A10. C2D P8400, 4GB, 16", 320GB, Vista HP, HD3650, maar wel 1366x768 en ik vind em eigenlijk niet zo mooi :P De MSI EX623-070NL heeft een numpad aan de zijkant dus wordt het ook niet. De Sony Vaio FW21E is een super supermooi apparaat, maar 1600x900 en een ATI 3470. De Sony CS11S/P zou met z'n 14" ook nog wel voldoen, maar heeft een 128MB Geforce 9300M GPU en die is volgens mij ook niet zo super, toch?

Je ziet, ik kom er niet uit. Qua uiterlijk vind ik een Sony FW of CS serie ontzettend mooi, een XPS Studio 16, heb zelfs naar een Macbook gekeken maar die zijn gewoon te duur. M'n budget is rond de 800-900 euro, althans als ik het daarmee red. Als ik echt iets heel moois tegenkom dat goed is, dan kan ik er altijd nog eens een nachtje over slapen.

Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nouja, die toshiba is wel een van de betere keuzes. Die videokaarten uit de Sony's zijn te licht. De eerste is gelijk aan die van je vriendin, de 2e is nog trager volgens mij, iig niet veel beter.

Maar wat heb je tegen het numpad? Je kan hem hoe dan ook wel uitzetten. Het is in ieder geval wat enkel MSI en Asus nu standaard op 15,4"-ers hebben. Voor mij persoonlijk zou het wel handig zijn.

Belangrijkste in mijn ogen is dat je aangeeft dat je veel tikt. Zelf heb ik ook een Asus en ben zeer tevreden over dat toetsenbord: Stevig en veert niet door, heerlijk ramplankje.

Die Studio waar je het over hebt is volgens mij de 16, alleen die is 16:9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Klopt, die is ook al 16:9. Kortom, het is moeilijk! Heb gisteren nog wat naar BTO laptops zitten kijken, maar die vind ik dan weer ontzettend saai. Ik ben zo lastig :P

Het nadeel van de numpads vind ik overigens simpelweg dat het ding er zit. Ik wil een ruim opgezet toetsenbord, dat typt fijner. Het numpad zal ik niet gebruiken, en volgens mij zitten de rest van de toetsen dichter op elkaar als er zo'n numpad naast zit.

Ik moet inderdaad wel zeggen dat het toetsenbord van die Asus erg stevig en degelijk aanvoelt. Geldt sowieso voor de hele laptop overigens, dat heeft me wel aangenaam verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
TripleM schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:47:
Het nadeel van de numpads vind ik overigens simpelweg dat het ding er zit. Ik wil een ruim opgezet toetsenbord, dat typt fijner. Het numpad zal ik niet gebruiken, en volgens mij zitten de rest van de toetsen dichter op elkaar als er zo'n numpad naast zit.
Nee, de rest van de toetsen zijn even groot als normaal. Ik denk dat je vriendin een M51 heeft (M51Vr?). Die heeft mijn klasgenoot in ieder geval en de behuizing is op een linkje verf na gelijk aan mijn Asus F3-series. Alleen het toetsenbord wijkt dus ook nog af. Wel is duidelijk te zien dat de ruimte aan de zijkanten is ingekort om het numpad er in te krijgen, de andere toetsen zijn echter niet verkleind!

Dus alles is ook even ruim opgezet, echter heb je aan beide kanten minder plastic over. Ik denk dat het voornamelijk wennen is eigenlijk. Ik zou je aanraden om nog eens goed naar die laptop te kijken. Zo was bij mijn eerste laptop ook de Fn <-> Ctrl switch erg vervelend, maar na een weekje was ik daar wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MerkAsus
TypeF3TC-AP053C
ProcessorAMD Turion 64 X2 TL-56
Geheugen 1GB DDR2
Grafische chipGeForce Go 7300
Beeldscherm15,4" 1280 x 800 Pixels
Opslagcapaciteit120 GB s-ata 5400rpm
Optische drive DVD Super Multi
OverigeVista Home Premium
Garantie2 jaar
Waar te koop?pricewatch: Asus F3TC-AP053C
Prijs?318,50 - 332,11

Lijkt me een leuke laptop voor dat geld, wel even 1 GB ram er bijplaatsen. Hij is alleen nergens op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
M'n vriendin heeft een X56T. Hmm, misschien toch maar es kijken naar de laptops met numpad dan. Ik zag net een Inspiron 15, met ATI HD4330 chip. Kan daar alleen geen benchmarks van vinden, en het kreng is 16:9. Wel veel voor weinig bij zo'n ding, en de build quality is niet super belangrijk, afgezien van het toetsenbord dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
pleasure schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:20:
MerkAsus
TypeF3TC-AP053C
ProcessorAMD Turion 64 X2 TL-56
Geheugen 1GB DDR2
Grafische chipGeForce Go 7300
Beeldscherm15,4" 1280 x 800 Pixels
Opslagcapaciteit120 GB s-ata 5400rpm
Optische drive DVD Super Multi
OverigeVista Home Premium
Garantie2 jaar
Waar te koop?pricewatch: Asus F3TC-AP053C
Prijs?318,50 - 332,11

Lijkt me een leuke laptop voor dat geld, wel even 1 GB ram er bijplaatsen. Hij is alleen nergens op voorraad..
Dat is een A6Tc, een broertje van de A6T, in een Asus F3 behuizing 8)7

* GENETX kocht de A6T 2 jaar en 9 maanden geleden.

Maw, dat ding is al 2 jaar uit productie en daarom ook niet meer op voorraad ;) . Daarnaast kent de A6T-serie problemen, en ik weet niet of de Asus F3Tc er beter vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:32
Goedemiddag,

Ik kreeg zojuist het krantje van de wehkamp korting 4 daagse in de bus (2 t/m 5 april), daarin staat een mooie Fujitsu Siemens Esprimo V5535. Het is trouwens nogal raar dat ik hem via de homepage niet vinden kan op de site, via de search icm het Bnr had ik echter geen problemen hem te vinden. Daarnaast is hij gewoon al te bestellen voor 350€ terwijl het nog geen 2 april is maargoed..

De laptop bevat 2GB RAM, een 160GB hardeschijf en een intel celeron M570 en een 15,4" scherm. Ik ben normaal niet zo van de notebooks aangezien ik toch alleen thuis computer maar voor 350€ wil ik best een laptop aanschaffen, en zover ik kan zien is hij best redelijk.

Mijn bedoelingen met de machine zijn niet veeleisend: een filmpje, wat msn, surfen op het internet en school werk (denk daarbij aan tekstverwerken etc.) Ik zal hem 95% van de tijd thuis gebruiken dus batterijduur is niet van groot belang, een stopcontact is nooit ver weg.

Al met al, is deze laptop wat voor mij? Kan ik er de taken mee uitvoeren die ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Voor 350 kun je natuurlijk niet veel verwachten. Trager kun je eigenlijk niet krijgen wat betreft een normale notebook. Tsja, als je niet meer wilt/kunt uitgeven lijkt me het een prima deal: een stuk vlotter als een netbook maar wel goedkoop. Meer verwacht natuurlijk geen uitstekende prestaties van een single core Celeron. Je kan er prima mee overweg, maar er is uiteraard beter te vinden voor meer geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:32
Ik heb nog 2 andere laptops in dezelfde prijsklasse gevonden (http://www.wehkamp.nl/w2/...lNummer=720476&VA1=720476 en http://www.wehkamp.nl/w2/...lNummer=733497&VA1=720476)

Kan iemand mij vertellen of ik met deze laptops wat qua prestaties of accuduur win? Zo ja, hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
In principe niet, wellicht dat de HP een betere accu heeft. De HP is overigens uit de tests wel een degelijke laptop! Dat zou wel een goede reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

2 leuke latops bij computerland
HP cq60-206ed vs Acer 5520g-504g25mi

t3400 Geforce 9200M 256mb(533euro) VS AMD Turion 64 X2 TL-60 8600M GS 512mb(499euro)

Die 8600M is sneller dan de 9200M volgens notebookcheck.nl, Maar de T3400 is weer een stuk sneller dan de X2 TL-60. welke zou gemiddeld genomen sneller zijn dan? Er zou op gephotoshopt, en gegamed gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica