Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23

CSL Notebook Best Buy Guide december 2008: Basis Notebook

Door: GENETX

Vandaag de dag nemen veel mensen er een notebook bij. Puur voor naast de desktop om vanaf de bank of in de tuin hun mail te checken, een documentje te tikken en uiteraard GoT te bezoeken. Daarnaast hebben studenten tegenwoordig ook vaak een notebook nodig op hun opleiding. Deze laatste groep wil naast het office gebruik ook wel eens een spelletje spelen en een filmpje pakken. Aangezien deze groep niet te veel geld overheeft voor een notebook is het te besteden budget voor de basis notebook vastgesteld op een maximum van € 700.
Eisenpakket
Om aan de eisen van de doelgroep te voldoen is het volgende eisenpakket opgesteld voor de basis notebook:
  • Budget: € 700
  • Processor: Minimaal een dual core
  • Geheugen: Minimaal 2GB werkgeheugen
  • Harde schijf: Minimaal 160GB aan opslag capaciteit
  • Videokaart: Moet hardwarematig HD-Video kunnen decoden
Best Buy Basis Notebook: Asus M51Tr-AP033C
Deze maand levert Asus de beste basis notebook. Met de Asus M51Tr weet dit Taiwanese merk zijn concurrenten achter zich te laten. De M51Tr is een mix van zeer goede specificaties met een goede service. Voor € 677, 20 is deze notebook terug te vinden in de pricewatch.

Asus combineert in de M51Tr een snelle AMD Turion X2 Ultra met een sloot aan geheugen en hybrid crossfire. Hierdoor zijn de prestaties van deze notebook zeer goed voor deze klasse. Daarnaast levert Asus 2 jaar garantie mee. Om de set compleet te maken zijn ook een muis en tas aanwezig.
Specificaties
Asus M51Tr-AP033C
ProcessorAMD Turion X2 Ultra ZM-80 2,1GHz
ChipsetAMD M780G
Geheugen4GB DDR2
Harde schijf320GB 5400 RPM
VideokaartATI Mobility Radeon HD3470 256MB + ATI Mobility Radeon HD3200 CrossFire
NetwerkGigabit LAN, WLAN 802.11a/b/g/n
Optisch stationDVD±RW Multidrive
Scherm15,4" 1280x800
BesturingssysteemMicrosoft Windows Vista Home Premium
Accu6 Cells Lithium-Ion, accutijd onbekend
Afmetingen (bxdxh mm) en gewicht365x269,5x28-40,5 mm, 3 Kg
Aansluitingen en poorten4x USB 2.0, D-SUB, HDMI, S/PDIF (optical), FireWire, Line-out, Microfoon ingang, ExpressCardslot, 8-in-1 cardreader, eSATA, Modem
Extra'sBluetooth, 1,3MP webcam, Fingerprintreader
Garantie2 jaar pick-up and return
Processor
Net als de basis notebook uit de vorige editie van de NBBG is ook deze keer gekozen voor een AMD. Dit keer betreft het echter de Turion 64 X2 Ultra. Naast de hogere kloksnelheid heeft deze Turion X2 Ultra ook meer cache geheugen aan boord. De Griffin core heeft verder veel energiebesparende features aan boord. Zo klokken de beide cores onafhankelijk van elkaar en kan de HyperTransport-bus worden uitgeschakeld.
Chipset
De laptop is uitgerust met de AMD M780G chipset. Dit is de mobiele versie van de al energiezuinige AMD 780G desktop chipset. Deze chipset staat bij veel tweakers bekend als de ultieme chipset voor een energiezuinige PC. Ook de M780G heeft een ATI Mobility Radeon HD 3200 core meegekregen. Puma kent nog een leuke energiebesparende truc met deze Integrated Graphics Processor waarover meer in het stuk over de videokaart.
Geheugen en harde schijf
De Asus M51Tr is wat opslag capaciteit betreft ruim bemeten. Er zit, voor dit budget, een ruime schijf in met een grootte van 320GB. De schijf doet zijn werk op de voor notebooks normale 5400 RPM. Ook kan er een externe harde schijf worden aangesloten op de eSATA poort.

Naast de grote harde schijf monteert Asus ook een sloot aan geheugen in de notebook. Met 4GB aan werkgeheugen wordt voorkomen dat er prestatieverlies optreedt door het ontbreken van dualchannel. Hierdoor zal de bandbreedte tussen CPU en geheugen 2x zo hoog liggen, iets waar de geïntegreerde geheugencontroller van AMD wel raad mee weet.
Videokaart
Asus heeft gekozen voor de Hybrid CrossFire techniek van AMD en dat levert een aantal voordelen op. Wanneer er wordt gegamed kan de low-end Mobility Radeon HD 3470 gebruik maken van de geïntegreerde HD 3200 van de AMD M780G chipset. Hiermee valt aardig te gamen. Wanneer er echter op de accu wordt overgegaan kan de Mobility Radeon HD 3470 worden uitgeschakeld. De notebook zal dan doorwerken op de geïntegreerde Mobility Radeon HD 3200. Zo kan er nog meer energie worden bespaard met deze XpressPower techniek. Daarnaast zijn beide chips in staat HD content af te spelen met de gerenommeerde ATI UVD techniek.
Overige hardware
De draft-n standaard maakt deel uit van het AMD Puma platform en is dan ook aanwezig. Verder is ook bluetooth standaard aanwezig in de betere notebooks van Asus waar deze onder valt. Verder zijn ook een fingerprint scanner en draaibare webcam aanwezig. Voor de multimedia liefhebber ontbreekt dus niks aan deze veelzijdige notebook.
Software en drivers
Asus levert zoals gewoonlijk een nette driver CD en recovery DVD mee. Met de driver CD kan, na een schone Windows installatie, probleemloos de laptop zonder bloatware worden geïnstalleerd. Bloatware komt helaas wel standaard mee met de notebook. Verder is het niet duidelijk of de 64-bit variant wordt meegeleverd zodat de notebook van de volledige 4GB werkgeheugen gebruik kan maken. 64-bit drivers zijn echter wel te verkrijgen, al dan niet via www.asustreiber.de.
Behuizing en service
Voor wie denkt dat de M51 een vrij nieuwe behuizing is heeft het mis. Dit is niets meer dan een grote update van de Asus F3 behuizing. Echter was het ook niet nodig om deze te vervangen. De behuizing heeft wel een nieuw kleurtje gekregen en een numeriek toetsenbord, maar dat is dan ook het enige verschil met de F3. De laptop loopt verder mooi schuin waardoor deze heerlijk werkt. Verder, kan ik uit ervaring met een Asus F3Sc vertellen, is de behuizing in deze klasse zeer degelijk te noemen.

Op het gebied van garantie hebben we ook niets aan te merken. De 2 jaar die Asus standaard geeft geeft het toch een pluspuntje. Daarnaast weet Asus zijn klanten ook netjes te bedienen door nog CD's mee te leveren. Om op dit punt nog beter uit de verf te komen levert Asus ook een degelijke tas en notebookmuis mee. Met de M51Tr haal je dus een complete set in huis.
Conclusie
Asus heeft zijn M51Tr zeer goed uitgerust. Naast de specificaties die tot de hoogste in deze klasse behoren scoort het ook nog extra punten op service door de set compleet te maken met tas en muis!

Pluspunten:
  • Goede service
  • Compleet uitgerust
  • Hybrid graphics
Minpunten:
  • Mogelijk Vista x86 (ipv x64)
Links
Asus M51Tr-AP033C in onze Pricewatchl
  • Helaas geen reviews gevonden
Kosten
Hieronder een overzicht van de kosten van de complete set.
AantalOmschrijvingPrijsSubtotaal
1 Asus M51Tr-AP033C€ 677,20€ 677,20
Totaal€ 677,201
Alternatieven
Aangezien notebooks nauwelijks naar eigen wens zijn aan te passen, bieden we bij de Notebook Best Buy Guide ook 3 alternatieven aan:

Samsung R510 Acer Aspire 2930G Asus Pro55Gl
CPUIntel C2D T5800 2,0GHzIntel C2D T5800 2,0GHzIntel PDC T3200 2,0GHz
RAM4GB DDR24GB DDR23GB DDR2
HDD320GB 5400 RPM320GB 5400 RPM160GB 5400 RPM
GPUGeForce 9200M GS 256MBIntel GMA X3100GeForce 8200M
Grootte15,4" 1280x80012,1" 1280x80015,4" 1280x800
OSVista Home PremiumVista Home PremiumVista Home Premium
Garantie2 jaar1 jaar2 jaar
Prijs€ 647,36€ 698,59€ 491,47
Samsung R510
Samsung heeft een tijd geleden zijn notebooks ook op de Nederlandse markt uitgebracht. Deze maand weten ze met de R510 een plek in de NBBG te pakken. Deze notebook is net als de Asus een geweldige multimedia notebook. De videokaart is echter iets minder. De rest van de prestaties zijn dankzij de nieuwere Intel CPU met 800MHz FSB prima te noemen.
Acer Aspire 2930G
Acer heeft deze maand met de 2930G de compactste laptop in deze klasse. Deze 12,1" laptop weet de MSI uit de vorige editie in te maken. Met een 2GHz 45nm Intel processor heeft deze heel wat rekenkracht in huis. Daarnaast zijn ook 4GB werkgeheugen en een ruimte harde schijf van 320GB aanwezig. De Intel GMA X3100 zal echter niet geschikt zijn om op te kunnen gamen.
Asus Pro55Gl
Asus weet ook in het budget segment de beste notebook te leveren deze maand. De Asus Pro55Gl is voor de mensen die niet meer dan 500 euro willen besteden absoluut de beste keuze. De notebook combineert Intel's nieuwste budget processor (die wel op 2GHz tikt) met een goede chipset van NVIDIA. Asus levert ook hier 2 jaar garantie op.
Overzicht
[NBBG] Notebook Best Buy Guide Overzicht

[ Voor 100% gewijzigd door GENETX op 29-01-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nette guide Genetx. Bedankt. Ik ben het eens met de keuze voor de Asus/AMD als je games wil spelen. Als games niet zo belangrijk zijn kun je voor minder geld al een krachtigere Intel CPU krijgen, die koeler blijft en meer accu duur geeft. Zoals de Samsung en Asus die je noemt.

Ik zou zelf eerder de Lenovo SL300 dan die Acer 2930 kiezen trouwens. LED scherm, HDMI, X4500 en een stuk goedkoper.

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 03-01-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die SL300 is inderdaad mooi. Wss heb ik hem gemist omdat het nu een aanbieding is, normaal ligt hij ook tegen de 700 euro aan. De guide is al bijna een maand geleden geschreven namelijk... Toch bedankt voor de tip, een zeer mooie laptop idd. Voor de luie mensen, pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 2738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik verbaas me ook iedere keer over die prijs van 540 euro. Zal inderdaad een aanbieding zijn. Salland is de enige die hem heeft voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Via pricewatch kan ik niet de Asus Pro55Gl vinden. Ook op de website van Asus niet. Weten jullie hier iets meer over te vertellen? Vind het namelijk wel een hele interessante laptop

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ De tabel hierboven is gelinkt.
pricewatch: Asus Pro55GL-AP163C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Jammer van die Asus die zeer goed is, dat deze zeer slecht leverbaar is, maar 3 winkels bieden deze aan. Anders was dit een zeer sterke keuze voor aller laagste segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

J_star schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:29:
Jammer van die Asus die zeer goed is, dat deze zeer slecht leverbaar is, maar 3 winkels bieden deze aan. Anders was dit een zeer sterke keuze voor aller laagste segment.
Is nog maar de vraag of deze nog leverbaar is. Bij de 3 van de pricewatch is hij in iedergeval niet leverbaar. Lijkt mij verstandig dat deze laptop maar uit deze guide wordt gehaald.

Kan trouwens ook niks vinden op de Asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
J_star schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:29:
Misschien komen er nog winkels bij omdat deze pas vanaf 5-12 in de pricewatch staat.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dothan schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:25:
[...]

Misschien komen er nog winkels bij omdat deze pas vanaf 5-12 in de pricewatch staat.
Dat zou kunnen, ondertussen 1 internetwinkel gevonden waar hij leverbaar is. Tegen niet eens zo gekke prijs. http://www.4allclients.nl...ion=4&id=1773282&langID=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:26
Falcon schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:22:
[...]

Is nog maar de vraag of deze nog leverbaar is. Bij de 3 van de pricewatch is hij in iedergeval niet leverbaar. Lijkt mij verstandig dat deze laptop maar uit deze guide wordt gehaald.

Kan trouwens ook niks vinden op de Asus site.
Is gewoon leverbaar hoor :) Via google genoeg sites te vinden die hem nog op voorraad hebben.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als alternatief voor de Asus Pro55GL-AP163C is er ook de Acer 5730 6B2G16MN.

Voordelen Asus: bouwkwaliteit? (ik weet het zelf niet maar dit wordt vaak gezegd.), 1GB meer geheugen.

Voordelen Acer: betere CPU (Core 2 Duo T5870), iets betere GPU, eSATA, HDMI, vingerafdruk scanner, bluetooth, 802.11n.

Verder heeft de Acer een Intel chipset, van de Asus verwacht ik dat ie een Sis chipset heeft, maar ik heb dat niet nagezocht. Acer heeft multi touch, de Asus verwacht ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leuke laptop de asus m51, echter als ik op de sites ga kijken waar die wordt aangeboden vind ik soms verschillende specificaties. De ene keer heeft de laptop wel een HDMI en de andere keer niet.
Soms zelfs 3gb werkgeheugen ipv 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus is ook in mijn eigen ogen de beste keuze in zijn prijsklasse momenteel. Het numerieke toetsenbord is een mooie toevoeging en zelfs de videokaart is best aardig. Het enige dat ik mij nog afvraag is of de resolutie van het scherm, 1280x800, door sommigen als net wat te laag wordt bevonden. Want zeker verticaal lijkt mij dat iets aan de lage kant. Jammer eigenlijk dat je geen 'proefrit' met laptops kunt maken zoals met auto's voor je daadwerkelijk tot aankoop overgaat. Want mogelijk heb ik bijv liever 1440x900 of zelfs nog hoger. Als ik dat prettiger blijk te vinden dan heb ik daar best geld voor over. Daarentegen als 1280x800 voldoende blijkt te zijn dan houd ik dat extra geld natuurlijk liever in m'n zak.

De Asus heeft een duurdere broer, de M51Va. Meteen een stuk duurder en daarmee dus eigenlijk niet relevant voor deze NBBG. De grote verschillen zijn de Core 2 Duo processor en de ATi HD3650 videokaart. Rechtvaardigt deze hardware het prijsverschil van 275 euro als je ook af en toe een potje GTA wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 04:09:
Jammer eigenlijk dat je geen 'proefrit' met laptops kunt maken zoals met auto's voor je daadwerkelijk tot aankoop overgaat.
Officieel niet, maar de 14 dagen bedenktijd die je bij alle online aankopen krijgt kun je wel als zodanig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 04:09:
De Asus heeft een duurdere broer, de M51Va. Meteen een stuk duurder en daarmee dus eigenlijk niet relevant voor deze NBBG. De grote verschillen zijn de Core 2 Duo processor en de ATi HD3650 videokaart. Rechtvaardigt deze hardware het prijsverschil van 275 euro als je ook af en toe een potje GTA wilt spelen?
Absoluut. Ik neem aan dat je over GTA 4 spreekt? Ik denk dat door de eisen dat dat spel amper loopt (of zelfs niet) op de M51Tr. Zelfs mijn desktop heeft er moeite mee. Die T9400 en HD 3650 zijn voor GTA IV wat mij betreft echt een must. De Basis Notebook is wat dat betreft ook niet voor dergelijke games, daarvoor moet je de allround klasse nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Er wordt gezegd "Hiermee valt aardig te gamen". Aan wat voor games moet ik dan denken? De 3470 is geen geweldige kaart, dus hoeveel performance win je bij het gebruik van die crossfire opstelling?

Trouwens, voor een laptop in dezelfde prijsklasse:
Acer Aspire 6530G
Prijs: €676 + €29 verzenkoste = €705
  • Processor AMD Turion X2 mobile processor RM-72 / 2.1 GHz
  • 4 GB RAM
  • Hard Drive 320 GB
  • DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM / BD-ROM (!)
  • Display Type 16 inch
  • Max Resolution 1366 x 768
  • Notebook Camera integrated
  • Networking
  • Wireless LAN 802.11a/b/g/n
  • OS Provided Microsoft Windows Vista Home Premium
  • ATI Mobility Radeon HD 3650 with 512MB
  • HDMI with full hd output
Ik denk dat ik deze ga aanschaffen. Hij zit maar 5 euro boven het budget, maar heeft wel een betere videokaart, waar gewoon CoD 4 mee te spelen is, en een Blu-ray drive, waarmee ik dus blu-rays op mijn tv kan kijken :)

Hij komt alleen wel uit Engeland, weet iemand of dit uitmaakt qua toetsenbord indeling o.i.d.?

[ Voor 71% gewijzigd door jooncheez op 05-01-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Heb in de winkel een keer een 16" van Acer voor m'n neus gehad. Op papier zijn de specs prima maar deze vond ik toch veel te lomp en te zwaar. Toen ik 'm zag, wist ik al dat ik deze niet zou kiezen. Er stond een Sony Vaio naast. Wat een verschil! Veel lichter en dunner. Wat mij betreft kwalificeren Acers zich niet meer als laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
De ZM-80 draait volgens mij op 2,1 Ghz (op mijn notebook dan). Hmm hij heeft wel 2MB cache (Das 1MB meer dan de RM-72

[ Voor 31% gewijzigd door Eskimootje op 05-01-2009 20:07 . Reden: cache ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd waarom de Toshiba A300D-14R niet in het rijtje staat. Lijkt me een nette laptop met een betere videokaart en verder vergelijkbare specs voor een vergelijkbare prijs. Heeft het te maken met (bouw)kwaliteit en service? Ik zit te twijfelen tussen deze of toch de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij is er niks mis met de bouwkwaliteit van Toshiba. Ik weet alleen niet hoe een HD3470+HD3200 scoort t.o.v. een HD3650. Ik heb zo'n vermoeden dat Genetx dat wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De HD3650 is inderdaad een stuk vlotter (google eens op: Notebookcheck gpu). Met de kwaliteit van toshiba is niks mis, al vind ik ze wel wat goedkoper aanvoelen als deze Asus.

De Toshiba heb ik er met name uit gelaten omdat hij eigenlijk net een klasse hoger hoort. Deze BBG is meer toegespitst op mensen die niet echt gamen, maar meer office werk doen en multimedia spul met zo nu en dan een spelletje (zie ook de beschrijving ;) ). Voor deze doelgroep wegen dan ook de 2 jaar garantie en extra's als muis en tas zwaarder mee als een dikkere videokaart.

Dat maakt de Toshiba geen slechte keuze, integendeel. Voor de gamer die weinig geld (~700 euro) te spenderen heeft juist een enorm goede keuze voor zijn geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het ook een puma: dus HD3200+HD3650 in dit geval. Bij gelijke kwaliteit lijkt het er op de keuze is tussen 1 jaar extra garantie of een (iets) betere videokaart.

edit: tnx voor de snelle reacties :). Ik heb denk ik mijn keuze gemaakt!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GENETX schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:20:
De HD3650 is inderdaad een stuk vlotter (google eens op: Notebookcheck gpu).
Die site ken ik wel, maar daar zie ik geen crossfire combinaties. Of kijk ik verkeerd?

Over de bouwkaliteit: Afgaande op dit onderzoek doet Acer het beter dan Asus in 2008. Vrij opvallende uitslag lijkt me.
http://www.pcworld.com/zo...d=156197&page=7&zoomIdx=1

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 06-01-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:21:
volgens mij is het ook een puma: dus HD3200+HD3650 in dit geval. Bij gelijke kwaliteit lijkt het er op de keuze is tussen 1 jaar extra garantie of een (iets) betere videokaart.

edit: tnx voor de snelle reacties :). Ik heb denk ik mijn keuze gemaakt!
De 3200 werkt alleen als je er een 34XX videokaart bij zet, volgens mij. Daarentegen is de 3650 zoveel sneller dat je de 3200 niet echt mist. Ik heb de Toshiba zelf; goede laptop maar als je hem elke dag gaat vervoeren in trein/bus oid zou ik kijken naar eentje met een iets stevigere behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Toshiba besteld. Ik ga hem vooral in de huiskamer gebruiken ter vervanging van mijn desktop (nog een single core 2,53gh met 1024MB Ram en een 6600 LE videokaart: wat ik ook koop, ik moet er wel op vooruit gaan :) ) en zal hem gebruiken voor officetaken, internetten en wat games (maar niet het nieuwste van het nieuwste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
CF werkt idd alleen met een HD 3200 en HD 34x0 samen. Misschien staat hij er niet tussen in de benchmark, maar reken zo'n 33% winst op de HD 34x0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
GENETX schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:57:
CF werkt idd alleen met een HD 3200 en HD 34x0 samen. Misschien staat hij er niet tussen in de benchmark, maar reken zo'n 33% winst op de HD 34x0.
Zou je nog de snelheid van de CPU in de op kunnen aanpassen (die moet 2,1 zijn ipv 2,2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Dat notebook uit deze BestBuy ziet er goed uit, Asus is een goed merk...mijn huidige laptop is ook een Asus alleen heeft deze bijna de geest gegeven (wat overigens niet zozeer aan Asus ligt :P ). Momenteel heb ik een Geforce Go 7300 erin zitten, de HD3200 schijnt volgens Notebookcheck.de al sneller te zijn. Met een HD3470 erbij moet de kracht alleen maar toenemen :)

Mijn vraag is alleen wat voor game kwaliteiten ik moet verwachten. Kan ik bijvoorbeeld Anno 1701, Spore, Titan Quest en Red Alert 3 op low tot mid settings spelen op een resolutie van 1024x800? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat zou noeten lukken. Moxcht je meer op games gericht zijn dan is wellicht eeniets krachtigere laptop voor de toekomst niet verkeerd. Pak dan een midrange kaart. Zie ook Notebook Buy Guide, de link staat in het overzicht NBBG topic, ergens bovenin de CSL.

Het foutje zal ik morgen verhelpen, dat wil niet echt vanaf een smartphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe denken jullie over de asus x56 vr-ap027c

pricewatch: Asus X56VR-AP072C

Ik ben verder een computernoob, maar als ik na de spec. kijkt lijkt de x56 iets beter uit de bus te komen, iets snellere processor (Intel core duo P8400), er zit eSATA op de x56 en deze heeft een vingerafdrukreader. Op dit moment neig ik dus naar de x56 ipv de m51-tr. Zie ik iets over het hoofd, of is dit een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je mist wel CF, dus de video prestaties zijn minder. Ander verschil is dat je een tas en muis mist, die van goede kwliteit zijn. De CPU is wel een stuk beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 01:50:
Op dit moment neig ik dus naar de x56 ipv de m51-tr. Zie ik iets over het hoofd, of is dit een betere deal.
Ik zou even checken of ze allebei een Intel chipset hebben. Intel chipsets presteren (prestatie/hitte/accu) toch altijd wat beter dan Sis chipsets, die Asus ook regelmatig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:25
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 01:50:
er zit eSATA op de x56 en deze heeft een vingerafdrukreader. Op dit moment neig ik dus naar de x56 ipv de m51-tr. Zie ik iets over het hoofd, of is dit een betere deal.
eSATA en vingerafdruklezer zitten ook op de M51-TR ;)

heb hem nu 2 weken, en hij bevalt me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Rangester schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:15:
[...]

eSATA en vingerafdruklezer zitten ook op de M51-TR ;)

heb hem nu 2 weken, en hij bevalt me prima :)
Zou je misschien wat benchmarks kunnen plaatsen van games als je die hebt? :)
Zou erg gewaardeerd worden, desnoods PM je ze me maar als ze hier niet mogen. Nog een vraag, wat is de accuduur (met de HD 3470 uit)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
dat zal ik komend weekend eens doen, op het moment nogal druk met school :P
nog verzoekjes voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Rangester schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:32:
dat zal ik komend weekend eens doen, op het moment nogal druk met school :P
nog verzoekjes voor games?
Weet niet of je ze hebt, maar benchmarks van Anno 1701, Titan Quest, Spore, Red Alert 3, Oblivion, en Fallout 3 zouden wel gewaardeerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
spore, red alert 3 en fallout 3 kunnen geregeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rangester: zit er op de M51 nou HDMI? in de startpost staat dit wel aangegeven, maar wanneer ik via pricewatch bij diverse sites naar de spec. kijk, staat er dat deze geen HDMI poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
yep, er zit hier een mooie hdmi poort op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Processor AMD Turion X2 Ultra ZM-80 2,1GHz
Chipset Intel PM45

De laptop is uitgerust met de AMD M780G chipset.

^^
Zoek de fout :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
eehrm, er zit een ZM82 van 2.2 GHz in ipv de ZM80 van 2.1? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Rangester op 08-01-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Uhh Nee :P In de specificaties staat dat er een PM45 chipset wordt gebruikt.. Dat vond ik sowieso al apart.. En in het begeleidend schrijven eronder staat dat er een weer andere chipset wordt gebruikt.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
http://www.asus.com/produ...50&model=2381&modelmenu=1

Dit lijkt de PRO55GL te zijn, dat betekent dus dat er ook express gate op zit? Verder een mooie laptop, ook qua design zit het goed als je de website hierboven bekijkt.

De Pro55S lijkt ook een goede deal, ongeveer zelfde specs en behuizing ongeveer even duur alleen dan wel leverbaar en met een HD3470 van Ati erin

asus pagina (?)
http://www.asus.com/produ...67&model=2632&modelmenu=1

Pricewatch:
pricewatch: Asus Pro55S-AP415C

[ Voor 39% gewijzigd door Aapiethaaap op 08-01-2009 18:28 ]

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Steephh schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:36:
Processor AMD Turion X2 Ultra ZM-80 2,1GHz
Chipset Intel PM45

De laptop is uitgerust met de AMD M780G chipset.

^^
Zoek de fout :)
Thx :P, das wel een domme idd :P

Er zit btw wel een ZM-80 in, afgaande op de pw en de beter bekende shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
Ik heb deze bij 4Launch besteld, en er zit toch echt een ZM-82 in volgens windows en CPU-Z. Volgens de 4Launch site zit er inderdaad een ZM-80 in, maar er staat wel weer 2200 MHz bij :/
Beetje vaag dus, maar in mijn exemplaar zit in ieder geval zeker weten een ZM-82 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Ik ga waarschijnlijk de toshiba A300D-14r bestellen. Lijkt mij een goede deal. Maar bij sommige shops staat er dat ie een HD 3470 heeft, en bij sommige een HD 3650. Zijn dat nou gewoon verschillende modellen? Of kloppen de specs bij sommige webshops niet.
Als ik er één besteld wil ik natuurlijk wel de HD 3650 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Specs kloppen soms (lee svaak) niet bij webshops. Het beste zoek je de specs op de Toshiba site. Ik weet dat er ook een A300D si met HD 3470, pin me er niet op vast, maar ik meende een A300D-16l als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Vandaag laptop bij Mediamarkt aangeschaft, twijfelde daar tussen de toshiba L300-1AY en samsung R510-FA09.

Uiteindelijk gekozen voor Samsung, doordat deze wat beter overkwam kwa bouwkwaliteit, dit moet alleen nog achteraf blijken. Alleen nadeel is dat deze een T3200 processor heeft waar de Toshiba een T5800 heeft, daar tegenover staat, 120GB meer schijfruimte, HDMI poort. Aangezien je hiermee niet kan gamen, is die extra processor kracht niet doorslag gevend.

Eventueel een idee voor meer mensen in het lager segment zoeken rond de 500 euro.

http://www.mediamarkt.nl/...atalogId=17619&langId=-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
GENETX schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:00:
Specs kloppen soms (lee svaak) niet bij webshops. Het beste zoek je de specs op de Toshiba site. Ik weet dat er ook een A300D si met HD 3470, pin me er niet op vast, maar ik meende een A300D-16l als ik het me goed herinner.
Volgens Toshiba zit er een HD 3650 in. Maar als ik hem dan hier zou willen bestellen bijvoorbeeld, één van de goedkoopste in de pricewatch, staat er dat er een HD 3470 inzit. Kan ik er dan gewoon van uitgaan dat dat niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Denk MM ergens buiten NL heeft ingekocht, want op doos stond ook maar 2GB had, en er zat feitelijk 3GB in.

Had via DXdiag even gecheckt wat er nu inzat en dit klopte. Verder was deze gewoon met onboard videokaart x4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
jooncheez schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:26:
[...]

Volgens Toshiba zit er een HD 3650 in. Maar als ik hem dan hier zou willen bestellen bijvoorbeeld, één van de goedkoopste in de pricewatch, staat er dat er een HD 3470 inzit. Kan ik er dan gewoon van uitgaan dat dat niet klopt?
Ik zou het voor de zekerheid even nachecken door de shop te mailen. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:03:
[...]

Ik zou het voor de zekerheid even nachecken door de shop te mailen. Dan weet je het zeker.
ik heb die ook gekocht. Er zit een 3650 in. Mijn eerste indruk is goed, maar heb hiervoor nooit een laptop gehad. Er wordt door Toshiba wel veel meuk meegeleverd die de laptop traag maakt. Na het branden van de recovery-dvd's heb ik er veel van af gegooid en is nu veel sneller met opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:49:
[...]

ik heb die ook gekocht. Er zit een 3650 in. Mijn eerste indruk is goed, maar heb hiervoor nooit een laptop gehad. Er wordt door Toshiba wel veel meuk meegeleverd die de laptop traag maakt. Na het branden van de recovery-dvd's heb ik er veel van af gegooid en is nu veel sneller met opstarten.
Dat is goed om te horen :) Bij welke site heb jij hem gekocht als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem bij 4launch besteld. was maandag de goedkoopste met 699 euro. maandagavond besteld, woensdagochtend op het werk bezorgd.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Normaal gesproken doe ik lang met een notebook en geef daarom wel wat meer uit.
Dit typ ik op een Asus B1 P3-1000Mhz :)
De Allrounds passen wel in m'n budget maar ik zal ze waarschijnlijk niet gebruiken naar wat ze kunnen, maar wil toch nog wel een beetje aardig kunnen gamen, als ik niet achter m'n buro zit.
Daarom denk it er over om de Toshiba Sat. A300D-14R, UDC-ZM80,4GB,320GB,15.4" aan te schaffen.
Zal ik maar eens wat eerder een nieuwe kopen :P

Ik heb zowel over Asus als over Toshiba niet al te beste ervaringen op het gebied van service helaas, maar dat is wel een aantal jaren geleden.
Ik zie dat de Toshiba nu met maar één jaar garantie geleverd word, en de uitbreiding naar 3 jaar is niet leverbaar (*). Het lijkt wel of laptops een wegwerp artikel aan het worden zijn...

Ik zou graag horen wat gebruikers ervaringen horen over die A300D-14R.
Met name hitte en ventilatorlawaai zou voor mij een reden zijn om er niet voor te gaan.

Ik speel de laatste tijd eigenlijk alleen maar WoW en SilkroadOnline, geen al te zware dus.
Maar wel liefst met alles op max.

Misschien dat iemand nog een beter alternatief weet?
Ik had ook wel de A300-1IA overwogen maar die is niet meer leverbaar bij Informatique, waar ik eigenlijk altijd alles koop. 4Launch heeft 'm geloof ik nog wel. (*) En ook de garantieuitbreiding.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft? 1440x900 is misschien ook wel fijn.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Major 7 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:16:
Normaal gesproken doe ik lang met een notebook en geef daarom wel wat meer uit.
Dit typ ik op een Asus B1 P3-1000Mhz :)
De Allrounds passen wel in m'n budget maar ik zal ze waarschijnlijk niet gebruiken naar wat ze kunnen, maar wil toch nog wel een beetje aardig kunnen gamen, als ik niet achter m'n buro zit.
Daarom denk it er over om de Toshiba Sat. A300D-14R, UDC-ZM80,4GB,320GB,15.4" aan te schaffen.
Zal ik maar eens wat eerder een nieuwe kopen :P

Ik heb zowel over Asus als over Toshiba niet al te beste ervaringen op het gebied van service helaas, maar dat is wel een aantal jaren geleden.
Ik zie dat de Toshiba nu met maar één jaar garantie geleverd word, en de uitbreiding naar 3 jaar is niet leverbaar (*). Het lijkt wel of laptops een wegwerp artikel aan het worden zijn...

Ik zou graag horen wat gebruikers ervaringen horen over die A300D-14R.
Met name hitte en ventilatorlawaai zou voor mij een reden zijn om er niet voor te gaan.

Ik speel de laatste tijd eigenlijk alleen maar WoW en SilkroadOnline, geen al te zware dus.
Maar wel liefst met alles op max.

Misschien dat iemand nog een beter alternatief weet?
Ik had ook wel de A300-1IA overwogen maar die is niet meer leverbaar bij Informatique, waar ik eigenlijk altijd alles koop. 4Launch heeft 'm geloof ik nog wel. (*) En ook de garantieuitbreiding.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft? 1440x900 is misschien ook wel fijn.
Ik weet niet of het haast heeft, maar ik ga ergens deze week de Toshiba bestellen. Dan zet ik wel een review online.
Een alternatief is misschien de Acer Aspire 7730G-584G32MN. Alleen heb ik nogal slechte dingen over Acer gehoord, dus ik koop hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

jooncheez schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:35:
Ik weet niet of het haast heeft, maar ik ga ergens deze week de Toshiba bestellen. Dan zet ik wel een review online.
Ja Graag! :)

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Rangester schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:19:
spore, red alert 3 en fallout 3 kunnen geregeld worden :)
Kunnen de benchmarks nog komen? Ben namelijk benieuwd naar de prestaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Alleen zijn de voorraden op, dus ik krijg hem pas op 26 januari :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
Cubic X schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:35:
[...]

Kunnen de benchmarks nog komen? Ben namelijk benieuwd naar de prestaties :)
helemaal vergeten, was druk met wat dingen dit weekend :P
ik zal er meteen eens wat games opzetten :)

edit:

Counter-Strike: Source, full settings/AA/AF, 1280x800:
min: 32
max: 75
avg: 60

Spore, wezenfase, medium settings, 1280x800 (fps capped op 30/31 :? ):
min: 29
max: 31
avg: 30

Red Alert 3 komt later, Fallout 3 kan ik voorlopig niet bij, dus die komt helaas niet binennkort.

[ Voor 33% gewijzigd door Rangester op 13-01-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik moest wat basis laptops voor vrienden adviseren. Volgens mij is dit de beste deal van het moment:
Toshiba 15.4" Core 2 Duo T5800, 3GB, 250GB, 489,- incl. bezorgen
pricewatch: Toshiba Satellite L300-1AY
Correct me if I'm wrong.
Edit: Blijkt nergens op voorraad te zijn voor die lage prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 14-01-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Rangester schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:45:
[...]

helemaal vergeten, was druk met wat dingen dit weekend :P
ik zal er meteen eens wat games opzetten :)

edit:

Counter-Strike: Source, full settings/AA/AF, 1280x800:
min: 32
max: 75
avg: 60

Spore, wezenfase, medium settings, 1280x800 (fps capped op 30/31 :? ):
min: 29
max: 31
avg: 30

Red Alert 3 komt later, Fallout 3 kan ik voorlopig niet bij, dus die komt helaas niet binennkort.
Bedankt, ziet er opzich goed uit :)
Met mijn huidige laptop (singlecore Turion + Go 7300) haal ik bij Spore op low avg 24 :P

Hoelang is de accutijd? Heb je een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
accutijd ligt er natuurlijk heel erg aan hoe je de laptop gebruikt, maar nu met de accu op 95% geeft hij idle en op het standaardprofiel (power4gear entertainment) ~1:30 uur aan (schommelt een beetje). ik gebruik hem voorlopig vooral op netspanning, dus kan er verder weinig zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:44:
ik heb hem bij 4launch besteld. was maandag de goedkoopste met 699 euro. maandagavond besteld, woensdagochtend op het werk bezorgd.
En hoe zijn de ervaringen tot nu toe met Toshiba A300D-14R?
Ik zit er aan te denken ook deze laptop aan te schaffen.
Zou GTA4 hier een beetje op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
De Toshiba is nu weer in de aanbieding bij Informatique, voor 699 euro ;)

Heb hem besteld, ik ga hem morgen ophalen:) Ik zal dan zo snel mogelijk m'n bevindingen posten. Nog een klein vraagje tussendoor, als dat mag: Heeft iemand ervaring met een goede notebook muis? Liever niet boven de 30 euro.

[ Voor 77% gewijzigd door jooncheez op 16-01-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
de muis die bij de asus m51tr zit bevalt me erg goed, dat is een logitech v100 met andere kleuren en asus logo (dus de v100 is een aanrader :P )

[ Voor 15% gewijzigd door Rangester op 16-01-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Rangester schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:13:
de muis die bij de asus m51tr zit bevalt me erg goed, dat is een logitech v100 met andere kleuren en asus logo (dus de v100 is een aanrader :P )
Oke bedankt ;) Ik denk wel dat Logitech 1 van de beter merken is op dit gebied. Maar zou een draadloze muis niet wat chiller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is inderdaad een goed muisje, die zat ook bij mn F3Sc. Het draadje vind ik wel handig, geen last van lege batterijen op vervelende momenten. Daarnaast is het draadje vrij kort waardoor je niet met een heel snoer zit. Nee, doe mij maar een bedrade muis, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ik ben nu trotse eigenaar van een Samsung R510-AS05 waar ik dit nu ook op type.
Ik heb hem vandaag gekocht bij de mediamarkt(100 euro korting op samsung laptops) voor 750 euro.
Bedankt voor alle hulp en het opzetten van deze NBBG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Ik heb de Toshiba bij informatique voor 699 euro kunnen bestellen :) Ik zit er nu op te typen.
De eerste indrukken zijn goed, ik moest alleen wel wat meuk eraf gooien, wat allemaal voorgeinstaleerd was.

Na een paar dagen zal ik wel een review maken. Als iemand nog vragen heeft beantwoord ik die graag natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een budget laptop, hoe voordeliger hoe beter, maar voor een celeron doe ik het niet.
Mijn oog is gevallen op de Acer travelmate 5530 voor rond de 450 euro. Echter ben ik benieuwd of iemand weet of er een HD3200, HD3470 of x1250 videokaart in zit.

De winkels spreken elkaar tegen, zelfs de website van Acer spreekt zichzelf tegen, door op de ene pagina HD3200 te vermelden en op de andere x1250.

Met de x1250 vind ik de laptop niet interessant genoeg, met een HD3200 overweeg ik hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

pleasure schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:12:
Echter ben ik benieuwd of iemand weet of er een HD3200, HD3470 of x1250 videokaart in zit.
Ik weet het ook niet, maar afgaande op deze pagina is het Puma platform en verwacht ik HD3200.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 18-01-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ga maar uit van een 3000-series ATI videokaart. De X1270 kan uit een vorig model komen met M690G chipset, maar deze heeft een M780G chipset voor zover ik kan zien en dus per definitie niet een X1270. Ik denk dat de HD 3470 er bij komt afhankelijk van het model, wellicht zijn die (nog) niet in NL verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:55
Ik ben het niet zo eens met het budget van een basis notebook. Ik vind 700 euro erg hoog. Niets voor niets verschijnen er nu netbooks van rond de 400 euro waar prima mee te werken valt voor de basis zaken. Voor 700 euro heb je een allround laptop (gewone zaken plus eenvoudige grafische spelen). Een basis notebook is in mijn ogen een laptop tot 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Een netbook is no way te vergelijken met een basis notebook. Daarnaast is basis niet gelijk aan budget. Waar jij op doelt zijn budget notebooks. Daarvan (idd rond de 500 euro) neem ik ook altijd 1 mee in de lijst. Samen met een compacte (12-13") laptop en nog 2 laptops die het meeste bang/buck geven tussen 600-700 euro.

Aan de Basis notebook stellen we dan ook de eisen om vlot mee office werk te kunnen doen, maar ook prima HD-films te kunnen kijken en moet alles vlot lopen, ook met veel open. 700 euro lijkt me juist een prima budget. Voor 700 euro heb je lang geen allround notebook, die beginnen pas bij 1000 euro. Er is hooguit een verdwaalde laptop die net 700 kost met mid-range GPU, maar heeft dan een te trage CPU of vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediamarkt aanbieding

Bcc aanbieding

budget=500 euro

Gebruik voor:
Windows Vista
Internet/msn/limewire etc.
MS office

Wat denken jullie van deze twee laptops? en/of zijn er nog andere lopende aanbiedingen waar ik beter op kan reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Ik ben ook op zoek naar een laptop. Had eerst het oog op een vaio maar omdat ik nu toch echt sneller een laptop nodig heb dan voorzien is het budget zo rond de 700 euro.

Bij de mediamarkt in Groningen werd mij vandaag de Asus X56VR-APO81C aangeraden. Prijs is 777 euro
Mooie laptop 15.4 inch en een numeriek gedeelte op het toetsenbord wat ik wel erg prettig vind.

Intel Core 2 Duo P7350 2.0 GHz
4096 MB geheugen
320GB harddisk
15,4 inch beelscherm
Wlan-N
vista home premium

Zit geen tas en muis bij en is iets duurder dan de nbbg asus..
Ik ben geen grote kenner van hardware.. Ben geen gamer en zoek een leuke laptop waar ik even mee vooruit kan zonder dat ik snel tegen beperkingen aanloop.

Zou de door mij genoemde Asus een goede keuze zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Mesmer_ op 20-01-2009 18:35 . Reden: verkeerde type ingevuld.. oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
Als je even naar de startpost had gekeken, had je kunnen zien dat de M51TR aanbevolen is deze keer 8)7 .
Hij is overigens voor veel minder te krijgen, in de startpost staat ook wel een linkje naar de pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Rangester schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:18:
Als je even naar de startpost had gekeken, had je kunnen zien dat de M51TR aanbevolen is deze keer 8)7 .
Hij is overigens voor veel minder te krijgen, in de startpost staat ook wel een linkje naar de pricewatch ;)
ja, ik voel me stom: het gaat om de Asus X56VR-APO81C bij de mm in groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Bij Salland is de X56VR-AP127C in de aanbieding: incl. tas en muis voor 699,95 euro. Enige verschil met de 081C is op het eerste gezicht de harde schijf die iets kleiner is (250 GB t.o.v. 320 GB).

Net vandaag gehaald btw. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Upquark schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:31:
Bij Salland is de X56VR-AP127C in de aanbieding: incl. tas en muis voor 699,95 euro. Enige verschil met de 081C is op het eerste gezicht de harde schijf die iets kleiner is (250 GB t.o.v. 320 GB).

Net vandaag gehaald btw. O+
Deze heeft toch geen numeriek gedeelte op het toetsenbord? dat heeft de 081c wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
De 127C heeft dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik volg dit topic met grote interesse aangezien ik zelf op zoek ben naar een geschikte laptop. Ik heb een aantal interessante opties voorbij zien komen, maar nog niets gelezen over de MSI EX600-438NL (specificaties). Een zoektocht op google naar recensies leverde ook weinig op. Aangezien mijn kennis qua notebooks beperkt is (ik heb de BBG e.d. gelezen, maar twijfel nog steeds), wil ik graag jullie advies vragen. Is dit een degelijke laptop voor de prijs van 499 E, of raden jullie een MSI af?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Volgens de site van Intel is de T5800 gebaseerd op 65nm technologie en niet 45nm zoals in de startpost wordt vermeld.
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLB6E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:32:
Hallo allemaal,

ik volg dit topic met grote interesse aangezien ik zelf op zoek ben naar een geschikte laptop. Ik heb een aantal interessante opties voorbij zien komen, maar nog niets gelezen over de MSI EX600-438NL (specificaties). Een zoektocht op google naar recensies leverde ook weinig op. Aangezien mijn kennis qua notebooks beperkt is (ik heb de BBG e.d. gelezen, maar twijfel nog steeds), wil ik graag jullie advies vragen. Is dit een degelijke laptop voor de prijs van 499 E, of raden jullie een MSI af?

Alvast bedankt voor jullie advies!
quote laptopshop :
de MSI EX600-438NL is helaas niet meer leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
jvalk schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 00:15:
Volgens de site van Intel is de T5800 gebaseerd op 65nm technologie en niet 45nm zoals in de startpost wordt vermeld.
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLB6E
Thx, zal het ff fixen. Had verwacht dat alles nu wel 45nm was bij Intel en zeker door de nieuwe rating. Blijk ik er toch naast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben ook aan het zoeken voor nieuwe laptop, uitgaand op deze BBG kwam ik uit op deze 2 laptops. Ik woon bij Italië dus ik koop ze lekker daar :P

ASUS N50Vn
Intel Core 2 Duo T9400 (2.53GHz, 6MB L2, 1066MHz FSB)
HD 250GB - RAM 4096MB - Display Lcd 15.4" WXGA+
Wi-Fi 802.11b/g/n - Sistema operativo Windows Vista Home Premium
Webcam 2.0Mpixel - HDMI - Gigabit Ethernet - eSATA
Scheda video NVIDIA GeForce 9650M GT 1024MB dedicata
€ 999,-
en de
ASUS M50Vm
Intel Core 2 Duo T9400 (2.53GHz, 6MB L2, 1066MHz FSB)
HD 320GB - RAM 4096MB - Display Lcd 15,4" Glare
Wi-Fi 802.11a/b/g/pre-n - Sistema operativo Windows Vista Home Premium
Webcam 1.3Mpixel - Gigabit Ethernet - Bluetooth - Lettore impronte
Scheda video NVIDIA GeForce 9600M GS 1024MB dedicata
In de aanbieding € 1099,-

Die N50V heeft een GF 9650M GT. Die 250 en 320GB hdd's maken niet uit aangezien ik hier nog een 320GB heb die ik dan omwissel eventueel.

Welke zouden jullie aanraden? Ik wil nu eindelijk eens Fallout 3 en GTA4 spelen, voor de rest gebruik ik hem dagelijks als enige PC dus het mag wel wat kosten.

Maar ik weet niet zeker of die 9650 of 9600 beter is voor je geld. Ook is het fijner glare of WXGA+ ?

[ Voor 3% gewijzigd door Megamind op 30-01-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Megamind schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:50:

Die N50V heeft een GF 9650M GT. Die 250 en 320GB hdd's maken niet uit aangezien ik hier nog een 320GB heb die ik dan omwissel eventueel.

Welke zouden jullie aanraden? Ik wil nu eindelijk eens Fallout 3 en GTA4 spelen, voor de rest gebruik ik hem dagelijks als enige PC dus het mag wel wat kosten.

Maar ik weet niet zeker of die 9650 of 9600 beter is voor je geld. Ook is het fijner glare of WXGA+ ?
Hebben ze nou beide een WXGA+ scherm? Zo ja, de 9650GT in de N50 is nog wel een stuk beter dan de 9600GS, dus als je GTA & Fallout gaat spelen, kan dat mooi meegenomen zijn. Qua uiterlijk is de keuze persoonlijk, maar ook daar moet je naar kijken aangezien deze 2 verder qua hardware te vergelijken zijn. Zelf zou ik voor de N50vn gaan, omdat er geen reden is om voor de M50 te gaan, afgezien van de hardeschijf.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Volgens mij is de N50Vn toch echt beter. De videokaart is beter en het verschil van 100 euro is niet genoeg om de extra 70GB te rechtvaardigen ;) . Ik zou nog wel even de resoluties checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik heb gekeken net in de winkel, die 50Vn heeft dus een resolutie van 1440x900 en die andere 1280x800 :?

Die verkoper snapte het ook niet echt waarom die M duurder is dan die N :P

Alleen ze hebben geen normale keyboard layout alleen italiaans, en dat is net ff een beetje te raar.

Zo te zien hebben ze in Nederland een GF9650 GS ipv de GT...

[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 30-01-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Nee volgens mij is dat een vergissing, iedereen die hier in nederland besteld heeft, heeft ook een 9650GT erin, zo blijkt uit het N50 ervarings topic.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ach, je kan altijd een internationaal toetsenbord kopen en er in zetten. Dat is niet veel moeite en kost ook niet al te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je hebt gelijk, ik ben even aan het kijken of ik een toetsenbord ergens kan kopen voor die ASUS N50Vn, anders koop ik die gewoon.

Edit: Alsof het nog niet genoeg is :P Nu vond ik vlakbij mijn woonplaats deze:
ASUS M50VN
Intel® Core 2 Duo Processor P8600 2.4 GHz, 3MB L2 Cache, FSB 1066MHz
4096 (2x2048) MB, DDR2 RAM 800MHz
320GB, Serial ATA, 5400 rpm
DVD±RW DL
15,4" WSXGA+ 1680x1050 Color-Shine +1.3 MP vrtljiva kamera
NVIDIA® GeForce® 9650M GT, 1GB VRAM

Een P8600 of T9400 maakt volgens mij helemaal niks uit, en deze heeft een veel betere resolutie, én deze heeft een 9650GT, en dat voor 999,99 :+

[ Voor 65% gewijzigd door Megamind op 30-01-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10

MJV

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop om wat office/webdesign/programmeerwerk mee te doen. Aangezien het om een laptop gaat dient het ding ook mobiel te zijn dus scherm max. 15.4".
Verdere criteria die ik daarvoor heb opgesteld zijn:
- beetje fatsoenlijke videochip
- diverse aansluitingen als HDMI, firewire
- liefst geen audio aansluitingen aan voorkant
- degelijke behuizing ivm. mobiliteit

Nu staan de IBM Thinkpad laptops erg goed bekent, tegenwoordig is er ook een goedkopere serie, de SL serie. Zo kwam ik uit bij de
SL400, 14" laptop, met wat verouderde specs, met +2GB geheugen uitbreiding, is dat wat?
T5670 processor, 2GB(+2 evt), Intel X4500, 160GB HD
PW | Review
- Slechtere specs
+ Handzamer, 14"

SL500, 15" laptop, wel 200€ duurder maar met recente specs(mn. processor)
T7350 processor, 4GB geheugen, Geforce 9300M GS, 250GB HD
PW | Review
+ Betere specs

Mijn vragen:
- Zijn die Thinkpads de extra meerprijs tov. andere merken waard? Een laptop met dezelfde specs is van een ander merk natuurlijk goedkoper
- Na een bezoek aan de MediaMarkt lijkt mij 14" het meest handzaam, net wat minder lomp dan 15" en niet zo klein als bv. 13.3", correct of merken jullie weinig verschil?
- Is het slim om te investeren in een verouderd product als die SL400? Ik heb het geld er best voor over om nu even €200 uit te geven voor iets wat langer meegaat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Samen met mijn vriendin laatst nog deze gekocht.
Erg compleet met alles er op en aan.

Alleen iets vreemd toen ik CPU-Z op draaide. (heb even geen screenshot bij de hand, ik zal die later toevoegen)
Dat de processor (T5800) werd gezien als een T7250.

Ik heb geprobeerd te zoeken waarom dit is, maar ik kan er niet uitkomen. Enig idee?

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo,

Ben ook op zoek naar een notebook om als grootste taak websites te ontwikkelen( slicen ) en vooral programmeren.

Is dit een goede laptop of kent iemand misschien een beter toestel?

http://www.4launch.nl/sho...0237#p-4-productid-059008

Ik heb hier al enkele aantrekkelijke laptops bekeken, maar weet niet of ik nu voor AMD of INTEL zou gaan, ben niet vertrouwd met processors in laptops.

Ben ook aan het twijfelen tussen een dell vanwege hun goede support, welk versie raden jullie aan?

Dell Studio 15-laptop — Gegevens

of

Dell Inspiron 15-laptop - Gegevens

Groetjes,

Dries

[ Voor 31% gewijzigd door Droned op 04-02-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
mhindrik schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:22:
Samen met mijn vriendin laatst nog deze gekocht.
Erg compleet met alles er op en aan.

Alleen iets vreemd toen ik CPU-Z op draaide. (heb even geen screenshot bij de hand, ik zal die later toevoegen)
Dat de processor (T5800) werd gezien als een T7250.

Ik heb geprobeerd te zoeken waarom dit is, maar ik kan er niet uitkomen. Enig idee?
Ziet eruit als een leuke laptop,
Zit er zelf aan te denken die te gaan kopen.

Wilt u misschien een kleine review met een paar foto's plaatsen in de pricewatch ?

Ik ben namelijk zeer beniewd naar wat u van de laptop vind.

Alvast bedankt,

Sander.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze laptops passen mooi binnen mijn budget, maar ik zit met een ding. Ik zal hem af en toe willen gebruiken voor CAD werkzaamheden. Specifiek Solidworks.
Ik weet dat de quadro kaarten dan het beste zijn, maar de enige die ik kan vinden binnen mijn budget (max 720,-), is deze: toshiba-tecra-s5-12l.

pricewatch: Toshiba Tecra S5-12L

Weet iemand een andere die misschien een betere optie is? Welke videokaarten zijn nog meer aan te raden voor Solidworks?

In de andere NBBG staan mooie workstation notebooks, maar dat is me echt teveel geld. Heb ook nergens anders een antwoord kunnen vinden.

Alvast bedankt :)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:47

martjah

Appel

Ik zie dat GENETX en nog een paar andere goede kenners zijn van de laptopwereld.

Ik doe momenteel NID in Heerlen en heb dus ook een laptop nodig (met wat extra eisen), ik zit namelijk per dag 1:50uur in de trein en nog eens hoorcollege erbij (geen stroom beschikbaar). college duurt zo'n 2 uur waarbij ik hem niet constant nodig heb, maar toch zeker wel 45 minuten.

Mijn eisen:
Accu moet zo'n 3 uur mee kunnen gaan (of langer)
Dual core
3gb of 4gb geheugen (liefste 4)
Minimaal 100gb hdd
14'' tot 15,6''
Webcam
HDMI uitgang(grote voorkeur, maar geen must)
Het merk maakt niet zoveel uit, maar hoe degelijker, hoe beter.

Aangezien ik de laptop ontwikkeling al een hele tijd niet meer volg, ben ik niet meer helemaal thuis in deze wereld. Alvast bedankt.
Heb evengoed al een tijdje rondgekeken maar er is nog teveel keuze voor mij en vaak onduidelijkheden over de accuduur.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Het is toegestaan om zelf met andere laptops te komen en meningen te delen. Onderbouw dan wel je keuzes zodat andere gebruikers er ook wat aan hebben. Feedback over de Notebook BBG kan hier.