• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
LordSander schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:09:
[...]

Ziet eruit als een leuke laptop,
Zit er zelf aan te denken die te gaan kopen.

Wilt u misschien een kleine review met een paar foto's plaatsen in de pricewatch ?

Ik ben namelijk zeer beniewd naar wat u van de laptop vind.

Alvast bedankt,

Sander.
Als ik tijd heb dit weekend zal ik kijken of ik een begin kan maken met een review.
Ik zal de review wel eerst hier plaatsen voordat ik de review bij het product zet.

Alle vragen hebben een antwoord

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ben opzoek geweest naar een laptop om mee gewone werkzaamheden zoals interneten en administrative werk te verrichten en ook af en toe films bekijken, ik weet dat ik dan niet veel geld hoeft uit te geven voor zo n laptop. ik ga sowiso niet gamen erop. maar wel gewone grafische simple programmas zoals google earth enz op draaien. het moet wel minimaal een processor snelheid van 2.0 ghz of hoger hebben en moet minimaal 1 GB Geheugen hebben. Windows Vista wordt er toch verwijderd en Windows XP neemt het over.

Nou heb ik hier een leuke HP gezien, namelijk HP 550 (FU409EA)

plus punten vind ik 2.0 GHZ Processor en de Prijs € 348,65 euro.

Mijn budget is ook maximaal 375 euro en meer wil ik niet uitgeven, inclusief verzendkosten.

Wat vinden jullie eigenlijk van die laptop en zijn er misschien betere opties met mijn budget?

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:00
kardox schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:45:
[...]
Nou heb ik hier een leuke HP gezien, namelijk HP 550 (FU409EA)

plus punten vind ik 2.0 GHZ Processor en de Prijs € 348,65 euro.

Mijn budget is ook maximaal 375 euro en meer wil ik niet uitgeven, inclusief verzendkosten.

Wat vinden jullie eigenlijk van die laptop en zijn er misschien betere opties met mijn budget?
Persoonlijk zou ik nooit 350 euro uitgeven aan een laptop, als je voor 400 euro een laptop hebt die bijna twee keer zo snel is. Deze HP heeft namelijk geen dual core processor. Misschien heb je dat niet per sé nodig voor bijvoorbeeld internetten. Maar een dual core laptop zal veel langer mee kunnen en voelt bovendien gewoon sneller aan. Maar goed, als je per sé niet meer wilt uitgeven, dan heb je sowieso niet veel meer keus...

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 02:31
Veder ondersteunen celerons geen eist. De accu wordt snel leeggetrokken.

Verwijderd

Ik zoek ook een basis systeempje... van ongeveer 500,-. Ik heb mijn normale pc verkocht nu en heb nu ongeveer 2 maand de tijd om iets nieuws te vinden. Is die Acer laptop van de MM (tv-reclame 566,-) wat of raden jullie aan om toch nog ff te wachten? Of iets heel anders?

Eisen:

Helemaal Zwart
Ik gebruik 'm alleen om te internetten etc etc. Gamen doe ik niet. Maar hij moet wel snel reageren en opstarten, geen traag ding.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:47

martjah

Appel

martjah schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:42:
Ik zie dat GENETX en nog een paar andere goede kenners zijn van de laptopwereld.

Ik doe momenteel NID in Heerlen en heb dus ook een laptop nodig (met wat extra eisen), ik zit namelijk per dag 1:50uur in de trein en nog eens hoorcollege erbij (geen stroom beschikbaar). college duurt zo'n 2 uur waarbij ik hem niet constant nodig heb, maar toch zeker wel 45 minuten.

Mijn eisen:
Accu moet zo'n 3 uur mee kunnen gaan (of langer)
Dual core
3gb of 4gb geheugen (liefste 4)
Minimaal 100gb hdd
14'' tot 15,6''
Webcam
HDMI uitgang(grote voorkeur, maar geen must)
Het merk maakt niet zoveel uit, maar hoe degelijker, hoe beter.

Aangezien ik de laptop ontwikkeling al een hele tijd niet meer volg, ben ik niet meer helemaal thuis in deze wereld. Alvast bedankt.
Heb evengoed al een tijdje rondgekeken maar er is nog teveel keuze voor mij en vaak onduidelijkheden over de accuduur.
mayb niet het juiste topic,

maar ik ben voor de dell studio 15 gegaan, de duurste standaardconfiguratie + 9 cells accu en WLED (1440 bij 900 ) scherm. Met wat aanbiedingen erbij was ik klaar voor 926,11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:58:
Ik zoek ook een basis systeempje... van ongeveer 500,-. Ik heb mijn normale pc verkocht nu en heb nu ongeveer 2 maand de tijd om iets nieuws te vinden. Is die Acer laptop van de MM (tv-reclame 566,-) wat of raden jullie aan om toch nog ff te wachten? Of iets heel anders?

Eisen:

Helemaal Zwart
Ik gebruik 'm alleen om te internetten etc etc. Gamen doe ik niet. Maar hij moet wel snel reageren en opstarten, geen traag ding.
Ja dat zou ik ook graag willen weten.

Hoe vinden jullie de acer laptop van de mediamarkt in de aanbieding.
Ik doe er de gebruikelijke dingen op office, internetten en misschien een potje WoW.

Het gaat om de ACER 5735
Fabrikantcode LX.AU50X.117
Processor
Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processornummer T5800
Kloksnelheid 2000 MHz
Level 2 cache-geheugen 1 MB
Front side bus 667 MHz
Geheugen
Intern RAM-geheugen 4096 MB
Geheugen uitbreidbaar
Maximaal RAM-geheugen 4096 MB
Type geheugen SO-DIMM DDR2
Harde schijf
Capaciteit harde schijf 320 GB
Type Harde Schijf SATA
Snelheid harde schijf 5400 rpm
Aantal schijven (intern) 1
Beeldscherm
Schermdiagonaal 15,6 inch
Schermresolutie 1366 x 768 pixels
Schermtype TFT-LCD
Schermoppervlak Glanzend
Widescreen
Touchscreen n.v.t.
Videokaart
Videokaartfamilie Intel GMA
Type videokaart 4500M
Videogeheugen 0 MB
Totaal videogeheugen (shared) 128 MB MB
DirectX 10
Optische drive
DVD-speler/-brander DVD+/-RW/RAM Double Layer
Blu-ray
Communicatie
RJ45 Ethernet 10/100/1000 LAN (Gigabit Ethernet)
Draadloos netwerk (WLAN) Draadloos 802.11b/g/n (300 Mbit/s)
Bluetooth
Bluetooth-versie N.v.t.
Bluetooth-klasse N.v.t.
RJ11 Modem
Ingebouwd 3G modem
Infrarood (IrDA)
Audio
Audiosysteem MS Sound-compatibel
Luidspreker Ja, stereo
Speakers 2
Geïntegreerde subwoofer n.v.t.
Camera
Webcam
Webcam resolutie VGA (0.3 Megapixel
Of ik twijfel tussen deze Toshiba Satellite l300-190
Processor Familie Pentium Dual-Core

Processor type T3200

Snelheid 2.00 GHz

Cache 1024 KB

Geheugen 3072 MB

Max. Geheugen 4096 MB

Aantal geheugenbanken 2

Geheugenbanken in gebruik 2

Harddisk grootte 320 GB

Scherm grootte 15.4 inch

Scherm type WXGA

Resolutie 1280x800 px

Grafische kaart Intel GMA

Geluidskaart Ja

Speakers Ja

Microfoonaansluiting Ja

Koptelefoonaansluiting Ja

USB 2.0 Ja

Aantal Express-Card sloten 1

VGA Connector (D-Sub) Ja

Netwerkaansluiting (RJ45) Ja

Wireless Lan aansluiting Ja

Webcam Ja

Optische Drive DVD±RW DL

Besturingssysteem Windows Vista Home Premium

Taal besturingssysteem NL/EN/FR

Batterij Li-Ion 6 Cells

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:06:
Ja dat zou ik ook graag willen weten.
Je moet alleen ff geduld leren hebben ;)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:13
Ik ben aan het kijken voor het kopen van een laptop. Dell heeft op haar website nu een aantal aanbiedingen staan waaronder voor de studio 15 en de XPS M1530. Beide aanbiedingen lopen vandaag af.

Zie ook onderstaande link:

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/laptops_great_deals?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Ik heb 2 vragen:

Ik zoek een laptop die op vakantie meekan, maar ik ben niet van plan dagelijks een laptop te dragen (zowel niet op vakantie als daarna). Ultra portable hoeft hij van mij dus niet te zijn, hij dient ook gewoon thuis gebruikt te kunnen worden.

De laptop is bedoeld om reguliere activiteiten te doen, internet, office etc. en ik hoef er niet echt de meest geavanceerde games op te kunnen spelen. Volgens mij voldoen beide genoemde systemen wel aan die vereisten. De vraag is of de functionaliteiten van de duurdere xps m1530 opwegen tegen het prijsverschil?
Uit de specificaties kan ik niet echt enorme verschillen ontdekken, maar ik geef meteen toe dat ik een leek ben op het gebied van laptops kopen.

De 2e vraag heeft betrekking op de aanbiedingen van dell. Vandaag loopt die aanbieding af, hoe vaak worden dergelijke aanbiedingen vervangen door andere aanbiedingen?
Ik hoef de laptop niet morgen in huis te hebben, maar ik ga eind april op vakantie en dan wil ik hem dus wel hebben.

ps Ik weet niet zeker of dit in het SF topic thuishoort of hier, maar het is zowel een technische als een meer aankoop gerelateerd topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Dell heeft altijd aanbiedingen en coupons... Gewoon niet te druk over maken ;)

Wat betreft de XPS M1530, das een verouderd type met een 8600M videokaart, de Studio daarentegen heeft weer een mindere videokaart.. Ik weet niet wat je budget is en of die eventueel beter bij de Allround klasse is (hint: geef je budget, wellicht zijn er tig keer betere opties).

Beide laptops trekken me niet eerlijk gezegd: De 8600M is 1 uit de beruchte serie van NVIDIA, één die oververhit kan raken en daarom niet echt aan te bevelen is. Ipv die Studio heb ik wel betere alternatieven in de pw gezien bij het selecteren van laptops voor de volgende NBBG wat ik afgelopen dagen heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Laatst online: 09-09 09:13
GENETX schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:43:
Dell heeft altijd aanbiedingen en coupons... Gewoon niet te druk over maken ;)

Wat betreft de XPS M1530, das een verouderd type met een 8600M videokaart, de Studio daarentegen heeft weer een mindere videokaart.. Ik weet niet wat je budget is en of die eventueel beter bij de Allround klasse is (hint: geef je budget, wellicht zijn er tig keer betere opties).

Beide laptops trekken me niet eerlijk gezegd: De 8600M is 1 uit de beruchte serie van NVIDIA, één die oververhit kan raken en daarom niet echt aan te bevelen is. Ipv die Studio heb ik wel betere alternatieven in de pw gezien bij het selecteren van laptops voor de volgende NBBG wat ik afgelopen dagen heb gedaan.
Dank je voor je reactie.
Mijn budget, ik vind het lastig om aan te geven, ik ben best bereid om wat meer te betalen als ik daarmee een stuk betere laptop krijg. Meer dan 1000 euro wil ik niet kwijt zijn, omdat ik toch niet hele geavanceerde dingen wil doen met mijn laptop. Als dit voor 500 euro kan vind ik het ook goed, maar als de laptops rond 800-1000 aanzienlijk beter zijn dan wil ik dat best betalen.
Als je suggesties hebt die je van plan bent op te nemen in je PW dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
PW = Pricewatch -> http://pw.tweakers.net

De plek waar je allemaal laptops kunt vergelijken op prijs. Als je niet echt gaat gamen vindt ik zelf op het moment, in een budget tot 700 euro voor het basissysteem, de Asus X56VR een interessante laptop.

Even een filtertje voor je in de pricewatch, met laptops die voor jou wellicht interessant zijn:
Pricewatch met filter

Asus X56Vr - Heeft de beste prijs/prestatie verhouding in de klasse 600-800 euro als ik het zo zie.
Toshiba - Heeft op het oog de beste prijs/prestatie in de klasse 800-1000 euro

Dat is wat ik er 123 snel uit vis. Je kan het beste wel voor de aanschaf wel CSL Notebook Buy Guide doornemen. Dat is een guide die ik heb geschreven om 1 voor 1 de compontenten te bepalen. Daarbij staan oa links naar de website notebookcheck waar je vooral processoren en videokaarten kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een laptop ter vervanging van mijn Sony Vaio VGN-FE11M. Ik heb deze laptop ongeveer 3 jaar gehad en SUPER tevreden maar helaas nu wat mankementen. Ik heb op dit moment niet echt budget voor een top systeem maar heb ook moeite met een gigantische stap terug doen op het gebied van kwaliteit (en ik ben dol op Vaio laptops maar binnen mijn budget twijfel ik of dat de beste optie is)
Ik gebruik mijn laptop vooral voor:

- School (zware Excel modellen, MatLab etc.)
- Films kijken/muziek luisteren

Ik neem mijn laptop redelijk vaak mee naar stage/bibliotheek dus grote dan 15,4” en zwaarder dan 3kg is geen optie en een redelijke battery life ook wel fijn. Verder heb ik altijd gigantisch veel schermen tegelijk open staan (dus snelheid is vereiste #1, grafisch geen echte eisen)
Ik heb een beetje rond gekeken en de volgende laptops gevonden. Wie zou mij advies kunnen en willen geven of een andere goede laptop aanraden (ik heb een budget van ongeveer 900 euro – prijs/kwaliteit verhouding is het belangrijkste).

Sony Vaio VGN-NS21Z - € 850
- Intel Core 2 Duo P8600 - Intel Mobile PM45
- Intern geheugen: 4096 MB
- Video Chip: Radeon Mobility HD3430
- Harde schijf: 320GB (5400rpm)
pricewatch: Sony Vaio VGN-NS21Z
Deze vind ik persoonlijk ERG goed klinken maar vraag me af wat er is waarom deze zo goedkoop is?

HP dv5-1150ed - € 799
- Intel® Core™2 Duo Processor T5800 (2 GHz, Level 2 cache 2 MB)
- NVIDIA GeForce 9200M GS
- Harde schijf: 320 (5400rpm)
pricewatch: HP Pavilion dv5-1150ed (FT118EA)

HP dv5-1160ed - € 899
- Intel® Core™2 Duo Processor P7350
- NVIDIA GeForce 9600M GT
- Harde schijf: 320 (5400rpm)
pricewatch: HP Pavilion dv7-1160ed (FV093EA)

Ik heb ook gekeken naar de dv5-1140ed, deze heeft een AMD Turion processor. Is dat echt zoveel slechter dan een Intel?

Of toch de Toshiba die hierboven wordt aanbevolen (alhoewel ik deze eigenlijk iets te groot vind)?
Toshiba Satellite A350-12D - € 850
- Intel Core 2 Duo P8600
- Radeon HD3650
- Harde schijf: 320
pricewatch: Toshiba Satellite A350-12D

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:00:
Sony Vaio VGN-NS21Z - € 850
- Intel Core 2 Duo P8600 - Intel Mobile PM45
- Video Chip: Radeon Mobility HD3430
- Harde schijf: 320GB (5400rpm)
Deze vind ik persoonlijk ERG goed klinken maar vraag me af wat er is waarom deze zo goedkoop is?
Omdat hij dat niet is :X . Er zijn wel betere deals te vinden waar je meer voor minder krijgt :X Voorbeeld? De Toshiba is grafisch 3x zo snel
Ik heb ook gekeken naar de dv5-1140ed, deze heeft een AMD Turion processor. Is dat echt zoveel slechter dan een Intel?
Nee, niet in de prijsklassen waar ze te koop zijn. Zeker voor de basis notebook vind ik het puma platform een betere keuze eerlijk gezegd vanwege de ruime media mogelijkheden. de volgende NBBG kent dan ook weer een laptop met AMD Turion processor als winnaar.

Echter wil jij zware bewerkingen doen zo te zien en geef je niets om grafische kracht. Dan is een Intel toch de betere keuze. Ik raad je dan ook aan om een processor in de 8000- of 9000-serie te nemen. P-processors hebben een TDP van 25W, de T-versie neemt 10W meer op zijn maximum. De processor in de Sony is dus wel goed te noemen, maar er zijn vast betere deals.

pricewatch: Samsung R510 AS08
Een stuk goedkoper en je levert niets in. Daarnaast krijg je ook nog een jaar extra garantie.

Overigens kun je die Sony een stuk goedkoper krijgen zie ik:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX bedankt voor de tip! Ik vind de Samsung erg goed klinken!
Denk je dat deze beter is dan de andere die ik zelf had gevonden (HPs)? (ik vind het een beetje moeilijk de "whole picture" te beoordelen met de verschillen in processor, intern geheugen en videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het is lastig te bepalen. Zelf halen we, als alles lukt, binnenkort 2 HP's naar tweakers.net HQ voor de volgende NBBG zodat we eindelijk de best buy kunnen testen. Midden maart zou deze BBG uit moeten komen in ieder geval.

In het Samsung ervaringen topic zijn de mensen iig super enthousiast over hun laptops dus dat belooft veel goeds. HP's zijn ook goede laptops. Vaio's zijn ook wel goed, al las ik laatst van een wat minder model (niet het door jou geselcteerde) wat betreft bouwkwaliteit. Maar Vaio's zijn vaak vooral te duur door het naampje, en dat is jammer want echte kwaliteit is het nou ook niet altijd itt Lenovo Thinkpad bijvoorbeeld.

Het blijven consumenten notebooks en dus een stukje minder degelijk als de echte prof. laptops. Een jaar extra garantie is wat mij betreft dan ook een pré, samen met de goede ervaringen en de nette prijs, zou de Samsung die ik dus aanhaal de beste keuze zijn voor jou eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt GENETX!

Ik ga voor de Samsung maar deze lijkt niet meer te koop te zijn :( Weet iemand hier iets over?
Ik denk erover om hem in Duitsland te bestellen en bij een vriend in Aken te laten bezorgen.

http://www.amazon.de/Sams...-de&qid=1235817560&sr=1-1

Zijn er dingen waar ik dan rekening mee moet houden (buiten het feit dat de y en de z anders zitten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:47:
Bedankt GENETX!

Ik ga voor de Samsung maar deze lijkt niet meer te koop te zijn :( Weet iemand hier iets over?
Ik denk erover om hem in Duitsland te bestellen en bij een vriend in Aken te laten bezorgen.

http://www.amazon.de/Sams...-de&qid=1235817560&sr=1-1

Zijn er dingen waar ik dan rekening mee moet houden (buiten het feit dat de y en de z anders zitten)?
Er zijn nog wat meer verschillen, zie deze afbeelding van wikipedia:
http://upload.wikimedia.o...KeyboardLayout-German.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Garantie. Kijk even wat de voorwaarden zijn bij Samsung. Van Asus weet ik dat deze standaard internationaal is. Bij Samsung verwacht ik eigenlijk hetzelfde. Verder kun je vaak toetsenborden makkelijk vervangen. VOor de exacte verschillen zou je even google kunnen gebruiken. Lay-outs zat te vinden op het i-net. Bedenk dat we in Nederland een VS Internationaal toetsenbord gebruiken, het echte Nederlandse toetsenbord komt maar weinig voor (en vind ik persoonlijk ook ruk qua indeling).

Maar je kan ook nog even in de http://pw.tweakers.net kijken. Aan de rechter kant kun je filtreren op onder andere processor. Als je daar de Core 2 Duo CPU's met als eerste cijfer 8 en 9 selecteerd krijg je de goede CPU's. De keuze voor P8400 CPU's ligt een stuk hoger en zijn niet veel trager bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennykuh
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik wil een nieuwe laptop gaan halen, eisen:

min. 2 Ghz
min. 3 GB werkgeheugen
min. 256 MB video
en het belangrijkste 18.4" of een grotere of ander goed advies voor een 17" laptop
budget € 1.250,00

Na mijn 'zoektocht' een paar tegen gekomen:
Sony Vaio AW11M
Acer 8530G
Acer 8930G
Acer Aspire 8930G
Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Vaio maar deze is wat prijziger ten opzichte van de rest.

Grootste werkzaamheden zijn vrij basic, met name internet, af en toe een game en vooral films.

Wat zijn de grootste verschillen, aanraders/afraders of goed alternatief?

(Reden van plaatsing hier is dat het om vrij basic werkzaamheden gaat, maar wel met eis een groot scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, welke games wil je spelen? Je budget komt gewoon overeen met het allround systeem, deze klas gaat tot zo'n 800 euro maximaal en daardoor zijn de prestaties nogal uiteenlopend.. Als je de Sims 2 speelt dan kun je prima met deze systemen overweg, wil je echter af en toe Call of Duty spelen, dan kun je toch beter kijken naar de allround klasse, ook al is gamen niet wat je het meest zal doen, toch is het wle lekker wat extra performance hebben voor die keren dat je wel gamed. het geld is aanwezig en een laptop kun je nooit makkelijk upgraden. Dus je zult nu de juiste keuze moeten maken ;)

Daarnaast is het wel zo handig om even de belangrijkste specificaties, prijzen en links te noemen van alle systemen zodat we makkelijk kunnen vergelijken. Tweakers hebben er in het algemeen geen probleem mee om iemand te helpen. Maar het wordt vervelend als iedereen eerst moet uitzoeken om welke laptops het exact gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennykuh
Games die ik speel moet je denken aan Fifa en een race-game zoals NFS. Dit doe ik niet vaak, maar slechts enkele malen en dus geen fanatiek gamer.

Zoals aangegeven vind ik het belangrijk om een groot scherm te hebben, omdat ik veel films kijk en daarom ook het liefst mooi scherm heb.

Bijgaand de specificaties, prijzen zijn van 4launch aangezien ik daar zeer goede ervaringen mee heb, maar eventueel andere winkel sluit ik niet uit :)

Sony Vaio AW11M € 1.215:

Algemeen
Platformtechnologie: Intel Centrino 2
Cachegeheugen
Type: L2 Cache
Grootte geïnstalleerd: 3 MB
Controller voor opslag
Type: Serial ATA
Seriële ATA-interface: Serial ATA-150
Display-type: 18.4" TFT
Max. resolutie: 1680 x 945 ( WXGA++ )
Breed beeldscherm: Ja
Functies: X-black
Harde schijf: 320 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
Processor: Intel Core 2 Duo P8400 / 2.26 GHz
Multi-Core Technologie: Dual-Core
64-bit Computer: Ja
Snelheid gegevensbus: 1066 MHz
Functies: SpeedStep technology
Chipsettype: Mobile Intel PM45 Express
RAM
Grootte geïnstalleerd: 4 GB / 4 GB (max.)
Technologie: DDR2 SDRAM - 800 MHz
Configuratiekenmerken: 2 x 2 GB
Video
Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 9300M GS
Videogeheugen: 256 MB
Totaal beschikbaar geheugen voor illustraties: 1510 MB
Blueray

Acer 8530G € 825:

Max. resolutie: 1680 x 945 ( WXGA )
Kleurondersteuning: 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
Functies: CineCrystal, 60% kleurengamma
Processor: AMD Turion X2 mobiele processor RM-72 / 2.1 GHz
Chipsettype: AMD 780G
RAM
Technologie: DDR2 SDRAM
Model: SO DIMM 200-pins
Video
Grafische processor/leverancier: ATI Mobility Radeon HD 3650 HyperMemory up to 2816MB
Videogeheugen: 1 GB
Maximaal toegewezen RAM-grootte: 1792 MB

Acer 8930G € 1.022:

Grootte geïnstalleerd: 2 MB
Max. resolutie: 1680 x 945 ( WXGA+ )
Kleurondersteuning: 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
Functies: Dubbele lamp, CineCrystal, 90% kleurengamma
Opslag
Processor: Intel Core 2 Duo T5800 / 2 GHz
Snelheid gegevensbus: 800 MHz
Chipsettype: Mobile Intel PM45 Express
RAM
Technologie: DDR3 SDRAM
Model: SO DIMM 204-pin
Video
Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 9600M GS TurboCache voor 1280MB
Videogeheugen: 512 MB
Maximaal toegewezen RAM-grootte: 768 MB

Acer Aspire 8930G € 1.236:

* Display: 18.4", WUXGA+ Resolutie 1920x1080
* Processor: Mobile Intel Core 2 Duo P8400 Dual-Core (2.26GHz)
* Bussnelheid: 1066MHz
* L2 Cache: 3MB
* Chipset: Intel PM45
* Geheugen: 4GB (2x2GB) DDR2 SODIMM
* Videokaart: NVIDIA GeForce 9600M GT 512MB VRAM (tot 1280MB Turbo Cache)
* Harddisk: 640GB (2x320GB) SATA 5400rpm

Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650 € 898:

Cachegeheugen
Grootte geïnstalleerd: 2 MB
Controller voor opslag
Type: Serial ATA
Seriële ATA-interface: Serial ATA-150
Display
Max. resolutie: 1920 x 1080
Functies: BrilliantView
Opslag
Processor
Processor: Intel Core 2 Duo T5800 / 2 GHz
Snelheid gegevensbus: 800 MHz
Chipsettype: Mobile Intel GM45 Express
RAM
Technologie: DDR3 SDRAM - 1066 MHz
Voldoet aan de geheugenspecificatie-norm: PC3-8500
Video
Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 9600M GT
Videogeheugen: GDDR3 SDRAM - 512 MB
Totaal beschikbaar geheugen voor illustraties: 1295 MB

[ Voor 74% gewijzigd door Bennykuh op 01-03-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zou je alsjeblieft je post nog even kunnen editten? We hoeven niet alle specs, maar gewoon in het kort:

- prijs
- processor + kloksnelheid
- geheugen
- harde schijf grootte
- videokaart + geheugen
- scherm + resolutie
- evt bijzonderheden zoals Blu-ray speler en dergelijke

Zo'n overzicht van alles is nog steeds niet echt handig zoals je wellicht zelf ook zie als je door je post scrolled ;)

Als ik er zo snel doorga dan vindt ik het allemaal niet echt veel bijzonders... De Sony heeft weer een brakke videokaart, de ene Acer een trage processor. De andere laptop slaat de plank weer mis met een zeer goede videokaart, maar dan weer een trage budget CPU... Niet echt laptops waar echt een goede balans te vinden is. :X

Maar hoe hoog is de eis voor een 18" bakbeest. Ik zou het zelf geeneens een laptop noemen eerlijk gezegd. Wat doe je echt met je laptop? 18" is niet fijn mee te nemen en als je hem alleen thuis gebruikt, is een desktop niet interessanter? Of wellicht een kleine maar krachtige 15,4" notebook met een extern scherm en toetsenbord?

Het is het allemaal "net niet". Een film kijken op een laptop met een slechte inkijkhoek en slechte speakers, niet mijn voorkeur... Een film kijken gaat nog altijd 10x beter op een TV.... Een 18" een laptop noemen? Meenemen is zwaar en lastig, daarnaast betaal je zoveel meer tegenover een desktop... Net alsof je een dikke BMW koopt om mee te scheuren, maar dan wel met de goedkoopste motor waar het geluid en de kracht er niet voor uitkomen. Het lijkt wel wat, maar er is niemand die omkijkt naar je patsbak...

Ik vind het een beetje zonde, een 18"+ laptop kopen en hem alleen op je bureau hebben mocht dat het idee zijn. Kortom, geef eens aan wat je allemaal, naast films kijken, gaat doen met je laptop. Neem je hem vaak mee of staat hij constant op het bureau? Waar ga je de films kijken? Is dat thuis en heb je al een TV? Je budget, samen met je eisen, laat namelijk wel ruimte voor andere opties voor hetzelfde geld.

Voorbeelden? Een basissysteem zoals die in de BBG die vandaag zou moeten uitkomen kost je 500 euro. Dan heb je een degelijke desktop voor je eisen op je bureau. Een leuke 15,4" HP laptop die ik op het oog heb voor de volgende NBBG in het budget segment kost je slechts 460 euro. Laat nog zo'n 250 euro voor een TV-tje bijvoorbeeld. Een relaxte desktop thuis, een portable laptop voor onderweg/op de bank en nog een TV-tje er bij. Maar dat hangt af van je situatie uiteraard. Het is in ieder geval wat ik met dit geld in mijn situatie had gedaan.

[ Voor 85% gewijzigd door GENETX op 01-03-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennykuh
Heb hem wat aangepast.

Laptop staat voor 90% van de tijd op mijn bureau. Af en toe op andere plaats in huis en soms neem ik hem mee.

Groot scherm komt ook vanwege wat ik nu heb, nl. desktop met 19" (1440x900) widescreen en dat bevalt me goed. Echter wil ik soms ook mobiel kunnen zijn.

Verder boeit mij opslag niet veel, heb nl. ook nog extern 1 TB.

Heb ook nagedacht over een kleinere maar twijfel daar nog over, vandaar ook mijn vraag hier voor eventueel alternatief ;). Desktop wil ik 100% zeker niet meer.

Belangrijkste taken: films, internet, office, af en toe een game.

M.b.t. een tv, heb nu nog een ouderwetse beeldbuis, maar ga over een jaar thuis weg en dan ga ik wel over tot min. 40" flatscreen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bennykuh op 01-03-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie trouwens van de Vaio NR38M

Intel Pentium DualCore T2390
geheugen 2048 MB ( 2 x 1024 MB )
harddisk 250 GB opslagcapaciteit
DVD RW double layer DVD rewriter
Intel Graphics Media Accelarator X 3100
totaal videogeheugen 256 MB
15,4 " WXGA-X black scherm

Voor 569,- bij It's. Heeft iemand ervaring met deze vaio? ben met name benieuwd naar de accuprestaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennykuh
Iemand nog suggesties ten aanzien van 18.4" of 17" ?

Nu ook een 15.4" gezien, maar twijfel over grote vh scherm....

Asus Notebook N50VC-FP018C € 777
# 15.4", Display WXGA Resolutie 1280x800
# Processor: Mobile Intel Core 2 Duo P8400 Dual-Core (2.26GHz)
# Bussnelheid: 1066MHz
# L2 Cache: 3MB
# Chipset: Intel PM45
# Geheugen: 4GB (2x2GB) PC6400 DDR2 SODIMM (Max. 4GB)
# Videokaart: NVIDIA GeForce 9300M GS 512MB VRAM
# Harddisk: 320GB SATA 5400rpm
# Optische drive: DVD-/+RW Dual-Layer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort voor mijn studie naar het buitenland en heb daar een laptop voor nodig. Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor redelijk zware (waterbouwkundige) modellen, verder zal ik hem vooral gebruiken voor films/muziek en af en toe om te gamen.

Eisen:
-niet te groot en zwaar, 15,4 of 15,6"
-goede processor, liefst intel
-4 GB RAM (eventueel 3)
-minimaal 250 GB HD
- <700 euro

Ik was eerst van plan voor de Acer TravelMate 5730-6B4G32MN te gaan ( pricewatch: Acer Travelmate 5730-6B4G32Mn ) maar hoorde van meerdere mensen dat Acer niet zo'n best merk is.

Nu zit ik naar een Samsung te kijken: de R510 FS08 ( pricewatch: Samsung R510 FS08 ) of de RS510 AS04 ( pricewatch: Samsung R510 AS04 ) , het is me alleen niet helemaal duidelijk wat het verschil tussen deze 2 is..

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ OBL: Zoek eens naar reviews, doorgaans hebben goedkope laptops geen goede accuduur omdat er behoorlijk op de accu wordt bezuinigd.. Er zijn betere koopjes te vinden in de pricewatch.

@ Grishnakh: Ik ben zelf geen Acer fan, ze zijn niet degelijk en dat is iets dat je voor je studie wel wilt. Acer is verbeterd, maar om dagelijks mee te nemen... :N Als student krijgt je lapotp het behoorlijk te voorduren en zou dan ook absoluut voor de Samsung gaan, al heeft die geen geweldige videokaart. Wel heeft Samsung degleijke laptops als ik het ervaringen-topic mag geloven (de eigenaars zijn zeer tevreden) en krijg je 2 jaar garantie ipv 1 bij Acer. Ook dat punt zou mij veel meer zekerheid geven. Je zou ook kunnen kijken of je nog een Asus X56Vr kan scoren, die heeft wat betere specificaties (met name de videokaart) en ook 2 jaar garantie. Zelf heb ik een Asus F3 welke eigenlijk dezelfde behuizing heeft (op wat cosmetische wijzigingen) en die gaat elke dag mee naar school. Degelijk spul :)

Trouwens zal de ene Samsung wel uit productie zijn (zie ook het aanbod van de shops) en vervangen door een ander zo goed als identiek model met wellicht een ander merk harde schijf of geheugen. Check ook even de specificaties bij de shops zelf, de pricewatch wil nog wle eens een foutje hebben :X

@ Bennykuh:
Hoezo wil je geen desktop meer? Als hij 90-95% toch op je bureau staat dan zou ik niet inzien waarom je een dikke laptop zou nemen... A. ze zijn duurder, B. ze gaan eerder kapot (laptops kunnen echt krengen zijn) en C. buiten de garantie is het dan een dure aangelegenheid itt PC.

Waar het met name van af hangt is: Wat wil je er mee doen als hij niet op je desktop staat? Wel heel leuk dat je zgn "mobiel" wilt zijn, maar zelfs de 17" van mijn opa is een bakbeest waarmee je niet lekker op je schoot kan werken... Laat staan hoe je je suf moet sjouwen met een 18,4" bakbeest... Ik zou je aan willen raden eerst eens te kijken in de winkel hoe groot dat nou eigenlijk is.

In mijn opinie: Neem een leuke 15,4" laptop zoals die Asus die je noemt en houd de rest voor een leuke nieuwe desktop. Dan heb je en een laptop waarmee je nog mobiel bent en een desktop waar je lekker van kan genieten. Op die laatste sluit je ook makkelijker een leuk speakersetje of een nog groter scherm aan. Je verhaal lijkt nu meer op "Ik wil een laptop omdat dat hip is" oid :+

Just my 2 cents.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 02-03-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie, ben toch maar voor de Samsung AS04 gegaan, videokaart vind ik toch niet zo heel belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennykuh
GENETX schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:54:
@ OBL: Zoek eens naar reviews, doorgaans hebben goedkope laptops geen goede accuduur omdat er behoorlijk op de accu wordt bezuinigd.. Er zijn betere koopjes te vinden in de pricewatch.

@ Grishnakh: Ik ben zelf geen Acer fan, ze zijn niet degelijk en dat is iets dat je voor je studie wel wilt. Acer is verbeterd, maar om dagelijks mee te nemen... :N Als student krijgt je lapotp het behoorlijk te voorduren en zou dan ook absoluut voor de Samsung gaan, al heeft die geen geweldige videokaart. Wel heeft Samsung degleijke laptops als ik het ervaringen-topic mag geloven (de eigenaars zijn zeer tevreden) en krijg je 2 jaar garantie ipv 1 bij Acer. Ook dat punt zou mij veel meer zekerheid geven. Je zou ook kunnen kijken of je nog een Asus X56Vr kan scoren, die heeft wat betere specificaties (met name de videokaart) en ook 2 jaar garantie. Zelf heb ik een Asus F3 welke eigenlijk dezelfde behuizing heeft (op wat cosmetische wijzigingen) en die gaat elke dag mee naar school. Degelijk spul :)

Trouwens zal de ene Samsung wel uit productie zijn (zie ook het aanbod van de shops) en vervangen door een ander zo goed als identiek model met wellicht een ander merk harde schijf of geheugen. Check ook even de specificaties bij de shops zelf, de pricewatch wil nog wle eens een foutje hebben :X

@ Bennykuh:
Hoezo wil je geen desktop meer? Als hij 90-95% toch op je bureau staat dan zou ik niet inzien waarom je een dikke laptop zou nemen... A. ze zijn duurder, B. ze gaan eerder kapot (laptops kunnen echt krengen zijn) en C. buiten de garantie is het dan een dure aangelegenheid itt PC.

Waar het met name van af hangt is: Wat wil je er mee doen als hij niet op je desktop staat? Wel heel leuk dat je zgn "mobiel" wilt zijn, maar zelfs de 17" van mijn opa is een bakbeest waarmee je niet lekker op je schoot kan werken... Laat staan hoe je je suf moet sjouwen met een 18,4" bakbeest... Ik zou je aan willen raden eerst eens te kijken in de winkel hoe groot dat nou eigenlijk is.

In mijn opinie: Neem een leuke 15,4" laptop zoals die Asus die je noemt en houd de rest voor een leuke nieuwe desktop. Dan heb je en een laptop waarmee je nog mobiel bent en een desktop waar je lekker van kan genieten. Op die laatste sluit je ook makkelijker een leuk speakersetje of een nog groter scherm aan. Je verhaal lijkt nu meer op "Ik wil een laptop omdat dat hip is" oid :+

Just my 2 cents.
Ik wil geen desktop meer, vind ik onhandig en wil af en toe mobiel kunnen zijn. Lijkt me nu toch wel duidelijk 8)7

In de winkel ben ik sowieso ook al geweest om te kijken hoe groot ze zijn en dat is mijn vraag ook niet 8)7

En dat laatste zinnetje slaat al helemaal nergens meer op. Ik ben geen vmbo-ertje die pronkt met het mod zijn op tweakers.

Ik vraag hier gewoon voor een goed alternatief in een 18.4" of 17" en eventuele gebruikerservaringen. Om te oordelen of dat te groot, niet mobiel is of wat dan ook is aan mij zelf.

15.4" twijfel ik nog wel over, maar groter heeft nu eenmaal mijn voorkeur, dus vandaar graag normaal een advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bennykuh schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:25:
[...]
Ik ben geen vmbo-ertje die pronkt met het mod zijn op tweakers.
En waaruit maak je op dat ik een "vmbo-ertje" ben die pronkt met het mod zijn op tweakers. Je bent wel duidelijk geweest over WAT je wil, maar niet WAAROM. Dat is iets wat ik probeer uit te vogelen. Daarnaast was mijn post vooral als eye-opener: Wellicht heb je ideeën over het hoofd gezien of als onmogelijk hebt beschouwd. Je wilt namelijk wel mobiel zijn met een 18,4"-er. Ik mag dagelijks met een 15,4"-er op de rug naar school en ik weet wel dat de volgende nog kleiner wordt ivm mobiliteit namelijk.

Maar fijn, niet van dat alles blijkt dus waar te zijn. De keuze in het 18,4" segment is zeer beperkt in ieder geval. Als ik snel kijk dan zitten er in ieder geval in het 17" segment nog wat leuke HP Dv7-laptops en heeft Toshiba ook nog wel een interessante modellen. Pricewatch met 17" en grotere notebooks

Uit de 18,4" laptops lijkt me de Sony inderdaad het beste. Dat vanwege het X-Black screen voor films. Al is het jammer dat deze geen Full HD scherm heeft. De enige reden om de Sony te nemen is dan ook wat mij betreft omdat Acer eerder zo'n slechte naam heeft in mijn ogen dat ik het niet snel iemand zal aanraden. De Acer heeft dan ook betere specs en alleen daarop lettend de voorkeur. Maar mocht je die kopen, dan adviseer ik echtra garantie bij te kopen eigenlijk...

En zoals gezegd, de keuze is beperkt. Er zijn nog weinig merken met 18,4" laptops en het is dan ook de keuze tussen een overpriced Sony, of een wat minder degelijke Acer die wel betere specs heeft. Andere merken zouden zeer welkom zijn in die markt O-)

En wellicht de volgende keer een idee, voor je überhaupt zo'n post maakt, mijn profiel door te nemen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 02-03-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie van de Lenovo SL500?

Intel Core 2 Duo T5870 (2.0GHz)
15.4" WXGA+ TFT (1280 x 800) Anti Glare
2x1048MB
160GB HDD 5400rpm
Intel X4500 Integrated Graphics
DVD-+RW, Wireless LAN, Bluetooth 2.0, Windows Vista Business UK (+downgrade naar Windows XP Pro UK), 1 jaar garantie, Webcam, UK QWERTY

Heb nooit hiervoor een lenovo gehad maar ik hoor hele goede ervaringen van vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Prijs? Alleen met een prijs kan ik echt gaan kijken of het een goede deal is. Lenovo heeft oa Thinkpads (de oude lijn van IBM) welke inderdaad erg goed is. Dit is echter geen Thinkpad en daarmee is de kwaliteit ook een stuk minder, al heb ik geen ervaringen overigens. In ieder geval wel om goed uitelkaar te houden:

Beide zijn van Lenovo, maar het verschil is groot en Lenovo is in Europa vooral bekend vanwege de goede naam van IBM zijn Thinkpad lijn welke Lenovo heeft overgenomen. De goedkope andere notebooks zijn minder lang op de Nederlandse markt en ook niet te vergelijken met de thinkpads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjansen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:11
Ik zag deze laptop hier bij de locale computerzaak voor 699,- euro. Ik kan echter weinig vinden over deze laptop op internet. Op de Asus site kan ik niets over dit model te vinden (wat een draak van een site is dat zeg). Over de videokaart en zijn prestaties is ook weinig te vinden. Het enige wat ik kan vinden is:
http://www.notebookcheck....deon-HD-4570.13885.0.html
Uit dit artikel valt op te maken dat het een redelijk videokaart is om zo af en toe een spel te spelen. Verder viel mij in de winkel op dat er een SIS chipset in zit en daar hoor je dan weer slechte verhalen over. Nu de vraag. Is dit een geschikte laptop om zo nu en dan een spel op te spelen en om in te zetten als mediacentre? En zijn er al mensen die ervaring hebben met deze GPU?

MerkAsus
TypePRO61SL
ProcessorT5850
Geheugen3072MB DDRII 800
Grafische chipATI Mobility Radeon HD 4570 512MB VRAM
Beeldscherm16"(16:9 HD,Glare Type, 1368 x 768)
Opslagcapaciteit250GB SATA HDD 5400 RPM
Optische drive8X DVD Super Multi DL
OverigeHDMI,Nummeric Keypad, WLAN 802.11 b/g/n
Garantie2 jaar pick up and return
Waar te koop?http://www.4launch.nl/sho...-6x040c-16---t5850--250gb
Prijs?€ 651.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De SiS chipset is geen aanrader nee... Zo uit het hoofd meende ik dat er een Toshiba was met HD3650 in de pricewatch die ook rond dit bedrag zit. Wellicht dat deze een betere keuze is mocht mijn verhaal kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rjansen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:11
Beste GENETX,

bedankt voor je reactie. Er is idd een Toshiba voor hetzelfde bedrag. Deze heeft echter een AMD processor. Naar wat ik begrepen heb zijn deze processoren toch minder dan de Intel als het gaat om programma's die processorkracht nodig hebben (bijv. fotobewerking en HD-content afspelen). Als dit niet het geval is dan kan ik ook eens naar andere systemen gaan kijken. En voor wat betreft die SiS chipset. Is deze slechter doordat deze een slechte performance heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:39:
Prijs? Alleen met een prijs kan ik echt gaan kijken of het een goede deal is. Lenovo heeft oa Thinkpads (de oude lijn van IBM) welke inderdaad erg goed is. Dit is echter geen Thinkpad en daarmee is de kwaliteit ook een stuk minder, al heb ik geen ervaringen overigens. In ieder geval wel om goed uitelkaar te houden:

Beide zijn van Lenovo, maar het verschil is groot en Lenovo is in Europa vooral bekend vanwege de goede naam van IBM zijn Thinkpad lijn welke Lenovo heeft overgenomen. De goedkope andere notebooks zijn minder lang op de Nederlandse markt en ook niet te vergelijken met de thinkpads.
550,- incl btw
Hij is inmiddels besteld, ik ben benieuwd. De specs zijn uitermate goed voor zo'n prijs vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ OBL: Nette deal inderdaad!

@ RJansen: Een Core 2 Duo T5850 is ook niet de snelste. Pas met een Core 2 Duo van de 7000 of hogere series heb je recht van spreken. Daaronder is AMD niet veel minder en geeft het Puma platform wel weer andere voordelen zoals het uitschakelen van de dedicated videokaart om zo energie te besparen. Een slechte chipset kan de prestaties van een compleet systeem ook compleet naar beneden halen en vooral instabiel zijn. Dan heb ik liever een AMD waarvan ik zeker weet dat deze draait op een goed platform ipv een Intel op een slecht platform. Voor fotobewerking is een AMD ook snel zat overigens. Al zal een Core 2 Duo foto's iets sneller omzetten of een photoshop filter net een fractie sneller toepassen. Dat maakt zo'n prigramma met AMD nog niet onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 11:48
Heb net na veel lezen op o.a. dit topic een leuke basisnotebook gekocht: HP Compaq CQ60-208ED voor 499 bij Dunnet.

I.t.t. tot wat in de Pricewatch staat zit hier Vista Home Premium op, was daarmee wel een aardige deal, vond ik.

AMD Turion 64 X2 RM-72
4 GB geheugen
320 GB harde schijf
HDMI

Helaas geen dedicated videokaart (8200M), maar is voor mij minder belangrijk, gamen is toch een zeldzaamheid, en op iets lagere instellingen spelen is geen probleem.

Heb nog enige tijd getwijfeld over de AMD-processor, maar in de ranglijst op notebookcheck kwam hij er niet slecht vanaf, en ik ben blij dat dit in de post hierboven bevestigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een 15 inch laptop van maximaal 600 euro, die ik wil gebruiken voor studie, surfen, muziek, films, ev. foto's bewerken. Spelletjes niet belangrijk. Wel belangrijk: betrouwbaarheid, gewicht(moet er makkelijk mee naar school kunnen) en relatief lange batterijduur. Wat zijn voor mij goede opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zoek zelf eerst eens wat op. Pak eens de pricewatch, de CSL Notebook Buy Guide (een stappenplan om bij jou notebook uit te komen) en ga eerst zelf wat laptops zoeken die wellicht aan je eisen voldoen.

Er zijn zoveel notebooks en zoveel opties dat het lastig is om een goede laptop voor je te vinden zonder meer te weten. Wat voor gewicht wil je, 3Kg, 2Kg? 15,4" of liefst 13,3" notebook? Wat is lang op de accu? 2 uur, 3 uur of zelfs 4? Kortom, wees specifiek. Voor mij is 3Kg + 15,4" + 2uur accu genoeg voor school (al zou ik liever 3 uur hebben zoals bij mijn orginele laptop :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:56

MJV

Ik ben op zoek naar een goed draagbare 13"/14" laptop, voor wat webdesign/office werk. Eisen die ik inmiddels heb opgesteld:
- Fatsoenlijke processor
- min. 3GB geheugen
- Redelijke videokaart (géén X4500 of is dat ding niet zo slecht als ik denk?)
- Fatsoenlijke aansluitmogelijkheden, 4x USB etc.

Nu ben ik uitgekomen bij bijvoorbeeld de MSI EX400: pricewatch: MSI EX400-006NL
Intel Core 2 Duo P7350
3GB
Radeon Mobility HD3450.

Zijn er nog alternatieven die een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben?
In de PW met filters zie ik wel bijv een Toshiba Satelite Pro: pricewatch: Toshiba Satellite Pro U400-12U met betere processor, en goedkoper.
Maar die heeft een mindere videokaart, en een jaar garantie minder.

Graag hoor ik jullie mening hierover!

[ Voor 19% gewijzigd door MJV op 06-03-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wat is je budget?

Kijk verder eens hier [Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3

De X4500 is in principe niet slecht, maar het hangt van je taken af. Als je gamed is deze af te raden, maa rals je alleen wat officewerk doet dan is iedere IGP prima. Je designed denk ik met photoshop, tsja dan is de X4500 wel prima omdat het daar ook niet om zware 3D bewerkingen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:56

MJV

GENETX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:05:
Wat is je budget?

Kijk verder eens hier [Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3

De X4500 is in principe niet slecht, maar het hangt van je taken af. Als je gamed is deze af te raden, maa rals je alleen wat officewerk doet dan is iedere IGP prima. Je designed denk ik met photoshop, tsja dan is de X4500 wel prima omdat het daar ook niet om zware 3D bewerkingen gaat.
Budget is ongeveer 800-900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Ok, ik zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk dat jullie me van advies kunnen voorzien.

Ik ben op zoek naar een laptop ter vervanging van mijn desktop (browsen en office-applicaties) en die dienst zal doen als HTPC. Zodoende verwacht ik er het volgende van:

- Schermgrootte: 15.4"
- Schermresolutie: >1280x800
- Grafische chip: Full HD content hardwarematig kunnen verwerken.
- HDMI-aansluiting
- S/PDIF of optische uitgang voor aansluiting receiver
- Degelijke behuizing
- Langere batterijduur = beter

Verder specs zoals HDD en processor zijn niet echt belangrijk. Beter is natuurlijk altijd meegenomen.

Het budget is rond de €500,-
Mijn oog was gevallen op onder andere de Dell Studio 15 en de Lenovo Thinkpad SL500, maar van beiden kan ik niet ontdekken of ze over S/PDIF/optical beschikken.

[ Voor 6% gewijzigd door Atrax op 09-03-2009 20:22 ]

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Komt er binnenkort een nieuwe NBBG ?
En zo ja, Is het nog lang wachten?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als aanvulling op Atrax' post:

Spdif is ook voor mij een noodzaak voor aansluiting op m'n receiver. En verder is HDMI heel erg leuk allemaal maar m'n oudere beeldbuis heeft daar weinig aan. Ik hoop daarom nog een nieuwe laptop te vinden met s-video. Geen composiet (cinch) in ieder geval want dat ziet er niet uit. Budget van mij ligt iets hoger: ben bereid er max zo'n 600 euro aan uit te geven. Overige eisen: LED backlight, accu met 8 of 9 cellen, DX9 videochip of nieuwer (ivm aero glass interface).

Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe NBBG! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De nieuwe NBBG (Basis en Business klassen only tho, de rest komt over ~2 maanden), staan klaar in de tweakers.net edittor. In principe zijn de teksten klaar alleen wachten we nog of we de notebooks kunnen krijgen om zelf te testen. Mocht dit niet lukken dan zal ik in overleg met Olaf kijken wat we doen, maar ik denk dat het info uit reviews halen wordt. Zelf aim ik op een release (op de frontpage :) ) dit weekend.

Voor de rest moet ik Atrax en AgentSmith teleurstellen...

Eerst maar Atrax:
De Dell Studio 15 zou ik hoe dan ook al niet nemen ivm problemen. Daarnaast zal het zeer krap worden voor onder de 500 euro, als er 50 euro bij mag heb je veel meer kans. Prijzen zijn sowieso omhoog gegaan. Ik heb in principe een leuke HP gezien voor 460 euro, maar die heeft ook geen HD uitgangen...

Even snel een kijkje genomen:
pricewatch: HP Compaq Presario Compaq Presario CQ60-208ED notebook pc (NG419EA)
en
pricewatch: Samsung R505 FS04

Die zijn interessant. Je kan in de pricewacth ook filtreren aan de rechterkant. Maak daar gebruik van zou ik zeggen!

@ Agentsmith:
Leuk een LED Backlight en 8 of 9 cells accu. S-videao sterft ook uit, maar er moeten VGA -> S-Video verloopjes zijn meende ik. De eerste 2 eisen kun je laten varen. Als je echt geluk hebt ga je nog een LED Backlight vinden, maar 8 of 9 cells ga je never nooit niet krijgen voor 600 euro. Dat is echt voorbehouden aan de betere notebooks (lees 1000 euro of meer), laptopjes rond 600 euro worden van 6 cell accu's voorzien en als je pech hebt dan zetten ze je zelfs met 4-cells af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Bedankt voor je reactie.
Dat je de pricewatch kon filteren had ik nog niet gezien, maar is inderdaad een erg handige oplossing. Helaas kan je niet filteren op HDMI & S/PDIF, de 2 features die voor mij juist zo belangrijk zijn.
Qua budget valt er te spelen. Als er een model is dat qua specs voldoet dan is tot €600,- aanvaardbaar (had ik wat duidelijker in moeten zijn).

Die HP en Samsung die je noemt zien er goed uit, alleen ik kan nergens (ook niet bij de fabrikant) vinden of dat ze ook S/PDIF hebben helaas.
Zo te zien hebben de meeste fabrikanten bij de introductie van HDMI de S/PDIF laten vallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Is er geen koppelstukje oid om S/PDIF uit de HDMI aansluiting te halen? HDMI bevat namelijk ook digitale audio (S/PDIF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
GENETX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:29:
Is er geen koppelstukje oid om S/PDIF uit de HDMI aansluiting te halen? HDMI bevat namelijk ook digitale audio (S/PDIF)
Daar zijn kastjes voor te krijgen. Echter heb je het dan over €50-€100,-
En dat is een beetje teveel wat mij betreft. Tevens zorgt het er voor dat je met zo'n kastje kan gaan lopen slepen (moet als HTPC boven en beneden inzetbaar zijn).

Edit: ik zie dat er USB soundcards te krijgen zijn die voorzien zijn van S/PDIF, maar of dat iets is.....

[ Voor 10% gewijzigd door Atrax op 10-03-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zo duur? Wat doen die bakjes dan :X.

Ik zit te denken dat ik dat zelf met wat soldeerwerk nog wel voorelkaar krijg :X

Jammer dat bij veel laptops S/PDIF verdwenen is uit de 3,5mm jack inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Zelf solderen wordt moeilijk, want er is wel degelijk een signaalomzetting. Van BLu-Ray komt bijvoorbeeld Dolby TrueHD. Dit kan een reguliere versterker niet verwerken. Dit signaal moet dus omgezet naar DD of DTS enz.

Dan toch maar zo'n USB audiocard met S/PDIF....

[ Voor 10% gewijzigd door Atrax op 10-03-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Atrax schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:42:
Zelf solderen wordt moeilijk, want er is wel degelijk een signaalomzetting. Van BLu-Ray komt bijvoorbeeld Dolby TrueHD. Dit kan een reguliere versterker niet verwerken. Dit signaal moet dus omgezet naar DD of DTS enz.
Is dat gewoon niet iets in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Conversion is impossible. HDMI has a bandwidth of 165MHz (HDMI 1.3: 340MHz), whereas S/PDIF tops out at 1.5 MHz

Looked at another way (limited to audio): S/PDIF only has enough bandwidth for 2 channels of LPCM, whereas HDMI (1.0) carries 8.

[ Voor 34% gewijzigd door Atrax op 10-03-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Hier heb je zo'n kastje:

http://www.keene.co.uk/electronics/multi.php?mycode=CP267

Edit: Zo te zien biedt Acer nog wel HDMI & S/PDIF aan! Dan die maar eens bekijken.

[ Voor 33% gewijzigd door Atrax op 10-03-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Atrax schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:24:
Die HP en Samsung die je noemt zien er goed uit, alleen ik kan nergens (ook niet bij de fabrikant) vinden of dat ze ook S/PDIF hebben helaas.
Zo te zien hebben de meeste fabrikanten bij de introductie van HDMI de S/PDIF laten vallen :/
Ik heb de HP-Compaq net een paar dagen binnen, zit wel HDMI maar idd geen S/PDIF op. Verder goed apparaat, maar als je 'm als HTPC wil gebruiken mis je waarschijnlijk wel dedicated bedieningsknopjes (play/pause/stop/etc.), bij de HP-Compaq gaat dat alleen via de FN-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:19:
De nieuwe NBBG (Basis en Business klassen only tho, de rest komt over ~2 maanden), staan klaar in de tweakers.net edittor. In principe zijn de teksten klaar alleen wachten we nog of we de notebooks kunnen krijgen om zelf te testen. Mocht dit niet lukken dan zal ik in overleg met Olaf kijken wat we doen, maar ik denk dat het info uit reviews halen wordt. Zelf aim ik op een release (op de frontpage :) ) dit weekend.

Voor de rest moet ik Atrax en AgentSmith teleurstellen...

Eerst maar Atrax:
De Dell Studio 15 zou ik hoe dan ook al niet nemen ivm problemen. Daarnaast zal het zeer krap worden voor onder de 500 euro, als er 50 euro bij mag heb je veel meer kans. Prijzen zijn sowieso omhoog gegaan. Ik heb in principe een leuke HP gezien voor 460 euro, maar die heeft ook geen HD uitgangen...

Even snel een kijkje genomen:
pricewatch: HP Compaq Presario Compaq Presario CQ60-208ED notebook pc (NG419EA)
en
pricewatch: Samsung R505 FS04

Die zijn interessant. Je kan in de pricewacth ook filtreren aan de rechterkant. Maak daar gebruik van zou ik zeggen!

@ Agentsmith:
Leuk een LED Backlight en 8 of 9 cells accu. S-videao sterft ook uit, maar er moeten VGA -> S-Video verloopjes zijn meende ik. De eerste 2 eisen kun je laten varen. Als je echt geluk hebt ga je nog een LED Backlight vinden, maar 8 of 9 cells ga je never nooit niet krijgen voor 600 euro. Dat is echt voorbehouden aan de betere notebooks (lees 1000 euro of meer), laptopjes rond 600 euro worden van 6 cell accu's voorzien en als je pech hebt dan zetten ze je zelfs met 4-cells af.
De Samsung laptop lijkt mij erg interessant, zit al een tijdje naar de laptops van dit merk te kijken, en wat ik er over lees bevalt me wel. Zit alles op wat ik nodig heb, en heeft een mooi design. Heb hem ook al in het echt gezien (de R510 dan), en het enige jammere vind ik de zilveren kleur.
Nou krijg je een plaatje van een zwarte laptop als je op de pricewatch link klikt, maar als je dan doorlinkt naar de Samsung site krijg je een zilvere laptop te zien.

Weet iemand of dit echt een zwarte Samsung laptop is? En als dat niet zo is, weet iemand waarom er geen zwarte Samsung laptops zijn uit deze serie (R505/R510), en of het nog wel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik denk dat je daar het beste contact op kan nemen met enkele shops op Samsung zelf. De Pricewatch data is ook niet altijd correct namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat grotere accu's niet mogelijk zijn voor 600 euro. Nou goed, 6-cells dan maar. :) VGA naar s-video kan volgens mij niet zomaar. Het werkt dacht ik maar met bepaalde videokaarten die dit ondersteunen omdat een vga-signaal (RGB) niet zomaar is om te zetten naar Y/C (YUV).
GENETX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:39:
Zo duur? Wat doen die bakjes dan :X.
Spdif is optisch, HDMI is elektrisch net als digitale audio via cinch. Ben alleen al daarom geen groot voorstander van HDMI. Los van het feit dat je audio en video van oudsher liever gescheiden houdt, is de standaard gewoon een overbodige samenbundeling van reeds bestaande standaarden maar dan overgoten met een DRM-sausje. Goed, dit topic is er niet om hier diep op in te gaan..
Het zou leuk zijn als laptops gewoon s-video blijven ondersteunen - net als videokaarten - maar als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk is dan ben ik eventueel bereid om deze eis te laten vallen en de gok te wagen om vga omgezet te krijgen.

Harde eisen die overeind blijven: 6 cells accu, LED backlight, spdif-uitgang, analoge video-uitgang.

*edit*
VGA naar s-video kan maar dan moet de videokaart dit dus wel ondersteunen dmv een tv-out functie via VGA. Omzetkabeltje is spotgoedkoop in ieder geval. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
http://www.fujitsu-siemen...ebooks/amilo_pa_3553.html

Deze Fujitsu Siemens voldoet aan mijn eisen: 15.4" beeldscherm, S/PDIF en HDMI. Alleen de beeldresolutie is wat laag, maar er valt mee te leven.
De prijs is goed, ronde de €500,-

Alleen hoe is het kwalitatief gesteld met dit merk?

[ Voor 20% gewijzigd door Atrax op 11-03-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:55:
Spdif is optisch, HDMI is elektrisch net als digitale audio via cinch. Ben alleen al daarom geen groot voorstander van HDMI. Los van het feit dat je audio en video van oudsher liever gescheiden houdt, is de standaard gewoon een overbodige samenbundeling van reeds bestaande standaarden maar dan overgoten met een DRM-sausje. Goed, dit topic is er niet om hier diep op in te gaan..
Fout, S/PDIF is een protocol, geen aansluiting! S/PDIF kun je zowel via Toslink (optisch) als elektrisch (Coax) versturen. Maar als iemand het leuk vind en het protocol goed kan implementeren zou een COM, DVI, VGA, Ethernet of welke andere kabel ook volstaan. Als Infrarood genoeg bandbreedte zou hebben dan zou ook die poort kunnen worden benut.

Uit je link:
S/PDIF of S/P-DIF staat voor Sony/Philips Digital Interface Format, ook wel IEC 958 type II genoemd en maakt deel uit van de IEC-60958 standaard. Dit is een collectie van hardware en low-level protocolspecificaties voor het transporteren van digitale stereo PCM-signalen tussen verschillende apparaten en stereocomponenten.
Op welke manier het vet gedrukte plaatsvindt maakt niet uit, zolang het maar volgens het protocol werkt. Je zou het met taal kunnen vergelijken. Vastgesteld is hoe de woorden klinken en geschreven worden. Ik kan je direct spreken, maar ook bijvoorbeeld via GoT typen. Beide begrijp je omdat ik me aan het Nederlands houd (protocol) en dus weet wat de hier geschreven tekst betekend.
Atrax schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:09:
http://www.fujitsu-siemen...ebooks/amilo_pa_3553.html

Deze Fujitsu Siemens voldoet aan mijn eisen: 15.4" beeldscherm, S/PDIF en HDMI. Alleen de beeldresolutie is wat laag, maar er valt mee te leven.
De prijs is goed, ronde de €500,-

Alleen hoe is het kwalitatief gesteld met dit merk?
Wat wil je dan voor dat geld :X 8)7 . 1280x800 is gewoon standaard voor al die laptops, ook hier geld: Hoger krijg je pas te zien bij zo'n 1000 euro. Voor 500-600 euro heb je gewoon een basic laptop met goedkope componenten. Verwacht geen dikke accu, verwacht geen high-res scherm, LED verlichting. De prijs is er ook naar namelijk. Een laptopfabrikant krijgt ze ook niet bij een bakje boter ;) .

Die laptop zelf is volgens mij wel vrij degelijk. Volgens mij was het de september editie van de Basis notebook waar deze tot winnaar was verkozen. In het overzicht, bovenin de CSL, kun je die wel terug vinden en daar is ook een link naar de review.

@ AgentSmith: Ik denk dat je het best naar de Dell Studio lijn kan kijken, die hebben iig LED's (niet alle volgens mij), maar die hebben wel weer problemen met de keys :X . Voor de rest weet ik zo echt geen LED scherm. Misschien nog een smasung (de NC20 netbook heeft het iig). Maar voor 600 euro wens ik je veel plezier met zoeken want ik ga het niet voor je doen. Het aanbod in LED schermen is al beperkt en al helemaal voor dit budget.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 11-03-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Laatst online: 18-08 06:47
Genetx,

in een ander topic gaf je aan dat de HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA) een goede deal is voor <500 euro.
Zelf ben ik op zoek naar een laptop die aan de volgende eisen voldoet.

-Degelijk, lees stevig gebouwd er word mee gereisd
-Accuduur, het liefst 3 uur of meer
-2GB ram (minimaal)
-Schermgrootte tussen de 13 en 15,4 inch. (14 inch lijkt me ideaal)
-Videokaart: niet heel belangrijk (volgens mij kunnen oudere spellen op de nieuwe laptops altijd wel gedraaid worden)
-grootte HDD niet belangrijk
-Redelijk vlot, hij word gebruikt voor Internet, Office, E-mail, Films, Muziek
-voorkeuren: HDMI aansluiting, Bluetooth
-Budget <500

Deze laptop voldoet aan een aantal eisen. Zo is de accuduur volgens 4launch 3 uur (representatief?), zit er 2GB ram in, een schermgrootte van 15,4 inch. Een bluetooth aansluiting en zit de prijs onder de 500 euro.

Zelf zat ik te kijken naar een Samsung R505 FS04, maar deze is 600 euro en dat is me eigenlijk net te veel geld. Zijn er nog andere interessante opties of vraag ik te veel van een laptop voor een te klein bedrag? Het is met name voor school, HDMI aansluiting lijkt me prettig in verband met het aansluiten op mijn televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Mahone schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:41:
Genetx,

in een ander topic gaf je aan dat de HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA) een goede deal is voor <500 euro.
Ik had ook al zitten kijken naar die Compaq die Genetx in het aanbiedingen topic noemde.

Echter na een kleine speurtocht in de PW kwam ik deze tegen http://tweakers.net/price...c-(ng419ea).html#tab:info

Meer ram, hogere resolutie iets betere cpu als ik het goed zie.

Prijs ligt net op de 500 (internet) en hij kost 599 bij de Expert (Valt misschien nog wel wat vanaf te praten.)
Nu is mijn grote vraag welke van deze 2 de betere is?

Wat ik zoek is iets simpels om overal in huis mee te internetten, Word en Exel en wat simpele spellen zoals bijvoorbeeld: transport tycoon en rollercoaster tycoon.
En wellicht bluetooth voor het verbinden van mijn mobiel om zo gemaakte foto's op de pc te zetten.
Budget is zo rond de 500.

Ik denk dat ze daar allebij wel aan voldoen, Echt zeker weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMutorrah
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04 20:14
Ik zou persoonlijk absoluut voor je eigen resultaat gaan.
- snellere proc
- 4GB ipv 2GB
- 320 ipv 160 GB HDD
- iets groter scherm
- HDMI aansluiting

Dit zou voor mij opwegen tegen n iets mindere videokaart, 1x usb minder, n oudere chipset en Vista Basic vs Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jup, die laatste is inderdaad de betere van de 2. Ik neem hem zelf niet mee wegens te laag aantal shops. Die andere HP komt dna ook als alternatief naar voren in de komende NBBG. Ik zou niet uitgaan van 3 uur, maar eerder van 2,5 uur. Met mijn Asus A6T haal de ik onder XP nog bijna 3 uur, in Vista werden dat er 2 helaas... Was wel een 8 cell accu, maar de laptop had ook een dikke videokaart.

De nieuwe Turions zijn iets zuiniger en met de IGP zou 2-2,5 uur reëel zijn, al kan dat ook van het OS afhangen zoals ik hierboven al schets. Op mijn nieuwere Asus F3Sc waar Intel EIST niet echt lekker werkt haal ik onder linux ook zo een half uur meer tegenover Vista, dat zijn geen grappen meer...

Als het goed is krijgen we maandag een vergelijkbare AMD op T.net HQ waar we ook een accutest mee gaan doen. Die heeft een iets zwaardere CPU, maar de lest lijkt vergelijkbaar met deze 2 notebooks en zou een goede indicatie moeten geven. Tevens ook een HP. Die details kan ik hier wel lekken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
GENETX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:45:
Jup, die laatste is inderdaad de betere van de 2. Ik neem hem zelf niet mee wegens te laag aantal shops. Die andere HP komt dna ook als alternatief naar voren in de komende NBBG. Ik zou niet uitgaan van 3 uur, maar eerder van 2,5 uur. Met mijn Asus A6T haal de ik onder XP nog bijna 3 uur, in Vista werden dat er 2 helaas... Was wel een 8 cell accu, maar de laptop had ook een dikke videokaart.

De nieuwe Turions zijn iets zuiniger en met de IGP zou 2-2,5 uur reëel zijn, al kan dat ook van het OS afhangen zoals ik hierboven al schets. Op mijn nieuwere Asus F3Sc waar Intel EIST niet echt lekker werkt haal ik onder linux ook zo een half uur meer tegenover Vista, dat zijn geen grappen meer...

Als het goed is krijgen we maandag een vergelijkbare AMD op T.net HQ waar we ook een accutest mee gaan doen. Die heeft een iets zwaardere CPU, maar de lest lijkt vergelijkbaar met deze 2 notebooks en zou een goede indicatie moeten geven. Tevens ook een HP. Die details kan ik hier wel lekken O-)
Oke, het probleem is waar trek je de grens bij de aanschaf voor een nieuwe laptop. Waar ik voornamelijk tussen zit te twijfelen zijn die HP's en de Samsung R505 FS04. Daarnaast heb ik nog een Samsung gezien (een mogelijk wat ouder model) namelijk de Samsung R509 XA01. Hier is echter weinig informatie over te vinden. Alleen hier kan ik de specificaties daarvan vinden, zelfs op de site van samsung zelf staat geen informatie.
Dus om even kort samen te vatten:

HP Compaq 6735S - €475,-
HP Compaq Presario CQ60-208ED - €503,95
Samsung R509-XA01 - €499,-
Samsung R505 FS04 - €565,-

waarbij eerlijk gezegd de onderste mij alweer te duur is. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Van de degelijkheid is weinig informatie behalve dan dat veel mensen enthousiast zijn over het merk samsung.
Accuduur, is moeilijk te vinden hoe lang een accu bij licht verbruik (internetten, office) mee gaat
2GB Ram (min.) hebben ze allemaal
Schermgrootte is bij allen 15.4 inch behalve de CQ60-208ED die 15,6 inch (maakt dat veel uit wat betreft het kijken naar het beeldscherm en het vervoeren naar school?)
Videokaart, is niet heel belangrijk. Misschien een keer C&C Generals spelen maar het lijkt me dat de meeste kaarten van tegenwoordig dat wel trekken.
HDD is bij allen goed. Die van de R505 een streepje voor maar absoluut geen reden om voor die te kiezen
Redelijk vlot is afwachten maar het lijkt me sterk dat die dat niet is waar ik hem voor gebruik.
HDMI aansluiting zitten bij beide Samsung's en de CQ60-208ED. Dat is wel echt een voordeel. Bluetooth is mooi meegenomen maar is altijd nog los te bestellen.

Dus ja wat is wijsheid? Ik denk dat de bovenste HP afvalt omdat die 25 euro de andere HP wel waard is lijkt mij zo. De Samsungs lijken mij ook mooi maar zeker bij de R505 zit ik eigenlijk boven mijn budget. Moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die laatste Samsung vind je dus te duur, de andere Samsung heb ik een aanmerking op: Budget CPU en chipset zonder goede HD versnelling. De AMD M780G en NVIDIA M8200 zijn al een stuk beter voor games, maar ook in staat goed HD video af te spelen (iig de AMD, maar meende de NVIDIA ook, NVIDIA heeft zelf wel een vergelijkingstabel met PureVideo features) itt de 1e Samsung.

15,6 is maar iets groter, het scheelt echt niets, namelijk 0,2*25=5mm. Een 15,4" past net in mijn rugzak qua breedte (Asus F3) en in breedte is deze van mij nu iets te groot. De vorige, A6T, was in de hoogte nog krapper (wilde echt net), maar in de breedte weer goed. Beide waren 15,4"-ers. Bedenk dat de breedte alleen is voor het vastzetten in het speciale laptop vak van mijn Eastpak tas. Met een wat bredere laptop kan ik hem nog wel dicht ritsen. Wat dat betreft neem ik aan dat dat met de HP 15,6" nog geen probleem gaat geven. Hij is alleen iets breder en misschien wat minder hoog. Verhouding is 16:9 vs 16:10 voor 15,4" laptops. Maar dat verschil ga je niet snel merken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Mijn budget is 500 euro met de volgende eisen;
Office en internet werk, soms sketchup.
Windows Home Premium? Lange batterijduur..
Heb zelf drie laptops gevonden, zie onderstaand, of raden jullie mij iets anders aan;

Acer Aspire 5520G-504G25Mi
AMD Turion TL60
4 GB DDRII
250 GB
15.4"
8600M GS
4x USB
2.7 kg
2-3 uur batterij
1 jaar garantie
€ 469,-

Fujitsu Siemens Amilo Pi-3540
Intel Core Duo T3200
3 GB DDRII
250 GB
15.4"
9300M
2x USB
3.2 kg
2.20 uur batterij
2 jaar garantie
€ 489,-

MSI VR630-052NL
AMD QL-62
3 GB werkgeheugen
250 GB hardeschijf
16"
Bluetooth
2.5 kg
2 uur batterij
2 jaar pickup-and-return
€ 485

Mijn eigen gevoel neigt naar de Fujitsu ook om de 2 jaar garantie, maar vind de 2 usb porrten karig. De Acer heeft misschien de beste specs, maar heb het niet zo op acer.. De MSI is compleet, heeft oa bluetooth..
Moeilijk.. Hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zie de posts hierboven? Die HP is ook een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
Ik heb de 7 voorgaande pagina's allemaal gelezen, maar vind de eerste HP te weinig geheugen en beiden maar 1 jaar garantie? Dan is de acer toch nog weer beter, of zijn de cpu's van de HP's zoveel beter?
Liever een precies antwoord, want ik ben een twijfelkont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De CPU's zijn zuiniger en Acer is echt ruk naar mijn mening. 2 jaar garantie is mooier, maar je budget is te laag om echte eisen te stellen. Ik zou voor de MSI gaan denk ik dan. Maar kijk echt niet op het geheugen, voor 35 euro heb je namelijk 2x2GB kit in huis en kun je het zo zelf vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Mahone schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:28:
[...]
Dus om even kort samen te vatten:

HP Compaq 6735S - €475,-
HP Compaq Presario CQ60-208ED - €503,95
Samsung R509-XA01 - €499,-
Samsung R505 FS04 - €565,-
Ik heb zojuist met een flink boek voor mijn neus eens alle 4 de laptops + de MSI EX620 zitten nameten.
Het verschil in breedte en diepte tussen alle 5 is zeer miniem. (het prijs verschil tussen die 4 en de MSI is 250,- euro en dat heb ik er wel voor over gezien wat je er dan voor terug krijgt.)

Ik denk dat je voor dat geld (€750,-) niet snel iets beters vind.
En ik heb dan ook meteen een laptop waar ik makkelijk 2 jaar mee kan doen.

Tafeltje erbij om hem op te zetten als ik in bed lig en het gewicht + warmte is ook geen probleem. (dat had ik zowiezo wel gedaan ongeacht welke laptop ik zou kopen.)

Die 250 euro extra is geen probleem voor mij (maar 750,- is toch wel echt het maximale dat ik uit wil geven.)

Dan is er ook nog de ex400 (14'1'') die heeft dezelfde hardware maar moet het doen zonder alle leukigheden (bluray, hdmi poort enz.) bovendien kost die meer.

Zo heel veel wil ik er overigens niet mee rond gaan slepen (enkel van mijn bureau naar mijn bed, van mijn kamer naar beneden en weer terug naar boven, en heel af en toe eens naar mijn opa+oma of oom+tante)

Ik denk dan dat de msi ex620 de laptop voor mij is. (ik heb veel gezocht bij andere merken en niets beter kunnen vinden voor 750 euro, wel een aantal die gelijk zijn aan de msi ex620 maar die heb ik dan niet overwogen omdat msi mij het betere merk leek.

Rest mij de vraag, heb ik iets over het hoofd gezien of is er toch wel iets beters te krijgen voor 750 euro.
Ik hoor het graag, En alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik zoek een zo'n goedkoop laptop mogelijk om probleemloos 1080p (x246) op mijn TV te kunnen kijken. Met desktops is het me duidelijk welke processors dit aankunnen. Alleen welke processor voor laptops heb ik minimaal nodig? Volgens mij is een goede videokaart onbelangrijk. Ik hoef ook niet per se een HDMI uitgang. Gewoon lekker goedkoop via DVI. Games zijn zeer onbelangrijk.
Verder is mijn wens om makkelijk van mijn laptop te kunnen leren/lezen (ebooks). Dit doe ik namelijk bijna dagelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:00
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:01:
[...] Ik zoek een zo'n goedkoop laptop mogelijk om probleemloos 1080p (x246) op mijn TV te kunnen kijken. Met desktops is het me duidelijk welke processors dit aankunnen. Alleen welke processor voor laptops heb ik minimaal nodig? Volgens mij is een goede videokaart onbelangrijk. [...]
Op een Core 2 Duo 1.66 GHz (en X3100 Intel grafische chip) ging het in ieder geval zonder problemen. Bijvoorbeeld een Pentium Dual Core 2 GHz zou het dus ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
KingRoad schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:03:
[...]

Op een Core 2 Duo 1.66 GHz (en X3100 Intel grafische chip) ging het in ieder geval zonder problemen. Bijvoorbeeld een Pentium Dual Core 2 GHz zou het dus ook moeten kunnen.
Denk eraan dat het wel handig is dat je een laptop neemt, waarop een HDMI uitgang zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:42:
Fout, S/PDIF is een protocol, geen aansluiting!
True, bedoel inderdaad toslink. Die wordt vaak gecombineerd met de analoge uitgang en is voor mij toch wel een harde eis. Hetzelfde geldt inmiddels ook voor tv-out via vga daar veel laptops dit nog gewoon ondersteunen. Aan de videochip zelf ligt het in ieder geval niet.
GENETX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:42:
Ik denk dat je het best naar de Dell Studio lijn kan kijken, die hebben iig LED's (niet alle volgens mij), maar die hebben wel weer problemen met de keys :X . Voor de rest weet ik zo echt geen LED scherm. Misschien nog een smasung (de NC20 netbook heeft het iig). Maar voor 600 euro wens ik je veel plezier met zoeken want ik ga het niet voor je doen. Het aanbod in LED schermen is al beperkt en al helemaal voor dit budget.
Dacht eigenlijk dat LED langzaam wel mainstream aan het worden was. Blijkbaar niet dus. :/ Ik vraag me af: scheelt het echt veel in accuduur? Anders boeit het eigenlijk niet echt.

Ben ook wel een beetje huiverig om nu een laptop te kopen met Vista. Ben totaal niet enthousiast over dat OS. Op verschillende pc's heb ik echter al Windows 7 geïnstalleerd en dat is een wereld van verschil wat betreft prestatie en systeembelasting. Ik heb een gratis, officiële licentie voor de betaversie. Het zou dus fijn zijn om een laptop zonder OS te kunnen kopen want dan kunnen de licentiekosten tenminste in de hardware geïnvesteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Er is een mogelijkheid om na aanschaf Windows er af te gooien en het geld van de licentie terug te eisen, er was eens een artikel over op de tweaker.net frontpage, maar dat is een tijd geleden. Met google of de zoekfunctie zul je wel het een en ander tegenkomen denk ik.

Led verlichting is nog niet echt in, alleen in opkomst. Led is nog een stuk duurder dan ccfl dus ja, als je een budget laptop koopt gaan ze al helemaal niet van dat soort grappen als standaard feature uithalen. Nee, mainstream dat duurt nog wel een jaar denk ik. De betere laptops beginnen het vaker te vertonen en langzaam zal de rest van de markt ook wel over gaan. Ter vergelijking, led verlichting is ook nog niet mainstream in je huiskamer. Led maakt overigens ook uit qua beeld, volgens mij wordt het licht beter verdeeld. Met ccfl heb je "bleeding" waarbij het ene deel zichtbaar donkerder is als het andere. (Zie ook de tests op notebookcheck.com waar het scherm van elke laptop wordt getest en de verlichting soms nogal behoorlijk afwijkt qua cd/m2).

Qua verbruik zal het zeker wat uitmaken, maar hoeveel weet ik niet. 15-30 minuten? Ik denk eerder 15... Wellicht zijn er artikels over die de accuduur testen tegenover een gelijk model zonder. Mocht je niets vinden dan hoor ik het graag, dan zal ik het even bij de redactie neerleggen want het lijkt mij een zeer leuk review waardige test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:07:
[...]

Denk eraan dat het wel handig is dat je een laptop neemt, waarop een HDMI uitgang zit.
Waarom? Ik heb hier al DVI--> HDMI en geluidskabel. Dan is het toch overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nouja, DVI is oud en antiek op laptops. De meesten hebben tegenwoordig al standaard HDMI ipv DVI. Die eis kun je dus beter laten varen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar je betaalt dan meestal meer. Zoals ik eerder heb aangegeven gaat het bij mij om de processor (full HD afspelen op tv) en dat ik makkelijk ebooks kan lezen. Heel veel 16 inch laptops vallen dan af (zoals toshiba Satellite A350-10A en sony fw21e) omdat het lastig lezen is. Ik denk nu aan om een sony Vaio NS21s te kopen. Alles is naar wens behalve de HDMI uitgang. Volgens mij moet dit geen probleem opleveren. Als jullie dit een goed idee vinden dan ga ik hem zo bestellen. Een laptop uitkiezen is toch minder leuk dan ik dacht. Ben al sinds gister nonstop bezig (mijn oude laptop is gecrashed dus met spoed moet ik nieuwe hebben)

Ow ja: Ik vind de gadget-factor/looks ook belangrijk ;-)

Edit: Neeeeee Het heeft zelfs geen DVI uitgang. arghhh

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Geef eerst eens aan hoe veel je wilt uitgeven, dat is ook wel makkelijk. Doorgaans is overigens ieder scherm bagger om van te lezen voor lange tijd. Dat heeft niet zozeer met de kwaliteit te maken, maar het feit dat er licht uit het scherm komt als ik me niet vergis. Papier is en blijft de beste optie om van te lezen...

Waarom denk je dat een laptop met HDMI duurder is als met DVI? HDMI is voor laptops gewoon de logische opvolger van DVI. Het maakt echt weinig uit of er een DVI poortje op moet of een HDMI poortje. De enige reden dat ze duurder zijn is omdat het een nieuw model laptop is met betere hardware en dat deze daardoor bij introductie wat duurder is, of het oude model er uit moet en dus in prijs wordt verlaagd. Maar dat hangt af van de laptop in zijn totaliteit en niet het HDMI poortje.

Kortom, laat de wens voor DVI varen en kijk naar laptops met OF DVI OF HDMI en ga dan kijken welke laptop je de meeste prijs/prestatie geeft, ongeachte de aansluiting.

Bedenk me dat voor jou een LED scherm wellicht beter is om van te lezen, maar of dat in je budget past weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
GENETX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:45:
Jup, die laatste is inderdaad de betere van de 2. Ik neem hem zelf niet mee wegens te laag aantal shops.
De HP-Compaq is wel op meer plekken verkrijgbaar, ook online, dan in de Pricewatch staat (heb zelf veel gezocht voor de goedkoopste deal). Als je wilt kan ik je wel laten weten waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Neuh, niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
Ik ben nog aan het twijfelen, voorkeur is ook voor de MSI, maar is die QL-62 nu een mobiele of een desktop processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
GENETX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:37:
Die laatste Samsung vind je dus te duur, de andere Samsung heb ik een aanmerking op: Budget CPU en chipset zonder goede HD versnelling. De AMD M780G en NVIDIA M8200 zijn al een stuk beter voor games, maar ook in staat goed HD video af te spelen (iig de AMD, maar meende de NVIDIA ook, NVIDIA heeft zelf wel een vergelijkingstabel met PureVideo features) itt de 1e Samsung.

15,6 is maar iets groter, het scheelt echt niets, namelijk 0,2*25=5mm. Een 15,4" past net in mijn rugzak qua breedte (Asus F3) en in breedte is deze van mij nu iets te groot. De vorige, A6T, was in de hoogte nog krapper (wilde echt net), maar in de breedte weer goed. Beide waren 15,4"-ers. Bedenk dat de breedte alleen is voor het vastzetten in het speciale laptop vak van mijn Eastpak tas. Met een wat bredere laptop kan ik hem nog wel dicht ritsen. Wat dat betreft neem ik aan dat dat met de HP 15,6" nog geen probleem gaat geven. Hij is alleen iets breder en misschien wat minder hoog. Verhouding is 16:9 vs 16:10 voor 15,4" laptops. Maar dat verschil ga je niet snel merken denk ik.
In principe vind ik die laatste samsung inderdaad te duur, tenzij er echt dingen zijn waarvan je zegt nou ik zou om die en die reden de samsung verkiezen boven de CQ60-208ED. Voor mijn gevoel zijn beiden vrijwel gelijkwaardig. Als ik ze naast elkaar zet:

Afmetingen: Samsung net iets beter
Processor: hetzelfde
Kloksnelheid: hetzelfde
Intern Geheugen: HP iets beter
Videokaart: weet ik niet welke beter is
Geheugen: allebei 320GB
Extra's: allebei HDMI maar Samsung ook Bluetooth (handig maar niet noodzakelijk gezien de bluetooth dongle)
Daarnaast is de accu wel belangrijk, jammer dat daar weinig informatie over is altijd.

Overigens bedankt voor alle tips, ben echt al een stuk verder met mn keuze doordat veel meer nu duidelijk geworden is _/-\o_
serge75 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:48:
[...]

De HP-Compaq is wel op meer plekken verkrijgbaar, ook online, dan in de Pricewatch staat (heb zelf veel gezocht voor de goedkoopste deal). Als je wilt kan ik je wel laten weten waar.
waar zie jij hem dan goedkoper? ik zie hem wel bij dynabyte voor 599 maar goedkoper dan die 499 ben ik hem nog niet tegengekomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang zoeken heb ik mijn keuze gemaakt.
het wordt de Fujitsu Siemens Amilo PI 3540 (NR006)
processor is core 2 duo p8400 met 4gb intern +nvidia geforce 9400m gs 256mb ddr3, 15,4 inch 1280x800 met HDMI uitgang.

dit heb ik gekocht voor 700 euro

wat vinden jullie hiervan. Vooral dat de toetsenbord morsbestendig is, is voor mij handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
Ik ben wel geinteresseerd naar jou mening van de fujitsu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
Mahone schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:11:
[...]
waar zie jij hem dan goedkoper? ik zie hem wel bij dynabyte voor 599 maar goedkoper dan die 499 ben ik hem nog niet tegengekomen :/
Ik zei ook niet dat hij goedkoper te vinden was... ;) Alleen dat hij wel breder verkrijgbaar is dan de 2 shops in de PW.
Inderdaad is 499 de goedkoopste. Ik heb wel het idee (maar dit is m'n eerste notebook, heb dus geen vergelijking) dat de accu niet enorm lang meegaat, jij gaf aan dat dat een vereiste is. Ook in de reviews van andere modellen uit de CQ60 reeks werd de accu niet echt sterk getest. Dit was voor mij iets minder belangrijk.

Wat voor mij wel belangrijk was, is een numeriek blok op het toetsenbord. Dit gebruik ik erg veel, zit volgens mij niet op je Samsung.

[ Voor 8% gewijzigd door serge75 op 12-03-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Ik heb besloten mijn eis wat betreft S/PDIF maar te laten vallen. De Turtle Beach Advantage Micro schijnt een goed usb->S/PDIF alternatief te bieden.
Dit zorgt ervoor dat ik een veel ruimere keuze heb van vooral nieuwere modellen.

Een Dell Studio 15 bijvoorbeeld met T4200, HD3450 en 3GB geheugen, 160gb HDD en LED display 1280x800 voor €579,- inc bezorging, das geen slechte deal.

Voor €100,- meer heb je hetzelfde maar dan met P8600 en 320gb HDD.

[ Voor 9% gewijzigd door Atrax op 13-03-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:43:
Er is een mogelijkheid om na aanschaf Windows er af te gooien en het geld van de licentie terug te eisen, er was eens een artikel over op de tweaker.net frontpage, maar dat is een tijd geleden. Met google of de zoekfunctie zul je wel het een en ander tegenkomen denk ik.
Kan niet erg veel info vinden. Las wel ergens dat de EULA van Windows het toelaat om de licentie weer in te leveren indien je niet akkoord gaat met de voorwaarden, waarbij echter de meeste fabrikanten dat alleen toestaan als je dan maar meteen de hele laptop of pc teruggeeft.
GENETX schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:43:
Qua verbruik zal het zeker wat uitmaken, maar hoeveel weet ik niet. 15-30 minuten? Ik denk eerder 15... Wellicht zijn er artikels over die de accuduur testen tegenover een gelijk model zonder. Mocht je niets vinden dan hoor ik het graag, dan zal ik het even bij de redactie neerleggen want het lijkt mij een zeer leuk review waardige test.
Ook hier is nog bitter weinig info over te vinden helaas. De betaalbare Dell Studio 15 is echter wel een goede kandidaat met zijn LED backlight. Helaas vond ik wel een paar ervaringen dat vga-naar-s-video-kabeltjes niet werken met de Studio. Dat is een grote tegenvaller voor deze anders erg mooie laptop. Ik bel binnenkort eens naar Dell om een en ander te verifiëren. Dan vraag ik meteen naar de mogelijkheid om Vista achterwege te laten. Bovendien ben ik benieuwd of hun on-site garantie wereldwijde dekking biedt. De site geeft daar geen enkele info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 01:22:
Kan niet erg veel info vinden. Las wel ergens dat de EULA van Windows het toelaat om de licentie weer in te leveren indien je niet akkoord gaat met de voorwaarden, waarbij echter de meeste fabrikanten dat alleen toestaan als je dan maar meteen de hele laptop of pc teruggeeft.
Ja, dat kon wel kloppen inderdaad. Zoiets staat me bij. Het is idd omslachtig, maar het kan (gewoon betalen voorkomt ergernis ;) )
Ook hier is nog bitter weinig info over te vinden helaas. De betaalbare Dell Studio 15 is echter wel een goede kandidaat met zijn LED backlight. Helaas vond ik wel een paar ervaringen dat vga-naar-s-video-kabeltjes niet werken met de Studio. Dat is een grote tegenvaller voor deze anders erg mooie laptop. Ik bel binnenkort eens naar Dell om een en ander te verifiëren. Dan vraag ik meteen naar de mogelijkheid om Vista achterwege te laten. Bovendien ben ik benieuwd of hun on-site garantie wereldwijde dekking biedt. De site geeft daar geen enkele info over.
Pas op met die Dell Studio 15, veel mensen hebben problemen met het media gebeuren. Lees eens wat in het ervaringen topic zou ik zeggen. De Dell Studio 15 is idd een leuke laptop en was ook kanshebber voor een plekje in de volgende NBBG, maar wegens het probleem met de media keys heb ik hem er uit gelaten. En dat is toch een erg groot minpunt op een laptop die verder echt heel goed is inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om deze: Toshiba Satellite L300 19N te kopen, het zit namelijk zo:

Ik ben iemand die veel onderweg is, en op school informatica studeer, ik doe ook nog eens fotoshoots, dus ik zoek eigenlijk een vrij draagbare laptop, die ik onderweg, op school, en in de fotostudio kan gebruiken.
Vereisten zijn dus niet moeilijk, rond de 450 euro, groot scherm, dus geen van die kleine laptops, en een vrij degelijke batterij, of eventueel de mogelijkheid om ze erna uit te breiden met een 9 cels of iets dergelijke.
Wat zijn de ervaring tot hiertoe met de toshiba, en hebben jullie eventueel alternatieven?

Ook nog handig om te vermelden is dat ik uit Belgie ben, en de bovengenoemde toshiba staat voor 449 bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Das 1 met een single core... Ik zou een beetje geld bijleggen en voor een goede dual core gaan met hedendaagse technieken: pricewatch: HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:17:
Das 1 met een single core... Ik zou een beetje geld bijleggen en voor een goede dual core gaan met hedendaagse technieken: pricewatch: HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA)
ok thx, ja daar zat ik ook al over te twijfelen, over het feit dat het nog een single core is. Zal morgen eens gaan zien of ik die ergens in België in mediamarkt of Saturn vind.
buiten de cpu zijn deze laptops zo goed als identiek zeker?

btw, thx voor de hulp, en het aanduiden van mijn fout in het vorige topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die HP ga je nie tin een mediamarkt vinden: AMD CPU en die hebben ze niet bij de mediamarkt. Ik zou persoonlijk met een boog om Celeron CPU's lopen en desnoods 5 tientjes meer besteden. Verder is er meer dan alleen de MM of saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:28:
Die HP ga je nie tin een mediamarkt vinden: AMD CPU en die hebben ze niet bij de mediamarkt. Ik zou persoonlijk met een boog om Celeron CPU's lopen en desnoods 5 tientjes meer besteden. Verder is er meer dan alleen de MM of saturn.
Ik prefereer eigenlijk toch intel, ik zal morgen in antwerpen is rondlopen, en fnac en dergelijke ook eens binnenstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumuz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04-2023
Het hoort niet helemaal in deze catogorie maar het business topic is al een tijdje leeg.. En ik wilde toch graag jullie mening horen over de thinkpad r400 van lenovo. Er zit trouwens wel gewoon 2gb geheugen in bij andere leveranciers.

Hij is iets duurder maar wel veel steviger dan machines samsung en asus geopperd in dit topic.
Toen ik door de media markt liep viel mij op dat het erg plastic fantastic was. De geintergreerde grafische kaart is geen probleem ik was absoluut niet van plan te gamen met dit systeem. Alleen wat berekeningen + surfen en office. Dus is de extra stevigheid, een goed toetsenbord en roem van het merk de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
In principe wel, alleen ik vind het wel erg karig: 1GB geheugen. Hoe dan ook daar wat verandering in brengen.

pricewatch: HP Compaq 6530b notebook pc (GB975ET)
Die zou je ook kunnen bekijken. Die schijnt ook degelijk te zijn heb ik gelezen. Dat is de volgende Best Buy Businessnotebook.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Het is toegestaan om zelf met andere laptops te komen en meningen te delen. Onderbouw dan wel je keuzes zodat andere gebruikers er ook wat aan hebben. Feedback over de Notebook BBG kan hier.