Ik heb inmiddels ook wat uurtjes zitten spelen en ik ben toch wel onder de indruk.
Was nogal huiverig na alle verhalen hier, maar qua stabiliteit valt het me tot nu toe 100% mee, nog 0 crashes of freezes of weet ik wat. Alleen af en toe die vreemde schaduwen, maar dat duurt nooit lang en soms ff wat vlakken die niet gerendered lijken te worden, maar dat laatste is alleen als ik de details boven de aanbevolen setting zet.
Draw-distance kan wel wat beter, maar daar hadden alle GTA's al last van en dat stoort me ook al amper meer.
Draai nu op 1600x1050 met alles op Medium en draw en detail op 30 en dat is goed te spelen. Alleen soms jammer van het gebrek aan AA, maar daar is mee te leven.
Wat ik vooral geweldig vindt zijn alle details in dat spel. De wereld is dan wel wat minder groot zo te zien, alleen is dat toch behoorlijk goed gemaakt doordat overal wel wat te zien is. Opeens mensen die zitten te BBQen in de tuin etc. Vooral veel mensen, dat was in vorige delen toch minder.
Of net, op weg naar een missie op een kruispunt tegen een auto geknalt, vrouw stapt uit en valt neer op straat, dus ik rij eroverheen en weg. Minuut later kom ik weer langs, staat de ambulance bij diezelfde auto op precies die plek

In de laatste GTA was na 3 meter alles al vergeten.
En de auto's zijn ook super uitgewerkt. Allemaal echte modellen en behoorlijk realistische rij eigenschappen. Lekker lomp in een Hummer knallen en driften in een Charger.
Wel mooi trouwens die laatste. Ging ook nog regenen toen ik hem zag staan en teon ging me dat ding toch donuts maken
Dat soort details maakt voor mij een hoop goed. Ben benieuwd hoe het na de patch gaat draaien, maar voorlopig heb ik er nog genoeg fun in