Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compuserve: ADSL 20MB en telefonie, 24,95 euro ervaringen??

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Rudy_V schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:10:
Jahoor, stelletje floepers is het ook.

Twee weken geleden besteld, 20 euro is gewoon het goedkoopste voor alleen adsl. Krijg ik opeens vandaag een bericht dat ik niet binnen hun verzorgingsgebied viel maar ze "vanwege een technische storing" op de site dit niet juist was weergegeven. Op dit moment kan ik echter gewoon opnieuw een aanvraag doen, maar dan tegen het hogere tarief.....

Stelletje %@#%235#@ om er zo tussenuit te proberen te komen, naja, dan maar online...
Waarschijnlijk als je opnieuw een aanvraag doet krijg je precies dezelfde melding, volgens mij zoek je er teveel achter anders hadden ze wel gezegd dat de aanvraag mislukt was en je het nog een keer kon proberen.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:57

M_V

siknu schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:22:
[...]

Waarschijnlijk als je opnieuw een aanvraag doet krijg je precies dezelfde melding, volgens mij zoek je er teveel achter anders hadden ze wel gezegd dat de aanvraag mislukt was en je het nog een keer kon proberen.
Ik woon midden in Rotterdam en alles (tiscali waar dit volgens mij over gaat) is hier gewoon beschikbaar....

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:33
Rudy_V schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:30:
[...]
tiscali waar dit volgens mij over gaat
Klopt, CS gebruikt Tiscali wholesale.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:57

M_V

Ok, de centrale bleek dus vol te zitten ofzo. Het probleem is dat je dit dus totaal niet van tevoren kunt zien. Kan ik nu bijvoorbeeld wel Online gebruiken of krijg je dan zeker hetzelfde antwoord?

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 20:16
Ik gebruik linux ubuntu, maar ik kan niet op de nieuwe site van compuserve komen. Ik krijg een wit scherm, voor het scherm van compuserve en ik kan dat niet wegklikken.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Rudy_V schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:59:
Ok, de centrale bleek dus vol te zitten ofzo. Het probleem is dat je dit dus totaal niet van tevoren kunt zien. Kan ik nu bijvoorbeeld wel Online gebruiken of krijg je dan zeker hetzelfde antwoord?
Ik test meestal ook op internetten.nl en breeedbandwinkel door daar een postcode check te doen. Ik krijg dan bijv. niet meer Tele2 te zien. De poscode checks op de sites van de providers zijn niet altijd kloppend. Na een telefoontje bleek dan ook dat de wijkkast vol zit voor hun? Dan maar Alice genomen.

Verwijderd

Volgens mijn (inside) informatie is Compuserve per 15 juni gestopt met het aanbieden van ADSL aan nieuwe klanten.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:36:
Volgens mijn (inside) informatie is Compuserve per 15 juni gestopt met het aanbieden van ADSL aan nieuwe klanten.
En waarom dan wel? Teveel aanmeldingen gehad, ruimte nodig om alles te verwerken?

• musicfreak
hakuin schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 07:23:
Ik gebruik linux ubuntu, maar ik kan niet op de nieuwe site van compuserve komen. Ik krijg een wit scherm, voor het scherm van compuserve en ik kan dat niet wegklikken.
Ook met firefox? Welke browser gebruik je?

Verwijderd

musicfreak schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:58:
[...]

Ook met firefox? Welke browser gebruik je?
Het ligt aan de browser. probeer maar eens IE, Chrome of Opera. Dan geen enkel probleem met FF krijg je wit veld ervoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:36:
Oh echt? Das apart, ze adverteren anders nog wel steeds hoe kan dat dan?!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:27
Hmm... CS voor oma aangevraagd, maar volgens hun informatie in de door oma ontvangen brief is Compuserve niet leverbaar op haar adres. Vreemd, want twee jaar geleden heeft oma ook kunnen internetten met CS. Misschien heeft toch iets met bovenstaande post te maken.

Lekker!

• musicfreak
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:55:
[...]

Het ligt aan de browser. probeer maar eens IE, Chrome of Opera. Dan geen enkel probleem met FF krijg je wit veld ervoor.
IE en Chrome op linux is niet echt een optie. Ik krijg trouwens geen wit veld met FF.

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 19-06-2009 21:25 ]

Verwijderd

musicfreak schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:24:
[...]

IE en Chrome op linux is niet echt een optie. Ik krijg trouwens geen wit veld met FF.
Op linux niet misschien nee maar het hangt dus waarschijnlijk wel samen met scripts o.i.d. om mijn part gebruik je K-melon of Opera wel curieus dat jij dit probleem nu juist niet bij FF hebt en dat nu uitgerekend de enige browser is waar ik dat probleem mee heb... :?

• hakuin
Ik heb het met firefox.
Met opera werkt het wel.
Alleen werkt die webmail niet. Kom niet in mijn box. Dat is ook veranderd, lijkt wel de yahoo-site.

[ Voor 73% gewijzigd door hakuin op 19-06-2009 23:46 ]

Verwijderd

ebia schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:04:
[...]

En waarom dan wel? Teveel aanmeldingen gehad, ruimte nodig om alles te verwerken?
Durf ik je niet te vertellen, behalve de mededeling "Compuserve biedt geen ADSL meer aan" weet ik net zo weinig als alle anderen hier. Durf ook niet te zeggen of het permanent is (al lijkt het daar wel op), of tijdelijk.

• hakuin
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:33:
[...]

Durf ik je niet te vertellen, behalve de mededeling "Compuserve biedt geen ADSL meer aan" weet ik net zo weinig als alle anderen hier. Durf ook niet te zeggen of het permanent is (al lijkt het daar wel op), of tijdelijk.
Vreemd allemaal, maar waarom een nieuwe website maken? Misschien gaan ze de boel verkopen.
Ik kreeg ook geen antwoord op mijn mailtje (meestal krijg ik binnen een paar uur een antwoord). Mijn webmail werkt niet, ik gebruik het niet echt, maar als ik een mailtje van CS krijg, kan ik het niet lezen .

Verwijderd

hakuin schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:40:
[...]

Vreemd allemaal, maar waarom een nieuwe website maken? Misschien gaan ze de boel verkopen.
Ik kreeg ook geen antwoord op mijn mailtje (meestal krijg ik binnen een paar uur een antwoord). Mijn webmail werkt niet, ik gebruik het niet echt, maar als ik een mailtje van CS krijg, kan ik het niet lezen .
Ook rekening gehouden met mogelijkheid dat er sprake is van enorme toeloop nieuwe klanten (bijvoorbeeld omdat bij Telfort bellen niet meer gratis is) en je daarom bijvoorbeeld niet meer zo snel antwoord krijgt?! :?

• hakuin
Zou inderdaad kunnen!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

mmm wilde me aanmelden maar hun db is down. Enig idee of dat al langer is

Had ik maar eerder me aangemeld dan had ik me 12 x 9.95 pj kunnen besparen.....

aanvulling: elke dag een paar keer gecheckt, maar de db is nog steeds down, gaat het toch nog tele2 worden, *zucht* (en gaat opzoek naar het tele2 topic)

[ Voor 33% gewijzigd door jeanj op 24-06-2009 12:13 ]

Everything is better with Bluetooth

• ebia
Naja ik ben iig blij dat mijn bestelling, die ik deed 20 mei ofzo op 9 juni geactiveerd werd. Vlak voordat ik ging bestellen ging ik nog even bellen met helpdesk, daar werd zo goed al direct opgenomen, dus het leek erop alsof er geen grote drukte was ivm toename van klanten, maar misschien heb ik het mis.

Ondertussen heb ik nog wat verder gezocht naar details over de verbinding voor de mensen die het willen weten:

De gebruikte DNS servers: De eerste staat in Frankfurt: 195.93.16.82 (frr-dhcpns1.ns.aol.com)
De tweede kan ik geografisch niet helemaal plaatsen: 64.12.66.56 (mtc-dhcpns1.ns.aol.com)...
Volgens een visual trace staat die laatste server in een gehucht met de naam Circle in de staat Montana. Klopt denk ik niet, want het dorp is niks anders dan 5 straten en wat koeien (644 pop).

Over die servers nog niks te klagen gehad, sowieso merk je van de hogere ping tijdens 'het gewone' surfen eigenlijk niet eens zoveel.

De mail (je krijgt een @cs.com account) wordt inderdaad automatisch geflusht na een paar weken. Tot nu toe zie ik ze redelijk wat spammen, want dan gaat het weer over hun gemakkelijke webmail en dan gaat het weer over hun mooie nieuwe site. Blabla, echt voor de n00b consument. Maar het schijnt dat ze er toch belangrijke mededelingen op kunnen doen, dus enigszins in de gaten houden is mss toch wel aan te raden. Gelukkig is het met pop uit te lezen, jammer genoeg laat de mail zich niet forwarden in de webmail client.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Gebeld met klanten service, deze vertelde mij dat ze niet op mijn adres adsl kunnen leveren. Terwijl het 2-3 maanden terug nog wel kon. Dit zou te maken hebben met een verandering in het netwerk per 1 juni.

Mensen nog suggesties voor een ADSL provider , ik wil moet vandaag telfort opzeggen....

[ Voor 19% gewijzigd door jeanj op 26-06-2009 13:22 ]

Verwijderd

Mensen nog suggesties voor een ADSL provider , ik wil moet vandaag telfort opzeggen....
Ik heb laatst Online aangevraagd als alternatief voor Compuserve

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 20:44
Ik heb een paar maanden geleden compuserve aangevraagd en per 1-7 ben ik aangesloten. Ik heb het probleem dat de voorwaarden m.b.t. de lijnkosten kaal koper zijn gewijzigd. Ik weet zeker dat er eerst geen extra kosten aan verbonden zouden zijn, maar met de nieuwe website is het aangepast.
Nu heb ik een paar weken geleden een mail gestuurd met de vraag hier zekerheid over te geven omdat ik anders voor niets mijn kpn-abo opzeg, maar geen reactie gehad. Paar dagen geleden opnieuw gemaild, nog steeds geen reactie! Dit terwijl over het algemeen de reactietijd goed is bij cs (eerdere ervaringen).

Verder heb ik mijn abo aangevraagd via een cashback site die een kleine korting geeft, maar nu blijkt dat de winkel die die cashback zou moeten geven (shopadsl.nl) de cashback heeft afgekeurd. En dit zou te maken kunnen hebben met dat zij zelf ook geen provisie meer krijgen voor mijn aanmelding van cs (speculatie).
Erg vaag dit...

• musicfreak
riley schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:23:
Ik heb een paar maanden geleden compuserve aangevraagd en per 1-7 ben ik aangesloten. Ik heb het probleem dat de voorwaarden m.b.t. de lijnkosten kaal koper zijn gewijzigd. Ik weet zeker dat er eerst geen extra kosten aan verbonden zouden zijn, maar met de nieuwe website is het aangepast.
Wat staat er in je bevestigingsbrief? Ik neem aan dat die voorwaarden gelden.

Verwijderd

Al ruim 1 maand nemen ze geen klanten meer aan en is de helpdesk via mail ronduit slecht.
Ik wacht al 5 weken op mijn tegoedbon die ik telefonisch toegezegd heb gekregen
Mijn eerdere ervaringen waren altijd goed, korte wachttijd bij helpdesk en kundig.

Kan volgens mij niet alleen liggen omdat ze het druk hebben om klanten aan te sluiten. Het rommelt daar en er zal wel in de komende periode meer duidelijkheid komen (overname?)

• musicfreak
Gelukkig is de verbinding nog wel stabiel! :)

• ebia
Van de drukte heb ik nog niet zoveel gemerkt. Ik wilde laatst eens een overzicht van de rekeningen hebben tot nu toe. En zoals netjes op de website stond dat ik binnen 2 dagen reactie zou krijgen kreeg ik binnen 1 dag een mailtje met daarin een overzicht (blijkbaar wordt dat met de hand gegenereerd).

De verbinding is inderdaad prima, het lijkt me verder niet dat er een overname in de lucht hangt, CS is van AOL en één van AOL's weinige ingangen op de Europese markt. En als je dan toch van plan bent de boel te verkopen, waarom investeren in en nieuwe website?

Verwijderd

ebia schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:14:
Van de drukte heb ik nog niet zoveel gemerkt. Ik wilde laatst eens een overzicht van de rekeningen hebben tot nu toe. En zoals netjes op de website stond dat ik binnen 2 dagen reactie zou krijgen kreeg ik binnen 1 dag een mailtje met daarin een overzicht (blijkbaar wordt dat met de hand gegenereerd).

De verbinding is inderdaad prima, het lijkt me verder niet dat er een overname in de lucht hangt, CS is van AOL en één van AOL's weinige ingangen op de Europese markt. En als je dan toch van plan bent de boel te verkopen, waarom investeren in en nieuwe website?
En waarom kan je al ruim een maand niet aanmelden? Dat is gewoon klandizie verliezen. probeer het eens op hun website je eigen postcode adres.
De plannen om te verkopen kunnen natuurlijk altijd na de vernieuwde website gekomen zijn.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

dit was de reactie die ik kreeg op de vraag waarom ik me niet kan aanmelden en de db down was
Geachte heer,

Onze excuses voor de late reactie op uw email.
Door technische storingen was het niet mogelijk om emails te beantwoorden.

Om technische redenen kunnen wij vanaf 1 juni 2009 geen nieuwe klanten meer aannemen.
Wij adviseren u ADSL te bestellen bij een andere provider.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

<naam>

CompuServe Ledenservice

• musicfreak
"Wij adviseren u ADSL te bestellen bij een andere provider."
Dat heb ik nog weinig providers zien mailen...

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 18:45

zerocool82

Ignorance causes chaos

musicfreak schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:05:
"Wij adviseren u ADSL te bestellen bij een andere provider."
Dat heb ik nog weinig providers zien mailen...
Dan heb ik ook weinig providers zien doen. Maar het is altijd beter dan providers die maar nieuwe klanten aannemen, terwijl ze het technisch en administratief helemaal niet meer aankunnen. Bij Compuserve is het volgens mij ook een voordeel dat er geen stormloop is geweest op deze abonnementen (met name omdat ze niet voorkwamen (voorkomen?) in de meeste internet+bellen vergelijkingssites) in tegenstelling tot bijvoorbeeld Telfort.

Ik heb inmiddels al twee jaar Compuserve en het bevalt zeer goed. Gratis bellen naar vaste nummers op elk tijdstip, 20Mbit internet en zelden storingen voor 25 euro per maand. Enige 'nadeel' dat ik zou kunnen bedenken is de klantenservice die geld kost (25 cent per min), maar deze is ook via email bereikbaar en hierop wordt redelijk snel gereageerd (aangezien ik zelden storingen heb, heb ik de klantenservice niet vaak nodig gehad).

[ Voor 0% gewijzigd door zerocool82 op 30-07-2009 22:25 . Reden: typo ]

Verwijderd

dus vanwege een technische storing nemen ze al 2 maanden geen klanten aan en zo te lezen
voorlopig nog niet
Een technische storing probeer je toch altijd zsm op te lossen
Echt heel raar.

• musicfreak
Inderdaad, geloof er ook weinig van.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zerocool82 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:24:
[...]

Dan heb ik ook weinig providers zien doen. Maar het is altijd beter dan providers die maar nieuwe klanten aannemen, terwijl ze het technisch en administratief helemaal niet meer aankunnen. Bij Compuserve is het volgens mij ook een voordeel dat er geen stormloop is geweest op deze abonnementen (met name omdat ze niet voorkwamen (voorkomen?) in de meeste internet+bellen vergelijkingssites) in tegenstelling tot bijvoorbeeld Telfort.
Dat vraag ik me af of het beter is, het is wel heel vreemd. Zelfs als je een dispuut hebt met de netwerkaanbieder waar je mee samenwerkt dan wil je nog klanten en probeer je die op een andere manier aangesloten te krijgen (ander netwerk, of als het echt niet anders kan iets resellen). Het kan ook betekenen dat Compuserve uit de Nederlandse internetmarkt wil stappen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Onderstaande gevonden:

"Wij ontvangen veel klachten van Compuserve klanten over snelheidsproblemen dus zijn wij dit gaan uitzoeken.
Met een ip nummer van een Compuserve gebruiker zijn we op onderzoek gegaan.
- IP nummers van Compuserve zijn Amerikaanse ip nummers. in Europa worden ze uitgegeven door RIPE en in Amerika door ARIN. de IP nummers worden dus in USA op het Internet gezet en kan dus vertraging opleveren.

- Compuserve heeft geen backbone / netwerk in Nederland. Al het DSL verkeer binnen Nederland word via buitenlandse verbindingen terug naar nederland gestuurt.

voorbeeld van de verbinding :
Compuserve gebruiker - Amsterdam - Frankfurt - Parijs - Amsterdam - Xlned.com 70 - 90ms (ipc 10 - 15 ms)

Zelf heb ik UPC. van UPC naar deze Compuserve IP nummer gaat als volgt

UPC - Amsterdam - London - New York - Washington - London - London - Brussel - Amsterdam - Compuserve (200 - 300ms ipv 10 - 15ms)

Iedereen weet dat de weg van A naar B het korste moet zijn om een optimale snelheid te kunnen halen. Wanneer je van A naar B moet via C D E F en G duurt het alleen maar langer. dus vertraging.
Dit probleem speelt niet alleen bij Xlned maar naar bijna elke provider in Nederland. We hebben contact opgenomen met Compuserve en haar moedermaatschappij ATDN.net. verbindingen van Amsterdam naar Frankfurt en weer terug vinden ze optimaal en acceptabel.
Als klant van Compuserve heb je hier niks aan. waarom om rijden als dit niet nodig is."

Ik vermoed dat ze wegens de vele aanmeldingen aan hun max met de contractanten zitten, en wellicht weer erover onderhandelen. Nu ze goedkoper zijn dan de concurrentie denk ik dat de onderhandelingen niet makkelijk gaan. Maar goed dat is wat ik vermoed.

• musicfreak
Interessant, maar waar heb je het gevonden?

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:29:
[...]

Interessant, maar waar heb je het gevonden?
http://forum.xlned.com/showthread.php?t=864

ik ben overigens zelf tevreden met CS. Snelheid is max en stabiel. Gebruik geen payserver of speel spellen via internet

• ebia
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:21:
[...]
http://forum.xlned.com/showthread.php?t=864

ik ben overigens zelf tevreden met CS. Snelheid is max en stabiel. Gebruik geen payserver of speel spellen via internet
Dit 'probleem' is al langer bekend, zie de datum van de post uit 2006!. Lijkt me niet dat dit veel te maken heeft met de huidige klantenstop.

Het kan zomaar zijn dat CS hinder ondervindt van het sinds 1 juli dit jaar verplichte internettap. Zeker gezien hun 'complexe' netwerk hebben ze wellicht moeite om hier binnen Nederland een voorziening te treffen die het mogelijk maakt voor de ISP alle verkeersgegevens op te slaan.

Wellicht zijn ze hiervoor achter de schermen al op de vingers getikt, maar krijgen ze wat meer tijd om het gereed te krijgen, mits ze geen nieuwe klanten werven. Wie weet, dit is slechts pure speculatie van mijn kant.

• IEF
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:43:
Onderstaande gevonden:

"Wij ontvangen veel klachten van Compuserve klanten over snelheidsproblemen dus zijn wij dit gaan uitzoeken.
Met een ip nummer van een Compuserve gebruiker zijn we op onderzoek gegaan.
- IP nummers van Compuserve zijn Amerikaanse ip nummers. in Europa worden ze uitgegeven door RIPE en in Amerika door ARIN. de IP nummers worden dus in USA op het Internet gezet en kan dus vertraging opleveren.
Onzin. IP adressen uitgegeven CS/AOL, zie WHOIS info:
inetnum: 62.51.0.0 - 62.51.127.255
netname: DSL-CSI-NL
descr: AOL
country: NL
admin-c: AOL5-RIPE
tech-c: AOL5-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: AOL-EU-MNT
mnt-lower: AOL-EU-MNT
mnt-routes: AOL-EU-MNT
source: RIPE # Filtered

person: AOL NOC
address: America Online Inc.
address: 22080 Pacific Blvd
address: Sterling, VA 20166
address: USA
phone: +1 703 265 4670
e-mail: domains@aol.net
nic-hdl: AOL5-RIPE
mnt-by: AOL-EU-MNT
source: RIPE # Filtered
Zijn dus gewoon door RIPE uitgegeven IP's, en als Country info staat er gewoon NL (dit is overigens wel lang geleden EU geweest).
- Compuserve heeft geen backbone / netwerk in Nederland. Al het DSL verkeer binnen Nederland word via buitenlandse verbindingen terug naar nederland gestuurt.
Niet geheel correct, in die zin, dat CompuServe niet aan peering doet op bijv. de AMS-IX.
In plaats daarvan wordt al het verkeer via transit afgeleverd bij ATDN.
voorbeeld van de verbinding :
Compuserve gebruiker - Amsterdam - Frankfurt - Parijs - Amsterdam - Xlned.com 70 - 90ms (ipc 10 - 15 ms)

Zelf heb ik UPC. van UPC naar deze Compuserve IP nummer gaat als volgt

UPC - Amsterdam - London - New York - Washington - London - London - Brussel - Amsterdam - Compuserve (200 - 300ms ipv 10 - 15ms)

Iedereen weet dat de weg van A naar B het korste moet zijn om een optimale snelheid te kunnen halen. Wanneer je van A naar B moet via C D E F en G duurt het alleen maar langer. dus vertraging.
Dit probleem speelt niet alleen bij Xlned maar naar bijna elke provider in Nederland. We hebben contact opgenomen met Compuserve en haar moedermaatschappij ATDN.net. verbindingen van Amsterdam naar Frankfurt en weer terug vinden ze optimaal en acceptabel.
Als klant van Compuserve heb je hier niks aan. waarom om rijden als dit niet nodig is."
In het geval van UPC is het nog vreemder eigenlijk, er wordt niet direct gepeered met UPC's aorta.net (en omgekeerd doet UPC hetzelfde) waardoor een hele vreemde route transatlantisch wordt gevonden. Of UPC hierbij schuldig is (zij initieren ook geen peering met ATDN) of ATDN, dat kun je je afvragen. Maar UPC is in deze een speciaal geval.

Overigens zijn verbindingen van Amsterdam <-> Frankfurt eigenlijk helemaal niet zo boeiend.
Het zijn juist de vreemde omleidingen via andere transit naar nog verder het buitenland in waar de problemen zitten. Jammer dat CS/AOL geen peering doet direct op de AMS-IX, maar dat is nu eenmaal hun policy. Ze hebben dan ook een Tier-1 transit provider achter zich (welke ook niet zomaar gaat lopen peeren met kleine partijen).
Ik vermoed dat ze wegens de vele aanmeldingen aan hun max met de contractanten zitten, en wellicht weer erover onderhandelen. Nu ze goedkoper zijn dan de concurrentie denk ik dat de onderhandelingen niet makkelijk gaan. Maar goed dat is wat ik vermoed.
Om bij het vele speculeren maar enige duidelijkheid te verschaffen, ik heb uit (zeer betrouwbare) bron mogen vernemen dat de klantenstop van CS/AOL een diepere oorzaak heeft, namelijk die van AOL US.
Op dit moment is niet duidelijk of AOL US een belang wil blijven hebben in de nederlandse markt.

Om die reden ook een klantenstop, afwachtende het 'oordeel'/beslissing van AOL.
Geen internettap-problemen, geen 'veel klachten', geen contractantenlimiet dus. Maar simpelweg de amerikanen die wellicht de geldkraan gaan dichtdraaien.

• ebia
IEF schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:47:
Om bij het vele speculeren maar enige duidelijkheid te verschaffen, ik heb uit (zeer betrouwbare) bron mogen vernemen dat de klantenstop van CS/AOL een diepere oorzaak heeft, namelijk die van AOL US.
Op dit moment is niet duidelijk of AOL US een belang wil blijven hebben in de nederlandse markt.
Dat zou zomaar kunnen. Time Warner wil sowieso AOL in de verkoop gooien: http://www.nu.nl/internet...ternetdochter-aol-af.html

Wellicht dat de CS dochter of 'brand' (wat is het eigenlijk?) niet rendabel genoeg is, of dat de gehele Europese tak niet rendabel genoeg is, wie zal het zeggen? Afslanken en dan in de verkoop? Aja, zo lang m'n verbinding werkt ga ik nog niet opzoek naar iets nieuws ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

IEF schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:47:

Om die reden ook een klantenstop, afwachtende het 'oordeel'/beslissing van AOL.
Geen internettap-problemen, geen 'veel klachten', geen contractantenlimiet dus. Maar simpelweg de amerikanen die wellicht de geldkraan gaan dichtdraaien.
Dan zat ik er nog dicht bij met mijn lucky gues.

/▌

Verwijderd

als er toch een overname komt, geen telfort. Want die schijnt niet echt klantvriendelijk te zijn.
Laten we hopen dat ze op huidige voet doorgaan, want ze blijven voor mij de goedkoopste met stabiele verbinding

• IEF

IEF

Why so serious?

Overigens: de huidige 'verwachting' is dat huidige lijnen voorlopig nog even blijven doordraaien zoals ze dat nu doen. Er zijn ook nog zeker geen concrete plannen op dit moment.

Weinig reden tot zorg voor huidige abonnees dus op dit moment. Het is wellicht toch verstandig om eens 'rond te kijken' alvast natuurlijk.

• ebia
IEF schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:15:
Overigens: de huidige 'verwachting' is dat huidige lijnen voorlopig nog even blijven doordraaien zoals ze dat nu doen. Er zijn ook nog zeker geen concrete plannen op dit moment.

Weinig reden tot zorg voor huidige abonnees dus op dit moment. Het is wellicht toch verstandig om eens 'rond te kijken' alvast natuurlijk.
Een hoopje klanten die een product afnemen zijn altijd 'geld waard' (goodwill). 'Wij' zijn dus altijd te verkopen, het is niet alsof moedermaatschappij AOL in zware financiële problemen zit en dat we op een dag geen werkend internet meer hebben. Als AOL wil snijden in de kosten door bijvoorbeeld de Europese (CS) tak in de etalage te gooien, dan is het maar kijken welke vis er hapt.

Misschien wil Compuserve in Europa wel zelfstandig door, of misschien worden er per land waar CS actief is alle klanten verkocht aan een bestaande ISP. Of wellicht staat er een andere Europese telco/isp te trappelen om een aandeel te krijgen op de Nederlandse markt. Wie weet...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ebia schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:16:
[...]
Een hoopje klanten die een product afnemen zijn altijd 'geld waard' (goodwill). 'Wij' zijn dus altijd te verkopen, het is niet alsof moedermaatschappij AOL in zware financiële problemen zit en dat we op een dag geen werkend internet meer hebben. Als AOL wil snijden in de kosten door bijvoorbeeld de Europese (CS) tak in de etalage te gooien, dan is het maar kijken welke vis er hapt.

Misschien wil Compuserve in Europa wel zelfstandig door, of misschien worden er per land waar CS actief is alle klanten verkocht aan een bestaande ISP. Of wellicht staat er een andere Europese telco/isp te trappelen om een aandeel te krijgen op de Nederlandse markt. Wie weet...
Het zullen niet heel veel klanten zijn denk ik, want AOL is nooit een echte naam geweest in Nederland. Ik denk niet dat 5 mensen weten dat het bedrijf in Nederland ADSL aanbied als je het aan 10 mensen op straat gaat vragen. Maar een klantenbestand kan inderdaad altijd wel verkocht worden, zelfs al zouden het maar een paar honderd klanten zijn (het zal wel meer zijn dan dat).

/▌

• IEF

IEF

Why so serious?

Je moet eerder aan een paar duizend klanten denken.
Precieze cijfers heb ik niet, maar het is wel 'iets' meer dan een paar honderd :)

Ik zou overigens best willen weten wat voor ISP uberhaupt een dergelijk klantenbestand zou willen overkopen.
Als ik zou moeten speculeren zou ik zeggen Telfort.

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:29
Ik heb wel vaker gelezen over de omleidingen van CS verbindingen, waardoor het internet langzamer kan zijn dan vergelijkbare abo's bij andere telco's. Ik heb zelf ook last hiervan, tenzij het aan iets anders ligt. Soms blijven sites een minuut op "laden" staan in de browser, en dan ook echt alle sites. En wat nog wel het irritantst is, is dat google soms een minuut tot paar minuten lang niet wil zoeken. Dat lijkt me niet aan google te liggen, niemand verder klaagt daar ook over. Het lijkt dat het probleem ligt in een request naar het internet sturen, en alsof het antwoord dan nooit meer terugkomt. Heb tijdje gedacht dat dit aan mijn PC of browser lag of wat dan ook, tot ik een nieuwe laptop had en daarbij hetzelfde probleem kreeg hier thuis, en verder nergens. Ik ben na contract sowieso van plan te vertrekken hierom, dus als dat sneller kan ivm een overname juich ik dat persoonlijk enkel toe. :)
De verbinding is verder stabiel, de rekeningen kloppen, op zich is het een prima isp...dus klaag verder niet over de resterende maanden.

• ebia
areyouben schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:03:
Ik heb wel vaker gelezen over de omleidingen van CS verbindingen, waardoor het internet langzamer kan zijn dan vergelijkbare abo's bij andere telco's. Ik heb zelf ook last hiervan, tenzij het aan iets anders ligt. Soms blijven sites een minuut op "laden" staan in de browser, en dan ook echt alle sites. En wat nog wel het irritantst is, is dat google soms een minuut tot paar minuten lang niet wil zoeken. Dat lijkt me niet aan google te liggen, niemand verder klaagt daar ook over. Het lijkt dat het probleem ligt in een request naar het internet sturen, en alsof het antwoord dan nooit meer terugkomt. Heb tijdje gedacht dat dit aan mijn PC of browser lag of wat dan ook, tot ik een nieuwe laptop had en daarbij hetzelfde probleem kreeg hier thuis, en verder nergens. Ik ben na contract sowieso van plan te vertrekken hierom, dus als dat sneller kan ivm een overname juich ik dat persoonlijk enkel toe. :)
De verbinding is verder stabiel, de rekeningen kloppen, op zich is het een prima isp...dus klaag verder niet over de resterende maanden.
Een dergelijke vertraging heb ik nog niet gemerkt. Kun je wat voorbeelden van sites noemen die zo lang blijven laden? Af en toe merk ik dat de laatste puntjes op de i wat langer duren bij sommige sites (vooral sites in de US), maar echte onwerkbare vertraging niet. Met google ook weinig problemen, dat is gewoon een snelle site alhier.

Je kunt dat wel een nieuwe computer hebben, maar zit je router bijvoorbeeld niet de zaak onnodig te vertragen? Of heb je mss wel een gaar firewall product draaien? Of andere tools/utils die de zaak vertragen?
Daarnaast kun je wellicht eens wat testen met je download- en pingsnelheden. Ik trek mijn volle 17mbit (zoals in het modem staat aangegeven) gewoon compleet dicht en de meest NL sites ping ik met gemak binnen 40ms. Voor mij meer dan acceptabele waarden. Dus probeer eens uit te sluiten of het niet elders aan ligt.

Verwijderd

iemand nog wat nieuws over CS?
Nog steeds nemen ze geen klanten meer aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:34:
Blijft vaag allemaal, ze willen (of kunnen) kennelijk geen open kaart spelen. Onlangs nog ff gevraagd hoe het zat en kreeg weer standaard antwoord dat "wegens technische redenen geen klanten meer worden aangenomen". Blijft vreemd natuurlijk want waarom heb je dan überhaupt nog een aanmeldscherm?! Bovendien bestaat het toch niet dat je maanden lang "technische problemen" hebt waardoor je geen klanten meer kunt aannemen?! :? Dat had dan toch allang geregeld moeten zijn, elk normaal bedrijf wil toch graag meer klanten? Hoe dan ook ik ben zelf tevreden over Compuserve. Snelheid is acceptabel en telefoon is gewoon goed.

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:34:
Ik kreeg vandaag een reactie van de klantenservice dat ze pas begin 2010 weer nieuwe klanten aannemen.

Verwijderd

cnsmr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:30:
[...]

Ik kreeg vandaag een reactie van de klantenservice dat ze pas begin 2010 weer nieuwe klanten aannemen.
Ook nog de reden verteld? Misschien toch vanwege technische redenen dat ze hun hardware willen upgraden naar VDSL ;)

Verwijderd

ik heb nu sinds mei 4 maanden internet ,zonder bellen van Compuserve,
internet staat 12 uur per dag aan en nog geen 1 keer uitval gehad.

de downsnelheid is stabiel 14.500 kb/sec en dat had ik ook bij Orange 2 jaar lang,
dus niks te klagen hier ! :)

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
Ik had 4 jaar Compuserve, nu Ziggo.

Compuserve is in die 4 jaar misschien totaal 1 dag niet beschikbaar geweest.

Ziggo is iets minder stabiel.. maar ja, heb nu alles in 1 met volgend jaar een veel hogere snelheid.

Maar compuserve is wel erg stabiel hoor.

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Van de week maar eens gebeld, wilde iemand anders aanmelden voor de "vrienden dienst" helaas nog steeds nemen ze geen abbonees aan , zou weer enkele weken duren.

ook heb ik nog steeds geen rekening van afgelopen maand gehad, terwijl ik vorige maand een waarschuwingsbrief kreeg dat als ik binnen 6 dagen niet zou betalen het naar een incasso bureau zou gaan, alleen was deze brief 3 weken eerder gedatteerd.

woensdag gemaild waarom ik geen rekening spec heb gekregen, en waarom mijn vorige mails weg waren . mail terug gehad vrijdag, dat ik geen specificatie meer krijg als ik bij ben met de rekeningen. vind het wel prima dus zo, geen rekening, niet betalen.

Verwijderd

Het is eindelijk duidelijk waar dat geheimzinnige gedoe van Compuserve goed voor was. Ze worden overgenomen door Telfort. Of ik daar blij mee moet zijn betwijfel ik ten zeerste!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:00:
Het is eindelijk duidelijk waar dat geheimzinnige gedoe van Compuserve goed voor was. Ze worden overgenomen door Telfort. Of ik daar blij mee moet zijn betwijfel ik ten zeerste!
Dat is dus zwaar klote. Telfort is in de eerste plaats 10 euro per maand duurder voor 20Mbit+telefonie. (35 ipv 25) en telfort gaat binnenkort een starttarief vragen per gesprek. (5 cent dacht ik). Als de naam compuserve veranderd gaat worden naar telfort en de prijzen veranderen ook dan zeggen wij per direct op.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Twazerty schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

Dat is dus zwaar klote. Telfort is in de eerste plaats 10 euro per maand duurder voor 20Mbit+telefonie. (35 ipv 25) en telfort gaat binnenkort een starttarief vragen per gesprek. (5 cent dacht ik). Als de naam compuserve veranderd gaat worden naar telfort en de prijzen veranderen ook dan zeggen wij per direct op.
Dat het zwaar klote is kon je wel eens gelijk aan hebben. Echter de prijs blijft hetzelfde staat in de brief die ik vandaag heb ontvangen. Op site van Telfort staat dat Compuserve klanten nooit meer gaan betalen bij Telfort. Dan kunnen ze dus ook geen starttarief in rekening brengen... Wie het weet mag het zeggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:45:
[...]

Dat het zwaar klote is kon je wel eens gelijk aan hebben. Echter de prijs blijft hetzelfde staat in de brief die ik vandaag heb ontvangen. Op site van Telfort staat dat Compuserve klanten nooit meer gaan betalen bij Telfort. Dan kunnen ze dus ook geen starttarief in rekening brengen... Wie het weet mag het zeggen.
Dus wel

Ga ik straks meer betalen?
Voor wat betreft de abonnementskosten voor Vast Bellen gaat u niet meer betalen. Dit geldt echter niet voor de gesprekskosten voor Vast Bellen. Telfort hanteert een starttarief van 5 cent voor bellen naar vaste nummers binnen Nederland.
Het tarief voor bellen naar mobiele nummers is bij Telfort weer iets lager, namelijk 17 cent i.p.v. 18 cent per minuut. De internationale gesprekstarieven zijn gelijk.

Velen zullen met mij niet blij zijn, aangezien sommigen ook nog eens in de zomer overgestapt zijn van telfort naar CS. De keuze is nu echt gewoon belabberd.
Alleen Alice is nog een optie.
Hekel aan KPN die gedraagt zich weer als een monopolie

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 17:44 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Leuk, het genoemde bedrag ik de ontvangen brief klopt niet. Er staat dat wij 29.90 per maand betalen. Dit is echter maar 24.95. Automatisch klopt dan ook de telfort prijs niet. En daarbij gaan de telefoonkosten omhoog met 30-60 euro per jaar. (in ons geval dan) Wij bellen nogal eens een keer. Absurd gewoon. Terwijl ze beloven dat je niets extra gaat betalen. Tja ik zie het :(

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

In mijn brief staat € 24,90 en niet € 29,90. Lijkt me toch duidelijk sprake van misleiding als je aan de ene kant claimt dat geen enkele Compuserve klant meer gaat betalen en vervolgens wel gewoon starttarief in rekening gaat brengen... Het ineens in rekening gaan brengen van een starttarief was nou waarschijnlijk net voor velen, waaronder ikzelf, juist een reden om over te stappen van Telfort naar Compuserve. Er blijft niet veel over als alternatief. Alice brengt ongeveer 10 euro per maand extra in rekening als je geen KPN lijn hebt. En je moet ook honderd euro aansluitkosten betalen als ik me niet vergis. Goede raad is duur maar op dit moment zie ik niet veel andere mogelijkheden...

Verwijderd

KPN verpest werkelijk de ADSL markt. Ik snap niet dat ze zo een groot marktaandeel mogen krijgen
CS, speedlinq, Tiscali etc etc zijn allemaal overgenomen

Helaas niet door Alice overgenomen.
Overname door KPN is waarschijnlijker omdat dezelfde netwerk en modems gebruikt worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 18:02 ]

• Peter F
  • Niet online
snap het verhaal vaste kpn lijntje niet.

ik ben van kpn naar telfort naar compuserve gegaan, heb ik dan geen vaste kpn lijn ?
het signaal komt toch gewoon binnen vanuit een analoge lijn van de kpn ?

niettemin volgens de speedcheck van alice kom ik niet verder dan 1 tot 4 mbit , terwijl ik nu 15 Max heb :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 19:22

13art

Moderator Mobile
heb geen bellen bij mijn pakket maar nu het over gaat naar telfort ga ik weer overstappen denk ik. ik was juist over gegaan van telfort naar compuserve omdat ik niet tevreden was over telfort. dan maar misschien wat meer betalen dan 19,95 per maand. misschien maar weer terug naar kabel misschien?????

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• funrider
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:53:
Er blijft niet veel over als alternatief. Alice brengt ongeveer 10 euro per maand extra in rekening als je geen KPN lijn hebt. En je moet ook honderd euro aansluitkosten betalen als ik me niet vergis. Goede raad is duur maar op dit moment zie ik niet veel andere mogelijkheden...
Als je ook bellen wilt switchen van Compuserve danwel KPN dan betaal je niet die 10 euro extra.

Ik ben ik januari naar Alice Comfort (internet+bel) overgestapt. In dit abonnement zit het kopertarief van KPN. Dus je betaalt enkel de 29.90 aan Alice en meer niet. Groot voordeel van Alice is ook dat ze als een van de weinige (enige wellicht nu?) geen starttarief hanteren en dat je ook standaard gratis vast-vast kunt bellen (naar 'gewone' nummers).

Als je inderdaad nog geen vaste telefoonlijn hebt rekenen ze 99 euro (staat ook duidelijk op hun site) maar dus alleen als je nog geen nummer hebt. Die heb je dus al wel als je bij Compuserve zit neem ik aan. Even bellen met Alice of bericht plaatsen in Alice topic levert wellicht meer duidelijkheid op.

Bij Alice Easy (alleen internet) betaal je wel bovenop de 19.90 abonnement die 9.90 KPN koperprijs. In zo'n geval kun je dus net zo goed volledig overstappen en ben je volledig van KPN af. En kun je vrijwel gratis bellen (naar vast) met Alice.

Kleine opmerking bij bellen met draagbare toestellen (DECT) bij Alice moet je wel een gratis DECT filter telefonisch aanvragen via hun helpdesk. Want sommige DECT telefoons doen raar of helemaal niet zonder dit filter. Stomgenoeg zit dit filter niet standaard in de modem doos. Ik had geen problemen met mn Siemens type maar mijn ouders met een ouder Siemens type wel. Na dit ertussen plaatsen gefixt.

Ook heb je helaas niet standaard een draadloos modem. Je zult er zelf bijv. een Cisco (Linksys) aan moeten hangen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja er zijn nog wel meer opties, maar Alice zijn de berichten over het algemeen nou ook niet heel positief te noemen.

• funrider
DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:12:
Ja er zijn nog wel meer opties, maar Alice zijn de berichten over het algemeen nou ook niet heel positief te noemen.
Ik lees helemaal niet zoveel slechte verhalen. En diegene die ik lees/hoor in het Alice topic worden meestal snel opgelost door de drietal mensen van Alice die er actief zijn. Ik vind Alice een verademing als ik het naast Telfort zet zeker qua telefonische support kan er ook meer geregeld worden. Bij mijn ouders zijn we de gehele jaarcontract periode aan het tobben geweest qua telefonie en een monteur sturen ho maar. Bij Alice en ook Tele2 overigens altijd goed te woord gestaan zolang je uitlegt wat situatie is. Als nodig is sturen ze ook uiteindelijk een monteur die echt komt op het tijdstip dat is afgesproken. Kunnen andere bedrijven nog wat van leren. Ik noem Telfort en UPC.

Verwijderd

bij compuserve mag je het modem houden als je opzegt,

mag je van telfort het modem houden ?

heb mobiel van Telfort, maar vind de klantenservice van Telfort maar matig,
dus jammer dan CS stopt .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 03:01 ]

• ebia
Ik blijf gewoon bij CS. Ik denk dat er technisch (DSLAM naar je huis) niet zo veel zal veranderen aan onze verbindingen, dus als dat in orde blijft heb ik geen reden om over te stappen. De latency kan alleen maar lager worden als men de routering via het Europese AOL netwerk zal opheffen en in normale verbindingen naar de Nederlandse IX's voorziet. De prijs die ik nu betaal 19,95 zal hetzelfde blijven (ik heb geen telabo) en zonder line-sharing kan daar geen enkele aanbieder nu tegenop. Het e-mailadres zal ik ook zeker niet gaan missen (en die kun je zelfs aanhouden als je dat wilt).

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee of je het modem officieel mag houden. Heb bij het opzeggen bij telfort wel gevraagd wanneer het modem opgehaald zou worden. Ik zou daar bericht van ontvangen. Nooit bericht ontvangen dus heb het modem nog steeds. En die van compuserve natuurlijk ook.

• areyouben
Als je de overstap van CS naar Telfort aangaat, blijft dat modem gedurende en na je Telfort abo natuurlijk van jou. Contractueel is het niet mogelijk dat dat ding in het bezit van Telfort komt. De oude klanten van Telfort, geloof enkel de eerste paar maanden, kregen die dingen ook nog gewoon. Alleen tegenwoordig werken ze met Bruikleen, wat ik overigens belachelijk vind voor wat betreft de draadloze modems; de kosten daarvan waren in eerste instantie hetzelfde gebleven waarvoor je enkel voor de bruikleen ervan 79 euro betaalde.

Ik heb CS overigens opgezegd naar aanleiding van dit hele gedoe. Naast dat ik niet van Telfort houd vanwege de klantenservice, word ik ook gek van mijn modem. Het reageert vaak genoeg niet en knalt eruit bij een beetje torrentverkeer. Op dit moment kan ik weer niet inloggen, en is mijn internet niet vooruit te branden, geen idee waarom. De occasional reset gebeurt hier in huis dus regelmatig ;)

• IEF

IEF

Why so serious?

DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:25:
Geen idee of je het modem officieel mag houden. Heb bij het opzeggen bij telfort wel gevraagd wanneer het modem opgehaald zou worden. Ik zou daar bericht van ontvangen. Nooit bericht ontvangen dus heb het modem nog steeds. En die van compuserve natuurlijk ook.
Alle ooit door CompuServe uitgeleverde modems zijn 'koopmodems'. Ze worden dus direct jouw eigendom.
Bij een andere aanbieder kan dit anders zijn natuurlijk.

Afaik krijg je geen nieuw modem bij een overstap CompuServe -> Telfort, maar ik kan het mis hebben. KS kan jullie dat vast wel vertellen.

[ Voor 11% gewijzigd door IEF op 22-10-2009 10:43 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dan heb ik er nu dus twee liggen. 1 die nooit door telfort is opgehaald en 1 van Compuserve.

• areyouben
IEF schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:42:
Afaik krijg je geen nieuw modem bij een overstap CompuServe -> Telfort, maar ik kan het mis hebben. KS kan jullie dat vast wel vertellen.
Degenen met zo'n zilveren Zyxel ding krijgen geen nieuwe, andere modems worden wel vervangen. Sommigen zijn natuurlijk ook nog op KPN actief onder Direct ADSL e.d., die zullen dus sowieso vervangen moeten worden. Als je nu al op het Tiscali netwerk zit hoeft er in principe niets anders natuurlijk. Krijg je alleen een ander IP probably...

Verwijderd

Telfort en Compuserve maken allebei gebruik van een Zyxel modem. De kans dat je een ander modem krijgt is vrij klein dus. Daarnaast zegt men dat de overstap 'naadloos' zal zijn. Het modem resetten kan dan nog wel, maar een nieuw modem installeren en instellen (ivm telefonie) vind ik niet naadloos.

Ben zelf deze zomer overgestapt van Telfort naar Compuserve omdat ik het beu was. Flink balen dus, denk dat ik maar naar Online ga. Die is zo ver ik kon zien 5 euro duurder in de maand dus dat moet dan maar. Het starttarief bij telefonie kent men ook, net als bij Telfort. Dat is niet zo heel belangrijk aangezien wij weinig bellen met de vaste telefoon, onze gsm belbundel is voldoende. ;)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Voor de mensen die gaan overstappen omdat ze niet naar Telfort willen, weten jullie al waaar je naaartoe gaat overstappen? Twijfel zelf tussen Alice, Tele2 en ADSL!Totaal. De eerste 2 is genoeg over te vinden maaar ook veel negatieve ervaringen. De laatste is een nieuwe speler op de markt en dus nog eeinig ervaringen van gebruikers.

• cnsmr
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:18:
Voor de mensen die gaan overstappen omdat ze niet naar Telfort willen, weten jullie al waaar je naaartoe gaat overstappen?
Overgestapt naar Scarlet One die hebben momenteel een leuke actie voor 17,50 pm inclusief telefoon en vaste lijn.

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 22:06
cnsmr schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:25:
[...]

Overgestapt naar Scarlet One die hebben momenteel een leuke actie voor 17,50 pm inclusief telefoon en vaste lijn.
Waar kan je bestellen? Zie geen knop.

• cnsmr
greatchampion schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:34:
[...]

Waar kan je bestellen? Zie geen knop.
Je kunt alleen telefonisch bestellen, je laat je contact gegevens bij Teletrends achter en wordt vervolgens teruggebeld door Scarlet.

Verwijderd

Waarom spreekt niemand over ONLINE als optie voor provider?
geen startkosten en is goedkoper nog..

• Peter F
  • Niet online
cnsmr schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:25:
[...]

ook een start tarief , en maar 200 minuten per maand bellen, hmz das ~6.5 minuten per dag gemiddeld.
is niet veel, en komen wij ruim overheen :)

en dit lijkt ook misleidend :

Snelheid 4 Mb/s downstream (standaard)
8 Mb/s downstream (voor slechts € 4,95 extra p/mnd)
1 Mb/s upstream .......

[ Voor 14% gewijzigd door Peter F op 24-10-2009 11:22 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lees eens de ervaringen van mensen bij Oline....... Maar eerlijk is eerlijk bij alle providers zijn veel slechte ervaringen te lezen.

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:18:
Voor de mensen die gaan overstappen omdat ze niet naar Telfort willen, weten jullie al waaar je naaartoe gaat overstappen? Twijfel zelf tussen Alice, Tele2 en ADSL!Totaal. De eerste 2 is genoeg over te vinden maaar ook veel negatieve ervaringen. De laatste is een nieuwe speler op de markt en dus nog eeinig ervaringen van gebruikers.
Hier hetzelfde ik heb eigenlijk géén zin om over te gaan naar Telfort omdat ik daar in het verleden narigheid mee heb gehad.

Compuserve werkte voor mij altijd prima . . . jammer.

Voor mij de vraag, wat is de betere keuze Tele2 of ADSL!Totaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 15:00 ]

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:24:
Lees eens de ervaringen van mensen bij Oline....... Maar eerlijk is eerlijk bij alle providers zijn veel slechte ervaringen te lezen.
Online is helemaal zo gek nog niet hoor :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:34:
[...]

Online is helemaal zo gek nog niet hoor :)
Het probleem bij Online is dat mijn adres buiten haar dekkingsgebied valt, waardoor mijn verbinding wordt geleverd via het netwerk van KPN. Hierdoor is mijn maximale download snelheid bij Online slechts 8 Mbit/s.

Dus Tele2 of ADSLTotaal! ?

Verwijderd

Online rekent ook starttarief dat zet dus geen zoden aan de dijk, dan kan je net zo goed bij Telfort blijven. ADSL totaal? Vage club eerlijk gezegd. Als je lid wordt van Computerblad krijg je extra korting?! Ik verneem liever of je extra moet betalen voor aansluiten zonder kpn-lijn, hoe het gaat met nummerpotering etc. Deze zaken kun je nergens duidelijk terug vinden. Alice is in ieder geval niet een optie want die gaan je zonder kpn-lijn maar liefst even € 99,- in rekening brengen!

Blijft wat mij betreft alleen Tele2 een serieuze optie. Eerste half jaar krijg je 10 euro korting per maand. Geen extra kosten, nummer kun je meenemen, kpn-lijn niet nodig. Via bepaalde site kon je ook nog bonus krijgen van 40 euro maar het is mij nog niet duidelijk of je bij altijd gratis bellen nu wel of niet start-tarief betaalt. Volgens bewuste site niet en op site van Tele2 staat wel dat er geen starttarief wordt gehanteerd. Verwarrend allemaal. Volgens mij zijn er gewoon weinig aantrekkelijke alternatieven op dit moment...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 19:41 ]

• Peter F
  • Niet online
Provider Abbo ASLK Sttr Tot Tot P/M
Tele 2 (Eerste 6 mnd helft abbo)
269,40 14,95 270,00 554,35 46,20
Telfort (naadloos overgang zonder extra kosten)
299,40 0,00 270,00 569,40 47,45
Alice (geen actie)
358,80 0,00 0,00 358,80 29,90
Online (eerste 3 maanden 10 euro minder)
330,00 25,00 216,00 571,00 47,58
Scarlet + Budgetphone (eerste 6 mnd 14,95)
328,20 20,00 0,00 348,20 29,02

Internet Min 8 Mbit
Telefoon 450 X pm bellen

Scarlet + tel geeft veel tegenstrijdigheden op hun website
zo praten ze de ene keer over geen start tareief en de
andere keer weer wel. Tevens is er een max aantal belminuten van 250 of 500 minuten

Budgetphone heeft ook een fup van 1000 Minuten

bestand ook geupload,. dit schiet nl niet op/.

http://www.megaupload.com/?d=Q0K9L3YB

Aanvullingen zijn welkom

[ Voor 76% gewijzigd door Peter F op 25-10-2009 09:26 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:38:
Vage club eerlijk gezegd. Als je lid wordt van Computerblad krijg je extra korting?! Ik verneem liever of je extra moet betalen voor aansluiten zonder kpn-lijn, hoe het gaat met nummerpotering etc.
Beter lezen, in ieder geval wat betreft de kosten. Ik heb toch echt terug kunnen vinden dat je 9,95 (meen ik zo uit mijn hoofd) extra moet betalen als je geen vaste kpn lijn hebt. (Eenmalig 24,95 bij aanmelden voor het aanvragen van een nieuwe lijn.
En die korting is niet zo vaag. Dit netwerk is namelijk opgezet, meen door, de uitgeven van Computer!Totaal, Zoom.nl, en nog een paar bladen. Als je al abonnee bent geniet je dus van extra korting, of anders gezegd, betaal je de normale prijs. Als je niet lid bent betaal je 5 euro extra per maand (niet het eerste jaar, als je je aanmeld via internetten.nl, want dan krijg je er ook nog een jaar abo bij op Computer!Totaal). Maar goed op die manier is het dus goedkoper om een maandabo te nemen van 40 euro nog wat, dat is goedkoper dan 12x 5 euro extra betalen. Vind het eigenlijk wel een slimme actie van ze :)

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:44:
[...]

Beter lezen, in ieder geval wat betreft de kosten. Ik heb toch echt terug kunnen vinden dat je 9,95 (meen ik zo uit mijn hoofd) extra moet betalen als je geen vaste kpn lijn hebt. (Eenmalig 24,95 bij aanmelden voor het aanvragen van een nieuwe lijn.
Lezen lukt mij nog net... Maar dan moet de benodigde info wel vermeld worden. Dat met die korting ivm dat Computerblad vind ik eigenlijk niet zo interessant. Aangezien jij het kennelijk goed hebt gelezen (ik ook maar ik vond de info nergens en van jou heb ik deze ook nog steeds niet gezien) kun je mij vertellen: zijn er extra kosten als je geen kpn-lijn hebt, kun je je nummer zonder problemen en/of extra kosten porteren?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet je zeker dat lezen goed lukt??? ;)
Nogmaals extra kosten als je geen kpn lijn hebt zijn, en dit komt van de site van ADSL!Totaal:
Voor ADSL heeft u een analoge of ISDN-lijn nodig met een telefoonabonnement. Heeft u dit niet, dan kan ADSL!Totaal voor u een zogenaamde New Line Service (NLS) aanvragen. Dit is een KPN-lijn zonder spraak. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden van € 9,40 per maand en eenmalig € 29,95.
Kortom extra kosten als je geen kpn lijn hebt zijn 9,40 per maand en eenmalig 29,95 voor het aanvragen van een NLS.

Hoe het zit met je eigen nummer porteren weet ik niet. Weet ook niet of je daarmee bedoeld of je je nummer kan meenemen. Ja dat kan.
Biedt ADSL!Totaal ook telefonie?

U kunt uw ADSL-verbinding van ADSL!Totaal uitbreiden met voordelig bellen via ADSL!Totaal Bellen. Daarnaast kunt u gratis bellen met andere ADSL!Totaal abonnees. Indien gewenst kunt u natuurlijk kosteloos uw huidige telefoonnummer meenemen. Voor maar € 5,- per maand belt u voortaan voordelig via internet! En voor € 5,- extra belt u zelfs gratis naar alle vaste telefoonnummers in Nederland. Dit pakket heet ADSL!Totaal Onbeperkt Bellen Vast. Klik hier voor geldende tarieven.
Maar misschien kunnen we het hier beter over hebben in het ADSL!Totaal topic aangezien dit over Compuserve gaat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 26-10-2009 09:47 ]

Verwijderd

Tsja Compuserve is helaas exit dus is het op zich niet vreemd om, binnen de Compuserve thread, de alternatieven te bespreken. Dus even totaal plaatje per maand als je geen kpn lijn hebt: 18,95 (of 23,95 als je niet van aanbieding van bladen gebruik maakt) plus 9,40 euro om "gratis" te bellen nog eens 10 euro da's, alles bij mekaar, niet echt voordelig toch?! En dan moet je vlgs mij ook nog starttarief betalen....

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee kan voordeliger. Alleen zelf bel ik niet via vaste telefoon net en ben ook niet van plan dat te gaan doen.
Plus over Alice bijv, lees ik zelf toch ook veel negatieve berichten (al is de service er wel op vooruit gegaan). Maar abo is voor mij wel prettig. Heb al een abo op PCM, maar dan ga ik die stoppen en stap ik over op Computer!Totaal. Hoef geen twee bladen.
Maar goed zo heeft ieder dus zijn/haar wensen.

• Peter F
  • Niet online
IEmand problemen op dit moment met de snelheid ?

kom nu circa rond de 180 tot 200.Kbps, router (draytek 2800 )
router traint in op 15.5 Mbit

Zelfs nu na een herstart nog maar 40 KB/s

Schiet op zo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Peter F op 29-10-2009 13:07 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen problemen hier.

• Peter F
  • Niet online
Problemen zijn al weer verdwenen.

router is zelfs iets hoger ingetrained nu en de snelheid ligt zo'n 50 tot 60 kb/s hoger (nu 1.59 MB)

alle kleine beetje helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Peter F op 29-10-2009 14:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:24:
[...]

Hier hetzelfde ik heb eigenlijk géén zin om over te gaan naar Telfort omdat ik daar in het verleden narigheid mee heb gehad.

Compuserve werkte voor mij altijd prima . . . jammer.

Voor mij de vraag, wat is de betere keuze Tele2 of ADSL!Totaal.
Ik begrijp dat ik met Telfort géén nieuw contract afsluit en dus contractvrij blijf, misschien moet ik dan toch éérst de kat uit de boom kijken. Kan dan altijd nog overstappen naar een ander provider.

• CodeIT
  • Laatst online: 21:19

CodeIT

Code IT

Ik heb Telfort gemaild en mij werd verteld dat ze het contract van Compuserve overnemen, waardoor de einddatum van je contract blijft staan op de datum die je bij Compuserve had.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:02

ThaDude

Hang Loose

Volgens de Compuserver website bij Telfort is het alsvolgt:
Tot wanneer loopt mijn contract na 1 december 2009?
Als u uw contractstermijn nog niet hebt voldaan, bent u per 1 december 2009 contractsvrij. U kunt uw abonnement op elk willekeurig moment in de toekomst aanpassen of beëindigen.

Zie: http://klantenservice.int...ieve-vragen.aspx#faq25903

Ofwel denk dat je die kunt vertrouwen en de gem medewerker bij Telfort helaas niet

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• CodeIT
  • Laatst online: 21:19

CodeIT

Code IT

ThaDude schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:23:
Volgens de Compuserver website bij Telfort is het alsvolgt:
Tot wanneer loopt mijn contract na 1 december 2009?
Als u uw contractstermijn nog niet hebt voldaan, bent u per 1 december 2009 contractsvrij. U kunt uw abonnement op elk willekeurig moment in de toekomst aanpassen of beëindigen.

Zie: http://klantenservice.int...ieve-vragen.aspx#faq25903

Ofwel denk dat je die kunt vertrouwen en de gem medewerker bij Telfort helaas niet
Hmmm... dat klinkt beter. Ik krijg in januari glasvezel, dus dan kan ik gelijk Telfort weer opzeggen.
Heb nog even het mailtje erbij gepakt van Telfort:
Telfort antwoord
Op 22-10-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Bij het omzetten blijft uw huidige contractduur geldig. U gaat dus niet opnieuw een verbintenis van een jaar aan.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Inmiddels is duidelijk waarom de website fouten teruggeeft bij het bestellen:

CompuServe houdt er mee op.