Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compuserve: ADSL 20MB en telefonie, 24,95 euro ervaringen??

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:09
Hallo, ik sta op het punt een internetverbinding voor mijn nieuwe huis aan te vragen en in mijn hoofd had ik telfort 20mb voor 20 euro, maar daar hebebn ze besloten de prijs omhoog te gooien naar 25 euro. Dus ben ik gaan zoeken naar alternatieven en een goed alternatief.

Ik vond compuserve voor 24,95 20Mb met gratis bellen zonder starttarief, en zonder het hoeven hebben van een vaste lijn: http://www.compuserve.nl/adsl/

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/33v0yaa.jpg

het klinkt allemaal mooi:
Snelheid: Downstream tot 20 Mb.
Upstream 1024 kbit/s
Gratis bellen op alle tijdstippen naar alle vaste bestemmingen in Nederland
Geen extra kosten als u geen vaste KPN-telefoonlijn hebt
Aansluitkosten: € 0,00
Gratis ethernetmodem geschikt voor Telefonie of € 79,00 korting op een wireless multi-pc-ethernetmodem, geschikt voor Telefonie (van € 99,00 voor € 20,00)
Monteur: Indien gewenst, volledige installatie voor € 75,00

het kan nog tot 15 december

ik heb me suf gezocht naar ervaringen over deze provider, zeker in combinatie met telefoneren. hoe is de kwaliteit van de verbinding, telefonie, is er vaak uitval etc. maar geen duidelijke ervaringen, misschien hebben ze te weinig klanten. Het gaat geloof ik over het netwerk va tiscali/bbned
Goedkoop ADSL + Telefonie van Compuserve hier staan alleen oudere responses van de zomer

maar mijn vraag is dus, zijn er mensen met ervaringen met deze provider, met dit abonnnemnt?

http://www.compuserve.nl/...breedband/actieaanbod.asp

Firefox - Iphone

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 22:06
Wat als eerst bij mij opkomt is dat alle request via Duitsland of VS wordt gerouterd. Gevolg bij gamen: redelijk hoge ping wat best irritant is (ervaring). Qua uitval: ik ben nu bijna 2 jaar lid bij Compuserve en de uitval is op 1 hand te tellen. Hiernaast hebben ze ook een site waar eventuele werkzaamheden worden vermeld.

Over internet en kwaliteit van voip is wel ok. Helpdesknummer kost trouwens ook geld, weet alleen niet meer uit m'n hoofd hoeveel.

[ Voor 31% gewijzigd door greatchampion op 04-12-2008 12:17 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
hun mailserver (inkomende mail) verwijdert mailtjes na een bepaalde tijd, maar omdat het wel een IMAP server is kan ik outlook niet zo ver krijgen mails automatisch op de HD op te slaan. Dat is wat onhandig, als je van plan bent hun emailadres veel te gaan gebruiken.
Verder heb ik nooit klachten gehoord (kennissen hebben CS).

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 20:16
Ik heb ruim een jaar geleden 2 jaar compuserve gehad. Ik ben naar telfort overgegaan vanwege de hogere snelheid en om 10 euro kpnlijnkosten te besparen.
Compuserve heeft inderdaad een hoge ping, maar de klantenservice is heel goed. Je krijgt binnen een paar uur antwoord op je mailtje en er is bijna geen wachttijd bij de servicelijn.
Bij het opzeggen hebben ze ook alles keurig geregeld.
Ik ga binnenkort verhuizen en ga misschien wel weer terug naar compuservice. Bij mijn vorig aansluiting had ik binnen 9 dagen al internet.

Het is mij niet duidelijk of je nu bij compuservice de kpnlijnkosten moet betalen, boven op 20 euro internetabonnement ? Ik kan het niet echt vinden.

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:09
hakuin schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:12:
Ik heb ruim een jaar geleden 2 jaar compuserve gehad. Ik ben naar telfort overgegaan vanwege de hogere snelheid en om 10 euro kpnlijnkosten te besparen.
Compuserve heeft inderdaad een hoge ping, maar de klantenservice is heel goed. Je krijgt binnen een paar uur antwoord op je mailtje en er is bijna geen wachttijd bij de servicelijn.
Bij het opzeggen hebben ze ook alles keurig geregeld.
Ik ga binnenkort verhuizen en ga misschien wel weer terug naar compuservice. Bij mijn vorig aansluiting had ik binnen 9 dagen al internet.

Het is mij niet duidelijk of je nu bij compuservice de kpnlijnkosten moet betalen, boven op 20 euro internetabonnement ? Ik kan het niet echt vinden.
nee geen extra kosten:

Firefox - Iphone

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Grappig ik ben ook net op zoek naar alternatief vanwege de verhoging bij Telfort. Zo te zien is dit wel een echte prijsvechter qua abo, want 25 euro voor 20MB internet en onbeperkt telefonie ben ik nog niet verder tegen gekomen

• hakuin
babybox schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:21:
[...]

nee geen extra kosten:
Lezen is ook een vak 8)7

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
10 euro voor de koperdradenhuur bedoeld hakuin. Ik heb namelijk nu Telfort, maar had hiervoor 1 jaar Compuserve 4MB. Betaalde 24,95 euro. 14,95 euro abbo + 10 euro koperdradenhuur. Was prima in orde allemaal, aantal dagen dat internet eruit lag was ook bij mij op 1 hand te tellen. Alleen, ik was dus niet op de hoogte dat IMAP er automatisch voor zorgt dat na een week al je emails foetsie zijn. Dat heeft mij behoorlijk wat euro's gekost uiteindelijk. (waarom? Wel, ik had per mail via marktplaats wat gekocht, is nooit geleverd maar wel betaald en het bewijs, de emails, waren foetsie. Dag sterke aanklacht bij de politie opdat zij jouw aangifte noteren)

Maar enfin. Compuserve is prima, alleen heb ik 3x liever POP3 i.p.v. IMAP want ik wil al het binnengekomen email op mijn providers toegewezen emailadres gewoon onbeperkt kunnen houden tenzij ik ze zelf verwijder. Dat is 't enige wat mij er van weerhoudt terug te keren naar Compuserve. En nee, ik heb niet iets gevonden waarmee Outlook Express automatisch al je binnengekomen email kopieert naar een eigen map waarbij die "na 7 dagen is alles foetsie" regel niet op van toepassing is. Dus dat wordt voor mij Alice dan maar denk ik, nadat mijn Telfort abbo ten einde loopt. Maar dat geheel off topic.

Compuserve is prima, zolang je 1) hun meegeleverde CD kapot maakt en niet gebruikt :P, 2) tegen IMAP kan en wat die doet voor jouw email op je provider toegewezen emailadres en je 3) bereid bent om nog een huur te moeten betalen voor het feit dat Compuserve aan KPN een tientje elke maand moet dokken opdat jij internet kunt hebben over je lijn.

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 13:18

cdoens

Peugeot-gek

Hier CS 8 Mbit lijntje liggen.
Goede snelheid,maar inderdaad lange ping tijden.
Verder een kundige helpdesk (je hoort dat er wel kennis aanwezig is, ipv tiepgeitjes)
IMAP gebruik ik niet, GMAIL account werkt prima.
Telefoon zit er ook bij in, dus heb 3 nummers, 1 van KPN, 1 van CS en 1 mobiel... :/
Bijgeleverde CD heb je alleen maar nodig als je internetsites wilde bouwen, maar volgens mij hebben ze de sites sinds kort opgeheven omdat niemand er gebruik van maakt. (Logisch, was ook geen pretje)
Ik betaal geloof ik iets van 20 euro per maand. (in bezit van eigen KPN lijntje)

Als ik moest overstappen, (wat ik vanwege de ping tijden toch van plan ben) moet ik nog maar eens goed kijken of er wel betere alternatieven zijn. 8 Mbit is wel fijn, maar voor mij doorgaan iets overbemeten. 4 zou al prima zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door cdoens op 05-12-2008 19:48 ]

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:33
Joosie200 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:38:
10 euro voor de koperdradenhuur bedoeld hakuin.
Ehm tja, die zijn er dus niet. Eigen ervaring...
En nee, ik heb niet iets gevonden waarmee Outlook Express automatisch al je binnengekomen email kopieert naar een eigen map waarbij die "na 7 dagen is alles foetsie" regel niet op van toepassing is.
Kijk eens op het NLHelp forum, daar vind je vast een oplossing. Overigens bied CompuServe sinds een poosje ook POP mail, dus dat nadeel is ook komen te vervallen. :-)

Er blijven dus weinig nadelen van CS over, hoogstens de iets hogere pingtijden. Ik ga i.i.g. na een jaartje Telfort weer terug naar CS. En dat jaartje Telfort was puur omdat het CS abo na een jaar in prijs duurder werd dan Telfort, dat is nu niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door musicfreak op 06-12-2008 11:32 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
musicfreak> die 2 links bestonden een jaar geleden nog niet (toen heb ik eea geïnstalleerd), maar bedankt!

Ik wil wel opmerken dat het hoog tijd was, want dit probleem heeft CS al jaren, en daarnaast is het natuurlijk vreemd dat CS als enige provider niet gewoon een echte IMAP mailbox (waar je je mail dus onbeperkt op de server kunt bewaren) aanbiedt.

Maar goed, het nadeel is -grotendeels, nog geen echte IMAP- verdwenen, ik zou CS ook zeker niemand afraden

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Welke providers bieden er dan nog meer IMAP? Behalve misschien XS4ALL ofzo, maar degenen die ik ken bieden allemaal alleen POP3. :?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Best wel veel als je het probeert.
Het grote nadeel van de CS-mailservers is dat je alleen mail kan verzenden die op @cs.com eindigt. Als je een iets geavanceerdere gebruiken ben heb je meerdere adressen die niet van de provider zijn. Je zal dan automatisch moeten zoeken naar een andere smtp-server. In mijn geval boodt de smtp-server van m'n hoster uit komst, ook al ondersteunde deze het niet.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Overigens heeft CompuServe inmiddels de keuze uit POP3 of IMAP4.
(pop.aol.com / imap.cs.com)

Overigens gebruiken de meesten hier (doelgroep Tweakers dus) als ze CS gebruiken gewoon 'de lijn', en niet alle randdiensten (providermail). Over het algemeen gebruiken de meesten hun eigen mailadres (ofwel domeinnaam/hosting of freemail)

Telefoniedienst is niet anders dan die van Telfort (het is zelfs exact dezelfde dienst).

Voor de duidelijkheid:
-ADSL 20 Mbit , 19,95 p/m (incl. lijnhuur KPN, ongeacht of je wel of niet een KPN lijn hebt dus)
-ADSL 20 Mbit + Telefonie , 24,95 p/m (idem als hierboven)

Ben je op zoek naar een no-nonsense lijn zonder teveel extra's, dan zit je bij CS prima.
Heineken schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:31:
Best wel veel als je het probeert.
Het grote nadeel van de CS-mailservers is dat je alleen mail kan verzenden die op @cs.com eindigt. Als je een iets geavanceerdere gebruiken ben heb je meerdere adressen die niet van de provider zijn. Je zal dan automatisch moeten zoeken naar een andere smtp-server. In mijn geval boodt de smtp-server van m'n hoster uit komst, ook al ondersteunde deze het niet.
Kwestie van perspectief. Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat je bij een hostingpakket/domeinnaam (en dus inkomende mailserver) ook een uitgaande mailserver kan gebruiken die bij dat domeinnaam hoort. En tuurlijk, de cheapo hostingproviders bieden dat niet aan, puur uit luiheid/gemakzucht/prijsbesparingen. Apart is het wel, die MX moeten ze toch al draaien voor je domein.

[ Voor 39% gewijzigd door IEF op 06-12-2008 21:50 ]

• We Are Borg
  • Laatst online: 13:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
En TS, heb je een abo aangevraagd bij compuserve.

Ik zit er nu ook aan te denken, per maart ADSL aanvragen. Belangrijk vind ik de kwaliteit van de verbinding, hoge ping is wel erg jammer maar stabiliteit is net zo belangrijk. En de enige aanbieder die vast 20 euro per maand vraagt voor 20Mbit

• hakuin
We Are Borg schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:57:
En TS, heb je een abo aangevraagd bij compuserve.

Ik zit er nu ook aan te denken, per maart ADSL aanvragen. Belangrijk vind ik de kwaliteit van de verbinding, hoge ping is wel erg jammer maar stabiliteit is net zo belangrijk. En de enige aanbieder die vast 20 euro per maand vraagt voor 20Mbit
Er komen nu wel 9,95 euro lijnkosten bij!

• musicfreak
hakuin schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:09:
Er komen nu wel 9,95 euro lijnkosten bij!
Hmmm.... op http://www.compuserve.nl/...band/actieaanbod.asp#ADSL staat idd niet expliciet meer dat de lijnkosten niet in rekening gebracht worden. Op http://www.compuserve.nl/...Default.asp?xml=overzicht worden deze kosten genoemd, maar dat was altijd al, ook toen aangegeven werd dat er geen kosten voor lijnhuur werden gerekend.

• hakuin
musicfreak schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:11:
[...]

Hmmm.... op http://www.compuserve.nl/...band/actieaanbod.asp#ADSL staat idd niet expliciet meer dat de lijnkosten niet in rekening gebracht worden. Op http://www.compuserve.nl/...Default.asp?xml=overzicht worden deze kosten genoemd, maar dat was altijd al, ook toen aangegeven werd dat er geen kosten voor lijnhuur werden gerekend.
Als je invult dat je geen kpnlijn hebt, komt er een venstertje, dat er 9,95 lijnkosten bijkomen en dat was een maaand geleden niet.

Verwijderd

hakuin schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 09:18:
[...]

Als je invult dat je geen kpnlijn hebt, komt er een venstertje, dat er 9,95 lijnkosten bijkomen en dat was een maaand geleden niet.
Inderdaad. Opeens net zo duur als telfort geworden. Als de koperlijn niet aanwijzig is moet je het ook zelf aanvragen bij KPN. Kost ook geld. Stuk duurder geworden dus. Compuserve is dus geen alternatief meer voor mij.

• musicfreak
Jammer.... Heb zelf een poosje terug een abo aangevraagd, nog zonder dat tientje voor de lijnhuur, en ik wilde wat vrienden CS aanraden (daarbij en passant 40 euro per nieuwe abonnee cashen), maar dat gaat dus niet door.

• Melluh
  • Laatst online: 19-11-2024

Melluh

Eggcellent!

Als je nu invult dat je geen KPN-aansluiting hebt, kost het je niets extra, zie deze pagina:
Prijs: € 19,95 per maand. Geen extra kosten als u geen vaste KPN-telefoonlijn hebt

Ik ga het maar bestellen. Toch wel raar, had het idee dat Compuserve iets was toen we nog nooit van Web 2.0 of Youtube gehoord hadden :)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die pingtijden waar jullie het over hebben, is dat enkele extra msec of echt 100-en?

[ Voor 12% gewijzigd door Melluh op 05-03-2009 22:34 . Reden: extra vraagje ]

"Then take me disappearin' through the smoke rings of my mind" - Bob Dylan

• musicfreak
Melluh schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:22:
Als je nu invult dat je geen KPN-aansluiting hebt, kost het je niets extra, zie deze pagina:
Prijs: € 19,95 per maand. Geen extra kosten als u geen vaste KPN-telefoonlijn hebt
Klopt, ze zijn weer op hun schreden teruggekeerd: "Geen extra kosten voor vaste lijn".

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 11:50
inderdaad hebben ze een erg grote latency:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
C:\Users\Johnny>tracert www.nu.nl

Tracing route to gl.nu.nl [62.69.184.53]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.254
  2    19 ms    19 ms    19 ms  3E3358FE.dslaccess.aol.com [62.51.88.254]
  3    22 ms    20 ms    20 ms  bb1-ams-g4-3-0.atdn.net [66.185.134.93]
  4    32 ms    28 ms    28 ms  bb2-loh-s0-2-0.atdn.net [66.185.152.18]
  5    28 ms    29 ms    27 ms  pop1-loh-s0-1-0.atdn.net [66.185.136.227]
  6    29 ms    27 ms    29 ms  tiscali.atdn.net [66.185.134.214]
  7    66 ms    35 ms    34 ms  xe-2-2-0.ams20.ip.tiscali.net [89.149.186.202]
  8    36 ms    35 ms    35 ms  dedigate-ams-gw.ip.tiscali.net [213.200.75.6]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    34 ms    35 ms    35 ms  62.69.184.53

Trace complete.

de eerste stap van modem naar de volgende router is al 19ms!

• CodeIT
  • Laatst online: 10:18

CodeIT

Code IT

.Johnny schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:47:
....
19 ms lijkt niet zo heel veel te zijn. Met Xs4All is de hop vanaf het modem naar hun router 15 ms.
De overige tijden zijn hier echter allemaal rond de 20ms ipv de 30 die jij laat zien.

• IEF

IEF

Why so serious?

.Johnny schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:47:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
C:\Users\Johnny>tracert www.nu.nl

Tracing route to gl.nu.nl [62.69.184.53]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.254
  2    19 ms    19 ms    19 ms  3E3358FE.dslaccess.aol.com [62.51.88.254]
  3    22 ms    20 ms    20 ms  bb1-ams-g4-3-0.atdn.net [66.185.134.93]
  4    32 ms    28 ms    28 ms  bb2-loh-s0-2-0.atdn.net [66.185.152.18]
  5    28 ms    29 ms    27 ms  pop1-loh-s0-1-0.atdn.net [66.185.136.227]
  6    29 ms    27 ms    29 ms  tiscali.atdn.net [66.185.134.214]
  7    66 ms    35 ms    34 ms  xe-2-2-0.ams20.ip.tiscali.net [89.149.186.202]
  8    36 ms    35 ms    35 ms  dedigate-ams-gw.ip.tiscali.net [213.200.75.6]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    34 ms    35 ms    35 ms  62.69.184.53

Trace complete.

Dat is geheel afhankelijk van waar in het land je woont. Het verkeer wordt in dit geval namelijk vanaf de plaats waar je woont (modem+ADSL lijn/wijkcentrale) getransporteerd naar het punt waar het verkeer het CS netwerk opgaat.

Verder, dit vind je een 'grote latency' ? Ik vind het eigenlijk prima.

Verwijderd

heeft iemand ervaring met de fair use policy van compuserve ?

ik download gemiddeld 4 a 5 gb muziek video per dag,
is dat een bezwaar ?
zie ook deze klager over compuserve:
http://www.shopadsl.nl/co...r-de-fair-use-policy.html

hoe groot is de fair-use-policy die compuserve hanteerd ?

Moet je afsluitkosten betalen bij compuserve ?

• hakuin
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 06:33:
heeft iemand ervaring met de fair use policy van compuserve ?

ik download gemiddeld 4 a 5 gb muziek video per dag,
is dat een bezwaar ?
zie ook deze klager over compuserve:
http://www.shopadsl.nl/co...r-de-fair-use-policy.html

hoe groot is de fair-use-policy die compuserve hanteerd ?

Moet je afsluitkosten betalen bij compuserve ?
Mail ze en je krijgt binnen een paar uur antwoord. Ik denk niet dat 5 gb een probleem geeft.
Ik heb sindskort ook weer compuserve ipv telefort en heb geen aansluitkosten betaalt.
Ik geloof 10 euro verzendkosten.
Je kan zelf toch op de site van compuserve kijken.

• musicfreak
Er zijn geen afsluitkosten.

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
Ik heb al bijna 4 jaar compuserve. Download zeker het laatste jaar regelmatig 4-8G per dag (DVD is zo 4,7G).

Heb nog nooit ook maar iets van fair-use gehoord van ze, dus lijkt me geen probleem.

Verwijderd

ik vind fair use policy altijd vaag bij providers en dus heb ik compuserve gevraagd hoeveel dat bij hun is
en de antwoorden zijn duidelijk.

Geachte heer,

Antwoord vraag 1: downloaden
5 gb downloaden per dag is geen bezwaar voor Compuserve.

Antwoord vraag 2: FUP
De FUP is 6 gb per dag.

Antwoord vraag 3: afsluitkosten
Bij CompuServe betaalt u geen afsluitkosten als u uw abonnement tijdig opzegd. (minimaal 30 dagen voor het einde van het jaarabonnement)

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
CompuServe Ledenservice

Verwijderd

aan hakuin

Ik heb sindskort ook weer compuserve ipv telefort en heb geen aansluitkosten betaalt.

Hoe bevalt compuserve ?
Heb je ongeveer dezelfde snelheid als bij Telfort ?

• hakuin
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:50:
aan hakuin

Hoe bevalt compuserve ?
Heb je ongeveer dezelfde snelheid als bij Telfort ?
Ik ben naar overkant van de straat verhuisd en ik heb iets lagere snelheid als bij telfort (de bekabeling in mijn nieuwe huis is een beetje brak en ik kan niet bij het ishrapunt komen). Ik heb zelfs het idee dat het inladen van de pagina's sneller gaat dan bij telfort.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 15:28
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:39:
ik vind fair use policy altijd vaag bij providers en dus heb ik compuserve gevraagd hoeveel dat bij hun is
en de antwoorden zijn duidelijk.

Geachte heer,

Antwoord vraag 1: downloaden
5 gb downloaden per dag is geen bezwaar voor Compuserve.

De FUP is 6 gb per dag.

Antwoord vraag 3: afsluitkosten
Bij CompuServe betaalt u geen afsluitkosten als u uw abonnement tijdig opzegd. (minimaal 30 dagen voor het einde van het jaarabonnement)

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
CompuServe Ledenservice
Wel raar dan, wij downloaden bijna 20-30GB per dag met een 20Mbit abbo en hebben nog nooit een brief ofzo gehad over FUP terwijl we al bijna 3 jaar bij hun zitten. Denk dus dat ze er totaal niet op letten.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• musicfreak
dennis112 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:03:
Denk dus dat ze er totaal niet op letten.
Dat idee heb ik ook!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00

ThaDude

Hang Loose

Ik heb sinds een maand nu ook Compuserve, bevalt prima totdat ik gisteren wilde inloggen op mijn account bij Eweka. Ik kreeg een socket error 1006 :( Klopt het dat Eweka wordt geblokt door Compuserve?

Zijn er andere oplossingen? Meer mensen hier last van?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:42

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

ThaDude schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:05:
Ik heb sinds een maand nu ook Compuserve, bevalt prima totdat ik gisteren wilde inloggen op mijn account bij Eweka. Ik kreeg een socket error 1006 :( Klopt het dat Eweka wordt geblokt door Compuserve?

Probeer eens in te loggen met "sslreader.eweka.nl" (poort 563)?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• musicfreak
Voor zover ik weet werkt Eweka helemaal niet via CS, ook niet via SSL. Zie ook [TOPIC=928979?data]Goedkoop ADSL + Telefonie van Compuserve[/TOPIC][filter_keywords]=eweka&data[boolean]=AND.

[ Voor 23% gewijzigd door musicfreak op 10-05-2009 22:51 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
ThaDude schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:05:

Inderdaad even terug lezen, wordt niet geblokkeerd specifiek. Het is niet bereikbaar vanaf het Compuserve netwerk de diensten van Eweka.

Eweka biedt een dienst aan waar niet vanaf het hele internet, maar vanaf direct gekoppelde netwerken, gebruik van kunnen maken*. En hier valt Compuserve niet onder.

Oplossing zou zijn een andere usenet aanbieder kiezen.

* ISP's die een directe verbinding met het netwerk van Eweka hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 11-05-2009 00:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00

ThaDude

Hang Loose

Hmm daar was ik al bang voor.. Even voor mij BJK, welke zijn dat bijvoorbeeld?
Tweaknews?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• Li0nHeart
Ik heb ook compuserve. Ik gebruik al een hele tijd xsnews. Niet zo duur, en bij mij stabiele snelheid.

Uit ervaring weet ik dat Hitnews ook geen peering heeft met compuserve, maar zij zetten je over op de duurdere variant van Hitnews.

• bjck
ThaDude schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:00:
Hmm daar was ik al bang voor.. Even voor mij BJK, welke zijn dat bijvoorbeeld?
Tweaknews?
Tweaknews werkt bij mijn weten en zo te lezen ook xsnews.

Verwijderd

Was ook van plan eens over te stappen naar CS. Iemand enig idee welk netwerk zij gebruiken?

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:14:
Was ook van plan eens over te stappen naar CS. Iemand enig idee welk netwerk zij gebruiken?
Welk ADSL netwerk?

Dat van Telfort (voormalig Tiscali/BaByXL netwerk).

Verwijderd

bjck schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:39:
[...]

Welk ADSL netwerk?

Dat van Telfort (voormalig Tiscali/BaByXL netwerk).
Dat was inderdaad de vraag. Thx.

Tevens een reden om er maar meteen van af te zien. Slechte ervaringen met Telfort gehad, vooral het bel-gedeelte.

• musicfreak
Dan zou ik zeggen: alleen internet nemen en VOIP elders regelen!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
musicfreak schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:25:
Dan zou ik zeggen: alleen internet nemen en VOIP elders regelen!
Is de telefonie van CS dan zo slecht/net zo slecht als dat van Telfort? Want wij komen ook van Telfort af en waren onder de indruk dat CS z'n zaakjes wel goed op orde heeft itt Telfort, is dat dan niet zo? :?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:41
Lau26 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:27:
[...]
Is de telefonie van CS dan zo slecht/net zo slecht als dat van Telfort? Want wij komen ook van Telfort af en waren onder de indruk dat CS z'n zaakjes wel goed op orde heeft itt Telfort, is dat dan niet zo? :?
Ze gebruiken allebei hetzelfde systeem: telefoniedienst.nl

• musicfreak
zx9r_mario schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:26:
[...]

Ze gebruiken allebei hetzelfde systeem: telefoniedienst.nl
Klopt, en dat wordt beheerd door Telfort. Qua telefonie moet er dus geen verschil tussen Telfort en CompuServe zitten.

• Li0nHeart
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar wij hebben eigenlijk nooit problemen met de telefonie van Compuserve. Heel snel (3 keer per jaar of zo) moet ik m'n modem resetten als de lijn dood is, maar verder werkt het eigenlijk altijd. Maar goed, ik weet niet of dat representatief is voor heel Compuserve-telefonie.

Ik moet gelijk toegeven, we bellen niet superveel, dus wellicht merken we het soms niet als het eruit zou liggen.

• Lau26
Li0nHeart schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:00:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar wij hebben eigenlijk nooit problemen met de telefonie van Compuserve. Heel snel (3 keer per jaar of zo) moet ik m'n modem resetten als de lijn dood is, maar verder werkt het eigenlijk altijd. Maar goed, ik weet niet of dat representatief is voor heel Compuserve-telefonie.

Ik moet gelijk toegeven, we bellen niet superveel, dus wellicht merken we het soms niet als het eruit zou liggen.
Ja nou wij hebben gistermiddag een 20Mb + telefonie abbo afgesloten bij ze (die van 24,95 pm), maar ik denk eerlijk gezegd niet dat we er spijt van gaan krijgen. Want ik heb amper klachten gehoord/gelezen over de telefonie van CS itt die van Telfort dus.. :)

En wat voor ons belangrijk is is het feit dat bellen naar vast 100% gratis is (geen starttarief ofzo zoals bij Online), en de prijs (CS is de goedkoopste van allemaal). Daarnaast krijgen we (volgens de snelheidstest op hun website) de volle 20Mb aan snelheid dus we zijn wel tevreden tot nu toe :)

[ Voor 6% gewijzigd door Lau26 op 14-05-2009 11:09 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:39:
De FUP is 6 gb per dag.
Dat is erg apart. Naar mijn weten hebben ze geen vaste FUP voor traffic.
En al helemaal geen 6 GB per dag. Ik zou het dus nog maar eens nakijken ;)

Klinkt mij in de oren als natte vingerwerk. (zeker naar aanleiding van je vraag of 5 GB per dag niet te veel is)

[ Voor 15% gewijzigd door IEF op 15-05-2009 21:23 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
FUP en dan een vaste waarde geven per dag, dat is sowieso niet echt FUP want FUP is FUP en 6GB is datalimiet :P

Misschien dat ze 6 Gb x 30 ~ 180 GB per maand als een soort 'limiet' aanhouden? Lijkt me sowieso stug dat een provider per dag z'n logs gaat bekijken omtrent de heavy users...

Ik wil ook bijna overstappen naar CS, heeft iemand ervaring met het draaien van eigen services? In de algemene voorwaarden staat duidelijk omschreven dat ze geen servers tolereren op straffe van afsluiting. Hoe scherp zijn ze hierin en merkt iemand dat ze het controleren (portscans ofzo). Ik wil uiteraard geen gekke dingen doen, maar een ssh tunneltje naar m'n eigen box moet toch mogen lijkt me? Op hun site zelf vertellen ze hoe je portforwarding kunt instellen op het modem, forwarden naar poorten = services draaien toch?

• Lau26
Wij hebben gisteren ons installatiepakket al ontvangen, en de ADSL-verbinding wordt (officieel, want ik surf nu al op de verbinding) as woensdag geactiveerd. Ik heb dus ook al alles meteen geinstalleerd :)

Nou heb ik 2 draadloze routers die allebei Gigabit LAN-poorten hebben. En nou is mijn vraag of het mogelijk is om mbv een splitter de VOIP-verbinding via het draadloze modem (Zyxel P-2602HW-D1A) en de internetverbinding via 1 van m'n routers te laten verlopen?

Dit wil ik graag omdat ik een ''alleen-Gigabit-netwerk" wil opzetten mbv al m'n apparatuur. Of is dit overkill omdat het modem toch alleen maar de 20Mb internetverkeer (en niet ook nog eens netwerkverkeer) hoeft te transporteren naar m'n routers?

Ps: wat betekent het ''intrainen'' van een modem, want regelmatig valt de draadloze verbinding weg op m'n laptop (ik dacht mischien heeft het ermee te maken) :?

Ohja en ik kan m'n Wii niet draadloos verbinden met het draadloze modem, is dat iemand al gelukt? En kan diegene dan mischien z'n instellingen posten want ik krijg het niet voor elkaar |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Lau26 op 16-05-2009 17:57 ]

• ebia
Lau26 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:42:
Nou heb ik 2 draadloze routers die allebei Gigabit LAN-poorten hebben. En nou is mijn vraag of het mogelijk is om mbv een splitter de VOIP-verbinding via het draadloze modem (Zyxel P-2602HW-D1A) en de internetverbinding via 1 van m'n routers te laten verlopen?
Hmm deze begrijp ik niet helemaal, dus je wil twee extra routers 'achter' je modem zetten? Maar de voip verbinding loopt toch door middel van een eigen telefoonkabel? Of wil je soms op een 2e router ook de VOIP dienst instellen? (dat gaat volgens mij niet werken)
Dit wil ik graag omdat ik een ''alleen-Gigabit-netwerk" wil opzetten mbv al m'n apparatuur. Of is dit overkill omdat het modem toch alleen maar de 20Mb internetverkeer (en niet ook nog eens netwerkverkeer) hoeft te transporteren naar m'n routers?
Nou als het je niet te doen is om performance winst voor je interne netwerk, dan hoef je niet persé met gigabit te werken naar je modem toe. Die loopt immers op 20 mbit, dan heb je met een 100mbit verbinding naar je pc's dus genoeg.

Als je ook veel intern je netwerk wilt gaan gebruiken om allerlei data over te pompen is gigabit natuurlijk wel fijn. Maar dan moeten natuurlijk ook al de aangesloten computers over gigabit netwerkkaarten beschikken en aangesloten op de juiste bekabeling.
Ps: wat betekent het ''intrainen'' van een modem, want regelmatig valt de draadloze verbinding weg op m'n laptop (ik dacht mischien heeft het ermee te maken) :?
Intrainen is de snelheid waarmee het modem connectie maakt met het ADSL netwerk. Ergens in de statuspagina's van je modem (op te zoeken in de handleiding) zul je zien wat de intrainsnelheid is. In principe kun je hier uit afleiden wat de maximale snelheid is waarmee je ADSL2+ lijn werkt. Zit je dichtbij de centrale zal het modem normaliter hoger intrainen dan als de telefooncentrale verder weg zou staan.

Als je draadloze verbinding wegvalt kan dat komen door diverse zaken. Wat veelal het probleem is is het gebruikte kanaal. 1, 6 en 11 zijn aan te bevelen, stel je hem in op een andere dan krijg je te maken met interferentie van gebruikers uit de buurt. Je kunt een soort scan doen van alle wifi netwerken die je laptop 'ontvangt' om zo eens te kijken of jij en je buurman niet toevallig op hetzeflde kanaal zitten, dat kan bijvoorbeeld met inSSIDer of met WiFi Hopper .
Soms kan het gewoon zijn omdat het signaal gewoon te zwak is, in dat geval biedt een betere antenne op je router soms een oplossing.
Ohja en ik kan m'n Wii niet draadloos verbinden met het draadloze modem, is dat iemand al gelukt? En kan diegene dan mischien z'n instellingen posten want ik krijg het niet voor elkaar |:(
Ja die stomme Wii.. Ik had ook een Wii die ik wilde laten verbinden met WPA2. Ik gebruikte gewoon een key van 64 karakters met ook een hoop rare dingen als $%^':{? enzovoorts. Toen ik wachtwoord eenmaal instelde op iets kleins en makkelijks (overigens niet aan te bevelen) toen werkte het wel. Misschien dat de Wii niet compatible omspringt met óf lange keys óf geavanceerde karakters... Uiteindelijk heb ik het ding nu niet meer, dus dat loste voor mij dit vraagstuk op ;)

• Lau26
ebia schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:58:

Hmm deze begrijp ik niet helemaal, dus je wil twee extra routers 'achter' je modem zetten? Maar de voip verbinding loopt toch door middel van een eigen telefoonkabel? Of wil je soms op een 2e router ook de VOIP dienst instellen? (dat gaat volgens mij niet werken)
Ja m'n idee was dan indd om m'n 2 routers achter elkaar op m'n modem aan te sluiten. En dan mbv een splitter (die van de aansluiting, 1 VOIP-aansluiting (stekkertje) + 1 ADSL-aansluiting (stekkertje) maakt) het VOIP-stekkertje aan te sluiten op het (VOIP) modem, en dan het ADSL-stekkertje aan te sluiten op 1 van m'n routers.
Nou als het je niet te doen is om performance winst voor je interne netwerk, dan hoef je niet persé met gigabit te werken naar je modem toe. Die loopt immers op 20 mbit, dan heb je met een 100mbit verbinding naar je pc's dus genoeg.
Als je ook veel intern je netwerk wilt gaan gebruiken om allerlei data over te pompen is gigabit natuurlijk wel fijn. Maar dan moeten natuurlijk ook al de aangesloten computers over gigabit netwerkkaarten beschikken en aangesloten op de juiste bekabeling.
Maar kun je uberhaupt het ADSL-stekkertje (wat uit m'n splitter komt, zie vorige uitleg hierboven) aansluiten op de WAN-poort van 1 van m'n routers zodat het werkt, of gaat dat niet werken?
Intrainen is de snelheid waarmee het modem connectie maakt met het ADSL netwerk. Ergens in de statuspagina's van je modem (op te zoeken in de handleiding) zul je zien wat de intrainsnelheid is. In principe kun je hier uit afleiden wat de maximale snelheid is waarmee je ADSL2+ lijn werkt. Zit je dichtbij de centrale zal het modem normaliter hoger intrainen dan als de telefooncentrale verder weg zou staan.
Okee bedankt voor de heldere uitleg :)
Als je draadloze verbinding wegvalt kan dat komen door diverse zaken. Wat veelal het probleem is is het gebruikte kanaal. 1, 6 en 11 zijn aan te bevelen, stel je hem in op een andere dan krijg je te maken met interferentie van gebruikers uit de buurt. Je kunt een soort scan doen van alle wifi netwerken die je laptop 'ontvangt' om zo eens te kijken of jij en je buurman niet toevallig op hetzeflde kanaal zitten, dat kan bijvoorbeeld met inSSIDer of met WiFi Hopper .
Soms kan het gewoon zijn omdat het signaal gewoon te zwak is, in dat geval biedt een betere antenne op je router soms een oplossing.
Maar ik heb m'n draadloze modem al op kanaal 7 staan (waar ie standaard op stond) en niemand gebruikt dat kanaal hier in de buurt.. Het kan indd dan ook zijn dat het komt omdat ik nu boven zit, en de router beneden in de meterkast staat (signaal te zwak).
Ja die stomme Wii.. Ik had ook een Wii die ik wilde laten verbinden met WPA2. Ik gebruikte gewoon een key van 64 karakters met ook een hoop rare dingen als $%^':{? enzovoorts. Toen ik wachtwoord eenmaal instelde op iets kleins en makkelijks (overigens niet aan te bevelen) toen werkte het wel. Misschien dat de Wii niet compatible omspringt met óf lange keys óf geavanceerde karakters... Uiteindelijk heb ik het ding nu niet meer, dus dat loste voor mij dit vraagstuk op ;)
Ja ik maar wat ik uberhaupt al raar vind is dat m'n draadloze modem het heeft over WPA-PSK, en de Wii heeft het alleen over WPA-TKIP of WPA-AES. Daardoor ben ik al in de war geraakt en weet ik niet precies welke modem-instelling overeenkomt met welke Wii-instelling :?

• IEF

IEF

Why so serious?

ebia schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 02:59:
FUP en dan een vaste waarde geven per dag, dat is sowieso niet echt FUP want FUP is FUP en 6GB is datalimiet :P

Misschien dat ze 6 Gb x 30 ~ 180 GB per maand als een soort 'limiet' aanhouden? Lijkt me sowieso stug dat een provider per dag z'n logs gaat bekijken omtrent de heavy users...

Ik wil ook bijna overstappen naar CS, heeft iemand ervaring met het draaien van eigen services? In de algemene voorwaarden staat duidelijk omschreven dat ze geen servers tolereren op straffe van afsluiting. Hoe scherp zijn ze hierin en merkt iemand dat ze het controleren (portscans ofzo). Ik wil uiteraard geen gekke dingen doen, maar een ssh tunneltje naar m'n eigen box moet toch mogen lijkt me? Op hun site zelf vertellen ze hoe je portforwarding kunt instellen op het modem, forwarden naar poorten = services draaien toch?
Uit *ahem* bronnen heb ik vernomen dat er niet alleen geen vaste limiet is van 6 GB (dus wel gewoon FUP), maar dat dit praktisch unmonitored verloopt. Bandbreedte zat dus ;)

Inkomend/uitgaand staat er niets dicht, ook poort 25 niet. Er wordt niet gecontroleerd. Het is alleen unsupported (duh) en bedoeld om uitzonderingen die mogelijk overlast veroorzaken op het netwerk op een voorwaarde te kunnen wijzen.
Ja ik maar wat ik uberhaupt al raar vind is dat m'n draadloze modem het heeft over WPA-PSK, en de Wii heeft het alleen over WPA-TKIP of WPA-AES. Daardoor ben ik al in de war geraakt en weet ik niet precies welke modem-instelling overeenkomt met welke Wii-instelling :?
De ZyXEL 2602HW's WPA-PSK instelling is WPA-PSK TKIP.
Overigens kan ik me niet herinneren dat ik in mn Wii moest kiezen voor een beveiliging. Het ding detecteerde iirc zelf het netwerktype.

[ Voor 14% gewijzigd door IEF op 17-05-2009 00:08 ]

• ebia
Lau26 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:41:
[...]

Ja m'n idee was dan indd om m'n 2 routers achter elkaar op m'n modem aan te sluiten. En dan mbv een splitter (die van de aansluiting, 1 VOIP-aansluiting (stekkertje) + 1 ADSL-aansluiting (stekkertje) maakt) het VOIP-stekkertje aan te sluiten op het (VOIP) modem, en dan het ADSL-stekkertje aan te sluiten op 1 van m'n routers.
Euhm, volgens mij is het zo dat de 'splitter' het ADSL signaal (incl. de VOIP dus) scheidt van het normale telefoniesignaal. Dus de splitter verdeelt je telefoonlijn over een ADSL lijn en over de 'ouderwetse' telefoon.

Als je je VOIP lijn wilt 'splitten' kan dat wel op de ouderwetse manier (lijkt me), gewoon een kwestie van die telefoonlijn (die uit je modem komt) doorverbinden met je huisinstallatie. Dus al je 'oude' telefoontoestellen niet meer aansluiten op je voormalige hoofdaansluiting, maar op de de telefoon-uitgang op het modem.

Wat is je doel precies, wat wil je bereiken met 2 routers (en in feite 3, want het modem is tevens een router) achter je aansluiting? Dit kan makkelijk allerlei problemen veroorzaken met betrekking tot routering, portforwarding, problemen met subnets en NAT's.
[...]

Maar kun je uberhaupt het ADSL-stekkertje (wat uit m'n splitter komt, zie vorige uitleg hierboven) aansluiten op de WAN-poort van 1 van m'n routers zodat het werkt, of gaat dat niet werken?
Nee, een router kan alleen IP-verkeer routeren. Het ADSL-signaal uit de splitter afkomstig zal eerst door een modem moeten worden omgezet naar IP. Je hebt dus modems voor de verbinding naar je ADSL, je hebt een router om het verkeer met meerdere computers te delen. Die Zyxel die je erbij krijgt kan in dit geval allebei. Echter een 'normale' router heeft geen ingebouwd modem, dus rechtstreeks aansluiten op je telefoonlijn gaat niet werken (ook niet uitproberen, dat kan in geval van een ouderwets telefoongesprek 40V op je lijn zetten en je router frituren).
[...]

Maar ik heb m'n draadloze modem al op kanaal 7 staan (waar ie standaard op stond) en niemand gebruikt dat kanaal hier in de buurt.. Het kan indd dan ook zijn dat het komt omdat ik nu boven zit, en de router beneden in de meterkast staat (signaal te zwak).
Kijk, het wifi signaal is zo 'breed' dat deze ongeveer overlap heeft over 4 kanalen. Dus als je hem op 7 instelt loopt ie ongeveer van 5 tot 9. Aangezien het gros van de routers 1, 6 of 11 gebruiken 'raken' ze elkaar niet. Raken ze elkaar wel, wat je dus hebt als je hem op een ander kanaal instelt, dan ben jij meestal de sjaak, omdat er vaak niet 1 maar wel 5 anderen bijv. op kanaal 6 zitten. Dat drukt jouw signaal zo erg dat het dus af te raden is. Kijk gewoon met die inSSIDer tool naar alle netwerken die in de lucht zijn. Kijk vervolgens naar het minst gebruikte kanaal (1 van de 3: 1, 6 of 11), en stel je modem/router vervolgens daar op in, dat werkt het beste.

Ook kan je met die tool makkelijk achterhalen of je signaal te zwak is. Als je signaal sterkte onder de -90 dBm zakt wordt het vrij lastig om een stabiele verbinding in stand te houden...

• ebia
IEF schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:06:
[...]

Uit *ahem* bronnen heb ik vernomen dat er niet alleen geen vaste limiet is van 6 GB (dus wel gewoon FUP), maar dat dit praktisch unmonitored verloopt. Bandbreedte zat dus ;)

Inkomend/uitgaand staat er niets dicht, ook poort 25 niet. Er wordt niet gecontroleerd. Het is alleen unsupported (duh) en bedoeld om uitzonderingen die mogelijk overlast veroorzaken op het netwerk op een voorwaarde te kunnen wijzen.
Goed om te weten, dat trekt me over de streep. Als referentie voor mezelf schrijf ik even hier op wat mijn huidige signaalwaardes zijn (Fritz!box 7170 met Xs4all 8mbit):

Receive direction:
10336 Kbit/s Attainable data rate
8000 Kbit/s ATM data rate
7246 Kbit/s User data rate
12 db Signal/Noise ratio
11 dB Line attenuation

Send direction:
1180 Kbit/s Attainable data rate
1024 Kbit/s ATM data rate
928 Kbit/s User data rate
6 db Signal/Noise ratio
5 dB Line attenuation

pingtestje www.tweakers.net:

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 5, Received = 5, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 16ms, Average = 16ms

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/475611251.png

Goed om straks te vergelijken als ik over ben op CS. Ik mag in m'n handjes knijpen iig wat betreft de afstand tot de telefooncentrale, hemelsbreed zo'n 500 meter, volgens de signaalmeting 860. Het is dat er een gebouwtje voor zit, want anders had ik de centrale kunnen zien vanaf het balkon :)

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een ander modem dan bijgeleverde Zyxel? Ik zie in het Telfort topic dat men bijvoorbeeld met een Speedtouch wat kan tweaken met de DMT tool. Maakt het verschil? Is een speedtouch stabieler?

[ Voor 6% gewijzigd door ebia op 20-05-2009 01:24 ]

• musicfreak
De Speedtouch traint iets minder hoog in dan de ZyXEL, maar is voor telefonie wel beter. De ZyXEL kan niet altijd even goed overweg met meerdere taken uitvoeren als 'ie volledig belast wordt door bijv. downloaden. De QoS is niet goed instelbaar. Maar goed, in de meeste gevallen voldoet hij wel.

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-11 19:11
Het was wel een sinecure om mijn Speedtouch 716v5 met Compuserve aan de praat te krijgen, terwijl het ding met Telfort altijd zonder problemen werkte, maar de Speedtouch werkt weer als vanouds en zonder problemen op hetzelfde Tiscali netwerk, maar nu dus met een andere provider (Compuserve).

Het modem traint inderdaad ongeveer een 0,5 mbit lager in dan de Zyxel P-2602R-D1A en de P-2602HW-D1A, maar sinds de providerwissel heeft plaatsgevonden is mijn snelheid ook met minimaal 2 mbit verlaagd, maar daar kan ik eerlijk gezegd niet echt wakker van liggen. Maar ik heb hoe dan ook veel liever een goedwerkende en langzamere Speedtouch dan een snellere en haperende Zyxel.

Ik merk wel dat de dhcp-server van Compuserve wat minder vaak een ip-lease renew geeft dan dat bij Telfort het geval was, maar zolang het blijft werken hoor je mij niet klagen.

[ Voor 13% gewijzigd door DeliciousBrown® op 18-05-2009 03:38 . Reden: toevoeging ]

• musicfreak
DeliciousBrown® schreef op maandag 18 mei 2009 @ 03:32:
Het was wel een sinecure om mijn Speedtouch 716v5 met Compuserve aan de praat te krijgen
Je bedoeld waarschijnlijk geen sinecure...
Het modem traint inderdaad ongeveer een 0,5 mbit lager in dan de Zyxel P-2602R-D1A en de P-2602HW-D1A, maar sinds de providerwissel heeft plaatsgevonden is mijn snelheid ook met minimaal 2 mbit verlaagd, maar daar kan ik eerlijk gezegd niet echt wakker van liggen.
Hé, heb jij dat ook al? Bij mij is het overigens 1 Mbit minder

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:41

13art

Moderator Mobile
Weet wel zeker dat het niet werkt. Vandaag achter gekomen :(
Voor 30 euro abo afgesloten bij Eweka, niet goed gelezen (bij bestellen staat wel dik gedrukt vermeld dat het oa niet werkt met Compuserve). Nu zit ik dus met een eweka abo voor 4 maanden, zonder dat ik er gebruik van kan maken. Kan eventueel credits wel overzetten naar andere account, maar ja forum van eweka is nou niet bepaald actief. Lekker dus, maar niet heus :( Beetje jammer deze start aangezien ik sinds vandaag over compuserve verbinding surf.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• ebia
http://www.robtex.com/dns/phpfeed.eweka.nl.html

Dat ATDN (AOL Transit Data Network) heeft geen peering met ams-ix, dat is dus het hele probleem. Alternatief? Al je usenet verkeer van Eweka tunnelen door een andere host die wel in verbinding staat met de ams-ix (en atdn natuurlijk).

Als straks mijn CS verbinding wordt opgeleverd ga ik even een shell of dedi regelen in Frankfurt, hopelijk gaan dan de packets (als ik naar NL-sites surf) niet eerst de hele wereld over. Misschien dat meer CS-klanten geïnteresseerd zijn in zo'n setup... In dat geval kunnen we wel een dedi huren voor 40 euro per maand (https://www.server4you.de/de/start.php) ongelimiteerd dataverkeer!

Edit: Of dit probleem met Eweka op gaat lossen weet ik niet. Die hebben een kleine eigen 'usenet' peering met het gros van de providers, er moeten maar net routes zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door ebia op 18-05-2009 12:56 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar om nou 40 euro te gaan betalen om je eweka account werkend te krijgen is ook weer zo wat.

• ebia
Als je 4 man hebt dan betaal je nog maar 10 euro de man met 10 man kom je op 4 euro p.p. Ze beweren gigabit uplink, dus bandbreedte genoeg voor een zooitje 20 mbit verbindingen. En behalve wat ssh tunnel verkeer zou je het ding ook nog kunnen gebruiken voor wat irc geneuzel, bouncers en bots enzo. Anonimiserende proxy enz enz.

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-11 19:11
musicfreak schreef op maandag 18 mei 2009 @ 06:36:
Je bedoeld waarschijnlijk geen sinecure...
Dat bedoelde ik dus, maar het was dan ook al laat na een lange dag. 8)7

In mijn geval zal de snelheidsverlaging wel door overspraak komen en door de kabelbreuk die hier afgelopen jaar plaatsgevonden heeft tijdens graafwerkzaamheden. Van die paar minuten tijdverlies tijdens het neerhalen van grote bestanden kan ik niet wakker liggen. Toch grappig dat je in een jaar tijd van 19,5 mbit naar 15,7 mbit kunt gaan door dit soort geintjes.

• ebia
Ik heb me ondertussen dan ook ingeschreven voor een adsl-only abo. Door algemene voorwaarden wijziging bij xs4all heb ik daar m'n contract ontbonden, maar omdat ik toen nog geen directe keuze maakte voor een verhuizing (van adsl-provider that is) gaan ze nu eerst m'n lijn slopen. Ik ben benieuwd of compuserve binnen hun gestelde termijn van 2 a 3 weken de lijn kan overnemen, of dat ze wachten tot de sloop voorbij is en daarna pas hun ding doen. Naja, mij maakt het niet zoveel uit, sta op goede voet met mijn buurman (en zijn draadloos netwerk).

Ik wacht wel af naar de prestaties van de lijn straks (en het Zyxel modem). Als de speedtouch niet lekker werkt kan ik nog wel opzoek naar een modem met een soortgelijke chipset als de Zyxel (de TI AR7 geloof ik), het liefst zonder onnodige routing faciliteiten, dat handel ik zelf wel af met een computertje met wat betere prestaties (Alix boardje met m0n0wall misschien). Ik laat van me horen als het zover is.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Overnemen was bij mij geen probleem in ieder geval. Zou uiterlijk 1 juni moeten gebeuren en het is eergisteren al over genomen.
Nadeel wel, sinds de overname klapt de lijn er zeker 4x per dag uit. Wat daarvoor toch echt minder vaak gebeurde :(

• Lau26
Weet iemand mischien waarom onze draadloze internetverbinding soms uitvalt? (ook als ik gewoon in de huiskamer zit). Ik had begrepen dat als m'n signaalsterkte onder de -90 dBm kwam dat dat kan gebeuren, en nou zit die waarde bij ons gemiddeld zo rond de -47 als ik ''alt+klikken op wifi-icoon'' doe op m'n Macbook (al wordt het daar ''RSSI'' genoemd).

Nou staat de Zyxel in de meterkast en zit ik in de huiskamer of boven op m'n kamer, maar zelfs dan zou hij toch gewoon een stabiel signaal moeten afgeven of is het bereik van de Zyxel (P-2602HW-D1A) uberhaupt al normaal gesproken slecht?

M'n Dlink DIR-655 en AEBS hebben er namelijk totaal geen moeite mee om zelfs op onze 2e verdieping nog volledig bereikbaar te zijn (vol bereik) :?

• musicfreak
Lau26 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:34:
Nou staat de Zyxel in de meterkast en zit ik in de huiskamer of boven op m'n kamer, maar zelfs dan zou hij toch gewoon een stabiel signaal moeten afgeven of is het bereik van de Zyxel (P-2602HW-D1A) uberhaupt al normaal gesproken slecht?
De ZyXEL is idd niet denderend, dus dat de DLink het beter doet kan zeker. Troost je echter, de Davolink van Tele2 is nog slechter. :P

• Lau26
musicfreak schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:32:
[...]

De ZyXEL is idd niet denderend, dus dat de DLink het beter doet kan zeker. Troost je echter, de Davolink van Tele2 is nog slechter. :P
Hmm om de 1 of andere reden spring ik nu even niet een gat in de lucht als je het niet erg vind |:( :P

• musicfreak
Ehm nee, ik snap hem. Moet mijn opmerking trouwens nog wel ietwat nuanceren: draadloos is de ZyXEL niet denderen, verder valt het reuze mee. Heb zelf een FON en Linksys draadloze router op de ZyXEL aangelsoten, die doen het helaas beter...

Verwijderd

heb sinds gisteren compuserve,
alleen adsl , geen telefonie

modem Zyxel P 2602R-D1A

Heb 2 jaar Orange-Online gehad en
dan kon ik de intrain waarden, snelheid lezen.

Waar kan ik die intrain waarden bij compuserve vinden ??
ik zie het nergens in de handleiding beschreven
zoals hier
http://cd.dslorder.nl/veelgestelde_vragen/adsl/index.html

gaarne hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 02:55 ]

• musicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 02:53:
Waar kan ik die intrain waarden bij compuserve vinden ??
Als je inlogt op je modem (dus surft naar [url="http://adsl-modem/"]http://adsl-modem/[/url]) en aldaar inlogt dan staat de intrainwaarde onder Interface status. Bij mij staat er
code:
1
DSL Up   15747 kbps / 1055 kbps

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 27-05-2009 04:49 ]

Verwijderd

dank voor je antwoord musicfreak,

andere methode is ,
http://192.168.1.254/rpSys.html

bij mij staat:

Interface Status Rate
DSL Up 14779 kbps / 1037 kbps

PS
mijn modem is best wel warm , is het wel goed om het
modem altijd maar dag en nacht aan te laten staan?

• musicfreak
adsl-modem is een alias voor het IP adres van je modem, dus ja, dit werkt ook. Je komt op dezelfde plek uit.

• Troubleshooter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 22:25
ik heb ook een adsl-only abbo afgesloten bij CS; zal er vanaf 1 juli op aangesloten worden,
(huisgenoot heeft nog een werkende adsl verbinding bij Telfort waar ie pas 1 augustus vanaf kan dus zolang deel ik zijn verbinding nog even; straks delen we 'n 20 mbit verbinding van CS, feitelijk 15mbit trouwens)

misschien niet helemaal on-topic; maar
Ik vraag me alleen af wat goeie draadloze netwerkkaarten zijn om te gebruiken i.c.m met de Zyxel 2602hwd1a;
welke bevelen jullie aan en/of welke moet ik vóóral NIET nemen:)
modem zal op mijn kamer komen te staan; en signaal zal (behalve mijn pc in dezelfde kamer) )m'n huisgenoot moeten bereiken; zelfde verdieping, zitten twee deuren tussen en een gangetje (wel ramen boven de deuren), afstand zo'n 15 meter tops.

wel balen dat Eweka niet te bereiken is van CS netwerk; hoop dat ze dat nog een keer gaan regelen bij CS. zag wel een goedkoop xsnews abbo; als je voor een jaar aangaat omgerekend 5,60 p.maand; 185 dagen+ retentie en de overige voordelen van Eweka...lijkt me een prima alternatief zo..

• ebia
Troubleshooter schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:27:
Ik vraag me alleen af wat goeie draadloze netwerkkaarten zijn om te gebruiken i.c.m met de Zyxel 2602hwd1a;
welke bevelen jullie aan en/of welke moet ik vóóral NIET nemen:)
In theorie zouden elke draadloze netwerkkaaarten met elkaar moeten samenwerken. Wat is handig en wat niet. Een USB ontvanger kan handig zijn, want die kun je makkelijk snel even op een andere computer aansluiten als dat nodig mocht zijn. Daarentegen blijf je vaak zitten met crappy (Windows-only) drivers en zorgt de USB bus voor een hogere load op je CPU. Een vaste pci-kaart is technologisch gezien geavanceerder, nadeel is wel dat je die niet ff makkelijk in een andere computer zet. Welke je ook kiest, om te voorkomen dat je signaal net ff te laag is dan je had gehoopt; koop een wlan adapter met een afschroefbare antenne. Signaal versterken is het makkelijkst te bereiken door een betere of directionele antenne (met hogere dBi) op je adapter te schroeven.
wel balen dat Eweka niet te bereiken is van CS netwerk; hoop dat ze dat nog een keer gaan regelen bij CS. zag wel een goedkoop xsnews abbo; als je voor een jaar aangaat omgerekend 5,60 p.maand; 185 dagen+ retentie en de overige voordelen van Eweka...lijkt me een prima alternatief zo..
Ik heb ook even gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Je hebt nog zo nu en dan shellprovidertjes die niet zo moeilijk doen op het forwarden van verkeer. Als die betreffende provider maar toegang heeft tot Eweka dan moet het kunnen... Mijn aansluiting wordt volgende week opgeleverd, ik post later mijn bevindingen nog wel.

Even een vraag voor de CSers. Is dat Zyxel modem eigenlijk in eigendom of bruikleen?
En wie heeft ervaring met het bridgen van het modem? Dus dat je een apparaat 'achter' het modem eigenlijk de verbinding (lees: DHCP lease) laat krijgen. Kwestie van een RFC1483 brug, wachten op mac address refresh en klaar?

• musicfreak
ebia schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:01:
Even een vraag voor de CSers. Is dat Zyxel modem eigenlijk in eigendom of bruikleen?
In eigendom, heb de mijne al verkocht! (had nog een wireless ZyXEL..).

• ebia
ebia schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:00:
[...]

Goed om te weten, dat trekt me over de streep. Als referentie voor mezelf schrijf ik even hier op wat mijn huidige signaalwaardes zijn (Fritz!box 7170 met Xs4all 8mbit):

Receive direction:
10336 Kbit/s Attainable data rate
8000 Kbit/s ATM data rate
7246 Kbit/s User data rate
12 db Signal/Noise ratio
11 dB Line attenuation

Send direction:
1180 Kbit/s Attainable data rate
1024 Kbit/s ATM data rate
928 Kbit/s User data rate
6 db Signal/Noise ratio
5 dB Line attenuation

pingtestje www.tweakers.net:

Packets: Sent = 5, Received = 5, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 16ms, Maximum = 16ms, Average = 16ms

[afbeelding]
Zo, ondertussen werkt alles en wel. Gister toen ik thuis kwam knipperde het dsl lampje, goed teken, want mn oude aansluiting hebben ze dus goed overgezet. Netjes op de afgesproken dag.

Ik heb nog geen zin gehad op die Zyxel aan te sluiten (en ook nog geen andere router), dus ik zit nog steeds met m'n Fritz!box op het netwerk (ik wacht wel tot xs4all hem terug wil ;)).

Nieuwe waardes:

Receive direction:
17820 Kbit/s Attainable data rate
17103 Kbit/s ATM data rate
15490 Kbit/s User data rate
9 db Signal/Noise ratio
14 dB Line attenuation

Send direction:
1152 Kbit/s Attainable data rate
1059 Kbit/s ATM data rate
960 Kbit/s User data rate
10 db Signal/Noise ratio
4 dB Line attenuation

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/492812238.png

De eerste keer dat je op de dslam (globespan) komt wordt je bij elke dns request in je webpagina geredirect naar een soort activatie site. De site kwam nogal sloom binnen, dus ik vreesde voor het ergste. Maar dat bleek mee te vallen. Ik zag linksboven in beeld een logo van BabyXL, dus blijkbaar zit je nog op hun apparatuur. Even de persoonsgegevens verifiëren en met een korte reset van het modem trainde het direct in op bovenstaande snelheid (vond het zo wel best, ben nog niet aan het tweakeren geslagen).

Alleen het ping testje, tja:

Packets: Sent = 5, Received = 5, Lost = 0 (0%
Minimum = 45ms, Maximum = 52ms, Average = 50ms

Een traceroute laat zien dat er eerst verbinding wordt gemaakt richting de UK en dan weer terug, dus gelukkig niet via de USA. De verbinding is tot nu toe stabiel, zie geen disconnects in de logs. Ik ben blij, 2x zo snel internet voor de helft van de prijs.

• RobbertjeGroen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-12-2023
Had mij afgelopen week ingeschreven, blijkt nu ineens dat er wel weer lijnkosten (€9,95 per maand) doorberekend gaan worden als je geen vaste lijn hebt. Ook vandaag bericht ontvangen dat Compuserve in onze regio niet kan leveren. Jammer dat je je op de site wel kan inschrijven met postcode en huisnummer, en dat het uiteindelijk toch niet kan.

• musicfreak
Robbert Schouwenaar schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:42:
Had mij afgelopen week ingeschreven, blijkt nu ineens dat er wel weer lijnkosten (€9,95 per maand) doorberekend gaan worden als je geen vaste lijn hebt.
Het zal toch niet hè, het is echt af en aan met die lijnkosten. Wilde net aanvragen via de meld een vriend aan optie! Als ik ADSL wil bestellen krijg ik nu een 'Server Error in '/' Application' melding.

• IEF

IEF

Why so serious?

ebia schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:41:
[...]

Zo, ondertussen werkt alles en wel. Gister toen ik thuis kwam knipperde het dsl lampje, goed teken, want mn oude aansluiting hebben ze dus goed overgezet. Netjes op de afgesproken dag.

Ik heb nog geen zin gehad op die Zyxel aan te sluiten (en ook nog geen andere router), dus ik zit nog steeds met m'n Fritz!box op het netwerk (ik wacht wel tot xs4all hem terug wil ;)).

Nieuwe waardes:

Receive direction:
17820 Kbit/s Attainable data rate
17103 Kbit/s ATM data rate
15490 Kbit/s User data rate
9 db Signal/Noise ratio
14 dB Line attenuation

Send direction:
1152 Kbit/s Attainable data rate
1059 Kbit/s ATM data rate
960 Kbit/s User data rate
10 db Signal/Noise ratio
4 dB Line attenuation

[afbeelding]

De eerste keer dat je op de dslam (globespan) komt wordt je bij elke dns request in je webpagina geredirect naar een soort activatie site. De site kwam nogal sloom binnen, dus ik vreesde voor het ergste. Maar dat bleek mee te vallen. Ik zag linksboven in beeld een logo van BabyXL, dus blijkbaar zit je nog op hun apparatuur. Even de persoonsgegevens verifiëren en met een korte reset van het modem trainde het direct in op bovenstaande snelheid (vond het zo wel best, ben nog niet aan het tweakeren geslagen).

Alleen het ping testje, tja:

Packets: Sent = 5, Received = 5, Lost = 0 (0%
Minimum = 45ms, Maximum = 52ms, Average = 50ms

Een traceroute laat zien dat er eerst verbinding wordt gemaakt richting de UK en dan weer terug, dus gelukkig niet via de USA. De verbinding is tot nu toe stabiel, zie geen disconnects in de logs. Ik ben blij, 2x zo snel internet voor de helft van de prijs.
Wat betreft je upstream/downstream lijkt er wel het een en ander veranderd.. je zat voorheen op een andere snelheid? In elk geval voorheen zeker niet op een wide-open verbinding.

EDIT: Leer lezen, ik zie het nu in je post staan, voorheen xs4all 8 mbit.
musicfreak schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:46:
[...]

Het zal toch niet hè, het is echt af en aan met die lijnkosten. Wilde net aanvragen via de meld een vriend aan optie! Als ik ADSL wil bestellen krijg ik nu een 'Server Error in '/' Application' melding.
De website heeft een update ondergaan. Zou nu overigens moeten werken.
Ik heb uit bronnen vernomen dat het aanmeldingsproces momenteel plat ligt, en dat dit mogelijk nog even gaat duren. Even geduld hebben dus ben ik bang.

[ Voor 12% gewijzigd door IEF op 16-06-2009 23:53 ]

• musicfreak
IEF schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:51:
De website heeft een update ondergaan. Zou nu overigens moeten werken.
Ik heb uit bronnen vernomen dat het aanmeldingsproces momenteel plat ligt, en dat dit mogelijk nog even gaat duren. Even geduld hebben dus ben ik bang.
De website werkt ja, maar het aanmeldproces idd niet. En dat heb ik nodig om zeker te weten of dat tientje er nu weer bijkomt. Zo ja, dan wordt het Online.

• musicfreak
Nu krijg ik weer een andere foutmelding:

Omdat je langer dan 30 minuten geen gebruik hebt gemaakt van deze website, of omdat je je order al hebt bevestigd, is deze pagina verlopen.

Begin indien nodig a.u.b. met een nieuwe aanvraag voor CompuServe ADSL of probeer het later nog een keer.

Geen van de twee genoemde situaties is juist...

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:41
Er worden inderdaad weer lijnkosten berekend. De topic titel kan aangepast worden naar 34,95 :(
Kwa goedkoopste zonder lijnkosten blijft alleen Online over.

• IEF

IEF

Why so serious?

zx9r_mario schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:59:
Er worden inderdaad weer lijnkosten berekend. De topic titel kan aangepast worden naar 34,95 :(
Kwa goedkoopste zonder lijnkosten blijft alleen Online over.
Klopt. En ja, het aanmeldingsproces doet het voorlopig niet. Je krijgt dus rare foutmeldingen zoals beschreven door musicfreak.

• musicfreak
Precies, of Tele2 als je ook telefonie neemt. Dan rekent Tele2 nl. geen lijnkosten, als je alleen ADSL afneemt zonder KPN abo dan rekenen ze 5 euro per maand.

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Raar dat ze weer lijnkosten berekenen. Ik heb mijn abonnement zo'n 3 weken geleden besteld, en zojuist heb ik voor het eerst connectie gemaakt. Toen ik het abonnement heb besteld werd er nog nadrukkelijk aangegeven dat ze geen extra kosten berekenen. Geldt deze verhoging ook voor reeds bestaande abonnementen zonder extra tarief?

Overigens, mijn verbinding is momenteel erg slecht. Ik heb gewoon de installatieprocedure van de CD gevolgd. Steeds springt het lampje van DSL op het modem uit, meestal na ongeveer 20 seconden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:57

M_V

Jahoor, stelletje floepers is het ook.

Twee weken geleden besteld, 20 euro is gewoon het goedkoopste voor alleen adsl. Krijg ik opeens vandaag een bericht dat ik niet binnen hun verzorgingsgebied viel maar ze "vanwege een technische storing" op de site dit niet juist was weergegeven. Op dit moment kan ik echter gewoon opnieuw een aanvraag doen, maar dan tegen het hogere tarief.....

Stelletje %@#%235#@ om er zo tussenuit te proberen te komen, naja, dan maar online...

• musicfreak
AdnanKananda schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:37:
Toen ik het abonnement heb besteld werd er nog nadrukkelijk aangegeven dat ze geen extra kosten berekenen. Geldt deze verhoging ook voor reeds bestaande abonnementen zonder extra tarief?
Nee, dat mag namelijk niet. De voorwaarden op het moment van afsluiten zijn leidend, deze staan ook op de bevestigingsbrief.
Overigens, mijn verbinding is momenteel erg slecht. Ik heb gewoon de installatieprocedure van de CD gevolgd. Steeds springt het lampje van DSL op het modem uit, meestal na ongeveer 20 seconden. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik zou het stappenplan op http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=3900&start=0 eens volgen; verder kan het geen kwaad om de TCP Optimizer van http://www.speedguide.net/downloads.php te draaien.

[ Voor 0% gewijzigd door musicfreak op 17-06-2009 22:49 . Reden: typo ]

• musicfreak
Rudy_V schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:10:
Op dit moment kan ik echter gewoon opnieuw een aanvraag doen, maar dan tegen het hogere tarief.....
Ik zou ze even bellen, ze kunnen namelijk zien dat je eerder een aanvraag hebt gedaan.

• siknu
  • Laatst online: 30-06 15:56
Rudy_V schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:10:
Jahoor, stelletje floepers is het ook.

Twee weken geleden besteld, 20 euro is gewoon het goedkoopste voor alleen adsl. Krijg ik opeens vandaag een bericht dat ik niet binnen hun verzorgingsgebied viel maar ze "vanwege een technische storing" op de site dit niet juist was weergegeven. Op dit moment kan ik echter gewoon opnieuw een aanvraag doen, maar dan tegen het hogere tarief.....

Stelletje %@#%235#@ om er zo tussenuit te proberen te komen, naja, dan maar online...
Waarschijnlijk als je opnieuw een aanvraag doet krijg je precies dezelfde melding, volgens mij zoek je er teveel achter anders hadden ze wel gezegd dat de aanvraag mislukt was en je het nog een keer kon proberen.

• M_V

M_V

siknu schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:22:
[...]

Waarschijnlijk als je opnieuw een aanvraag doet krijg je precies dezelfde melding, volgens mij zoek je er teveel achter anders hadden ze wel gezegd dat de aanvraag mislukt was en je het nog een keer kon proberen.
Ik woon midden in Rotterdam en alles (tiscali waar dit volgens mij over gaat) is hier gewoon beschikbaar....

• musicfreak
Rudy_V schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:30:
[...]
tiscali waar dit volgens mij over gaat
Klopt, CS gebruikt Tiscali wholesale.

• M_V

M_V

Ok, de centrale bleek dus vol te zitten ofzo. Het probleem is dat je dit dus totaal niet van tevoren kunt zien. Kan ik nu bijvoorbeeld wel Online gebruiken of krijg je dan zeker hetzelfde antwoord?

• hakuin
Ik gebruik linux ubuntu, maar ik kan niet op de nieuwe site van compuserve komen. Ik krijg een wit scherm, voor het scherm van compuserve en ik kan dat niet wegklikken.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Rudy_V schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:59:
Ok, de centrale bleek dus vol te zitten ofzo. Het probleem is dat je dit dus totaal niet van tevoren kunt zien. Kan ik nu bijvoorbeeld wel Online gebruiken of krijg je dan zeker hetzelfde antwoord?
Ik test meestal ook op internetten.nl en breeedbandwinkel door daar een postcode check te doen. Ik krijg dan bijv. niet meer Tele2 te zien. De poscode checks op de sites van de providers zijn niet altijd kloppend. Na een telefoontje bleek dan ook dat de wijkkast vol zit voor hun? Dan maar Alice genomen.

Verwijderd

Volgens mijn (inside) informatie is Compuserve per 15 juni gestopt met het aanbieden van ADSL aan nieuwe klanten.

• ebia
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:36:
Volgens mijn (inside) informatie is Compuserve per 15 juni gestopt met het aanbieden van ADSL aan nieuwe klanten.
En waarom dan wel? Teveel aanmeldingen gehad, ruimte nodig om alles te verwerken?
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Inmiddels is duidelijk waarom de website fouten teruggeeft bij het bestellen:

CompuServe houdt er mee op.