Dan zeg even wat jouw W&S bureau is want als ik daar een loonstrookje af moet geven, dan wil ik daar alvast nooit reageren.mkrgoede schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:53:
Ik werk zelf voor een W&S bureau en vindt dat jullie nogal redelijk achterdochtig zijn....
Een bureau kan hier om vragen als zij denken dat je een salaris vraagt wat niet in lijn ligt met je kennis en ervaring. Opdrachtgevers vragen het vaak om een eerlijke bruto-netto berekening te kunnen maken daar hier nogal wat verschil in zit tussen organisaties.. Kandidaten die het niet willen laten zien hebben dan ook meestal zitten bluffen..
Ik vraag namelijk zelf altijd wat je huidige salaris is en wat je wilt verdienen... Iedereen snapt namelijk wel dat je er niet op achteruit zou willen gaan..
Het is te belachelijk voor woorden! Een werkgever of een W&S bureau of wat dan ook dat om dit soort dingen gaat vragen geeft vantevoren al aan niet op jouw oprechtheid te vertrouwen. En het feit dat je zegt dat men dan meteen een bluffer is getuigt ook niet echt van professionaliteit.
Men moet met open vizier elkaar tegemoet gaan en als ik naar een bepaald salaris vraag dan verwacht ik een "Ja" of een "Nee" en ben ik er niet van gediend dat ik me moet gaan verantwoorden voor mijn vorige salaris. Dat staat totaal los hiervan.