mkrgoede schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:53:
Ik werk zelf voor een W&S bureau en vindt dat jullie nogal redelijk achterdochtig zijn....
Een bureau kan hier om vragen als zij denken dat je een salaris vraagt wat niet in lijn ligt met je kennis en ervaring. Opdrachtgevers vragen het vaak om een eerlijke bruto-netto berekening te kunnen maken daar hier nogal wat verschil in zit tussen organisaties.. Kandidaten die het niet willen laten zien hebben dan ook meestal zitten bluffen..
Ik vraag namelijk zelf altijd wat je huidige salaris is en wat je wilt verdienen... Iedereen snapt namelijk wel dat je er niet op achteruit zou willen gaan..
Ha, dank je wel voor je reactie! Zoals je in deze topic en de vorige topics die ik gestart heb, wel kunt zien, heb ik absoluut geen verstand van solliciteren. Ik wéét van mezelf dat ik goed in mijn vak ben, maar als het op "verkopen" aankomt (mezelf bij een toekomstige werkgever of wat dan ook) ben ik nul komma nul. (Zelfkennis is ook een goeie kwaliteit, nietwaar?)
Fijn een reactie te horen van iemand die zelf op een recruteringsbureau werkt. Even je professioneel advies vragen, nu ik mij dus "bloot" gegeven heb, en de persoon van het recruteringsbureau precies weet wat ik netto per maand naar de supermarkt meeneem, heb ik nog ruimte om bij een eventueel aanbod dat precies hetzelfde is als wat ik vroeger verdiende, om dan nog te zeggen: "beste mensen, ik wil deze baan best wel doen, maar ik wil er toch op vooruitgaan, wat denken jullie van (bod)+500 ?" Werkt het gewoon eenvoudig op deze manier of is dat "not done", een bod is een bod, take it or leave it.
(jawel, SteveIT is informaticus en daar zijn de dingen heel eenvoudig en rechtlijnig en voorspelbaar)
Ook rekening mee houden dat ik, na ontslag door herstructurering (dus aan mijn kwaliteiten en werk heeft het zeker niet gelegen) momenteel werkloos ben, dus de troef van "ik
hoef niet van werk te veranderen" heb ik alvast niet.
Alvast bedankt voor je reactie.
[
Voor 6% gewijzigd door
Anoniem: 225957 op 03-12-2008 12:00
]