Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Vista upgrade edition

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 17:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem besteld wat ik in elkaar ga flansen. Nu moet er alleen ook een OS op. Omdat er een directx 10 kaartje in komt dacht ik aan Vista. Nu is Vista redelijk goedkoop te krijgen voor studenten op surfspot.nl. Dit zijn helaas alleen upgrade versies.

Ik heb XP hier wel op een pc staan en heb de cd nog, maar dit is een OEM versie. Als ik zo'n upgrade vista koop vraagt hij waarschijnlijk om de XP cd bij de installatie (dat deed xp wel zo). Werkt dit hetzelfde bij vista? Kan ik dus gewoon bij de vista installatie de xp cd erin gooien zonder dat hij gaat checken of de xp versie al bij een bepaalde pc hoort?

Of moet ik een complete oem versie halen van vista?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou gewoon een oem-versie halen, omdat de upgrade versie alleen werkt op een legale windows xp installatie die je dus dan eerst op je nieuwe systeem moet zetten. Om zo min mogelijk systeemvervuiling te hebben gewoon een schone vista install doen, of natuurlijk op het gratis/open-source linux-platform overstappen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:23
Wiethoofd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:27:
Ik zou gewoon een oem-versie halen, omdat de upgrade versie alleen werkt op een legale windows xp installatie die je dus dan eerst op je nieuwe systeem moet zetten.

Upgrade is ook te installeren als volledige versie zonder eerst een anders OS erop te knallen. Maar dat is niet helemaal de bedoeling.
of natuurlijk op het gratis/open-source linux-platform overstappen ;)
Try again...
Omdat er een directx 10 kaartje in komt dacht ik aan Vista.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
Er kan met die Surfspot dvd ook een clean install gedaan worden..
Link

Legaal of niet, trek hier je conclusie..

[ Voor 26% gewijzigd door pennywiser op 02-12-2008 20:35 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wiethoofd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:27:
Ik zou gewoon een oem-versie halen, omdat de upgrade versie alleen werkt op een legale windows xp installatie die je dus dan eerst op je nieuwe systeem moet zetten.
Nee hoor. Er wordt tijdens de installatie gevraagd om de installatie-CD van een legale XP in de DVD-drive te stoppen, maar je kunt gewoon schoon installeren. Dat heb ik ook al vaker gedaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:33:
[...]

Nee hoor. Er wordt tijdens de installatie gevraagd om de installatie-CD van een legale XP in de DVD-drive te stoppen, maar je kunt gewoon schoon installeren. Dat heb ik ook al vaker gedaan.
Dus hij hoeft geen productcode van xp te hebben? Hij wil alleen even kijken of je hem ook echt hebt?

Daarna gooi je de Vista dvd er weer in en gaat hij gewoon verder?

[ Voor 7% gewijzigd door WiXX op 02-12-2008 20:36 ]

Verwijderd

Het is gewoon mogelijk om een cleane installatie (zonder XP-cd/key) uit te voeren. Maar denk niet dat het dan nog legaal is als je niet in het bezit bent van die legale XP.

Ik heb gewoon een cleane Vista (zonder cracks ofzo) van torrent gepakt, en geïnstalleerd en geactiveerd met de code van surfspot. Ben wel in bezit van XP maar ik had geen zin om SP1 bij de surfspot DVD te slipstreamen.

Ook de Vista upgrade die ik ooit bij mijn laptop heb gekregen heb ik op deze manier geïnstalleerd, omdat ik geen zin had in alle Asus-oem-software.

Conclusie: Het maakt allemaal niets uit. Pak gewoon een cleane DVD van MSDN/torrent/waar dan ook, en activeer met een legale key.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 20:41 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
WiXX schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:35:
[...]

Dus hij hoeft geen productcode van xp te hebben? Hij wil alleen even kijken of je hem ook echt hebt?

Daarna gooi je de Vista dvd er weer in en gaat hij gewoon verder?
Nee, doe dit. Dat werkt het best.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:36:
Het is gewoon mogelijk om een cleane installatie (zonder XP-cd/key) uit te voeren. Maar denk niet dat het dan nog legaal is als je niet in het bezit bent van die legale XP.
Gelukkig ben ik wel in het bezit, alleen die XP versie is ook een OEM versie die al gekoppeld staat aan mijn huidige systeem, maar ik begrijp dat dit verder niet uit maakt.

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 15:09
Is gewoon te installeren over zichzelf. Je hebt als het goed is geen andere versie nodig.

http://windowssecrets.com/comp/070201#story1

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn originele windows vista upgrade DVD werkt ook niet als ik die zonder OS wil installeren. Dan zegt de installer gewoon, kan geen geschikte partitie vinden, terwijl hij wel beide partities weergeeft.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Z___Z schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:44:
Dan zegt de installer gewoon, kan geen geschikte partitie vinden, terwijl hij wel beide partities weergeeft.
dan zit je meer met dit probleem:
[Vista] geen volume die voldoet aan install criteria

maar daar ging dit topic dan ook niet over, dus ik zou gewoon eerst zelf zoeken naar een oplossing, want het is al vaker voorbij gekomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.