Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] geen volume die voldoet aan install criteria

Pagina: 1
Acties:
  • 1.990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Ik heb via MSDNAA een business licentie verkregen en wil die graag installeren.
Systeem:
AMD Athlon XP 2800+
2x512 MB ddr400
Asus A7n8x deluxe gold rev 2.0

Maxtor DM 9 120 GB S-ata
WD 120 GB S-ata

Deze 2 schijven hangen aan mn Silicon Image SATA / RAID controller.

Eerst heb ik even gezocht naar welke drivers daarvoor geschikt zouden zijn om vista te installeren. Op GoT is daar ook wat over te vinden en ik heb deze drivers gebruikt:
3112r_x86_10561_logo.zip, gedownload van de SI site.

De schijven draaien niet in RAID. Na het installeren van de drivers worden alle schijven met de bijbehorende partities gewoon herkend. Ik heb een primaire partitie van 30 GB beschikbaar gemaakt voor de installatie van Vista. Daar heeft ooit al een beta opgestaan.

Wat ik ook doe met die partitie, ik blijf de volgende melding houden:
"Er is geen geschikte Systeemvolume gevonden die voldoet aan de installatiecriteria."

Dit heb ik als ik XP de partitie al laat formatteren, maar ook als ik Vista de ongepartitioneerde ruimte laat formatteren.

Iemand een idee wat ik er aan kan doen om het toch werkend te krijgen? Het is voor mij geen optie om ook XP te verwijderen, want daar ben ik ook van afhankelijk.

De reden dat ik vista wil hebben is overigens dat ik aan werkplekondersteuning doe en daar de eerste gevallen van vista tegenkom en het wel fijn zou zijn als ik daar wat ervaring mee zou hebben.

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 09:49
Al geprobeerd je schijf te fixen met windows schijf controle in XP? ( dus ook bad sectors repareren? )

Ik kan mij deze fout trouwens vaag herinneren, heb je je schijf op de sata 1 poort van je mobo?
probeer het anders is in sata 0!

Verder als je drivers moet laden voordat hij de schijven ziet.. zou het kunnen zijn dat het aan je drivers ligt?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
drentm0nk schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:53:
Al geprobeerd je schijf te fixen met windows schijf controle in XP? ( dus ook bad sectors repareren? )

Ik kan mij deze fout trouwens vaag herinneren, heb je je schijf op de sata 1 poort van je mobo?
probeer het anders is in sata 0!

Verder als je drivers moet laden voordat hij de schijven ziet.. zou het kunnen zijn dat het aan je drivers ligt?
De drivers zouden moeten werken. Aangezien meerdere mensen de vista install met die drivers hebben gedaan. Bad sectors geloof ik niet zo in eigenlijk. ik vraag me af of omwisselen werkt. Het is de eerste schijf van mn sata controller.

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Ik zou toch ook maar eens een schijfcontrole doen, misschien is je partitietabel beschadigd of iets dergelijks...

@iMartien

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
DiEPVRiESKiP schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:04:
Ik zou toch ook maar eens een schijfcontrole doen, misschien is je partitietabel beschadigd of iets dergelijks...
gedaan en niets gevonden. Geen enkele fout ontdekt.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Iemand misschien nog een clue?

Verwijderd

Beste mensen,

Ik krijg de identieke foutmelding: "geen volume gevonden die voldoet aan installatiecriteria"
Maak zelf gebruik van een Maxtor IDE 30GB en SATA 200GB (Fasttrack Controller)
Wil gebruik maken van de 30GB die tevens zelf door Vista is geformatteerd.

Nu las is ergens bij Microsoft dat de minimale systeemeis een 40GB schijf is waarvan 15GB voor Vista. Kan het zijn dat hier heel strikt mee om wordt gegaan en bij 30GB per direct de foutmelding komt!?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen...!
Groeten,
RJ.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:45
Probleemoplossing:
Koppel de 2de HDD los v/h systeem, en voer setup opnieuw uit.

Ik had afgelopen zondag het zelfde probleem en na loskoppeling van de 2de HDD was het probleem verholpen. (dit overigens gevonden via de search op GOT ;))

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• m0j0NL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb afgelopen maandag m`n Vista Premium UK geinstalleerd vanuit dos maar heb er wel erg lang over gedaan.

Want ik kreeg de zelfde foutmelding (in het engels dan..)

Na formateren/verwijderen/repareren enz in Vista en de XP setup, zelfs uit de Recovery console kreeg ik nog steeds op alle partities een de foutmelding.

Ik heb aardig wat af lopen schelden (want daarvoor kreeg ik ook al een cdrom driver error.. wat misschien komt door m`n SATA Plextor dvd brander.. en dat heb ik verholpen door een oude Dvd brander te gebruiken en niet m`n Sata).

En erg raar maar na 4-5-6 keer de installatie opnieuw te doen accepteerde hij in eens 1 van m`n partities.

Voag moar woar.

En iets wat ik moet onthouden voor m`n eventuele reinstall (over een jaar of zo).

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Ik heb ook zelfde probleem...

Verwijderd

Wellicht een overbodige opmerking, maar er is er wel een ntfs partitie aanwezig om op te installeren?

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 17:44
Het lijkt erop dat het met Vista niet mogelijk is om Vista op een andere schijf te installeren dan op schijf 0. Vraag me niet waarom, want de Beta's hebben dit probleem niet.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 19:59
hader schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:35:
Het lijkt erop dat het met Vista niet mogelijk is om Vista op een andere schijf te installeren dan op schijf 0. Vraag me niet waarom, want de Beta's hebben dit probleem niet.
Gister nog 1tje op 1 geinstalleerd, echter wel op een "gewoon" toegevoegde 2de harde schijf, zonder RAID of wat dan ook.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Dit probleem ben ik ook tegengekomen, vooral bij het gebruik van SATA DVD-schrijvers als installatiebron. In zo'n geval klaagt Vista erover dat er geen geschikte partitie etc. gevonden is als niet de harddisk maar de DVD-brander als eerste in de BIOS vermeld staat als opstartmedium.
(Meerdere Asus moederborden, waaronder P5B en P5K.)

Zelfs wanneer je de hele procedure al eens doorlopen hebt (het laaaaange opstarten van CD, het doorklikken, zelfs invoeren van de code etc. en het partitioneren van de harddisk) vindt Vista geen geschikt volume, aangezien de harddisk niet als eerste opstartdevice is geselecteerd.

Je hebt twee opties:
1. Opstarten van CD/DVD (dit is nodig voor de installatie)
2. Opstarten van harddisk (dit wil Vista)

Beide werken niet, want als optie 1 is gekozen wil Vista niet installeren, en bij optie 2 krijg je een melding over het ontbreken van een mbr of boot device

Er zit dus een gekke bug in de installatieprocedure van Vista waardoor het soms bijna onmogelijk is om Vista te installeren. Mijn oplossing is dan ook om de harddisk als eerste opstartdevice te selecteren in de BIOS, en dan met F8 (Asus moederborden) te kiezen voor de CD om van op te starten.

Nu heb ik dus ook weer zoiets met een P5KR --- de setup ziet de schijf wel, deze kan ook gepartitioneerd worden maar hij voldoet niet aan de criteria. Ik denk dat ik maar eens wat partities aan ga maken met Knoppix en ze actief maken.

Vista, you gotta love it ;(

[ Voor 10% gewijzigd door pinockio op 29-12-2007 00:03 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

De enige nuttige informatie over dit probleem staat hierboven in de post van pinockio en wil daar bij toevoegen dat de methode die bij mij werkte na alles geprobeert te hebben in deze volgorde toegepast dient te worden;

1 Boot vanaf de Vista DVD
2 Selecteer de relevante opties en voer nog geen licentiecode in (is nog onnodig)
3 Als je bij het scherm bent aangekomen waar je je hardeschijf moet selecteren, wis dan de harde schijf waar je vista op wilt installeren en creeer GEEN enkele partitie hierop.
4 Sluit achterelkaar alle schermpjes d.m.v. het kruisje linksboven zodat de setup afgesloten wordt
5 Als je PC dan reboot, ga dan je BIOS in en zet de hardeschijf waar je op wilt installeren op 1 in de opstartcyclus en je DVD\CD ROM op 2.

Nu zal bij het booten van je pc de hardeschijf zonder foutmelding worden overgeslagen en zal je booten vanaf je CD\DVD ROM.

Nu kun je vista installeren op de hardeschijf.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik had net dus hetzelfde probleem met die foutmelding tijdens het installeren van Vista Ultimate NL op mijn WD Velociraptor.

Ik had eerst al een installatie draaien. Daarna heb ik er een RAID setup naast gezet wat heel goed functioneerde. Toen heb ik een 2de videokaart bijgeplaatst en wat lopen kloten met overclocken. DIt heb ik verneukt waardoor ik een nieuwe installatie moest uitvoeren. Tijdens die installatie kreeg ik dus die fout.

Ik heb toen dit topic gevonden en ik zag in mijn bios dat ik de velociraptor als first boot device had staan en mijn Plextor SATA DVD brander als secondary boot device. Ik had ook nog een optie van welke hdd ik als eerst moest booten. Deze stond op de RAID-configuratie. Ik heb deze toen omgewisseld zodat de velociraptor als eerste werd ingesteld. Daarna nog een keer setup gestart en ik zag nu inderdaad schijf 0 staan ipv zoals eerst schijf 1. Hierna kon ik gelukkig weer Vista verder installeren. Just to let you guys know die met hetzelfde probleem zitten...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Na een hele tijd lopen kloten met de instellingen en ik eigenlijk niks heb aangepast (behalve opnieuw me Quad RAID 0 setup ingesteld) gaf vista EINDELIJK aan dat het schijf 0 was. Ik heb echter dan weer wel de CDrom als first boot en de RAID schijf als 2e.'

Het probleem kan bij mij echter weer liggen aan een USB stick die in de pc zat voor raid drivers (die ik eigenlijk niet nodig blijk te hebben).

Hoe dan ook mogen we voorop stellen dat vista het liefst een Schijf 0 wilt hebben. Kan ik na deze post na 4 uur gekloot eindelijk eens vista installeren... (En zal mij benieuwen voordat de eerste BSOD verschijnt).
Pagina: 1