Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Mijn excuses als hier al een topic over is maar ik kon het niet metteen terug vinden.
Ik las net een berichtje at het mogelijk is van met een Vista upgrade dvd een clean install te doen (dus niet vanuit een reeds bestaande copy). Mijn vraag is nu hoe leggaal of illegaal is dit?

De titel is moet dus " Clean install met upgrade" zijn |:(

[ Voor 10% gewijzigd door RedC op 12-04-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
Wat denk je zelf? :)

Volgens mij is dit niet legaal, dit omdat je voor een update ook voorgaande licentie moet hebben..

Het was in ieder geval iets wat daar mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Ik denk wel dat het mag... Zolang je een oude versie hebt, en de update normaal gezien ook zou werken, denk ik niet dat er ook maar één haan naar gaat kraaien. (als je de update gaat kopen, en je hebt geen legale xp, dan vrees ik dat het niet mag) (maar mogen != kunnen)

Je moet geen files hacken of andere aanpassingen maken, gewoon eens installeren, en een update doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
gaat zeker, via de dont enter a cd-key methode ;)

juiste versie pakken en later je serial invoeren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Normaal wordt de licentie van je oude windows installatie (2000 of XP) bij een upgrade opgeheven. Dus als je naast die Vista Upgrade ook gewoon je oude Windows blijft gebruiken ben je 'in overtreding'.

En als je al helemaal geen oude Windows (2K of XP) legaal in bezit had ben je sowieso illegaal bezig. Ook als je XP Home hebt en nu Vista Ultimate of Business Upgrade. Die mag je nl. alleen vanaf XP Pro upgraden.

Maar dit is allemaal theorie he, ik verwacht eigenlijk niet dat je er in de praktijk problemen mee ondervindt (je bedoelt zeker die methode waarbij je Vista twee keer over elkaar heen installeert?). Je Vista zal gewoon geactiveerd worden etc..

[ Voor 56% gewijzigd door Palomar op 12-04-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als ik XP upgrade naar Vista vraagt ie aan mij: wilt u u huidige installatie updaten, of een nieuwe installatie (upgrade cd & key).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikj
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11-2021
In computertotaal heb ik naar ik meen een compleet stappenplan gelezen, dus wat let je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sypher schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:09:
Wat denk je zelf? :)

Volgens mij is dit niet legaal, dit omdat je voor een update ook voorgaande licentie moet hebben..

Het was in ieder geval iets wat daar mee te maken heeft.
Dus? Waar zegt de TS dat hij geen licentie heeft?
hendrikj schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 08:26:
In computertotaal heb ik naar ik meen een compleet stappenplan gelezen, dus wat let je?
Ehm, lees de topicstart eens. Hij vraagt niet hoe, hij vraagt of het legaal is.

Naar mijn mening ligt het eraan hoe de licentievoorwaarden in elkaar steken. Als er puur wordt vermeld dat je een legale licentie nodig hebt van bij XP/2000, dan lijkt me een clean install via dit truukje prima. Immers, je hebt een licentie van XP/2000. Echter, als er in staat dat de licentie alleen geldig is als je deze vanuit een geactiveerde XP uitvoert, dan wordt het een ander verhaal. Nu weet ik dat MS dit laatste graag wilde afdwingen, maar of het ook zo in de licentie is opgenomen weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36
We Are Borg schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 08:40:
[...]

Dus? Waar zegt de TS dat hij geen licentie heeft?

[...]

Ehm, lees de topicstart eens. Hij vraagt niet hoe, hij vraagt of het legaal is.
Ik denk dat hij bedoelt dat als het illegaal zou zijn dat het ook niet in Computer Totaal zou staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet (heb een tijd in de verkoop gezeten bij een eletronica zaak dat ook software verkocht) is een upgrade bedoeld voor mensen die al een eerdere geldige licentie van een voorgaande Windows hebben geinstalleerd op de pc.

Vandaar "Upgrade". Als geen windows of geen legale windows met licentie hebt op je computer dan zul je (officieel) de "Fullpack" moeten aanschaffen.

Voor zover ik me kan herinneren werkt het Upgrade-pakket wel maar is dus licentietechnisch gezien niet toegestaan als ... zie eerste stukje tekst.

edit:
ALS je wél een licentie hebt dan moet het legaal zijn. Stel ze komen langs. En je kunt de licentie overleggen van je Windows XP is er toch niets aan de hand. Dus clean install moet kunnen alleen bewaar je licentie. Want dat is je 'recht' om het upgrade pakket (wat niet letterlijk upgrade hoeft te beteken) te mogen gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Isss: lees de topicstart eens. Waar staat dat hij geen licentie heeft. Het gaat er juist om dat hij waarschijnlijk wel een licentie heeft, maar zich afvraagt als hij via dit truukje een clean install doet, of het nog steeds legaal is. Upgrade licentie mag je aanschaffen als je bijv een XP licentie hebt liggen, maar in hoeverre blijft de upgrade legaal als je vista 'anders' installeert, DAT is de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
het is heel simpel:
- als je een XP licentie hebt, mag je een upgrade kopen en gebruiken, of je die installeert via een upgrade of clean maakt niet uit
- als je een upgrade koopt en installeert met de truuk zonder een XP licentie te hebben, ben je illegaal bezig want je voldoet niet aan de voorwaarden om een upgrade te mogen gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door catfish op 14-04-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Dit vroeg ik me dus ook af kan via stage Vista Business upgrade krijgen.. Ikzelf heb Windows XP Professional origineel alleen heb ik geen zin om Vista over Windows XP te gooien..

Werkt het dus als volgt:

Booten vanaf Vista Business Upgrade DVD, zodra er voor een key gevraagd wordt moet men gewoon op Volgende drukken zodat men kan kiezen tussen Home premium, business, ultimate etc... Vervolgens kiest men voor Business.. Nadat de installatie voltooid is en de PC is gereboot is voert men gewoon de Upgrade key in en vervolgens activeerd men de Windows.. Klopt dit ?

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31
Vectrox schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:53:
Dit vroeg ik me dus ook af kan via stage Vista Business upgrade krijgen.. Ikzelf heb Windows XP Professional origineel alleen heb ik geen zin om Vista over Windows XP te gooien..

Werkt het dus als volgt:

Booten vanaf Vista Business Upgrade DVD, zodra er voor een key gevraagd wordt moet men gewoon op Volgende drukken zodat men kan kiezen tussen Home premium, business, ultimate etc... Vervolgens kiest men voor Business.. Nadat de installatie voltooid is en de PC is gereboot is voert men gewoon de Upgrade key in en vervolgens activeerd men de Windows.. Klopt dit ?
Nee dit klopt niet (geen ervaring, maar ik ga even uit van hetgeen oa. in de ComputerTotaal staat). Je moet nadat je gereboot hebt gewoon een upgrade uitvoeren.
Je upgrade dus in principe je Vista naar Vista en dan tijdens de setup voer je de key in (dus niet bij de eerste setup, maar bij de 2e setup).

Vervolgens activeer je Windows en klaar ben je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

TheVMaster schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:57:
[...]

Nee dit klopt niet (geen ervaring, maar ik ga even uit van hetgeen oa. in de ComputerTotaal staat). Je moet nadat je gereboot hebt gewoon een upgrade uitvoeren.
Je upgrade dus in principe je Vista naar Vista en dan tijdens de setup voer je de key in (dus niet bij de eerste setup, maar bij de 2e setup).

Haha even checken of ik het nu snap (en ik noem me ICT'er :X 8)7). Vista installeren (booten vanaf DVD) zonder key, dan rebooten en vervolgens weer booten van vista en dan upgraden MET de key ?

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
TheVMaster schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:57:
[...]

hoeft helemaal niet..

wat heb ik gedaan

1) dvd gedownload van Winbeta (32+64bits versie)
2) dvd geboot (na het branden)
3) bij de vista setup gekozen voor geen serial, daarna voor vista business gekozen, laten installeren
4) na 2-3 weken me serial gekregen.
5) config scherm --> systeem, --> change serial, serial ingevoerd, en nu is ie activated

nog een vraag
ik heb volledige win98, upgrade XP pro, en nu upgrade vista business

98 mag ik upgraden naar xp, en die naar vista, dus inprincipe ben ik legaal bezig toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Dutch2007 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:33:
[...]

hoeft helemaal niet..

wat heb ik gedaan

1) dvd gedownload van Winbeta (32+64bits versie)
2) dvd geboot (na het branden)
3) bij de vista setup gekozen voor geen serial, daarna voor vista business gekozen, laten installeren
4) na 2-3 weken me serial gekregen.
5) config scherm --> systeem, --> change serial, serial ingevoerd, en nu is ie activated

nog een vraag

[...]
Precies zoals ik eerder zei dus O+

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Vectrox schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:26:
[...]

Precies zoals ik eerder zei dus O+
ging me vooral hierom
ik heb volledige win98, upgrade XP pro, en nu upgrade vista business

98 mag ik upgraden naar xp, en die naar vista, dus inprincipe ben ik legaal bezig toch???
Pagina: 1