Toon posts:

Help met PC aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb het beleid door genomen, en blijkt dus dat je dit soort vragen niet echt mag stellen, sorry daar voor :)

-----------------------------------------
Processor&Mobo Combie:
EVGA nForce 780i SLI Motherboard CPU Bundle - Intel Core 2 Quad Q6700 Processor 2.66GHz OEM
CPU Cooler(heeft de Q6700 nodig.):
OCZ Vendetta CPU Cooler
Geheugen:
OCZ SLI-Ready Dual Channel 4096MB PC6400 DDR2 800MHz Memory (2x2048MB)
HDD(Ik heb niet super veel verstand van dus kijk maar wat jullie er van vinden.):

Seagate Barracuda 7200.11 1TB Hard Drive - 7200RPM, 32MB, SATA-300, OEM
SoundCard:
Creative Labs Sound Blaster Audigy SE
Voeding:(Hier heb ik dus echt hulp bij nodig want ik hou van me PC and wil niet dat ie opgeblazen word :P
Ultra X3 ULT40071 800-Watt Power Supply
VideoCard
EVGA GeForce GTX 280 Video Card

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 16:35 ]

Verwijderd

Met BTW zouden de prijzen niet veel uit moeten maken met de goedkope NL shops hoor...

Verwijderd

precies, plus het gevaar dat onderdelen kapot aankomen, ga je die dan terug sturen naar het buitenland? lijkt mij allemaal niet erg slim

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste beginnen bij de FAQ topics, zie:
Best Buy Guide topicoverzicht
CSL FAQ
en ook Wat is er nu anders in CSL?. Succes :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem CSL Beleid en dan met name HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? eens door. Daarin staat al een heleboel om je op weg te helpen.

Het bestellen in Amerika is niet de moeite waard. Tel bij de prijzen de salestax op (kan oplopen tot 7%), de verzendkosten en dan ook nog eens de invoerrechten (die kunnen ook aardig oplopen als je ter waarde van 1200$ spul besteld en als ik me niet vergis betaal je de invoerrechten over het bedrag + salestax + verzenden).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar als ik het hier bestel, wat vinden jullie van de computer samenstelling?

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Opzich wel een leuke pc ;)
Maar je hoeft echt niet bang te zijn dat je 800watt voeding de pc gaat oblazen hoor ;)
Die heeft wel genoeg vermogen.
En als je hem wel in nederland koopt, zou ik geen q6700 meer nemen, eerder een q9550 oid.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:45:
Oke, maar als ik het hier bestel, wat vinden jullie van de computer samenstelling?
Dat is iets wat je zelf moet bepalen, beoordelen van boodschappenlijstjes doet men hier niet aan. Gewoon zelf reviews van de hardware lezen en een beslissing nemen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
EdwardvGelder schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:21:
En als je hem wel in nederland koopt, zou ik geen q6700 meer nemen, eerder een q9550 oid.
Hier dat zijn nou handige tips om te krijgen want dat wist ik nou niet :P
Ik weet dat je zo veel mogelijk het zelf moet uit zoeken maar ja kan moeilijk zelf alles eerst testen en ben soms wel een hele dag bezig om maar een topic door te lezen :P.
Ik heb trouwens in de video kaart afdeling een discussie gezien over wat ed beste vid card van 2008 is en zag ongelooflijk veel mensen praten over de Radeon 48xx, dus kijk nu ook eve hoe het met die zit.

Ik blijf graag meestal bij de producten van me eerste computer <3 Intel en Nvidia, maar hoor best veel goede dingen over de Radeon dus ik vraag me af wat het grote verschill is tussen de Radeon 4870X2 en de Gf280, en ja sry maar als ik die specs bekijk weet ik echt niet wat nou de betere edge geeft :P

Ow en nu ik toch waarschijnlijk dan in NL koop, is er een online comp winkel die jullie mij kunnen aan raden, uit persoonlijke ervaring ? :) Heb de shop review list bekeken maar de shops die best goed leken vielen niet echt bij mij in de smaak of kon niet eens vinden wat ik wou.

• EdwardvGelder
4870x2 is meestal stuk sneller, als cf in een game niet goed werkt is de gtx280 beter, maar Ati is hard aan de weg aan het timmeren met nieuwe drivers.
Je kan misschien ook kijken naar een Core I7 als processor, kost misschien wat meer op dit moment maar dan heb je wel een goede processor voor de komende tijd :)
Een helemaal goed platform btw ;)

Edit: Goede winkels, je moet gewoon zelf even uitzoeken welke winkel je wil.
Een goede winkel die niet in de pw staat is: www.naarsa.nl
Mod als ik geen links naar winkels mag geven wil je de link dan weghalen?

[ Voor 23% gewijzigd door EdwardvGelder op 29-11-2008 17:16 ]

Verwijderd

Als je een Radeon neemt, kan je die imho slechte nvidia chipset ook mooi links laten liggen. Dan kan je een Intel chipset nemen. Een P45 of X38/48 zijn goeie keuzes.

• EdwardvGelder
Wat Reinmann zegt ;)

Verwijderd

Je kan nog beter alles van AMD nemen. Platform is veel completer dan bij Intel. CPU's van Intel mogen momenteel dan wel iets sneller zijn, maar op een 780G bordje van 60 euro heeft Intel totaal geen antwoord (ook niet voor 3x zoveel geld).

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat ik liever bij Intel blijf(wel andere Mobo chipset tuurlijk als ik een nvidia kaart neem.
Btw wat zijn jullie meningen over Duo Core en Quad Core, voor de beste spel prestaties wat is beter?
Ik denk persoonlijk Quad, maar las een kleine discussie erover.

AlienWare is dat ook verkrijgbaar in NL en heeft het een goede reputatie?

Verwijderd

En waarom een nVidia kaart? ATi biedt een betere prijs/prestatie, en ook nog met meer features.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen is staat niet veel nog op internet er over, maar die nieuwe Core i7 wat is daar zo vernieuwend aan?

Ow en ik ben een beetje Nvidia fanboy omdat de XFXGeForce6600GT tot nu toe mij heel goed heeft gediend, maar ik zit eigenlijk wel dus te overwegen om een Radeon 4870X2 te nemen omdat hij schijnt hele goede prestaties te leveren.

Verwijderd

Core i7 is vernieuwend vanwege het geheugen dat eindelijk direct op de proc zit. En andere optimalisaties in het ontwerp waardoor de proc real-life zo'n 30% sneller is dan zijn voorganger.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm
Grizz wat vin je hier van?
-Asus Radeon HD 4870X2
- 75253 Intel X58 SmackOver + Core I7 940(2.93 GHz, 4.8 GT/s, 4x 256kb, 8 MB)
/\/\/\/\/\/\/\/\/\.Mobo Bundel./\/\/\/\/\/\/\/\
Volgens mij is de keuze heel klein in Mobo voor deze proc omdat hij best nieuw is, maar maakt niet uit want deze mobo heeft alles wat je maar wilt :).
-Weet nog niet zeker met geheugen wil denk ik 1066 Mhz (4GB)
Zit zo wel erg strak tegen me budget aan maar kan nog net.

Verwijderd

Waarom zo'n dure proc? De 920 is toch ook prima?

4 GB gaat niet werken (tenminste niet optimaal), wordt 3 of 6 GB. Ga gewoon voor 3 GB en je bent alweer iets goedkoper uit ;)

• EdwardvGelder
Bij ddr3 geheugen zou ik toch wat hogere speeds doen hoor, timings zijn toch ook hoger bij ddr3?
En ik zou de Core I7 920 doen, en die dan oc'en naar +/-3,6 ghz met een degelijke luchtkoeling.
En bijvoorbeeld een gigabyte x58.
Maar moet je maar is het Core I7 topic doorlezen.
Intel Core i7 / X58 discussie- en benchmarktopic
Dan kan je zelf beter een keuze maken.

Edit: En ik zou voor 6gb gaan met vista 64bits hoor, 3gb wordt toch weer een beetje weinig als je zware spellen gaat spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door EdwardvGelder op 30-11-2008 01:27 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.