Geen enkele coureur rijdt op de openbare weg alsof het een circuit is. De openbare weg is niet om te racen en dat doe ik dan ook niet. Ik kan gewoon bij mijn stuur komen. Als ik als een sjonnie zou willen rijden met mijn handen op de bovenkant van het stuur dan moet ik uit m'n stoel klimmen. Ik ben dan ook geen sjonnie rijder, ik hoef geen brandwonden van de airbag.mphilipp schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:05:
[...]
Kun jij je polsen op de bovenkant van je stuur leggen zonder dat je je voorover moet buigen? Zo ja: dan zit je te ver naar achteren. Tenzij je extreem lange benen hebt voor je lengte sta ik ervan te kijken dat je stoel helemaal naar achter staat. Naar mijn idee stuur je dan met volledig uitgestrekte armen, wat heel erg slecht is voor de controle over je auto. Kijk naar de gemiddelde rally-rijder, die zit altijd met gebogen armen; zo kun je veel meer controle over je stuur uitoefenen. Met gestrekte armen rijden kost meer kracht en ingrijpen in een noodsituatie gaat dan te langzaam. Geen enkele coureur rijdt met gestrekte armen. Dat zou genoeg moeten zeggen.
Ik ga ook niet te ver naar voren zitten. Rallyrijders hebben geen airbag. Veel auto's op de openbare weg wel. De airbagklep moet natuurlijk wel de ruimte hebben om open te klappen.
Ik rijd altijd op een normale snelheid. Maar ik ben gewoon benieuwd hoe je remt in de bocht. Ik heb het 1x geprobeerd, maar dat ging niet zo goed. Toch zou ik het wel een keer willen proberen. Wellicht probeer ik het een keer op een lege parkeerplaats.Ehhh...ga je altijd met gierende banden door de bocht ofzo? Tenzij je Lewis Hamilton heet, is het écht niet zo fataal om je gas een beetje los te laten in een bocht of bij te remmen. Ok, het hoort niet, en het gaat lekkerder door een bocht met een constante snelheid, maar het kán wel gewoon. Je bent toch wel in control van je eigen auto? Als je op het randje rijdt, is het gevaarlijk om iets te veranderen aan je snelheid, maar bij 'normale' snelheid is het zeker niet gevaarlijk.