ok jongens, en misschien ook dames,
ik heb de telefoon (g705) al 2 weken en ik zit al te kijken op forums of mensen toffe dingen hebben met die telefoon of leuke applicaties maar ik ben dus op de dag van de release echt een van de eersten:p
de mijne is trouwens niet gebrand
maarre, hij heeft geén autofocus,
slim contrast weet ik niet, maar het zwart is veel dieper en mooier dan in mijn oude w850i. hij werkt met een lichtsensor maar niet zo irritant als in de w850i, deze is wel mooi helder en licht
hij heeft wél megabass en stereo widening in de mediaplayer zitten.
er zit een accelerometer in maar de mediaplayer heeft geen shakecontrol, wel zit er een stappenteller applicatie in.
er zit een klein aantal bugs in de firmware, ik heb versie R1BA038 en hieronder staan de eerste foutjes die ik heb opgemerkt.
1. bij mijn oude w850i kon ik tijdens het gebruiken van de camera via de cijfertoetsen snel het lampje aanzetten of de nachtmodus activeren, bij de g705 ontbreekt dat, misschien met een update?
2. Volgens mij is het niet mogelijk bij om een java applicatie verbinding te maken met internet via wifi. bijvoorbeeld AccuWeather, dat wil ik gebruiken via wifi, maar hij vraagt dan naar internetinstellingen. Locale verbindingen toestaan staat wel op 'ja', maar toch wil hij via 3g op het internet.
3. Soms reageert de accelerometer niet in het mediamenu. ik weet niet precies wanneer dat is maar het komt af en toe voor, als ik dan de accelerometer test in het testmenu(>*<<*<*) dan werkt hij wel gewoon
4. toen ik de telefoon de eerste dag had kon ik wifi gebruiken en weer uitzetten, dat kon ongeveer 3 keer per dag en toen vond hij niks meer, totdat ik de telefoon uitzette, de batterij eruit haalde en weer erin deed en dan inschakelde. anders vond hij gewoon geen netwerken terwijl hij er normaal 5 vindt.
5. de kwaliteit van de stem als je aan het bellen bent is heel slecht, het geluid is veel doffer dan uit mijn oude w850i. als dat geluid iets scherper is dan is het veel beter te verstaan.
6. als ik een foto maak dan is die bijna altijd bewogen, dus vaag. dat is ook zo als ik de camera echt stil hou. dat was niet zo bij mijn oude w850i.
Nu even terugkomend op punt 2. Ik heb de telefoon mede gekozen omdat hij wifi heeft. ik kan gewoon verbinden met mijn linksys router of de speedtouch van mijn vriendin. ik kan ook gewoon internetten met de standaard browser die erop is geinstalleerd en ik kan handmatig naar youtube.com en daar youtube-filmpjes streamen. heel leuk allemaal. maar als ik bijvoorbeeld het weer-programma probeer te gebruiken of ik ga naar google maps, of ik probeer opera mini 4.2 uit, dan vraagt hij bij mij naar de internet-instellingen. ZWAAR irritant! ik heb 3G uitgezet omdat ik niet per ongeluk wil internetten.
bij de internet-instellingen kun je kiezen uit data-accounts voor 3G internet, maar ook voor lokale verbinding (wat volgens mij de wifi verbinding is (daar heb ik na 3 keer vragen nog geen duidelijk antwoord op van SE)). maar ook al staat ''lokale verb. toest.'' op ''ja'' pakt hij niet automatisch de wifi verbinding

. ik hoop dat dit snel wordt opgelost met een nieuwe firmware want het is wel heel erg dom van SE om een telefoon met wifi uit te rusten terwijl je die alleen kunt gebruiken met de stndaard browser:S
en dan misschien een afschrikkertje, de navigatiesoftware die erop zit is die van Wayfinder. die downloadt de kaarten on the go, dus er zijn geen kaarten op geinstalleerd. dit werkt dus alleen als je een 3G abbo hebt en anders wordt het erg duur. ook is het maar een 3 maanden trial:O
nu heb ik zelf al wel een ander gratis programma gebrobeerd, namelijk WeTravel. Leuk programma, maar het is nog in de beginfase en werkt nog niet soepel.
zo, das dus ff een hele hoop ino over de g705, ik ben het ding ook al bijna 2 weken volledig aan het uitkouwen qua mogelijkheden:p
als er interesse is wil ik de rompslomp butt antwoorden van de sonyericsson helpdesk er ook wel opzetten, ik kan wel huilen om de antwoorden die ik krijg.