Playstation 3 op home cinema?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Had ik inderdaad allebij al bekeken, maar wordt er niet heel veel wijzer van. Naar mijn idee zijn de gebruikers van kieskeurig toch andere mensen dan van tweakers.... ( Mag ieder op zijn eigen manier vertalen )
Allebei de sets zijn mensen tevreden over, maar ik zou graag het verschil in geluid willen weten.

Ben bang dat wanneer ik de harman kardon ht11 + onkyo 606 koop ik bij de Onkyo HT-S9100THX toch meer mis loop...

[ Voor 33% gewijzigd door V525 op 03-02-2009 18:41 ]

• V525
?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
V525 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:04:
[...]
ps: Weet iemand of het gemakkelijk is om je ipod aan de onkyo 606 te sluiten?
Via het Onkyo iPod-dock lijkt mij dat geen probleem toch?

Nickname does not reflect reality

• V525
Allebei de sets zijn mensen tevreden over, maar ik zou graag het verschil in geluid willen weten.

Ben bang dat wanneer ik de harman kardon ht11 + onkyo 606 koop ik bij de Onkyo HT-S9100THX toch meer mis loop...

• V525
Na wachten en twijfelen heb ik nu eindelijk de onkyo 606 + harman kardon hts 11 thuis staan. 5 boxjes net allemaal opgehangen nu alleen bekijken hoe alle kabels op de reciever aan te sluiten. Hoop dat de handleiding mij hier goed mee kan helpen...... Het is wel een beest die reciever qua grootte, past gelukkig net in men kastje en warmte kan ook nog net weg.

Het enige nadeeltje was dat de verkoper mijn nog een hdmi kabel van 70€ wilde aansmeren. Ben toch maar voor een kabel gegaan van 29€, ondanks dat de verkoper mij vertelde dat er wel degelijk beeld kwaliteit is verschil was. ( Op zich een leuk marketing trucje op het ene model staat full hd en op het goedkopere model staat niks over hd tv, dit gebruikte de verkoper dan ook o.a. als argument ) Kabel is wel hdmi 1.3. Gelukkig weet ik beter en neem ik genoegen met een alsnog te dure hdmi kabel van 29 lol.

Ik had namelijk begrepen naar veel uitzoek werk o.a. via got dat bij hdmi er weinig tot geen verschil in beeld zal optreden mits de verhoudingen maar kloppen ( o.a lengte kabel )

Ook probeerde de verkoper mij de jawel media markt mij een optische kabel aan te smeren, toen ik begon over audio over hdmi begon hij diep na te denken en bracht vervolgens zijn eigen aanraden in twijfel. Na enige denktijd dacht meneer toch maar dat het beter was als ik optisch naast hdmi gebruikte

Gelukkig wist ik ook hier beter en weet ik dat in mijn combinatie alleen hdmi voor audio en beeld het beste volstaat. Ik constateer ook in een hoop andere winkels dat er verkopers zijn met hun eigen meningen en kennis. Deze verkopen hun kennis grotendeels verkeerd door aan de onwetende consument. Daarom is het echt aan te raden om voor je zelf ( Heb ik ook gedaan ) goed onderzoek te doen zodat je weet wat je te wachten staat en daardoor hopelijk de juiste beslissingen te nemen...

Nu alles aansluiten via HDMI ( HD ontvanger / Playstation3 ) naar reciever -> met hdmi naar tv :)
En nog een onkyo ipod dock erbij:)

[ Voor 12% gewijzigd door V525 op 05-03-2009 10:52 ]

• V525
Voor mensen die interesse hebben in een goedkope onkyo 606 zie hier voor 377€:

http://www.digitalstreet....info.php?products_id=8389

Staat alleen niet bij of het een UK model betreft, maar deze is zelfs nog 2 € goedkoper dan ik hem had en ik heb wel een UK versie, maar goed dat verschil merk je toch niet

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
@ V525

Heb je alles aangesloten? Graag, aub je ervaring met het aansluiten, instellen en natuurlijk de kwaliteit van je 606 en HTS11

gr.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik wil nog even terugkomen op dat optisch verhaal en de ps3 met HD formaten.
Had gister een AVCHD (Akira) waarvan de DTS op 96/24 5.1 was, maar die trok mijn versterker gewoon (een Sony DB1080)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• V525
baronruud schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:36:
@ V525

Heb je alles aangesloten? Graag, aub je ervaring met het aansluiten, instellen en natuurlijk de kwaliteit van je 606 en HTS11

gr.
Alles is aangesloten, foto's etc volgen nog. Vanwege het feit dat je te maken heb met 2 verschillende systemen en niet 1 compleet home cinema set is het misschien wat moeilijker met de 2 verschillende handleidingen. Maar des al niet te min is het aanlsuiten redelijk eenvoudig al kostte het af en toe wel wat moeite ( Reciever gaat uit van 7.1, dit moet je dus in de handleiding lezen als 5.1 )
Wanneer alles aangesloten en opgehange was heb ik de speakers ingesteld d.m.v. de bijgeleverde microfoon.
Je volgt een simele setup duurt ong 10 min en alles is automatich ingesteld. Uiteraard kan je daarna alsnog de speakers naar wens instellen, persoonlijk ben ik zo al tevereden

Vervolgens:
playstation 3 via hdmi op onkyo 606 ( Geluid wel instellen op pclm, oftewel HD audio jammere is dat je geen HD lampje ziet branden :+ )
HD ontvanger via hdmi op onkyo 606

Dan van de hdmi out op de 606 een hdmi naar de tv

Blue ray dvd erin en genieten maar, het geluid is echt indrukwekkend te noemen. Vooral de bas is erg goed bij de harman kardon. Qua geluid ( Bij het goed ophangen / instellen en plaatsen ( Subwoofer ) van je speakers ) ervaar je echt een mooi bioscoop geluid. ( Wel in verhouding natuurlijk )

Ook voor het eerst bij het gamen surround geluid, wat een ervaring en openbaring :)

Kortom voor de speakers zeker waar voor je geld ( 333€ ) en ben wel wat gewend qua geluid, surround dan. Uiteraard is stereo geluid een heel ander verhaal. Dit gaat wel weer buren ruzie's op leveren :)

Over de Onkyo kan ik ook kort zijn; mooi apparaat met een boel aansluit mogelijkheden waarvan ik nu nog niet eens de heflt van in gebruik heb :) o.a. door het gebruik van hdmi. Over alle aansluitmogelijkheden moet ik me nog is goed in verdiepen, maar voorlopig werkt het zo nu fantastich.
Vandaag ook de onkyo ipod dock besteld, schijnt ook leuk te zijn.

Voor de 750€ incl HDMI kabel is de set het geld zeker waard...

[ Voor 21% gewijzigd door V525 op 06-03-2009 16:11 ]

• V525
Na wat hersen gekraak ben ik toch gaan nadenken over de audio HD formaten.
Het is me duidelijk dat mijn playstation op lpcm moet staan dit gaat ook gewoon goed, de onkyo geeft gewoon aan bij het afspelen van een blue ray multichannel lpcm ( Gewoon HD audio zonder dat je het HD lampje ziet branden ) .Tot zover begrijp ik het, maar als ik mijn playstation gewoon op bitstream laat staan zorgt de 606 er niet voor dan dat het HD word en dat je dus wel je lampje ziet branden en dat je dus zelf kiest welke component het HD Audio verzorgt ( Playstation of de onkyo 606 )

Of is bitstream een geheel eigen decoder en kan dat niet overweg met HD audio....

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 21:46
Definiëer HD audio eens?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
V525 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:11:
Na wat hersen gekraak ben ik toch gaan nadenken over de audio HD formaten.
Het is me duidelijk dat mijn playstation op lpcm moet staan dit gaat ook gewoon goed, de onkyo geeft gewoon aan bij het afspelen van een blue ray multichannel lpcm ( Gewoon HD audio zonder dat je het HD lampje ziet branden ) .Tot zover begrijp ik het, maar als ik mijn playstation gewoon op bitstream laat staan zorgt de 606 er niet voor dan dat het HD word en dat je dus wel je lampje ziet branden en dat je dus zelf kiest welke component het HD Audio verzorgt ( Playstation of de onkyo 606 )

Of is bitstream een geheel eigen decoder en kan dat niet overweg met HD audio....
Alles over de setup van je ps3; kijk hier maar is:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=931796

ff naar beneden scrollen by "audio settings"

[ Voor 53% gewijzigd door DeBaroN op 06-03-2009 18:19 ]

Verwijderd

De ps3 kan geen HD audio (dolby true hd e.d.) formaten bitsream doorsturen, alleen lpcm.
DTS formaten e.d. kunnen wel bitstream worden doorgestuurd, en hierbij zie je dus ook een dts logo lampje branden op je receiver.

Verder gaat je hd audio lampje op je receiver alleen branden als het ingangssignaal dusdanig als hd wordt herkend en je receiver dit zelf verwerkt. de input moet dus bitstream zijn als je je lampje op je wil laten oplichten. En dat kan de ps3 (voorlopig?) niet. Blu ray spelers kunnen dit veelal wel via bitstream doorsturen waarbij dat lampje wel gaat branden.

ik hoop dat er nu een lampje gaat branden bij je O-)

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
Eigenlijk een simpel antwoord.

ps3 stuurt wel geluid over bitstream, maar geen hd.
ps3 stuurt wel hd over lpcm.

Thats all there is.

• V525
Duidelijke antwoorden, bij mij gaat er nu wel een lampje branden :)

PS3 zet ik gewoon de audio instellingen op lpcm

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bijna helemaal ontopic; ik woon sinds kort op mezelf en ben dus geleidelijkaan een home-cinema aan het aanleggen.

Ik heb sinds kort een nieuwe HD-tv waar ik natuurlijk zo optimaal mogelijk gebruik van wil maken.
Ik ben niet echt een tv kijker, ik kijk wel graag films en luister graag muziek.
Mijn digitale collectie bestaat uit een aanzienlijke hoeveelheid mp3's, divx en DVD's (iso bestanden etc).

Muziek zou afgespeeld kunnen worden met de DLNA (netwerkfunctie tv), maar de filmbestanden die ik heb worden niet ondersteund door de TV. Nu zijn er allerlei networkplayers die wel de mogelijkheid hebben om HD content af te spelen, echterr kunnen daar geen blueray schijfjes in.
Vandaar mijn idee om eens in dit topic te neuzen. Ik heb namelijk naast mijn laptop nog een (intussen gedateerde) pc* waar ik niet veel meer mee doe, die kan eventueel omgebouwd worden tot HTPC.

Maarr... volgens mij kan bijvoorbeeld een LG blueray speler of Playstation3 intussen ook al mijn wensen vervullen en vervalt de meerwaarde van een HTPC.

Misschien is dit niet helemaal het goede topic, maar toch zou ik de mening van HTPC en PS3 bezitters horen. (had dit eerst in het HTPC topic gepost maar daar gaat het met name over hard- en software, minder over vergelijkingen met PSIII)

*PC:
S739, Atlon 64 3000+, 1GB geheugen, 200GB opslag
Pagina: 1 2 Laatste