Playstation 3 op home cinema?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb momenteel een 102cm hd ready lcd scherm ( Incl 1 hdmi aansluiting ) met daarbij een playstation 3 via hdmi. Dit werkt perfect

Nu wil ik een Home Cinema set kopen liefst 7.1.....( in de trand van samsung HT-BD2) Alleen wil natuurlijk de beste mogelijke kwalitiet hebben met films en geluid. Nu zijn er gelijkwaardige 7.1 sets met blue ray en zonder. Daar zit nogal een prijsverschil in. Aangezien ik al een blue ray speler heb ( Playstation 3 ) was de vraag of ik deze gewoon aan de set kan linken met behoud van dezelfde kwaliteit als er een blue ray speler meegeleverd word.

Kortom kan mijn playstation3 aangesloten worden aan een Home cinema set met hdmi? met behoud van geluid ( Hetzelfde HD? surround geluid als wanneer een blua ray speler met de set geleverd word ) en beeld tijdens het afspelen van een blue ray film

Zou dan iets moeten van playstation 3 aan versterker, versterker aan de tv ( Heb maar 1 HDMI aansluiting! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-07 23:20
V525 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:07:
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb momenteel een 102cm hd ready lcd scherm ( Incl 1 hdmi aansluiting ) met daarbij een playstation 3 via hdmi. Dit werkt perfect

Nu wil ik een Home Cinema set kopen liefst 7.1.....( in de trand van samsung HT-BD2) Alleen wil natuurlijk de beste mogelijke kwalitiet hebben met films en geluid. Nu zijn er gelijkwaardige 7.1 sets met blue ray en zonder. Daar zit nogal een prijsverschil in. Aangezien ik al een blue ray speler heb ( Playstation 3 ) was de vraag of ik deze gewoon aan de set kan linken met behoud van dezelfde kwaliteit als er een blue ray speler meegeleverd word.

Kortom kan mijn playstation3 aangesloten worden aan een Home cinema set met hdmi? met behoud van geluid ( Hetzelfde HD? surround geluid als wanneer een blua ray speler met de set geleverd word ) en beeld tijdens het afspelen van een blue ray film

Zou dan iets moeten van playstation 3 aan versterker, versterker aan de tv ( Heb maar 1 HDMI aansluiting! )
Koop een home theater receiver met HDMI in de lijn van merken Denon, Marantz, Onkyo met surroundspeakers. Dan gaat de kabel van de PS3 naar de receiver en de kabel van de receiver naar de tv. Ga natuurlijk geen set met blu-ray kopen, dat geld voor die speler, ingebouwd of niet, kan je beter in de audio steken, fatsoenlijke luidsprekers enzovoorts.

• V525
Ja dat kan dus gewoon, hoe gaat dat dan?

Playstation met hdmi aan versterker versterker met hdmi aan tv.
Dus bovenstaande constructie is dan met dezelfde kwaliteit ( Beeld en geluid ) bij het afspelen van een blue ray film in de playstation dan bij een complete set

[ Voor 4% gewijzigd door V525 op 27-11-2008 10:54 ]

• V525
s

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:30

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 09:29
Ik heb zelf een Harman Kardon AVR255. Deze heeft 3 HDMI ingangen en een uitgang. Deze stuurt gewoon 1080P door naar de tv.

Werkt perfect!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
lj_tree schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:27:
Ik heb zelf een Harman Kardon AVR255. Deze heeft 3 HDMI ingangen en een uitgang. Deze stuurt gewoon 1080P door naar de tv.

Werkt perfect!
Dus als ik het goed begrijp heb je de playstation3 aangesloten op de versterker via hdmi en die geeft dan het beeld en geluid door met hdmi naar de tv / home cinema set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
V525 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:49:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je de playstation3 aangesloten op de versterker via hdmi en die geeft dan het beeld en geluid door met hdmi naar de tv / home cinema set
De versterker stuurt het beeld naar de tv en het geluid naar je luidsprekers. Sommige duurdere modellen kunnen zelfs het beeld oppoetsen en upscalen, maar als je een goede tv hebt doet die tv dat ook wel voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Sony reciever gekocht, 5 nog wat.. was 200 euro
(goedkoper dan een losse versterker, Reciever is versterker+radio)
zit HDMI doorstuur in
dus Playstation HDMI op de Reciever, Reciever HDMI naar TV
that's it
je playstation geluid komt door je speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261649

Hele goedkope mogelijkheid is je surround setje met de PS3 te verbinden met een optische kabel. Ps3 gaat dan met hdmi naar tv en Ps3 gaat optisch naar surround set. Dit is volgens mij een goede (tijdelijke) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
De oplossing playstation 3 naar versterker naar tv ( Mert hdmi ) is met behoud van beeld hd en surround geluid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 22:11
Nee, alleen met beeld. Als je surroundgeluid wilt zul je eerst nog een optische kabel moeten verbinden met je receiver en die verbinding ook instellen in het menu van je PS3.
Als je een receiver koopt met audio over HDMI kan dit wel.

[ Voor 15% gewijzigd door mac1987 op 08-12-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

Ad Hox

N/A

Als je receiver een HDMI in en out heeft kun je toch de PS3 verbinden met je receiver via HDMI, en je receiver met je TV ook met HDMI? Doorlussen zeg maar.

Ik heb een 5.1 Philips home cinema set waarbij een COAX (digital) aansluiting op zat. Met een omvormertje naar optisch heb ik de PS3 ermee aangesloten. Beeld inderdaad via HDMI op TV. Ging super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
bj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je 7.1 geluid wilt vanaf Bluray moet je zeker geen optische dingen gaan gebruiken, die gaan maar tot 5.1 en ondersteunen sowieso geen HD audio formaten.

De beste optie is, zoals al genoemd, een receiver met HDMI in en uit. Daarop sluit je je PS3 aan met HDMI, de receiver haalt uit die HDMI de audio en stuurt deze door naar je speakerset, het videosignaal vanaf je PS3 routeert de receiver onveranderd door naar de HDMI-out die naar je TV gaat.

Zo heb ik het ook aangesloten, in mijn geval (nog) niet op een 7.1 setje maar op een 5.1 set bestaande uit een Onkyo 606 en de KEF 3005. Ik wil best graag 7.1 maar tussen de 20 Blurays die we hebben zit er welgeteld 1 met 7.1 audio dus erg zinnig is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35

Shunt

Boe

Jheroun schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:17:
Als je 7.1 geluid wilt vanaf Bluray moet je zeker geen optische dingen gaan gebruiken, die gaan maar tot 5.1 en ondersteunen sowieso geen HD audio formaten.

De beste optie is, zoals al genoemd, een receiver met HDMI in en uit. Daarop sluit je je PS3 aan met HDMI, de receiver haalt uit die HDMI de audio en stuurt deze door naar je speakerset, het videosignaal vanaf je PS3 routeert de receiver onveranderd door naar de HDMI-out die naar je TV gaat.

Zo heb ik het ook aangesloten, in mijn geval (nog) niet op een 7.1 setje maar op een 5.1 set bestaande uit een Onkyo 606 en de KEF 3005. Ik wil best graag 7.1 maar tussen de 20 Blurays die we hebben zit er welgeteld 1 met 7.1 audio dus erg zinnig is het nog niet.
dit is natuurlijk totale onzin.
natuurlijk ondersteunt optiche kabel gewoon 7.1 ik weet niet hoe het zit met HD audio formaten maar 7.1 geluid werkt ZEKER wel ik heb dit al een aantal jaren draaien. Moet jij mij eens vertellen hoe jij ooit een 7.1 digitaal geluidje over een analoog kabeltje hebt kunnen krijgen want voor dat HDMI uit kwam bestond 7.1 al een tijdje hoor ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Shunt schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:26:
[...]

natuurlijk ondersteunt optiche kabel gewoon 7.1 ik weet niet hoe het zit met HD audio formaten maar 7.1 geluid werkt ZEKER wel ik heb dit al een aantal jaren draaien. Moet jij mij eens vertellen hoe jij ooit een 7.1 digitaal geluidje over een analoog kabeltje hebt kunnen krijgen want voor dat HDMI uit kwam bestond 7.1 al een tijdje hoor ;)
Sterker nog, door de optische gaan denk ik de zelfde 1101010001 als door de HDMI kabel.
V525 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:54:
Dus bovenstaande constructie is dan met dezelfde kwaliteit ( Beeld en geluid ) bij het afspelen van een blue ray film in de playstation dan bij een complete set
Dit is een wat vreemde opmerking, Samsung is ongeveer het riool van de audio markt. Het kan met losse componenten van merken als Denon, Sony, Marantz, Yamaha en dergelijk enkel maar beter worden qua geluid en aansluit gemak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:58

mphilipp

Romanes eunt domus

Shunt schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:26:
[...]
natuurlijk ondersteunt optische kabel gewoon 7.1 ik weet niet hoe het zit met HD audio formaten maar 7.1 geluid werkt ZEKER wel ik heb dit al een aantal jaren draaien.
HD audio over toslink is niet helemaal mogelijk. HD-DVD 5.1 gaat nog wel, maar hoger niet:
Als je beschikt over aparatuur om Blu-Ray of HD-DVD's op een deftige manier te kunnen afspelen, dan heb je waarschijnlijk geen probleem om geld te spenderen aan een dure Toslink kabel, maar dan zal ik er al onmiddellijk bijvertellen dat je voor Dolby TrueHD, met 18Mb/s, toch iets anders zal moeten verzinnen...
Lees het hele verhaal hier

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:45

reaL_G

G

mphilipp schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:46:
[...]

HD audio over toslink is niet helemaal mogelijk. HD-DVD 5.1 gaat nog wel, maar hoger niet:

[...]

Lees het hele verhaal hier
sorry hoor maar die blog is ook niet je van het, zelfs de naam al.
dezelfde audio (met zelfde codec) maar andere bitrate??? die moet je mij eens uitleggen.
en vlgs mij is DTS een factor 3 groter

maar alle 5.1 signalen kunnen gewoon over de spdif.
als je digitale versterker dit signaal niet herkent is dat een ander probleem.
en dat er geen 7.1 over spdif kan lijkt mij ook heel erg sterk. vlgs mij is het er al een jaar of 6 a 7 als het niet meer is.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

reaL_G schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:14:
[...]
sorry hoor maar die blog is ook niet je van het, zelfs de naam al.
dezelfde audio (met zelfde codec) maar andere bitrate??? die moet je mij eens uitleggen.
en vlgs mij is DTS een factor 3 groter
Heb ik ergens beweerd dat het mijn woorden zijn? Ik vermoedde dat het om de genoemde reden niet zou gaan, dus heb ik het even nagezocht. Dit om iemand te helpen. Het doel van je 'ontdekking' en de manier waarop je het brengt ontgaat me. Op je pik getrapt ofzo?

Misschien wil je graag een link naar Wikipedia (dan is het waar tenslotte):
Digital audio bitstream. Originally limited to 48 kHz at 20 bits. Extended to support all modern formats, except Dolby Digital Plus, TrueHD and DTS HD audio streams.
Misschien moet je nog eens goed lezen wat er staat. 5.1 kan er makkelijk overheen, maar die nieuwe HD formaten gaan niet. Niet rechtstreeks iig. Zou ook zomaar te maken kunnen hebben met HDCP. Ik heb bv een DVD speler gehad die iLink ondersteunde en daarover kreeg je DVD-Audio en Super Audio CD in vol ornaat overheen, digitaal. Over TOSLINK deed ie dat niet. Wel analoog via de interne decoders. Wellicht is dat dezelfde reden met HDMI.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

mphilipp schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:29:
[...]

Heb ik ergens beweerd dat het mijn woorden zijn? Ik vermoedde dat het om de genoemde reden niet zou gaan, dus heb ik het even nagezocht. Dit om iemand te helpen. Het doel van je 'ontdekking' en de manier waarop je het brengt ontgaat me. Op je pik getrapt ofzo?

Misschien wil je graag een link naar Wikipedia (dan is het waar tenslotte):

[...]

Misschien moet je nog eens goed lezen wat er staat. 5.1 kan er makkelijk overheen, maar die nieuwe HD formaten gaan niet. Niet rechtstreeks iig. Zou ook zomaar te maken kunnen hebben met HDCP. Ik heb bv een DVD speler gehad die iLink ondersteunde en daarover kreeg je DVD-Audio en Super Audio CD in vol ornaat overheen, digitaal. Over TOSLINK deed ie dat niet. Wel analoog via de interne decoders. Wellicht is dat dezelfde reden met HDMI.
ik meld ook duidelijk dat ik het niet weet of het met DTS-HD en alle nieuwe codecs kan maar 7.1 Dolby digital-ES kan wel degelijk over een optisch kabeltje wat dus 7.1 geluid is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Shunt schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:47:
[...]
ik meld ook duidelijk dat ik het niet weet of het met DTS-HD en alle nieuwe codecs kan maar 7.1 Dolby digital-ES kan wel degelijk over een optisch kabeltje wat dus 7.1 geluid is.
En dat vulde ik dan ook aan. Is het vandaag 'laten we ons eens lekker aangevallen voelen door een post'-dag ofzo. Pffff...probeer je een mens te helpen met infomatie, krijg je al die shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

mphilipp schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:49:
[...]

En dat vulde ik dan ook aan. Is het vandaag 'laten we ons eens lekker aangevallen voelen door een post'-dag ofzo. Pffff...probeer je een mens te helpen met infomatie, krijg je al die shit...
kerel ik val je niet aan. ik geef alleen aan dat het gewoon niet klopt wat je zegt. niets mis mee als je het mis hebt maar als je dan op je pik getrapt voelt heeft het volgens mij niet echt iets met mij te maken.

maar om weer verder ontopic te gaan.
als je zo'n "standaard" setje pakt van een willekeurig merk als samsung sony of philips heb je geen donder aan al het HD audio gebeuren aangezien je met melkpak speakertjes werkt welke al een zeer beperkte weergave hebben en een sub die meer als woofer werkt.
De voordelen van de HD formaten vallen dan allemaal een beetje weg. Ga je voor een Degelijke set uit componenten bvb van een degelijk merk als HK Marantz onkyo enz. met degelijke boekenplank speakers of groter en een degelijke Subwoofer dan ga je het verschil wel merken.
Verder kan je dan ook gewoon 3 of meer HDMI bronnen op de reciever aan sluiten en de reciever weer naar je TV door lussen. Dit heeft als voordeel dat je "mits je reciever het ondersteunt" geen Lipsync problemen meer hebt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 01:14

erhan12

PMD

Misschien is de Sony HT-DDWG800 wat voor je. Ondersteunt audio over hdmi en heeft 3 hdmi ingangen. Ondersteunt 2.1 en 5.1 lpcm over hdmi. De ps3 kan hd audio over hdmi sturen als lpcm, dus kan je met deze set zelfs hd audio afspelen. De voorwaarden voor hd audio zijn dus dat je het aansluit met hdmi, de ps3 de audio laat uitgaan over hdmi en als lpcm. Je moet ook een hd audio bron hebben natuurlijk, zoals een blu-ray met hd audio track. En dat voor maar 300 euro _/-\o_ ben zelf ook geïnteresseerd in deze set :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:38
Shunt schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:47:
[...]
Dolby Digital ES bestaat niet, EX wel (en DTS ES). Dat is een vorm van "fake" 7.1 omdat het signaal erin gematrixed zit, absoluut geen discrete 7.1 dus. Er bestaat alleen een zelden gebruikte discrete vorm van 6.1 geluid via DTS -ES Discrete 6.1.

Via optisch is een discreet 7.1 signaal niet mogelijk. Dat een versterker er met wat trucs "7.1" uit weet te produceren is geheel irrelevant. mphilipp heeft dan ook gewoon 100% gelijk en zijn jouw "tips" en opmerkingen alleen maar verwarrend voor de TS.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:26
Ik zou trouwens eerder kijken naar een oplossing waarbij het geluid van de ps3 naar de tv gaat en van de TV naar de receiver. Dit om ervoor te zorgen dat het geluid gelijk loopt met het beeld. Bovendien kan je dan ook het geluid van tv uitzendingen over de receiver afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Samenvattend komt het er nog steeds op neer dat 7.1 geluid over zo'n optische link niet gaat toch?

Of mis ik een of andere 7.1 standaard? DVD had hooguit 6.1 volgens mij en dan was die 6e ook nog gematrixed in de surround kanalen. Dat je receiver dat wel kan verdelen over 7.1 kanalen en dan stellen dat optisch dus 7.1 kan is net zoiets als stellen dat een paar tulpjes 5.1 kunnen omdat er met Dolby Pro logic II 5.1 in gematrixed kan worden :) . Zowel Dolby als DTS doen pas 8 discrete audio kanalen (7+1) sinds de HD audio formaten, en die gaan zover ik weet echt niet over spdif/toslink.

De bottomline is dat je voor HD audio vanaf Bluray via je PS3 naar je receiver HDMI nodig hebt. En dat is nog handiger ook, die HDMI doet audio en video en is minder kwetsbaar dan zo'n plastic optisch ding, en waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jheroun schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:46:
Samenvattend komt het er nog steeds op neer dat 7.1 geluid over zo'n optische link niet gaat toch?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:19:
Ik zou trouwens eerder kijken naar een oplossing waarbij het geluid van de ps3 naar de tv gaat en van de TV naar de receiver. Dit om ervoor te zorgen dat het geluid gelijk loopt met het beeld. Bovendien kan je dan ook het geluid van tv uitzendingen over de receiver afspelen.
Dat lijkt handig maar in de praktijk krijg je dan vaak maar 2.0 terug wegens licentiecrap. In die hele HDMI/HDCP digitale standaard zit ergens de eis dat een device geen hoge kwaliteit signalen door mag linken ofzo. Wellicht kunnen sommige TV's het wel maar mijn Philips houdt zich (te) netjes aan de standaard. Hiermee kom je overigens ook tot het enige nadeel van de Onkyo 606, hij doet maar AVsync (audio delayen ivm videovertraging) tot 100ms, en dat is voor sommige beelverbeteraars in sommige TV's (zoals mijn Philips) te weinig. Als er een 607 komt met 200ms delay ga ik die van mij omruilen denk ik :) Tot die tijd staat HDNM uit voor de PS3, dan is de delay sowieso weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Brad Pitt schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:09:
[...]

Dolby Digital ES bestaat niet, EX wel (en DTS ES). Dat is een vorm van "fake" 7.1 omdat het signaal erin gematrixed zit, absoluut geen discrete 7.1 dus. Er bestaat alleen een zelden gebruikte discrete vorm van 6.1 geluid via DTS -ES Discrete 6.1.

Via optisch is een discreet 7.1 signaal niet mogelijk. Dat een versterker er met wat trucs "7.1" uit weet te produceren is geheel irrelevant. mphilipp heeft dan ook gewoon 100% gelijk en zijn jouw "tips" en opmerkingen alleen maar verwarrend voor de TS.
Het enige wat ik melde is dat 7.1 wel degleijk mogelijk is over optich of je het hier nu hebt over 8 losse kanalen of een7 kanaals waar de laatste een gesplits mono kanaal. (ik dacht mij echt te kunnen herinneren dat er een vorm van 7.1 was welke echt een 8 kanaals output had welke ook over optical ging. maar dan vergis ik mij daar in. Volgens mij zijn mijn verdere tips juist niet verwarrend maar informatief zoniet geef even aan wat er dan verwarrend aan is AUB.

Naar mijn mening kan je beter een zeer goed 5.1 geluid hebben als een matig 7.1 geluid dus nogmaals mijn tip als je een degelijke set wilt hebben. Investeer je geld in een fatsoenlijke reciever met HDMI neem een paar degelijk boekenplank speakertjes en en subwoofer desnoots in 5.1 setup en werk dit later uit naar een 7.1 als je op het moment niet meer te spenderen hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Shunt op 09-12-2008 11:56 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Shunt schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:52:
[...]
Volgens mij zijn mijn verdere tips juist niet verwarrend maar informatief zoniet geef even aan wat er dan verwarrend aan is AUB.
Dat via optisch het niet mogelijk is meer dan 5.1 discrete signalen te transporteren (op 1 exotische DTS uitzondering na).

Alleen via HDMI kan je (de nieuwe) 7.1-signalen transporteren. Wil je dus (écht) 7.1-geluid hebben moét je optisch vergeten. Okay, je kan natuurlijk ook bijvoorbeeld een Blu-ray speler via 8 analoge kabels aansluiten op de versterker maar dat gaat bij een PS3 niet op. Gewoon HDMI gebruiken dus.

Enige jammere is dat de PS3 de HD-signalen niet bitstream't en je dus niet op je versterker die coole aanduidingen zal zien staan, maar goed, het geluid zal er niet minder om worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Jheroun schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:50:
[...]

Dat lijkt handig maar in de praktijk krijg je dan vaak maar 2.0 terug wegens licentiecrap. In die hele HDMI/HDCP digitale standaard zit ergens de eis dat een device geen hoge kwaliteit signalen door mag linken ofzo. Wellicht kunnen sommige TV's het wel maar mijn Philips houdt zich (te) netjes aan de standaard. Hiermee kom je overigens ook tot het enige nadeel van de Onkyo 606, hij doet maar AVsync (audio delayen ivm videovertraging) tot 100ms, en dat is voor sommige beelverbeteraars in sommige TV's (zoals mijn Philips) te weinig. Als er een 607 komt met 200ms delay ga ik die van mij omruilen denk ik :) Tot die tijd staat HDNM uit voor de PS3, dan is de delay sowieso weg.
kabel in HDMI3 prikken en de tv een keertje uit en aanzetten: hé presto, 5.1 door je philips tv :)
(maar je hebt wel gelijk, hdcp is echt hoerig)

Grote probleem is gewoon dat de delay niet constant is. Wat op de ene zender of input een goeie instelling is, is voor een andere weer te veel of te weinig.

HDMI 1.3a biedt daar mogelijkheden voor, om door een tv te laten melden aan de receiver met hoeveel hij het geluid moet vertragen, maar je moet naar net geluk hebben dat het allemaal ondersteund wordt en werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:14:
[...]

kabel in HDMI3 prikken en de tv een keertje uit en aanzetten: hé presto, 5.1 door je philips tv :)
(maar je hebt wel gelijk, hdcp is echt hoerig)

Grote probleem is gewoon dat de delay niet constant is. Wat op de ene zender of input een goeie instelling is, is voor een andere weer te veel of te weinig.

HDMI 1.3a biedt daar mogelijkheden voor, om door een tv te laten melden aan de receiver met hoeveel hij het geluid moet vertragen, maar je moet naar net geluk hebben dat het allemaal ondersteund wordt en werkt)
Werkt dat kabel in de hdmi3 met de nieuwe type ook dan? Ik dacht dat dat alleen ging in de xx32 serie, ik heb een 9703. Als ik de handel een keer los heb zal ik het eens proberen.

De onkyo krijgt van de TV via hdmi 1.3a lipsync ook 200ms door, maar hij doet dan nog steeds maar 100ms volgens mij, op de display van de onkyo staat dan iets in de trant van "lip sync 200ms, AV synchronization 100ms". De buffer van de onkyo zal wel niet groot genoeg zijn om 200ms te kunnen vertragen. De laatste keer dat ik beeldverbeteraars aan had staan en de lipsync op de onkyop aan zag ik in ieder geval nog steeds lippen niet syncen met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ah, dus bij jou werkt die communicatie wel, da's wel erg cool en handig :)

Volgens mij heb ik in het philips topic gelezen dat het ook op de 9xx3 serie zou werken, maar helemaal zeker weet ik het niet.
't is iig snel getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb een Sony DAV DZ 260 op het oog (229 € bij de mediamarkt)
Deze heeft een optische ingang.

Is dit gelijk een garantie dat het werkt? Of zijn er nog andere factoren die belangrijk zijn

De opstelling die ik op het oog heb is dus PS3 via HDMI naar LCD en audio via Optisch naar 5.1 setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Euh, heb je het topic gelezen verder? Vergeet optisch, zorg voor een receiver met HDMI, tenzij je geen HD audioformaten wil horen, nu een nieuwe receiver zonder HDMI kopen om aan je PS3 en LCD TV te hangen lijkt me wat onhandig.

Als je persé je PS3 direct op je LCD wilt aansluiten en geluid optisch naar je receiver wilt sturen moet je zeker checken dat die receiver AV synchronisatie opties heeft want aan HDMI lipsync heb je niet zoveel als je audio een ander pad volgt. En dat gaat dan gewoon wel werken ja, maar tot max dolby digital 5.1 en DTS 6.1. Alle HD en 7.1 audio formaten (DTS-HD, Masteraudio, superturbodolby, weetikhoezehetallemaalnoemen) doen het dan echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Jheroun schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:20:
Euh, heb je het topic gelezen verder? Vergeet optisch, zorg voor een receiver met HDMI, tenzij je geen HD audioformaten wil horen, nu een nieuwe receiver zonder HDMI kopen om aan je PS3 en LCD TV te hangen lijkt me wat onhandig.

Als je persé je PS3 direct op je LCD wilt aansluiten en geluid optisch naar je receiver wilt sturen moet je zeker checken dat die receiver AV synchronisatie opties heeft want aan HDMI lipsync heb je niet zoveel als je audio een ander pad volgt. En dat gaat dan gewoon wel werken ja, maar tot max dolby digital 5.1 en DTS 6.1. Alle HD en 7.1 audio formaten (DTS-HD, Masteraudio, superturbodolby, weetikhoezehetallemaalnoemen) doen het dan echter niet.
Als je bewust op zoek gaat naar een setje van "maar" 230 € dan lijkt het me al duidelijk dat ik niet op zoek ben naar de allerbeste kwaliteit. Mij gaat het erom of ik in deze opstelling met deze hardware 5.1 geluid kan krijgen. Dat is voor mij voldoende.

Wat zou er kunnen gebeuren in het slechtse geval? audio die niet synchroon loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

wicked1980 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:08:
Ik heb een Sony DAV DZ 260 op het oog (229 € bij de mediamarkt)
Deze heeft een optische ingang.

Is dit gelijk een garantie dat het werkt? Of zijn er nog andere factoren die belangrijk zijn

De opstelling die ik op het oog heb is dus PS3 via HDMI naar LCD en audio via Optisch naar 5.1 setje
Met dit setje ga je inderdaad gewoon 5.1 geluid hebben via optisch. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Anoniem: 275797 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:21:
[...]

Met dit setje ga je inderdaad gewoon 5.1 geluid hebben via optisch. Geen enkel probleem.
Top _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
wicked1980 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:49:
Wat zou er kunnen gebeuren in het slechtse geval? audio die niet synchroon loopt?
Daar moet je niet zo snel overheen stappen, het is echt ongelooflijk storend! Mijn moeder had er zelfs last van, toen het probleem bij hen speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Raymond schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:15:
[...]

Daar moet je niet zo snel overheen stappen, het is echt ongelooflijk storend! Mijn moeder had er zelfs last van, toen het probleem bij hen speelde.
Heb je gelijk in. Ik denk dat ik het beter anders had kunnen verwoorden. Maar audio die niet synchroon loopt is inderaad onacceptabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Naar aanleiding van de reacties heb ik toch maar besloten om te gaan voor een goede 5.1 set, dit om het feit dat hd geluid inderdaad nog zeldzaam is en ik beter kan investeren in een goede 5.1 set.

Nu trek ik de volgende conclusie uit alle reacties.

Om mijn playstation3 in combinatie te gebruiken met een home cinema set kan ik het beste een reciever kopen met daarin hdmi in en out. Ik begrijp dan dat het beeld en geluid over de hdmi gaan van de playstation > reciever > tv. Is bovenstaande constructie dan dus met behoud van 5.1 surround geluid en hd beeld??? ( In mijn geval HD ready ) Ik gebruik dan dus alleen maar een HDMI kabel van playstation naar reciever naar tv.....

Ik zie tussen de reacties door namelijk ook mensen praten over optische bekabeling voor geluid, ik kan niet echt wijzer worden waarom dat beter moet zijn inplaats van alleen hdmi voor beeld en geluid te gebruiken..

ps: Ik heb maar 1 hdmi aansluiting op mijn tv en ik moet zeggen dat het een wat oudere type lcd is: Sony Bravia KLV-S40A10E dus het zal 1 van de eerdere HDMI versies zijn, maakt dit wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:09
V525 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:33:
Naar aanleiding van de reacties heb ik toch maar besloten om te gaan voor een goede 5.1 set, dit om het feit dat hd geluid inderdaad nog zeldzaam is en ik beter kan investeren in een goede 5.1 set.

Nu trek ik de volgende conclusie uit alle reacties.

Om mijn playstation3 in combinatie te gebruiken met een home cinema set kan ik het beste een reciever kopen met daarin hdmi in en out. Ik begrijp dan dat het beeld en geluid over de hdmi gaan van de playstation > reciever > tv. Is bovenstaande constructie dan dus met behoud van 5.1 surround geluid??
Ik gebruik dan dus alleen maar een HDMI kabel van playstation naar reciever naar tv.....

Ik zie tussen de reacties door namelijk ook mensen praten over optische bekabeling voor geluid, ik kan niet echt wijzer worden waarom dat beter moet zijn inplaats van alleen hdmi voor beeld en geluid te gebruiken..

ps: Ik heb maar 1 hdmi aansluiting op mijn tv en ik moet zeggen dat het een wat oudere type lcd is: Sony Bravia KLV-S40A10E dus het zal 1 van de eerdere HDMI versies zijn, maakt dit wat uit?
Om het allemaal makkelijk te maken:

ps3 -> HDMI -> Receiver -> HDMI -> tv

Dus 2 hdmi kabels.

Je ps3 verstuurt het geluid en beeld naar je receiver.

Receiver stuurt het 5.1 geluid naar je boxen en het beeld naar je tv.

Met lipsync heb je dan geen last van verschil in geluid en beeld.

Meer is het echt niet.

Optisch is niet beter dan HDMI, het geeft je een extra aansluitmogelijkheid als je geen HDMI (meer) hebt. Het blijft gewoon digitaal geluid. HDMI doet beeld en geluid, optisch alleen geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Sevenhunt op 16-12-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Sevenhunt schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:39:
[...]

Om het allemaal makkelijk te maken:

ps3 -> HDMI -> Receiver -> HDMI -> tv

Dus 2 hdmi kabels.

Je ps3 verstuurt het geluid en beeld naar je receiver.

Receiver stuurt het 5.1 geluid naar je boxen en het beeld naar je tv.

Met lipsync heb je dan geen last van verschil in geluid en beeld.

Meer is het echt niet.
Bedankt, het is me nu duidelijk snap alleen het optische verhaal niet... Of moet je optisch gebruiken als je reciever niet audio over hdmi ondersteund? Enigste voorwaarden is dan dus dat de reciever over de optie audio over hdmi beschikt, neem aan dat de meeste nieuwe modellen dat wel doen toch. En heb ik nu dan wel de mogelijkheid tot het verkrijgen van hd surround? Dit is alleen mogelijk op de nieuwe hdmi versie 1.3??
Mijn tv heeft waarschijnlijk 1 van de eerste versies van hdmi, maar dat staat er natuurlijk los van ( Geluid gaat van playstation naar reciever mijn tv staat daar nog los van ) of zie ik dat verkeerd?

Iemand misschien een goed advies m.b.t. een degelijke reciever met daabij een speakerset met een goede subwoofer ( Budget is max 800€ , maar neem aan dat er genoeg te vinden is onder dit budget omdat er geen blue ray speler meer bij zit)

[ Voor 27% gewijzigd door V525 op 16-12-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
V525 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:42:
[...]

Bedankt, het is me nu duidelijk snap alleen het optische verhaal niet... Of moet je optisch gebruiken als je reciever niet audio over hdmi ondersteund? Enigste voorwaarden is dan dus dat de reciever over de optie audio over hdmi beschikt, neem aan dat de meeste nieuwe modellen dat wel doen toch. Iemand misschien een goed advies m.b.t. een degelijke reciever met daabij een speakerset met een goede subwoofer ( Budget is max 800€ , maar neem aan dat er genoeg te vinden is onder dit budget omdat er geen blue ray speler meer bij zit)
Optisch heb ik net toevallig erbij gezet in mn reply.

En het wordt toch zelf zoeken en luisteren naar een set die bevalt hoor, er is voldoende.
Zoek maar op kieskeurig naar satellietsystemen en receivers.
Denk dat het een satellietsysteem wordt? Want met goede losse boxen haal je het toch niet voor dat bedrag.

Kijk dan naar de merken als harman kardon-Denon-Onkyo-Marantz, heb je een veilige goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Ja zal inderdaad richting zon systeem gaan..... Denk dat voor de reciever een Onkyo 606 qua prijs en mogelijkheden een erg goede keus is of een Sony HT-DDWG800 , misschien moet ik mijn budget wat bijstellen om betere boxen te krijgen. :)

En heb ik nu dan wel de mogelijkheid tot het verkrijgen van nieuwe soorten (hd)surround? Dit is alleen mogelijk op de nieuwe hdmi versie 1.3?? Mijn tv heeft waarschijnlijk 1 van de eerste versies van hdmi, maar dat staat er natuurlijk los van ( Geluid gaat van playstation naar reciever mijn tv staat daar nog los van ) of zie ik dat verkeerd?
Zo lang de reciever maar over 1.3 beschikt en playstation3 ondersteund het van zichzelf al toch

[ Voor 55% gewijzigd door V525 op 16-12-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 22:11
Je PS3 pakt het HD audio signaal alleen al uit voor hij het naar je receiver stuurt. Er gaat dus geen HD audio lampje branden, maar je hebt weldegelijk HD audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

als je zo rond de 800 euro uit wilt gaan geven heb je een hoop opties het beste wat je kan gaan doen is gewoon luisteren. Of in componenten beginnen. Dus bijvoorbeeld beginnen in een stereo opstelling en deze langzaam uitbreiden naar een 7.1 ofzo.

Als je liever gewoon gelijk een 5.1 opstelling wilt hebben en de mogelijkheid wilt hebben deze te upgraden naar een 7.1 kan je een goede receiver kopen met een een leuke set speakers.
Ik ben zelf erg weg van de mordaunt short speakers in combinatie met marantz versterkers.
bvb
http://www.kieskeurig.nl/...ort/genie/prijzen/139384/
http://www.kieskeurig.nl/...aunt-short/alumni/269043/
dit alles op een
http://www.kieskeurig.nl/receiver/marantz/sr4002/268721/
Met de alumni set ben je in mijn ogen wat beter af betere sats en een iets wat betere sub. Maar dan zit je wel wat over budget.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245367

Misschien de sony str dg820 wat voor je? Deze komt redelijk goed uit de testen, en kan ook met elk geluidsformaat om. Als je iets meer wilt uitgeven misschien een sony str da2400.

• Jheroun
  • Niet online
V525 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:42:
[...]

Bedankt, het is me nu duidelijk snap alleen het optische verhaal niet... Of moet je optisch gebruiken als je reciever niet audio over hdmi ondersteund? Enigste voorwaarden is dan dus dat de reciever over de optie audio over hdmi beschikt, neem aan dat de meeste nieuwe modellen dat wel doen toch. En heb ik nu dan wel de mogelijkheid tot het verkrijgen van hd surround? Dit is alleen mogelijk op de nieuwe hdmi versie 1.3??
Mijn tv heeft waarschijnlijk 1 van de eerste versies van hdmi, maar dat staat er natuurlijk los van ( Geluid gaat van playstation naar reciever mijn tv staat daar nog los van ) of zie ik dat verkeerd?

Iemand misschien een goed advies m.b.t. een degelijke reciever met daabij een speakerset met een goede subwoofer ( Budget is max 800€ , maar neem aan dat er genoeg te vinden is onder dit budget omdat er geen blue ray speler meer bij zit)
Optisch heb je alleen nodig als je apparatuur hebt die geen HDMI 1.3a ondersteunt (volgens mij zit audio in HDMI daar pas bij). Optisch (of correcter, S/PDIF) is net zo digitaal als HDMI alleen HDMI heeft veel meer bandbreedte dus er kunnen meer kanalen en hogere bitrates overheen. Nieuwe receivers ondersteunen HDMI1.3a, dat je TV het niet doet maakt dus niet uit, die krijgt de audio niet.

Lipsync issues krijg je, afhankelijk van je TV, hiermee juist WEL. Omdat audio en video tegelijk op je receiver komen en de audio direct wordt afgespeeld terwijl de video eerst nog door je TV geprocessed moet worden. Dit kan je dan weer oplossen door de beeldverbeteraars van je TV uit te zetten of door een receiver te kopen die de audio even delayed tot de TV zover is.

Wat je receiver betreft zou ik in ieder geval gaan voor iets dat instellen van een delay tot minimaal 200ms toelaat. Ik heb een Onkyo 606 en die gaat maar tot 100ms, dat is voor mijn TV (philips 9703) dus zo'n 100ms te weinig.

• V525
Jheroun schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:22:
[...]

Optisch heb je alleen nodig als je apparatuur hebt die geen HDMI 1.3a ondersteunt (volgens mij zit audio in HDMI daar pas bij). Optisch (of correcter, S/PDIF) is net zo digitaal als HDMI alleen HDMI heeft veel meer bandbreedte dus er kunnen meer kanalen en hogere bitrates overheen. Nieuwe receivers ondersteunen HDMI1.3a, dat je TV het niet doet maakt dus niet uit, die krijgt de audio niet.

Lipsync issues krijg je, afhankelijk van je TV, hiermee juist WEL. Omdat audio en video tegelijk op je receiver komen en de audio direct wordt afgespeeld terwijl de video eerst nog door je TV geprocessed moet worden. Dit kan je dan weer oplossen door de beeldverbeteraars van je TV uit te zetten of door een receiver te kopen die de audio even delayed tot de TV zover is.

Wat je receiver betreft zou ik in ieder geval gaan voor iets dat instellen van een delay tot minimaal 200ms toelaat. Ik heb een Onkyo 606 en die gaat maar tot 100ms, dat is voor mijn TV (philips 9703) dus zo'n 100ms te weinig.
Bedankt voor je reactie, maakt een hoop duidelijk. Alleen nu komt er dus weer een nieuw probleem bij: lipsync....... Ik snap de achterliggende gedachte van het probleem. Je raad dus aan om een versterker met minstens een delay van 200ms aan te schaffen

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Is afhankelijk van je tv natuurlijk.
Gebruik zelf een 20ms delay (wat prima werkt) op een plasma televisie.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Jheroun schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:22:
[...]

Optisch heb je alleen nodig als je apparatuur hebt die geen HDMI 1.3a ondersteunt (volgens mij zit audio in HDMI daar pas bij).
Audio zit al bij HDMI 1.0.
Optisch (of correcter, S/PDIF) is net zo digitaal als HDMI alleen HDMI heeft veel meer bandbreedte dus er kunnen meer kanalen en hogere bitrates overheen. Nieuwe receivers ondersteunen HDMI1.3a, dat je TV het niet doet maakt dus niet uit, die krijgt de audio niet.
Correct, die ondersteunen de DD en DTS HD formaten. Echter, iedere HDMI pratend apparaat (zover ik weet) kan dit omzetten naar LPCM, dus het is zeker geen vereiste.
HDMI 1.3a ondersteund wel automatische lipsynccorrectie, moet het wel aan beide kanten HDMI 1.3a zijn. ;)

Zie hier voor de fijne uitleg van HDMI en wat het wel en niet kan:

http://www.audioholics.co...-difference-hdmi-versions

Aannames zijn fataal.

• V525
Maar met een goede versterker mocht ik last hebben vanlipsync is dit dus gemakkelijk te verhelpen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Jop. Time delay instellen. :) Eigenlijk heb je per definitie last van lip-sync met een LCD of Plasma, zoals al eerder gezegd door alle processing die de schermen doen. Hoeveel time-delay je nodig hebt varieërt per scherm enzo, dus des te hoger des te beter.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
Sorry als ik je topic steel, maar ik heb momenteel een SONY 40W4500 tv + PlayStation 3 en ik ben ook opzoek naar een goede set en dan het liefst zonder DVD/BD speler. Nu zat ik eerste te kijken naar de Logitech Z-5500 Digital die prijs technisch opzich wel interessant is maar de TOSLINK geeft niet heel erg veel vrijheid, nu zat ik ondertussen te kijken naar een ONKYO 7.1 setje welke ook Dolby TRUE HD en DTS Master Audio kon decoderen(kostte ook gelijk 900 euro) maar toen kwam ik er achter dat de PS3 deze enkel al gedecodeerd uitstuurt. Dus vroeg ik me af of ik dan net zo goed een 7.1 setje kan kopen zonder HD(als die er zijn) ondersteuning aangezien de PS3 dat toch al doet? En welk setje is dan het meest interssant voor een budget van rond de 300/400 euro... En hoe zit dat met de HDMI aansluiting, ik lees hier wel veel over lipsynchronisatie, maar hoe zit het met de input lag als je hem doorlust, want het lijkt mij toch dat een extra tussen stop wel enigszins vertraging met zich mee brengt...

[ Voor 15% gewijzigd door Rctworld op 23-12-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Topic steel je niet hoor meer reacties hoor beter. :)
Kan zelf geen antwoord geven op jou vragen..., maar ben zelf nog steeds op zoek naar een mooie home cinema set zonder blue ray speler budget tussen de 500 en 800€

Jij al iets gevonden in jouw budget?

Mijn vragen m.b.t. het aansluiten van een set op een playstation zijn wel beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:01

Fjeze

AllesPerfect!

Rctworld schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:18:
Sorry als ik je topic steel, maar ik heb momenteel een SONY 40W4500 tv + PlayStation 3 en ik ben ook opzoek naar een goede set en dan het liefst zonder DVD/BD speler. Nu zat ik eerste te kijken naar de Logitech Z-5500 Digital die prijs technisch opzich wel interessant is maar de TOSLINK geeft niet heel erg veel vrijheid, nu zat ik ondertussen te kijken naar een ONKYO 7.1 setje welke ook Dolby TRUE HD en DTS Master Audio kon decoderen(kostte ook gelijk 900 euro) maar toen kwam ik er achter dat de PS3 deze enkel al gedecodeerd uitstuurt. Dus vroeg ik me af of ik dan net zo goed een 7.1 setje kan kopen zonder HD(als die er zijn) ondersteuning aangezien de PS3 dat toch al doet? En welk setje is dan het meest interssant voor een budget van rond de 300/400 euro... En hoe zit dat met de HDMI aansluiting, ik lees hier wel veel over lipsynchronisatie, maar hoe zit het met de input lag als je hem doorlust, want het lijkt mij toch dat een extra tussen stop wel enigszins vertraging met zich mee brengt...
Ik heb ook een Sony 40", de 40L4000 i.c.m. met de PS3.
Ik had eerst de Z-5500 toen dit alles op mijn slaapkamer stond, nu ga ik samenwonen en komt het geheel dus in de woonkamer te staan.
Dit was voor mij rede om toch opnieuw te investeren in een nieuwe audio installatie, dit omdat de Z-5500 toch wat dingen mist die in de woonkamer wel erg prettig zijn. (Radio, meerdere HDMI apparaten aan kunnen sluiten, enz)

Ik heb gekozen voor de Onkyo SR606 i.c.m. de Harman/Kardon HKTS11, ik ga dit weekend over verhuizen en ga dan alles eens goed aansluiten (kabels liggen al mooi onder de vloer door).
Heb het tot nu toe alleen als 3.1 opstelling kunnen testen op me slaapkamer zonder echt alles af te stellen en moet zeggen het is nu al een flinke verbetering t.o.v. de Z-5500 (wat al geen slecht geluid gaf).

Ik wil wel in de toekoms de 2 Frontspeakers gaan vervangen door 2 zuilen ( JBL E80's denk ik) en dan wellicht er een 7.1 set van maken, of gewoon 5.1 en 2 speakers van de HKTS11 als "reserve" te bewaren.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ja, maar je versterker zal toch echt HDMI 1.3(a) moeten ondersteunen wil je er daarmee die audio ook af kunnen halen (laten decoderen), ipv. enkel 'pass-through'.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
albatross schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:25:
[...]

Ja, maar je versterker zal toch echt HDMI 1.3(a) moeten ondersteunen wil je er daarmee die audio ook af kunnen halen (laten decoderen), ipv. enkel 'pass-through'.
en waarom zou je dat willen als je al een ps3 hebt?
die doet het decoderen toch al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Shunt schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:52:
[...]

Het enige wat ik melde is dat 7.1 wel degleijk mogelijk is over optich of je het hier nu hebt over 8 losse kanalen of een7 kanaals waar de laatste een gesplits mono kanaal. (ik dacht mij echt te kunnen herinneren dat er een vorm van 7.1 was welke echt een 8 kanaals output had welke ook over optical ging. maar dan vergis ik mij daar in. Volgens mij zijn mijn verdere tips juist niet verwarrend maar informatief zoniet geef even aan wat er dan verwarrend aan is AUB.
Nee, Brad Pitt heeft volledig gelijk: discreet 7.1 geluid is niet mogelijk over Optisch. Dat je er met een 'matrix' truuk toch nog wat van kunt maken betekent weinig tot niks (dat is als zeggen dat een stereo stream waar Dolby ProLogic II overheen is gegaan ook 5.1 kanaals geluid is).

Over de PS3 en 7/5.1 HD audio kunnen we simpel wezen: dat kan alleen over HDMI. Bovendien stuurt de PS3 deze signalen niet als 'bitstream' uit, maar converteert ze zelf eerst naar LPCM. En Optisch is sowieso gelimiteerd tot 2.0 LPCM (en zelfs niet eens gedownmixed, maar gewoon maar 2 van de 7/5 kanalen).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Sevenhunt schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:27:
[...]

en waarom zou je dat willen als je al een ps3 hebt?
die doet het decoderen toch al
Zie mijn laatste post: omdat Optisch gelimiteerd is tot 2.0 LPCM. Ga je dus niks aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Mooie combo inderdaad met de Onkyo en HKts11, zat zelf ook aan deze set te denken zit ik nog mooi binnen budget, iemand ervaringen met het geluid?
N-E-R-D schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:45:
[...]

Ik heb ook een Sony 40", de 40L4000 i.c.m. met de PS3.
Ik had eerst de Z-5500 toen dit alles op mijn slaapkamer stond, nu ga ik samenwonen en komt het geheel dus in de woonkamer te staan.
Dit was voor mij rede om toch opnieuw te investeren in een nieuwe audio installatie, dit omdat de Z-5500 toch wat dingen mist die in de woonkamer wel erg prettig zijn. (Radio, meerdere HDMI apparaten aan kunnen sluiten, enz)

Ik heb gekozen voor de Onkyo SR606 i.c.m. de Harman/Kardon HKTS11, ik ga dit weekend over verhuizen en ga dan alles eens goed aansluiten (kabels liggen al mooi onder de vloer door).
Heb het tot nu toe alleen als 3.1 opstelling kunnen testen op me slaapkamer zonder echt alles af te stellen en moet zeggen het is nu al een flinke verbetering t.o.v. de Z-5500 (wat al geen slecht geluid gaf).

Ik wil wel in de toekoms de 2 Frontspeakers gaan vervangen door 2 zuilen ( JBL E80's denk ik) en dan wellicht er een 7.1 set van maken, of gewoon 5.1 en 2 speakers van de HKTS11 als "reserve" te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Nog even voor de duidelijkheid om zeker te zijn van mijn aankopen

Ik heb een sony bravia tv 42 inch met 1x hdmi ( Geen1.3 zal wel 1 van de 1e zijn ), maakt verder niet uit toch, alleen als ik mijn digitale decorder via de versterker lus moet ik 1.3 hebben of zie ik dat verkeerd.
en een playstation 3
Digitale tv kastje van ziggo

Hierbij wil ik een onkyo tx sr606 versterker en de HKTS11 set van Harman Kardon aanschaffen.
Playstation 3 ga ik dan voornamelijk als blue ray speler gebruiken.

Is met deze combo het ook mogelijk om films met de nieuwe true hd formaat af te spelen, ja tog?
Want er zijn ook goedkopere onkyo modellen, maar die hebben dan de nieuwste afspeel formaten weer niet

[ Voor 12% gewijzigd door V525 op 23-01-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
V525 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:41:

Ik heb een sony bravia tv 42 inch met 1x hdmi ( Geen1.3 zal wel 1 van de 1e zijn ), maakt verder niet uit toch, alleen als ik mijn digitale decorder via de versterker lus moet ik 1.3 hebben of zie ik dat verkeerd.
en een playstation 3

Hierbij wil ik een onkyo tx sr606 versterker en de HKTS11 set van Harman Kardon aanschaffen.

Is met deze combo het ook mogelijk om films met de nieuwe true hd formaat af te spelen, ja tog?
Want er zijn ook goedkopere onkyo modellen, maar die hebben dan de nieuwste afspeel formaten weer niet
Ja, daat gaat werken, zo. Dat je TV geen HDMI 1.3a is boeit niet; immers, het geluid gaat, via HDMI, naar je versterker: je TV heeft het niet nodig.

EDIT: Lip sync is een functie van HDMI 1.3; beide apparaten, zowel versterker als TV, zullen dit dus moeten ondersteunen.

[ Voor 6% gewijzigd door albatross op 23-01-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
V525 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:41:

en een playstation 3

Gaat perfect werken.
Maar voor de afspeelformaten alleen hoef je dat natuurlijk niet te doen.
De ps3 decodeert al, en dan via lpcm via hdmi naar je receiver.
Kan bij de ps3 niet eens anders met de hd formaten. Want hij kan die niet bitstreamen.

Maar de 606 heeft natuurlijk wel meerdere voordelen tov goedkopere modellen, en die zijn het meer in geld zeker waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Sevenhunt op 23-01-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Sevenhunt schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:06:
[...]

Gaat perfect werken.
Maar voor de afspeelformaten alleen hoef je dat natuurlijk niet te doen.
De ps3 decodeert al, en dan via lpcm via hdmi naar je receiver.
Kan bij de ps3 niet eens anders met de hd formaten. Want hij kan die niet bitstreamen.

Maar de 606 heeft natuurlijk wel meerdere voordelen tov goedkopere modellen, en die zijn het meer in geld zeker waard.
Eigenlijk deed ik het alleen voor de afspeelformaten.... en meerdere hdmi ingangen gericht op de toekomst, maar snap dan niet helemaal wat je bedoelt de ps3 decodeert al? Neem aan dat de ps3 de nieuwe formaten ondersteund en als je deze over je surround set wil heben dat je ook versterker nodig hebt die deze formaten ondersteund

[ Voor 3% gewijzigd door V525 op 23-01-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
V525 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:16:
[...]

maar snap dan niet helemaal wat je bedoelt de ps3 decodeert al? Neem aan dat de ps3 de nieuwe formaten ondersteund en als je deze over je surround set wil heben dat je ook versterker nodig hebt die deze formaten ondersteund
Precies wat ie zegt: TrueHD, DTS-MA, het wordt allemaal zelf al gedecodeerd door de PS3 (naar LPCM). Je zult dus nooit je HD-lampje op je versterker zien gaan branden. :) Voor de rest maakt het niks uit, uiteraard, want LPCM is niets anders dan de gedecodeerde, ongecomprimeerde TrueHD/DTS-MA stream (daarom noemen we LPCM dus ook wel 'raw'). Als de PS3 het niet zelf decodeerde, had je versterker het moeten doen; wat ook prima had gegaan, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
albatross schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:28:
[...]

Precies wat ie zegt: TrueHD, DTS-MA, het wordt allemaal zelf al gedecodeerd door de PS3 (naar LPCM). Je zult dus nooit je HD-lampje op je versterker zien gaan branden. :) Voor de rest maakt het niks uit, uiteraard, want LPCM is niets anders dan de gedecodeerde, ongecomprimeerde TrueHD/DTS-MA stream (daarom noemen we LPCM dus ook wel 'raw'). Als de PS3 het niet zelf decodeerde, had je versterker het moeten doen; wat ook prima had gegaan, natuurlijk.
Aha het kwartje is gevallen, beetje dubbelop dus misschien maar kijken naar een goedkoper model of zijn de voordelen echt groter dan een ander model van onkyo, kan deze zelf namelijk niet echt plaatsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
V525 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:47:
[...]

Aha het kwartje is gevallen, beetje dubbelop dus misschien maar kijken naar een goedkoper model of zijn de voordelen echt groter dan een ander model van onkyo, kan deze zelf namelijk niet echt plaatsten
Als je de 506 bedoelt, die kan geen audio uit een hdmi kabel halen. Daar heeft ie optisch voor nodig, en die kan weer geen HD Formaten :).
Die valt dus af.

Dan is nog een iets goedkopere de 576, die is hetzelfde als de 506, maar met het verschil dat hij wel het geluid uit hdmi kan halen. Een goede optie dus, iets minder aansluitingen en functies dan de 606.

En anders oudere modellen, maar dan worden de hdmi aanlsuitingen weer iets ouder enzo.
Had jezelf een andere in gedachten dan 506 of 576?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Sevenhunt schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:18:
[...]

Als je de 506 bedoelt, die kan geen audio uit een hdmi kabel halen. Daar heeft ie optisch voor nodig, en die kan weer geen HD Formaten :).
Die valt dus af.

Dan is nog een iets goedkopere de 576, die is hetzelfde als de 506, maar met het verschil dat hij wel het geluid uit hdmi kan halen. Een goede optie dus, iets minder aansluitingen en functies dan de 606.

En anders oudere modellen, maar dan worden de hdmi aanlsuitingen weer iets ouder enzo.
Had jezelf een andere in gedachten dan 506 of 576?
Ik heb zo hier en daar goed rondgekeken, maar denk dat de oorspronkelijke reciever onkyo 606 het toch maar gaat worden.. Wanneer alles staat zal ik wat fotos plaatsen in plaats hier je home cinema pics

[ Voor 5% gewijzigd door V525 op 23-01-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Of heeft iemand een betere optie voor een sataliet systeem / reciever

Het volgende wil ik minimaal hebben:

Harman/Kardon HKTS11, dus een reciever die optimaal deze set aanstuurd....
- Hdmi in en out op reciever, geen uadio over optisch!
- Ondersteuning voor nieuwe hd audio formaten doet playstation al, dus is niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
V525 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:47:
[...]

Aha het kwartje is gevallen, ....
Wellicht nog niet ver genoeg. :)
V525 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:22:

Het volgende wil ik minimaal hebben:

Harman/Kardon HKTS11, dus een reciever die optimaal deze set aanstuurd....
- Hdmi in en out op reciever, geen audio over optisch!
- Ondersteuning voor nieuwe hd audio formaten doet playstation al, dus is niet nodig
Ter leering ende vermaeck zal ik het nog 1 maal verduidelijken:

Ook wat verder naar boven in dit draadje krijg ik de indruk dat de idee dat de PS3 zelf deze HD audio decodeert dus ook inhoudt dat je dan geen duurdere TrueHD/DTS-MA nodig zou hebben. Kijk, in de strikste zin heb je gelijk: je zou in theorie met een versterker uitkunnen die alleen maar 7.1 LPCM over HDMI aankan, zonder ook TrueHD/DTS-MA decoders aan boord te hebben. Maar je voelt wel dat een HDMI 1.3a compatible versterker 'uiteraard' ook met die bewuste decoders uitgerust is (immers, op de wereldbevolking gezien, wie heeft er nou een PS3?). Als je dus gaat zoeken naar een versterker die geen HD audio formaten aankan, zul je zeer waarschijnlijk bedrogen uitkomen.
Of heeft iemand een betere optie voor een sataliet systeem / reciever
Je zou ook eens naar de Marantz SR 5003 kunnen kijken. Die heb ik ook, en die is top-klasse in zijn prijs-klasse (ca. 645 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
albatross schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:47:
[...]

Wellicht nog niet ver genoeg. :)

[...]

Ter leering ende vermaeck zal ik het nog 1 maal verduidelijken:

Ook wat verder naar boven in dit draadje krijg ik de indruk dat de idee dat de PS3 zelf deze HD audio decodeert dus ook inhoudt dat je dan geen duurdere TrueHD/DTS-MA nodig zou hebben. Kijk, in de strikste zin heb je gelijk: je zou in theorie met een versterker uitkunnen die alleen maar 7.1 LPCM over HDMI aankan, zonder ook TrueHD/DTS-MA decoders aan boord te hebben. Maar je voelt wel dat een HDMI 1.3a compatible versterker 'uiteraard' ook met die bewuste decoders uitgerust is (immers, op de wereldbevolking gezien, wie heeft er nou een PS3?). Als je dus gaat zoeken naar een versterker die geen HD audio formaten aankan, zul je zeer waarschijnlijk bedrogen uitkomen.

[...]

Je zou ook eens naar de Marantz SR 5003 kunnen kijken. Die heb ik ook, en die is top-klasse in zijn prijs-klasse (ca. 645 euro).
Moet ik je toch ergens ongelijk geven.
Zals ik aangaf, de onkyo 576 is precies een versterker die de ts zoekt.
Goedkoper dan de 606, goede kwaliteit, geen hd formaten, wel hdmi 1.3a.
Of de panasonics, en nog meer voorbeelden hoor.

Maar over het algemeen kan de ts gewoon zoeken naar een receiver met hdmi 1.3a in de prijs/kwaliteit range die hij wil. Of er dan hd formaten in de receiver zitten, maakt niet uit.

Dus versterkers met hdmi 1.3a maar zonder hd audio formaten bestaan wel degelijk.

En je marantz voorbeeld is al duurder dan de 606, dus dat zou geen optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Sevenhunt schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:53:
[...]

Moet ik je toch ergens ongelijk geven.
Zals ik aangaf, de onkyo 576 is precies een versterker die de ts zoekt.
Goedkoper dan de 606, goede kwaliteit, geen hd formaten, wel hdmi 1.3a.
Het is nog maar zeer de vraag of de Onkyo 576 echt HDMI 1.3a is; alles wijst erop, dat hij in feite slechts HDMI 1.2a is:

http://www.avforums.com/f...-576-hdmi-1-3a-specs.html

In ieder geval kan ie sowieso wel multi-channel LPCM aan, dus daar heb je dan wel gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
albatross schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:01:
[...]

Het is nog maar zeer de vraag of de Onkyo 576 echt HDMI 1.3a is; alles wijst erop, dat hij in feite slechts HDMI 1.2a is:

http://www.avforums.com/f...-576-hdmi-1-3a-specs.html

In ieder geval kan ie sowieso wel multi-channel LPCM aan, dus daar heb je dan wel gelijk in.
Ik zie wat je bedoelt ja, kende dat topic nog niet.
Om het makkelijker te maken voor de ts kunnen we dan zeggen dat het ook hdmi 1.2.a mag zijn :), of maakt dat het nou weer lastiger;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Sevenhunt schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:24:
[...]

Ik zie wat je bedoelt ja, kende dat topic nog niet.
Om het makkelijker te maken voor de ts kunnen we dan zeggen dat het ook hdmi 1.2.a mag zijn :), of maakt dat het nou weer lastiger;)
De TS gaf specifiek aan alleen maar multi-channel LPCM nodig te hebben. Je had dus gelijk: hij kan volstaan met een HDMI 1.2a versterker. :) Kennelijk zijn die er dus. My bad.

Eerlijk gezegd zou ik wellicht toch voor de Onkyo 606 gaan als ik hem was: is toch de betere versterker, en kost relatief maar een beetje extra. Maar goed, voor wat ie wil, dat gaat met het 'mindere' model ook prima lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
albatross schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:35:
[...]

De TS gaf specifiek aan alleen maar multi-channel LPCM nodig te hebben. Je had dus gelijk: hij kan volstaan met een HDMI 1.2a versterker. :) Kennelijk zijn die er dus. My bad.

Eerlijk gezegd zou ik wellicht toch voor de Onkyo 606 gaan als ik hem was: is toch de betere versterker, en kost relatief maar een beetje extra. Maar goed, voor wat ie wil, dat gaat met het 'mindere' model ook prima lukken.
Knip / Knip

[ Voor 13% gewijzigd door V525 op 24-01-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
albatross schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:35:
[...]

Bedankt voor alle reacties, heb besloten om voor de 606 te gaan.. Aangezien het prijsverschil voor mij te minimaal is en met het oog gericht op ( wijzigingen in apparaten ) de toekomst.

Hierbij koop ik ook de Harman/Kardon HKTS11 speakerset, volgende week salaris dus dan gelijk naar de winkel :)

[ Voor 21% gewijzigd door V525 op 24-01-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-07 23:47
Ik heb een probleem:
Gisteren heb ik mijn nieuwe Z5500 luidsprekersysteem van Logitech geinstalleerd.
Hoewel er een blad bijzat waarop stond dat de wooffer op minstens 60cm van andere elektronische apparaten moet staan, heb ik hem om ongeveer 40 cm van de PS3 staan (meest ideale oplossing ivm plaats en kabellengte).
Gisteren en vandaag ging alles prima, tot ik daarnet de PS3 opstartte. Het beeld was een en al storing.
Heb opnieuw opgestart, HDMI ontkoppelt, componentkabel gebruikt ... niets werkt.
De wooffer stond nog niet op ongeveer een tiende van wat het kan doen qua volume.
Ik vrees dat het magnetisch veld de PS3 'ontregeld' heeft.
Iemand enige ervaring hiermee?

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:59
Dat is flink balen maar ik kan me niet voorstellen dat het door de ps3 komt, vooral als hij 40 cm er vanaf stond. Ik heb zelf een ps3 5 weken lang óp de woofer gezet en daar is niks mis mee. Mijn pc staat ook al tijden naast de sub en ook daar is niks mis mee. Ik hoop dat je kan achterhalen wat er mis is met de ps3, maar ik denk dat het meer toeval is dat de sub erbij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-07 23:47
Heb daarnet de stroomkabel uit de PS3 gehaald en een kwartier later weer ingestoken.
Resultaat: alles werkt weer zoals het moet :)
Bedankt voor de info, ik zat toch even het ergste te vrezen

Note to self: wooffer is met één 'f'

Edit: wil dit dan ook zeggen dat ik niet paranoïde moet zijn, en de woofer (ik leer snel ;)) goed mag laten blazen?

[ Voor 20% gewijzigd door Zwartkijker op 24-01-2009 19:29 ]

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Martijn1990 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:01:
Dat is flink balen maar ik kan me niet voorstellen dat het door de ps3 komt, vooral als hij 40 cm er vanaf stond. Ik heb zelf een ps3 5 weken lang óp de woofer gezet en daar is niks mis mee. Mijn pc staat ook al tijden naast de sub en ook daar is niks mis mee. Ik hoop dat je kan achterhalen wat er mis is met de ps3, maar ik denk dat het meer toeval is dat de sub erbij stond.
PS3 op de subwoofer lijkt me geen strak plan. Krijg je het xbox360 krassen effect :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Ik had er eigenlijk niet gelijk bij stilgestaan dat hij er niet op moest staan. Nu is hij er inmiddels af en er verder dan 60 cm vandaan en er is niks aan de hand. Weet alleen niet wat je precies met het xbox 360 krassen effect bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Martijn1990 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:08:
Weet alleen niet wat je precies met het xbox 360 krassen effect bedoelt ;)
Als je PS3 trilt door de woofer kan de dvd wat gaan wiebelen waardoor de laser er krassen op kan maken. Doet de laser van de 360 ook doordat er geen kussentjes in zaten tegen bescherming.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Martijn1990 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:08:
Weet alleen niet wat je precies met het xbox 360 krassen effect bedoelt ;)
Zo'n woofer trilt nogal, weet je. :) Niet echt bevorderlijk voor je laser/Blu-Ray schijfjes; die zouden daardoor zeker kunnen gaan krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
@ Beiden hierboven: Ah thanks, had ik idd niet aan gedacht. Hij stond toen op de woofer in de huiskamer, die stond dus gelukkig al niet zo hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

V525 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:54:
Ja dat kan dus gewoon, hoe gaat dat dan?
Het toverwoord heet 'passthrough'. Veel success ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Ben op een nieuw probleem gekomen,....

Ik heb een digitale ontvanger van ziggo ;
Humax ir fox deze zit gewoon via scart aan mijn tv

Nu lijkt mij het mooiste om deze ook op men reciever te zetten onkyo 606, maar natuurlijk moet ik dan een digitale kastje kopen die geen scart gebruikt maar hdmi.

Zijn er mensen die goeie tips hebben welke er mooi bij past en niet te duur is, daarbij ook de vraag of de huidige situatie dus digitale kastje via scart goed blijft werken m.b.t. de onkyo 606 en de kardon ht11 set
Aangezien de nieuwe aankopen wel het nodige van de bankrekening kost en ik zowiesow even moet wachten dan

[ Voor 9% gewijzigd door V525 op 24-01-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

V525 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:57:
Ben op een nieuw probleem gekomen,....

Ik heb een digitale ontvanger van ziggo ;
Humax ir fox deze zit gewoon via scart aan mijn tv

Nu lijkt mij het mooiste om deze ook op men reciever te zetten onkyo 606, maar natuurlijk moet ik dan een digitale kastje kopen die geen scart gebruikt maar hdmi.

Zijn er mensen die goeie tips hebben welke er mooi bij past en niet te duur is, daarbij ook de vraag of de huidige situatie dus digitale kastje via scart goed blijft werken m.b.t. de onkyo 606 en de kardon ht11 set
Aangezien de nieuwe aankopen wel het nodige van de bankrekening kost en ik zowiesow even moet wachten dan
de nieuwe humax van ziggo heeft HDMI en de laatste samsung modellen ook. Deze zijn als ik me niet vergis in de mediamarkt en eigenlijk alle bedrijven die in Ziggo digitale TV handelen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Samsung DCB-H360R digitale HD ontvanger: zoiets als deze zou het dan worden, lees ook dat alle gewone niet hd kanalen standaard geupscaled worden. Dit is wel een groot voordeel.....

Aankoop voor volgende maand dan maar zo blijf je bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Wellicht een wat rare vraag:

Ik heb dus nu een onkyo 606 + harman kardon ht 11 set aangeschaft via internet.
Nu ga ik dus de playstation3 als blue ray/game/cd/dvd speler gebruiken...

Nu is de vraag of het mogelijk is om gelijktijdig een muziek cdtje met bovenstaande opstelling te beluisteren en gewoon tv te kijken ( Uiteraard zonder geluid )?

Want je kan natuurlijk maar 1 doorvoor apparaat aanzetten op de reciever die deze vervolgens netjes doorgeeft aan de tv. Dan krijg ik dus een muziek afspeel prog te zien van de playstation, maar waarneer ik dan tv wil kijken moet ik aangeven op de reciever dat ie een ander signaal ( Bijv andere hdmi of compenent, afhankelijk hoe het tv signaal nar buiten gaat scart of hdmi ) met het resultaat dat het geluid van de muziek cd weg valt.

Als mijn theorie dus klopt is het nooit mogelijk om gelijktijdig een muziek cd te beluisteren en tv te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
De enigste optie zou dan zijn om men digitale kastje ( Overigens bij mij helaas nog scart ) rechtstreeks te houden op men tv. Maar dan zit je wel weer met een extra afstandsbediening en het is zonde van de functionaliteit van de onkyo.

Denk dat meer mensen tegen hetzelfde aan lopen, je kan zon set dus nooit meer gebruiken om ( als je de set ook voor muziek gebruikt ) tegelijk muziek te luisteren en tv kijken..... Is toch wel een groot nadeel voor mij...

Meer mensen die hetzelfde willen en het onmogelijke toch mogelijk hebben gemaakt

Edit: Toch nog een allerlaatste vraar m.b.t lyp sinc...

Ik weet nu dat wil je hier geen last van hebben je tv en reciver minimaal hdmi 1.3 moet zijn.
nu heb ik een sony klv-s40a10e, deze tv is alweer verouderd en ik kan wel aannemen dat hier geen hdmi 1.3 opzit. Dit wil dus zeggen dat ik last ga krijgen van lip sync.....

Nu heeft de onkyo 606 maar een max delay van 100ms. Gaat dit dan alsnog niet voor problemen zorgen

[ Voor 28% gewijzigd door V525 op 01-02-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Volgens mij zijn philips tvs de enige tvs met zo een vertraging dat je meer dan 100 ms nodig zou hebben verder is rond de 60 echt max.

Heb zelf mn digitale decoder met scart direct op de tv aangesloten.
Wel nog een optische kabel voor geluid naar de 606.

Zolang ik geen hdmi decoder heb hou ik het zo, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Sevenhunt schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:01:
Volgens mij zijn philips tvs de enige tvs met zo een vertraging dat je meer dan 100 ms nodig zou hebben verder is rond de 60 echt max.

Heb zelf mn digitale decoder met scart direct op de tv aangesloten.
Wel nog een optische kabel voor geluid naar de 606.

Zolang ik geen hdmi decoder heb hou ik het zo, werkt prima.
Denk inderdaad dat ik het ook voolopig ( Tot aanschaf hd ontv met hdmi ) zo aansluit.
Voor de lip sync is het dan maar afwachten, volgende week onkyo 606 ( 370€) en harman kardon ht 11 (333€) binnen. Mooi setje voor een mooie prijs via internet dacht ik zo

[ Voor 3% gewijzigd door V525 op 01-02-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Denk dat meer mensen tegen hetzelfde aan lopen, je kan zon set dus nooit meer gebruiken om ( als je de set ook voor muziek gebruikt ) tegelijk muziek te luisteren en tv kijken..... Is toch wel een groot nadeel voor mij

Iemand met een oplssing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
V525 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:23:
[...]

Denk inderdaad dat ik het ook voolopig ( Tot aanschaf hd ontv met hdmi ) zo aansluit.
Voor de lip sync is het dan maar afwachten, volgende week onkyo 606 ( 370€) en harman kardon ht 11 (333€) binnen. Mooi setje voor een mooie prijs via internet dacht ik zo
Mijn zwager heeft deze:
http://www.digitalstreet....294_562&products_id=10726

Geluid klinkt goed!

Meer mensen deze? Hij heeft nogal moeite om dat ding in te stellen.

gr.

[ Voor 21% gewijzigd door DeBaroN op 02-02-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
baronruud schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:02:
[...]

Mijn zwager heeft deze:
http://www.digitalstreet....294_562&products_id=10726

Geluid klinkt goed!

Meer mensen deze? Hij heeft nogal moeite om dat ding in te stellen.

gr.
Set ziet er goed uit voor dat geld. Iemand inderdaad ervaringen? Het is nog goedkoper dan ik nu heb besteld :onkyo 606 + harmakardon ht11. Als bovenstaande set beter klinkt dan overweeg ik om mijn bestellingen nog te annuleren :)

[ Voor 8% gewijzigd door V525 op 02-02-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
Pagina: 1 2 Laatste