Vrijrijden Circuit Park Zandvoort

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand een idee wanneer doorgaans de data voor Touristenfahrten bekend worden gemaakt voor het volgende jaar? En dan gaat het me niet om de eerste paar dagen van 2009, maar voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Topicstarter
22 en 23 dec weer naar de Ring iig :)
Ookal kunnen we dan niet rijden wss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Over inhalen op CPZ gesproken, wij hadden toen afgesproken dat we niet inhaalden, mits degene voor je aangaf je gezien te hebben door zijn knipper aan te zetten. De kant waar de knipper aan staat gaf dan ook aan waar je er voorbij mocht.

Ik was vantevoren ook een beetje huiverig voor het inhalen, maar met deze regel is het echt heel fijn rijden. Je weet zeker dat iemand je gezien heeft en waar je er langs mag doordat de voorste dat aangeeft.

Maar ik begrijp dus dat je bij vrijrijden.nl helemaal niet in mag halen? Dan denk ik dat het voor mij niet meer zo interessant is om met die club te gaan rijden als ik zie wat er allemaal voor verschillende auto's mee rijd. Zit je dadelijk je centen op te rijden achter een-of-andere oldtimer mercedes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:57
Je mag wel inhalen, maar alleen op de 3 rechte stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Ik snap niet waar die conclusie vandaan komt, je mag gewoon inhalen hoor.
Het is alleen niet superstrak geregeld, maar goed. Ik doe zelf ook vaak m'n knipper aan.

Edit: spuit 11. Maar er wordt ook vaak genoeg in de bochten in gehaald hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door !null op 17-12-2008 16:03 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:27:
De kant waar de knipper aan staat gaf dan ook aan waar je er voorbij mocht.
Oh, dat is zo irritant. Wekt alleen maar verkeerde reacties op. Immers in het dagelijkse verkeer doe je het toch ook niet zo? Welliswaar mag je officieel op de Ring alleen links inhalen, maar ook daar wordt gewoon geknipperd naar de kant waar je ZELF gaat rijden. Zal een leuk potje worden als iedereen knippert met een eigen interpretatie. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hmm ja. Ik knipper ook naar links als ik links ga rijden. Andersom zal ook wel snel duidelijk worden, maar kost effe tijd omdat je het zeker wil weten dat je het kan inhalen (tenzij je BMW rijdt).

Edit: bij vrij rijden kennen ze (voor zover ik weet / kan zien) geen regels over het inhalen, maar het mag wel.

[ Voor 24% gewijzigd door !null op 17-12-2008 16:12 ]

Topicstarter
As zaterdag ga ik weer. Weet iemand of je tijdens de sessie de pit in kan om van bijrijder te wisselen? :)

• !null
Ja dat is over het algemeen geen probleem. Briefje gewoon goed zichtbaar houden. Meestal is de linkerbaan in de pits wel vrij, eigenlijk altijd wel. En als ze vooraan moeilijk doen, wat ik me niet voor kan stellen, leg je het uit en je hebt altijd nog het briefje van de sessie.

[ Voor 30% gewijzigd door !null op 12-11-2009 13:44 ]

Topicstarter
Oke, relaxt :) dat weet je uit ervaring?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 12-11-2009 13:49 ]

• !null
Ja ik heb wel eens m'n zus gedropt in de pitstraat omdat die het niet meer trok :p
Maar ik ben er vaak zat geweest, en iedere keer is de situatie net een klein beetje anders, kan dus zo veranderen. Overigens ben ik er al een tijdje niet meer geweest, maar er was altijd wel een baan vrij in de pitstop, en daarna kan je altijd wel doorscheuren, eventueel wijzend op je kaartje van die sessie.
Het gaat altijd wel losjes daar, het ergste wat kan gebeuren is dat je moet uitleggen wat je in de spits hebt gedaan. Ze kunnen ook je kaartje herkennen aan de kleur, dan zien ze dat het bij die sessie hoort. Dus rustig aan komen rijden, wellicht moet je stoppen maar waarschijnlijk is het gewoon gas erop. Komt wel goed.

[ Voor 33% gewijzigd door !null op 12-11-2009 13:56 ]

Topicstarter
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Even het stof eraf blazen.... Gaat er zondag nog iemand naar Vrij rijden op CPZ?
Het is van 9 tot 5.

Ik ga er waarschijnlijk heeel vroeg heen, zo ga ik nog voor de sociale verplichtingen die ik heb, en pak ik de 1e of 2e sessie, daar rijdt dan nog amper iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 13:55
Ik ga zeker heen: ik moet vanuit het Noorden komen (Friesland) dus zal wat vroeger vertrekken, de planning is om zo rond 11 uur er te zijn (met een blauwe 106 XSi, oude type ;) ). Het zal voor mij de tweede keer zijn, maar heb er erg veel zin in! (Vorige keer écht genoten)
Hopen dat het weer een beetje mee zit: er wordt wel regen verwacht.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik zit er wel over te denken om te gaan. Is een beetje afhankelijk van de zaterdagavond :)
Als ik kom, kom ik in een AR 146 - zilver.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb er tijdens Automaxx Streetpower gereden in de recreatieve sessie. Heerlijk zonder GP chicane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb nooit met die chicane gereden, maar zonder was het sowieso snel als de brandweer :9 De weersvoorspellingen vooralsnog zijn niet zo best, ik kijk 's morgens even wat het weer doet (maar ga sowieso heen) om te kijken of ik wellicht wat later ga, maar ik denk dat ik gewoon 11 uur daar ongeveer ben en dan zie ik wel even of ik meteen de baan op ga (mbt regen). Ik heb nog maar 1 keer eerder gereden op CPZ, dus moet wel even opletten als het regent/het nat is.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Sowieso moet je dan opletten :P

Ik laat het ook nog een beetje van het weer afhangen, maar als ik kom dan zal dat echt kwart voor 9 zijn ofzo, om de eerste sessies te pakken. En dan rij ik in een turquoise (blauw of groen) Celica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb genoten gisteren :) Twee keer de toerklasse in geweest (Sessie 8 en 12), in de eerste sessie was het wel wat nat maar de tweede sessie ging al stukken beter. In de tweede sessie reed er wel iemand rond met een rolkooi (Seat Ibiza, blauw met geel), daar snapte ik helemaal niets van (toer => geen rolkooi). Het viel me heel erg op dat er ook iemand was (een Lancer Evo geloof ik) die in SuperSport, Sport én Toer reed. De eerste keer dat ik er was bij Vrijrijden was op 6 februari, toen waren er veel minder 'snellere' auto's: ik werd nu veel meer voorbij gereden (meer Renault Clio met power, maar ook veel meer Subaru en BMW).

Volgende keer dat ik ga maar eens iemand meevragen: eens kijken of ik wat bruikbare tips kan krijgen. Ik ging wel bijna onderuit bij de Audi S bocht, maar die kon ik nog mooi op tijd oppakken (zat al ruim voorbij de 45 graden) zodat ik hem weer onder controle had. Hier nog iemand geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Vanuit de auto lijkt het snel dat het 45 graden is, dan blijkt het maar een graden of 10 te zijn. Maar de Audi S bocht is wel de bocht waar er veel mis gaat ja. De mijne verraste me toch ook even daar, maar ik voelde hem op tijd op komen en direct ingegrepen.

Weet iemand waar tegenwoordig nog foto's worden gedumpt?
Ik zag wel enkele fotografen staan met aardige camera's, maar als ik rond kijk op het internet zijn de gebruikelijke sites waar ik vroeger op keek niet echt up-to-date met foto's van deze vrij rijden dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zijn er nog mensen die afgelopen dinsdag naar Zandvoort zijn geweest? Ik wou graag gaan, maar was te druk op m'n werk op een middag vrij te nemen :|
Opzich leek het me best ideaal: mooi weer op een doordeweekse middag: lekker rijden en niet te druk. De eerstvolgende keer vrijrijden is met pinksteren, daar hoef ik verder niets aan toe te voegen denk ik...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Late reactie @Null!: Zou best kunnen dat het inderdaad verder lijkt, maar ik had wel echt veel moeite om hem terug te krijgen (hij was wel verder dan 10 graden). Ik werd eigenlijk best wel verrast, waardoor ik ook wat later ingreep.

Ik ben vandaag in ieder geval weer van de partij met mijn blauwe 106, hij is van de week weer helemaal veilig bevonden (APK). Ook maar eens kijken of ik iemand van Zandvoort zelf mee kan laten rijden voor 10 euro, lijkt me wel leuk om eens wat meer te leren. Is er nog iemand aanwezig? Ik moet ook nog even kijken of ik de camera nog even mee kan nemen, altijd wel leuk om foto's te maken (alleen lastig als je op het circuit zit, hoewel we de vorige keer (met pasen) nadertijd naar het hotel gingen, achterin lag dus een weekendtas die alle hoeken van de auto heeft gezien :P )

EDIT: En we zijn er weer, uiteindelijk maar 1 heel rondje gedaan en na het Scheivlak kapte de koppeling ermee: kabel is eruit gesprongen (het plastic was gebroken) waardoor ik niet meer verder kon rijden. Had een instructeur naast me dus dat was wel zonde, maar die heeft me wel meteen even geleerd te schakelen zonder koppeling :+ Pech, ik ben er 19 juni waarschijnlijk wel weer!

[ Voor 19% gewijzigd door Arjan90 op 24-05-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ik heb mijn 35jaar oude volvo eens over het circuit gejaagd, en dat ging verbazingwekkend goed!

Ik was bang dat ik na 2 bochten geen remmen meer had (fading) maar dat viel enorm mee blijkbaar heeft volvo de remmen goed overbemeten! ronde tijden heb ik geen weet van maar ik kon redelijk meekomen (natuurlijk niet met de bmw + rolkooi enz :) )

Erg leuke ervaring dit ga ik zeker vaker doen!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik ben er vandaag geweest. Best goed weer, een droge baan en redelijk rustig vanwege het WK. De sessies zaten in ieder geval niet vol en dat is al heel wat :)

Zijn er nog mensen die volgende maand naar Assen gaan?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nee ik kom er echt niet aan toe, gek genoeg ook vanwege de autohobby :P
Wel jammer eigenlijk, want ik had Assen wel willen zien / rijden.

[ Voor 32% gewijzigd door !null op 20-06-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik ga volgende maand zeker naar Assen, uiteraard ook nog niet gereden en voor mij lekker dichtbij (40 minuutjes rijden), dus dat scheelt nogal met Zandvoort (2 uur). Moet de auto wel heel zijn, de vorige keer met vrijrijden defect geraakt met een drukgroep en koppelingskabel, hopelijk blijft hij nu wel goed op het circuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wanneer is dat en wat kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
http://www.rensportschool.nl/subpagina.php?p=35

15 juli, sessie kost 25 euro. Vermoedelijk ben ik zelf ook aanwezig die dag.

[ Voor 100% gewijzigd door _Drake_ op 29-06-2010 09:49 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm misschien wel grappig om een sessietje te proberen daar. Ga er iig geen hele dag vrij voor nemen en een hele dag daar rijden.

Eens kijken hoe mijn Carbotech XP10 remblokken het doen op de Ring binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Hmm, dat ziet er opzich wel goed uit. Misschien eens proberen als de auto weer klaar is.
Pagina: 1 2 Laatste