En ook mijn dagboek item (wall of text incoming):
Gisteren ben ik na eten maken en het zelf ook opeten gevlogen richting Onyxia.
Ik had me gisterenmiddag als backup opgesteld voor Naxx 10man, maar er waren al 3 tanks ingeschreven en in de comments had ik gezet dat ik me opofferde.
Dus ik in raid met de DK van m'n vriendin (zij stond ergens in Zangramarsh te idle-en) en de grot in. Alle dragons in de gang waren vrij snel neer, en daar stond ik dan... in m'n eentje tegenover de dragon die het presteerde om vele 40man raids te wipen op level 60!
Met geen enkele buff, behalve m'n eigen, ging ik de try-out aan. Nul komma nul resistance.
Met m'n ghoul achter haar geplaatst, ging phase 1 vrij makkelijk, al deed de Flame Breath nog steeds redelijk au (3000+ damage). Ik had er echter geen problemen mee om dat weer vol te healen.Tegen de 80% werd in gewhispered door de Raidleader voor de Naxx raid. Of ik toch kon komen, aangezien één van de warrior tanks een slechte connectie had, en de backup DK geen backup wilde zijn. Hij maakte drama ("I'm not here to be backup!") en was uit de guild gekicked. Ik zei dat ik even druk was, en dat hij even naar m'n locatie moest kijken

Maar ik was 'hun laatste hoop', en Onyxia kon wachten.
Ondertussen ging Onyxia de lucht in voor phase 2 en de fireballs raakten me maar voor 1400damage. Makkie. Maar toen kwamen de adds, en ik was nog aan het chatten in whisper (niet slim, I know) en ik mistte de announce voor een Deep Breath. Vantevoren had ik gepland om Anti-magic Shell te casten voor Deep Breath's, maar door de afleiding mistte ik het, en met zo'n 25 whelps op me en Deep Breath legde ik het loodje. Ook was m'n rotatie compleet zoek voor de AoE op de whelps. Geen concentratie = no go, zelfs op level 80.
Goed, op naar Naxx dus... en Onyxia? I'll be back!
Daar stonden we dan, als eerst keer in Naxx zonder enige ervaring behalve het lezen van Wowwiki.
De groep was samengesteld met de guild-MT uit TBC. Hij liep nog steeds rond met T5-T6 gear en had evenveel hp als ik

zo'n 22k unbuffed. Ik heb vooral questitems en craftable tankgear, geluk met drops ben ik nog niet geweest, behalve m'n trinket.
Hij had wel meer avoidance en aangezien ik makkelijker als OT inzetbaar ben, waren de rollen zo verdeeld. Drie healers en de rest DPS maakten de groep compleet.
We gingen eerst naar Anub'Rekhan. Ik zou de add offtanken, en een D&D op de scarabs gooien. Die adds stacken een undispellable poison op je, maar het is nature damage. Na de eerste wipe probeerde ik m'n Anti-magic Shell en het werkte tegen de poison! Daardoor kreeg ik veel minder damage, en daarachteraan Icebound Fortitude en Bone Shield. Ook werkte Death Grip heerlijk om ze naar het midden van de kamer te pullen!
Na 2x dat de MT doodging, lag Anub'Rekhan!
Daarna door naar Faerlina, waar ik de 4 adds zou offtanken en ze tussen de 5-10% hp zou brengen om ze klaar te maken voor een kill. De eerste had ik wel hulp nodig, aangezien 83k hp van de mob teveel voor me was om naar 5% te brengen binnen de tijd die we hadden. De eerste 2x ging 1 van de adds te vroeg dood, waardoor de MT na 30sec teveel damage kreeg. De derde keer ging het echter perfect en lag een add binnen 2sec na de Frenzy van Faerlina. Nog een guilds first!
Toen switchte we van wing, op naar Noth the Plaguebringer. Deze werd weer door de warrior getankt, en ik zou me best doen om alle adds op te pakken. Hier komen de abilities van een DK toch echt enorm van pas, door 2 taunts (Death Grip & Dark Command) en de goede AoE threat en damage. De eerste keer kreeg ik teveel damage omdat de adds niet gekilled werden, de tweede liep ik uit range van de healers om een add op te pikken (geen posities afgesproken). Maar de derde keer was het raak! Door alle AoE damage werd m'n computer zelfs traag, maar wel stond ik 2e op damage done in het gevecht

heel erg druk gevecht voor de OT, al valt het voor de rest van de groep wel mee denk ik. Tijdens de teleport pakte de MT ook een 1 of 2 adds op, en die moest ik van 'm af taunten als Noth terugkwam. Heel veel te doen daar, maar de derde guildsfirst was een feit!
Achteraf kreeg ik complimenten over m'n tanking van de MT en anderen

erg fijn om te horen op zo'n nieuwe class/character.
Een heroic Violet Hold als daily als afsluiter was erg simpel. Het was de daily, dus 5 badges erbij is altijd leuk
Wall of Text hits everything in 100.000yards range for 874.342.543 damage! Cannot be dodged, parried or blocked.