Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

youtube widescreen :?

Pagina: 1
Acties:

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ze blijven bezig bij YT, maar het formaat is tegenwoordig veranderd naar "widescreen"

De size is tegenwoordig veranderd naar +/- 640x385 pixels*

De feature vraag hier wordt natuurlijk: gaan wij dit ook introduceren (aangezien de ruimte er wel voor is binnen een post :))

* doe het met het blote oog, dus kan er een paar pixels naast zitten :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<object width="425" height="344">
    <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9FXMYsMvs1A&hl=en&fs=1"></param>
    <param name="allowFullScreen" value="true"></param>
    <param name="allowscriptaccess" value="always"></param>
    <embed src="http://www.youtube.com/v/9FXMYsMvs1A&hl=en&fs=1" 
          type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" 
          allowfullscreen="true"  width="425" height="344">
    </embed>
</object>
is de embed code die ze zelf opgeven, dus ik vraag me af of ze wel een player hebben die je kunt embedden op dat nieuwe formaat?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

crisp

Devver

Pixelated

640x385 inderdaad, hoewel de embed-code op YT zelf nog niet aangepast lijkt (die zegt nog 425x344).

Die nieuwe breedte is iig een probleem in de oude templates...

[ Voor 49% gewijzigd door crisp op 25-11-2008 11:14 ]

Intentionally left blank

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
crisp schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:10:
640x385 inderdaad, hoewel de embed-code op YT zelf nog niet aangepast lijkt (die zegt nog 425x344).

Die nieuwe breedte is iig een probleem in de oude templates...
Maar die worden niet meer actief ondersteund dus das geen probleem ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De huidige externe player lijkt iig niet geschikt te zijn voor 640x385. Dingen nu aanpassen lijkt me dus vooralsnog voorbarig...

Intentionally left blank

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op http://change.gov/newsroo...cts_thanksgiving_address/ staat een widescreen Youtube-filmpje, maar hoe ze dat voor elkaar krijgen...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:05

mace

Sapere Aude

crisp schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:24:
De huidige externe player lijkt iig niet geschikt te zijn voor 640x385. Dingen nu aanpassen lijkt me dus vooralsnog voorbarig...
Desalnietteplus, wordt het wel aangepast als de player geschikt wordt? :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
mace schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:48:
[...]

Desalnietteplus, wordt het wel aangepast als de player geschikt wordt? :)
Lees eens moto's reply ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• mace

mace

Sapere Aude

Gedaan, en nu? :>

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
De embed code is door Google zelf opgegeven, wat denk je dat er gaat gebeuren als ze dat overal extern gaan doorvoeren (en er straks alleen maar widescreen filmpjes komen ;))...

Dan hebben de devvers wellicht nog een uitdaging met de oudere templates.

• mace

mace

Sapere Aude

BtM909 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:02:
[...]

De embed code is door Google zelf opgegeven, wat denk je dat er gaat gebeuren als ze dat overal extern gaan doorvoeren (en er straks alleen maar widescreen filmpjes komen ;))...

Dan hebben de devvers wellicht nog een uitdaging met de oudere templates.
Als je gewoon de oude embed-code neemt dan wordt het filmpje toch gewoon op die grootte embed, of niet?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
mace schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:05:
[...]

Als je gewoon de oude embed-code neemt dan wordt het filmpje toch gewoon op die grootte embed, of niet?
Het idee achter de embed code van Google is dat je ook daadwerkelijk die code opneemt ;) Da's hetzelfde als zeggen: ja, als ik de oude Google analytics code neem, dan heb ik minder website statistieken.

Ik doel op het feit dat dit formaat relatief nieuw is (dus zwarte balken) in huidige embed code. Straks gaan mensen alleen maar breedbeeld movies uploaden, dat is natuurlijk nu een kwestie van tijd geworden :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-11 01:08

Wiethoofd

Broadcast TOM

Harm schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:47:
maar hoe ze dat voor elkaar krijgen...
oprekken:
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/yt-breedbeeld.jpg

Verder zou het breedbeeld formaat hier al geïmplementeerd kunnen worden, gewoon de huidige hoogte behouden en even berekenen hoe je het Youtube breedbeeld formaat behaald, en desnoods de hoogte iets verlagen om toch tot de huidige FP-breedte te komen van 480px. (480 breed bij 270 hoog geeft het 16:9 formaat)

[ Voor 40% gewijzigd door Wiethoofd op 28-11-2008 00:14 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:03
[YouTube: http://www.youtube.com/v/zlfKdbWwruY&ap=%2526fmt%3D22]

er zijn tweaks voor de HD/Widescreen versie van de youtube player op WebWare
Helaas geen HTML hier toegestaan maar dit is dus de code:

code:
1
2
3
<object width="630" height="380">
<param value="http://www.youtube.com/v/YOURVIDEOCODEHERE&ap=%2526fmt%3D22" name="movie" /><param value="window" name="wmode" />
<param value="true" name="allowFullScreen" /><embed width="630" height="380" wmode="window" allowfullscreen="true" type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.youtube.com/v/YOURVIDEOCODEHERE&ap=%2526fmt%3D22"></embed></object>

Vervang 'YOURVIDEOCODEHERE' met de video code bijvoorbeeld 'zlfKdbWwruY'

Je krijgt met deze embed dan de HD versie, (mits beschikbaar) en nie tzoals de video die ik hierboven heb geembed een video met SD

of je kan de standaard embed code van tweakers iets rekken.

[YouTube: http://www.youtube.com/v/9FXMYsMvs1A&ap=%2526fmt%3D18]

[ Voor 15% gewijzigd door Tales op 28-11-2008 22:12 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Youtube is nu widescreen, de filmpjes met de juiste parameters in de [video]-tag ook, maar het embedden van een higher quality (stereo geluid en beter beeld), laat staan een 720p filmpje (nog beter beeld) valt niet te embedden.

Met [video=600,360] of 480*295 heb je een filmpje (postvullend) widescreen, maar als je de &fmt=18 of de &fmt=22 suffix toevoegt gebeurt er niets, pas als je hem zelf als [url] plaatst gaat het werken.

Ik snap dat niet iedereen een 20mbit lijn heeft liggen, maar een filmpje met stereogeluid en een net iets beter beeld lijkt me niet verkeerd. De &fmt=18 suffix vergt niet eens zoveel extra bandbreedte in vergelijking met de normale standaard embedded link.

Het verschil is wel duidelijk te zien: High def en SD quality

Is het ook mogelijk voor youtube filmpjes om automagisch te herkennen of het een widescreen filmpje is of een 4:3 zodat je als je puur de [video]-tag plaatst hij de hoogte automatisch aanpast dat je geen zwarte balken meer hebt of moet de user dat nog zelf blijven doen?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:01:
[...]
Is het ook mogelijk voor youtube filmpjes om automagisch te herkennen of het een widescreen filmpje is of een 4:3 zodat je als je puur de [video]-tag plaatst hij de hoogte automatisch aanpast dat je geen zwarte balken meer hebt of moet de user dat nog zelf blijven doen?
Er zou dan een indicatie moeten zitten in de URL, maar vziw is dat niet 'herkenbaar'

Intentionally left blank

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

crisp schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:11:
[...]

Er zou dan een indicatie moeten zitten in de URL, maar vziw is dat niet 'herkenbaar'
Volgens mij is dat het &fmt=22 stukje, toch? In ieder geval wel als ik kijk naar Wiethoofd's voorbeeld?
(Zelfde ID, maar HD-versie gebruikt &fmt=22)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

r0b schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:40:
Volgens mij is dat het &fmt=22 stukje, toch? In ieder geval wel als ik kijk naar Wiethoofd's voorbeeld?
(Zelfde ID, maar HD-versie gebruikt &fmt=22)
Nee, dat is alleen de kwaliteitsindicatie van het filmpje, normal (niets), high (&fmt=18), HD (&fmt=22) en niet de aspectratio waar ik op doelde ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Heb ik het nou goed en heeft Google eindelijk de embed codes aangepast (of iig aanpasbaar gemaakt)?

560x340

640x385

853x505 (iets teveel van 't goede :P)

Staat tegenwoordig onder de embed code :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die mogelijkheid was er al langer, maar de beste embeded formaat voor echte widescreen-videos hier op GoT is 575*350. Die 640*385 die je post werkt prima in de nieuwe layout, maar iemand met de tweakers layout ziet de video keurig uit de lijnen vallen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:07:
Die mogelijkheid was er al langer,
Dat weet ik, maar dacht vandaag pas weer aan dit topic ;)
maar de beste embeded formaat voor echte widescreen-videos hier op GoT is 575*350. Die 640*385 die je post werkt prima in de nieuwe layout, maar iemand met de tweakers layout ziet de video keurig uit de lijnen vallen.
Ook dat weet ik, maar ik laat die keuze wel over aan onze devvers :)

edit:

Overigens no offense naar jou; ik las m'n bericht opnieuw en merkte dat 't nogal bot over zou kunnen komen :*

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 31-07-2009 14:53 ]

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Om hier toch nog maar eens op terug te komen.
Inmiddels 2 jaar later is breedbeeld toch wel gemeengoed geworden op zo ongeveer alles, behalve youtube bij tweakers. Is het mogelijk om dit nu wel te wijzigen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nog lang niet 100% van de content die geüpload wordt is breedbeeld...

Zelf de videotag even de breedte/hoogte naar 600,354 zetten (maximale breedte en juiste verhouding voor hier op GoT) is weinig extra moeite.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 01:51:
Nog lang niet 100% van de content die geüpload wordt is breedbeeld...

Zelf de videotag even de breedte/hoogte naar 600,354 zetten (maximale breedte en juiste verhouding voor hier op GoT) is weinig extra moeite.
Moet je wel weten dat dat kan natuurlijk...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er worden genoeg video's gepost op GoT waar de breedte/hoogte-verhoudingen van zijn aangepast door de users zelf, een 'View' of een kijkje in de FAQ moet dit dan toch ophelderen lijkt me...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik lees dat het een probleem kan zijn in de andere templates maar ik vind die postzegeltjes toch ook wel wat zonde. Waarom niet de breedte van de post benutten?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die 600px heb ik neergezet om zo ook nog in de oude layout/templates te passen, de nieuwe is namelijk 650px breed, en dan steekt ie wel over in de oude layouts (en de hoogte-waarde moet even opnieuw uitgerekend worden)

[ Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 06-06-2011 02:06 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 02:01:
Er worden genoeg video's gepost op GoT waar de breedte/hoogte-verhoudingen van zijn aangepast door de users zelf, een 'View' of een kijkje in de FAQ moet dit dan toch ophelderen lijkt me...
Zulen we dan ook de klikbare interface voor de meer gebruikelijke RML-tags meteen maar weghalen? Die staan immers ook in de FAQ en echte tweakers zijn niet bang voor wat tagtikwerk!

Sommige dingen mogen best by default goed werken en het lijkt mij helemaal geen slecht plan om breedbeeld over de volledige breedte de standaard te maken. YT zet wel een zwart balkje neer aan de zijkant als dat nodig is.

• Room42
  • Niet online
NMe schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:49:
[...]

Sommige dingen mogen best by default goed werken en het lijkt mij helemaal geen slecht plan om breedbeeld over de volledige breedte de standaard te maken. YT zet wel een zwart balkje neer aan de zijkant als dat nodig is.
Precies, gewoon standaard 16:9, dan wordt 4:3 ook goed weergegeven. (Eventueel kun je van de verhouding nog een parameter van maken in de video-tag :P)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:09:
Ik doel op het feit dat dit formaat relatief nieuw is (dus zwarte balken) in huidige embed code. Straks gaan mensen alleen maar breedbeeld movies uploaden, dat is natuurlijk nu een kwestie van tijd geworden :)
Inmiddels is de tijd aangebroken waarin eigenlijk alleen nog maar breedbeeldfilmpjes worden geupload en bekeken, mobiele camera's op smartphones maken standaard filmpjes in breedbeeld, enz. En niet te vergeten: het wordt bij enorm veel mensen bekeken op de bijbehorende breedbeeldmonitoren.

Is het geen goed idee om daarom die tag eens flink te mishandelen zodat het ding standaard zo'n 600 pixels breed is?

Met de huidige grootte worden alle filmpjes nog kleiner dan ze al waren en het is imho erg irritant om steeds door te moeten klikken naar Youtube om daar een filmpje in een formaat te zien zoals het bedoeld was door de auteur.
En zelf die tag toevoegen is ook erg onhandig, zeker wanneer je bv. mobiel een video wil posten ivm tekens die niet standaard op de meeste eerste keyboardlayouts zit.

* Stukfruit doet hierbij dan ook een stem voor een brede video-tag in de pot.. welkom in de toekomst van het breedbeeldinternet *O*

Dat zit wel Schnorr.

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik sluit me aan bij Stukfruit. Nu krijg je standaard dit met de [video]-tag:

en aangezien breedbeeldcontent - mede dankzij de mogelijkheid om HD te uploaden - tegenwoordig standaard is zou iets als onderstaand voorbeeld er een stuk beter uitzien. 560x315 is overigens een resolutie die YouTube zelf suggereert.

De nieuwe embedcode van YouTube gebruikt iFrames ipv een embed-tag, zodat er naast Flash- ook html5-video kan worden aangeboden (documentatie). Als de devvers dan toch bezig zijn, zou dit meteen meegenomen kunnen worden? :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jammer dat de 560x315 die je aanhaalt uit de gesuggereerde resolutie van YT bij dit filmpje het voorbeeld wel goed toont, maar met afspelen alsnog zwarte randen heeft, ditmaal aan de zijkanten ipv boven/onder bij widescreen.

Het is wel 16:9 (560/315 = 1,777), maar netter is een 600x354 (1,7) verhouding. Deze vult het maximaal beschikbare in de oudere layouts en ook de voorbeeldaflevering klopt hier.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom zou je afwijken van het advies van YT zelf alleen omdat het bij één filmpje fout gaat?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Omdat dat het geval is bij bijna alle filmpjes. Die 600x354 zuig ik ook niet zomaar uit m'n duim, beetje zelf onderzoeken wat bij vrijwel alle widescreen video's goed gaat en tevens qua hoogte voor de 4:3 en 5:4 video's ook nog prettig te kijken is zonder al te breed te worden om oude forumlayouts om zeep te helpen.

• Room42
  • Niet online
560x315 is de 16:9-video zonder controls.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rafe schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:35:
[...]
De nieuwe embedcode van YouTube gebruikt iFrames ipv een embed-tag, zodat er naast Flash- ook html5-video kan worden aangeboden (documentatie). Als de devvers dan toch bezig zijn, zou dit meteen meegenomen kunnen worden? :)
De iframe-embed code is zeker niet zaligmakend (iig veel overhead)

Intentionally left blank

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Wiethoofd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:42:
Jammer dat de 560x315 die je aanhaalt uit de gesuggereerde resolutie van YT bij dit filmpje het voorbeeld wel goed toont, maar met afspelen alsnog zwarte randen heeft, ditmaal aan de zijkanten ipv boven/onder bij widescreen.
Da's stom :X dan zou 600x354 idd

Crisp: akkoord, embed vs iframe is dan ook een losse discussie. Mogen YouTube-filmpjes (en embeds van andere sites for that matter) dan welk standaard in breedbeld? Voor Vimeo gebeurt het bijvoorbeeld al:

Edit: nu ik er over nadenk is het wellicht mooier om dan breedtes voor alle video's gelijk te trekken naar 600 pixels en dan de hoogte per videosite te tweaken, afhankelijk van hun player controls.

[ Voor 13% gewijzigd door Rafe op 14-12-2011 17:05 ]

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
/me schopt topic omhoog

2 jaar geleden en we zitten nog steeds met die standaard 4:3 verhouding in de [video] tag. 8)7

De meeste filmpjes zijn in 16:9 tegenwoordig, dus lijkt me dat de standaard video tag nu onderhand eens in deze verhoudingen mag worden weergeven:

[video]

[video=560,315]

• Room42
  • Niet online
Ik stem ook nogmaals voor! Ik vind die postzegels echt belachelijk. Die van Vimeo helemaal.

[video]

[video=600,338]

Dan zie je tenminste wat ;)

Pagina: 1