Toon posts:

[forum] vervang embed code van youtube

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Misschien een idee om de Youtube embed code van http://youtube.com/v/Video_ID te gaan vervangen door http://youtube.com/embed/Video_ID. Voor dat jullie dat als nutteloos gaan bestempelen, toch een paar argumenten:

-devices die geen flash ondersteunen (iPhone en iPad) kunnen toch de youtube filmpjes gaan afspelen
-SWFobject is niet meer nodig waardoor de pagina lichter is en sneller laad
-en (wat de hoofdreden voor mij is): bij de HTML5 player verliest de cursor niet de focus aan de player, waardoor je eindelijk vlot kan scrollen, gedaan met de ergernis waarom een topic weer niet scrollt. :*)

En nu ga ik proberen te stoppen met suggesties aan te halen in dit forum, straks heb je een full-time devver nodig om al mijn verzoeken te implementeren :+

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie liever een generieke oplossing voor alle soorten video's en niet alleen voor youtube.

Dat gezegd hebbende:
SWFobject is niet meer nodig waardoor de pagina lichter is en sneller laad
De overhead van SWFObject is minimaal en vertaald zich naar een <object> of <embed>. De youtube embed methode werkt met iframes welke zeker voor meer overhead zorgen en daarmee juist nadeliger zijn voor de clientside performance (en misschien nog wel meer nadelen heeft; dat zal dan nog nader bekeken moeten worden).
bij de HTML5 player verliest de cursor niet de focus aan de player
Daar heb ik persoonlijk nooit last van :?
En nu ga ik proberen te stoppen met suggesties aan te halen in dit forum, straks heb je een full-time devver nodig om al mijn verzoeken te implementeren :+
Daarom zoeken we ook nog steeds devvers ;)

Intentionally left blank

• ieperlingetje
Vreemd, bij mij wordt onder FF, safari en chrome het scroll event afgevangen door de youtube player, waardoor ik dus niet over de pagina kan navigeren met het scrollwheel, maar da's een bug van flash zelf, niet van GOT.

Van de overhead lijkt het al bij al mee te vallen, slides van Google I/O event geven aan dat er idd extra javascript geladen moet worden, maar dat de overall experience vlotter zou zijn.

(bron: http://static.googleuserc...e_future_of_embedding.pdf)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ieperlingetje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:51:
Vreemd, bij mij wordt onder FF, safari en chrome het scroll event afgevangen door de youtube player, waardoor ik dus niet over de pagina kan navigeren met het scrollwheel, maar da's een bug van flash zelf, niet van GOT.
Ik heb dat inderdaad wel eens op andere sites, maar zover ik weet gaat de wmode="opaque" die wij toekennen aan de embed-code dat juist tegen.
Van de overhead lijkt het al bij al mee te vallen, slides van Google I/O event geven aan dat er idd extra javascript geladen moet worden, maar dat de overall experience vlotter zou zijn.

(bron: http://static.googleuserc...e_future_of_embedding.pdf)
De totale overhead is wel degelijk groter; je hebt alleen wel profijt van een stuk paralellisering waardoor de 'main page' wellicht sneller gerendered kan worden.

Even een youtube embed uittesten hier:

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En meteen een groot nadeel daarvan gevonden: hij is altijd 'on top' - HTML overlays kunnen er niet overheen... :(

De overhead tov een gewone embed aan html, css en js is overigens een dikke 70KB (en dat is gecomprimeerde size) hetgeen ik toch behoorlijk fors vind.

[Voor 40% gewijzigd door crisp op 05-06-2011 22:30]

Intentionally left blank

• ieperlingetje
70KB per player :x . oeps, heb even de html code van /embed/ bekeken, en blijkt dat de css en js bestanden voor elk filmpje een andere bestandsnaam hebben. Overhead is dan inderdaad groter dan ik dacht.

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:02
crisp schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:10:
En meteen een groot nadeel daarvan gevonden: hij is altijd 'on top' - HTML overlays kunnen er niet overheen... :(
Je kunt ?wmode=opaque toevoegen aan de src, dan kun je er weer overlays overheen pleuren.

Overigens zit ik nogal eens op m'n ipad te browsen en elke keer als ik een video wil bekijken op GoT moet het ding weer zo nodig overschakelen naar de youtube app, dus wat dat betreft ben ik voor de iframe oplossing ;)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Badeend schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:21:
[...]

Je kunt ?wmode=opaque toevoegen aan de src, dan kun je er weer overlays overheen pleuren.
Ah, dat werkt inderdaad :)
Overigens zit ik nogal eens op m'n ipad te browsen en elke keer als ik een video wil bekijken op GoT moet het ding weer zo nodig overschakelen naar de youtube app, dus wat dat betreft ben ik voor de iframe oplossing ;)
ik ben liever voor een oplossing die werkt voor alle video's ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee