Gomez12 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:05:
[...]
Hun reikten een oplossing aan voor een probleem wat je niet snapt? Die snap ik even niet meer, je snapt de oplossing wel maar het probleem niet? Lijkt mij een uitdaging.
[...]
De film heeft je doen nadenken over een oplossing voor een probleem wat je niet snapt?
Volgens mij doe je dat expres.
Lees het deze keer heel langzaam en desnoods 2 keer, oke ?
Ik heb de film Zeitgeist 2 gezien.
Het eerste deel was hoe het monetaire systeem werkte, ik heb hier niet alles perfect uit begrepen maar ik kon hun erin volgen als ze zeiden dat geld de oorzaak is van veel ellende.
Zoals ik al zei in mijn openingspost wordt er bedrogen vermoord en oorlogen gevoerd om geld.
En een specifiek voorbeeld is dan? Want school is niet verplicht ( want leraren niet verplicht ) dus feitelijk heb je ergens een genie wat de mogelijkheid heeft om hogere robotica 100% te begrijpen etc, alleen kan het nooit tot bloei komen omdat niemand hem leert dat 1+1 2 is.
Wanneer heb ik gezegd dat school niet verplicht is ? toon mij dat eens aub
Ik heb gezegd dat les geven even goed door een robot kan gebeuren, en deze kan ook zien waar jouw talenten liggen.
Simplistisch gezegd, hoeveel mensen leven er nu nog en hoeveel mensen leven er nog als jouw robots bedenken dat ze beter af zijn zonder de mens.
Wie zegt dat dat gaat gebeuren ?
Wat jij daar vernoemt is een gevaar en daar moeten we rekening mee houden, maar wilt dat zeggen dat we moeten stoppen met robotten beter te maken ?
Handige programmeurs kunnen hier misschien iets op verzinnen, dat weet ik ook niet.
Dingen kunnen te maken hebben met geld, maar geld hoeft daar niet de oorzaak van te zijn ( anders drukte elk land er per inwoner wel even snel 50 miljoen bij ).
Geld is alleen maar een middel, niet het eigenlijke probleem. Met schelpjes en kralen had je dezelfde problemen alleen heette het toen geen geld.
Ik denk dat jij de hele discussie niet begrepen hebt.
Hoe je het ruilmiddel ook wilt noemen maakt geen reet uit, dat ruilmiddel zorgt voor veel ellende.
Mijn standpunt was dat we energie, grondstoffen en arbeid toch gratis konden verkrijgen we daarom geen ruilmiddel meer nodig hadden.
Dat is imho geen andere discussie, jij pretendeert dat robots alles beter doen dan een mens kan, logisch gevolg is dan dat de robot superieur is aan de mens.
Maar tegelijk zeg je dat een robot niet slimmer mag worden dan een mens, waar wil je dan de vooruitgang vandaan halen, de mens heb je uitgesloten want die heeft geen uitdaging etc meer, de robot heb je uitgesloten want die mag niet slimmer worden dan de mens.
Waar en wanneer heb ik gezegd dat de mens niet slimmer mag worden ?
De robot mag veel slimmer worden, alleen mag hij niet de drang krijgen om ons uit te roeien, dat is de programmeurs hun probleem, ik wil nu niet van u horen dat programeurs daar heel veel problemen mee gaan hebben, want dat is een andere discussie.
Jij wilt de hele wereld veranderen, maar je gaat ervanuit dat talenten etc gewoon vanuit het niets verschijnen. En dat deze talenten dan compleet onbaatzuchtig te werk gaan voor iets ( voor wat eigenlijk precies ) alleen omdat dit in het verleden volgens jouw ook gebeurde , negeer je alleen compleet het feit dat een rijk persoon nu nog steeds iets kan bedenken om de arme wereldbevolking te helpen beter te leven, in jouw wereld is dit niet meer nodig.
Waarom gaat iemand nog tig jaar studeren en daarna nog van alles bijleren en dan iets bedenken volgens jou?
pfffffff
Kijk ik denk dat de mens altijd verplicht moet worden om in zijn jongere jaren les te volgen, in wat voor een wereld dan ook.
Ik ga ervan uit dat als iemand goed is in ontwerpen hij dat ook zou doen al wordt hij er niet voor betaald, maar gewoon omdat hij er goed in is.
Als iemand goed kan schilderen en hij wordt er niet voor betaald zal hij ook blijven schilderen.