Toon posts:

Is dit een goed systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil een nieuwe PC samenstellen en ik heb eens rond gekeken en ben tot dit gekomen. Ik wil jullie gedacht er eens over weten als dat mag. De PC zal worden gebruikt om alledaagser taken uit te voeren alsook gamen (Call of Duty vooral)

Antec P182 183€
Antec PSU TruePowerTrio 550W 24p ATX fan 120mm 71€
Intel Core 2 Duo E8500 195,80€
Asus P5Q Pro 129.15€
Kingston DDR2 4GB 800MHz PC6400 CL5 (2x 2GB) 58.50€
Asus EN9600GT HTDI 1G DDR3 HDTV 2xDVI-I HDMI PCIe 155€

Totaal 791€

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

CSL Beleid aub doornemen ook Wat is er nu anders in CSL? niet vergeten.

Voor complete systemen zou ik de Best Buy Guide topicoverzicht er bij pakken en aangezien het een game pc betreft: [BBG] High-end gamesysteem november 2008 en anders de [BBG] Multimediasysteem november 2008

[ Voor 9% gewijzigd door Wiethoofd op 19-11-2008 22:00 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Call of duty zal hier iig. wel op draaien maar verwacht niet dat je crysis op very high kan spelen.
Goede kast,
Goede Proc,
Lekker mobo,
videokaart is vrij goed maar redelijk duur, ik heb een xfx 9800gt voor 127 euro, die denk ik wel sneller zal zijn als de jouwe, ookal heeft die van jouw dubbel zo veel geheugen (tenzij je extreem groot scherm heb).
Ik heb dezelfde voeding en daar heb ik absolut geen problemen mee gehad, goede voeding!
het is wel erg goedkoop geheugen, ik zou als ik jouw was een paar tientjes erbij doen en 1200mhz ddr2 kopen ofso.

Denk je aan een geluidskaart, een beetje gamer heeft een geluidskaart ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anonnymous! op 19-11-2008 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart is het grootste dilemma aangezien ik er niets van ken maar ik wil er ook geen fortuin aan uitgeven.
Een geluidskaart heb ik nog nooit gehad, maakt dat dan zoveel verschil?
Ik heb al een Dolby Surround van Logitech en dat werkt toch wel vrij goed moet ik zeggen.
Welk geheugen zou dan volgens jou beter zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 22:14 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:03

M2M

medicijnman

Anonnymous! schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:02:
Call of duty zal hier iig. wel op draaien maar verwacht niet dat je crysis op very high kan spelen.
Goede kast,
Goede Proc,
Lekker mobo,
videokaart is vrij goed maar redelijk duur, ik heb een xfx 9800gt voor 127 euro, die denk ik wel sneller zal zijn als de jouwe, ookal heeft die van jouw dubbel zo veel geheugen (tenzij je extreem groot scherm heb).
Ik heb dezelfde voeding en daar heb ik absolut geen problemen mee gehad, goede voeding!
het is wel erg goedkoop geheugen, ik zou als ik jouw was een paar tientjes erbij doen en 1200mhz ddr2 kopen ofso.

Denk je aan een geluidskaart, een beetje gamer heeft een geluidskaart ;)
speciaal overklok geheugen aanschaffen zou ik nou net niet doen hier schiet je niets mee op tenzij je je processor ver gaat overklokken. Geef je geld dan liever uit aan een betere processorkoeler (bijvoorbeeld een arctic freezer 7 pro), dan blijft je systeem lekker stil.

En die videokaart zou ik vervangen door een AMD variant (zie bijvoorbeeld de gouden steeksleutel videokaart topic voor de meest genomineerde videokaart)

geluidskaart is niet echt nodig tenzij je echt goede oren hebt, en uiteraard ook de hardware om hoge kwaliteit geluid weer te geven.

-_-

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:40

Thandor

SilverStreak

Aldus het CSL beleid is dit inderdaad niet de bedoeling op GoT :o. Derhalve ga ik het topic sluiten.

Zoals in het beleid aangegeven kun je het beste de Best Buy Guides ter hand nemen. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. Daar wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun woord te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.