ik heb cod5 maar opgegeven en ben terug gestapt naar cod4 en wat was me dat een verademing, cod4 is op zoveel vlakken beter als cod5:
-betere mappen, maar dat kan persoonlijk zijn
-veel betere wapenbalans, vb dat machine geweer met die ronde lader erbovenop in cod is waardeloos (slechte accuracy etc) terwijl in cod4 je met elk wapen wel redelijk bent (ookal zijn daar ook een paar wapens een stuk beter dan andere (ak-47, m14, mp5 etc).
-veel beter geluid, ik verwijs even naar de post van l0n3w012ph
klik, waar ik volledige mee akkoord ga
-een pak minder campers
-geen tanks, maar die tanks vond ik al bij al niet zo erg behalve als alle tanks van het enemy team zijn
-airstrike is imho veel leuker als arty, de airstrike van cod4 duurt maar even terwijl die arty een eeuwigheid blijft duren en ik heb meerdere matches gespeeld waarbij de ene na de andere arty naar beneden kwam.
-cod4 heeft een stuk betere hitdetectie imho, ik heb meerdere malen bij cod5 gehad dat ik rustig aanlegde met mijn thompson oid en mooi mikte en rustig schoot, telkens vol op de vijand zonder dat deze ook maar iets geraakt werd... als ik in cod4 iemand raak dan raak ik hem ook, mis ik hem dan mis ik hem ook
-in cod4 wordt er meer gezeurt over martyr, is er veel meer gewhine, gezeur, gescheld, vind ik imho veel leuker

terwijl het in cod5 zo stil is altijd, slechts na de match zeggen er een aantal mensen "gg"...
-in cod5 wordt je zo rap in de rug geschoten, ben je vb in een gevecht met iemand dat je zo goed als gewonnen hebt, komt er daar in of andere jap die je in de rug knalt voor dat je je ander gevecht kunt winnen
-in cod5 zijn er minder (geen?) leuke (geheime) plaatsen waar je kan geraken, in cod4 kan je vb in countdown op beide luchtafweer of in ambush kan je in gebouwen komen waar je niet gewoon via een trap in kan.
-en wss nog een paar kleinere dingen waar ik nu niet op kan komen
het is niet omdat ik in cod5 slecht ben, sterker nog, ik heb een k/d ratio van 2.4 terwijl dat in cod4 slechts 1.7 is (dit komt weliswaar omdat ik in het begin zeer noob was, cod4 was wel wennen na 2 jaar bf2). Ik sta de helft van de tijd ook in de top3.
ik denk dat veel mensen die eerst cod4 gespeeld hebben, met mij (grotendeels) akkoord gaan, cod5 bezit gewoon niet die x-factor die cod4 wel heeft.
uiteraard is cod:WAW geen slecht spel, het wordt zeer veel gespeeld, maar toch kon het zo veel beter.
cod4 wordt trouwens nog meer gespeeld volgens
xfire
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 07-02-2009 23:29
]