dangerpaki schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:37:
het geld is bij mij uberhaupt nog niet teruggestort dus ik kijk er naar uit. kijken wat dat gaat opleveren. hoop dat het gewoon goed gaat bij mij. heb geen zin om al die moeite te moeten doen omdat mensen zich niet aan de regels kunnen houden.
Het gaat om toch wel 6-7 euro alstublieft...

Daarvoor ga je toch geen moeite doen, met de tijd die daar gaat inzitten haal je dat er toch totaal niet uit...
edit: goed, daar gaan we weer,
beetje geïnspireerde marktdiscussie is niet mogelijk zonder *** als Domovoi. <Knip> en weg, heb er genoeg van... Soms vraag ik mij af waar GoT eigenlijk nog voor dient. Veel meer als 'ik heb dit gekocht/besteld' en 'ik heb dit kabeltje nodig' kan blijkbaar niet meer...
Oospronkelijke reactie:
When Kim was asked how long Microsoft would make Xbox 360, he responded, "One day longer than the lifespan of the PlayStation 3." Nintendo of America President Reggie Fils-Aime also recently commented that Nintendo is not readily seeking to replace their console, the Wii. Perhaps this console generation will go on for much longer than some had thought.
Dat beweerde ik al in het prille begin, maar niemand die ook maar een woord wou aannemen van wat ik toen zei. Iedereen die een klein beetje de gamewereld, de marktwerking en vooral technologie kan inschatten en analyseren, zal tot die conclusie komen, maar goed... Je had genoeg mensen die beweerden dat ms na 3-4 jaar al met een nieuwe console zou komen.

"dat hoort zo want anders kan je niet meer mee met de pc's en dan is dat ding al héeeeelemaal verouderd, blaat"
Zoals met alles is hier ook sprake van een saturatiecurve. Alles gaat steeds trager en is steeds complexer (resolutie, aantal polygonen, weet ik veel) zodat de apparaten die we nu hebben op de duur gewoon genoeg zijn en volstaan, for years to come. Wie dan echt steeds op de eerste rij wil zitten qua technologie kan een paar bakken geld door z'n pc sluizen, de rest blijft gewoon relax gamen op één apparaat voor de volgende 4 jaar. Die eerste groep zal het ook snel genoeg beu worden. Wat dat betreft zal de volgende generatie nog langer meegaan, enz...
Voorbeeldje die me te binnen schiet. Volgens de developers zouden alle models uit Resistance 2 dubbel zoveel polygonen bezitten dan die uit R1, maar op een bepaald moment merk je daar gewoon niets meer van. De games zijn nu scherp en mooi genoeg om er visueel van te kunnen genieten en om developers toe te laten een bepaalde art-direction (steeds belangrijker) te presenteren. (GoW1/2, Shell shaded PoP4...)
Ik durf er zelfs iets op te verwedden dat ze nu niet actief bezig zijn met het ontwikkelen van nieuwe hardware. Misschien hier en daar een ideetje wat voorlopig verticaal geclasseerd wordt, maar alle resource gaat naar de huidige generatie, 100% zeker. Zowel ms game-division als sony moeten nu eerst even op adem komen en verder ontwikkelen aan wat ze hebben.
Dat nintendo zelfs niet nadenkt over een simpele Wii2 HD zegt ook weer genoeg, die gaan alle support van de serieuze gamer kwijt spelen. De rest (jong en oud) blijft wel wii'en.
Ze gaan nu eerst volop hun platformen verder ontwikkelen. Software en de ontwikkeling van een online platform en online media distributie zijn nu véél belangrijker geworden dan een nieuwe 'box'/ pure hardware. MS gaat een nieuwe generatie in met NXE en doet het online fantastisch, sony zet in op home (twijfelachtig concept) Maar goed, je hoeft me niet op m'n woord te geloven, ga naar
www.gametrailers.com en kijk daar
'bonus round' episode 26:
future of gaming en episode 28:
online services voor analyses van mensen die weten waarover ze spreken.
MS heeft nu trouwens ook geen enkele goede reden om als eerste weer keihard in de buidel te moeten tasten voor een nieuwe box, want ze hebben een mooie voorsprong opgebouwd en hebben een goed momentum. Zij hebben nu de uitgangs-/leiderpositie en kunnen rustig toekijken. Sony moet nu hard werken om de support voor de ps3 naar ps2 proporties te laten groeien. Er komt echt geen nieuwe xbox tot wanneer we exact weten wanneer een mogelijk ps4 verschijnt. En dan moeten ze gewoon zorgen dat ze gelijktijdig hun xbox op de markt zetten, zo simpel is het voor ms nu. Daar mag je me over vier, vijf jaar nog eens op quoten, mark my words...
Daarnaast heb ik het ook al vaker gehad over consumentenvertrouwen. Als ze nu beiden terug met nieuwe hardware aankomen die honderden euro's zal kosten (er moet een oplossing komen voor hardware die onder de kostprijs verkocht wordt, dat blijft niet houdbaar) verliezen ze alle consumenten-acceptatie. Veel consumenten hebben nu hard geïnvesteerd in een platte tv, een console, mooie gamelibrary. Nu willen ze het gevoel hebben een duurzame aankoop te hebben gedaan. Zeker omdat nu bijna niemand hard schreeuwt naar hogere resolutie/betere graphics. Het ziet er allemaal namelijk prima uit. Je blijft de consument niet zomaar meekrijgen, is mijn mening. Als je te snel gaat waar het niet nodig is, verlies je alle contact met de basis. Op een handjevol
tech-savvy tweakers kan ms of sony niet leven. Kijk bvb naar de acceptatie van Blu Ray, nieuwe gsm's...
[
Voor 147% gewijzigd door
Verwijderd op 18-11-2008 19:28
]