hey, de eerste link, uit de UK. Artikel komt overigens gewoon vanuit China en audio werkt perfect (na selecteren in systeemvoorkeuren).robindw schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:59:
[...]
Bij welke van de twee linkjes heb je de kabel aangeschaft? In een van die twee staat namelijk niks vermeld over audio met de nieuwe generatie Macbook pro. (mid 2010)
(eerste bericht op GOT)
hey beste mensen,
ik heb vandaag de mcbook pro binnen gekregen.
en heb in de apple store ook een hdmi tussenstukje besteld, hdmi kabel had ik al.
nou wil ik hem aansluiten ,maar op mijn samsung tv geeft ie alleen de achtergrond bureublad weer. en verder niks.
wat doe ik verkeerd?
ik heb vandaag de mcbook pro binnen gekregen.
en heb in de apple store ook een hdmi tussenstukje besteld, hdmi kabel had ik al.
nou wil ik hem aansluiten ,maar op mijn samsung tv geeft ie alleen de achtergrond bureublad weer. en verder niks.
wat doe ik verkeerd?
Kijk even naar de instellingen bij Systeemvoorkeuren > Beeldschermen. Daar kun je instellen of hij hetzelfde moet weergeven als op het scherm van je MBP of een bepaald 'spaces'-blad moet gebruiken. Probeer maar eens een venster te verschuiven van het ene naar het andere scherm. Houd tijdens het indrukken je muis-aanwijzer tegen de uiterste linker- of rechterkant van je scherm.
[ Voor 31% gewijzigd door flo_ op 15-10-2010 19:34 ]
Hmm, ik heb hier een MDP > HDMI converter en kabel van de mediamarkt, maar ik kan bij het voorkeuren voor geluid de tv niet selecteren als output.
Zoek ik op de verkeerde plek om dit te doen, of ligt de oorzaak ergens anders
(geprobeerd met twee verschillende tv's)
Zoek ik op de verkeerde plek om dit te doen, of ligt de oorzaak ergens anders
(geprobeerd met twee verschillende tv's)
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Heeft de MDP wel geluid uit in jouw versie van je Mac? De meeste Mac's (of MacBooks) hebben dat namelijk niet...en dus gaat het niet werken.
Zorg er dus eerst voor dat je zeker weet dat het geluid ondersteund wordt door je MDP.
Zorg er dus eerst voor dat je zeker weet dat het geluid ondersteund wordt door je MDP.
Of je laat nog een aparte audiokabel lopen van je geluidskaart-uit richting je TV.
Het is de 2010 13", dus jasypie schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:55:
Heeft de MDP wel geluid uit in jouw versie van je Mac? De meeste Mac's (of MacBooks) hebben dat namelijk niet...en dus gaat het niet werken.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Tipje: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37374
Ik heb deze vorige week binnen gehad en hij werkt perfect via HDMI met geluid. En als het nodig is altijd dvi en displayport bij de hand
Trouwens samen besteld met deze kabel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35864 en die doet ook wat hij moet doen ^_^
Ik heb deze vorige week binnen gehad en hij werkt perfect via HDMI met geluid. En als het nodig is altijd dvi en displayport bij de hand
Top, ik ga de genoemde kabels ook maar bestellen dan....
Het is wel belachelijk dat het niet werkt met de kabel / converter die ik al heb (toch 40€)
Het is wel belachelijk dat het niet werkt met de kabel / converter die ik al heb (toch 40€)
Het geluid kan alleen op de nieuwere generaties Mac's worden doorgestuurd en als je geluid via HDMI wil sturen moet je dit ook aangeven, misschien dat het daar mis gaat ! Systeem Voorkeuren > Geluid > Uitvoer en dan je bron selecteren, bij mij stond er gewoon Sony TV geloof ik.
Het is de 2010 MBP, en bij uitvoer waren geen nieuwe keuzemogelijkheden na het verbinden met beide tv's.
Vreemd, ik krijg op mijn EX500 geen geluid via de externe speakers, alles is correct aangesloten en ook de Sony TV is als bron gekozen op mn 2010 mbp... Iemand enig idee hoe dit zit?
Je tv uit- en aanzetten wil nog wel eens helpen. In ieder geval op mijn LG wel, die lijkt het heel af en toe niet meer te snappen.reAaa schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:01:
Vreemd, ik krijg op mijn EX500 geen geluid via de externe speakers, alles is correct aangesloten en ook de Sony TV is als bron gekozen op mn 2010 mbp... Iemand enig idee hoe dit zit?
Ik had 't al gevonden, want muziek enz ging wel gewoon, alleen het VLC signaal wilde ie niet doorgeven. Ik moest dit aanpassen: Audio>Audiokanalen>omgekeerde stereo. Nadat ik dit had gewijzigd, gaf VLC wel gewoon geluid via mijn speakers.heuker schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:21:
[...]
Je tv uit- en aanzetten wil nog wel eens helpen. In ieder geval op mijn LG wel, die lijkt het heel af en toe niet meer te snappen.
Omgekeerde stereo (dat zal wel reversed stereo zijn in engels) en dus het omwisselen van het rechter en linker kanaal. Dat lijkt me dus niet ideaal 
Wat belangrijk is (en wat ik al eerder heb gezegd) is dat audio via de kabel pas gaat werken als je vlc opstart nadat je de kabel er in steekt (of vlc opnieuw opstart). Waarschijnlijk heeft de optie omgekeerde stereo hetzelfde effect als vlc opnieuw opstarten (het ontkoppelen van de audio device waardoor het naar de hdmi poort geschakeld kan woorden).
Wat belangrijk is (en wat ik al eerder heb gezegd) is dat audio via de kabel pas gaat werken als je vlc opstart nadat je de kabel er in steekt (of vlc opnieuw opstart). Waarschijnlijk heeft de optie omgekeerde stereo hetzelfde effect als vlc opnieuw opstarten (het ontkoppelen van de audio device waardoor het naar de hdmi poort geschakeld kan woorden).
Leuk zo'n macbook, maar heb er zoveel problemen mee.
Ik heb de laatste tijd geen beeld meer op mijn sony bravia als ik de macbook pro hierop aansluit
ik zie via osx wel dat er een 'SONY TV' is aangesloten en kan ook de resolutie & hertz wijzigen, ik zie alleen helemaal niets op de tv.
het is een macbook pro uit 2010 die dus 2 videokaarten heeft, sowieso ondersteunt de intel kaart geen extern scherm.
kabel heeft altijd gewerkt en is niet uit de TV geweest dus lijkt me vreemd als hij het ineens niet meer doet.
wie helpt mij?
Ik heb de laatste tijd geen beeld meer op mijn sony bravia als ik de macbook pro hierop aansluit
ik zie via osx wel dat er een 'SONY TV' is aangesloten en kan ook de resolutie & hertz wijzigen, ik zie alleen helemaal niets op de tv.
het is een macbook pro uit 2010 die dus 2 videokaarten heeft, sowieso ondersteunt de intel kaart geen extern scherm.
kabel heeft altijd gewerkt en is niet uit de TV geweest dus lijkt me vreemd als hij het ineens niet meer doet.
wie helpt mij?
Mensen die misschien nog geïnteresseerd zijn in een Mini DisplayPort to HDMI kabeltje?
zie mijn signature;)
zie mijn signature;)
[ Voor 12% gewijzigd door rbrouwers123 op 03-12-2010 22:34 ]
Anoniem: 392428
Hallo
ik ben nieuw op dit forum en ik weet niet in hoeverre mijn vraag in het verleden reeds aan bod gekomen is.
Ik ben van plan een imac 27'' aan te kopen. Ik zou het toestel gebruiken als computer, maar ook zou ik willen TV kijken op de computer. Volgens de verkoopster kan ik de mini-display poort aansluiten op een digibox van Belgacom en klaar is kees. Ik heb dan eens gebeld naar een ander verkooppunt en daar wist men te vertellen dat het toch allemaal niet zo simpel is (men sprak van een convertor van 100 EUR).
Mijn vraag:
kan ik een imac 27'' aansluiten op een digibox van belgacom (digitale televisie van telenet was niet mogelijk op mijn appartement op het 6de verdiep) en mijn imac gebruiken als tv-toestel?
Alvast bedankt voor uw mening
Frank
ik ben nieuw op dit forum en ik weet niet in hoeverre mijn vraag in het verleden reeds aan bod gekomen is.
Ik ben van plan een imac 27'' aan te kopen. Ik zou het toestel gebruiken als computer, maar ook zou ik willen TV kijken op de computer. Volgens de verkoopster kan ik de mini-display poort aansluiten op een digibox van Belgacom en klaar is kees. Ik heb dan eens gebeld naar een ander verkooppunt en daar wist men te vertellen dat het toch allemaal niet zo simpel is (men sprak van een convertor van 100 EUR).
Mijn vraag:
kan ik een imac 27'' aansluiten op een digibox van belgacom (digitale televisie van telenet was niet mogelijk op mijn appartement op het 6de verdiep) en mijn imac gebruiken als tv-toestel?
Frank
Het is eigenlijk al uitgebreid bediscussieerd maar je kunt dus alleen displayport signalen aansluiten op de 27" iMac, en aan de reactie van dat verkooppunt maak ik op dat die digibox dat niet heeft. Waarschijnlijk heeft het apparaat net als bijna alle apparaten die voor de tv bedoeld zijn alleen HDMI als digitale uitgang. Dat gaat dus niet werken zonder dure converter, en zelfs met converter kun je alleen genieten van 720p want 1080p wordt niet ondersteund als resolutie door de iMac monitor (dit gaat buiten de software van de iMac om, het is een functie van het display).Anoniem: 392428 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:21:
Hallo
Mijn vraag:
Frank
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Anoniem: 392428
Bedankt voor uw vlugge reactieDigistorm schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:40:
[...]
Het is eigenlijk al uitgebreid bediscussieerd maar je kunt dus alleen displayport signalen aansluiten op de 27" iMac, en aan de reactie van dat verkooppunt maak ik op dat die digibox dat niet heeft. Waarschijnlijk heeft het apparaat net als bijna alle apparaten die voor de tv bedoeld zijn alleen HDMI als digitale uitgang. Dat gaat dus niet werken zonder dure converter, en zelfs met converter kun je alleen genieten van 720p want 1080p wordt niet ondersteund als resolutie door de iMac monitor (dit gaat buiten de software van de iMac om, het is een functie van het display).
Frank
Anoniem: 284495
Beste mensen,
Toevallig heb ik laatst een iminimediacenter gekocht via SPAM webshop en zocht voor de aansluiting naar de tv toe ook zo een kabel. Vond de kabels die mediamarkt aanbood erg duur en heb na lang zoeken uiteindelijk de kabel gevonden. Hij is van het merk Cablesson en niet duur qua prijs. Levertijd was vrij snel en de kabel werkt zoals in de specificaties. Mocht iemand interesse hebben, heb hem SPAMbesteld.
Toevallig heb ik laatst een iminimediacenter gekocht via SPAM webshop en zocht voor de aansluiting naar de tv toe ook zo een kabel. Vond de kabels die mediamarkt aanbood erg duur en heb na lang zoeken uiteindelijk de kabel gevonden. Hij is van het merk Cablesson en niet duur qua prijs. Levertijd was vrij snel en de kabel werkt zoals in de specificaties. Mocht iemand interesse hebben, heb hem SPAMbesteld.
[ Voor 4% gewijzigd door dusty op 27-10-2012 03:23 . Reden: Spam voor eigen webshop. ]
Ik heb voor mijn macbook pro net 2 kabels besteld van ebay (china):
http://shop.ebay.com/yaamart/m.html
Daar heb ik de
Mini DisplayPort Display Port to DVI Adaptor+Cable 6ft
en de
Mini DisplayPort Display Port to HDMI Adaptor+Cable 6ft
Genomen. Bij elkaar $22 incl verzend.
Heb juist de wat langere genomen, zodat ik niet nog een kabel er aan vast hoef te hangen.
6ft is 1 meter 80.. Meer dan zat voor mn bureau (24"), en voor de tv (hdmi) ook prima.
Daar heb ik de
en de
Heb juist de wat langere genomen, zodat ik niet nog een kabel er aan vast hoef te hangen.
6ft is 1 meter 80.. Meer dan zat voor mn bureau (24"), en voor de tv (hdmi) ook prima.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ikzelf heb een miniDisplayPort > HDMI adapter, en omdat ik een Mid 09 MBP heb een tulp > tulp audio verbinding.
Werkt prima met de Samsung FX2490HD en (minder*) met de Philips Aurea (1e generatie).
*Op de tv moet ik hem instellen als 'Anders' waardoor het beeld minder scherp is, op 'PC' ontbreek ik een groot gedeelte van het scherm.
Op anders ontbreek ik een klein stukje van het beeld, maar stoort niet bij films ofzo. Bij het normaal bedienen schakel ik overscan op de mac uit, maar dan heb ik zwarte balken rond het beeld. Kan ik mee leven!
Werkt prima met de Samsung FX2490HD en (minder*) met de Philips Aurea (1e generatie).
*Op de tv moet ik hem instellen als 'Anders' waardoor het beeld minder scherp is, op 'PC' ontbreek ik een groot gedeelte van het scherm.
Op anders ontbreek ik een klein stukje van het beeld, maar stoort niet bij films ofzo. Bij het normaal bedienen schakel ik overscan op de mac uit, maar dan heb ik zwarte balken rond het beeld. Kan ik mee leven!
🤞🏻
Ze werken allebij.. superlekker, beeld en geluid via hdmi, en de 'system bleeps' gewoon uit de macbook, en niet op de tv.Jrz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:07:
Daar heb ik de
en de
De kabels zijn 1.80m, wat wel zo makkelijk is bij hdmi, en je hebt geen logge stekkers zoals bij een klein converter dingetje
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik heb een MacBook Pro gekocht in augustus 2010, nu wil ik hierop .avi/.mkv bestanden afspelen op een extern beeldscherm (Samsung LE32c350), zowel beeld als geluid.
Nu vond ik eerst informatie dat er twee kabeltjes benodigd zijn en dit wel zo'n 70 euro zou kosten, dan ga ik liever kijken naar een apple tv icm xbmc danwel een andere volwaardige mediaspeler. Nu lees ik hier dat het met een 2010 MBP toch mogelijk is? Heb ik dan alleen een minidisplayport-hdmi kabel nodig, zoals deze: http://cgi.ebay.com/Mini-...255d29d4e5#ht_2800wt_1141 ?
Dat is namelijk wel weer een stuk voordeliger dan een mediaspeler kopen, en voldoet op dit moment.
Nu vond ik eerst informatie dat er twee kabeltjes benodigd zijn en dit wel zo'n 70 euro zou kosten, dan ga ik liever kijken naar een apple tv icm xbmc danwel een andere volwaardige mediaspeler. Nu lees ik hier dat het met een 2010 MBP toch mogelijk is? Heb ik dan alleen een minidisplayport-hdmi kabel nodig, zoals deze: http://cgi.ebay.com/Mini-...255d29d4e5#ht_2800wt_1141 ?
Dat is namelijk wel weer een stuk voordeliger dan een mediaspeler kopen, en voldoet op dit moment.
De 2010 mbp doet dat. Ik heb zelf ook dat kabeltje, en een samsung tv
Je krijgt dan 2 audio outputs: 1 genaamd SAMSUNG, en 1 "internal" waar je (als je dat wil) je pliepjes en doingkjes kan laten gebeuren
Je krijgt dan 2 audio outputs: 1 genaamd SAMSUNG, en 1 "internal" waar je (als je dat wil) je pliepjes en doingkjes kan laten gebeuren
Anoniem: 110229
Ik heb dezelfde kabel besteld en die is zaterdag geleverd, alleen krijg ik met geen mogelijkheid de macbook aan de gang. Nadat de kabels zijn aangesloten gaat het beeld heel even op blauw op de macbook, maar ik heb geen beeld op de tv. Alles nagelopen, tv instellingen etc, maar het lijkt erop dat dat niks werkt.Jrz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:07:
Daar heb ik de
Ik kan overigens de tv, een 37lg5000 niet selecteren bij beeldscherm, dus resolutie aanpassen e.d. werken dus niet. Iemand ervaringen hiermee, ik ben bang dat ik een slecht kabeltje heb.
ik heb een convertor mini-dp naar hdmi en dvi van dealextreme, en deze kan ook gewoon geluid mee sturen via hdmi, dus de convertor kost 14$(10 euro +-) en een hdmi kabel iets van 5 euro, dan ben je voor 15 euro klaar!
greetz
greetz
Hm. En wat als je eerst de hdmi er in doet, en daarna pas je tv aan?Anoniem: 110229 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:37:
[...]
Ik heb dezelfde kabel besteld en die is zaterdag geleverd, alleen krijg ik met geen mogelijkheid de macbook aan de gang. Nadat de kabels zijn aangesloten gaat het beeld heel even op blauw op de macbook, maar ik heb geen beeld op de tv. Alles nagelopen, tv instellingen etc, maar het lijkt erop dat dat niks werkt.
Ik kan overigens de tv, een 37lg5000 niet selecteren bij beeldscherm, dus resolutie aanpassen e.d. werken dus niet. Iemand ervaringen hiermee, ik ben bang dat ik een slecht kabeltje heb.
Ik had met mijn ps3 en mn mediatank aan het begin problemen met hdmi
Anoniem: 110229
Volgens mij had ik dat al wel geprobeerd maar zal het vanavond als ik thuis ben is proberen. Misschien moet ik ook bij me ouders thuis de tv is proberen 
update: Het mocht niet baten. Ik zet de tv aan en je ziet het beeld kort op blauw gaan om daarna nog een keer op blauw te gaan. Lijkt op een connect en meteen disconnect.

update: Het mocht niet baten. Ik zet de tv aan en je ziet het beeld kort op blauw gaan om daarna nog een keer op blauw te gaan. Lijkt op een connect en meteen disconnect.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 110229 op 02-03-2011 18:10 . Reden: update ]
Ik heb op 3 februari het bekende adaptertje MDP -> HDMI besteld op dealextreme ( van deze link), maar heb hem nog steeds niet binnen.
Hoe is jullie ervaring hiermee geweest? Hebben jullie hem wel binnen de uiterlijke levertijd van 21 dagen binnen gehad?
Hoe is jullie ervaring hiermee geweest? Hebben jullie hem wel binnen de uiterlijke levertijd van 21 dagen binnen gehad?
[ Voor 19% gewijzigd door Millhouse93 op 06-03-2011 22:36 ]
Ik had laatst ook al erg veel vertraging met een bestelling bij DealExtreme (geen MDP kabeltje overigens). Duurde allemaal veel langer dan gebruikelijk. 26 januari (net voor het Chinese nieuwjaar) besteld, 13 februari verzonden, afgelopen donderdag (3 maart) binnen gekregen.Millhouse93 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:35:
Ik heb op 3 februari het bekende adaptertje MDP -> HDMI besteld op dealextreme ( van deze link), maar heb hem nog steeds niet binnen.
Oke, dan ligt het in ieder geval niet aan mij. Maar vindt de verzendtijd toch nog best wel lang.
Edit: Als je het over de duivel hebt....
Ik heb hem vanmiddag ontvangen en zoals vermeld stuurt dit verloopje geluid en video over de HDMI. Ben er blij mee.
Edit: Als je het over de duivel hebt....
Ik heb hem vanmiddag ontvangen en zoals vermeld stuurt dit verloopje geluid en video over de HDMI. Ben er blij mee.
[ Voor 45% gewijzigd door Millhouse93 op 07-03-2011 20:49 ]
Ik heb inmiddels het Mini DisplayPort to HDMI kabeltje ontvangen: http://cgi.ebay.com/Mini-...255d29d4e5#ht_2800wt_1141
Maar wat moet ik nu doen...?
Als ik naar settings -> beeldschermen ga, welke ook popupt wanneer ik de tv aanzet, zie ik de TV (Samsung LE-serie) verschijnen. Dan kan ik kiezen voor "synchrone" weergave danwel naast elkaar, als het ware een tweede beeldscherm.
Dan naar settings -> geluid... Tab geluidseffecten: Speel geluidseffecten af via "Samsung"
Tab uitvoer: klik op "Samsung" ipv interne luidsprekers.
Bij instellingen zegt hij dan " er zijn geen uitvoerinstellingen beschikbaar".
Geluid wordt gewoon op interne luidsprekers afgespeeld, niet via de tv.
What do I do wrong?
Update: als ik een mp3 afspeel in iTunes, hoor ik het geluid wel uit de tv komen. In het geval van een film afgespeeld mbv vlc niet.
Maar wat moet ik nu doen...?
Als ik naar settings -> beeldschermen ga, welke ook popupt wanneer ik de tv aanzet, zie ik de TV (Samsung LE-serie) verschijnen. Dan kan ik kiezen voor "synchrone" weergave danwel naast elkaar, als het ware een tweede beeldscherm.
Dan naar settings -> geluid... Tab geluidseffecten: Speel geluidseffecten af via "Samsung"
Tab uitvoer: klik op "Samsung" ipv interne luidsprekers.
Bij instellingen zegt hij dan " er zijn geen uitvoerinstellingen beschikbaar".
Geluid wordt gewoon op interne luidsprekers afgespeeld, niet via de tv.
What do I do wrong?
Update: als ik een mp3 afspeel in iTunes, hoor ik het geluid wel uit de tv komen. In het geval van een film afgespeeld mbv vlc niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Barry op 09-03-2011 20:23 ]
Dan moet je waarschijnlijk in VLC ook nog even de audio output op HDMI zetten.
Dat werkte bij mij wel zo.
Dat werkte bij mij wel zo.
Anoniem: 51661
Ik heb vandaag een budget mini-displayport -> HDMI kabeltje binnen via kabeltje.com (meer dan de helft goedkoper dan via Apple).
Geluid en beeld wordt allemaal doorgegeven, alleen is het beeld extreem 'paars' gekleurd.
Ik heb geprobeerd andere kleurprofielen te kiezen vanuit de display preferences, het scherm te calibreren en andere HDMI aansluitingen. Alle aanpassingen geven een minimaal resultaat als het gaat om het terugschroeven van de paarse kleur.
De HDMI kabel die ik gebruik zat hiervoor aan mijn PS3 en werkte prima. Logische conclusie zou zijn dat de displayport -> HDMI kabel gewoon niet correct functioneert. Zie ik wellicht iets over het hoofd?
Geluid en beeld wordt allemaal doorgegeven, alleen is het beeld extreem 'paars' gekleurd.
Ik heb geprobeerd andere kleurprofielen te kiezen vanuit de display preferences, het scherm te calibreren en andere HDMI aansluitingen. Alle aanpassingen geven een minimaal resultaat als het gaat om het terugschroeven van de paarse kleur.
De HDMI kabel die ik gebruik zat hiervoor aan mijn PS3 en werkte prima. Logische conclusie zou zijn dat de displayport -> HDMI kabel gewoon niet correct functioneert. Zie ik wellicht iets over het hoofd?
bij system preferences, en dan bij kleurprofielen, en dan op openen klikken, dan kan je het kleur profiel veranderen en dus de paarse kleur weg halen.
Zoals in mijn post aangegeven heb ik dit ook geprobeert. ;-)
Zelfs handmatige calibratie een aantal maal doorlopen om de kleuren correct te krijgen; niks hielp de paarse kleur minder te laten worden..
Zelfs handmatige calibratie een aantal maal doorlopen om de kleuren correct te krijgen; niks hielp de paarse kleur minder te laten worden..
Heb je ook al eens een ander kleurprofiel aangeklikt? Bijvoorbeeld Adobe RGB, of een ander profiel in de lijst? Je moet daarvoor het vinkje "Toon alleen profielen voor dit scherm" uitzetten. Ik heb heel lang namelijk het probleem gehad dat ik bij een Sharp beamer een beeld kreeg alsof mijn MacBook Pro een overdosis drugs had ingenomen. Ik dacht heel lang dat de videokaart brak was, totdat ik zag dat mijn nieuwe MBP het ook deed, en dus op de een of andere manier Mac OS X voor die Sharp beamer een extreem brak en fout profiel activeert. Ik kies nu dus handmatig een ander kleurprofiel (dat wordt onthouden) en sindsdien geen problemen meer met rare kleuren.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Ja, vinkje stond uit en ben de hele lijst langs gelopen. Het profiel met de minst 'paarse' tint heb ik proberen te calibreren; helaas zonder resultaat.
De TV werkte altijd prima op een DVI aansluiting via mijn vorige macbook en via HDMI op mn PS3. Ik ben wel enigszins onderlegd met kleurgebruik op monitoren (grafische achtergrond) dus de kleurprofielen / kleurinstellingen ben ik al langs geweest..
De TV werkte altijd prima op een DVI aansluiting via mijn vorige macbook en via HDMI op mn PS3. Ik ben wel enigszins onderlegd met kleurgebruik op monitoren (grafische achtergrond) dus de kleurprofielen / kleurinstellingen ben ik al langs geweest..
Achja, denk dat het makkelijkste is gewoon een nieuwe adaptertje kopen....
Nee die heb ik niet meer. Heb de advertentie nog niet weggehaald.Anoniem: 51661 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:47:
[...]
Jij wilde je eigen kabeltje in VA promoten, huh?

Ik heb ze wel liggenBrm-G schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:51:
[...]
Nee die heb ik niet meer. Heb de advertentie nog niet weggehaald.

Nieuw kabeltje ontvangen.. zelfde probleemAnoniem: 51661 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:05:
Ja, vinkje stond uit en ben de hele lijst langs gelopen. Het profiel met de minst 'paarse' tint heb ik proberen te calibreren; helaas zonder resultaat.
Iemand nog suggesties?
Is het niks met je TV? In veel gevallen die ik heb meegemaakt lag daar het euvel. In TV verkeerde instellingen voor videobron/-signaal. Ben geen expert. Maar met pielen kwam ik een hoop.Anoniem: 51661 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:44:
[...]
Nieuw kabeltje ontvangen.. zelfde probleemKan nog steeds niks oplossen met kleurprofielen / calibratie en ook met deze nieuwe kabel is het beeld extreem paars.
Iemand nog suggesties?
Heb zelf een kabel zoals deze (ook via ebay)

Heb hier een Sony KDL-26EX302 staan waar ik via dit ding met geen mogelijkheid beeld op krijg. Zo goed als alles al geprobeerd maar het helpt niet. Beneden met een Sony KDL46NX700FTI totaal geen probleem. Alleen als het beeld boven de 720p komt dan treden er haperingen op.
Gebruikte kabel daarbij is een Forest HDMI Kabel, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.
Mocht iemand nog een manier weten om hem op mijn tv werkende te krijgen dan hoor ik dat graag
. Heb zelf inmiddels de hoop opgegeven dat het gaat werken. 
MBP is er overigens eentje van late 2009.
Heb hier een Sony KDL-26EX302 staan waar ik via dit ding met geen mogelijkheid beeld op krijg. Zo goed als alles al geprobeerd maar het helpt niet. Beneden met een Sony KDL46NX700FTI totaal geen probleem. Alleen als het beeld boven de 720p komt dan treden er haperingen op.
Gebruikte kabel daarbij is een Forest HDMI Kabel, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.
Mocht iemand nog een manier weten om hem op mijn tv werkende te krijgen dan hoor ik dat graag

MBP is er overigens eentje van late 2009.
[ Voor 15% gewijzigd door barktus op 24-04-2011 15:28 ]
My middle finger salutes you.
Dit zelfde probleem heb ik ook, maar dit kreeg ik pas bij mijn nieuwe MacBook Pro 13" 2011. Mijn vorige (2010 versie MBP 13" had hier geen problemen mee. Kalibratie helpt bij mij niet, het enige wat helpt is de resolutie op 720P zetten ipv 1360 *768, maar deze is veel minder scherp. Heel erg vervelend, dacht eerst dat het aan de nieuwe MBP lag, maar dat is dus ook niet het geval.Jo-re-mi schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:04:
[...]
Is het niks met je TV? In veel gevallen die ik heb meegemaakt lag daar het euvel. In TV verkeerde instellingen voor videobron/-signaal. Ben geen expert. Maar met pielen kwam ik een hoop.
Hiermee is het inderdaad gelukt, beeld is nu goed! Bedankt voor de tip ;-)
Probleem is inderdaad dat deze resolutie een stuk lager is. 1080i instellen kan ook, dan heb je een hogere resolutie maar nog veel minder scherpte. Niet aan te raden..
Probleem is inderdaad dat deze resolutie een stuk lager is. 1080i instellen kan ook, dan heb je een hogere resolutie maar nog veel minder scherpte. Niet aan te raden..
Anoniem: 247390
Waar je ook naar zou kunnen kijken is om je prestaties op Hoog zetten.. dan schakelt hij over op 2e videokaart.. want met langere batterijduur.. lijkt de mac minder kracht uit te zetten naar minidisplayport. Als ik mijn beamer aan wil schakelen heb ik alleen perfect beeld wanneer ik zorg dat de prestaties op hoog staan bij instellingen...Anoniem: 51661 schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:54:
Hiermee is het inderdaad gelukt, beeld is nu goed! Bedankt voor de tip ;-)
Ik heb een MBP 13", 2011 model. Die heeft volgens mij maar 1 videokaartAnoniem: 247390 schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:12:
[...]
Waar je ook naar zou kunnen kijken is om je prestaties op Hoog zetten.. dan schakelt hij over op 2e videokaart.. want met langere batterijduur.. lijkt de mac minder kracht uit te zetten naar minidisplayport. Als ik mijn beamer aan wil schakelen heb ik alleen perfect beeld wanneer ik zorg dat de prestaties op hoog staan bij instellingen...
Misschien dat jullie er totaal niks aan hebben maar,
Ik heb zojuist mijn nieuwe macbook pro 15" aangesloten met de Moshi adapter op mijn TX-SR607(Onkyo).
Ik heb totaal geen probleem ondervonden behalve dat het beeld eerst wel wat vaag was(niet diep zwart) maar even kalibreren en het was opgelost.
Dus als er mensen zijn die problemen hebben richting hun tv, probeer het een keer via je versterker.
Mijn instellingen waren als volgt:
Macbook pro op AMD
1080i
Mijn TX-SR607 staat op pass trough(1.3a)
Geluid liep ook super!!!
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Ik heb zojuist mijn nieuwe macbook pro 15" aangesloten met de Moshi adapter op mijn TX-SR607(Onkyo).
Ik heb totaal geen probleem ondervonden behalve dat het beeld eerst wel wat vaag was(niet diep zwart) maar even kalibreren en het was opgelost.
Dus als er mensen zijn die problemen hebben richting hun tv, probeer het een keer via je versterker.
Mijn instellingen waren als volgt:
Macbook pro op AMD
1080i
Mijn TX-SR607 staat op pass trough(1.3a)
Geluid liep ook super!!!
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Ik heb een MBP 2011 15" 2.2Ghz i7. Nou heb ik een MiniDisplayPort > HDMI kabeltje gekocht bij iCentre in Hengelo. Nu ik de MBP wil aansluiten op een Samsung LCD TV gaat dat goed. Ik heb goed beeld maar helaas geen audio. Er staat bij Systeemvoorkeuren > Geluid > Uitvoer aangegeven: "Er zijn geen uitvoerinstellingen beschikbaar voor het geselecteerde apparaat" (Hij ziet wel dat het een SAMSUNG TV is) De kabel is wél compatibel met video én audio. Wat te doen?

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
Anoniem: 458559
Ik heb een vergelijkbaar probleem met de adapter van DealExtreme waarvan het HDMI signaal in een laptop gaat met HDMI in. Het beeld ziet er inderdaad roze/paars gekleurd uit, en de meeste kleuren zien er niet mooi uit. Ook wil de verhouding niet kloppen met wat er uitgestuurd wordt. Als ik de Macbook (13" 2009) aan de TV hang, werkt deze op enige vertraging na prima qua beeldkwaliteit.Anoniem: 51661 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:01:
Ik heb ook al wat geprobeerd met de kleurenprofielen enz, en het beeld blijft lelijk. Ligt dit aan de grafische kaart, aangezien deze niet discreet is? Of ligt dit aan het apparaat wat het signaal binnen krijgt, in dit geval een laptop (heeft wel gewerkt met een Windows laptop met HDMI out)? Is hier een oplossing voor?
daar werd het beeld alleen maar slechter van a la ruis en blokken… en als ik hem op een tv aansluit, kun je er mee rommelen wat je wilt, maar dan doet hij het gewoon.
Dan lijkt het me dat het aan het kabeltje ligt. Anders even op een andere tv proberen. En anders wellicht RMA aanvraag bij DX?
Ik had het al op twee TV's met elk een aparte kabel geprobeerd, en die deden het allebei prima. Nog enige kans dat dit in het apparaat zit wat het signaal binnenkrijgt?