mini-Displayport aansluiten op tv

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee wat de beste optie is voor mij om mijn nieuwe macbook met mini displayport aan te sluiten op mijn tv? Mijn Samsung tv heeft HDMI, S-Video en "PC-in" en componenten ingang. Voorheen werkte ik altijd met S-Video, maar nu weet ik het even niet meer. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 20:20
Mini displayport naar DVI kabel kopen. Dan een DVI naar HDMI kabel kopen. En een mini-jack naar 2xRCA voor de audio naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
lekker duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SymenGT schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:32:
Mini displayport naar DVI kabel kopen. Dan een DVI naar HDMI kabel kopen. En een mini-jack naar 2xRCA voor de audio naar je tv.
Thanks, das snel en duidelijk.

EditL Thonz, betere suggesties dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrong, HDMI heeft al geluid in de kabel ingebakken. De 2xRCA kabel is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 02:32:
[...]

Wrong, HDMI heeft al geluid in de kabel ingebakken. De 2xRCA kabel is niet nodig.
En het hdmi verloopje bedenkt zomaar het geluid erbij?
We gaan dus van displayport naar dvi naar hdmi.. waar komt dan opeens het geluid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 05 november 2008 @ 04:21:
[...]

We gaan dus van displayport naar dvi naar hdmi.. waar komt dan opeens het geluid vandaan?
Klopt ja, Displayport en HDMI hebben idd allebei het geluid erbij, maar DVI heeft dit niet, dus dan heb je het niet! Ik denk toch egt dat dit de beste oplossing is. En duur is die bovendien niet. Het verloopje kost 29 euro, een DVI naar HDMI kabel heb je al vanaf ongeveer 15 euro. In de apple store kost hij 20 euro. En een geluidskabeltje zal ook geen 10 euro koste, dus voor ongeveer 50 a 60 euro ben je klaar, vind ik niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
nu hier ook het geluid ter straake komt.
veel laptops die hdmi hebben hebben dus geen geluid er over.
heeft de mini displaypoort van de macbook en macbook pro dat wel?
zodra er een mini naar gewoon displaypoort of mini naar hdmi verloopje komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
sk1nny666 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:15:
nu hier ook het geluid ter straake komt.
veel laptops die hdmi hebben hebben dus geen geluid er over.
heeft de mini displaypoort van de macbook en macbook pro dat wel?
zodra er een mini naar gewoon displaypoort of mini naar hdmi verloopje komt?
De Macbook heeft wel geluid over mini-displayport inderdaad, kijk maar naar het nieuwe 24" scherm, dat heeft geluid, maar geen geluidskabel. Gaat gewoon over de mini-displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Of via USB, dat weten we nog niet.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Hij heeft toch ook PC-In? dan is het ook een optie om een verloopstukje van mini displayport naar VGA te nemen en deze vervolgens aan te sluiten op de TV. Dat is de setting waarmee ik werk met mijn huidige laptop en ook degene die ik voor mijn macbook zal gebruiken!
en voor geluid heb je dan natuurlijk ook nog gewoon de 2x rca kabel nodig...

[ Voor 12% gewijzigd door Painxiom op 05-11-2008 09:57 ]

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 05 november 2008 @ 04:21:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 06:22:
[...]

Klopt ja, Displayport en HDMI hebben idd allebei het geluid erbij, maar DVI heeft dit niet, dus dan heb je het niet! Ik denk toch egt dat dit de beste oplossing is. En duur is die bovendien niet. Het verloopje kost 29 euro, een DVI naar HDMI kabel heb je al vanaf ongeveer 15 euro. In de apple store kost hij 20 euro. En een geluidskabeltje zal ook geen 10 euro koste, dus voor ongeveer 50 a 60 euro ben je klaar, vind ik niet te duur.
DVI kan prima geluid transporteren. Mijn PC kan het (van DVI naar HDMI en dan toch geluid hebben), en aangezien de nieuwe Macbook veel beter is dan mijn huidige computer kan die het ook.

Dat is Apple he, gewoon netjes 1 kabel.
Daedalus schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:53:
DisplayPort kan audio over zijn kabel aan, dus de nieuwe LED Cinema Display zal het waarschijnlijk over de DisplayPort doen. Het zou zonde zijn je resources niet te gebruiken en een energieslurpende USB poort te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Daedalus schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:53:
Oeps, excuses... Zie het net staan op de amerikaanse site
You enable them — along with the built-in iSight camera, microphone, and speakers — the moment you plug the USB connector into your new MacBook
Alles gaat dus via de usb, incl speakers en iSight, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:59:
[...]
[...]
DVI kan prima geluid transporteren. Mijn PC kan het (van DVI naar HDMI en dan toch geluid hebben), en aangezien de nieuwe Macbook veel beter is dan mijn huidige computer kan die het ook.
Dat is Apple he, gewoon netjes 1 kabel.
[...]
DisplayPort kan audio over zijn kabel aan, dus de nieuwe LED Cinema Display zal het waarschijnlijk over de DisplayPort doen. Het zou zonde zijn je resources niet te gebruiken en een energieslurpende USB poort te gebruiken.
Wat is het voor logica om te stellen dat jouw PC het kan, dat de MacBook het ook moet doen?
Zoals al aangegeven wordt in het geval van het nieuwe Cinema Display het geluid geregeld via de USB-kabel.
Dit maakt het voor mij hoogst onwaarschijnlijk dat er geluid door de mini-display port gedrukt gaat worden. Met de verloopstukjes lijkt de kans me alleen nog maar kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
daar was ik bang voor.
jammer dan maar met 2 kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, toen ik vorige week mn macbook bestelde wist ik nog niet hoe het zat met die poorten enzo, dus heb ik geen kabel erbij besteld. Nu is het te laat om het erbij te voegen en moet ik 8 euro verzendkosten gaan betalen voor een MDP -> DVI kabeltje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Mini displayport Heeft wel geluid

maar.....

[quote]
Mini Displayport Disadvantages over HDMI

1. No xvYCC color space support
2. No Dolby TrueHD or DTS-HD MA bitstream support
3. No support for Consumer Electronics control signals

bron

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:33:
Damn, toen ik vorige week mn macbook bestelde wist ik nog niet hoe het zat met die poorten enzo, dus heb ik geen kabel erbij besteld. Nu is het te laat om het erbij te voegen en moet ik 8 euro verzendkosten gaan betalen voor een MDP -> DVI kabeltje :'(
Of ff wachten en bij een Apple store kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaassouffle schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:16:
[...]

Of ff wachten en bij een Apple store kopen?
Ja, ik heb net gebeld met machouse amsterdam, en die verkoopt ze ook gewoon :) gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er dan nog geen kabel mini display port -> hdmi??

Dat zou een super oplossing zijn voor mij en de topicstarter.

want de oplossing mini dp -> dvi en dan dvi -> hdmi krijg je dan geen signaal verlies en problemen met juiste resoluties enz?? en het is niet goedkoop 2 kabels.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:29:

want de oplossing mini dp -> dvi en dan dvi -> hdmi krijg je dan geen signaal verlies en problemen met juiste resoluties enz?? en het is niet goedkoop 2 kabels.
Het is digitaal dus je zult geen slechter beeld krijgen, het is wel onhandig en met een laptop minder mooi, omdat je toch al gauw de knullige aaneenschakeling van convertors ziet :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Mja, ik heb dus ook displayport --> dvi en dan dvi --> hdmi, en inderdaad geen geluid op mijn tv. Bij de Apple store was 2 maanden terug nog geen andere oplossing in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:29:

Een kleine Google-tocht leert dat een dergelijke kabel inmiddels bij een of meerdere fabrikanten in ontwikkeling is; nog even geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze dan ook ff een kabel maken naar s-video zou dat helemaal fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe video/audio output aan de tv aan te sluiten? Wireless wel te verstaan, dus zodat er niets aan de laptop geschroeft hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:52:
Iemand enig idee hoe video/audio output aan de tv aan te sluiten? Wireless wel te verstaan, dus zodat er niets aan de laptop geschroeft hoeft te worden.
Als je niks aan je Macbook wilt hangen kun je het beste even bij een Apple Store in de buurt een Mac Mini halen, deze met je televisie verbinden en via remote desktop op je Macbook inloggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:22:
[...]

Als je niks aan je Macbook wilt hangen kun je het beste even bij een Apple Store in de buurt een Mac Mini halen, deze met je televisie verbinden en via remote desktop op je Macbook inloggen.
Kan je met remote desktop gewoon wireless HD films afspelen zonder haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:11:
[...]

Kan je met remote desktop gewoon wireless HD films afspelen zonder haperingen?
Dat is dan natuurlijk niet nodig, die speel je rechtstreeks op de Mac Mini af, gekkie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:46

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Painxiom schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:55:
Hij heeft toch ook PC-In? dan is het ook een optie om een verloopstukje van mini displayport naar VGA te nemen en deze vervolgens aan te sluiten op de TV. Dat is de setting waarmee ik werk met mijn huidige laptop en ook degene die ik voor mijn macbook zal gebruiken!
Als je tv alleen VGA heeft, ok, maar waarom zou je dit anders willen? VGA is analoog, je laptop en tv zijn beide digitaal. Met een digitale verbinding heb je netjes 1 op 1 overdracht van het signaal, met een VGA aansluiting heb je twee keer conversie en onderweg signaalverlies.
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:59:
Dat lijkt me nogal sterk, aangezien nergens in de DVI connector ook maar enige ruimte voor audio is ingebouwd. Ook wordt overal HDMI omschreven als 'DVI + Audio'. Ik ben dan ook ERG benieuwd waar jouw DVI aansluiting zijn geluid vandaan haalt.
Decon Frost schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:04:
Mini displayport Heeft wel geluid

maar.....
[...]
Als je voor de optie met 2x RCA gaat heb je sowieso niets digitaals. En als je je MacBook digitaal wilt aansluiten doe je dat meestal toch op een versterker en niet rechtstreeks op een tv. Lijkt me niet zo'n probleem dus :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
@Hertog

En toch kan het op de een of andere manier middels DVI. Ik heb in m'n PC een S/PDIF kabeltje lopen van mijn moederbord naar mijn videokaart (GF9600 GT). De videokaart zorgt voor een bundeling van beeld en geluid en via een DVI naar HDMI verloopstuk en HDMI kabel zie en hoor ik alles op m'n Sony 32W4000.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Prozac op 07-11-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:36:
@Hertog

En toch kan het op de een of andere manier middels DVI. Ik heb in m'n PC een S/PDIF kabeltje lopen van mijn moederbord naar mijn videokaart (GF9600 GT). De videokaart zorgt voor een bundeling van beeld en geluid en via een DVI naar HDMI verloopstuk en HDMI kabel zie en hoor ik alles op m'n Sony 32W4000.
Idem. Ik heb zelf een Ati HD3850. Als ik hier een DVI naar HDMI koppelstuk op zet, en in Windows het "HDMI Digtal Output Device" aanslinger, dan gaat het geluid over de DVI poort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ik vermoed dan dat ze de 2e link in dual link DVI gebruiken om het de HDMI converter te sturen aangezien televisies (op dit moment) geen dual link resoluties gebruiken. Net zoals "vroeger" het s-video signaal over de VGA pennen ging wat ook niet in de VGA standaard zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:56:
[...]

Dat is dan natuurlijk niet nodig, die speel je rechtstreeks op de Mac Mini af, gekkie. ;)
Hehe, ok :)
Maar waarvoor moest je dan met remote desktop op je laptop inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:26:
[...]

Hehe, ok :)
Maar waarvoor moest je dan met remote desktop op je laptop inloggen?
Voor de minder intensieve dingen kan Remote Desktop prima. HD film natuurlijk niet. En dan lijkt dit mij de beste oplossing, een Mac Mini heb je al voor iets van 500 euro. En dan heb je alles netjes en strak. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Hertog schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:20:
[...]

Dat lijkt me nogal sterk, aangezien nergens in de DVI connector ook maar enige ruimte voor audio is ingebouwd. Ook wordt overal HDMI omschreven als 'DVI + Audio'. Ik ben dan ook ERG benieuwd waar jouw DVI aansluiting zijn geluid vandaan haalt.

[...]
De audio zit bij hdmi in het digitale beeldsignaal geknutseld. Er zijn geen speciale pinnen daarvoor. Daarom kan je ook een hdmi <-> dvi converter gebruiken en nog steeds een werkend audio signaal overhouden. HDMI en DVI zijn in de basis namelijk hetzelfde. Het is alleen een andere stekker en HDMI heeft meer geregeld op het gebied van audio en encryptie.

Displayport gebruikt overgens andere signalen dan HDMI/DVI, maar blijkbaar kan de hardware wel HDMI/DVI over een Displayport connector sturen. Maar of hij dan nog audio uitspuugt is een ander verhaal. Technisch kan het wel, maar dan moet het wel ondersteund worden.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er dadelijk gewoon wel de mogelijkheid is om een Mini displayport -->> Displayport connecter aan te schaffen! Aangezien het signaal hetzelfde is alleen de aansluiting kleiner..

En een gewone displayport naar HDMI connector is er wel al!

zie hier en dan 2e kopje.. displayport to HDMI converter.. ;) _/-\o_
Hiermee zou je dus in feite het geluid en beeld samen naar je LCDtje kunnen sturen! Zodra dat uit is ga ik dat iig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Bedenk wel dat zo'n "goedkope" converter niets vertaalt, maar gebruik maakt van het feit dat de Displayport standaard voorschrijft hoe een DVI signaal doorgegeven kan worden via dezelfde pinnetjes. Als Apple alleen beeld doorstuurt in de DVI mode, dan krijg je dus geen geluid, ook al is het technisch mogelijk. Er bestaan ook wel "dure" converters, soms ver boven de 200 dollar, die Displayport echt vertalen naar DVI of HDMI, ook de Dual link adapter van Apple die bijna 100 euro kost is een type dat het signaal vertaalt. Maar de "goedkope" adapter voor single link DVI doet dat dus niet, daar worden alleen op een slimme manier de pinnen met elkaar verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple kennende houden ze zich altijd wel netjes aan standaarden.

Verwijderd

Nu maar hopen dat mini displayport > hdmi snel komt!!! Als ze nu al in de maak zijn zoals eerder bericht...
Of Mini displayport to Displayport en dan displayport to HDMI... :D

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nu eindelijk een Mini-Displayport -> DVI kabeltje kunnen ophalen. Samen met een DVI naar HDMI kabel van een meter kon ik dus mijn Macbook op mijn HD-ready Samsung 26" LCD TV aansluiten.

Helaas ben ik niet tevreden over het beeld: de pixels worden niet 1:1 op het scherm gezet. Ik weet dat een HD-ready tv niet 1280 maar 1366 pixels horizontaal heeft. Ik verwachte zwarte balken op 1280. Maar nee, het werd nog breder dan het beeld zelf. Niet scherp dus.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Verwijderd

Ik heb een mini dvi to vga adapter, voor mijn externe lcd... Ik weet dat vga niet de beste kwaliteit is, maar heb vga nodig voor presentaties in school dusja...
Enfin, het probleem: de lcd werkt niet! Is het niet gewoon plug & play? Wanneer ik de kabel aansluit op een ander scherm, werkt het wel, maar met mijn samsung LCD TV niet! Het scherm blijft blauw en de tv op de tv verschijnt: signaalkabel controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een mini display-port -> dvi en dvi -> hmdi gekocht. Werkt perfect op mn 32" samsung lcd :) Geluid moet wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkte de optie mindisplay port > dvi > dvi > hdmi niet.
ook op wikipedia staat dat het soms niet kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het mogelijk de mindisplay port > dvi om te zetten naar analoog vga signaal?

Is de adapter dvi-d of dvi-i?

[ Voor 17% gewijzigd door matinez op 22-11-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, mini-Displayport naar DVI is naar DVI-D. Er is ook een mini-Displayport naar VGA adapter.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:56:
Ik heb een mini dvi to vga adapter, voor mijn externe lcd... Ik weet dat vga niet de beste kwaliteit is, maar heb vga nodig voor presentaties in school dusja...
Enfin, het probleem: de lcd werkt niet! Is het niet gewoon plug & play? Wanneer ik de kabel aansluit op een ander scherm, werkt het wel, maar met mijn samsung LCD TV niet! Het scherm blijft blauw en de tv op de tv verschijnt: signaalkabel controleren...
Ik moet soms even op detecteer beldschermen drukken, kan misschien ook zijn dat je tv de ingestelde resolutie niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:56:
Bij mij werkte het eerst niet op een samsung 32" tv. Maar toen ik een andere kabel gebruikte werkte het wel. Misschien dus even een andere kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:07:
En een gewone displayport naar HDMI connector is er wel al!
Ook op ebay: http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 23-11-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Wat voor adapters heb je (extra) nodig als je van minidisplay-port naar s-video wilt? Het liefst met dvi, want ik
heb geen zin om slechts daarvoor een 30 euro kostende vga-adapter te kopen ;-)

Werkt deze adapter?
http://store.apple.com/nl...MTY1NDA3Ng&mco=MjI1MTY1NQ

Zijn er ook goedkopere/net zo goede adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn89 schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:15:
Wat voor adapters heb je (extra) nodig als je van minidisplay-port naar s-video wilt? Het liefst met dvi, want ik
heb geen zin om slechts daarvoor een 30 euro kostende vga-adapter te kopen ;-)

Werkt deze adapter?
http://store.apple.com/nl...MTY1NDA3Ng&mco=MjI1MTY1NQ

Zijn er ook goedkopere/net zo goede adapters?
Naar mijn weten is het überhaupt nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Zie ook: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8460178

Er komt DVI-D (digitaal) uit de MB.. en s-video is Analoog
Ook een mdp > VGA adapter en daar een VGA > s-video plug schijnt niet te werken (zie link)

[ Voor 53% gewijzigd door kaassouffle op 23-11-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 11-09 22:45
Damn, dat is toch gewoon belachelijk? Dit betekend dus dat ik zometeen het lachertje van de omgeving ben omdat ik een supergeile laptop heb die niet aangesloten kan worden aan de tv...

Zijn er wel signalen uit de industrie gekomen die zeggen dat zij er wel mee bezig zijn? Op apple hoeven we niet te wachten, anders hadden ze het zelf wel al verkocht... Die gasten naaien ons nu echt, 1 door die adapters gewoon niet mee te leveren en 2 door te zorgen dat je je laptop eigenlijk nergens op kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Er zullen vast allerlei oplossingen komen, ook van externe bedrijven. Displayport is nog vrij nieuw, dus iedereen moet zich er eerst in verdiepen(?) En misschien ook wel wachten tot Displayport info vrij geeft?

Apple had misschien wel op kunnen hameren bij Displayport dat er adapters moesten zijn tijdens launch van nieuwe lijn MP(P)'s... da's wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tijn89 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:29:
Damn, dat is toch gewoon belachelijk? Dit betekend dus dat ik zometeen het lachertje van de omgeving ben omdat ik een supergeile laptop heb die niet aangesloten kan worden aan de tv...
Dat er geen connecitiveit naar S-Video wordt geboden kan ik wel begrijpen. Maar ik vind het wel een slechte zaak dat Apple geen mDP-HDMI verkoopt.

Maare.. misschien tijd voor een nieuwe TV?

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 23-11-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maare.. misschien tijd voor een nieuwe TV?
[/quote]

hehe :D.....

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 10-09 09:43
Kun je via de minidisplayport naar dvi naar hdmi wel een full HD resolutie (1920 x 1080) weergeven op je 40 inch TV

ik heb namelijk gelezen dat het maar tot 30 inch gaat ( al begrijp ikniet wat woiets met de inches te maken heeft, dus ik denk dan ook dat dit geen probleem is)

en het ging niet tot full hd resolutie... als dat zois dan voel ik me wel genaaid door apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Tijn89 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:29:
Als je je daar al druk om maakt, ben je dan niet sowieso het lachertje van de omgeving als je nog met een "pre-historische" TV zit die alleen S-Video aankan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
RVE_NL schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:10:
Kun je via de minidisplayport naar dvi naar hdmi wel een full HD resolutie (1920 x 1080) weergeven op je 40 inch TV...
Met 30" bedoelen ze dus 2560x1600.

Ik ga zelf gewoon voor een mDP -> VGA kabel, onze tv is toch niet full-hd en op school zijn er ook nog geen DVI projectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vanmiddag bij mini-DP -> DVI + DVI-HDMI kabel gehaald, samen met toslink kabel aangesloten op de receiver. Werkt prima. Kost in verhouding wel veel geld, maar het is ideaal samen met Front Row + BT keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Laatst online: 07-04 11:50
Digistorm schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:39:
[...]

Als je je daar al druk om maakt, ben je dan niet sowieso het lachertje van de omgeving als je nog met een "pre-historische" TV zit die alleen S-Video aankan? :?
Ok, dit is echt onzin. Ik vind het niet meer dan logisch dat een student zijn laptop kan aansluiten op zijn niet fancy LCD/plasma tv. En ook mensen die een paar jaar geleden, toen platte tv's nog smerig duur waren, een crt hebben gekocht, verplichten hun prima werkende tv (die nog makkelijk 5 jaar meegaat) te vervangen, gaat te ver.
Hopen dat andere fabrikanten een oplossing verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Apple biedt gratis licenties aan voor de mini displayport, dus er zullen vanzelf wel third party kabels komen. Nu zal naar HDMI geen probleem geven, maar het is natuurlijk de vraag of dat uberhaupt nog naar s-video/composiet kan. Dat zal nu ook wel snel genoeg bekend worden :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Possstema schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:42:
[...]

Ok, dit is echt onzin. Ik vind het niet meer dan logisch dat een student zijn laptop kan aansluiten op zijn niet fancy LCD/plasma tv. En ook mensen die een paar jaar geleden, toen platte tv's nog smerig duur waren, een crt hebben gekocht, verplichten hun prima werkende tv (die nog makkelijk 5 jaar meegaat) te vervangen, gaat te ver.
Hopen dat andere fabrikanten een oplossing verzinnen.
Tjonge jonge 8)7 Ik zeg er - nogmaals - uitdrukkelijk bij dat, als je je druk maakt om het feit dat anderen je uitlachen omdat je nieuwe laptop niet aan je tv gehangen kan worden, je je waarschijnlijk ook druk (moet) maken om het feit dat je geen flatscreen TV hebt, want "daar zul je dan ook wel om uitgelachen worden" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp Posstema ook met zijn problemen. Sta je daar trots te patsen met je nieuwe macbook, is het een disfuntioneel apparaat. Ik vind het ook behoorlijk klote om aan mijn vriendin te moeten vragen of ik haar oude windows laptop even mag gebruiken omdat mijn *nieuwe* macbook iets niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:29:
Sta je daar trots te patsen met je nieuwe macbook, is het een disfuntioneel apparaat.
Hoe kun je nou patsen met je notebook als je 'm aansluit op een oude pit die alleen s-video heeft :Y)
M.a.w. helemaal met Digistorm eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet toch helemaal niet patsen met spullen?

Ik koop m'n macs om op te werken, niet om mee te patsen.

En als je dat toch zo nodig wil doen, zeg dan dat de technologie op je macbook die van de tv ver vooruit is, en je hem daardoor moet aansluiten met een kabeltje, die je nog niet hebt.

Wat een problemen zeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:29:
Ik begrijp Posstema ook met zijn problemen. Sta je daar trots te patsen met je nieuwe macbook, is het een disfuntioneel apparaat. Ik vind het ook behoorlijk klote om aan mijn vriendin te moeten vragen of ik haar oude windows laptop even mag gebruiken omdat mijn *nieuwe* macbook iets niet kan.
Bekijk jij dat hetzelfde voor ps/2 keyboards, parallele matrix printers & je serieële muis ...

Het is gewoon geevolueerdere technologie die niet samenwerkt met oudere niet compatibele systemen, hier kan je in de IT best aan wennen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Zullen we die discussie maar stoppen. Apple is over het algemeen zeer "vooruitstrevend" met het schrappen van aansluitingen. Of dat terecht is of niet, kun je voor jezelf bepalen door iets wel of niet te kopen :Y) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is precies wat ik gebruik met mijn macbook, en het gaat als een trein!
ik gebruik een 32 inch TV, en films kijken op vol beeld gaat prima! :D

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Cubix schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:52:
Ik heb nu eindelijk een Mini-Displayport -> DVI kabeltje kunnen ophalen. Samen met een DVI naar HDMI kabel van een meter kon ik dus mijn Macbook op mijn HD-ready Samsung 26" LCD TV aansluiten.

Helaas ben ik niet tevreden over het beeld: de pixels worden niet 1:1 op het scherm gezet. Ik weet dat een HD-ready tv niet 1280 maar 1366 pixels horizontaal heeft. Ik verwachte zwarte balken op 1280. Maar nee, het werd nog breder dan het beeld zelf. Niet scherp dus.

Ik heb dat zelfde probleem.... Een oplossing gevonden? Een andere resolutie kan ik namelijk niet instellen.....

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

Topicstarter
Eind januari worden de MiniDisplay Port > HDMI kabels verwacht in de winkels. Daar wacht dan maar op.

Verwijderd

Je kan hem toch gewoon op 1360 zetten, doe ik ook en dan is het haarscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Dat kan ik dus niet, dat is een "grijze" optie helaas...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:34:
Eind januari worden de MiniDisplay Port > HDMI kabels verwacht in de winkels. Daar wacht dan maar op.
Maar als ik het goed begrijp zit daar geen geluid in. Dat maakt zo'n kabel wel een stuk minder aantrekkelijk vind ik.
joeltje schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:40:
[...]
Ik heb dat zelfde probleem.... Een oplossing gevonden? Een andere resolutie kan ik namelijk niet instellen.....
Overscan, is meestal op te lossen in het service menu van je TV. Bij Panasonic plasma in ieder geval. Waarschijnlijk is het terug te vinden in het draadje van je specifieke TV.

[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 20-12-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hello!

Een heel vreemd probleem doet zich voor, iets wat ik denk ik pas vanaf de laatste update merk. (heeft een week goed gegaan)
Ik heb mijn imac aangesloten op mijn HD TV werkt perfect.

Ik werk dmv. mirroring so far so good. Als ik mijn TV aanzet dan pas de resolutie zich op m'n imac aan. (komen 2 kleine balkjes)
Op m'n tv heb ik perfect beeld voor mijn mediacentre plex.

Zodra ik het kanaal uitzet (naar HDMI 1 ga ipv HDMI 2) hangt mijn muis en keyboard zich op... m'n imac werkt totaal niet meer.
Het scherm blijf ik wel gewoon zien.

Schakel ik terug naar HDMI 2 dan komt het beeld weer op de tv en werkt opeens mijn muis en keyboard weer.

Een heel vervelende situatie waarvoor ik m'n mac graag herinstalleer Sad nu moet ik mijn imac eerst reboten voordat de TV naar een ander kanaal kan gaan.

Wat ook werkt is dat ik de DVI connector uit de mac trek en weer insteek. Dan gaat het ook weer goed.
Iemand hier ervaring mee of advies wat ik het beste kan doen.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Hallo,

Allemaal bedankt voor de vele reacties, maar ik zie nu eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.
Er wordt hier vanalles gezegd over audio en hdmi, maar dit hoef ik allemaal niet.

Ik wil gewoon een lage kwaliteit (640x480 is al voldoende) aansluiting kunnen gebruiken, het geluid hoef ik ook niet. Het gaat puur om het beeld.

Wat ik er van begrepen heb is dat ik dus een adapter van displayport naar hdmi moet hebben, en van hdmi naar rca/s-video ?

Dit vindt ik persoonlijk best omslachtig, ik snap wel dat het MAAR 2 stuks zijn, maar ik ben bij Apple gewend dat alles simpel kan.

Als ik dan moet wachten op een exemplaar, wacht ik het liefst op een eigen apple exemplaar. Weet toevallig iemand wanneer deze dan ongeveer uit zal komen?

Karsten,

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:19

Tys

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:28:
[...]

dat is precies wat ik gebruik met mijn macbook, en het gaat als een trein!
ik gebruik een 32 inch TV, en films kijken op vol beeld gaat prima! :D
Beeld is hier geen probleem (Displayport -> DVI -> HDMI) maar ik krijg geen geluid.
Ik gebruik een mini-jack naar 2xRCA, maar ik gok dat mijn TV (Samsung) de HDMI ingang herkent en alleen daaruit geluid probeert te halen, hij zal geen andere resources bekijken.

Bah, ik ben nu al maanden bezig met die onzin, ik wil onderhand eens films kunnen afspelen via mijn macbook op TV! Het liefst zonder 200 adapters en converters. Die dingen zijn nou niet bepaald goedkoop. :(

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
karstenmeijers schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:21:
Hallo,

Allemaal bedankt voor de vele reacties, maar ik zie nu eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.
Er wordt hier vanalles gezegd over audio en hdmi, maar dit hoef ik allemaal niet.

Ik wil gewoon een lage kwaliteit (640x480 is al voldoende) aansluiting kunnen gebruiken, het geluid hoef ik ook niet. Het gaat puur om het beeld.

Wat ik er van begrepen heb is dat ik dus een adapter van displayport naar hdmi moet hebben, en van hdmi naar rca/s-video ?

Dit vindt ik persoonlijk best omslachtig, ik snap wel dat het MAAR 2 stuks zijn, maar ik ben bij Apple gewend dat alles simpel kan.

Als ik dan moet wachten op een exemplaar, wacht ik het liefst op een eigen apple exemplaar. Weet toevallig iemand wanneer deze dan ongeveer uit zal komen?

Karsten,
Verwacht vanuit Apple zelf geen kabel maar wellicht dat er een andere fabrikant komt met wel een verloopje. Kan alleen even opzich laten wachten...
Andere optie is de minidisplay port -> vga converter en dan een vga -> s-video/composiet doosje er tussen.
Omslachtig duur en minder fijn om alles mee te sjouwen. En ja ik gebruik het voor mijn werk, 9 van de 10 vj mixers werken nu eenmaal met pal signalen en de daarbij behorende connectoren. De dvi mixers zijn verkrijgbaar vanaf een mooi prijs van +/- €12000,-. De s-video/composiet varianten vanaf €900,-.
Jammer genoeg werkt mijn vj software alleen met een apple en vind ik windows minder fijn werken, dus ze hebben er toch nog een klant bij. Wel eentje die minder blij is als voorheen. :/

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Werken die PAL converters dan tegenwoordig wel een beetje? Jaren geleden toen ik nog met pc's mijn tijd verknoeide ;) heb ik er wel eens een gebruikt. Was een heel gedoe, moest speciale drivers installeren etc. Maar misschien was dat exemplaar wel te goedkoop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:11:
[...]

Overscan, is meestal op te lossen in het service menu van je TV. Bij Panasonic plasma in ieder geval. Waarschijnlijk is het terug te vinden in het draadje van je specifieke TV.

[...]
Overscan kon ik niet aan/uit zetten, wel Active plus HDMI. Toen was het hele probleem over, en heb ik perfect beeld. Geluid via de optical out op de MBPro, en klaar zijn we. Eindelijk gebruik maken van Front Row zoals het is bedoeld!

[ Voor 29% gewijzigd door joeltje op 02-01-2009 08:46 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag .. maar kan ik ook een film in fullscreen kijken of een 2e scherm en ondertussen zelf iets anders doen op de laptop?

edit: heb het al en het scherm ziet er super uit op zowel de tv als de projector! :)

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wacht niet ff tot er een mini display -> hdmi kabel te koop is.

Dan heb je dat gedoe met verschillende adapters enz ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hey ik gebruik nu ook mini display->DVI->HDMI. Beeld is super mooi, alleen ik krijg het niet voor elkaar om de display van mijn macbook uit te zetten en de TV als primaire scherm te gebruiken weet iemand hoe je dit wel werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Macbook dichtklappen en dan (met voedingsadapter aangesloten) wakker maken met toetsenbord, muis of Apple Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Digistorm schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:04:
Macbook dichtklappen en dan (met voedingsadapter aangesloten) wakker maken met toetsenbord, muis of Apple Remote.
Zo doe ik het nu ook idd, maar dacht dat er misschien een sneltoets was ofzo, dus blijkbaar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:14:
Hey ik gebruik nu ook mini display->DVI->HDMI. Beeld is super mooi, alleen ik krijg het niet voor elkaar om de display van mijn macbook uit te zetten en de TV als primaire scherm te gebruiken weet iemand hoe je dit wel werkend kan krijgen?
kun je dan ook HDvideo's in de hoogste res bekijken op je tv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:27:
[...]

kun je dan ook HDvideo's in de hoogste res bekijken op je tv??
Yeps dat is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Zo ik heb nu eindelijk een werkende opstelling voor mijn late 2008 macbook pro :D

Mini - Displayport > VGA > Grandtec: Grand Hand View

De Grand Hand View heeft een vga input & composite, s-video + vga output. Support voor overscan, en resolutie tot 1280*1024@ 60hz. De voeding doet die via usb. Je moet die wel aan een van je usb poorten hangen, en niet aan bijvoorbeeld een hub of pc/card hub. Die geven te weinig stroom en daar mee krijg je een storend beeld ( spreek uit ervaring ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.grand.com.tw/images/handview.jpg

Specificatie: http://www.grand.com.tw/pctv_handview.html

Te koop bij conrad voor 50,- euro: te vinden onder universele pc/tv convertor

Nog steeds stom dat apple niet een gewone converter verkoops als van de vorige generatie macbook pro |:(

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en een scart kabel komt hier niet aan bod? deze is misschien voor de meesten te slechte kwaliteit, omdat het niet digitaal is?
al dat ik ook lees dat er toch nog mensen zijn die het gewoon willen kunnen zien, zonder al teveel moeite.

ik zelf heb zo een kabel http://ecx.images-amazon....jr0RwwL._SL500_AA280_.jpg
van scart naar s-video +audio. en deze werkt op mijn oude hp nc4200 perfect,
nu vraag ik mij af of dit ook al lukken met deze adapter van mdp naar s-video?
http://store.apple.com/be...MTY1NDA3Ng&mco=MjI1MTY1NQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

hangt ervan af welke macbook je hebt ;)

De late 2008 macbook / macbook pro's hebben een mini display adapter. Het geintje van apple is dat het verloopje van mini-display adapter naar dvi een dvi - d is. En dat verloop je van s-video wat je net liet zien is een dvi-a. Die kan je dus niet aan elkaar pluggen ( been there done that. Moest de dvi > composite terugsturen |:( )
Bij elke hifi electronica winkel kan je een scart plug kopen voor s-video, composite en audio tulp.

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Als je ook even leest bij de omschrijving staat er ook bij dat het ding voor de Macbook Pro bedoeld is. De oude MacBook Pro wel te verstaan ;) ik heb zelf namelijk beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahzo, ja oke, en nu ik eraan denk heb ik beide op school al gezien, en herinner mij nu hoe het zit.
maar dan is zo een omvormer voor een "oude" macbook pro, en voor de nieuwe is er nog geen oplossing?
das eigelijk wel stom, das een computer voorzien van poorten waarmee je nog beperkt bent,
dat valt me wat tegen aan apple, ze kunnen zo een geavanceerde technologieen gebruiken voor hun computers, maar geen kabels uitbrengen die tegenwoordig meer en meer mensen zouden gebruiken.
wel vind ik het positief dat alle hardware (imac, macbook) naar dezelfde connector gaat, de mdp.
nu alleen nog genoeg keuze in koppelstukken en het is perfect :D

bestaat er niet iets zoals dit, maar dan ipv te capturen, uit te zenden?
http://www.tigerdirect.co...?EdpNo=3504456&CatId=1428
of is dit dan het eenvoudigste? http://www.tigerdirect.co...?EdpNo=3557004&CatId=1430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
iemand dat al iets meer weet? :(

over mDP naar hdmi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalG schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:44:
iemand dat al iets meer weet? :(

over mDP naar hdmi ?
mDP -> DVI -> HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

MonoPrice.com zou ze eind januari hebben (mdp > HDMI) zeiden ze, maar zie nog niets op de site...

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

MonoPrice heeft te kennen gegeven dat ze nog opzoek zijn naar een producent om de adapter/kabel te maken. Aangezien nog geen enkele fabrikant zich heeft aangemeld zeggen ze dat het nog wel even kan duren voor de eerste mDP > HDMI adapter uit zal komen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

dat niemand zich daar mee bezig houdt is eigenlijk al vreemd... Blijkt maar weer dat er genoeg vraag naar is ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bakkert schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:18:
dat niemand zich daar mee bezig houdt is eigenlijk al vreemd... Blijkt maar weer dat er genoeg vraag naar is ;)
Als topic starter heb ik zelf mijn heil elders gezocht. Laptops direct aan beeldschermen koppelen heeft toch niet de toekomst, bespaar je de kosten van die kabeltjes en koop een mediaplayer die kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komt een mdp omvormer rechtstreeks naar HDMI begint maart!
lees er hier meer over :D
http://www.appleinsider.c..._adapter_coming_soon.html
en kost niet eens zoveel :D goed nieuws dus!
Pagina: 1 2 3 Laatste