If it aint fixed, it's broken.
http://www.monoprice.com/...&p_id=5311&seq=1&format=2
15 maart dus!
[ Voor 5% gewijzigd door CrashOne op 11-02-2009 23:18 ]
De website van monoprice meldt nu de 27ste van deze maand...CrashOne schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:18:
De mini-Displayport - HDMI adapter/kabel staat nu ook op de site van monoprice.com:
http://www.monoprice.com/...&p_id=5311&seq=1&format=2
15 maart dus!
Anoniem: 247390
op monoprice staat nu zelfs al een foto van de nieuwe MDP > HDMI converter!!
Onderaan de pagina staat ook een NOTE: dat audio wel ondersteund wordt mits het brond apparaat wel audio via mini displayport uitstuurt!
Weet iemand toevallig al of de MDP van de nieuwe unibody macbooks ook audio verstuurt via deze port?
Alvast bedankt,
Roel
Helaas, de Unibody Macbook's/MacBookPro's versturen géén audio over de m-dp poortAnoniem: 247390 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:41:
Hallo,
op monoprice staat nu zelfs al een foto van de nieuwe MDP > HDMI converter!!
Onderaan de pagina staat ook een NOTE: dat audio wel ondersteund wordt mits het brond apparaat wel audio via mini displayport uitstuurt!
Weet iemand toevallig al of de MDP van de nieuwe unibody macbooks ook audio verstuurt via deze port?
Alvast bedankt,
Roel
Anoniem: 282664
Als ik me goed herinner mag dat helaas niet meer op tweakersjpboere schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:39:
De shipping costs bij monoprice zijn wel zo'n 30 dollar. Misschien is een inkoopactie wel een ideetje. Ik denk dat er vrij veel tweakers zijn die zo'n dingetje willen hebben.
Ah, jammer! Ik denk dat er idd wel genoeg animo zou zijn anders.Anoniem: 282664 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:07:
[...]
Als ik me goed herinner mag dat helaas niet meer op tweakers
Heb je misschien een linkje? Kan het zo snel niet vinden daar.
Never mind, al gevonden
[ Voor 17% gewijzigd door jobbo op 31-03-2009 14:14 ]
Onder OS X niet, onder Windows (Bootcamp) schijnt het wel te lukken.SyS_ErroR schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:45:
[...]
Helaas, de Unibody Macbook's/MacBookPro's versturen géén audio over de m-dp poort
Dat zou natuurlijk wel gruwelijk mooi zijn...
Als t onder windows wel werkt ben ik ook al blij.. weet ik iig dat er wel geluid over loopt!!
Heb trouwens vandaag meteen een kabeltje besteld bij Monoprice.. Kan sinds vandaag`!! en t mooie is dat hij meteen als verzonden is.. heb al een track&trace nummer
Ik laat mijn bevinden nog wel horen hier!!!!
en zo opgelost:
Mini Displayport > VGA adapter van Apple zelf.
en dan een kabeltje van de audio-out naar RGB wit-rood kabeltje.
Werkt goed!
Er is bijna geen voordeel te behalen om speciaal een HDMI adapter+kabel te gebruiken vind ik.
PSN/XBL: DarkTaufu
En aangezien ik het geluid Optisch of via de HDMI (dus ook DIGITAAL) wil aansluiten.. want helaas niet kan op de versterker van mijn ouders, dat kan alleen via HDMI.. Dus ik hoop dat het wel geluid komt door de mini displayport!
vond zojuist dit op internet:
http://i.gizmodo.com/5187...d-itunes-now-plays-on-tvs
Audio zal dus niet ondersteund worden op onze mooie nieuwe MBP's.... beetje spijtig van apple!!!!!!!!
suc6
[ Voor 98% gewijzigd door Nietzman op 08-04-2009 12:33 ]
Anoniem: 88064
via welke verkoper of heb je link?enzoronald schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:37:
Net via ebay een minidisplayport naar hdmi adapter besteld voor 27 euro incl. verzendkosten. Ben benieuwd.
http://cgi.ebay.com/Brand...0.m14&_trkparms=72%3A1199|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
verkoper : sky198381
edit: heb ook geen ervaring nog met clamshell mode en krijg het tot nu toe nog niet voor elkaar. Geprobeerd om met muis weer wakker te krijgen maar dat lukt nog niet. Moet ik hiervoor iets instellen of is er een handig tooltje voor?
[ Voor 22% gewijzigd door jobbo op 14-04-2009 21:53 . Reden: extra vraag ]
voor clam shell moet de adappter er in zittenjobbo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:49:
Ik heb vandaag ook de adapter binnengekregen (ik heb er nog wat extra besteld, mocht je geïnteresseerd zijn --> V&A). Zonet aangesloten op een sony 40w4000. Werkt allemaal prima. Heb eigenlijk nog niet echte goede content op mijn pc staan. Zo eens proberen met een dvd. Heeft iemand nog een beetje goede tips voor instellingen? Is bijvoorbeeld 1:1 mapping nodig? Audio werkt zoals al gemeld niet.
edit: heb ook geen ervaring nog met clamshell mode en krijg het tot nu toe nog niet voor elkaar. Geprobeerd om met muis weer wakker te krijgen maar dat lukt nog niet. Moet ik hiervoor iets instellen of is er een handig tooltje voor?
Ik heb AlleKabels.nl gemaild, maar deze wist nog niet wanneer de kabel verkrijgbaar werd.dwa schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:49:
is er al meer bekend over de beschikbaarheid van deze kabel in nederland?
http://cgi.ebay.com/Apple...0.m14&_trkparms=72%3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50.
Anoniem: 44189
Jobbo, heb je er nog een over?jobbo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:49:
Ik heb vandaag ook de adapter binnengekregen (ik heb er nog wat extra besteld, mocht je geïnteresseerd zijn --> V&A). Zonet aangesloten op een sony 40w4000. Werkt allemaal prima. Heb eigenlijk nog niet echte goede content op mijn pc staan. Zo eens proberen met een dvd. Heeft iemand nog een beetje goede tips voor instellingen? Is bijvoorbeeld 1:1 mapping nodig? Audio werkt zoals al gemeld niet.
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Iemand enig idee? Of betere oplossingen misschien?
Het gaat vast wel werken, die VGA naar S-Video converters gaan al een tijdje mee. Je moet alleen niet teveel van het beeld verwachten, maar dat ligt meer aan de oude S-Video standaard dan je kabel of converter. Met goede kabels is tekst op 640x480 wel te lezen, maar anders is het huilen met de pet opdennisje182 schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:59:
Ik wil mijn macbook aansluiten op mijn tv. En das nog eentje van de oude generatie:P Dus die vreet alleen s-video. Nu vroeg ik me af of het gaat werken als ik van MDP - VGA en dan met ding: http://www.popelectronics...deo-converter-pr-842.html naar s-video die in mijn tv geprikt wordt.
Iemand enig idee? Of betere oplossingen misschien?

Hier stond achterhaalde informatie…
Deze is wel wat moeilijker te vinden.

http://gizmodo.com/537205...ter-now-has-digital-audio
Assume there are no rules and it's one big free for all
Zonder die USB en Audio toch niet he?Minidisplay port had toch geen audio?Ben er namelijk ook naar opzoek.
Ik heb al een mdp -> VGA dus ik denk dat ik de stap VGA -> video moet gaan maken of is het raadzamer van mdp -> DVI -> video..?
Ik wil mijn (aanstaande) macbook pro gaan aansluiten op mijn oude TV om films te kijken.
Nu ben ik benieuwd welke kabel ik nodig heb. mijn TV betreft een oude Sony (2003). Het gaat om het model KV-21FT1B
Ik heb ter verduidelijking even een plaatje samengesteld, met de mogelijke videoaansluitingen aan de voorkant van het toestel:

Welke combinatie zal ik nodig hebben om het beeld over te kunnen zetten naar mijn TV, zodat ik op mijn gemak films kan kijken. Overigens, wees niet getreurd, want geluid ben ik al in voorzien, omdat ik mijn films altijd kijk met het geluid over mijn stereo. Mocht dit laat in de avond niet kunnen (vanwege geluidsoverlast), dan beschik ik ook over een 3,5mm jack - 3,5 mm jack die vanuit de macbook richting de audio-ingang van mijn televisie kan gaan, zodat ik alsnog film kan kijken, met het geluid over de televisiespeaker.
Wie kan mij helpen bij het vinden van de juiste kabelcombinatie?
Anoniem: 252616
Anoniem: 324429
Dat is alleen juist niet wat er bedoeld wordt.BellySM schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:11:
Niet via eBay, maar wel via een lokale iCentre winkelfiliaal kocht ik gisteren een mdp naar hdmi kabel van Kanex met audio. Vreemd genoeg staat het niet op hun site vermeld. Er zijn twee versies verkrijgbaar. De eenvoudigste stuurt het geluid door via usb. De luxere versie die ik kocht heeft als extra optisch digitaal geluid via de hoofdtelefoonaansluiting van een iMac of Macbook naar hdmi.
De nieuwe DisplayPort specificatie laat het toe om ook geluid mee te sturen door de DisplayPort zelfde als bij HDMI.
Gewoon 1 aansluiting met 1 kabel naar 1 andere aansluiting dus en niet 2 naar 1 of zelfs 3 naar 1.
Be the change you want to see in the world
Anoniem: 252616
Zou het ook moeten doen. Kwam op 18e incl verzending.
Dat is een composiet aansluiting, je hebt dan een Mini-Displayport naar VGA adapter nodig. Aan de adapter hang je dan een VGA naar Composiet converterbox (let op: een box, geen kabeltje want die werken niet).reAaa schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:34:
Beste mensen
Ik wil mijn (aanstaande) macbook pro gaan aansluiten op mijn oude TV om films te kijken.
Nu ben ik benieuwd welke kabel ik nodig heb. mijn TV betreft een oude Sony (2003). Het gaat om het model KV-21FT1B
Ik heb ter verduidelijking even een plaatje samengesteld, met de mogelijke videoaansluitingen aan de voorkant van het toestel:
[afbeelding]
Welke combinatie zal ik nodig hebben om het beeld over te kunnen zetten naar mijn TV, zodat ik op mijn gemak films kan kijken. Overigens, wees niet getreurd, want geluid ben ik al in voorzien, omdat ik mijn films altijd kijk met het geluid over mijn stereo. Mocht dit laat in de avond niet kunnen (vanwege geluidsoverlast), dan beschik ik ook over een 3,5mm jack - 3,5 mm jack die vanuit de macbook richting de audio-ingang van mijn televisie kan gaan, zodat ik alsnog film kan kijken, met het geluid over de televisiespeaker.
Wie kan mij helpen bij het vinden van de juiste kabelcombinatie?
Meer info
Deze ziet er wel veel eenvoudiger en handiger in uitvoering uit en is beduidend goedkoper dan die van Kanex die ik van de week haalde

Als je een oudere Mac hebt ontbreekt dat audio signaal dus, en omdat het tussen de videodata geweven moet worden kan dat niet met een passieve adapter (die je voor een paar dollar kunt produceren) maar heb je een processortje nodig dat de audio en video in elkaar verweeft. Dat doet die Kanex adapter bijvoorbeeld, en daarom heeft die ook een voeding nodig om het geheel van stroom te voorzien. En daarom is die ook veel duurder.
Ja, ik heb er ook een voor mijn nieuwe 2010 mbp. Nog niet goed genoeg getest. Een keer geprobeerd op een HD-Ready TV. Heb wel beeld, maar nog geen audio.Anoniem: 252616 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:01:
Heeft er reeds iemand via ebay een mini display naar hdmi adapter gekocht die audio doorstuurt? Heb er net eentje ontvangen voor mijn 2010 mbp maar helaas zonder audio.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...view=all&tid=575091285016

Update : Heb nu wel geluid, maar alleen het muziek kanaal

Getest met een HD WMV streaming vanaf FreeNas, met XBMC als client. In XBMC kun je het HDMI audio kanaal kiezen als output.
Ik ga even een andere HD sample downloaden. Kijken of dat wel werkt.
Update 2 : Ligt aan XBMC. Krijg geen normaal geluid uit HD WMV files....
[ Voor 29% gewijzigd door pasz op 15-05-2010 10:11 ]
woei!
Anoniem: 332102
http://www.intel.com/cons...ology/wirelessdisplay.htm
Edit:
Lijkt er op dat je echt Windows7 nog hebt voor deze features
Hopelijk wordt in OSX hier ook iets voor ontwikkeld, de hardware is namelijk wel aanwezig.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 332102 op 13-05-2010 11:18 ]
Ik heb de nieuwe Dr. Bott Mini DisplayPort to HDMI Adapter II, gekocht in Switch in Wijnegem (officiële APR). Ik kan bevestigen dat deze kabel GEEN geluid doorstuurt. Ondanks het feit dat het zo vermeld staat op de verpakking en ondanks dat de verkoper me bevestigde dat deze het wel deed.Digistorm schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:34:
Die Dr Bott werkt dan ook alleen met de nieuwste Macbooks, die wél audio over hun displayport gooien. In feite stuurt de displayport dan DVI uit, want dat is onderdeel van de standaard, en DVI is weer elektrisch compatible met HDMI waardoor er een goedkope adapter voor gemaakt kan worden.
Als je een oudere Mac hebt ontbreekt dat audio signaal dus, en omdat het tussen de videodata geweven moet worden kan dat niet met een passieve adapter (die je voor een paar dollar kunt produceren) maar heb je een processortje nodig dat de audio en video in elkaar verweeft. Dat doet die Kanex adapter bijvoorbeeld, en daarom heeft die ook een voeding nodig om het geheel van stroom te voorzien. En daarom is die ook veel duurder.
Op Macrumors is zowat iedereen het er ook over eens dat deze kabel GEEN geluid doorstuurt op de allernieuwste MBP's die ook audio over MDP sturen. Verder werd er op Dr. Bott website vroeger geadverteerd dat deze audio ook doorstuurde maar ze hebben de specificaties van het artikel stilzwijgend aangepast en nu spreken de specificaties enkel nog over video en niet meer over geluid.
Laat deze kabel dus maar links liggen.
Als er iemand wel werkende kabels weet die ook in België te verkrijgen zijn, laat het me gerust weten. Ik kan indien nodig ook wel iets laten verzenden vanuit Nederland maar ik zou niet weten welke kabel en van waar.
Alvast bedankt voor enige tips!
Deze goedkope adapter stuurt wel gewoon geluid door.
Je moet alleen wel in system preferences bij geluid-uit de hdmi uitvoer gebruiken.
Deze kabel werkt zeker ook alleen met de nieuwe MBP's?JERONY schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:08:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34025
Je moet alleen wel in system preferences bij geluid-uit de hdmi uitvoer gebruiken.
Ik las je tekst even snel en dacht daardoor te begrijpen dat deze kabel op mijn mac mini Displayport ook geluid zou doorgeven. Maar dit werkt helaas niet.
ehhhh..HOI
Anoniem: 360869
Heeft er iemand ervaring met deze op de iMac 21"? Stuurt die bij deze geluid door?JERONY schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:08:
Ik heb dit ontdekt met donkere video's op een video projector.
Ik vind je verhaal erg vreemd, omdat HDMI en DVI elektrisch compatible zijn, en je kunt geen snoer maken dat wel het beeld maar niet het geluid doorstuurt. Zie ook Wikipedia. De audio functie zit in de uitgang van de videokaart, niet in het verloopje. Weet je zeker dat je bij de audiovoorkeuren ook de DVI audio uitvoer hebt gekozen?Ashe schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:16:
[...]
Ik heb de nieuwe Dr. Bott Mini DisplayPort to HDMI Adapter II, gekocht in Switch in Wijnegem (officiële APR). Ik kan bevestigen dat deze kabel GEEN geluid doorstuurt. Ondanks het feit dat het zo vermeld staat op de verpakking en ondanks dat de verkoper me bevestigde dat deze het wel deed.
Op Macrumors is zowat iedereen het er ook over eens dat deze kabel GEEN geluid doorstuurt op de allernieuwste MBP's die ook audio over MDP sturen. Verder werd er op Dr. Bott website vroeger geadverteerd dat deze audio ook doorstuurde maar ze hebben de specificaties van het artikel stilzwijgend aangepast en nu spreken de specificaties enkel nog over video en niet meer over geluid.
Als er iemand wel werkende kabels weet die ook in België te verkrijgen zijn, laat het me gerust weten. Ik kan indien nodig ook wel iets laten verzenden vanuit Nederland maar ik zou niet weten welke kabel en van waar.
via MDP --> HDMI maar nu krijg ik niet alles binnen het scherm. De (bovenste)menubalk is niet te zien en aan de linker en rechter kant missen er wat centimeters. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
www.instagram.com/thomas.bartelds
Deze had ik besteld bij DealExtreme
De adapter werkt perfect.
Komt beeld EN geluid door!
Werkt deze ook met de 13 inch macbook pro (2010 versie) ? Het gaat me voornamelijk om het geluid, want beeld deed het al met de oude versies....Remcov250 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:05:
Zojuist mijn Mini-display->hdmi adapter binnen gekregen.
[ Voor 10% gewijzigd door Appo op 17-06-2010 23:52 ]
Ik heb zelf de Macbook pro 13" April 2010 versie (nieuwste dus)zunshine schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:51:
[...]
Werkt deze ook met de 13 inch macbook pro (2010 versie) ? Het gaat me voornamelijk om het geluid, want beeld deed het al met de oude versies....
Geluid en Beeld doen het gewoon.
Ik heb de zwarte doktor Bott 2 kabel en mij werkt ook mooi verteld dat hij geluid door zou sluizen. Hij werkt nog niet helemaal. Heb er heel even mee zitten klooien, maar krijg wel geluid over de tv alleen dan de effecten die ik er overheen stuur.Ashe schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:16:
[...]
Ik heb de nieuwe Dr. Bott Mini DisplayPort to HDMI Adapter II, gekocht in Switch in Wijnegem (officiële APR). Ik kan bevestigen dat deze kabel GEEN geluid doorstuurt. Ondanks het feit dat het zo vermeld staat op de verpakking en ondanks dat de verkoper me bevestigde dat deze het wel deed.
Ik start dus een videobestand (avi) en krijg geluid uit mijn MBP boxen. Wanneer ik in soundpanel ga kijken en hem op output mijn tv zet en er een effect op doe komt er opeens wel geluid uit mijn tv. Geluid over het kabeltje werkt wel maar met videobestanden nog niet aan de praat gekregen. Als ik het maandag niet werkende krijg gaat het 30 euro kostende kabeltje vrolijk terug.
I don't hate you, I nothing you
Voor de info ik heb de zwarte Dr. Bott Mini-Displayport to HDMI II kabel.
I don't hate you, I nothing you
Bedankt, ook maar besteldRemcov250 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:23:
[...]
Ik heb zelf de Macbook pro 13" April 2010 versie (nieuwste dus)
Geluid en Beeld doen het gewoon.
Dit heb ik ook. Ik heb dan een Samsung LE37B550. Overscan al uitgezet maar dan krijg ik weer niet alles fullscreen. Dan zie je het beeld dus wel maar met best dikke zwarte balken om het beeld heen.TQAirstrike schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:27:
Ik heb vorige week een sony 40EX402 gekocht (full HD 40 inch) en nu wou ik mijn macbook erop aansluiten
via MDP --> HDMI maar nu krijg ik niet alles binnen het scherm. De (bovenste)menubalk is niet te zien en aan de linker en rechter kant missen er wat centimeters. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Iemand een optie dat je de overscan kan instellen (reguleren met een schuifje o.i.d.)? Dan kan ik zelf aanpassen hoeveel overscan ik wil op het beeld.
Ik heb overigens alleen beeld door een HAMA mini-dp -> HDMI converter met een hdmi kabel erop aangesloten. MB is een late 2008, graka 9400M. Ik draai WXP in bootcamp daar heb ik het ook, ik ben alleen vergeten om te kijken of de overscan daar wel te reguleren is ( gewoon forceware dus denk 't wel)
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Anoniem: 364960
Gisteren heb ik mijn MiniDisplayPort naar HDMI adapter (klik) ontvangen voor het gebruik op mijn MacBookPro (13", Aug 2009).
Uiteraard gelijk uitproberen. MacBook geeft het gewoonlijke blauwe beeld zoals deze dat altijd doet bij het aansluiten van een extra monitor/scherm, maar geen beeld op de tv (Sony KDL-26EX302, klik).
Hierna de volgende oplossingen geprobeerd:
- Andere hdmi poorten -> geen resultaat
- Andere hdmi kabel -> geen resultaat (AudioQuest Forest HDMI (klik) en Ebay kabel (klik)).
- Andere tv (Sony KDL40NX700FTI, klik ) -> Wel beeld
- Op internet gezocht met het type tv erbij -> Tot nu toe niks.
Aangezien het is aangeschaft voor gebruik op eigen tv, heb ik er niks aan dat hij op een andere tv wel werkt. Wel kan ik hier uit opmaken dat het mogelijk aan de tv ligt (ook bij het scannen over de hdmi poorten vind hiuj alleen de ps3 en niet de mac), beide tv's zijn echter nog maar enkele weken oud.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen/waar het aan kan liggen?
P.S. Dit is mijn eerste post, ik ben nieuw hier. Mocht ik onverhoopt een foutje gemaakt hebben en daarmee de regels overtreden, zegt het dan even. Is niet mijn bedoeling
Misschien eens proberen om een andere macbook/laptop via HDMI aan te sluiten op de tv? op deze manier kom je er dan zeker wel achter of het wel of niet aan de tv kan liggen!Anoniem: 364960 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:20:
Na dit topic doorgenomen te hebben, mijn probleem helaas nog niet tegen gekomen, dit is het volgende:
Gisteren heb ik mijn MiniDisplayPort naar HDMI adapter (klik) ontvangen voor het gebruik op mijn MacBookPro (13", Aug 2009).
Uiteraard gelijk uitproberen. MacBook geeft het gewoonlijke blauwe beeld zoals deze dat altijd doet bij het aansluiten van een extra monitor/scherm, maar geen beeld op de tv (Sony KDL-26EX302, klik).
Hierna de volgende oplossingen geprobeerd:Zowel de adapter als de Ebay kabel zijn beide 1.3b, de AudioQuest 1.4b, maar dat laatste durf ik niet zeker te zeggen.
- Andere hdmi poorten -> geen resultaat
- Andere hdmi kabel -> geen resultaat (AudioQuest Forest HDMI (klik) en Ebay kabel (klik)).
- Andere tv (Sony KDL40NX700FTI, klik ) -> Wel beeld
- Op internet gezocht met het type tv erbij -> Tot nu toe niks.
Aangezien het is aangeschaft voor gebruik op eigen tv, heb ik er niks aan dat hij op een andere tv wel werkt. Wel kan ik hier uit opmaken dat het mogelijk aan de tv ligt (ook bij het scannen over de hdmi poorten vind hiuj alleen de ps3 en niet de mac), beide tv's zijn echter nog maar enkele weken oud.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen/waar het aan kan liggen?
P.S. Dit is mijn eerste post, ik ben nieuw hier. Mocht ik onverhoopt een foutje gemaakt hebben en daarmee de regels overtreden, zegt het dan even. Is niet mijn bedoeling
Anoniem: 364960
Anoniem: 368055
Ik had een email gestuurd naar de internet-winkel waar ik de kabel had gekocht. Binnen 2 dagen kreeg ik een reply met o.a. deze tekst;
"U kunt het probleem per e-mail melden op support@drbott.nl. U dient een kopie van de factuur bij te voegen van de aanschaf van een nieuwe MacBook Pro (die audio via mini DisplayPort ondersteunt). U ontvangt dan een werkende adapter en kunt de defecte retourneren (voor u zijn er geen kosten aan verbonden)."
Dit had ik gedaan en ik kreeg snel een email terug van dr. bott support waarin mij werd verteld dat ze de nieuwe kabel hadden opgestuurd en de oude kabel terug kon opsturen in de verpakking van de nieuwe kabel (kosteloos, want er zaten al postzegels op). Binnen een week deze nieuwe kabel gekregen, getest; deed het perfect met audio
Het blijkt dat er een productiefout was bij een bepaalde batch van deze kabels en dat daarom de audio niet goed werd overgebracht via de kabel.
Dus voor iedereen die deze kabel heeft met audio problemen, stuur even een email naar support@drbott.nl en het moet weer allemaal goed komen
Anoniem: 252740
Dus van Mdp->Hdmi
Mid 2010.job schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:22:
Welke mbp heb je? 2010 versie of een oudere?
1. Mini DisplayPort to HDMI (http://www.gadgetgarden.nl/2009/03/mini-displayport-to-hdmi/)
2. HDMI to HDMI kabel (http://www.hdmikabel.nl/i...i-kabel-v1-3-1-meter.html)
3. Optische Geluidskabel (http://ecx.images-amazon....%2B%2BieXkXPL._SS500_.jpg)
Dus niet mijn advies maar wel eentje die ik ga opvolgen.
Trouwens, heb zelf een MacPro 2010 (3 dgn oud).
Haal je een MDP->Hdmi adapter van dealextreme, deze kosten ong 13 dollar. Haal je daarnaast een goede HDMI kabel erbij (zelf gebruik ik een 1.4) en je hebt alles wat je nodig hebt.Jizzaa schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:49:
Ik lees in dit topic zo veel verschillende mogelijkheden om beeld&geluid van mijn mbp naar mijn tv te krijgen. Wat is nu de meest makkelijke oplossing? (Die niet te duur is.)
Dus van Mdp->Hdmi
Als je paar post boven kijkt dan staat de daar de link naar deze adapter.
1.4 hdmi kabel heb ik onlangs gekocht op ibood voor geen geld, om mijn digicorder mee aan te sluiten.Remcov250 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:54:
[...]
Haal je een MDP->Hdmi adapter van dealextreme, deze kosten ong 13 dollar. Haal je daarnaast een goede HDMI kabel erbij (zelf gebruik ik een 1.4) en je hebt alles wat je nodig hebt.
Als je paar post boven kijkt dan staat de daar de link naar deze adapter.
Dus die kan ik dan gewoon wisselen.
Dank voor de uitleg. Ga dan eens kijken voor een mdp->hdmi adapter
En hiermee heb ik dan toch geluid en beeld he?
Als je macbook pro dat ondersteunt (Zie April 2010 model) en als je televisie dat ondersteund dan zou het zonder problemen moeten lukken. Kan mijn Macbook Pro gewoon op alle tv's aansluiten en krijg gewoon beeld EN geluid erdoorheen. Kan wel zijn dat je even in de instellingen alles goed moet zetten.Jizzaa schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:09:
[...]
1.4 hdmi kabel heb ik onlangs gekocht op ibood voor geen geld, om mijn digicorder mee aan te sluiten.
Dus die kan ik dan gewoon wisselen.
Dank voor de uitleg. Ga dan eens kijken voor een mdp->hdmi adapter
En hiermee heb ik dan toch geluid en beeld he?
HDCP is de naam - alles gaat goed totdat je een onderdeel koopt dat geen HDCP ondersteunt (of vanwege onze vriendjes bij de muziek- en filmindustrie niet toegelaten is zoals een splitter of een KVM) en dan krijg je opeens sneeuw, geen/slecht geluid of een combinatie hiervan zodra je iTunes start of een ander onderdeel dat DRM ondersteuning heeft (eg. een HD video die afspeelt of Windows 7 die opstart en meestal zit er dan nog enkele seconden of minuten aan vertraging op).
Laat HDMI alstublieft links liggen. Gewoon via (Dual) DVI en aparte (digitale) audio aansluiten indien mogelijk.
Ik heb zelf uren zitten uitzoeken waarom onze duizend(en) (100+) dollars aan professionele High-Def, 120Hz apparatuur opeens sneeuw kreeg (Gefen splitter, KVM switch, 50m verlenging, TITAN sx+ Dual 3D Projector). De oplossing (als je 120Hz nodig hebt): DVI-Detective N (http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=4714) of een gelijkaardige oplossing van een andere verkoper. Ondersteunt netjes geen HDCP.
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
ik heb begin juli een iMac 27" gekocht (dus voor de update!).... ondersteunt deze audio via de mini-displayport? En kan ik dus met een minidisplayport -> HDMI zowel audio als video krijgen?
Ik heb wel een optische kabel naar m'n versterker liggen, maar ik kan niet m'n HDMI en optische input combineren, waardoor ik dus OF beeld OF geluid heb....
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Heb je nog speciale stappen ondernomen?Remcov250 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:05:
Zojuist mijn Mini-display->hdmi adapter binnen gekregen.
Ik heb een MacPro van Aug-2010 en ook die adapter maar geen geluid (wel beeld 1080p). Op de verpakking nog eens gekeken en deze geeft ook aan dat er geluid moet komen maar niks tot nu toe.
Cheers
Kijk je geluid instellingen even naMaduth schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:10:
[...]
Heb je nog speciale stappen ondernomen?
Ik heb een MacPro van Aug-2010 en ook die adapter maar geen geluid (wel beeld 1080p). Op de verpakking nog eens gekeken en deze geeft ook aan dat er geluid moet komen maar niks tot nu toe.
Cheers
Dat is dus het probleem, dat doet de mijne niet helaas... had al een Youtube filmpje gekeken en daar gebeurde hetzelfde.Remcov250 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:08:
[...]
Kijk je geluid instellingen even naZodra me MBP op me TV is aangesloten kan ik selecteren of het geluid uit de MBP moet komen of uit de TV.
Anoniem: 252740
Ik heb ook paar dagen geleden een MDP-HDMI adapter van Dealextreme ontvangen. Het werkt perfect. Al heeft mijn Macbook Pro moeite om een 1080p film te weergeven. Af een vertraging of een lichte schok, niet dat het hinderlijk is.
Ik heb een monitor met VGA aansluiting en hier gebruik ik een VGA->DVI adapter op.
Als ik nu een MDP->DVI adapter koop, zou ik dan gewoon zonder problemen beeld moeten kunnen krijgen op mijn monitor?
Monitor - VGA - VGA->DVI - MDP->DVI - MBP
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
En deze lijkt het probleemloos te doen met de nieuwe macbook pro.
Goedkoop, redelijk snel geleverd en geen extra hdmi kabel meer nodig.
Wat wel jammer is van de macbook pro (heeft niets met deze kabel te maken verder) is dat de audio of via hdmi gaat, of via de optische uitgang. Allebei tegelijk gaat helaas niet lukken.
edit: voor de mensen welke geluidsproblemen hebben met een kabel welke volgens anderen zou werken.
Als je de kabel in de mac steekt terwijl je al een film aan het afspelen bent zal de audio bron niet overschakelen naar de displayport. Dus: film stoppen, software afsluiten (ik gebruik vlc op de mac) kabel aansluiten. Dan pas de film starten.
[ Voor 55% gewijzigd door job op 10-09-2010 10:23 ]
Anoniem: 87842
Bouwkwaliteit: goed
Beeldkwaliteit: goed
Prijs: 7 dollar i.t.t. een originele Apple adapter a 29,- euro.
Het beeld en geluid doen het in eerste instantie goed, alleen na een tijdje (ongeveer kwartiertje) krijg ik een wit beeld (zowel op laptop als tv) en kan ik niks meer doen met mijn laptop.
Weet iemand waardoor dit komt en wat ik eraan kan doen?
Had je post bewaard, om er nu vervolgens op terug te komen. Ik weet niet wat deze gozer heeft gedaan, maar de prijs is nu 200 euro. Volgens mij is er iets misjob schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:28:
Ik heb onlangs op de gok deze kabel aangeschaft voor displayport naar hdmi.
En deze lijkt het probleemloos te doen met de nieuwe macbook pro.
Goedkoop, redelijk snel geleverd en geen extra hdmi kabel meer nodig.
Wat wel jammer is van de macbook pro (heeft niets met deze kabel te maken verder) is dat de audio of via hdmi gaat, of via de optische uitgang. Allebei tegelijk gaat helaas niet lukken.
edit: voor de mensen welke geluidsproblemen hebben met een kabel welke volgens anderen zou werken.
Als je de kabel in de mac steekt terwijl je al een film aan het afspelen bent zal de audio bron niet overschakelen naar de displayport. Dus: film stoppen, software afsluiten (ik gebruik vlc op de mac) kabel aansluiten. Dan pas de film starten.

Ik heb even een berichtje gezonden naar de verkoper met de vraag waarom de prijs opeens €200 was, ik kreeg het volgende antwoord: "Diesen Artikel haben wir zur Zeit nicht mehr im Lager. Deswegen machen wir den Preis so. Falls wir wieder welche haben, ändern wir den Preis entsprechend. ".reAaa schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:41:
[...]
Had je post bewaard, om er nu vervolgens op terug te komen. Ik weet niet wat deze gozer heeft gedaan, maar de prijs is nu 200 euro. Volgens mij is er iets mis
Dus nog even geduld hebben tot hij weer op voorraad is en dan is de kabel weer verkrijgbaar voor de normale prijs. Kan ik er zelf ook één bestellen.
Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire
Niet getreurd, mijn speurkunst heeft al meerdere andere adresjes gevonden waar deze kabel voor een prikkie te krijgen is. Het komt immers allemaal uit China, en waarschijnlijk van dezelfde fabriek.Dompeerd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:15:
[...]
Ik heb even een berichtje gezonden naar de verkoper met de vraag waarom de prijs opeens €200 was, ik kreeg het volgende antwoord: "Diesen Artikel haben wir zur Zeit nicht mehr im Lager. Deswegen machen wir den Preis so. Falls wir wieder welche haben, ändern wir den Preis entsprechend. ".
Dus nog even geduld hebben tot hij weer op voorraad is en dan is de kabel weer verkrijgbaar voor de normale prijs. Kan ik er zelf ook één bestellen.
http://cgi.ebay.co.uk/Min...m3f02f705eb#ht_1519wt_913
of deze
http://cgi.ebay.de/1-8m-M...m3f0045a09f#ht_3293wt_989
Bedankt, scheelt mij weer zoekwerk.reAaa schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:06:
Niet getreurd, mijn speurkunst heeft al meerdere andere adresjes gevonden waar deze kabel voor een prikkie te krijgen is. Het komt immers allemaal uit China, en waarschijnlijk van dezelfde fabriek.
Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire
Onlangs heb ik een nieuwe Beamer gekocht. een Optoma HD20. Deze heb ik via een HDMI kabel aangesloten op mijn macbook pro unibody. (eerste model hiervan) Minidisplayport > HDMI kabel.
Nu is het zo dat ik aardig ver van mijn beamer zit met mijn macbook, dus heb een HDMI kabel van 20 meter aangeschaft. Nu begon het probleem. Telkens om de paar seconden lijkt het beeld weg te vallen, de beamer ziet dan geen input signaal meer. Ik was dus van mening dat ik voor niks zo;n lange goedkope HDMI van 20m had gekocht, (50,- euro)
Als ik een korte HDMI gebruik naar de beamer, GEEN probleem.. enkel met deze lange.. Ik dacht dus signaal verlies te hebben, heb de kabel anders gelegd, maar geen resultaat.
Totdat ik heel toevallig vandaag windows via bootcamp had draaien, dacht ik ineens, he eens met windows testen.
En verrek, nu bleef het beeld wel aan via de 20m HDMI. Perfect beeld... Ik dacht, wacht eens, dat duidt dus op een software probleem en ligt dus niet aan de kabel.
Nu starte ik weer in osx op, en weer valt het signaal weg..
Nu kreeg ik ineens een ingeving om bij systeemvorkeuren te kijken welke videokaart ingeschakeld stond. En ja, hij stond op langere batterijduur, dus ook die minste van de 2 videokaarten in de MBP stond ingeschakeld.
Nu heb ik betere prestaties ingeschakeld, en verrek.... Nu werkt het beeld ineens perfect! Het lijkt er dus op dat de mbp minder signaal kan uitsturen over de lichtere videokaart dan die zwaardere.
Het heeft enigzins weinig te maken met dit onderwerp van dit topic, maar wellicht ondervinden meer mensen dit probleem als ze hun tv willen aansluiten die op grote afstand staan en dus ook een lange hdmi gebruiken..
Dan weet je nu wat je zou kunnen proberen..
gr. Roel
Kabel van de week binnen gekregen, en gisteren kunnen testen. Perfect zeg, de kabel is niet lang, maar vind ik verder geen probleem. Ook audio werkt nadat je het uitvoersignaal hebt veranderd. Handig, een kabel direct mn mac in, zonder zo'n lompe omvormer erbij.
[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 14-10-2010 14:46 ]
Bij welke van de twee linkjes heb je de kabel aangeschaft? In een van die twee staat namelijk niks vermeld over audio met de nieuwe generatie Macbook pro. (mid 2010)reAaa schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:16:
[...]
Kabel van de week binnen gekregen, en gisteren kunnen testen. Perfect zeg, de kabel is niet lang, maar vind ik verder geen probleem. Ook audio werkt nadat je het uitvoersignaal hebt veranderd. Handig, een kabel direct mn mac in, zonder zo'n lompe omvormer erbij.
(eerste bericht op GOT)
Anoniem: 379330
http://cgi.ebay.de/1-8m-M...m3f0045a09f#ht_3293wt_989
Hoewel hier niets over audio staat vermeld, kan ik je mededelen dat deze kabel perfect werkt met mijn Macbook Pro (mid 2010) en een Philips TV, dus ook de audio over dezelfde kabel naar mijn TV en digitaal van TV naar een aparte versterker en luidsprekers.
Ik heb de kabel (prijs EUR 10,88, geen verzendkosten) deze week ontvangen en getest.
Als ik de mini nu in laat slapen wordt ie binnen 5 seconden weer wakker. Suggestie wat ik zou kunnen doen om hem slaap te kunnen houden
[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 14-10-2010 14:44 ]