Pc herkent maar 2 van de 4gb

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 17:54
Ik heb laatst mijn pc geupgrade. Ik heb 4gb ddr2 pc-6400 geheugen en een club3d hd4870 1gb gekocht en geinstalleerd. alles werkt fijn, alleen mijn windows XP sp3 herkent maar 2gb van de 4gb ( ja ik weet dat 32 bit maximaal 3,5 gb geheugen ondersteund ), ik heb geen een kb meer dan voorheen. De BIOS zegt wel dat er 4gb aanwezig is Ik heb zelf al geprobeerd PAE aantezetten maar dat geeft geen resultaat, ook heb ik al memtest86 laten draaien en deze gaf netjes 4gb aan en gaf geen fouten na een paar uur draaien. Nou weet ik zelf dat windows 32-bit maximaal 3,5 gb herkent ivm memory mapped I/O en dat videokaartRAM ook van het systeemgeheugen wordt afgetrokken, maar ik vind het zelf heel vreemd dat ik helemaal 0 KB meer dan voorheen heb.

Is hier nog wat aan te doen of moet ik eigenlijk wel overstappen naar 64-bit

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Neem dan ook gelijk deze maar eens door, die helpt ook gelijk een berg met onzinnigheden uit de wereld, want die kan ik toch zeker wel vinden in jouw TS: Slechts 2 gb geheugen terwijl er 4 gb inzit

Maar dit is denk ik toch wel zo'n bekend 'probleem', dat je dat ook wel in de FAQ had kunnen vinden. Zie ook RAM FAQ » 4GB en desktop PC's.

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 17:54
na het doorlezen van die topics bleek memory remapping de schuldige te zijn, die stond per ongeluk aan.
Ik denk dat dit topic dus gesloten kan worden. Bedankt voor het aanwijzen van die topics

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Graag voortaan zelf op zoek gaan hier op het forum, we hebben het niet voor niets in de FAQ vermeld.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.