Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.540 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Introductie

Dit topic is bedoeld voor het melden van spel- en tikfouten in nieuwsposts, meukposts, reviews, .plans en andere content die is gepubliceerd op de frontpage van Tweakers.net. Ondanks de aandacht die wij aan ons werk besteden, kan het wel eens gebeuren dat een crewlid de greep op zijn toetsenbord verliest en het is natuurlijk niet de bedoeling dat die fout tot in lengte der dagen op de FP blijft staan ;)

Hoe we de meldingen graag zien
  • Plaats waar de fout staat (inclusief volledige URL).
  • Citaat van de fout in zijn context.
  • Korte toelichting of suggestie voor verbetering.
Een voorbeeld:
http://www.tweakers.net/nieuws/40392

... de nieuwe Pentium 6 word volgende maand ...

Moet 'wordt' zijn :)
Meld zoveel mogelijk fouten in één post, maar ga geen dingen toevoegen als iemand van de crew al langs is geweest, want dan wordt je wijziging hoogstwaarschijnlijk over het hoofd gezien. Zorg er verder voor dat je zeker weet dat hetgeen je wil melden echt een fout is en geen kwestie van persoonlijke voorkeur of regel die niet klopt. Deze zaken worden regelmatig gemeld maar zijn niet per definitie fout:
  • komma + en (zie hier en hier);
  • meervoudsvorm bij 'een aantal ...', 'een x-tal ...' (zie hier en hier);
  • een / één: accenttekens worden alleen geschreven als er duidelijke verwarring kan ontstaan of als speciale nadruk nodig is.
Ben je niet helemaal zeker over de spelling van een woord, zoek het dan eerst op in de Woordenlijst (het 'Groene Boekje'). Voor informatie over stijl- en grammaticale zaken kan je bijvoorbeeld terecht op Taalunieversum, Taaladvies of Taaldatabanken.

Wat we niet in dit topic willen zien
  • Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
  • Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
  • Opmerkingen over plaatjes;
  • Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de pricewatch, et cetera).
Open voor dit soort dingen dus een apart topic! Ook discussies, zelfs als ze over spelling gaan, zijn in dit topic *niet* gewenst. Hou het overzichtelijk, voor ons én voor jezelf :)

Alvast bedankt!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
1st! *O*

Link: reviews: Core i7: Intel loopt uit
Laatste alinea:
"Vergeleken met de de tijd die het eerdere generaties processors kost om een bestandje veilig te verpakken"

Edit
Link: reviews: Core i7: Intel loopt uit
Laatste zin uit conclusie:
Voorlopig zal de AMD zich moeten schikken [...]

@ hieronder :+

[ Voor 38% gewijzigd door Scipionyx op 04-11-2008 14:51 . Reden: fipo ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Fipo? 8)7 Leipo! ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Link: nieuws: Microsoft: prijs Xbox 360 wordt 'komende jaren' niet verlaagd
Eén na laatste alinea:
Dit bedrijf onthulde vorige week de dat het de prijs van de Playstation 3 deze kerst niet zal laten zakken.
Omg, wat is dat met de de's?? :o

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Het is de virus!

Hee, een edit. Zal ik die ook nog maar even oppakken, dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

reviews: Core i7: Intel loopt uit

Bij het kopje 'Producten' worden alleen de nieuwe Core I7 producten genoemt.
De andere producten zijn ook nog gewoon beschikbaar. Kunnen deze toegevoegd worden?
Dan word het naar mijn mening ook geen advertorial meer, waar het nu wel een beetje op lijkt :$

Tevens missen er ook een boel tags, waaronder AMD, Phenom, (imo) benchmark en vast nog wel meer.

De tabellen omtrent 'Multitasking Dromaeo (ms) en Sony Vegas 8.1 (s)' is ook niet geheel duidelijk.
De eerste CPU in deze tabel mist een rij, alles heeft er 2, op die na... :)

En de laatste regel in de tabel mist een CPU... Dus de tabel is wat scheef zo.
Deze tabel staat op pagina vijf:

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 04-11-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

http://tweakers.net/nieuw...ps-gaan-mp3-promoten.html

De Britse belangenvereniging van de muziekindustrie BPI steunt de campagne. Volgens ceo Geoff Taylor geeft het mp3-formaat, door de afwezigheid van comatibiliteitsproblemen --> compatibiliteitsproblemen.

Op zich een leuke woordspeling, maar vraag me af of hij zo bedoeld is. ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:09
geüpgradet
Geüpgraded (maar wel: geüpdatet).

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272468

Tikfoutjes hersteld :)

GJtje, je opmerkingen over de Core i7-review speel ik even door aan de auteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275880

nieuws: Adoptie 'service oriented architecture' krijgt flinke tik
Daarnaast is het aantal bedrijven dat helemaal geen plannen met soa heeft, verdubbeld van 6 procent in 2007 naar 16 procent in 2008
moet "meer dan verdubbeld" zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272468

Ok naibaf, ik maak er 'ruimschoots verdubbeld' van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3phemeral
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nieuws: Nintendo DS-game moet interesse in economie stimuleren
Het gaat daarom samen met Nintendo een spel maken voor de DS, de kleine handheld van gameconcern.
Ligt het aan mij of lijkt die zin niet volledig juist? Mss het toevoegen voor gameconcern o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De tabellen van multitasking en Sony Vegas in reviews: Core i7: Intel loopt uit (pagina 5) zijn nog steeds niet in orde, kijk maar naar de randjes van de twee tabellen.

Tevens missen er naar mijn mening verschillende tags; denk hierbij aan AMD, Phenom (X3 en X4?) en missen er bij productlinken de linken naar bijvoorbeeld de AMD processoren- en moederborden in de pricewatch. Naar mijn mening is het op deze manier nog altijd een verkapte advertorial. Doordat een product vergeleken word met anderen, is het mijns inziens niet anders dan logisch dat men ook kijkt naar de prijzen van de producten waarmee het gereviewde product vergeleken word.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Wat we niet in dit topic willen zien:
(...)
* Meldingen waar discussie over mogelijk is.
...dusch. Naar die tabelrandjes zal ik straks even kijken, voor de rest moet je een apart topic aanmaken. Dit topic is voor spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rataplan schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:44:
...dusch. Naar die tabelrandjes zal ik straks even kijken, voor de rest moet je een apart topic aanmaken. Dit topic is voor spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes :)
Voor de missende tags ook? En ik dacht dat voor de productlinken (voor de pricewatch) dus praktisch hetzelfde geld als voor de tags; en dus dat ze gewoon hier gemeld kunnen worden.

Als voor beide gevallen een apart topic moet komen, zou dat misschien ook een idee zijn om dat mee te nemen in de TS van deze topicreeks.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
GJtje schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:48:
[...]
Voor de missende tags ook?
Uiteraard. Misschien hebben we wel heel goede redenen om die niet te vermelden ;) en dan nog: wat is er nou onduidelijk aan 'spel- en tikfoutjes'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rataplan schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:50:
Uiteraard. Misschien hebben we wel heel goede redenen om die niet te vermelden ;) en dan nog: wat is er nou onduidelijk aan 'spel- en tikfoutjes'?
In het verleden zijn nieuwsberichten met missende tags gewoon hier gemeld en behandeld (zie verschillende postings van mij in het vorige topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Als het toevallig zo uitkomt willen we best eens een offtopic post afhandelen, maar nu vertel ik je dat je een apart topic dient aan te maken, dus dan doe je dat - of niet, maar hier gaan we weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 21:19
nieuws: 'AMD's 45nm-Phenom verschijnt nog deze maand'

"Deze zijn gebaseerd op het Heka-ontwerp en worden uitgebracht als de series 14x00, 12x00 en 1xx00."

volgens Digitimes moet hier nog een 'e' achter, dus 1xx00e

"Zo zullen de Phenoms 9950 met een tdp van 140W en de 950 met een tdp van 125W aan het einde van het eerste kwartaal van volgend jaar verdwijnen,"

is denk ik 9850 (?)

[ Voor 23% gewijzigd door RoTro op 05-11-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 14:06
Fixed, het ging inderdaad om de 1xx00e-serie, terwijl de '8' uit 9850 miste doordat mijn toetsenbord die soms niet registreert. Zwak smoesje, maar echt waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
reviews: Vier X58-moederborden bekeken
...wanneer SuperPi, Cinebench10, de Call of Heroes-benchmark en een Photoshoptest erop worden uitgevoerd.
Company of Heroes ;)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
fixed olready :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Niet online
In de nieuwe privacyverklaring http://tweakers.net/privacy :
Inzage, correctie en verwijdering
[...]
In de gevallen dat dit op deze manier m niet mogelijk is
[...]
:)

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter

offtopic:
A propos: "In deeze zin staan drie fauten" bevat pas een semantische paradox als je er een punt achter zet, anders klopt 'ie namelijk gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 08:54

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 29
eide besturingssystemen komen volgens de planning ongeveer gelijktijdig uit. De actie zou moeten gaan lopen op de dag dat Windows 7 in de winkel verschijnt.
Ik zou die twee zinnen omdraaien, het was mij namelijk onduidelijk over welke besturingssystemen het nou gaan.
Misschien is het zelfs beter om er "Windows 7 voor de pc" oid van te maken?
Het OS voor de pc en de smartphone zullen naar verluidt in een box worden verkocht.
Of "de operating systems zullen" of "het OS wordt" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
nieuws: 'Microsoft doet gratis smartphone bij Windows 7' :P
Ik zou die twee zinnen omdraaien, het was mij namelijk onduidelijk over welke besturingssystemen het nou gaan.
Eerste zin van het artikel is "Microsoft heeft het plan opgevat om bij de introductie van Windows 7 nieuwe smartphones weg te geven met daarop Windows Mobile 7." Vind ik niet onduidelijk. En als het al een inhoudelijk foutje is, is dit topic daar niet voor bedoeld ;)
Of "de operating systems zullen" of "het OS wordt" ;)
Vertimmerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 23:10
http://tweakers.net/privacy
worden geïndexeerd worden.
Wordt "worden" hier niet 1 keer te veel genoemd?

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nieuws: Nieuwe Sandisk-technologie moet ssd's versnellen

Met het vprm-cijfer wordt aangegeven hoe snel een harde schijf zou moeten draaien om dezelfde performance als een ssd te halen.

Ik neem aan dat dit het vrpm moet zijn ipv vprm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228426

http://tweakers.net/revie...aints-row-2-pagina-2.html

'Pimps 'm Hookers'

moet zijn 'Pimps 'n Hookers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
done done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
reviews: Review: Saints Row 2

In de gehele review noemt de auteur het plaatsje waar het spel zich afspeelt steevast 'Stillwater', terwijl het volgens de makers van het spel 'Stilwater' heet (dus met maar 1 'L')
Zie bijv. de "Stilwater Gazette", http://community.saintsrow.com/blogs/?p=334.

Enkele vermeldingen naar engelse stille wateren op de 1e pagina (maar ze staan echt 'all over the place' :P):
"in de gevangenis van het fictieve stadje Stillwater."
"Stillwater is enorm veranderd in de tijd dat de hoofdpersoon in coma lag."
"weer de machtigste bende van Stillwater te maken."
"The Brotherhood of Stillwater"
etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

-mhh, dit is unwanted, ik maak een nieuw topic-

[ Voor 88% gewijzigd door TheLunatic op 06-11-2008 10:59 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:14
nieuws: T-Mobile: volgende netwerk is op basis van lte

Het is onduidelijk of T-Mobile Nederland de lijn van T-Mobile International gaaT volgen, zegt woordvoerder Henny van der Heiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzargh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 14:24
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bazzargh op 06-11-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzargh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 14:24
Iva_Bigone schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:56:
reviews: Review: Saints Row 2

In de gehele review noemt de auteur het plaatsje waar het spel zich afspeelt steevast 'Stillwater', terwijl het volgens de makers van het spel 'Stilwater' heet (dus met maar 1 'L')
Zie bijv. de "Stilwater Gazette", http://community.saintsrow.com/blogs/?p=334.

Enkele vermeldingen naar engelse stille wateren op de 1e pagina (maar ze staan echt 'all over the place' :P):

[...]

etc. etc.
Klopt. De auteur heeft niet goed op de plaatsnaam gellet. Dank voor je oplettendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

De overige processors mogen [.] bekend verondersteld worden, [...]
- als

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
'Als' is daar wmb optioneel. 'Iets bekend veronderstellen' is goed, volgens de Van Dale is 'als bekend veronderstellen' zelfs dubbelop. Dat gaat mij te ver, maar een correctie lijkt me niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 15:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

nieuws: Eminent introduceert 1080p-mediaspeler
het apparaat biedt verder ondersteuning voor onder meer de bestandsformaten divx, wmv9 hd, mkv, vc1, mpeg1/2/3, avi en mov.
Zoals we weten zijn mvk en avi gewoon containers en geen videocodecs, dus waarom staan ze ertussen? Als met mkv de h264-codec wordt bedoeld die er vaak inzit lijkt het me handiger om die te noemen.
Toekomstige codes en functies kunnen volgens Eminent via firmware-updates worden toegevoegd.
Codes zal waarschijnlijk codecs moeten zijn? Anders snap ik niet wat ermee bedoeld wordt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Gizz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:01:
nieuws: Eminent introduceert 1080p-mediaspeler

[...]

Zoals we weten zijn mvk en avi gewoon containers en geen videocodecs, dus waarom staan ze ertussen? Als met mkv de h264-codec wordt bedoeld die er vaak inzit lijkt het me handiger om die te noemen.
Ze staan er tussen omdat er niet over codecs, maar over bestandsformaten gepraat wordt. Dat omvat even wat meer; ik zou het zelf ook wel prettig vinden om te weten of een apparaat matroska-containers kan ontcijferen. Geen spel- of tikfoutje, dus indien nog steeds ontevreden: nieuw topic svp :)
Codes zal waarschijnlijk codecs moeten zijn?
Yep, fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149210

Yahoo: het beste voor Microsoft is als ze ons kopen
Woendag ketste een dergelijke overeenkomst tussen Yahoo en Google af, omdat adverteerders eraan twijfelen en omdat de Amerikaanse antitrustregels tot afzwakking van de deal noopten.
Moet woensdag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 15:35

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

nieuws: AMD claimt flinke interesse oem's voor 45nm-Opteron
Vorige week doken de eerste prijzen op van de nieuwe 45nm-Opterons. Zo vraagt de onlinewinkel PC Connection 2509 dollar voor de 8384 met een kloksnelheid van 2,7GHz, is de 8382 op 2,6GHz geprijst op 2177 dollar, en moet voor de 8380 met een kloksnelheid van 2,5GHz en de 8378 op 2,4GHz respectievelijk 1768 en 1360 dollar worden betaald.
Dit moet uiteraard geprijsd zijn, met een d in plaats van een t.

De regel geldt als volgt: kijk na of de eindletter van de STAM eindigt op een medeklinker die voorkomt in het woord "kofschip". Indien dit het geval is eindigt het voltooid deelwoord op een t. Anders eindigt die op een d.

Toegepast in deze situatie:
werkwoord: prijzen
infinitief: prijzen
stam: prijz
Staat de letter z in het kofschip? Neen. Dus moet het geprijsd zijn.

Ik dank u voor uw aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Ik heb indertijd geweigerd dit lesje basisschoolkennis in de redactiehandleiding op te nemen, omdat iedereen hier hoort te weten hoe je een werkwoord vervoegt...

...maar nu ga ik toch maar 'ns even een rondje uit tatoeëren.

Done, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
reviews: Review: Fallout 3
Van grote afstand zul je met een pistool net snel een headshot maken.
Bijna goed, maar net niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00
Gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ook de 965 Extreme uit de Core i7-reeks is, zoals de naam doet vermoeden, overklokbaar: de multiplier van deze processor zou immers unlocked zijn. In de praktijk valt de overklokbaarheid op het engineering sample waarover Tweakers.net beschikte, tegen te vallen.
Na tegen staat te vallen teveel. Na tegen mag een puntje.
reviews: Intels Core i7: de overklokprestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

In de tabel:
Gigabyte EX58-UD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
nieuws: Intel bevestigt lancering Core i7-cpu's op 17 november

en een 6,4GT/s snelle

Moet dat niet 6,4GB/s zijn? :)

Laat maar 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door filenox op 06-11-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
fixed x2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-07 21:19
nieuws: Philips introduceert Aurea II lcd-tv

"De Aurea II heeft transparante glazen rand die dunner is dan die van zijn voorganger, de Aurea, die ruim een jaar geleden werd geïntroduceerd."

>een transparante...<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
nieuws: Microsoft: Windows 7 zorgt voor snellere opstarttijd en betere accutijden

Snellere opstarttijd is niet geheel grammaticaal correct. Het moet zijn lagere opstarttijd.

[ Voor 24% gewijzigd door FreddyFish op 07-11-2008 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

FreddyFish schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 04:06:
nieuws: Microsoft: Windows 7 zorgt voor snellere opstarttijd en betere accutijden

Snellere opstarttijd is niet geheel grammaticaal correct. Het moet zijn lagere opstarttijd.
Een pleonasme! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
meuk: Nagios 3.0.5 stable
Met behulp van Nagios kan toezicht op diverse onderdelen van een (thuis)netwerk worden houden.
"gehouden" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Droog je traantjes, ook gefikst :*

Net als de rest van het bovenstaande, met uitzondering van
* de 'snellere opstarttijd'. Je zegt ook niet dat een honderdmeterloper met 8,99 een lage tijd loopt, je zegt dat hij een snelle tijd loopt :) Het is discutabel maar ik vind het niet fout; en
* de Sacramento Business Journal > het Journal. Het is een krant, en als zodanig is het Nederlandse 'journaal' niet als vertaling bruikbaar. Daarom wordt het standaardlidwoord voor Engelse termen gebruikt en dat is 'de'.

Dank @ all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12-2023
Rataplan schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:44:
[...]

* de Sacramento Business Journal > het Journal. Het is een krant, en als zodanig is het Nederlandse 'journaal' niet als vertaling bruikbaar. Daarom wordt het standaardlidwoord voor Engelse termen gebruikt en dat is 'de'.

Dank @ all :)
Onzetaal taaladvies meldt:
In principe zijn Engelse leenwoorden de-woorden, behalve als er een reden is om daarvan af te wijken.We kiezen voor het bij:
woorden waarvan de betekenis (gedeeltelijk) overeenkomt met een Nederlands het-woord: het schort - het shirt;
Het journaal -> het journal. Ook een optie is om het lidwoord helemaal weg te halen.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
En ik voer dus net aan dat de betekenis wmb te veel afwijkt :) Blijft as is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 16:38

vooghel

Cunning linguist

plan: Nieuwe Algemene Voorwaarden en Privacybeleid

De [abbr] van faq in "Op dit moment lopen het beleid en de faq's voor de diverse onderdelen van onze website..." heeft het over 'veel gestelde vragen', terwijl dat denk ik eerder 'veelgestelde vragen' moet zijn ;).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

reviews: Review: de DFI Lanparty P45 T2RS Plus getest
Verderop zal blijken dat zijn inspanningen tot resultaat hebben geleid.
<br> tag in mouseover

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3phemeral
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
reviews: Review: de DFI Lanparty P45 T2RS Plus getest
Verder vinden we nog een zakje met jumpers, een backplate en twee asyconnectors, zoals we die van Asus en MSI kennen.
Wellicht easyconnectors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Rataplan schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:44:
* de 'snellere opstarttijd'. Je zegt ook niet dat een honderdmeterloper met 8,99 een lage tijd loopt, je zegt dat hij een snelle tijd loopt :) Het is discutabel maar ik vind het niet fout;
Je zegt beter dat een honderdmeterloper een snelle 100m heeft gelopen, geen snelle tijd. Met een voertuig zou dat een snelle "rit" zijn. Het is de rit die snel is, of het lopen in geval van een honderdmeterspurter, niet de tijd van die rit of van het lopen. Als de tijd snel is, dan gaat het eerder over de versnelling dan over de snelheid. En ik denk niet dat dat hier van toepassing is.

Daarom geef ik enkele correcte alternatieven voor deze titel (nieuws: Microsoft: Windows 7 zorgt voor snellere opstarttijd en betere accutijden):
- Waarbij men praat over de opstarttijd - die is namelijk verbeterd:
"Windows 7 zorgt voor een betere opstarttijd en accutijd."
- Waarbij men praat over het opstarten zelf (de "rit" in mijn voorbeeld) en dat die sneller wordt uitgevoerd:
"Windows 7 zorgt voor sneller opstarten en een betere accutijd."

Dit is trouwens een schoolvoorbeeld van een pleonasme - oftewel: hoe het niet moet. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RuddyMysterious op 07-11-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
All fixed, behalve de suggestie van DevilsProphet. Blijft ongewijzigd, geen discussie please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Laatst online: 04-07 09:14
meuk: Far Cry 2 1.01
"hijs is" -> hij is

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
el fixo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Was een dergelijke happening rond een nieuwe cd van Michael Jackson of Madonna gebeurd, dan waren SBS, RTL Boulevard en het NOS Journaal massaal uitgerukt.
Geen voltooid deelwoord, dus een t.

redactieblog: Is World of Warcraft groter dan Madonna?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Was ... gebeurd.

Dus weldegelijk een voltooid deelwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
idd, mag vrolijk blijven staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Shit, niet wakker.

Sorry!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Laatst online: 16-07 23:10
http://tweakers.net/voorwaarden
het gebruik (bepaalde delen van) van de Website
Ik zou het toch als volgt neerzetten:
het gebruik (van bepaalde delen) van de Website

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Zo beloofde het bedrijf drie jaar lang de prijzen voor Scarlet-klanten drie jaar lang niet te zullen verhogen.
Twee keer drie jaar lang?
nieuws: Isp Scarlet komt toch in handen van Belgacom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websmurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 14:59
Zo beloofde het bedrijf drie jaar lang de prijzen voor Scarlet-klanten drie jaar lang niet te zullen verhogen.
2x drie jaar lang is een beetje dubbel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi mara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10-2020

Één van de twee schrappen lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 18:03
3x hetzelfde gepost, gaat lekker... :P

Laat ik maar eens iets origineels posten uit hetzelfde artikel dan:
Einde september zou Belgacom nog een knieval zou hebben gemaakt richting de mededingingsautoriteit

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 08-11-2008 11:34 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:58
michi mara schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:20:

Één van de twee schrappen lijkt me beter.
De eerste schrappen lijkt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tenzij belgacom 9 jaar geen prijzen gaat verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

nieuws: 'Cd-fabrikant Mediamotion gaat sluiten na uitblijven orders'

Reden voor de sluiting

"mogelijke" voor sluiting of "reden hiervoor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
nieuws: Canon geeft twee hdv-camera's een upgrade
Beide camera's zijn in staat om hd-opnamen met 1080i-resolutie naar hdv-tape weg te schrijven, maar een firewire-aansluiting voor een externe harde schijf is aanwezig.
Beide camera's zijn in staat om hd-opnamen met 1080i-resolutie naar hdv-tape weg te schrijven, maar een firewire-aansluiting voor een externe harde schijf is ook aanwezig.
of
Beide camera's zijn in staat om hd-opnamen met 1080i-resolutie naar hdv-tape weg te schrijven, maar ook een firewire-aansluiting voor een externe harde schijf is aanwezig.

[ Voor 17% gewijzigd door vmsw op 08-11-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
^ done

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

nieuws: AMD's Maui-platform voor mediacenters maakt zijn debuut
composiet-pluggen
Component. En nee in de bron staat het ook niet goed.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 18:03
En deze?

Xander in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."

2e zou moet weg lijkt me. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 08-11-2008 22:17 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
In de meuk: meuk: foobar2000 0.9.6 bèta 4

Vrijdag is de vierde bètarelease van foobar2000 0.9.6 verschenen. Foobar2000 kan overweg met mp1, mp2, mp3, mp4, mpc, aac, ogg vorbis, flac en ogg flac, wavpack, wav, aiff, au, snd, cdda en wma en beschikt verder over ondersteuning voor Replay Gain,

Of er dient stiekum toch een komma geplaatst te worden achter wma, (omdat het wenselijk is en gewoon kan) of het moet een nieuwe zin worden. (blablabla en wma. Het beschikt verder over....)

Of het woordje 'en' tussen cdda en wma wordt vervangen door een kommoeder

edit: het volgende stukje snap ik ook niet helemaal:

het converteren van en naar verschillende formaten en uitgebreide mogelijkheden om de tags aan te passen.

Moet ik lezen:
het programma kan converteren van en naar verschillende formaten en heeft uitgebreide mogelijkheden om de tags aan te passen.

[ Voor 20% gewijzigd door TimothyW op 08-11-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

reviews: Preview Mirror's Edge
Dit zorgt ervoor dat Mirror's Edge af en toe doet denken an Portal.
Mag er een a door het portaal verschijnen? :)
geest
'Naam' van de alinea (om het zo even te noemen), mist een hoofdletter.
Als je vooral het rennen interessant vindt, dan kun je terecht bij de Time Trials. Hierin krijg je een parkoers langs een aantal checkpoint voorgeschoteld...
Aantal suggereert meerderen, waardoor checkpoint -> checkpoints word.

Allen op pagina 3 trouwens. :)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Op reviews: Intels Core i7: de overklokprestaties staat in de tweede alinea van de conclusie:
Met een spanningsverhoging van 56mV op de cpu-cores bleeft het systeem stabiel op een snelheid van 3322MHz.
bleeft moet natuurlijk bleef zijn.

Even terzijde, halen jullie je artikelen door een spellingscheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 12:17
nieuws: Onderzoekers ontwikkelen micro-arrays van zonnecellen

Het Acronym "DARPA" werkt niet, want het staat niet tussen aanhalingstekens.

code:
1
<acronym title=""Defense advanced research projects agency>Darpa</acronym>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Supercomputers helpen donkere materie op te sporen
Alinea 2 (met 1ste de inleiding):
Het kostte de supercomputers ruim 3,5 miljoen processoruren om te berekening te maken,
moet zijn
Het kostte de supercomputers ruim 3,5 miljoen processoruren om de berekening te maken,

Klein foutje, maar maakte de zin voor eerste keer wat onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Artikel: Supercomputers helpen donkere materie op te sporen

Het kostte de supercomputers ruim 3,5 miljoen processoruren om te (moet 'de' zijn) berekening te maken, zo hebben de onderzoekers gezegd in een artikel in het wetenschappelijke tijdschrift Nature.

Ik moet de volgende keer boven me kijken. :+

[ Voor 6% gewijzigd door blaguy op 09-11-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Alles weer gedaan, behalve zaken die niet fout zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

meuk: HTC S730 1.31.405.1

In de titel staat S730, maar in de tekst S370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Wilbert de Vries schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:02:
Alles weer gedaan, behalve zaken die niet fout zijn :)
Dus als het in de bron fout staat laat je de fout hier ook maar staan?

(en ja, dit valt imho onder typefouten omdat de woorden vrij veel op elkaar lijken)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 19-06 13:58

Zo beloofde het bedrijf de prijzen voor Scarlet-klanten drie jaar lang niet te zullen verhogen.

Na die vorige correctie wordt pas duidelijk hoe we hier een goede zin van kunnen maken:

Zo beloofde het bedrijf de prijzen voor Scarlet-klanten drie jaar lang niet te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
nieuws: Rechter spreekt faillissement Shops at Work uit
te houden dat schade niet zal kunnen worden vergoed' .Het is niet bekend hoeveel klanten
Spatie te veel na " vergoed' " en er mist een spatie tussen de "punt" en de "H". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
edit:
@^^^ Argh! :o Een beetje een dubbelpost van mij.

[ Voor 93% gewijzigd door Room42 op 10-11-2008 00:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicket
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 20:36
nieuws: Japanse diamantmobieltjes van een ton vliegen winkel uit

Er moet een de in de titel voor het woord winkel. Nu klinkt het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

Daar bovenop schijnt het om totaal 18 karaat aan diamanten te gaan en niet om 537 18 karaats diamanten.
(eerste alinea)
Maar blijft een leuke telefoon >:)

[ Voor 5% gewijzigd door miser op 10-11-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

nieuws: Hyperion krijgt vergunning voor verkoop 'mini-kernreactor'

Hyperion stelt dat de 25 miljoen dollar kostende miniatuur-centrales aan twintigduizend huishoudens stroom kunnen leveren voor 10 dollarcent per kilowatt.

Het lijkt mij dat dit 10 dollarcent per kWh moet zijn. In het bron artikel staat 10 cent per watt, jullie maken er kW van, maar kWh lijkt mij de enige prijs, anders is het niet bepaald marktconform.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Hooglander1 schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:18:
nieuws: Hyperion krijgt vergunning voor verkoop 'mini-kernreactor'

Hyperion stelt dat de 25 miljoen dollar kostende miniatuur-centrales aan twintigduizend huishoudens stroom kunnen leveren voor 10 dollarcent per kilowatt.

Het lijkt mij dat dit 10 dollarcent per kWh moet zijn. In het bron artikel staat 10 cent per watt, jullie maken er kW van, maar kWh lijkt mij de enige prijs, anders is het niet bepaald marktconform.
Dit was ook precies hetgeen waarom ik dit topic opzocht.
Watt is vermogen op een bepaald moment.
(k)Wh is een hoeveelheid energie.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

reviews: BTO Gaming Notebook: volwaardig mobiel gamen voor weinig?
Desondanks leveren de 32 processor-cores met 120 gigaflops de nodige grafische rekenkracht.
Het zijn geen 'gewone' processor(s)(-cores), maar streamprocessors.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de topicstart!

Wat we niet in dit topic willen zien:
  • Opmerkingen over de inhoud van de teksten,
  • Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven,
  • Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
  • Meldingen waar discussie over mogelijk is.
Open voor zulke zaken dus een apart topic!