Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel gebouwde, niet gebruikte objecten in het landschap

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 13:07
Fiber schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:32:
Leuk topic! :)

In Amersfoort heb je de 'Weg van de Vrijheid'. Die gaat midden in de stad al jaren, volgens mij, van niks naar nergens. Bijna een kilometer lang, er staan zelfs geen huizen langs.
Die gaat inderdaad al sinds eind jaren 70 langs het daarliggende waterwingebied. Daar mag dus niet gebouwd worden, en als het aan de omwonenden ligt blijft dat ook zo ;). De reden dat hij niet doorgetrokken wordt naar de Hogeweg is dat het anders teveel een sluiproute zou worden ( maar goed, als je de Weg van de Vrijheid kent ben je waarschijnlijk ook op de hoogte van het Amersfoortste verkeersbeleid :X )

[ Voor 14% gewijzigd door charops op 04-11-2008 16:54 ]

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
Edit: stond er al.

[ Voor 94% gewijzigd door Luke! op 04-11-2008 19:14 ]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ach ja, de rotonde bij Kleve was ook dubbel, maar dion_b heeft er wel weer een aardige omschrijving bij.

Ik zie nu op de foto dat er een apart fietspad ligt, en dat de B9 vanuit het Reichswald wel eens autoweg zou kunnen zijn... ach, 't is bijna twintig jaar geleden dat ik daar fietste, en 't was het al best laat (ik kwam die dag uit Koblenz) dus blijkbaar heb ik toen niet goed op de bordjes gelet :P

Hier nog een leuke:
  • In de Afrikahaven in Amsterdam begon het al lekker druk te worden toen de Googlecam overvloog. Er ligt zo te zien al één boei in het water, verder zie ik een 40′ container en een 20′ container, en twee personenwagens. Op een recentere foto zie je wat blijkbaar het eigenlijke doel was om deze havenarm aan te leggen: je moet toch grootschalig je baggerslib kunnen dumpen zonder dat met landwinning te hoeven combineren zoals bij de Maasvlakte... want stel je voor dat je juist ruimte zou overhouden door zo'n project. 8)7

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:45

rg-mohwa

Phoe Hé

baexem schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:43:
Inderdaad, één van die prachtige GNW kom ik wekenlijks voorbij, de brug bij Godsheide (Hasselt) in België.
Ik heb me al zo vaak afgevraagd waarom die brug niet in gebruik is...
http://maps.google.nl/map...pn=0.009816,0.018282&z=16
[afbeelding]
"De tuikabelbrug in Godsheide bij Hasselt over het Albertkanaal, als deel van een nooit aangelegde wegverbinding tussen Hasselt en Genk in de provincie Limburg. Was bedoeld voor een vierbaansweg, wordt nu gebruikt als lokale weg."

Stond gewoon bij de wiki hoor.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Wijnands schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:35:
Ga hier in de westelijke randstad 's goed rondkijken, zat kantoorpanden die leeg op een huurder staan te wachten. Of tellen die hier niet in mee?
Nee, kantoorpanden kennen altijd een leegstand van circa 5%, ook wel de gezonde leegstand genoemd. Groot verschil met de woningmarkt. Soms zal het leegstandspercentage iets hoger zijn, dan worden er minder nieuwe kantoorgebouwen ontwikkeld. Soms zal het leegstandspercentage iets lager zijn, dan worden er meer nieuwe kantoorgebouwen ontwikkeld.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• benoni
  • Niet online
argro schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:16:
Soms zal het leegstandspercentage iets hoger zijn, dan worden er minder nieuwe kantoorgebouwen ontwikkeld. Soms zal het leegstandspercentage iets lager zijn, dan worden er meer nieuwe kantoorgebouwen ontwikkeld.
De leegstand van kantooroppervlak is zeker 13 procent, 8 procent 'structurele leegstand' dus, ruimte zat om er kamers en appartementen van te maken. Als de politiek dat eerst eens aanpakt, dan scheppen ze daarmee eindelijk eens zinnige voorwaarden om over een kraakverbod te gaan lopen emmeren :Y)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 14:24
[b][message=30995854,noline]
De van Boetbergweg zou ooit voorbij de A73 doorgetrokken worden, maar het is er nooit van gekomen:
http://maps.google.nl/?ie....001659,0.003326&t=h&z=18
Gelukkig is daarmee niet heel veel asfalt verspild. Er moet natuurlijk toch een weg liggen tot aan die op- en afrit, dus dan valt die paar meter nog wel mee.

Verderop op diezelfde A73 is dit punt ook ontzettend onhandig:
http://maps.google.nl/?ie...pn=0.008919,0.024676&z=16

Een niet afgemaakt klaverblad, waar wel de hele bocht al klaar ligt. Op het laatste moment is dus besloten dat verkeer dat via Neerbosch-Oost Nijmegen uit rijdt, niet naar 's-Hertogenbosch mag.

Punctuality is the politeness of kings

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
BOOTZ schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:35:
En als je in Google Earth nog wat rond zoekt rondom de snelwegen kom je van alles tegen wat er niet afgemaakt uitziet, bijvoorbeeld een ongebruikt viaduct waar ooit een grotere weg vanaf de A50 naar Apeldoorn had moeten gaan lopen:
http://maps.google.com/?i....004684,0.009656&t=h&z=17
Dat viaduct is ooit in gebruik geweest, toen de A50 tussen de Woeste Hoeve en Arnhem nog tweebaans N50 was. Bij de Woeste Hoeve splitste de weg zich, zodat de twee richtingen elk over een eigen viaduct ging. Daarna werd de weg weer tweebaans. Als je in die tijd rechtsaf de A50 opdraaide, zag je al een kort stukje asfalt van onder de viaducten komen, toen ook een wel gebouwd niet gebruikt object. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

Wuursj

want worst is al bezet

GreenSky schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:11:
[...]

Wow cool :)
Zou ik wel eens willen zien. Dat is echt vlakbij mij. Als dat door gaat, dan wil ik wel een glasvezel lijn daar naar toe :D
Als je dit interessant vind, moet je even verder googlen. Dat heb ik een tijdje geleden gedaan en dan kom je ook diverse foto's tegen. De liften bijvoorbeeld gaan door tot -2, de knoppen zijn er zelfs! Ook op -1 liggen een aantal 'bomvrije' ruimten. En de witte vlakken tegen het plafond zijn tafels. Tot een paar jaar geleden stonden er nog bedden, genarators, wasbakken en dat soort dingen.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

sopsop schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:51:
Dit kruispunt bij Tilburg is ook altijd wel apart: Link
Van dat soort kruispunten zijn er genoeg te vinden in Nederland hoor. Zo erg bijzonder is dat nu ook weer niet. ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Zou ik wel eens willen zien. Dat is echt vlakbij mij. Als dat door gaat, dan wil ik wel een glasvezel lijn daar naar toe :D
Een woord:

Blub

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zerora schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:18:
[...]

Van dat soort kruispunten zijn er genoeg te vinden in Nederland hoor. Zo erg bijzonder is dat nu ook weer niet. ;)
Precies. Die worden vaak al op voorhand aangelegd met het hoog op eventuele toekomstige uitbreiding met straten.

Bij het dorp van mijn ouders hebben ze op een gegeven moment (een jaar of 6-7 geleden) ook een nieuwe doorgaande weg aangelegd, met een stuk of 6 van dit soort op het eerste gezicht "loze" kruisingen. Die zijn ze pas nu sinds een paar maanden voor een deel aan het aansluiten aan een nieuwe woonwijk die er gebouwd word.

Scheelt weer in het moeten opengooien/opbreken van een doorgaande of anderszins belangrijke weg.

Wat wel typisch is, hier in de buurt op de A17 heb je een aantal viaducten (waar niet?). Dit zijn in principe allemaal enkele viaducten, maar bij twee stuks staat ook een loze pijler waar ooit kennelijk een tweede naast gelegen viaduct geplanned was. Dit is afaik al ruim 20 jaar (zoniet langer) het geval... die dingen staan er maar een beetje nutteloos te zijn.

Een van de voorbeelden daarvan is te zien op http://maps.google.nl/map....002971,0.008261&t=h&z=18 in het midden van het scherm. De pijler zelf zie je niet, maar je ziet wel zijn schaduw op de weg. Aan de ruimte tussen de bestaande weg en de bosjes is ook duidelijk te zien dat ze ruimte hebben vrijgehouden voor een tweede baan (waar nu die reclamezuil staat)...

Virussen? Scan ze hier!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het Vaanplein bij Rotterdam heeft nieuwe en oude viaducten staan die nergen op aan sluiten of sloten. Ik heb al eens een keer zitten puzzelen hoe het e.e.a. ooit zou moeten worden maar ik kom er niet echt uit.
Knooppunt Vaanplein is de laatste jaren gerenoveerd. De trigger van deze renovatie was de aanleg van de Havenspoorlijn, wat onderdeel uitmaakt van de Betuweroute. Deze Havenspoorlijn moest zo dicht mogelijk naast de A15 worden aangelegd, op het maaiveld. Als gevolg hiervan zijn drie delen van het windmolenknooppunt vervangen, één verbinding is vervangen door een fly-over gebouwd volgens het sterknooppunt principe. De andere is op een zeer aparte manier aangelegd. De afrit op de Vaanweg vanuit Rotterdam naar de A15 bestond uit een afrit die, als het verkeer de A29 had verlaten opsplitste in twee verschillende richtingen. Deze is nu opgesplitst in 2 afritten, de afrit in de richting havengebied is dezelfde gebleven, maar de afrit richting Ridderkerk is verplaatst van de rechter naar de linkerkant van de weg. Hiervoor zijn de beide weghelften van de A29 uit elkaar geschoven en is er nog een deel (de afrit naar de A15) tussen gekomen. De afrit richting Ridderkerk buigt onder de A29 door en sluit met een trompetlus aan op de A15.

[ Voor 99% gewijzigd door Guardian Angel op 05-11-2008 19:44 ]

ARME AOW’er

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zijn dat niet gewoon overblijfselen van Vaanplein van vóór de reconstructie van een paar jaar geleden?

Virussen? Scan ze hier!

• benoni
  • Niet online
Grappig dat dit topic je wel aan 't denken zet. Zo ben ik toen ik in Nieuwegein werkte wel honderd keer langs een soort van betonnen brug gereden die doelloos half in het Amsterdam-Rijnkanaal steekt, en net heb ik pas nagezocht wat het precies is: een plofsluis :P
Wikipedia: Plofsluis

De plofsluis diende om bij oorlogsdreiging snel het Amsterdam-Rijnkanaal af te dammen om te voorkomen dat het water uit de omliggende gebieden bij inundatie via het kanaal zou wegstromen. Toen in 1934 met de bouw van het Amsterdam-Rijnkanaal werd begonnen, zocht men voor dit hiaat in de waterlinie een oplossing die aan de ene kant het scheepvaartverkeer niet zou hinderen, en aan de andere kant het kanaal snel zou kunnen afsluiten. Hiertoe werd boven het kanaal een grote betonnen bak gebouwd. De bedoeling was om deze te vullen met zand en grind, en te voorzien van springladingen in de bodem. Zodoende kon met één explosie het Amsterdam-Rijnkanaal worden afgedamd. In 1937 werd met de bouw van deze sluis begonnen, maar deze was nog niet voltooid toen de Tweede Wereldoorlog in Nederland uitbrak. Na de oorlog werd het bouwwerk nooit meer voltooid.

Het Amsterdam-Rijnkanaal werd in 1952 wel voltooid. Gaandeweg werd duidelijk dat de vernauwing van het kanaal bij de plofsluis een obstakel vormde voor moderne binnenvaartschepen. Vanwege de kosten die gemoeid zouden zijn met het afbreken van de constructie werd in 1981 het kanaal ter plaatse om de sluis heen gegraven. De plofsluis is nog steeds te zien boven het Amsterdam-Rijnkanaal ter hoogte van Nieuwegein en staat bij de scheepvaart ook wel bekend als "het betonnen blok".

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

wildhagen schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:46:
Zijn dat niet gewoon overblijfselen van Vaanplein van vóór de reconstructie van een paar jaar geleden?
Ook ja, maar ik kan me niet voorstellen waarom ze er dan na bijna 10 jaar nog staan. Daarnaast is het een ramp om in de spits op de A29 te komen. Het maakt niet uit waar je vandaan komt. De afslag A29>Europoort is ook al een ramp.

Er zijn teveel 2-baans aansluitingen die uiteindelijk overgaan in 1 rijstrook om dan weer over te gaan in de A29.
Op het traject A15 Maasvlakte – Vaanplein (MaVa) wordt het gedeelte Beneluxplein – Vaanplein, conform het standpunt van de minister (2001), uitgebreid van 2x3 rijstroken naar 2x3 + 2x2 rijstroken, inclusief het ombouwen van het Vaanplein en het Beneluxplein. Hiermee kan een scheiding in verkeerssoorten worden aangebracht: per richting een baan met 3 rijstroken voor doorgaand verkeer en verkeer van/naar de havengebieden, alsmede een baan met 2 rijstroken voor overig (lokaal) verkeer. De aanleg van een nieuwe brug over de Oude Maas lost een deel van het eerder genoemde nautisch knelpunt op.
Bron: MIRT 2008

[ Voor 36% gewijzigd door Guardian Angel op 05-11-2008 20:33 ]

ARME AOW’er

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Hertog schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:23:
In België is de snelweg tussen Antwerpen en Brussel over de hele lengte voorzien van een erg brede middenberm. De bedoeling was ooit om er een supersnelweg van te maken, direct van Antwerpen naar Brussel met slechts één afslag in Mechelen. Ik krijg de linkjes er niet goed in, maar hieronder zie je die berm met extra lange viaducten en het knooppunt bij Mechelen, extra ingewikkeld vanwege die extra snelweg die er nooit gekomen is. Inmiddels is op de berm een bos gepland ter nagedachtenis aan de slachtoffers van Dutroux en dergelijke.

http://maps.google.nl/map...pn=0.005798,0.010858&z=17

http://maps.google.nl/map....011089,0.021029&t=h&z=16
Dude...

Duidelijk al lang niet meer op de E19 gekomen... Dat bos is weg en ergens verplaatst (limburg dacht ik). Nu zijn ze er al bijna een jaar bezig om er treinsporen en andere constructies te plaatsen. Ze hebben er al bruggen, tunnels en bedding geplaatst om mechelen met Brussel te verbinden om een snellere treinverbinding tussen Antwerpen en Brussel te maken.

En dat stuk nutteloze verkeerswisselaar gaat ook weg en is nu voor een deel in gebruik om de aansluiting tussen de E19 en de R0 te maken terwijl de oude aansluiting wordt vernieuwd.

• _Ernst_
  • Laatst online: 22:59

_Ernst_

Mark It Zero!

Hertog schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:23:
In België is de snelweg tussen Antwerpen en Brussel over de hele lengte voorzien van een erg brede middenberm. De bedoeling was ooit om er een supersnelweg van te maken, direct van Antwerpen naar Brussel met slechts één afslag in Mechelen. Ik krijg de linkjes er niet goed in, maar hieronder zie je die berm met extra lange viaducten en het knooppunt bij Mechelen, extra ingewikkeld vanwege die extra snelweg die er nooit gekomen is. Inmiddels is op de berm een bos gepland ter nagedachtenis aan de slachtoffers van Dutroux en dergelijke.

http://maps.google.nl/map...pn=0.005798,0.010858&z=17

http://maps.google.nl/map....011089,0.021029&t=h&z=16
Toevallig, die eerste link. Paar 100 meter naar boven en je ziet hotel Swamp liggen :P

Last.fm

• Hertog
  • Laatst online: 03:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

jvvv schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:17:
[...]

Dude...

Duidelijk al lang niet meer op de E19 gekomen... Dat bos is weg en ergens verplaatst (limburg dacht ik). Nu zijn ze er al bijna een jaar bezig om er treinsporen en andere constructies te plaatsen. Ze hebben er al bruggen, tunnels en bedding geplaatst om mechelen met Brussel te verbinden om een snellere treinverbinding tussen Antwerpen en Brussel te maken.
In mijn volgende post schreef ik daar al over, alleen volgens wikipedia gaat dat alleen over het stuk tussen Zemst en Brussel, niet al te veel dus. Een half jaar geleden of zo was het tot Mechelen nog vooral bos dacht ik. Maar dat klopt dus niet (meer?)

Hoe dan ook, alles wat ik schreef was tot een jaar geleden zeker waar, en heeft tientallen jaren zo gestaan, dus past wel in dit topic lijkt me zo :)
_Ernst_ schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:25:
[...]

Toevallig, die eerste link. Paar 100 meter naar boven en je ziet hotel Swamp liggen :P
Grappig, ik zie het nu ook. Ik had dat stuk uitgekozen omdat je op die viaducten goed kon zien hoe de middenweg zou moeten lopen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hertog op 05-11-2008 21:48 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
_Ernst_ schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:25:
[...]

Waar dan? Van boven zie ik alleen maar 'gebouwen' ;)

==
hoi

• _Ernst_
  • Laatst online: 22:59

_Ernst_

Mark It Zero!

Last.fm

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Bramster
  • Laatst online: 00:06
http://www.google.nl/maps...,0.043774&z=15&iwloc=addr

Die weg is inmiddels helemaal af (op deze foto nog niet) en stopt bij de Duitse grens, de Duitsers zouden een weg bouwen die erop aansluit, maar ze hebben zich niet helemaal aan de afspraken gehouden :P

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:55
Wel triest eigenlijk dat er zoveel geld weggegooid wordt.

http://hawvie.deviantart.com/

• benoni
  • Niet online
Treffend inderdaad, infrastructuur bij landsgrenzen is vaak het slachtoffer van bureaucratisch falen. Bij Neerpelt (België) heb je ook zoiets, maar die autoweg sluit net voor de grens wel aan op de oude tweebaansweg naar Valkenswaard. Op kleinere schaal zijn er veel voorbeelden van landweggetjes of fietspaden die bij de grens in een zandpad of een bos eindigen, ik heb er genoeg van gezien maar het is niet zo interessant om die hier te noemen.

Trouwens, nog even over de Prins Willem Alexanderbrug uit de topicstart: die werd dit jaar zelfs bijna dubbel gebruikt, als dekmantel voor een grootschalige wietplantage, met een potentiële miljoenenopbrengst. Daar hadden ze bij de provincie zelf ook wel eens aan kunnen denken, dan was het tolheffen helemaal niet nodig geweest :P Ik heb de ingang op wikimapia aangegeven. De betonnen draagconstructie van de brug is een holle buis, als je de deur weet te forceren kun je door de brug helemaal naar de Waal lopen, bijna een kilometer verder. Je moet wel uitkijken, er zijn brede openingen waar je dan overheen moet.

Addit: Weet iemand trouwens wat dit is?

[ Voor 6% gewijzigd door benoni op 07-11-2008 01:20 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

benoni schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:52:

Gezien de ligging dicht bij de kust, zou dit niet militair vliegveld Bergen kunnen zijn? Is van net voor WO2, en aan het eind van WO2 is daar een verharde vliegbaan aangelegd, maar nooit gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, vliegveld Bergen kan dat niet zijn, dat ligt een stuk zuidelijker bij Alkmaar.

Signatures zijn voor boomers.

• Eusebius
  • Niet online
HawVer schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:20:
Wel triest eigenlijk dat er zoveel geld weggegooid wordt.
De meeste dingen die hier genoemd zijn, vallen in de categorie: ooit bouwen we nog een extra weg erbij. Het is imho goedkoper om alvast een brug aan te leggen als je bezig bent ipv later de boel nog een keer omgooien. De ruimte onder viaducten bij snelwegen wordt bv ook breder aangelegd dan de weg is. Dan kan er later eventueel nog een extra baan bij. Vgl A30 / aansluiting A30 bij Barneveld-Noord: veels te breed voor de weg die er nu ligt (veel gras aan een kant). Maar wel makkelijk als er een baan bijkomt.

==
hoi

Verwijderd

Hier in Tilburg hebben we ook wel zoiets: http://maps.google.com/ma....004243,0.006142&t=k&z=18

Volg de weg naar rechts langs het fietspad. Dat fietspad is er later neergelegd. Die weg .. zou ooit verbinding moeten maken met iets, maar dat is nooit gedaan. De weg ligt er al tientallen jaren, en vroeger liep ie volgens mij ook verder door. Ik heb er toen ik klein was zelfs vanaf de snelweg races zien plaatsvinden. Toen liep die nog onder de snelweg door meen ik.

Bomen er naast die onderhouden moeten worden. Brug over het kanaal en alles.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 07:45 ]

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Oplossing van een Geenstijl vraag :) Hoewel ik zelf van oorsprong uit de kop van NH kom, heb ik ook geen idee wat het nu precies is.

This footer is intentionally left blank

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Kleintje, wie wel eens in de trein zit tussen Delft-zuid en Schiedam is het misschien al eens opgevallen: een doodlopend fietspad. Het schijnt dat dit nu doorgetrokken gaat worden.

• benoni
  • Niet online
Had dat niet ooit een aansluiting naar Eindhoven? Blijkbaar is het knooppunt De Baars er min of meer overheen gegroeid maar vonden ze het toch te krap om daar een groot klaverblad van te maken. Vroeger leek het wel iets meer op een klaverblad. Nu zou je er hooguit nog een aanrijroute voor Tilburg van kunnen maken, maar dat laten ze dus maar liggen.

Het fietspad op zich is wel makkelijk als je naar Eindhoven moet. Het was altijd mijn vaste route als ik van Festival Mundial wegreed, want je bent lekker snel de stad uit :)

[ Voor 19% gewijzigd door benoni op 07-11-2008 08:48 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Lijkt op een stukje Atlantikwall. :+

Afgezien van witte olifanten kennen we er ook nog de folly. Totaal nutteloze stukken onroerend goed, bedoeld als... (vul bedoeling van bouwer in).

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Broadway_tower_edit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42460000/jpg/_42460762_folly416300.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/74/Wimpole_folly.JPG/800px-Wimpole_folly.JPG

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:55
Ik denk een oud schietterrein van defensie, of het zou het opslag terrein van de rijkswaterstaat moeten zijn die daar ook ergens in de buurt ligt.
http://www.hdci.nl/buiten...hp?id=614&w=verhalen#body

[ Voor 12% gewijzigd door HawVer op 07-11-2008 13:54 ]

http://hawvie.deviantart.com/

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

dion_b schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:45:
Bij Nijmegen hebben we ook een paar leuke:

De van Boetbergweg zou ooit voorbij de A73 doorgetrokken worden, maar het is er nooit van gekomen:
http://maps.google.nl/?ie....001659,0.003326&t=h&z=18

Tussen Nijmegen en Kleve moet je nu over een landweggetje rijden dat niet noemenswaardig veranderd is sinds de Romeinen het aanlegden. Er is een begin gemaakt aan een mooie snelle weg die de dorpen Wijler, Kranenburg en Nütterden omzeilt, maar het stopt al jaren opeens bij een grote (ongelijkvloerse!) rotonde:
http://maps.google.nl/?ie...0.01327,0.026608&t=h&z=15
Ik heb in 1979 in Kranenburg gewoond, en toen lag dat ding er al (heet in de volksmond ook het tennisracket).

Living the American Dream

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

een bekende "nog nooit gebruikt" viaduct ligt midden in het Coenplein, deze ligt er al vele jaren. Wel gaat hij binnenkort gebruikt worden voor de aanleg van de 2e Coentunnel en de Westrandweg. Hierover spreekt de Raad van State waarschijnlijk nog voor de kerst een oordeel uit. Het beroep is ingediend door (jawel...) Milieudefensie.

Overigens ook errug leuk: reeds gebouwde grondlichamen die nooit zijn gebruikt. De allerbekendste is die van de aan te leggen A4 Delft-Schiedam (a.k.a. A4 Midden-Delfland). Ook bekend is het grondlichaam voor het knooppunt van de A9 en de A3 bij Amstelveen. De A3 kwam er echter niet, dus is het grondlichaam zeer groot voor een eenvoudige aansluiting.

Vele voorbeelden zijn te vinden op het speciale topic van het: www.wegenforum.nl

[ Voor 42% gewijzigd door Goverman op 07-11-2008 17:07 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
Edit: sorry, dubbelpost

[ Voor 84% gewijzigd door ijdod op 07-11-2008 20:02 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
Is dat niet schietkamp Botgat

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11 12:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 07:45:
Hier in Tilburg hebben we ook wel zoiets: http://maps.google.com/ma....004243,0.006142&t=k&z=18

Volg de weg naar rechts langs het fietspad. Dat fietspad is er later neergelegd. Die weg .. zou ooit verbinding moeten maken met iets, maar dat is nooit gedaan. De weg ligt er al tientallen jaren, en vroeger liep ie volgens mij ook verder door. Ik heb er toen ik klein was zelfs vanaf de snelweg races zien plaatsvinden. Toen liep die nog onder de snelweg door meen ik.

Bomen er naast die onderhouden moeten worden. Brug over het kanaal en alles.
Da's inderdaad de oude weg naar EIndhoven die verder liep over de ringbaan zuid. Voordat knooppunt het Laar werd aangelegd liep de weg ook gewoon verder richting Baroniebaan: http://maps.google.com/ma...09656&t=k&z=17&iwloc=addr

De islam kan uw vrijheid schaden

• benoni
  • Niet online
HawVer schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:54:
Ik denk een oud schietterrein van defensie, of het zou het opslag terrein van de rijkswaterstaat moeten zijn die daar ook ergens in de buurt ligt...
Dank! Ik heb nog even verder gezocht naar wat het cirkelvormige wegdek nu voor een functie zou hebben gehad. Ik vond alleen een referentielijst van asfaltspecialist Bonnicigroup dat over de aanleg van een 'rotatiebaan' rept. Maar daar kan ik me verder nog geen logische functie bij voorstellen of vinden :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Skuzz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:48:
http://www.google.nl/maps...,0.043774&z=15&iwloc=addr

Die weg is inmiddels helemaal af (op deze foto nog niet) en stopt bij de Duitse grens, de Duitsers zouden een weg bouwen die erop aansluit, maar ze hebben zich niet helemaal aan de afspraken gehouden :P
Vast uit wraak hiervoor:
http://www.google.nl/maps...,0.418854&z=12&iwloc=addr

20km ten noorden van die andere, er ligt tot vlak voor DE-NL grens een snelweg (A52), maar bij de grens wordt het opeens een tweebaansweg naar Roermond. Had iets met (koren)wolven te maken iirc...

Oslik blyat! Oslik!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

DDX

[...]

in deze uitzending van reporter is wat te zien van de bunker/station onder weesperplein :

http://reporter.kro.nl/ui...20060524ropgonggrijp.aspx

(rond 13:30 in de aflevering)

Nu heb ik wel eens gehoord/gelezen dat bij station denhaag (cs?) treintunnels zijn aangelegd tijdens de bouw en dat de ingangen te zien waren oid, weet iemand daar toevallig wat meer van ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een prachtige variant hierop zijn de zogenaamde spitehouses. Wikipedia: Spite house
Burenruzies FTW!!

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• benoni
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:48:
Afgezien van witte olifanten kennen we er ook nog de folly. Totaal nutteloze stukken onroerend goed, bedoeld als... (vul bedoeling van bouwer in).
Dankzij de Engelse wikipedia pagina heb ik de folly weer teruggevonden waar we op vakantie toevallig langs kwamen. De Rushton Triangular Lodge was gewoon open, je kon binnen kijken en foto's maken.
FirePuma142 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:53:
Een prachtige variant hierop zijn de zogenaamde spitehouses. Wikipedia: Spite house
Dat zou in de moderne tijd niet meer kunnen vanwege alle beleidsregels. Dat heeft voor de buren z'n voordelen natuurlijk, maar jammergenoeg wordt door het stelselmatige betuttelbeleid ook veel spontaniteit doodgeslagen door de beroepszuurpruimen van de welstandcommissie :(

Alleen met een bekende naam als ontwerper of een aan de commissie gekoppelde architect in de hand werkt het anders, dan mag je het zo avantgardistisch maken als je maar kunt verzinnen. Maar ontwerp je zelf wat of kom je met een architectenbureau aan dat het bed met gemeente of provincie niet deelt, dan kun je er zeker van zijn dat je plannen keer op keer 'niet conform' zijn aan één of andere willekeurig gekozen set van eisen.

Dit leidt tot een nieuwe categorie 'niet gebruikte objecten', de bouwsels die reeds half in aanbouw zijn of al helemaal klaar, maar die subiet weer moeten worden neergehaald omdat de regels der bureaucratie niet braaf zijn opgevolgd. Bijvoorbeeld het kasteel wat onder de hooibalen vandaan werd getoverd, het 'Fiddlers Castle' in Engeland. Een kleinschalige versie hiervan is te vinden langs de Linge tegenover Kapel-Avezaath: een boerderij die illegaal tot een mini-kasteeltje is omgetoverd met kanteelmuren en torentjes: de Fritsenburgt. Het gemeentebestuur is er nog niet helemaal uit of het echt afgebroken moet worden, maar verder 'aanpassen' mag zeker niet meer.

Ik heb ook een keer gelezen van een illegale woning ergens in Nederland die helemaal onder het maaiveld was gebouwd, met een grasdak er op en een uitgegraven tuin ervoor. Die was zo goed verborgen dat het pas jaren later ontdekt was... ik kan het alleen op internet niet terugvinden, 't zit begraven onder de informatie :P

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zo is er nog één daar:

http://maps.google.nl/map....004845,0.013862&t=h&z=17

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Verwijderd

Vziw is dat voor toekomstige uitbreiding van het industrieterrein.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11 12:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:19:
Vziw is dat voor toekomstige uitbreiding van het industrieterrein.
Nah, voor de doortrekking van de Voorst tot Voorstweg tot aan de Letschertweg. Zijn ze nu mee bezig trouwens.

Dit is ook een leuke: http://maps.google.nl/map...,0.019312&z=16&iwloc=addr

De islam kan uw vrijheid schaden

• benoni
  • Niet online
Die blijft leuk inderdaad :) En nu we er toch zijn... zijn dat allemaal zonnepanelen op dat dak iets naar 't zuidoosten? Huge! Tweakers uit het Duurzame Energie topic zullen daar stinkend jaloers op zijn, en ik ook wel eigenlijk ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo leuk en raar is het niet hoor, zoals al eerder gezegd zijn dit soort kruispunten vaak aangelegd met het oog op toekomstige uitbreidingen, zodat, als het eenmaal zover is, een grote verkeersader niet nóg een keer opgebroken hoeft te worden, met alle overlast en kosten vandien.

Nog eentje: http://maps.google.nl/?ie....002917,0.008261&t=h&z=18. Een nooit gebruikt treinstation (Lelystad-Zuid) in the middle of nowhere, waar het al ligt sinds de aanleg in 1988. Lelystad groeide toch iets minder hard dan voorzien, waardoor het nu dus in de rimboe ligt... en dat zal vermoedelijk nog tot 2015 zo blijven ook...

Virussen? Scan ze hier!

• Eusebius
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:18:
Zo leuk en raar is het niet hoor, zoals al eerder gezegd zijn dit soort kruispunten vaak aangelegd met het oog op toekomstige uitbreidingen, zodat, als het eenmaal zover is, een grote verkeersader niet nóg een keer opgebroken hoeft te worden, met alle overlast en kosten vandien.

Nog eentje: http://maps.google.nl/?ie....002917,0.008261&t=h&z=18. Een nooit gebruikt treinstation (Lelystad-Zuid) in the middle of nowhere, waar het al ligt sinds de aanleg in 1988. Lelystad groeide toch iets minder hard dan voorzien, waardoor het nu dus in de rimboe ligt... en dat zal vermoedelijk nog tot 2015 zo blijven ook...
Tegen de tijd dat daar gebouw gaat worden, komen de milieuridders in actie: het is een uniek natuurgebied geworden |:(

==
hoi

• SeatRider
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Ik kan het met geen mogelijkheid meer vinden nu, maar er staat me bij dat er een onafgemaakt metrostation in Rotterdam is/was. Zelfs gebruikt voor de opnames van een Nederlandse film, ik meen Spetters.

Edit: Spetters is opgenomen in station Beurs, dat toen nog in aanbouw was.

[ Voor 17% gewijzigd door SeatRider op 08-11-2008 12:10 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• benoni
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:18:
Die blijft leuk inderdaad ;) Het valt me op dat zo'n locatie eigenlijk ideaal is voor grote evenementen. Het is een best groot weilandoppervlak met aan de noordkant het station en aan de zuidkant een weg met een goede aansluiting. Voor een grote landbouwbeurs in Liempde moest bijvoorbeeld telkens een tijdelijke halteplaats van hout gebouwd worden, maar hier ligt alles er al :P

En nu we er toch zijn... het fietspad langs het Larserpad is ook zo'n showstopper. Logischerwijze zou je denken dat je die weg moet rijden om ergens bij de houtribdijk uit te komen. Maar dat hebben de heren bureaucraten iets anders bedacht: het fietspad houdt op, en dan kun je aan de rechterkant over de autoweg je weg vervolgen, of meteen al aan de linkerkant de gevangenis in :P

Gelukkig heb ik in Lelystad wel de ervaring dat politie je verwondering over de eigenaardigheden van het ruimtelijke beleid daar wel deelt en begripvol kan zijn... ik ben met een groepje fietsers wel eens door een agent een stukje over de autoweg gewezen omdat de officiële route viermaal zo lang zou zijn en onmogelijk was uit te leggen :')

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SeatRider schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:51:
Ik kan het met geen mogelijkheid meer vinden nu, maar er staat me bij dat er een onafgemaakt metrostation in Rotterdam is/was. Zelfs gebruikt voor de opnames van een Nederlandse film, ik meen Spetters.

Edit: Spetters is opgenomen in station Beurs, dat toen nog in aanbouw was.
En ook nu is Beurs niet ongebruikt, ik kom er er elke (werk)dag. Sterker nog, het is volgens mij het drukste metrostation van heel Rotterdam qua aantal metro's en aantal passagiers, beide metrolijnen kruisen elkaar daar, en het toekomstige RandstadRail gaat er ook stoppen.

@benoni: oeps, had gemist dat dit station al eerder genoemd was, sorry ;)

Virussen? Scan ze hier!

• SeatRider
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

wildhagen schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:18:
[...]

En ook nu is Beurs niet ongebruikt, ik kom er er elke (werk)dag. Sterker nog, het is volgens mij het drukste metrostation van heel Rotterdam qua aantal metro's en aantal passagiers, beide metrolijnen kruisen elkaar daar, en het toekomstige RandstadRail gaat er ook stoppen.
Ik bedoel dus ook niet station Beurs, daarom haalde ik mijn oorspronkelijke tekst ook door. De vraag blijft dus welk station wel gebouwd, maar nooit gebruikt is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 15:48

Spoooky

Core temp 37°C

Het verhaal van het Rotterdamse metrostation in "spetters"en die atoomkelder in de Amsterdamse metro deed me denken aan Berlijn ten tijde van de koude oorlog...

Stations die volledig functioneerden, waar alleen stapvoets doorheengereden werd. Bewaking op die "spookstations"om te voorkomen dat mensen vluchtten uit de DDR.

Altijd al een fascinerend verhaal gevonden....

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SeatRider schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:28:
[...]

Ik bedoel dus ook niet station Beurs, daarom haalde ik mijn oorspronkelijke tekst ook door. De vraag blijft dus welk station wel gebouwd, maar nooit gebruikt is.
In Rotterdam zijn volgens mij alle gebouwde stations gewoon in gebruik? Sommige uiteraard intensiever dan anderen, dat wel.

Verwar jij het niet met de metro van Charleroi? Daar zijn idd wel een hoop stations gebouwd maar nooit gebruikt. Volgens mij is het aantal niet (meer) gebruikte stations zelfs hoger dan het aantal wel gebruikte stations.

Virussen? Scan ze hier!

• Goverman

Goverman

not loaded

Ook mooie objecten: de dijken die al zijn aangelegd voor de Markerwaard (die er nooit meer kwam). Daar hebben we de dijk Enkhuizen-Lelystad aan te danken en nog wat uitstulpsels van dijken bij Marken en in de buurt van diezelfde Markerwaarddijk (N302).

Toch kan die dijk in de toekomst weer handig worden, wanneer het IJsselmeer een pijlverhoging kan gaan krijgen...

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:18

Copyman

Dode muis

Als ik richting CeBIT ga, dan komen we altijd door Bad Oeynhausen, daar ligt ook zo'n ongebruikt stukje snelweg. Hier te zien: http://maps.google.nl/?ie...0.00493,0.009656&t=h&z=17

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ook een érg lichtgrijze olifant: de tunnel onder de Dordse Kil, de Kiltunnel, die toltunnel. Er rijdt wel eens wat doorheen, maar de cash cow die men in gedachten had daar, is het nooit geworden.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 23:30

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Almere heeft wel meer van die rare afslagen enzovoort

Klik en Klik en Klik en Klik

Allemaal op de A6 en 2 vlakbij de ongelijkvloerse kruising A6 en A27.. Weet niet hoe het er nu bij ligt, ben er al even niet meer langs gekomen. Denk dat is voor eventuele uitbreiding van Almere is. :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Eusebius
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:04:
Ook een érg lichtgrijze olifant: de tunnel onder de Dordse Kil, de Kiltunnel, die toltunnel. Er rijdt wel eens wat doorheen, maar de cash cow die men in gedachten had daar, is het nooit geworden.
Ja, erg cash cow als je kijkt waar de tunnel heen gaat: een polder (?) waar relatief weinig mensen wonen.
Copyman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:03:
Als ik richting CeBIT ga, dan komen we altijd door Bad Oeynhausen, daar ligt ook zo'n ongebruikt stukje snelweg. Hier te zien: http://maps.google.nl/?ie...0.00493,0.009656&t=h&z=17
Die omleiding komt er nu toch eindelijk? Of is het nog steeds: Bad Oeynhausen, je kunt er niet omheen!

[ Voor 29% gewijzigd door Eusebius op 08-11-2008 14:06 ]

==
hoi

• benoni
  • Niet online
Copyman schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:03:
WTF... ik vond 't altijd al zo vreemd dat op de A2 bij Eindhoven een blokje om wordt gestuurd... maar hier is er niets eens een alternatief, je wordt gewoon met z'n allen dwars door zo'n durpje heen geperst :o

Wel grappig, het lijkt of de toekomstige aansluiting rechtdoor de woonhuizen moet gaan platwalsen, maar als je uitzoomt zie je dat het hoofdtracé langs het riviertje westwaarts de aansluiting heeft. Toch nog een best ingrijpende verandering voor zo'n plaats, maar ja, 't is het oprukken der beschaving hè :P Al dat verkeer voor je huis langs is ook niks.
SideSwipe schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:21:
Almere heeft wel meer van die rare afslagen enzovoort: Klik en Klik en Klik en Klik
Het fietspad van Lelystad naar Almere loopt net voor Almere dood tegen een paar bomen 8)7 Je moet dan een stukje terug, even door het zand baggeren, en daar kun je langs een bouwweggetje, en dan over de rotonde de autoweg oversteken :P

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kan de Betuwelijn ook op deze lijst? 't Wordt nauwelijks gebruikt, en al helemaal niet op het niveau wat ooit de bedoeling was...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

benoni schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:47:
[...]

WTF... ik vond 't altijd al zo vreemd dat op de A2 bij Eindhoven een blokje om wordt gestuurd... maar hier is er niets eens een alternatief, je wordt gewoon met z'n allen dwars door zo'n durpje heen geperst :o
Zo heel vreemd is dat niet, komt wel vaker voor, ook in Nederland ;)

Ik weet niet of je een beetje bekend bent met de A58? Moet je hier eens kijken: http://maps.google.nl/map....047644,0.132179&t=h&z=14.

Nu loopt de snelweg onder het dorp Etten-Leur door, maar dat is pas sinds een jaar of 7-8 ofzo het geval. Tot die tijd liep hij rechtdoor, door het dorp. Werd het ipv een 120 km/h-weg ineens een 70 km/h provinciale weg met 4 (als ik me goed herinner) stoplichten, zeg maar langs die rotondes die op de foto ziet (die waren er toen nog niet).

En ik kan je verzekeren dat de A58 behoorlijk druk is tijdens de spitsuren. Dat was ook een drama...

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RemcoDelft schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:55:
Kan de Betuwelijn ook op deze lijst? 't Wordt nauwelijks gebruikt, en al helemaal niet op het niveau wat ooit de bedoeling was...
De Betuweroute bedoel je? De Betuwelijn bestaat al ruim 100 jaar en voldoet prima afaik.

En de Betuweroute word al aardig gebruikt tegenwoordig hoor, en de voorspellingen zijn nu al dat-ie binnen een paar jaar al helemaal vol zit, en dat is ruim boven het niveau dat ooit voorzien was.

Niet zomaar alle populisten napraten, maar eerst je d'r in verdiepen. Ja, er zijn tegenslagen geweest, en forse ook, maar het is echt niet zo dramatisch allemaal als iedereen maar lekker blaat.

Virussen? Scan ze hier!

• Hertog
  • Laatst online: 03:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Eusebius schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:04:
[...]

Ja, erg cash cow als je kijkt waar de tunnel heen gaat: een polder (?) waar relatief weinig mensen wonen.

[...]

Die omleiding komt er nu toch eindelijk? Of is het nog steeds: Bad Oeynhausen, je kunt er niet omheen!
Klopt, in 2014 moet de 'Nordumgehung' klaar zijn:
Am 12. Januar 2007 hat die Bezirksregierung Detmold einen Planfeststellungsbeschluss für den letzten Abschnitt der A 30 in Form der Nordumgehung erlassen.

Nachdem das Bundesverwaltungsgericht am 9. Juli 2008 die Klagen gegen den Planfeststellungsbeschluss abgewiesen hatte, wurde im September 2008 mit den ersten vorbereitenden Baumaßnahmen begonnen (Regenstaukanäle entlang der Eidinghauser Str.).

Das neue Autobahnstück soll 2014 für den Verkehr freigegeben werden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• benoni
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:55:
Zo heel vreemd is dat niet, komt wel vaker voor, ook in Nederland ;)
Ik weet niet of je een beetje bekend bent met de A58? Moet je hier eens kijken: http://maps.google.nl/map....047644,0.132179&t=h&z=14.
Dat klopt, maar dan wordt de route wel met wat bochten en slingers omgelegd. Bij Eindhoven moet je echt 'een blokje om', met afslagen en zo. 't Ziet er desalniettemin wel grappig uit, het lijkt Nootdorp Hoofddorp wel.

De A15 Rotterdam naar Ruhrgebiet heeft dat ook wel, dat je duidelijk ziet dat deze bij Bemmel gewoon geen normale aansluiting heeft (is nog wel gepland dacht ik). Nu kun je beter tevoren een hoek over de A52 pakken.
Of je spullen toch maar met de Betuweroute meesturen natuurlijk O-)

[ Voor 3% gewijzigd door benoni op 08-11-2008 16:11 ]

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:28:
[...]

Alle stations zijn gewoon in gebruik. Wel is 't zo dat een aantal stations voorzien zijn van (nooit gebruikte) schuilkelders, o.a. station Stadhuis. Station Churchillplein heeft wel heel lang leeg gestaan als voorbereiding op de Calandlijn. Dat station zit vast aan Beurs en heet tegenwoordig ook Beurs.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Haha, jah, kijk over 5jaar nog maar eens, de wijk Reeshof in Tilburg is bijna volgebouwd, dit stuk bij Tilburg Noord wordt het volgende stedelijke gebied. Blijft geen grasland over in Tilburg.

Dit is een kruising aan de nieuwe randweg van Tilburg, en alvast voorbereid op deze nieuwe wijk.

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 21:39
De snelweg naar Winterberg in Dld moeten ze ook nog afmaken.. Daar dwingt men je gewoon de afrit af.

http://maps.google.nl/map....003323,0.009634&t=h&z=17

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe bedoel je? Dat ziet er gewoon uit als een snelweg die ophoud en na de af/oprit overgaat op een (soort van) provinciale weg? Weinig bijzonders lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

Dit ziet er ook wel komisch uit. Een vrij brede weg die over gaat in een landweggetje. Als de stad Sliedrecht die ernaast ligt groter word zal daar denk ik ook nog wel wat veranderd aan worden :) Toen die afrit nog in aanbouw was, zag het er overigens wel raar uit: Die brede weg die nu in een landweggetje over gaat, hield toen gewoon op :P

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• benoni
  • Niet online
Je moet de volgende keer even de link tussen quotes zetten, hier zal 't wel zijn :)

Waar mickael mee aankomt, die snelweg bij Velmede, dat lijkt me toch wel een beetje een WTF moment als je daar nietsvermoedend aan het cruisen bent. Vooral met dat vreemde slingertje net voor de scherpe bocht. Zouden ze dat expres gedaan hebben opdat de dikke Beamers en Benzen dan nog net op tijd gas terugnemen?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, ik was een beetje aan het pielen op Google Maps, en zag dit: http://maps.google.nl/?ie....011776,0.033045&t=h&z=16

Wat is dat nou weer voor iets wazigs? Twee stukken weg (die grote en links die kleinere) die zomaar ergens liggen zonder verbinding naar de buitenwereld? Je kunt er dus niet komen, behalve dan over de akkers :?

Virussen? Scan ze hier!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 23:04
Lijkt op een oude weg die niet meer in gebruik is. Dat grote stuk loopt dood tegen de rand van een nieuwe foto waarop de weg is verdwenen.

• benoni
  • Niet online
Vreemd... 't lijkt ook bijna op een losse Photoshop selectie die op een verkeerde plek is beland :P

Op viamichelin.com overlapt de satellietfoto het hele traject, en ziet het eruit alsof het net vlakgeshoveld is (je moet even zoeken op 'harmelen' en satellietbeeld aanzetten... ik kan geen deeplink geven, probeerde al wat in de URL aan te vullen maar dat werk op hun site niet).

Net nog even de kast in gedoken voor een stafkaart uit 1980, maar daarop zie je alleen de weilanden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hehe, hebben we toch nog een raadseltje dat opgelost moet worden :P

Geen tweakers uit de buurt van Harmelen die helderheid kunnen verschaffen middels lokale kennis?

Virussen? Scan ze hier!

• benoni
  • Niet online
Volgens mij is het een traject waar een pakket leidingen de grond in is gewerkt (maar dan is het vreemd dat het zo bochtig is), of een tijdelijk aangelegde zandweg voor een grote proefboorinstallatie (dat zou logischer zijn, het pad volgt dan de meest interessante bodemlagen). De structuur van broeklandakkers loopt gewoon door, dat zou niet zo zijn als er al lang een weg had gelegen. Ten noorden van de tijdelijke weg zie je grondhopen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Hier ligt al jaren een viaduct waar geen verkeer over rijdt:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.422370,4.873955
Ik vermoed dat dit voor toekomstig gebruik is gemaakt, maar wanneer het afgemaakt word weet ik niet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:07:
Hmm, ik was een beetje aan het pielen op Google Maps, en zag dit: http://maps.google.nl/?ie....011776,0.033045&t=h&z=16

Wat is dat nou weer voor iets wazigs? Twee stukken weg (die grote en links die kleinere) die zomaar ergens liggen zonder verbinding naar de buitenwereld? Je kunt er dus niet komen, behalve dan over de akkers :?
De beste reclame voor openstreetmap (zie sig). Omdat die door iedereen aangepast wordt heb je daar de laatste info: geplande weg nieuwe afslag Harmelen naar Leidse Rijn

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kijk, daar kunnen we wat mee!

Blijft wel de vraag waarom men die nieuwe weg zo bochtig en kronkelig moet maken. Gebrek aan ruimte is het iig niet, het is allemaal weiland/akker daar, geen huizen om rekening mee te houden.

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hier heb je die weg (in aanbouw) trouwens in Live search. Daar zie je al dat in Google er twee verschillende luchtfoto's gebruikt worden en dat die weg dus niet zomaar eindigt.

• benoni
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 09 november 2008 @ 08:21:
Blijft wel de vraag waarom men die nieuwe weg zo bochtig en kronkelig moet maken. Gebrek aan ruimte is het iig niet, het is allemaal weiland/akker daar, geen huizen om rekening mee te houden.
MER-adviseurs die aanwezen 'voorzichtig lopen hier, want je vertrapt bijna de slanke vrouwenmantel, daar zitten groene glazenmakers en ginds achter nestelt trouw een paartje roodhalsfuten'? :+

Maar serieus: het wordt dus een nieuwe afrit voor de Leidsche Rijn. Maar dan niet gewoon pal bij de Leidsche Rijn, maar helemaal aan de westkant van de parkeerplaats. Vanaf daar komt dan een verbindingsweg met een grote bocht dwars door de polder naar de Leidsche Rijn toe. Maar waarom? Waarom weer zo'n brede strook van het groene hart wegsnijden? Je kunt toch ook gewoon een extra strook asfalt direct langs de snelweg op trekken, net zoals de Veldhuizerweg? Dan heb je ook nog eens het voordeel dat het verkeer binnen de geluidswallen blijft. Ik heb het vermoeden dat gemeentes Utrecht en Woerden de plannen al hebben klaarliggen om het hele gebied Bijleveld / Harmelerwaard in de uitverkoop te doen :/

• RemcoDelft
wildhagen schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:58:
[...]
En de Betuweroute word al aardig gebruikt tegenwoordig hoor, en de voorspellingen zijn nu al dat-ie binnen een paar jaar al helemaal vol zit, en dat is ruim boven het niveau dat ooit voorzien was.

Niet zomaar alle populisten napraten, maar eerst je d'r in verdiepen. Ja, er zijn tegenslagen geweest, en forse ook, maar het is echt niet zo dramatisch allemaal als iedereen maar lekker blaat.
Ik fiets er regelmatig langs, en heb nog nooit een trein zien langskomen... Voor een spoorlijn die volledig op heipalen staat lijkt dat me erg inefficient.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RemcoDelft schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:55:
[...]

Ik fiets er regelmatig langs, en heb nog nooit een trein zien langskomen... Voor een spoorlijn die volledig op heipalen staat lijkt dat me erg inefficient.
Verdiep je er eens écht in en je zult zien dat er al aardig wat treinen per dag overheen gaan tegenwoordig, en dat word de komende tijd alleen nog maar meer.

Lees bijvoorbeeld http://www.nu.nl/news/161..._meer_treinen_rijden.html. En dat is een artikel van een klein halfjaar geleden, dus de cijfers liggen alweer hoger. In 2012 heeft men de kosten er dus al uit, en dat in krap 5 jaar tijd, niet slecht.

Nogmaals: niet zomaar elke populistische scheet vanuit de onderbuik voor waarheid aannemen.

Overigens is dit best wel offtopic, want het gaat in dit topic om ongebruikte objecten. Dus als je hierover verder wil discussieren is het wellicht beter om een nieuw topic te openen, hoewel ik je in dat geval dan wel zou willen aanraden met iets meer onderbouwing te komen.

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 09-11-2008 14:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

DDX

wildhagen schreef op zondag 09 november 2008 @ 08:21:
Kijk, daar kunnen we wat mee!

eigenaar van grond die de hoofdprijsvraagt/niet wilt verkopen misschien ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:01:
Lees bijvoorbeeld http://www.nu.nl/news/161..._meer_treinen_rijden.html. En dat is een artikel van een klein halfjaar geleden, dus de cijfers liggen alweer hoger. In 2012 heeft men de kosten er dus al uit, en dat in krap 5 jaar tijd, niet slecht.
Niet ieder artikeltje op nu.nl direct voor waar aannemen ;). Vermoedelijk hebben ze het over exploitatiekosten en niet over aanlegkosten.

• benoni
  • Niet online
DDX schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:27:
eigenaar van grond die de hoofdprijsvraagt/niet wilt verkopen misschien ?
Als je even de link volgt zie je dat het langgestrekte broeklanden zijn, dus meestal is de hele lengte van dezelfde eigenaar. Kleine stukjes aan de zuidkant afknabbelen lijkt me altijd goedkoper dan dat je elk perceel dwars doormidden moet snijden. Of het moet zijn dat de gemeentebesturen doelbewust op de grondprijs speculeren door geleidelijk bestemmingsplanwijzigingen door te voeren en de wegenstructuur aantrekkelijk te maken voor investeerders (zodat men later de overgebleven grond duur kan verkopen).

• Goverman

Goverman

not loaded

Maar serieus: het wordt dus een nieuwe afrit voor de Leidsche Rijn. Maar dan niet gewoon pal bij de Leidsche Rijn, maar helemaal aan de westkant van de parkeerplaats. Vanaf daar komt dan een verbindingsweg met een grote bocht dwars door de polder naar de Leidsche Rijn toe. Maar waarom? Waarom weer zo'n brede strook van het groene hart wegsnijden? Je kunt toch ook gewoon een extra strook asfalt direct langs de snelweg op trekken, net zoals de Veldhuizerweg? Dan heb je ook nog eens het voordeel dat het verkeer binnen de geluidswallen blijft. Ik heb het vermoeden dat gemeentes Utrecht en Woerden de plannen al hebben klaarliggen om het hele gebied Bijleveld / Harmelerwaard in de uitverkoop te doen.
De afrit heet niet voor niets "Woerden-oost" en niet "Leidsche Rijn - west" ;). Er zijn meer redenen om deze aansluiting te maken dan de zoveelste vinex-wijk.

Ik ken de plannen niet, maar het ziet eruit alsof er een parallelweg pal langs de snelweg komt voor deze aansluiting Woerden-oost. De in- en uitvoegstroken liggen bij de verzorgingsplaats, dus die hoef je dan niet nogmaals te bouwen (dat gaat volgens nl. slecht passen op de zandlichamen waar de A12 op ligt). Dus met de ingrepen in de open ruimte lijkt het wel mee te vallen volgens de kaartjes.

• Eusebius
  • Niet online
Ik woon in Woerden.

Er wordt inderdaad gesproken over het volbouwen van de strook Leidsche Rijn <> Woerden. Maar of dat nog doorgaat, is de vraag. Woerden (gemeente) is nu tegen, maar ja ... politiek he.
De weg die jullie zien wordt een aansluiting met Woerden-Oost en Harmelen. Westelijk van Woerden komt in 2012 ook nog een randweg (nadeel wat niemand ziet: sluipverkeer gaat de A12 af en rijdt via Zegveld binnendoor naar de A2). Uniek aan dit hele BRAVOproject is dat men meer wil focussen op parallele wegen langs de snelweg. Lokaal verkeer wil men van de snelweg hebben en op de parallele weg laten rijden. Vanaf Leidsche Rijn t/m Nieuwerbrug komen langs de snelweg parallele wegen te liggen.
Daarnaast is er sprake om de A2,5 te bouwen: bij Breukelen een extra snelweg langs Woerden en dan aansluiten bij Lexmond / Noordeloos op de A27. Op zich vind ik dat geen slecht plan, maar dan mag er maar 1 op/afrit komen: bij Woerden ;)

==
hoi

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:01
Het gaat nu erg veel over wegen, maar wat ik een stuk interessanter vind zijn grote leegstaande panden, mijnen, fabrieken noem maar op! Zijn er handige sites? Is altijd leuk om op zo'n soort terreinen rond te neuzen.

Ik kan me van TMF iets herinneren dat ze voor 6-pack? een kasteel in zijn gegaan in belgie wat half op instorten stond bijvoorbeeld. Lijkt me erg indrukwekkend om daar eens een kijkje te gaan nemen b.v.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Zulke locatie zijn erg leuk om je fototoestel mee naartoe te nemen. :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:17

Exigence

dnkroz

TomWinkelmolen schreef op maandag 10 november 2008 @ 00:07:
Het gaat nu erg veel over wegen, maar wat ik een stuk interessanter vind zijn grote leegstaande panden, mijnen, fabrieken noem maar op! Zijn er handige sites? Is altijd leuk om op zo'n soort terreinen rond te neuzen.

Ik kan me van TMF iets herinneren dat ze voor 6-pack? een kasteel in zijn gegaan in belgie wat half op instorten stond bijvoorbeeld. Lijkt me erg indrukwekkend om daar eens een kijkje te gaan nemen b.v.
Kasteel Mesen? Dat wordt op dit moment helaas gesloopt :) Er is op http://www.urbex.nl echt enorm veel te vinden. Zo zijn er nog vele sites :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eusebius schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:44:

Daarnaast is er sprake om de A2,5 te bouwen: bij Breukelen een extra snelweg langs Woerden en dan aansluiten bij Lexmond / Noordeloos op de A27. Op zich vind ik dat geen slecht plan, maar dan mag er maar 1 op/afrit komen: bij Woerden ;)
Lijkt me een goed idee om dat niet vanaf Breukelen te doen, maar om die bij de Zuilense ring door te trekken naar de A27. Dat zal dan bij Lunetten ook weer wat in drukte schelen.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Linkje uit de Kalker Reactor wiki:

Wikipedia: Grote nutteloze werken

Heel erg spuit01957195782190182

[ Voor 11% gewijzigd door Seesar op 10-11-2008 08:10 ]

T60P Widescreen

• RemcoDelft
wildhagen schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:01:
[...]
Een zeer grove berekening leert dat er dan per trein zeker 25.000 euro per ritje betaald moet worden voor gebruik van het baanvlak. Dat lijkt me erg duur en lastig concurreren met andere vervoersmiddelen.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RemcoDelft schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:37:
[...]

Een zeer grove berekening leert dat er dan per trein zeker 25.000 euro per ritje betaald moet worden voor gebruik van het baanvlak. Dat lijkt me erg duur en lastig concurreren met andere vervoersmiddelen.
Nee, er staat dat in 2012 de opbrensten even hoog zullen zijn als de kosten. Niet dat die 4,7 miljard dan afbetaald is.
De overheid betaalt de infrastructuur uit de algemene middelen. Dat is bij wegenbouw ook zo.

• unclero
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Trouwens, nog even over de Prins Willem Alexanderbrug uit de topicstart: die werd dit jaar zelfs bijna dubbel gebruikt, als dekmantel voor een grootschalige wietplantage, met een potentiële miljoenenopbrengst. Daar hadden ze bij de provincie zelf ook wel eens aan kunnen denken, dan was het tolheffen helemaal niet nodig geweest :P
Ja, dat werd toen ontdekt doordat de tuinder in kwestie had geprobeerd hoogspanning af te tappen 8)7.
Later op het nieuws bij TV Gelderland werd zo'n kampertype geinterviewd met hand in vers verband: "Joa, ik liep doar net langs he.. Met mien hondje.. Enne, toen hoorde ik een knal.." :')

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Pagina: 1 2 Laatste