Waar stel ik deze vraag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
Hallo Adjes,

Ik ben van plan een laptop te kopen, maar ik weet nog niet welke. Hoewel ik specifieke wensen en een specifiek budget heb, kan ik niet vinden wat ik zoek met Google of met de Best Buy Guide. Ik weet eigenlijk niet genoeg van laptops om een geïnformeerde keuze te maken.

Dus ik dacht dat ik dat wel op GoT kon vragen. Goed onderbouwd natuurlijk. Maar het blijkt dat dat ineens niet meer mag in CSL.

Waar mag ik deze vraag wel stellen?

Alvast bedankt,

--
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Klopt dat dat niet meer mag, het hoe en waarom wordt uitgelegd in Wat is er nu anders in CSL?.

Via de Notebook FAQ, [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - september 2008 en CSL FAQ lijkt me dat je een prima keuze kunt maken wat betreft de laptop die voor jou het meest geschikt is.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Heel simpel: http://tweakers.net/pricewatch/cat/496

Aan de rechterkant je eisen invullen en dan onderaan op die groene Go drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Ik heb al deze links al bezocht. De FAQ had wel wat nuttige informatie, maar ik ben er nog lang niet. Ik heb nog vragen over:

* Linux compatibiliteit van de hardware, zoals de videokaart en de WLAN.
* Koppelverkoop met Windows. Zijn er laptops zonder Windows te koop?
* Resolutie ondersteuning van de videokaart met een tweede scherm (extended desktop).

Er is meer. Vragen die niet beantwoord worden door de FAQs. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wilde graag gebruik maken van de kennis van de tweakers op dit forum. Het is zonde dat dit niet meer mogelijk is met deze nieuwe regel.

[ Voor 7% gewijzigd door Michiel op 29-10-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Gebruik maken van de kennis van het forum kan met de zoekfunctie :)

Laptop waar ik Linux (Ubuntu) op wil draaien
Zoeken in CSL op Linux Laptop levert me dat topic op, waarin nuttige informatie voorbij komt over Linux op laptops. Diverse links en veel informatie. En dat is maar een van de vele hits.

Er zijn diverse notebookfabrikanten die notebooks af fabriek leveren met Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Ik geef toe dat ik nog niet op die termen gezocht had. Monnick heeft deze topic blijkbaar geplaatst toen deze regel nog niet bestond. Maar op den duur zal dus de zoekfunctie geen up-to-date informatie meer kunnen bieden, toch?

Nou ja, het gaat mij nu niet om de CSL policy. Ik wil graag een laptop vinden. Ik kan in pricewatch geen laptops vinden die zonder Windows geleverd worden. 'Er zijn diverse fabrikanten' heb ik vrij weinig aan. :-) Ik kan ook nog steeds geen informatie vinden over de linux compatibility van bijvoorbeeld de Intel integrated vi deo chips, of welke resoluties die chips aankunnen. Ik zal nog een paar dagen blijven zoeken. Maar als ik er niet uitkom, zou ik graag toestemming krijgen om een topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Michiel schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:57:
Ik geef toe dat ik nog niet op die termen gezocht had. Monnick heeft deze topic blijkbaar geplaatst toen deze regel nog niet bestond. Maar op den duur zal dus de zoekfunctie geen up-to-date informatie meer kunnen bieden, toch?
Het gaat er niet om dat alle informatie op het forum zou moeten staan, maar dat je het zelf kunt zoeken.
Maar als ik er niet uitkom, zou ik graag toestemming krijgen om een topic te openen.
Niets persoonlijks, maar ik hoop het niet. Het CSL forumdeel is lang overstroomd door dergelijke boodschappenlijstjes, en werd daardoor GoT-onwaardig en vervelend om nog te bekijken, Het resulteerde namelijk zo rond de vakanties en de uitbetaling van vakantiegeld in het dumpen van boodschappenlijstjes. Echter, de informatie is echt eigenlijk altijd zelf te verkrijgen, het vereist alleen wat moeite en ook de verwachting dat je meer doet dan alleen google gebruiken. Telefoontjes naar een fabrikant, bijvoorbeeld.

De meeste laptops maken gebruik van standaard onboard Nvidia, Intel of Ati-videochips, en er zijn altijd wel generieke drivers te vinden.

Een van de opmerkingen die ik me vaag kan herinneren (van moderator dion_b, geloof ik), is dat een topic wat alleen maar nuttig is voor de vragensteller en geen discussiewaarde heeft, niet de bedoeling is.
'Er zijn diverse fabrikanten' heb ik vrij weinig aan. :-)
Het moet je toch stimuleren om dan zelf bij fabrikanten op de websites te gaan kijken, en ze de vraag te stellen. Begin eens bij Dell. Allemaal eigen initiatief dingen.

Mocht je toch een topic willen openen, dan kun je het beste direct contact opnemen met een van de moderators van het CSL forumdeel. Succes :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat topic is recenter dan de regels, zoals genetx al aangeeft. Maar als je wil weten of specifieke onderdelen ondersteund worden, dan is Non-Windows Operating Systems een betere plaats om te starten dan Complete Systemen & Laptops. Drivers zijn tenslotte software, geen hardware. Wees alleen heel specifiek met wat je zoekt en laat zien wat je al gevonden hebt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1